Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kraje dají drahám 150 miliard bez soutěže

Krajské sociálnědemokratické vlády začínají přihrávat Českým drahám velmi jistý byznys nejméně na deset let dopředu. Bez jakékoliv soutěže postupně uzavírají dlouhodobé smlouvy, ve kterých drahám garantují, že jim za deset let v součtu zaplatí kolem sta miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MartyKO

Kde je druhá půlka?

Nechybí tu náhodou druhá půlka článku informující o zahájení vyšetřování korupce z řad hejtmanů a radních?

0/0
13.11.2009 9:17

selfdeception

no budu závidět

těm, kde jezdí dnes soukromé vlaky... Svoboda nad Úpou, Mariánské Lázně - KV, Sokolov - Kraslice... Dneska jsou v rumunsku často k vidění modernější vozidla než u nás. Socanská asociace krajů potřebuje "sociální smír" u Českých drah... ;-€

0/0
12.11.2009 12:50

pepe1212

fiha, to je penazi.

0/0
11.11.2009 14:08

goober

Heh...

ODS jsou gauneři, ale ať mi někdo dokáže, že ČSSD nejsou větší... Zatím mi to nikdo nedokázal nějak smysluplně vyvrátit. Pro ty, co čtou mezi řádky i to co tam není, tak tím neříkám, že toužím po tom, aby nám vládla ODS (čímž jsem těmto lidem vzal jeden z jejich vymyšlených tzv. "meziřádkových argumentů" :-)

0/0
11.11.2009 13:48

Tryskomys Muf

Zlodejska pakaz

Zlodejska pakaz. Ale nebojme se nic, narod veprovych hlav bude v drtive 75-80%vetsine opet - jak je dobrym zvykem - volit zlodejske a mafianske CSSD, ODS a KSCM.

0/0
11.11.2009 12:39

wercza

Já se vám divím,

když jste tu vesměs odborníci znalí železniční problematiky a každý má návrh, co by se mělo dělat lépe, proč se mezi sebou nedomluvíte, nevezmete si úvěr, nenakoupíte lokomotivy, vagóny, nezajistíte jejich servis a odstavování, když nebudou ve výkonu, nezaměstnáte strojvedoucí, vlakvedoucí, průvodčí, nemluvě o pracovnících na opravy, nenasmlouváte trasy a nevrhnete se na koleje.... Ono to není tak jednoduché, víme...Rv

0/0
11.11.2009 12:35

Majkyho_pupik

Re: Já se vám divím,

vse co jste vyjmenoval neni rozhodne nic neprekonatelne sloziteho. je to podnikani jako kazde jine. To co je na tomto oboru nejslozitejsi je porazit CD, ktere krajsti radni evidentne velmi miluji:-)

0/0
11.11.2009 12:38

wercza

Re: Já se vám divím,

Úřednicky logicky... cesta nejmenšího odporu. Ale my tu tuším vedeme paralelně stejnou diskuzi :-). Jak říkám jinde, nejde to ze dne na den, a to, že někdo nabídne lepší podmínky v osobní dopravě než ČD, musí být ještě něčím podloženo, nejen záměrem, financemi a dobrou vůlí...

0/0
11.11.2009 13:05

Majkyho_pupik

Re: Já se vám divím,

ja bych to videl spis na trochu jinou cestu...:-)tusim, ze vsechny projekty v tendrech vsech firem, ktere se do nich prihlasily jiste nebyly podlozeny pouze dobrou vuli:-)

0/0
11.11.2009 13:10

wercza

Re: Já se vám divím,

Jasný, ale z pohledu státního úředníka.... proč by nedejbože přemýšlel a dal jednu trať tomu a další úsek onomu, když to může jedním vrzem hodit jedné (a ať to bere každý jak chce, zkušené) firmě a má po problémech. A těžko je dnes u nás tak silná firma, která by zajistila dopravu hned v krajském rozsahu. Určitě by se dala postupně vybudovat a pokrývat víc tratí. Jenže to by navíc narušilo pracně vybudované IDS-ky, do kterých by se museli tito přepravci zakomponovat, a z toho mají v KORDISU taky hrůzu...:-)

