Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bazar s nábytkem využívá v názvu jméno Ikey, ta se chce bránit

Podnikatel Jaroslav Fiala využil fenoménu, který se v Česku točí kolem švédské Ikey. Před časem založil internetový bazar, kde je možné prodávat nebo kupovat použitý nábytek výhradně této značky. Na první pohled dobrý nápad ale může narazit. Bazar totiž v názvu využívá přímo jméno Ikey, které se to nelíbí a chce se bránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

navstevu cenzura nezrusi

Je komicke jak tu vsichni utoci na IKEU

celosvetove nejuspesnejsi nabytkarsky kolos, kteremu ostatni nesahaji ani po kotniky. g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
28.11.2009 22:00

BG1

Ikea? Nikdy!

Co se tyka samotne firmy ikea, tak ta je po celem svete znama lacinym plagiatstvim autorskeho, designovaneho nabytku. Ikea je u soudu na celem svete pecena varena, protoze kazdym rokem musi celit obvineni z lacineho kopirovani autorskeho nabytku. g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
27.11.2009 20:49

kulischek

Re: Ikea? Nikdy!

no, vzhledem k tomu, jaky ty mas pravni povedomi (viz tvuj predesly prispevek), bych radeji byt tebou mlcel...jen se ztrapnujes svymi vyplody. Jinak IKEA je super, ja ji mam rad, je to vzor marketingu pro vsechny, jednoduchy, funkcni nabytek, v libivem modernim designu...g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
27.11.2009 20:59

BG1

Re: Ikea? Nikdy!

Ztrapnuji? Nekdy si precti nejaky odborny, zahranicni casopis o interieru, nabytkovem designu nebo podobne. Najdes tam mnoho clanku na tema "ikea a ukradeny design". Jenze to by jsi se musel trosku vyznat v designu a ne jen kupovat laciny smejd a musel by ses naucit rozpoznat original od lacine kopie. To, ze TOBE se neco libi jeste nic nedokazuje. Spis naopak.

0/0
27.11.2009 21:02

kulischek

Re: Ikea? Nikdy!

Ja se v designu nevyznam, ani to netvrdim. Ja jen tvrdim, ze se mi ten nabytek libi. Nevim, co by to jako melo dokazovat, ze mne se to libi. To je kazdyho vec a to ja nepopiram. Mne se libi, jak to IKEA proste dela. A proste to umi. Jestli neco nekde kopirujou, to nevim a je mi to jedno. Predpokladam, ze vedi, co delaji, tohle pro me neni ale dulezity, jestli neco kopirujou. To je jejich boj, pro me je podstatny, ze pro me, jako zakaznika, maji co nabidnout a za rozumnou cenu.

0/0
27.11.2009 21:08

BG1

Re: Ikea? Nikdy!

Proc potom reagujes na muj komentar tykajici se tematu "ikea a ukradeny design"? Z te stovky designerskych atelieru, kterym ikea ukradla design a obohatila se tak vyrobou lacinych kopii muzu uvest:

David Design, Design Dessert, Baby Björn, Hasta, atd atd.

0/0
27.11.2009 21:40

Andee

Re: Ikea? Nikdy!

I ty cinto... kdyby to tak bylo, jistě by zmíněné firmy uspěly se žalobami, nemyslíš? Navíc evidentně netušíš, že Ikea téměř nic ze svého sortimentu NEVYRÁBÍ g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
27.11.2009 23:33

BG1

To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

Jak je mozne, ze mu prosla registrace nazvu, aniz by ho registracni urad nevyzval, aby si sehnal souhlas firmy ikea? V pripade, ze takovy souhlas nema, tak by mu nazev ani nemeli registrovat. g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
27.11.2009 20:44

kulischek

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

Ty trumpeto, jaká registrace nazvu? Jaky registracni urad mas jako na mysli? Registracni urad www domen?g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 20:49

BG1

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

Aby mohl podnikat, prodavat nabytek, tak asi musi mit zaregistrovanou firmu ne, fagote?

