Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálniční známky zůstanou, mýtné pro osobní auta je pro stát nevýhodné

Papírové dálniční kupony z českých osobních aut zmizí zřejmě později, než původně poslanci a ministerstvo dopravy plánovali. Stát by zavedením elektronických vinět mohl prodělat miliardy, ukázaly studie. Poslanci už proto připravují změnu zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sent

Česka klasika.

Opět to zavani něčim hnědým mazlavým,jako vždy,když se šije kšeft na miru konkretni firmě,kde sedi někdo z poslanců v doz.radě připadně někdo z rodiny či známých.A pak se řekne,že stát sice prodělal ale všechno bylo podle zákona.Viz Opencard.To už maji pani nahoře takovy styl,že misto aby se starali o stat a lidi,vymýšleji různé finty jak podojit státni kasu.Samozřejmě podle zakona.

0/0
2.12.2009 17:39

Rubik1

Tunel s dálničními známkami

Všimli jste si, co se tu ten v článku profláklo? Cituji: "Za papírové dálniční kupony ministerstvo ročně zaplatí kolem tří set milionů korun, stát na nich vybere kolem dvou až tří miliard ročně. " To znamená, že za jednu známku (v nominální hodnotě 1200Kč) zaplatí ministerstvo více než 120 Kč!!! Za kousek papíru s ochrannými prvky ve výrobní hodnotě maximálně nějakých 3 Kč! Kdyby takhle fungovala naše pošta, tak nevybere za poštovné nic, půjde hned do mínusu a bude vydělávat jen tiskárna známek. Na tenhle tunel ještě nikdo neupozornil???

0/0
2.12.2009 3:00

olaf, brno

Všimli jste si, co se tu ten v článku profláklo?

Ale no tak, trosku soudnosti. Znamka stoji nejakych 6Kc, ostani je za distribuci. Svycarska bankovka stoji asi 4Kc (20 centu), pocet emitovanych kusu  je radove vyssi (odhaduji tak o dva rady), technologie jednodussi.

0/0
2.12.2009 5:08

navstevu cenzura nezrusi

V teto zemi nejde nic

V Madarsku maji elektronicke myto dokonce bez znamek a vinet a funguje to.

0/0
1.12.2009 21:24

mpes

Re: V teto zemi nejde nic

chceš říct že se tam platí od počtu kilometrů najetých po dálnici?

0/0
1.12.2009 22:56

olaf, brno

V Madarsku je casovy poplatek, pokud vim.

Otazkou neni, zda system funguje. Proc by nefungoval?

.

Otazkou je nakolik je system vyberu efektivni. Neni cilem vybrat penize na pokryti nakladu systemu vyberu, ale na silnice.

.

Elektronicka vineta takovym systemem neni. Ani v soucasnosti, ani v blizke budoucnosti. Pan OV to vi moc dobre. Neni tedy otazkou, zda zmenit zakon, to je samozrejme. Otazkou je, jak zrusit poslance OV, AR, apod.

0/0
2.12.2009 5:24

sent

Re: V teto zemi nejde nic

Ne ne znamka je časova a po projeti kolem kontrollni kamery,ktera přečte SPZ se začne odečitat čas.Když pak projedu kolem dalši a jsem v časovem limitu nic se neděje.V opačnem připadě je policie za vami co-by-dup.Stejny system tzv..Eurovigneta funguje pro kamony v L,B,NL,DK a mysli že Švedsku.Proste si koupenim virtualni znamky zaregistruju SPZ a hotovo.Mam jen papirek z kasy o zaplaceni platnosti a SPZ..Zadny tisk,zadna distribuce.Jenze tim se zmensuje mira pro různe čachry a rejdy.A to v CZ nejde.

0/0
2.12.2009 17:49

ph65

papírové kupony?

Já mám dálniční známku z něčeho, co spíš připomíná igelit, než papír

0/0
1.12.2009 14:37

HaniX

ceska posta

Tak jsem kupil novou dalnicni znamku na benzince, zkuste to ale u Ceske posty...

Maji ji na prepazkach, ale prodavat budou az po 1.1.2010.  Nechapu, mate stejnou zkusenost?

0/0
1.12.2009 13:09

Mr. Dalby

Re: ceska posta

Ta známka platí už ode dneška, takže to jsou spíše obstrukce příslušné pošty.