0/0
11.11.2009 13:19

Majkyho_pupik

Re: Já se vám divím,

a to je presne to v cem se rozchazime. neznam jediny duvod proc by jina firma nez CD bez nejmensich problemu zvladla obsluhovat trate 1 nebo dokonce postupne i vsech kraju pokud by na to mela nekolik mesicu az rok priprav. s penezi by problemy nebyly nejmensi. spise se zamestnanci a udrzbou. to jsou ale problemy ktere se daji vyresit jednoduseji nez zasadni nedostatek financi

0/0
11.11.2009 13:28

wercza

Re: Já se vám divím,

Já vám v tomto neoponuji, jen říkám, jak to s největší pravděpodobností je. Netvrdím, že žádný dopravce nemá na to, aby zajistil osobní dopravu třeba na celé síti, ale myslím, že i ten rok je na to málo. Nejde ani tak o zaměstnance, ale spíš o technické prostředky a zázemí. Za rok vám potřebný počet lokomotiv a vagónů nevyrobí ani Siemens :-).

0/0
11.11.2009 13:43

Majkyho_pupik

Re: Já se vám divím,

za rok je taky samozrejme nepotrebujete mit vsechny najednou a zcela jiste take vsechny nepotrebujete mit nove...vsechny vozidla nova nema zadny dopravde na svete

0/0
11.11.2009 14:08

wercza

Re: Já se vám divím,

Ale kde vezme starší vozidla, jak lokomotivy, tak vagóny? Nehledě na to, že když koupí starý vozový a lokomotivní park, ocitne se tam, kde dnes osobní doprava ČD - pod palbou cestující veřejnosti. Zatím snad žádný soukromý dopravce na regionální úrovni nepřišel s novým vozovým parkem.... Ale jo, já tomu fandím, ale nevěřím, už po zkušenostech, které jsou se soukromými přepravci  v nákladní přepravě, vesměs koupili staré mašiny a vagóny na hranici přijatelného technického stavu a podle toho to také vypadá...

0/0
11.11.2009 14:22

Majkyho_pupik

Re: Já se vám divím,

treba DB prodava desitky starsich vozu a lokomotiv kazdy rok. ostatne CD jich sama chce koupit par set...:-)to jiste naznacuje ze i koupi starsich vozu zapadni vyroby se kvalita cestovani v teto zemi posune vys nez je ted...

0/0
11.11.2009 15:06

wercza

Re: Já se vám divím,

Jenže to není jenom o tom nakoupit, zejména u lokomotiv, ne každá může na kteroukoli trať a týká se to zejména tratí regionálních, které by bylo v tomto případě nutné pokrýt přednostně. Abyste mi rozuměl, já osobní dopravu pod kuratelou ČD neobhajuji, jen vím, jaká ta situace je. Já nerozlišuji, jestli vlak Os 4567 veze přepravce ČD nebo Viamont či Student agency, pro mě je to vlak, jehož jízdu musím zabezpečit. Problém by v tomto případě byl určitě i v případě přípojných vlaků mezi jednotlivými dopravci, protože pokud by nebyl nový dopravce zapojen do paskvilu IDS, měli by cestující smůlu.

0/0
11.11.2009 15:19

Majkyho_pupik

Re: Já se vám divím,

naopak mam pocit ze naprosta vetsina regionalnich trati je co se tyce moznych provozovanych jednotek atd docela jednodussi nez trate hlavni. A co se tyce problemu zapojeni do IDS. Pokud kraj zaplati za nejaky spoj tak predpokadam ze vi za co plati a tudiz je tento spoj jiz zapojen do IDS /pokud IDS existuje/ protoze jinak ta objednavka postrada logiku a je problemem kraje a nikoliv dopravce, ktery pouze provadi objednanou sluzbu dle zadani objednavatele...

