Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnice před dvaceti lety a dnes: málo benzinek versus hustý provoz

Najít pumpu na D1 byla v 80. letech práce pro detektiva. Mezi Prahou a Brnem byly jen dvě. Dopravní realita se od pádu komunismu radikálně změnila, třeba do Plzně je možné z Prahy dojet za 40 minut. Před dvaceti lety auta brázdila okresky. Dopravní pavučina se zahustila dvojnásobně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

expat47

Já si myslím,

že největší brzdou při výstavbě kvalitních silnic a dálnic v ČR je zbytečně velký počet místních komunikací, údržba a opravy kterých, dlouhodobě zatěžují celkový rozpočet. Pak samozřejmě nezbývá na důležité projekty. Prosím udělejte si chvilku a podívejte se na stránky www.mapy.cz, aby jste pochopili o čem tady píši. Nevíte náhodou proč do Rýmařova na severní Moravě vede 8 silnic???   

0/0
16.11.2009 18:22

Eye of the Beholder

Stavební boom pod taktovkou ŘSD = 28km/rok

Tak to nám ten stavební boom ŘSD vychází na cca 28 km dálnice ročně! A to ještě do toho počítají plzeňskou dálnici, kterou se nějakou záhadou podařilo postavit v 90. letech vcelku kvalitně a na české poměry i rychle.

Českým tempem by Německo budovalo svoji dalniční síť zhruba 400 LET a Američani, ti by asi neskončili ani v příštím tisíciletí! I ti blbí komanči se svým šlendriánem a mizernou organizací dokázali stavět ty dálnice efektivněji. Všichni nadávají na D1, ale podívejte jak a v jaké době se stavěla, jak je stará podkladní vsrtva a srovnejme s novými úseky D8, D11 atd. Kolik stál km D8 a jak bude vypadat za 25 let si raději ani nechci představovat! Něco jako záruka sice funguje, když si koupíte

Ale zase na druhou stranu akcionáři těch asi 4 firem, které u nás tak rychle, levně a kvalitně staví dálnice se mají dobře a vo tom to je.Rv

0/0
16.11.2009 12:57

Blahoslavení, budiž Oráj

NĚCO V ČLÁNKU CHYBÍ!

a to, že vznikl za podpory fy Skanska a dalších stavebních firem!

PR  jak vyšité!

0/0
16.11.2009 11:16

1000mb

Ať se podívají

na Chorvatsko nebo třeba Slovinsko.Stačí si otevřít 10let starý atlas a porovnat se současností.A o odpočívadlech snad ani nemá cenu psát.Pokus je ŘSD nezavřelo ůplně,tak se tam člověk skoro štítí sednout

0/0
15.11.2009 20:54

kliiidek

Dálnice jsou drahé.

Bodejť by nebyly. Podívejte se třeba, kolik podjezdů a nadjezdů pro místní komunikace je na 10 km třeba na staré D1. A teď si to porovnejte s novými úseky. Koukl jsem na turistickou "pětadvacítku" mapu, na dálnici Frýdek -Místek /Těšín je to jen v úseku mezi Dobrou a Tošanovicema 10 (slovy DESET!!) podjezdů a mostů, a to je úsek dlouhý necelých 8 km! Občas mám pocit, že se dnes staví most z předepjatého betonu přes dálnici kvůli každé babce s nůší. O ekology vymrčovaných mostech pro medvědy pak nemluvě, to je zase jiná kapitola.

0/0
15.11.2009 11:30

expat47

Re: Dálnice jsou drahé.

...zajímavý pohled na věc...

0/0
16.11.2009 18:00

erben3

.

Zkusil jsem si ten porovnávací obrázek a musím konstatovat, že moc km dálnic za dvacet (!) let tady nepřibylo. :-/

0/0
14.11.2009 15:45

expat47

Re: .

.....to mluvíš o Moravě???????

0/0
16.11.2009 17:54

chytrak20

jo

to chápu a souhlasím. Ale argumentovat tím, že by to vůbec nebylo, fér není:-)

Rychlsot a technická úroveň by asi byla věc další, pokud pamatujete, na jakýc technický úrovni to vše bylo, třerba jen ty telefony, nebo starý škodovky - no favorit byl pokrok v rámci socialisticky možného:D

ZAse ale je ostudou, že máme nějakých 1180 km dálnic a víc, ajk 50% pořád ejště bylo v rozmezí cca 15 let vybudováno právě za bolšana:-) takže tady jsme trochu pozadu, proč asi, rptože denska je každá stavba moc draháa dělá se na co nejvíc etap., aby se z toho vysálo co nejvíc...

