Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy pustí na koleje nové vlaky, nejdřív v severních Čechách

České dráhy chtějí za dva roky nasadit v Ústeckém kraji zcela nové vlaky. "V příštím roce vypíšeme výběrové řízení a o rok později by první soupravy mohly vyjet," řekl iDNES.cz mluvčí společnosti Petr Šťáhlavský. Dráhy chtějí pro kraj nakoupit celkem 15 nových vozů, po celé zemi by se jich pak měly prohánět desítky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radek_30

jsem pro

to co jezdi v usteckym kraji je pro vostudu

0/0
27.11.2009 14:08

Fare.l

nojo

Monopol a státní firma škodí zdraví!

0/0
26.11.2009 23:59

Milda105

Vlaky

noo je to úplně odporný ... české vlaky jsou ostuda jako prase... no jsem ¨rád ,že alespoň budou nové vlaky . Ale zase jenom v Čechách ,to je fakt super. Na Moravu se zase vykašlou!

0/0
26.11.2009 23:24

Mailosh

Re: Vlaky

já jsem zvědavej, kdy se morava dočká elektrifiace tratě Jihlava-Brno... na to pořád korunky nejsou. ale hlavně ať v děčíně jezdí 15novejma vláčkama:)

0/0
27.11.2009 9:01

geroc

Re: Vlaky

To si asi jel jel s akem pře třiceti lety. Aneb výkřik do tmy.Rv

0/0
27.11.2009 9:22

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

ja tedy vlakem jezdim docela pravidelne a s kolegou musim naprosto souhlasit. Krome jednotek CityElephant, ktere ovsem jezdi jen na nekterych linkach okolo Prahy a RegioNovy, kterych je take zalostne malo. je vozovy park CD katastrofalni odpad a je po pravu nejhorsi a nejstarsi ze vsech zemi EU... a sem zvedavy co budou kraje delat pokud Brusel potvrdi stiznost RegioJetu. nevypsat vyberova rizeni na smlouvy v celkovem radu cca 150 mld. je to opravdu husarsky kousek CSSD a doufam ze nasledky nebudou muset nest danovy poplatnici

0/0
27.11.2009 10:39

Bery

Re: Vlaky

Mozna by to chtelo navstivit regionalni trate na Slovensku, nebo v Polsku a pak mluvit o cele EU. ;-)

0/0
27.11.2009 20:53

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

v prumeru je vozovy park CD nejstarsi ze vsech zemi EU /tedy vcetne Polska a Slovenska/. priznava to i sama firma...

0/0
28.11.2009 8:28

109e

Re: Vlaky

PENÍZE.

0/0
28.11.2009 21:13

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

to je prvni slovo nejake zabavne slovni hry?:-)

0/0
28.11.2009 21:18

109e

Re: Vlaky

Zábavu v tom moc nevidím, protože nám to citelně organizuje život (ty peníze). Jinak se bavím rád a Vy mi dáváte obrovskou příležitost.

0/0
28.11.2009 21:24

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

ja nevidim nic spatneho pokud je zivot urcitym smerem organizovany. vy ne?

0/0
28.11.2009 21:45

109e

Re: Vlaky

Pokud je to nefér, tak já jednoznačně ano.

0/0
28.11.2009 22:14

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

vzhledem k tomu ze cely zivot je tak trochu nefer, tak musite mit pomerne tezky zivot...

0/0
28.11.2009 22:28

109e

Re: Vlaky

Život mám díky rodině a svým činnostem super. Nefér věci budu VŽDY kritizovat a tam, kde odhadnu, že by to šlo, pokusím něco měnit.

0/0
28.11.2009 22:30

109e

Re: Vlaky

Dobrou noc.

0/0
28.11.2009 22:40

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

kritizovat penize je vyraz praveho rebelstvi... dobrou noc

0/0
28.11.2009 22:41

109e

Re: Vlaky

On tady někdo kritizoval peníze ? ...dobrý večer

0/0
29.11.2009 22:06

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

tak co tedy kritizujete? penize od statu to nejsou, protoze ten se zaostalym parkem CD nema co delat. tak co tedy?