0/0
11.11.2009 15:36

wercza

Re: Já se vám divím,

Nevím, jak dalece vidíte pod pokličku, ale problematika provozování drážní dopravy závisí i na přechodnosti hnacích vozidelna jednotlivých tratích, což je většinou největší kámen úrazu a dalších okolnostech jako je nápravový tlak atp.U té IDS-ky máte pravdu, tam by to měli na KORDISU dát dohromady, ale teď si představte scénář: zpožděný osobní vlak dopravce Viamont zapojený do IDS, který má teoretický přípoj na rychlík dopravce Student Agency nezapojený do IDS, který by tím byl opožděn, což si přece tahle značka nemůže dovolit... Bude čekat? A kdo o tom rozhodne? Není to tak jednoduché, jak to vypadá.

0/0
11.11.2009 15:53

Biermann

Re: Já se vám divím,

Kdo o tom rozhodne? Prece vypravci, ktery zabezpecuje dopravni cestu pro vsechny vlaky a bez jeho povoleni (resp. povoleni systemu, ktery obsluhuje) zadny vlak typu rychlik neodjede.

Imho je zde zatim hlavne problem treba v tom, ze vypravci je zamestnanec CD a tim padem muze mit tendenci "uprednostnit" vlak CD pred vlakem jine spolecnosti. Spravne by mely byt tyto profese, ktere jednoznacne souvisi se zajistenim dopravni cesty, zarazeny pod SZDC.

0/0
11.11.2009 16:06

wercza

Re: Já se vám divím,

Stane se tak od 1.1. L.P. 2010 :-). Ale nejde jen o výpravčího, jsou stanovené čekací doby mezi jednotlivými vlaky, to není jen o tom, že vlak počká a hotovo. Některý nečeká podle tohoto spisku vůbec, jiný 5 minut, další třeba i 15-20... Ale výpravčí má v tomto omezené pravomoci, a co teprve kdyby se jednalo o více dopravců a jeden z nich prostě prohlásí, že neexistuje, aby jeho vlak čekal na vlak jiného dopravce? Ale nemylte se, ČD jsou jeden podnik už jen podle loga, osobní doprava si dávno hraje na svém vlastním písečku a výpravčí musí každou prkotinu projednávat buď s reginálním, jedná-li se o vlak méně významný, či síťovým dispečerem, jedná-li se o rychlík či IC, EC, SC... Tam nejde jen o postavení návěstidla na Volno :-/.

0/0
11.11.2009 16:23

kocour22

já to beru.

Nevím, jak je to s financováním, ale z pohledu cestujícího musím říct, že jsem víceméně spokojený - pro mne je lepší jet vlakem za pár korun, i když má občas zpoždění a není to většinou žádný extra luxus (i když to také není vždycky taková hrůza jak se tu snaží někteří vyprávět) než vytáhnout  8 jůro za 30 km, jak to mají v Deutschlandu.

0/0
11.11.2009 12:32

honzik_janulik

Znáte

nějakého dopravce. který by byl schopen zajistit dopravu v takovém rozsahu? A myslíte, že Jančurovi (či někomu jinému) by ve vlacích nedělali cestující bordel a nechcípaly mu mašiny?

0/0
11.11.2009 9:56

Kmet na Razgrad

Re: Znáte

Ovšemže znám. Jistá malá, téměř nepatrná, německá firma jménem DB AG. Právě ta by měla zprivatizovat České Dráhy a pak bude konečně pořádek.:-)[>-]

0/0
11.11.2009 10:09

wercza

Re: Znáte

O tom nemluvím,to je privatizace, ne zajišťování dopravy.... Nebo si myslíš, že by měly kraje vyhlásit konkurs a posléze přiklepnout zajištění dopravy např. v kraji Vysočina popř. v Moravskoslezském kraji oné firmě DB AG? A jak by to ona firma ráčila ze svých zdrojů zajistit, o tom máš představu?

0/0
11.11.2009 10:20

Kmet na Razgrad

Re: Znáte

Bez privatizace nemá cenu cokoliv řešit, pořád půjde jen o prodlužování agónie. ČD by skutečně měly být zprivatizovány DB, nikoliv rozšklebeným brněnským blbečkem, který tady pere prachy kosovskoalbánské mafie. Zde je nutno postupovat od podlahy. V situaci totálního monopolu, který mají ČD pošéfovaný skrze Drážní úřad, je jakákoliv snaha marná. Kapišto?:-)

0/0
11.11.2009 10:53

wercza

Re: Znáte

Já ti rozumím, jde jen o to, že tady se mluví o zajištění osobní dopravy, takže debaty o privatizaci jsou trochu mimo mísu... Já jsem dopravák, takže je mi úplně šumafuk, kdo po těch kolejích jezdí, jestli ČD, Viamont, OKD, ÖBB, DB, ČD Cargo....