0/0
1.12.2009 15:26

joyFX

dva dny

jsme teď s novým autem objížděli dálnice, nechtělo se nám platit za týdenní dálniční známku 220Kč, když ode dneška už platí roční za 1200. Podél D5 jedzí neuvěřitelné množství kamiónů, které imo objíždějí dálnici. Pokud se začne platit z ujetého kilometru, lidé, kteří jezdí hodně, začnou objíždět dálnice i v osobácích. v obcích, kde si po otevření dálnice oddychli, budou zase čuchat smrad a prach

0/0
1.12.2009 12:15

mpes

Re: dva dny

to není jenom podél D5. Každý dopravce chce ušetřit. Zvlášť menší dopravci se snaží jezdit co nejvíc po okreskách, kde se zatím mýto neplatí.

0/0
1.12.2009 22:57

joyFX

není divu, že

by to bylo dražší, byl to obdobný tunel jako Opencard v Praze. Řebíček jako Bém, všechno jedna sebranka

0/0
1.12.2009 12:07

GoogleBomber

Spravedlně

Z uvedného vyplývá, že dokud bude mýtné hrazené el. vinětou hrazené pouze na základě ujetých km po dálnici, bude velmi nespravedlivé na jednu či na druhou stranu pro velkou část řidičů. Ministerstvo by si mělo zjistit, kolik procent tvoří km ujeté po dálnicích z celkových km najetých v ČR. Aby byl systém spravedlivý, měl by zohledňovat veškeré komunikace. V takovém případě je ale RFID systém nákladný. Zdravý rozum říká počkat na evropský systém Galileo a s ohledem na cenu palubních jednotek usilovat o panevropský systém.

0/0
1.12.2009 11:52

Mak1

Re: Spravedlně

základní otázkou je, proč platit mýto na silnicích postavených z našich daní .....

To by pak mohli platit i chodci za použití chodníků .....Rv

0/0
1.12.2009 12:50

olaf, brno

Proc platit?

A z ceho se stavi nove dalnice? Z Evropskych dotaci a ze statniho dluhu.

0/0
1.12.2009 22:43

BořekŠikula

Re: Spravedlně

Vždyť už teď se platí, a to velmi spravedlivě, s přihlédnutím k ekologii: formou spotřební daně z pohonných hmot.

0/0
1.12.2009 13:00

a-c

mtyne nese vice

mytne nese jednoznacne vice nez dalnicni znamky. viz staty, ktere ho maji. a objizdet dalnice neni obvykle casove unosne. alespon pro ty, pro ktere cas znamena penize.

0/0
1.12.2009 11:38

dropa

Re: mtyne nese vice

Nese více, ale darmožroutům a do silnic pouze zlomek aby se neřeklo!!

0/0
1.12.2009 11:50

olaf, brno

mytne nese vice problemu nez uzitku

Jak jsto dosel k uzasnemu zaveru, ze ve statech se zavedenym mytnym nese mytne vic nez znamky, kdyz tam neni zaveden system znamek?

.

Srovnavate-li realitu s Vasi predstavou, pak dostanete jakykoli vysledek. Nebo jiny.

0/0
2.12.2009 5:46

forfreelife

Kliiidd, az se vrati vlada ODS ci CSSD bude elektronicke

mitne spravna cesta. Zejmena ve spojeni s uplatkarema z Kapsch... Kolik dostanou na uplatcich nasi politicti sibalove ? Radove 1-2 miliardy CZK ? ;-D

0/0
1.12.2009 11:34

forfreelife

Re: Kliiidd, az se vrati vlada ODS ci CSSD bude elektronicke

mýtné

0/0
1.12.2009 11:34

olaf, brno

Nemalujte certa na zed.

Vlada ODS ci CSSD se nevrati.

0/0
2.12.2009 5:47

Jozxyqk

kontola

ono je jednodušší kontrolovat trh dálničními známkami, které si musí každý koupit, když chce třeba 3-4x do roka jet po dálnici (mít tak stálý příjem, který se každý rok zvyšuje), než nemít kontrolu a dostat pár korun za ty 3-4x průjezdy po dálnici Rv

0/0
1.12.2009 11:16

balonek

olda vojíř

je prototypem učitele z učňáku, z kterého se mávnutím proudku stal špičkový manažér (zasedá rovněž ve statutárních orgánech několika společností. Byl mimo jiné členem dozorčí rady společnosti ČEZ, vykonává funkci  předsedy představenstva společnosti První mostecká a.s. či předsedy dozorčí rady ČD Cargo a.s.). PANE BOŽE OCHRAŇUJ NÁS PŘED NIMI ! 