To samý Pražský metro, porovnejte rozvoj tehdy a dneska....

Nebo, rpčo Pražský Okruh se staví podle projektu z 50. let, dvouproudý? opravdu jsme se poučili?:(

0/0
14.11.2009 11:15

ant.

...28 km postavených dálnic ročně je "stavební boom"???

...;-D;-D;-D

0/0
14.11.2009 1:04

donotcrosss

:-P

http://bsp40m.czechian.net/001ab.jpg takhle by to vypadalo kdyby nebyla válka.. :-)

0/0
13.11.2009 23:30

Homer _ 3

Re: :-P

Baťův plán - tuším že to byl.

Naštěstí neuskutečněný - ta lokace dálnice je naprosto úchylná...

0/0
13.11.2009 23:34

erben3

Re: :-P

Zajímavé. Jen se divím, že se dálnice měla vyhnout Praze. A vůbec je vedená nějak divně :-)

0/0
14.11.2009 15:47

donotcrosss

Propaganda

nevím ale připadá mi, že na Slovensku postavili za tu dobu víc dálnic než u nás. Tento článek je totální propaganda.

0/0
13.11.2009 23:11

roba21

Re: Propaganda

Tak to Vám připadá špatně.

0/0
14.11.2009 10:31

B.Walsh

ČR

je co se týče dálnic asi prokletá, nebo nevím. historie D1 mluví sama za sebe. Za První republiky se hlavně plánovalo, pak se stavbou trochu pohl až Hitler a komouši se na to po válce pro sichr vybodli úplně (Asi měli přednost koncentráky nebo co... ) Když se postavila D1 mezi Prahou a Brnem, tak je na dnešní provoz strašně poddimenzovaná. A dneska když se ve státním rozpočtu najdou peníze, tak se s něma hospodaří tak, že máme nejdažší kilometr dálnice v Evropě. V této zemi bylo a je někde něco špatně :-(.

0/0
13.11.2009 21:23

tolwyn

grrrrrrrrrrrrrr

jdete uz do PERDELE s tim anglickym resortem!!! nebo si aspon natocte novou reklamu bez toho dementa !!!!;-O;-O;-€ fakt se na to neda divat Rv

0/0
13.11.2009 16:21

Tryskomys Muf

Re: grrrrrrrrrrrrrr

R^

0/0
13.11.2009 23:21

Homer _ 3

Re: grrrrrrrrrrrrrr

Reklama?

Co to je?

Neznám...

:-P

0/0
13.11.2009 23:32

zoufalec1

Re: grrrrrrrrrrrrrr

s tím souhlasím, skutečně je to odporné.

0/0
14.11.2009 9:54

erben3

Re: grrrrrrrrrrrrrr

Jukni na zdroják stránky, trochu popřemýšlej a zablokuj si jí ;-D

0/0
14.11.2009 15:48

mcigler

Projel se autor článku po dálnici?

Zajímavé čtení. O čem ten článek je? To má být oslava dobré práce? Jezdím po D1 několikrát týdně. Míjím snad desítky zavřených odpočívadel, které byly na dálnici před rokem 1989, kde proboha autor vzal ty tři? Naopak dnes je jich méně. A, asi jako spousta ostatních, mám pocit že za posledních 20 let se zprovoznilo zhruba stejně kilometrů dálnic jako od roku 1970 do roku 1989.

0/0
13.11.2009 15:54

chytrak20

Re: Projel se autor článku po dálnici?

to víš, to je ta demagogie:-) 

zo máš stejný, jako to, že psoeldní dobou nabulíkovali dětem, že bez revolucue by nebyl internet:-) Mám dojem,, že ent je jak v číně, tak na Kubě:-)

Ale taky mám pocit, že internet do pádu železný opony nebyl ani v USA, že někdy do roku 1992 to byl pouze armádní projekt:( 8-o;-O

0/0
13.11.2009 18:45

papazian

Re: Projel se autor článku po dálnici?

Souhlas, není důvod slavit, spíš mám vztek, jak jsme dvacet let prohospodařili. Ve volbách to ocením.

0/0
13.11.2009 20:34

danny44

Re: Projel se autor článku po dálnici?

No když penízejdou především na "sociální výdaje" (= čili se prožerou, resp. nemakačenkové jich velkou část prožerou, prochlastaj, prohrajou) tak se nediv....