0/0
11.11.2009 11:42

Majkyho_pupik

Re: Znáte

proc by nejaka firma ze svych zdroju nedokazala zajistit rozjezd regionalni dopravy v nejakem kraji popr. ve vsech krajich?

0/0
11.11.2009 11:50

wercza

Re: Znáte

Ze svých zdrojů? Jak?  A která firma?

0/0
11.11.2009 11:56

Majkyho_pupik

Re: Znáte

proc ze svych zdroju? myslite ze firma nedostane uver na nakup ci leasing souprav kdyz na dotacich dostane diky smlouvam 150 000 000 000?:-)

0/0
11.11.2009 12:27

wercza

Re: Znáte

Vy tam píšete "ze svých zdrojů", ne já, přečtěte si to po sobě.... :-)

0/0
11.11.2009 12:31

Majkyho_pupik

Re: Znáte

pardon, mate pravdu. ale na smyslu otazky to nic nemeni. nevim proc by po kolejich v CR musela jezdit CD. jakakoliv firma je schopna tuto parodii na dopravce pri 10 letych kontraktech kdykoliv nahradit...

0/0
11.11.2009 12:33

wercza

Re: Znáte

Možná v horizontu několika let, ale ne kdykoliv.... To máte: lokomotivy, vagóny, depa, opravny, místo na odstavení, strojvedoucí, vlakvedoucí, průvodčí, opraváře a jiný technický personál, zajištění tras... :-). Ale jak už jsem uvedl někde tady, mě je v podstatě jedno, kdo po kolejích jezdí....

0/0
11.11.2009 13:00

Majkyho_pupik

Re: Znáte

tak dlouhodobe smlouvy jiste nemaji ucinost ode dne podepsani...:-)takze v podstate kdykoliv i kdyz samozrejme na pripravu projektu a ziskani vozidel i lidi je potreba mnoho mesicu i rok

0/0
11.11.2009 13:04

balonek

Re: Znáte

i špejbl s hurvínkem by to zvládli lépe; zrušte čd, proč to šlo u autobusů a u vlaků to nejde ?

0/0
11.11.2009 11:42

wercza

Re: Znáte

Nevíš o čem mluvíš.... Věnuj se raději těm pohádkám...

0/0
11.11.2009 11:52

Majkyho_pupik

Re: Znáte

ano souhlas. bez toho nechutneho molochu CD by kvalita zeleznicni osobni dopravy u nas byla jiz davno nekde jinde

0/0
11.11.2009 12:34

Kmet na Razgrad

Jančuro...

...tak co žluté vlaky?;-D

0/0
11.11.2009 9:39

legi

Bomba kšeft

a kto vlastne prideľuje zákazky na 10 rokov ? Bežím do banky vybrať miliónik eur, aby to rozhodovanie bolo jednoduchšie...

0/0
11.11.2009 8:56

balonek

zrušte české dráhy a.s.

zrušte uředníky krajských úřadů, kteří svojí práci nerozumějí (např. jeřábek z ústí)

0/0
11.11.2009 8:23

ant.

....a co tkhle dlouhodobé smlouvy soukromým dopravcům?

....to soudruhy šibaly nenapadlo? Bylo by to přece ještě levnější...!!Rv

0/0
11.11.2009 7:47

astar

no

No, myslím, že drahám stejně už ujel vlak. Jejich soupravy, které pamatují ještě Husáka jako mladého svazáka, nemohou konkurovat autobusové dopravě, potažmo evropské konkurenci. to, že koupili zaprděné Pendolino , kterým se sveze hrstka lidí, namísto toho, že nomální lidi jezdí s vozy bývalé NDR je fakt mazec... Dráha je přezaměstnaný moloch, kam jde pracovat každej, který nemůže sehnat jiný místo. . mám tam par kamarádů a podle vyprávění je ajsný, že tam musí být bor*del nad bor*del.. jakmile chce někdo něco s tímto svinčíkem udělat, tak zavelí Dušek a podobní darebáci a začne se stávkovat. ČD by měly zkrachovat a uvolnit trh soukromým dopravcům, kteří jsou schopní za stejné, ne-li nižší náklad ynabídnout kvalitu 21. století.