0/0
27.11.2009 20:50

kulischek

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

Firma, ktera provozuje stranky s timto nazvem, muze mit uplne jiny nazev a taky ma, kdyby ses na ty stranky podival. Nebo si myslis, ze vsechny stranky se jmenujou podle nazvu firmy?g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 20:52

BG1

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

V clanku je psano, ze obchod se oficialne jmenuje Ikeabazar.

Ale ja jsem zapomel, ze jsme v ceskem kocourkove. g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="Rv">

Na jeho website se divat nebudu, protoze mne nezajima ani plagiatorska ikea a natoz jeji plagiat. g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
27.11.2009 20:56

Andee

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

Bože, ty seš wool g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D"> Krám si nazvu Ikeabazar a firmu třeba Franta Vomáčka s.r.o. - to je kouzlo, co? g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 23:35

BG1

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

Pokud se jeho firma jmenuje jinak, pak by slovo "ikeabazar" byl pouze popis obchodni cinnosti a ne "OFICIALNI NAZEV OBCHODU", pistalko.

0/0
27.11.2009 20:58

kulischek

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

hele, ty jsi uplne mimo misu. Nazev domeny nema nic spolecneho s nazvem firmy, ktera domenu provozuje, chytraku. Oficialni nazev obchodu muze byt treba ABC, domenu na netu muze mit treba CDE a provozovat to vsechno muze treba firma DEF. KDyz tomu nerozumis, tak o tom nepis

0/0
27.11.2009 21:03

BG1

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

Design jeho website chce jasne budit zdani, ze jeji oficialni nazev je "ikeabazar" a ze ma nejakou navaznost na firmu ikea.

Pokud si myslis, ze takoveto neseriozni jednani je v poradku, tak se nedivim, ze to v CR vypada tak, jak vypada.

Mira tolerance v CR k nepoctivosti je ocividne daleko vetsi nez jinde.

0/0
27.11.2009 21:07

kulischek

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

Nechci se zastavat toho bazaru, kterej je mi ukradenej, ale me to jako neseriozni neprijde, vidim v tom dobry podnikatelsky napad, vzhledem k tomu jak IKEA v CR jede. Otazku ochrane znamky at posoudi soud, navic oni nejsou ve sporu, chteji se dohodnout, tak co. IKEA to napadla logicky, protoze par primitivu by je mohlo s IKEOU spojovat a to si nelajznou, kdyz to neni v jejich rezii. Ty jsi docela ale exot, protoze pises nesmysly, o vecech kterym nerozumis, a pak z toho vyvozujes zavery, jako ze je to neseriozni jednani a ze mira poctivosti je v CR nulovag.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 21:16

BG1

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

Jestlize si nekdo vytvori komercni website, ktera se prizivuje na uspechu jine firmy, tak to rozhodne seriozni, obchodni jednani neni.

Pro tvou informaci, aby jsi byl trosku v obraze, jak to funguje treba konkretne v domovske zemi ikea. Kdyz jsem si registroval u registracniho uradu ve Svedsku firmu, tak mi poslali zadost zpet, ze se musim zkontaktovat s jakousi (pro mne naprosto neznamou) danskou firmou registrovanou na svedskem uzemi, ktera pouziva ve svem nazvu dve slova podobna memu a ktera podnika ve stejnem oboru. Jedno z tech slov pritom bylo moje vlastni jmeno a to druhe vyajdrovalo popis cinnosti. Registraci mi dokoncili az teprve po souhlasu te firmy. Taky bych si nemohl otevrit internetovy obchod s nazvem, ktery obsahuje nazev jine firmy a tak tezit z jejiho uspechu, aniz by ta firma k tomu dala souhlas. To ze se ikea vyjadruje, ze se "vzdy dokaze dohodnout" spis plati v opacnem procesu, kdy ikea je hnana k soudu pro poruseni autorskych prav, coz pisu v tom dalsim prispevku.

0/0
27.11.2009 21:50

bend

Re: To v CR neexstuje zakon o registraci firem?

