Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aero má blízko k výrobě částí vrtulníku Black Hawk

Letecká společnost Aero Vodochody, kterou vlastní finanční skupina Penta Investments, je v úzkém výběru na dodavatele části kabiny legendárního amerického bojového vrtulníku Black Hawk. A nevede si nijak špatně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Padouch.hr

black hawk

Za Hitlera jsme vyráběli součástky do Messerschmittů pro luftwafe, a teď pro americké vrtulníky do války v Afghánistánu. Nevidím v tom žádný rozdíl.

0/0
2.12.2009 21:55

ROSES LIVE

Po letovych test se natoci film - Black Hawk down by Penta

;-D

0/0
2.12.2009 9:10

Glock bez -e

Re: Po letovych test se natoci film - Black Hawk down by Penta

Lanta*

0/0
2.12.2009 15:51

def...

dodavatele části kabiny

bo panty ku dveram umime fajne bytelne

0/0
2.12.2009 8:11

Martin z Česka

no vidíte co nám Obama nadělil

 a pak že jeho návštěva neměla smysl.

0/0
2.12.2009 7:44

kay2

Ach jo...

Proč se vyjadřujete k věcem kterým nerozumíte? Mám dvě poznámky - technologicky na špičce jsme nebyli nikdy ani vzdáleně. Aero vyrábělo dobrou sériovku která se proslavila tím že jsme jí do skoro celé Varšavské smlouvy rozdávali zadarmo. Tím nechci říct že Delfin a Albatros byly úplně špatné - hlavně aerodynamicky a letovými vlastnostmi nebyly špatné. A druhá - výroba technologických celků je naprosto běžná. Žádná továrna na světě dnes nevyrábí celé letadlo. Takže získat dodávku kabiny a kabelových svazků (což jsou technologicky jedny z nejnáročnějších částí) je docela úspěch. Jen doufám že to nebude stejné jako výroba S-76, na které Aero prodělalo kalhoty...

0/0
2.12.2009 7:41

geroc

Re: Ach jo...

Tak na to že Penta zoufale shání práci, to je možná dobré. Ale je velká otázka jaké podmínky si nastavil Sikorsky. Protože pokud se podobají tomu v případě S-76 tak Penta prodělá opravdu gatě. 

0/0
2.12.2009 8:35

HuLarus

Re: Ach jo...

V zásadě souhlasím. Ale myslím, že před válkou byl letecký průmysl Československa na velmi dobré úrovni. A dneska se profilujeme jako velmi významný dodavatel ultralightů do USA.

A z tvojeho popisu Albatrosu mám pocit, že líp to ani nešlo. Avioniku měl celý východ naprd a motory taky asi nezáležely jen na rozhodnutí Aera.

0/0
2.12.2009 8:51

bobek_79

Re: Ach jo...

To si myslí hodně lidí. Naše letadla byla oproti Německu zastaralá. Jo zbrojní průmysl, to je jiná...

0/0
2.12.2009 9:12

bobek_79

Re: Ach jo...

A příchod Hitlera zhatil nově vyvíjené letadla. Samozřejmě mluvím jen o vojenských.

0/0
2.12.2009 9:14

HuLarus

Re: Ach jo...

Tak zrovna těsně před válkou jsme na tom byli hůř, souhlasím. Resp. vyvíjeli jsme to, na čem Němci už lítali. Měl jsem na mysli spíš obecný stav. Že jsme byli čtyři roky za Německem není zase takový rozdíl (optikou mírové doby, ve válce jsou čtyři roky obrovský náskok). Pořád to byla špička.

0/0
2.12.2009 9:17

jknedlik

podat tender neznamena nic

Tender vyhrajou cinani. Skoda papiru a energie o tom predcasne psat.

0/0
2.12.2009 7:27

Oldis_rab

no to je vyznamny posun

od celejch letadel se ted budeme soustredit na vyrobu casti letadel, parada.

0/0
2.12.2009 5:19

bobek_79

Re: no to je vyznamny posun

Lepší něco, než nic. Tu nejlepší dobu jim management prosral.

0/0
2.12.2009 6:33

Kirů

Re: no to je vyznamny posun

No já nevím, kdo to prosral, ale jistě to nebyl nýnější management. Mám dojem, že je to stejný případ americké porevoluční pomoci, jako v Tatře.

0/0
2.12.2009 7:10

honza_votava

Re: no to je vyznamny posun

Je to významný posun - DO ZISKU. Držím palce

0/0
2.12.2009 7:12

Martin z Česka

Re: no to je vyznamny posun

na celý letadla nemá Aero vybavení. Pokud nepočítáš to na kterým se bouchali Albatrosi

0/0
2.12.2009 7:45

Deratizátor

To bude zae slávy.....

Kabinu a svazky kabelů. Ještě barvu na nátěr. Opravdu v této banánové republice už nemáme na více? Kde jsou ty časy, kdy naši odborníci a firmy byli technologicky na špičce. Teď z předešlé slávy zbyl jen čoud ze skládek na vytunelovaných a zprivatizovaných fabrikách.:-/;-(

0/0
2.12.2009 5:09

bobek_79

Re: To bude zae slávy.....

Technologicky na špičce? Možná tak za aviatika Kašpara.

0/0
2.12.2009 6:35

moribundus z lihace

Re: To bude zae slávy.....

;-D;-DR^R^

0/0
2.12.2009 8:53

Brainwashington

Zaplať PánBůh a craň nás od všeho Havla !

R^

0/0
2.12.2009 3:48

+Asterisk

bohužel

Bohužel už neumíme vyrobit celé letadlo - konkurenceschopné

0/0
2.12.2009 3:40

honza_votava

Re: bohužel

Vyrobit ano, prodat - to už je horší. Letadla se totiž neprodávají v policích v supermarketu, jak si někteří kolegové zde asi myslí. :-)

0/0
2.12.2009 7:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.