0/0
11.11.2009 7:35

OrpheusF1

Re: no

njn, firma flákačů, ideální voličská základna ČSSD, takže proč jim nepřihrát další "malou domů" za cizí peníze, že? Nehledě na to, že z toho nepochybně něco chlapcům káplo, takovýhle kšefty se zadarmiko nedělaj.

0/0
11.11.2009 7:41

geroc

Re: no

Kecáš, mám pocit že tví kamarádi pracovali na dráze před rokem 89. A vlak si viděl taky před 20 lety.

0/0
11.11.2009 8:42

astar

Re: no

poslouchej, tobě jsme asi šlápl na kuří oko, co.???? Jestli jsi nádražák tak se asi nemluví o tom, že se maká běžne 5 hodin z 8, že se chrápe na směnách, že se rozkrádá co může, že jo... co to tu zkoušíš, mám jich tam dost.. a i kdyby ne, stačí s epodívat co za existence pracují jako průvodčí. V ČD je takový bugr, že by měli každýho 5 týho nádražáka vyhodit, sebrat režijku všem všetně všech manželek, synáčků, dcerušek, .. aspon by si vážili práce, darebáci jedni.. Jediný, co umí je natahovat pracky pro lowe a vydupat si každoroční zvyšování mezd bez ohledu na jejich výkonnost..Prostě- modrej póvl, akorát mě dost točí, že s nimi prostě jezdit musím,a le až manželka pujde z mateřské do práce  aděti lehce povyrostou tak rád vyhodím měsíční jízdenku do koše.!

0/0
11.11.2009 8:51

honzik_janulik

Re: no

Tebe vzbudili z komatu? Dušek už tam nějaký pátek není... A jestli ti tví kamarádi dělají u posunu, to máš zajisté fundované informace... Aby ti ve finále ještě nerozbili držku, až se domáknou, co jim přeješ ;-D.

0/0
11.11.2009 9:48

Biermann

Re: no

Tak tak. Treba co se vypravcich tyce, tak ti museli mit maturitu uz v dobach, kdy ji vetsina naroda nemela a na vysokou skolu se hlasil jeden clovek z rocniku. Takze rada starsich vypravcich muze byt chytrejsi, nez rada dnesnich inzenyru, kteri uz to dostavaji jen za dochazku.

Samozrejme, na funkce typu posunovace, ci vyhybkare neni zadne velke vzdelani potreba a nemusi tam byt zadni Einsteinove.

Btw. komu ta draha prijde tak zlata, at tam jde pracovat.

0/0
11.11.2009 16:11

prazakm-pro pravdu se iDěs zlobí

To je jasný.

Nádražáci volí Jyrku, tak je přece socani nemůžou podrazit. To bylo řevu, když Řebíček dal peníze Viamontu, který namísto SŽDC pracuje mnohem efektivněji. Paraziti železničářský umí jen stávkovat.

0/0
11.11.2009 7:22

wrah

Tunel

Tunel za 150 miliard, no pěkně, jen tak dál hoši šikovní.

0/0
11.11.2009 7:02

Bery

Re: Tunel

Ono je tech 150 miliard ale na 10 let, takze kdyz to rozpocitas, tak to tunel nejspis nebude. A kdyz to srovnas s cenou nasich dalnic (u nas stoji pouhych 5 km dalnice o 2,1 miliardy vice nez v Recku), tak jsou CD vlastne charita. ;-D

0/0
11.11.2009 19:51

sony72

Jo tak

Přesně takhle se dělejí výběrová řízení. Neví kolik jim nabídnou ostatní, ale dostali se na mnohem nižší cenu. Všechny ty zmr*y pověsit za gule do průvanu.

0/0
11.11.2009 6:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.