0/0
30.11.2009 10:49

109e

Re: Vlaky

Jestli nejste úplně natvrdlej a umíte číst, přečtěte si mé příspěvky ještě jednou. Nehodlám kupovat novou klávesnici. Ušetřené peníze raději vrazím do piva.

0/0
30.11.2009 20:47

109e

Re: Vlaky

Co je na Catru, rakvích a rekonstruovaných vozech tak katastropfálního? Jezdíte pravidelně? Pravidelně může znamenat také jednou za dva roky. V tom případě věřím.

0/0
27.11.2009 21:01

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

casto jezdim osobak z Prahy do Benesova. take vam prijde komicke ze tam jsou provozovany soupravy stare 40-50 let? dale famozni rychlik z Prahy do Trutnova. skvele vozy pamatujici evidentne jeste Husakovu normalizaci. Dale IC? do Ziliny. Stydel bych se za to nasadit na tento mezinarodni spoj tak odporne vozy...

0/0
28.11.2009 8:31

109e

Re: Vlaky

Je to o penězích. Ty se zatím cpou do silnic, tak nedovedu pochopit, co vlastně kritizujete.

0/0
28.11.2009 19:36

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

kdo konkretne co cpe do silnic? najednou nam tady CD predstavuje sve nove a moderni jednotky pro blizky provoz. ptam se proc uz nam je CD nepredstavila pred 10 lety? proc se tento absurdni komunisticky moloch probral ze sve drimoty 20 let po revoluci? jak je mozne ze ony 10-lete kontrakty s kraji nejsou jiz roky uzavrene? jak je mozne ze hejtmani CSSD vybrali tohoto dopravce bez jedineho platneho vyberoveho rizeni? soudruzi z CSSD a CD se evidentne boji ze kdyby v jedinem kraji vyhral jiny dopravce, lide by najednou videli ze moderni jednotky lze ziskat daleko rychleji a nejspise i levneji...

0/0
28.11.2009 20:10

109e

Re: Vlaky

Železniční dopravce (nejenom ČD) platí mnoho let za dopravní cestu na sto procentech tratí. Silniční uživatel na dvou procentech, kamiony krátkou dobu. Taháte do toho politiku snad v každé větě. Nechci to dělat také, ale musím připomenout, že hejtmani ČSSD jsou proti předešlým v úřadu nepatrnou dobu. Pokud si děláte naděje z privatizace, jeďte se zeptat do Anglie. Tam ten experiment krom nárůstu nehod znamenal větší potřebu veřejných peněz. Soukromé-státní se na železnici řeší 200 let !!! Přelévá se z jednoho řešení do druhého bez jediného výsledku. Nejdokonalejší železnice světa - švýcarská má většinu železnic ve veřejných rukou.

0/0
28.11.2009 20:29

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

a co ma byt? jinak nastavene podminky neznamenaji ze se neda i zeleznicni doprava provozovat efektivne a s modernimi kolejovymi prostredky. Ano ODS a jeji hejtmani na tom maji svuj podil, ale oni zadna vyberova rizeni neobesli. aby nas tato sranda nestala mnoho miliard... Bachorky o Anglii jsou jit unavne. podstata tohoto problemu tkvi v privatizaci take zeleznicni cesty, coz byl zacatek jejiho konce. Dale pak ona privatizace byla mnohem spise rozdelenim useku trati dle geografie, takze efekt soutezivosti byl na nule. Proc nedate priklad Nemecko, skvela DB doplnovana desitkami regionalnich dopravcu...

0/0
28.11.2009 20:35

109e

Re: Vlaky

Co má být? Má být to, že náš svět je (bohužel) o penězích. Tedy nevýhodné podmínky ty penízky odčerpávají. Když Vy budete platit za provozovnu nájem a Váš konkurent ne, zkuste odhadnout, kdo si dříve koupí nové stroje. Pokud je anglický krach báchorka, tak nemám k věci co dodat. Efekt soutěživosti na regionálních, tedy jednokolejných tratích je opravdu na nule. Vlaky se nedají "předjíždět", tedy jede jeden. Jeden je MONO. To nám už začíná dávat pomalu slovo monopol. Porovnání s Německem kulhá na obě nohy. Tam byla ta startovací čára v malinko jiné ploze. To ale víme oba.

