Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří Airbus poprvé přenesl pět set lidí z Evropy přes Atlantik

Dvoupatrový gigantický stroj Airbus A380, který je největším osobním dopravním letadlem na světě, absolvoval svůj první komerční let z Evropy přes Atlantik. Z Paříže do USA přeneslo letadlo pět stovek cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

URB-Královna diskusí

Letět to z Prahy, tak si imigrační úředník dá Čechy stranou,

Pak udělá takovéto "Ententýky, dva špalíky, na koho to slovo padne, ten pomaže domů" a letadlo zpět poletí se 320 pasažéry.

0/0
23.11.2009 16:54

pepe1212

ten ked padne,to bude

nestastie. ale na druhej strane lietadlo s velkou kapcacitou znamena mensiu hustotu premavky vo vzduchu a teda asi mensiu pravdepodobnost nehody

0/0
21.11.2009 21:27

captain cook

Re: ten ked padne,to bude

no kdyz se srazily dve 747 na letisti Kanarech, tak to take vzalo pres 500 zivotu.

Vseobecne se predpoklada, ze letadla novejsi, modernejsi a patrici tradicnim aerolinkam vysokeho profilu jsou bezpecnejsi nez starsi modely a letadla patrici petakovym nebo regionalnim aerolinkam. Ruzne z nich nemaji plne mezinarodni osvedceni a neni jim z bezpecnostnich duvodu dovolen prelet pres ruzne staty (napr. EU), natoz pristani tam.

0/0
22.11.2009 4:15

navstevu cenzura nezrusi

Dobytcak s kridli.

0/0
21.11.2009 18:01

Fidel Castro v plne sile

gratuluju

aspoň v něčem (kromě jiného)je EU nejlepší na světě...snad nám to vydrží:-)

0/0
21.11.2009 8:46

captain cook

nejlepsi na svete...v cem?

ze vic jak dva roky po tom, co Singapore Airlines zahajily lety s A380 mezi Asii, Australii a Evropou a byly kratce na to nasledovany dalsimi mimoevropskymi aerolinkami, se konecne na to zmohla evropska aerolinka, notabene aerolinka te same zeme, ktera Airbus vyrabi a od niz by se to logicky cekalo mnohem drive?

0/0
21.11.2009 9:19

poemcz

druhá pilotka žena

nestačí napsat pilotka ? je nutné dodávat že pilotka je žena ? ..není ve zvyku psát druhá uklizečka žena...druhá prodavačka žena...:-)

0/0
20.11.2009 20:28

oId fashioned Vince III..

Re: druhá pilotka žena

...a pilot je muž;-D;-D

0/0
21.11.2009 7:30

Thyronx1

Neprakticky letoun

A380 ma opravdu vyznam v hodne lidnatych zemich jako je Cina, Indie a spol.

Boeing se neubira cestou vyvoje letounu pro maximalni pocet zestujicich. Prinasi totiz sebou i problemy s odbavenim tak obrovskeho mnozstvi cestujicich.

Letiste s vysokym provozem se budou branit temto kolosum protoze mezi startem A 380 a dalsim po nem bude potreba dodrzovat uctyhodnou vzdalenost. Pri  60 vterinovem odstupu startujicich letounu to je nemyslitelne.

Za letounem A380 se vytvareji velke viry. Nemyslim si ze A380 bude vydelecny pro vyrobce.

0/0
20.11.2009 16:26

Majkyho_pupik

Re: Neprakticky letoun

Velke viry dela uz i B747 a taky to funguje... Ano a v Cine a Indii zije dohromady vice jak 1/4 veskere populace teto planety. neni to uzasny prostor pro tento megaliner? krome toho tento clanek pravi o ton, ze se uskutecnil prvni transatlanticky let a to tedy opravdu neni o Cine ani o Indii. A380 ma realnou sanci vytlacit vsechny B747 z nejdulezitejsich leteckych tras planety. Takze pokud neprijde nejake neocekavana prevratna zmena v letecke doprave, tak se tento projekt zaplati nekolikanasobne...