0/0
14.11.2009 10:18

roba21

Re: Projel se autor článku po dálnici?

Svobodný Internet bycom bez revoluce opravdu neměli, stejně jako ho nemají v Číně a na Kubě.

Jinak pokud jste tu dobu zažil, tak asi víte jak v té době fungovaly telekomunikace, takže představa, že by se Internet za komančů nějak rychle rozšířil je opravdu úsměvná. Tehdy se i na obyčejný telefon čekalo roky.

0/0
14.11.2009 10:35

papas

Re: Projel se autor článku po dálnici?

na pevnou telefoní linku se čekalo v pořadnících i 20 let, panečku, to by byl internet

0/0
14.11.2009 13:31

FrantaKibyc

Běžte už s tou propagandou někam

Za 20 let od revoluce se postavilo zhruba stejně dálnic jako za 20 let před ní. To je tedy obdivuhodný výkon. A když se vezme v úvahu nárůst dopravy, tak výsledek je úplně katastrofální. ŘSD je jasným finalistou kategorie "co se nepovedlo".

0/0
13.11.2009 15:14

chytrak20

Re: Běžte už s tou propagandou někam

taky máte ten pocit, že TEHDY se tu něco vybuudovalo? Stačí porovnat, ajkej rozvojk Pražskýho metra byl TEHDYY a jakej je dneska, žádnej?:( ;-O8-o

0/0
13.11.2009 18:50

free_seagul

Re: Běžte už s tou propagandou někam

No, ono, pokud se vezme pokrok v technologiích, tak dosažené výkony nic moc. V článku mě zaujalo slovo "pavučina" ..... já myslím, že v případě českých dálnic a rychlostních komunikací se při porovnání s Německem jedná o pavučinku a to hodně chatrnou a velmi drahou.

0/0
13.11.2009 21:03

chorimehbooba

takze mame 1111 km dalnic z toho po padu totality

se jich za 20 let boomu postavilo 558 km;-D............bezte uz s tim do prd.....

0/0
13.11.2009 15:07

Bery

Re: takze mame 1111 km dalnic z toho po padu totality

Ano, protoze kazdy novy 1 Km stal o 400 Mega vice, nez by bylo nutne... ;-D

0/0
13.11.2009 19:19

pravicerulez

za 20 let 5x vic aut

a stejne ne li pomalejsi tempo vystavby dalnic jako za komunistu ? to se teda neni moc cim chlubit

0/0
13.11.2009 14:19

chytrak20

Re: za 20 let 5x vic aut

protože denska se staví každej tunel dvojmo:-)

0/0
13.11.2009 18:51

zoufalec1

Re: za 20 let 5x vic aut

nesouhlasím, někdy se i trefí...

0/0
14.11.2009 9:56

borishead

pred 20 lety

pred 20 lety jsem chapal, ze panelum na D1, kde ste radi kdyz to kola vydrzi se rika Dalnice, dnes mame 2009 a tuhle drkotajici stezku oznacovat za dalnici je smutne Rv

0/0
13.11.2009 14:17

ppc1500

Re: pred 20 lety

Osobně si myslím, že u D1 problém není v tom, že je to dálnice dělaná z betonových panelů, ale že je přetížena a ty panely jsou na špatném základu. Třeba i v Německu mají hodně betonových dálnic, ale jsou podstatně pohodlnější. Nejsem odborník, ale třeba by jako rychlé řešení postačilo zfrézovat beton na D1 pře spojech, aby byly v rovině. No a po čase je vyměnit třeba klidně za panel. Protože ten beton vydrží víc, náklaďáky ho až tak rychle nezničí..

0/0
13.11.2009 14:37

vsetin

sI DĚLÁTE srandu

Za 20 let jsme toho postavili teda hodně málo, ale aspoň hodně draho. To je vidět, že článek píšou amatéři....

0/0
13.11.2009 13:57

Podrazza

Re: sI DĚLÁTE srandu

Je vidět i rozdíl v tempu stavby. Když jedu během několika měsíců do zahraničí, rozestavěné úseky jsou dokončovány nebo už hotovy. U nás uzavřou nějaký úsek a až po 30 minutách vyjedete z kolony, zjistíte že jsou tam 3 dělníci opírající se o lopaty...:-/

0/0
13.11.2009 14:02

zlatoluna

Re: sI DĚLÁTE srandu

Asi tak. Kdyz jsem pred deseti lety odjizdela za ocean, stavela se dalnice z Chebu do Varu. A po deseti letech jeste porad neni hotova. Tak nevim, neberou to oni pres Japonsko?