0/0
28.11.2009 20:49

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

kdo ma kde nevyhodne podminky? na zeleznici maji podminky vsichni stejne... efekt soutezivosti na regionalnich tratich je na nule pouze v pripade ze je rozporcujete jak medveda a kazdemu date kousek. Pokud spolu ruzne firmy realne soutezi o jednotlive trate ci krajske dopravni celky pak je to opravdova privatizace a opravdova soutez... nevim proc by se meli na tratich vlaky predjizdet? mluvim o provatizaci trati a ne jednotlivych vlaku... porovnani s nemeckem nijak nekulha, v cem by melo?

0/0
28.11.2009 20:55

109e

Re: Vlaky

Já nepíši o nerovných poplatcích mezi dopravci na kolejích ! Jde o srovnání se silnicí. Co dosáhnete tím, že nahradíte jeden monopol druhým? Pokud nebudou dvě nebo více kolejí vedle sebe, máme monopol jako z čítanky. Co bude nutit Petra být lepším než Pavel, když tam žádný Pavel nebude? Opravdová konkurence je, když máme dvě pekárny vedle sebe. To nutí dva pekaře. To si vybereme z dvou housek. Srovnání s veřejnou jednosíťovou službou je totální nesmysl, který se logicky nikde neujal.

0/0
28.11.2009 21:09

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

a proc vas zajima srovnavani se silnici? bavime se o tom proc CD provozuje stare vraky a s tim silnice namaji naprosto nic spolecneho... jaky monopol. smlouvy jsou na 10 let. kdo rika ze petr bude na teto lince i za 10 let?:-)to je docela dobra motivace co rikate? srovnani s jednositovou verejnou sluzbou je naprosto normalni. soukrome regionalni drahy jsou v mnoha zemich s vyznamnou zeleznicni siti...

0/0
28.11.2009 21:15

109e

Re: Vlaky

S Vámi je to dokola. Ale nikoli nezajímavé. Zopakuji. Železniční dopravce se finančně vyčerpává na poplatcích za dopravní cestu. Silniční nesrovnatelně méně. Silniční za ušetřené korunky koupí vozidlo, železniční dopravce jen čubrní. V další odpovědi jsem ochoten napsat to samé jiným způsobem. Jestli mám nějakou dobrou vlatniost, tak je to houževnatost.

0/0
28.11.2009 21:22

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

a silnicni dopravce dostava tak vysoke dotace jako zeleznicni? ja nechapu proc srovnavate zeleznicni a silnicni dopravu pod clankem o CD. CD dostavaji miliardy v dotacich za sve sluzby. nevim ze by nejaky silnicni dopravce dostaval na dotacich miliardy. vy ano? rozdil v tom kdo kolik za co plati jiste je, jen nevim proc je tento fakt zasadni pro nasi debatu. ruzne subjekty plati za ruzne sluzby ruzne penize, to ale neni omluva za jejich neefektivitu...

0/0
28.11.2009 21:43

109e

Re: Vlaky

Dostává obrovské dotace ve formě výstavby, údržby a zajištění komunikací. Ve formě likvidování následků nehod a ve formě mrtvých a zmrzačených (pracovní neschopnost, léčení, náhrady mezd....). Na to mýtné, daně a povinné ručení nestačí ani náhodou. Nechápete to, když vám násobně vysvětluji, že vyčerpání prostředků na provoz nerovně placený, brzdí nákup vozidel. Jste tak h....., nebo to jen děláte? Vysvětlil jsem to přímo, potom na příkladech . Ani jedno nezabralo. Nechtělo zabrat. Co s Vámi? Nevíte, že silniční dopravce dostává dotace? Tak to jen dáváte najevo svůj přehled. Kraje platí autobusovému dopravci, který je navic osvobozen od s. daně, který neplatí za dopravní cestu a kterému obce mnohde staví a udržují čekárny. Kterému odklízí sníh. Dotace šla i na nákup vozidel. Uznáváte-li soutěž bez rovných pravidel, je to možná Váš způsob. Já to vidím jinak.