A co řekneš  této adrese:  www.ikeafans.com mají napsáno v záhlaví že s IKEA nemají nic společného

0/0
27.11.2009 23:21

Lvy

Ono se někomu ty jejich hnusy líbí???

Já to fakt nechápu, ale mi se to prostě většinou vyloženě hnusí, tak bych si to asi domů těžko koupil, ale pravda, přiznávám, že jedna věc se nakonec našla, ale asi proto, že se to vymyká z toho co tam mají a je to obyčejný konferák relativně velký.

0/0
27.11.2009 20:07

watchdog

Fenomén Ikea....

g.idnes.cz" alt=";-D"> To jsou všichni v ČR studenti, nebo co?

0/0
27.11.2009 17:18

Lanta2004

Re: Fenomén Ikea....

Proč studenti?Já mám příjem na úrovni cca trojnásobku prům mzdy a přesto nakupuju v Ikea,nebot se mi jejich styl a design líbí.Nač platit víc,když jsem spokojen s tímhle?Zůstane mi tak alespon víc prostředků na moje největší hobby a tím je cestování do exotických zemí(hlavně JV Asie) kam vyrážím na dovču tak 1x až 2x do rokag.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
27.11.2009 17:29

Cocik

Re: Fenomén Ikea....

(a zbytek roku o tom pises do vsech diskuzi na iDnesu, hlavne do tech, ktery nemaj s cestovanim nic spolecnyho ... trochu s tim pribrzdi, zas takovy hogo fogo ta JV Asie neni)

0/0
27.11.2009 19:17

Andee

Re: Fenomén Ikea....

Tenhle komik tam byl dvakrát možná dohromady... je k smíchu prakticky kdekoliv se objeví, nejen na iDNES... g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
27.11.2009 23:38

dropa

Kika

A to tam má napsat BAZAR JYSK nebo co?g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
27.11.2009 17:02

Z-S

Re: Kika

Bazar nejmenovaneho svedskeho prodejce prevazne slovenskeho nabytku g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 17:05

dropa

Re: Kika

s ukrajinskou obsluhou...g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
27.11.2009 17:07

Ludek_II

My zajištění

ani nevíme co  nějaká ikea je. Mně stačí můj  zručný truhlář, který mi dělá nábytek na zakázku g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
27.11.2009 15:13

joensfredriksson

Re: My zajištění

tak pokud vyznámváte vyřezávaný masif a podobný příšernosti, tak vám truhlář stačí, pokud chcete moderní design, tak vás nejspíš neuspokojí

0/0
27.11.2009 15:18

Ludek_II

Re: My zajištění

moderní....ehm...myslíš ty ostré hrany a studený styl ? Takto vážně děkuji - ale nechci  g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 15:21

Andee

Re: My zajištění

Jenže to, ty troubo, není o zajištěnosti. Je to o vkusu. Truhlář mi dělal pár speciálních věcí, nicméně dost nábytku jsem nakoupil jinde, přestože (a budeš se divit) mě některé věci vyšly dráž v nějakém krámu jako IKEA, než u truhláře. Schválně hádej proč, ty snobíku g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
27.11.2009 23:42

Jordan717

Re: My zajištění

Njn, pro Luďka II je vrchol estetiky biedermeier kombinovanej s háčkovanými dečkami a keramickými jeleny v říji. Hlavně, že se v tom cítí příjemně.g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
27.11.2009 16:15

Lanta2004

Re: My zajištění

A to se chlubíš a nebo si stěžuješ?g.idnes.cz" alt=";-D">

To my taky celkem zajištění víme dobře co to Ikea je,protože se tam necháváme občas rádi inspirovat dobrými nápady.Ikea má jedny z nejlepších bytových designérů nábytku vůbec a už jen návštěva obchodu aniž by člověk něco kupoval je občas přínosg.idnes.cz" alt="R^">

Já mám nábytek na míru taky od Indeca a bývalo by bylo snadný si od Indeca nechat udělat vše.Nicméně nechtěl jsem mít doma sterilní pitevnu a tak kombinuju ku své naprosté spokojenosti Ikeu s nábytkem na mírug.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
27.11.2009 15:18