0/0
13.11.2009 14:24

stinky_dirt

Re: sI DĚLÁTE srandu

to byla nazorna ukazka,kdyz se delala dalnice do ziliny,a to stavely mostni konstrukce ve svahu apod...a dnes,po par letech hotovo, to jen u nas to je jak u debi.u;-€

0/0
13.11.2009 14:43

Honza.Z

Re: sI DĚLÁTE srandu

protoze na to nemaj dost penez, tak to vazne a penize nemaj protoze to rozkradli, vytunelovali, a schvalovali zakazky kde kilak stoji zbytecne miliardu tak se nemuzeme divit.

de*ilove jsme protoze jsme je za to uz davno nepovesili na kandelabry, misto toho tady vesime plakaty vasku stojime za tebou a posilame bechery na vysocinu:-P

0/0
13.11.2009 14:58

Bery

Re: sI DĚLÁTE srandu

Presne, alespon jeden rekord jsme prekonali... v cene na 1 Km jsme s obrovskym naskokem nejdrazsi v EU.

0/0
13.11.2009 19:22

ppc1500

Dálniční síť...

Je to skutečně divné mluvit o síti, když naše dálnice jsou stavěna paprskovitě a to z Prahy a Brna. Všechny dálnice vedou odtud někam... Osobně bych uvítal, kdyby se postavila opravdová síť a to přímím propojením Brno-Č. Budějovice-Plzeň-Karlovy Vary-Ústí n.Labem-Hradec Králové-Ostrava. Až by postavili tuto "megadálnici", pak by se dalo hovořit o vzájemném propojení, to jest síti.

0/0
13.11.2009 13:57

laukums

Re: Dálniční síť...

Nejdřív se podívej na intenzity provozu na jednotlivých silnicích a pak nebudeš mlít takový bláboly.

0/0
13.11.2009 14:11

svarak z krabicoveho vina

Re: Dálniční síť...

Co by bylo špatného na přímém dálničním propojení Jihomoravského a Jihočeského kraje?

0/0
13.11.2009 14:14

laukums

Re: Dálniční síť...

Tak špatného by na tom nebylo asi nic :-) Ale je spousta směrů, kde je ta dálnice vzhledem k intenzitám dopravy potřebnější: Brno-Vídeň, Praha-Budějovice, Hradec-Olomouc...

0/0
13.11.2009 14:23

ppc1500

Re: Dálniční síť...

S dovolením si ponechám svůj názor bez toho, abych hodnotil tvůj. Nevím, kdo ti dal pravomoc se vyjádřovat takovým stylem jen proto, že ty máš jiný názor. Na druhou stranu by se ten provoz značně zvýšil, kdyby ty dálnice byly. Nemluvě o tom, že by se odlehčilo jak D1, tak Praze.

0/0
13.11.2009 14:15

laukums

Re: Dálniční síť...

Já si nepřisvojuji žádnou "pravomoc". Opravdu se podívej na výsledky sčítání dopravy 2000 nebo 2005 a uvidíš názorně, že právě ty radiály z Prahy a Brna jsou několikanásobně vytíženější než tebou navrhovaná trasa. Takže si názor klidně ponechej, ale je to názor, který se neopírá o data, ale spíš o pocit, že "všude by něco mělo vést".

0/0
13.11.2009 14:21

ppc1500

Re: Dálniční síť...

S tou "pravomocí" jsem narážel na tvůj styl, protože si myslím, že diskuse zde není od toho abychom se vzájemně uráželi. Ani se neznáme, tak nevím proč ty urážky...

Ale k věci: já samozřejmě moc dobře vím, že některé části dálnice by nebyly tak vytížené jako nyní třeba D1, ale právě existencí této sítě by se značná část dopravy rozložila a nemuselo by se v podstatě jet jenom D1. Ty data, na které ty poukazuješ, jsou výsledkem právě toho, že jiné řešení není, tak se musí tou D1, chceš-nechceš. Doufám, že už jsi pochopil smysl mého příspěvku. A jenom bych dodal, že jsem ještě vynechal dálniční propojení Brno-Hradec, jak tady někteří správně připomínají.

Můj názor je, že dálnice by měli být i tam, kde není provoz až tak silný, ale každopádně by spojil města a nemuselo by se přes Prahu nebo Brno.

0/0
13.11.2009 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.