0/0
28.11.2009 22:28

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

za provoz na silnicnich komunikacich nejvyssich trid /v blizke budoucnosti vyssich/ plati vozidla silnicni poplatky. a nasledky zeleznicnich nehod se likviduji jinak nez ty silnicni nebo kde je rozdil? nic nikoho nebrzdi. zeleznicni dopravdi dostavaji vetsi dotace nez silnicni takze rozdil je vyrovnan. nerikam ze silnicni dopravci nedostavaji dotace jen nevim ze by dostal jeden silnicni dopravce 7 mld rocne...

0/0
28.11.2009 22:40

Bery

Re: Vlaky

Hmmm... zajimava debata. Ona i ta silnicni osobni doprava, mimo lukrativni dalkovou dopravu je dotovana. Tak to zkusime v cislech.

Regionalni autobusova doprava dostava od kraju dotaci cca 29Kc/km. Na vlaky jde dotace cca 65Kc/km (od r. 2010 to bude cca 100Kc/km), ale draha zaplati prumerne za kazdy 1 km dopravni cesty cca 350Kc. V tom je dost zasadni financni rozdil, ktery jedoznacne podporuje neekologickou silnicni dopravu. Dalo by se zjednodusene rici, ze dotace na autobusy jsou +29Kc/km a dotace na vlaky budou - 250Kc/km. O dalsich bonusech, jako udrzba a opravy autobusovych zastavek z rozpoctu obci uz psal 109e. Pritom jen uklid snehu na zastavkach jedne trasy vyjde na par milionu rocne. Jen se tato cisla nikde neuvadeji. Takze rozdil je jednoznacne ve prospech silnicni lobby.

Ano, u nasledku zeleznicnich nehod take asistuji hasici a lekari... ale v jakem pomeru jsou dopravni nehody na silnicich a na zeleznici ?

0/0
29.11.2009 16:49

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

to je uzasna matematika. nechcete to cislo 350 Kc uvest do tech spravnych jednotek neb jinak vam to logicky lehce hapruje. Dotace na pokryti ztraty z celkoveho provozu by v tomto pripade tvorily cca 30% nakladu na pouziti dopravni cesty /ostatni naklady ani nepocitaje.../. osobni silnicni dopravci neplati treba silnicni dan?

0/0
29.11.2009 20:35

109e

Re: Vlaky

Autobusový reg. dopravce je od ní osvobozen.

0/0
29.11.2009 22:03

Bery

Re: Vlaky

Aaano jiste, ulitlo mi to o jedno desetinne misto. Omlouvam se. Takze spravne melo byt max. cca 35Kc/km bez DPH. Pokud srovnam silnicni dan u autobusu, tak stejnou castku projede jeden motoracek (cca 8Kc/km) za nejakych 14 dni.

0/0
29.11.2009 22:55

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

tak ted sem jiz uplne ztracen...:-)motoracek plati 8 kc/km a treba IC 35kc/ km. chapu to dobre? od roku 2010 bude dostavat zeleznicni dopravce 100 kc/km. + zeleznicni dopravce ma samozrejme moznost daleko vetsich trzeb nez autobusovy. autobusovy dostava cca 30 kc/km dotaci + mensi trzby a vy rikate ze je zeleznicni znevyhodneny?v cem?

0/0
30.11.2009 10:47

Bery

Re: Vlaky

Vychazel jsem z toho, co se da najit na netu, ale je v tom hodne neznamych promennych... zdroj jsem nasel zde:

http://www.szdc.cz/soubory/prohlaseni-o-draze/cs/p-d.pdf

Takze se v tom ztracim taky... ono se to pocita nejak podle vahy a druhu trate, takze IC uz nebude pocitano na regionalni trati a cena bude vyssi. Motoracek jsem strelil na podobnou vahu jako ma bus, takze je to spis odhad. Musel bych se na to zeptat nejakyho nadrazaka.

Jinak ta "dotace" cca 100Kc/km ma byt az od roku 2010. Prozatim je to v regionalni doprave snad jen 65Kc/km. Z toho se da celkem dovodit, ze v predchozich letech na nejakou velkou modernizaci nebylo.

K tomu znevyhodneni... celkem si dokazu predstavit kolik stoji provoz a opravy jen u cekaren a WC... pritom kdyz to chteji drahy zavrit, tak se proti tomu sepisuji petice a obce se bouri. Autobus ma pritom v podobne obci zastavku se sotva mizernym pristreskem bez niceho a nikdo ani necekne.