0/0
1.12.2009 11:13

olaf, brno

Buh je mrtev. Musime si pomoct sami.

0/0
1.12.2009 22:41

FastDriver

Mě by stačilo

kdyby byla stávající známka přenosná. Nechápu, proč když mám víc aut, musím mít několik známek. Vždyť přece nemůžu jet s více auty najednou? [>-]EURv

0/0
1.12.2009 11:06

pavel.61

Re: Mě by stačilo

Tak proc je mate?Jen na odiv?

0/0
1.12.2009 11:13

Jozxyqk

Re: Mě by stačilo

každý nejezdí denně po dálnici a na pojíždění po městě dálniční známku nepotřebujete

0/0
1.12.2009 11:14

FastDriver

Re: Mě by stačilo

to je moje věc. ale přijde mi to nespravedlivé.

0/0
1.12.2009 11:20

Mullen

Re: Mě by stačilo

má třeba firmu s více auty, kde každé z nich nevjede každý den na dálnici. Já mám také víc aut a 2 známky by stačily...

0/0
1.12.2009 11:23

pavel.61

Re: Mě by stačilo

tak to uz je vubec divne,ne?znamku si odecte z dani,ne?a kdyz ma firmu a vice aut,tak ho uz nejaka znamka nemuze  navic tizit,ze?

0/0
1.12.2009 11:30

Mr. Dalby

Re: Mě by stačilo

"Odečte z daní" ještě neznamená, že si ji nemusí koupit a zaplatit. A že na ni musí vydělat. No a proč utrácet zbytečně? Není státní úředník, aby furt rozhazoval...

0/0
1.12.2009 15:36

TloolT

Re: Mě by stačilo

To je pravda. Dálniční známka by se měla kupovat na řidičák. Jen by se stížila kontrola...musel by asi být čipový jako opencard

0/0
1.12.2009 15:40

pavel.61

Jednoduchy system

Zavedl bych celoplosne zpoplatneni silnic a dalnic pro vsechny auta v [>-] a tra daaa.Vsichni by platili spravedlive a nikdo by nemohl kafrat,no a penize by zustaly v [>-] a nemusely by odejit nikam ven.Kdyz si berou poslanci priklady ze sveta,tak proc neee tento!!!!!

0/0
1.12.2009 10:59

Z-S

Re: Jednoduchy system

Hmmm ... a nerika se tomu davno uz spotrebni dan z PHM?

0/0
1.12.2009 11:03

pavel.61

Re: Jednoduchy system

Tak at se tomu rika jak chce,pak kde je problem?

0/0
1.12.2009 11:12

ddo

Re: Jednoduchy system

Není to potřeba zavádět, už je to zavedeno.

0/0
1.12.2009 11:17

SocPredator

Re: Jednoduchy system

V tom, že by se zrušila zakázka na tisk známek a jejich distribuci :-) 

A taky lidé víc snesou hodně malých daní, než jednu velkou, byť by v součtu byla třeba i nižší. Stejně tak funguje koncesionářský poplatek u TV - také na zrušení ;-)

0/0
1.12.2009 11:19

pavel.61

Re: Jednoduchy system

Pak se tedy zeptam znovu,proc tedy platite v [>-] dalnicni znamky?

0/0
1.12.2009 11:25

olaf, brno

Protoze CR neni na ostrove uprostred oceanu.

EU stanovuje max. sazbu. CR je blizko maxima (chapu, ze info neni zcela presne, zkuste si dohledat). Ackoli Janota sazbu lehce zvysuje na pristi rok, stejne mu chybi v kase 163G.

Krome toho, proc by mel traktorista na poli platit na stavbu silnice? Uz tak je na tom dost bidne. Podobnych prikladu urcite najdete vic.

0/0
2.12.2009 5:40

nakej_nick

hezký, jak to z nich leze :-/

To bylo chlácholivých keců o výhodnosti vinět (přenosnost) - sice to bylo každýmu normálnímu jasný, že jde o přípravu na km mýtné - ale nikdo to nějak nechtěl oficiálně přiznat, že ...