Ludek_II

Re: My zajištění

Ikea - parodia g.idnes.cz" alt=":-P"> na nábytek. Jo ale pokud to chceš mít doma  studený jak v polovybydleným bytě...však máme demokraciu , ni ? g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 15:20

Lanta2004

Re: My zajištění

Ikea a studenej nábytek?Tak to je tedy vtip století.Pokud máš rád takový ty vyřezávaný kudrlinky a ozdobičky ala minulé století,pak ti asi Ikea bude připadat studená.Mě ale imitace starožitnýho nábytku nic neříká a Ikea mi plně vyhovujeg.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
27.11.2009 15:23

Ludek_II

Re: My zajištění

No však já ti to neberu Lantíku. Ale my - co máme  vkus...halt  máme vkus. Můžeš s tím nesouhlasit...ale to je asi tak to jediné, co můžeš g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 15:25

Lanta2004

Re: My zajištění

No tak jo no...ty architekteg.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 15:27

Ludek_II

Re: My zajištění

kvi kvi...nejsem architekt, ale mám smysl pro estetičnost. A nezáviď - není to hezké g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
27.11.2009 15:29

xKROKODYLx

Re: My zajištění

Co kydz by jsi dal link na nejakou ukazku toco co povazujes za esteticke :)

0/0
27.11.2009 17:15

Lanta2004

Re: My zajištění

Když myslíš.........vyvádět tě z tvého omylu nehodlámg.idnes.cz" alt=";-)">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 17:30

error404

tady je zase nablito od snobů

IKEA je funkční nábytek v kvalitním designu za nízkou cenu. co jinýho jako chcete kupovat? Asko? Kika? nebo si to chcete nechat vyrobit od místního truhláře? a kdo to nadesignuje? ten truhlář nebo vy sami? to bude vypadat jak z Asko... a zaplatit si designera aby mi navrhl nábytek na míru to už je jiná cenová relace. v IKEA mám vedle sebe 20 kuchyňských linek, vyberu si která se mi líbí a můžu si ji rovnou naložit. co byste ještě chtěli?

0/0
27.11.2009 15:11

Ludek_II

Re: tady je zase nablito od snobů

Každému co jeho jest  g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
27.11.2009 15:14

joensfredriksson

IKEA marketing

IKEA by mohla být vzorem pro ostatní, co se týká snad všech oblastí marketingu, ale tohle se jim nepovedlo, mohli se s nim spojit a měli skoro zadarmo další marketingový nástroj, tohle jim nijak neubírá zákazníky, protože kdo tam nakupuje, tak buď proto, že je to o hodně levnější, a nebo proto, že chce něco, co IKEA už nevyrábí ...třeba na to taky přijdou

0/0
27.11.2009 14:43

Belzebub Pekelný

....

od kdy se cizi název skloňuje ???

0/0
27.11.2009 14:19

M.Lipos

Unifikovaná domácnost made in Ikea.

Stejně jako za socíku g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 14:05

xprim01

Re: Unifikovaná domácnost made in Ikea.

Unifikovaná?? Vždyť si tam může najít každý, co chce a těžko může mít každý všechno z celého obchodu, takže variací je spousta.

0/0
27.11.2009 14:21

Arnold J.Rimmer BDP

DOBŘE PÉRÁK

ať se daříg.idnes.cz" alt="R^">

0/0
27.11.2009 13:47

richu_ch

no nekupte to, kdyz to je tak levne :-)))))

Vetsi smejd nez IKEA jsem nevidel ...

0/0
27.11.2009 13:18

Ivan Langer

Re: no nekupte to, kdyz to je tak levne :-)))))

treba je to tak mysleno, bazar pouzitych smejdu z Idey g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.11.2009 13:21

richu_ch

Re: no nekupte to, kdyz to je tak levne :-)))))

g.idnes.cz" alt=";-D"> asi jo. moje penize to stejne nejsou, takze mi to je suma-fuk.

0/0
27.11.2009 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.