0/0
30.11.2009 20:20

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

Ok diky za tyto informace, ale vy ste ted v tom prispevku pouzil vetu na kterou ja sem absolutne alergicky a ktera je presne jadrem mych prispevku. driv byla uhrada 65kc/km a na modernizaci vozoveho parku nebyly penize... ale od 2010 je navyseni penez na 100!!! jak je mozne ze toto navyseni neprobehlo uz pred spoustou let? CR ma nejhustsi zeleznicni sit na svete na niz jezdi nejstarsi krapy z cele EU. PROC??proc uz se davno CD s kraji nedohodlo na navyseni platby za km, ktere by bylo kompenzovano uzavirkou desitek naprosto zbytecnych trati, ktere by byly nahrazeny levnejsimi a i vyhodnejsimi /muze zajizdet do vice vesnic/ autobusy. stejne se pomalu tyto trate uzaviraji a stejne k navyseni doslo. ale to ze se to nestalo jiz pred 10 rokama i vice je jednoznacne chyba absurdne neschopneho vedeni CD samozrejme se stejne netecnym vedenim kraju a koneckoncu i statu.

0/0
30.11.2009 20:59

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

to vse kdyz zcela pominu fakt moznosti vstupu opravdove konkurence na nasi zeleznici, ktera by samozrejme obrovsky pomohla ke zvyseni komfortu cestujicich a vedla by i ke snizeni dotaci

0/0
30.11.2009 21:02

109e

Re: Vlaky

Konkurence na jednokolejce je nesmysl. Pokud nemáte v úmyslu postavit vedle druhou trať. ÚDAJNĚ to zkusili amíci. A zkrachovali oba.

0/0
30.11.2009 23:22

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

toto sem s vami jiz resil. o zadne konkurenci na jednokolejce nemluvim. ruzni autobusovy dopravci jezdi take ruzne spoje v ramci jednoho IDS a je to pro ne konkurence neb  kdyz nebudou kvalitni nedostanou prodlouzenou licenci na dany spoj a dostane ho konkurence. presne stejny system funguje uspesne i v zapadni Evrope a neni jediny duvod aby nefungoval i zde

0/0
1.12.2009 14:41

109e

Re: Vlaky

Seznam se s tím, na jak dlouho se monopol, pardon - licence uděluje.

0/0
1.12.2009 18:47

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

udeluje se na 10-15 let. naprosto logicky. nakup ci leasing autobusu stoji take mnoho a mnoho milionu...pointa je jaka?

0/0
1.12.2009 20:11

Bery

Re: Vlaky

Tak to pardon, ale bohuzel nedokazu odhadnout na kterou vetu je kdo alergicky :-)

To jsou otazky, na ktere vsak neumim odpovedet. V tom bych spis videl odpovednost politiku a to jak na statni, tak na krajske urovni. Ono se politikum v celostatnim meritku hodi CD jako dobry fackovaci panak na kterem se plebs vyradi kdyz je potreba odvest pozornost jinam. A take.. ktery regionalni politik uzavre trat, kdyz mu obcane obci sepisou petici a podepisi ji i ti, kteri vlakem poslednich 10 let nejezdi, ale maji pocit, ze jejich veledulezita obec ztrati bez zeleznice na vyznamu ? Neudela to zadny a radeji budou dotovat trat kde jede 20 lidi za den. Vedeni CD bude mit svuj kus masla na hlave jiste take, ale rozhodujici slovo ma stat jako majitel a kraje jako nejvyznamnejsi zakaznik. A ze to mohlo byt 10 let jinak ? Inu mohlo, ale koho z politiku to zajima ?

0/0
2.12.2009 0:27

Bery

Re: Vlaky

A mam pocit, ze pokud autobus zajistuje zakl. dopravni obsluznost, tak tu silnicni dan neplati. Na 100% to ale nevim a hledat se mi to ted teda nechce. :-)

0/0
29.11.2009 22:58

109e

Re: Vlaky

Neodpověděl jsem na první větu. Je to stát.

0/0
28.11.2009 20:34

Majkyho_pupik

Re: Vlaky

stat ale nemuze cpat penize do CD. byla by to nedovolena podpora...:-)

0/0
28.11.2009 20:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.