0/0
20.11.2009 16:41

Majkyho_pupik

Re: Neprakticky letoun

Krom toho je skvele videt jak se ta letiste kterym prinasi odbaveni A380 takove problemy, predhaneni v tom aby na odbaveni tohoto letadla byla pripravena co nejdriv... a s tim Boeingem, proc teda Boeing pracoval na projektu B747 - 800?protoze nechce zadne dalsi megalinery?:-)

0/0
20.11.2009 16:46

captain cook

ze s nim nepoletis, neznamena jeste neprakticnost

Vubec prvni na svete zaradily A380 do sve flotily Singapore Airlines a velmi popularni se osvedcil na lince Melbourne / Sydney -Singapore-Londyn. Dale ze Singapore na Pariz,Tokyo a z Ciny jen Hong Kong.Tedy zadna hlavni cinska letiste jako Beijing nebo Sanghaj, vubec zadna Indie.

Dalsi byl australsky Qantas na trans-pacifickych linkach Sydney / Melbourne-Los Angeles a pozdeji Sydney/ Melbourne do Londyna pres Singapore.

Emiraty se sidlem v Dubaji letaji s A380 do Londyna, Parize, Toronta, Sydney a Aucklandu. Z Asie pouze do Bangkoku. Zase zadna Cina nebo Indie.

Jde o to, ktera svetova letiste maji zrizeni schopna A380 bez potizi zvladnout a ta vyse zminena si poradila. Jinak by tam A380 neletalo.

0/0
21.11.2009 8:29

peputa3

Airbus

proč tam pořád cpou ten ohavnej dopředu zalomenej předek? Největší ukrutnost je Airbus A 300 Super Transporter. To letadlo je ta ohavné, že ho jeho designer musel tu práci opravdu hodně nenávidět... Viz. obrázek

http://www.airliners.net/photo/Airbus-Industrie/Airbus-A300B4-608ST-Super/1610741/&sid=0bf4dbb058ae5dc8d51a283f0294747d

0/0
20.11.2009 15:08

Arth-

Re: Airbus

No...  jestli to není tím, že na to letadlo se zvenku prakticky nikdo nedívá...  :-)

0/0
20.11.2009 15:12

Extra Šnek

Re: Airbus

Když chceš mít dvoupatrový letadlo, tak ho musíš udělat vysoký a z toho plyne ten zalomenej předek, protože nezalomit to, tak to letadlo musíš hoodně prodloužit.

A co se týká té A300, tak to je zkrátka nákladní letadlo :) Prostě musí být vysoký aby bylo uvnitř dost prostoru a zároveň to letadlo nesmí mít obludný rozměry, aby mohlo přistávat na klasický RWY - tudíž je zalomení jediná možnost. On to není je výmysl desingéra, ale nutnost :)

0/0
20.11.2009 15:14

ou_Jo

Re: Airbus

...každé letadlo je svým způsobem hezké, protože jej konstruktéři museli přizpůsobit způsobu využití...a největší zázrak je, že dokáže vzlétnout...a taky občas přistát !! ;-)

0/0
20.11.2009 15:18

admiral666

Re: Airbus

letadla jsou oproti lokomotivam ohavna a vsechna stejna :-/

0/0
20.11.2009 15:37

smajlik :)

Re: Airbus

Hlavně nechápu, proč na ty letada dizajnéři furt cpou ty křídla, dyť jsou pak všechny stejný, opisujou v tom jeden od druhýho, neuměj si vymyslet něco originálního :-P 

0/0
20.11.2009 18:17

Bůh Nejvyšší (22)

Ale umějí.

Co třeba Helios, B2B, F117?

A i "normálně" křídlatá letadla mohou být zajímavá: S32/37 Berkut, SR71 Blackbird, NASA AD-1...

0/0
21.11.2009 3:16

captain cook

Re: Airbus

vsechna stejna???? Ty asi toho o letadlech moc nevis!

0/0
21.11.2009 8:31

wag13

Divná fotka

Něco se mi na tom letadle nezdá.

Áááá už vím co.  Proč to má jenom tři motory? Aby asi ušetřili:-)

0/0
20.11.2009 14:32

majkii

Re: Divná fotka

JJ ;-D Vypadá to, že francoužští inženýři někde udělali chybu ...