No a že je celá slavná sněmovna stádo hňupů, kteří odkejvou cokoliv, co nejsou schopni nebo ochotni do důsledku pochopit - respektive nemají na to intelektuální kapacitu anebo čas kvůli svým vlastním zájmům anebo to s jejih zájmy úzce souvisí - (auto)korupce - není nic nového :-(

Je to hnus, velebnosti.

0/0
1.12.2009 10:40

SocPredator

Re: hezký, jak to z nich leze :-/

Mě osobně udivuje fakt, že když se před rokem přišlo s vinětami poprvé, tak to chtěli zavést během 4 měsíců prakticky od nuly. A teď po roce jim na to nestačí ani 13 měsíců. To prostě smrdí :-)

0/0
1.12.2009 11:09

burden

Obchvat Prahy

Upozorňuji na souvislost, že chtějí spoplatnit obchvat Prahy s argumentem, že známku má stejně každej. Jak to bude od kilometru tak je to samozřejmě o něčem úplně jiném.

0/0
1.12.2009 10:22

Muf Puf

Sqělej tach!

Když s el. vignětama před rokem přišli, psalo se, že budou stát stejně jako známky a budou přenosný!Zajásal jsem, ale hned mě napadlo, že na tom stát prodělá, když na jednu vignětu bude jezdit několik aut třeba v rodině!Potom moje nadšení ochladlo, když se vigněty posunuly o rok z důvodu nepřipravenosti.No a dneska jsem se dočetl, že se to nebude realizovat, protože studie ukázaly, že by na tom stát prodělával!;-€To se chytrolíni z minitrstef nemohli před rokem zeptat normálních lidí? Mohli ušetřit miliony za průzkumy! Ale to by se nenapakovaly spřátelené firmy dělající tyhle náročné průzkumy!;-€

0/0
1.12.2009 10:02

nelde

Blbnutí s dálniční známkou

Ten hlavní argument je, že dneska celá řada aut jede bez známky. Brány mají pomoci policii v hlídání a chytání (s vinětou dostane člověk pokutu poštou). Jenže takhle chytrých je jen desetina bran. Takže zase bude efekt nulový. Správné řešení je známky zrušit, převést ten poplatek do spotřební daně na benzín (0,2 Kč na km při osmi litrech na sto dělá 2,50 na litru) a tento větší výběr dát fondu dopravy. Bude to na všech silnicích a ušetří se na tisku a distribuci známek a policii. Navíc by to pomáhalo snižovat emise. Jenže tohle řešení nedává zakázku žádné spřátelené firmě (-;

0/0
1.12.2009 9:59

Live_in_the_death

Re: Blbnutí s dálniční známkou

Nechápu, proč by se musely pořád zvyšovat daně, když už jsou dost na velké výši. Navíc ve fondu dopravní infrastruktury je peněz více než dost. Stačilo by jen, kdyby se zvýšil dohled nad veřejnými zakázkami a peníze v tomto fondu by se striktně používali jen na výdaje spojené s dopravou.

0/0
1.12.2009 10:03

Whitedogshit

Re: Blbnutí s dálniční známkou

Poznámka, ke které nelze nic dodat. Větší průhlednost a kontrola veřejných zakázek a peníze by byly.

0/0
1.12.2009 10:10

SocPredator

Re: Blbnutí s dálniční známkou

Protože se stejně zvyšují, ale spolu s tím, se tisknou a distribují nálepky nebo vymýšlí jiné nesmysly. Vy jste to nepochopil?

Příklad: Jestli je spotřební daň 10 Kč za litr benzínu a známka za 1200 .... tak proč není spotřební daň za 11 Kč za litr benzínu a známka za 0 Kč? Finančně je to pro lidi co najezdí do 15000 km ročně úplně nastejno a stát by ještě ušetřil.

0/0
1.12.2009 11:17

dropa

Re: Blbnutí s dálniční známkou

To říkám již dávno, ale jak by se v tom napakovali kamarádíčkové těch co to můžou ovlivnit?:-(

Bylo by to moc jednoduché a laciné, takže to nesmíme dopustit:-/

!!

PS: Kamiony by na hranicích "vyřešila" bába za mzdu10tis Kč (pro pány pos*ance slovy: deset tisíc měsíčně!)

0/0
1.12.2009 11:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.