0/0
20.11.2009 14:56

Arth-

Re: Divná fotka

to víš...  krize.

Tak se šetří všude...

;-)

0/0
20.11.2009 15:10

Muf007

Re: Divná fotka

Ano na tu stranu jen jedním motorem musí nastupovat jen hubení cestující. Tluštíci jdou na druhou stranu a při odbavení se každý zváží ;-D;-D pak teprve dostane palubní lístek

0/0
21.11.2009 6:36

666

let jako let

Nechápu, jako cestující amatér letím do Malagy s Airbus Industrie, jen doufám, že to vůbec doletí. ..

0/0
20.11.2009 14:23

Extra Šnek

Re: let jako let

Pro fanoušky letectví není "let, jako let". Letět s A380 je prostě zážitek :) Ne že by se to nějak extra lišilo od jiných letadel, ale prostě je to největší letadlo na světe :) Já měl možnost letět pracovně do bangkoku a věděl jsem, že na lince Dubaj - Bangkok lítá Emirates s A380, sice byl v dubaji cca. 11 hodin přestup, ale bral jsem to všema 10 a toho 11 hodinovýho tvrdnutí na letišti jsem ani trochu nelitoval. I přesto že jsem měl možnost dopravit se do thajska mnohem rychleji a bez takovýho čekání na přestupu, ale to bych musel letět jen obyčejným Boeingem 767 ;-D 

Zkrátka A380V

0/0
20.11.2009 14:50

Ronnie_W

Re: let jako let

to věřim, já ho jenom viděl na Heathrow a i to byl zážitek R^

0/0
20.11.2009 15:03

Plukovnik_Kolonel

Re: let jako let

" Ne že by se to nějak extra lišilo od jiných letadel"

Až na to, že by se to právě lišit mělo. Někde jsem zahlédl i informaci o konečně snesitelnějším tlakování vzduchu (odpovídající nižší nadmořské výšce) v kabině, takže by lidi nemuseli tolik trpět pískáním v uších apod. Fakt už nevím kolik to bylo přesně, ale u běžných airlinerů je to snad 2500 metrů a tohle bylo 1600

0/0
20.11.2009 16:11

captain cook

Re: let jako let

A 380 jsem jeste nemel moznost letet. Zato ale jsem letel Boeingy 707, 727, 737, nekolika modely 747, 757, velmi casto 767 a take 777, Airbusem 320, 330 a 340 a to nepocitam starsi letadla predtim jako DC9. V usich mi nikdy nepiskalo. Zalehalo ano, ale to se napravilo zvejkackou. Piskani zadne nebylo.

0/0
21.11.2009 8:36

vrchni

To je neco!

Kdyby zustal u CSA Tvrdik a Rapkova, mohli i oni mit nekolik A-380.

0/0
20.11.2009 14:09

Vipeeer

Re: To je neco!

Ty jsi prostě tak hloupej, že budeš politiku tahat do všeho.

0/0
20.11.2009 14:23

Sat Cit Ananda

500 sebevrahu?

8-o

0/0
20.11.2009 13:59

Josef Laufer

Re: 500 sebevrahu?

dneska jsem jich cestou do práce na dálnici viděl víc...

0/0
20.11.2009 14:05

pescatore

Re: 500 sebevrahu?

Symbolická cesta, že by další Titanic ?!

0/0
20.11.2009 14:51

kiv

A 380

Jistě, pěkný výkon! :-)

Problémem dnes je však hlavně ekonomika.

Ofi přiznaná návratnost projektu  A380 od EADS je kolem prodaných 400ks. Přitom max. kapacita výroby je  cca 40 ks/ rok s termínem ukončení výroby v r. 2021  -  nějak to celé nedává ekonomický smysl ....:-/

Pro porovnání:: B 747 se prodalo za cca 40 let výroby nějakých 1250 ks. a projekt byl ziskový po 200 prodaných letadlech...

0/0
20.11.2009 13:52

Vipeeer

Re: A 380

V Evropě se to prostě tak nějak zadotuje :-)

0/0
20.11.2009 13:55

edcd96f7

Re: A 380

;-DR^

0/0
20.11.2009 14:04

Majkyho_pupik

Re: A 380

co je na tom nesmyslneho? 40 ks za rok je za 40 let 1600 kusu letadel. termin ukonceni vyroby je v pripade uspesnosti tohoto projektu naprosto nepodstatna informace. takze pokud bude A380 stejne uspesny jako B747 a neni jediny duvod aby nebyl. zaplati se 4x...

0/0
20.11.2009 13:59

poemcz

Re: A 380

chci vidět jak to vyrábějí za 40 let..to bude opravdu moderní stroj v roce 2040...

0/0
20.11.2009 20:34

kiv

Re: A 380

Letadla nejsou auta ...:-/ Jednak se průběžně modernizují i ty dříve vyrobené stroje  a systém údržby má svá přesná pravidla.

B747 měl zálet v r. 1968 a přesto se pořád vyrábí i když s původním jumbem má společný snad jen ten "hrb" , základní konstrukci draku, počet křídel a  motorů ..:-) 

A380 na tom bude podobně. Pokud ekonomicky nezkrachuje,  klidně se může jako typ udržet ve výrobě půl století ... Ono z hlediska konstrukce už není na těhle mašinách až tak co od základu vymýšlet. Jen modernizovat v souladu s vývojem avioniky, motorů a nových materiálů ...

0/0
20.11.2009 20:46

Josef Laufer

Re: A 380

taky se747 prorokoval propadák a brzký ukončení výroby... ;-)

0/0
20.11.2009 14:00

moopy2

Re: A 380

2021 - 2010 je furt 11. Takže furt min jeden rok budou vydělávat!!

0/0
20.11.2009 14:03

vena.m

Re: A 380

Mno a to uz je prodavaji od roku 2007 ;) Takze jsou cca. 5 let v plusu ;)

0/0
20.11.2009 15:15

Vipeeer

A 380

Velikost má impozantní, možnosti také, ale na pohled je B 747 daleko ladnější stroj.

0/0
20.11.2009 13:50

Josef Laufer

Re: A 380

tak 747 je velká klasika... na druhou stranu, když začínaly lítat, tak se lidem taky nelíbily a chtěli zpátky "svoje" 707... :-)

0/0
20.11.2009 13:58

Vipeeer

Re: A 380

Já vím to Aifelovka, když jí postavl taky ne.......ale B 747 myslím vzlétl poprvé v 1969 a pořád je krásná, ano klasika.

0/0
20.11.2009 14:02

Dolorez

Re: A 380

Jasně, Jumbo má devítku za ladnost. 380ka zase za hospodárnost, tichost, ovladatelnost.

0/0
20.11.2009 13:58

komplikator

Re: A 380

Hospodárnost A380? No nejsem si teď 100% jestli je to cena na pasažéra nebo na let (přikláním se v lepší ceně na sedačku, nechce se mi teď zpětně dohledávat zdroj), kde docela drtivě vede B747, což přiznal i samotný Airbus, že  je méně ekonomický než B747, ale pokud aerolinky potřebují do letadla nacpat 550 pasažérů, nemají jinou volbu :)

Nicméně... pokud provozovatel toho letadla neudrží vysokou obsazenost, rozhodně na tom bude prodělávat, ten moloch, byť prázdný zákonitě sežere víc než B747.

0/0
20.11.2009 15:46

incomming_message

Re: A 380

Není pravda, provoz A380 vychází  o 15-20% ekonomičtěji na sedadlo. Jen ne všechna letiště, která jsou schopna odbavit B747, jsou schopna odbavit i A380.

0/0
20.11.2009 17:47

Lanta2004

Tak na tohoto "drobka" jsem zvědavej

4. ledna letím s Emirates nejprve Mnicho v- Dubai Boeingem 777ER a pak Airbusem A380-800 na trase Dubai - Bangkok.Letíme sice "jen" turistickou třídou,ale i to myslím bude stát za to;-)

0/0
20.11.2009 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.