Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gott: pendolino jezdí, jako by mě někdo držel za krk

Příliš nízká rychlost vlaků Pendolino netrápí jen české železničáře. Stěžuje si na ni i zpěvák Karel Gott, který dnes přál vlajkové lodi Českých drah k pěti letům od provozu na českých kolejích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CCIR

Pendolino!

Takže pendolino do Bratislavy už skončilo? A čo tak vyhlásiť aspoň 3 dni štátneho smútku? ;-D

0/0
4.12.2009 10:20

MirosPikos

privatizace

Jediný řešení - privatizace a vyházel většinu lidí, resp. jen ty nejneschopnější.

0/0
4.12.2009 9:22

želvaželva

Nu což. Někdo se nakapsoval a o to tady šlo.

Takže houby zle. Komu se to nelíbí, at chodí pěšky, nebo si stěžuje na lampárně ...;-D

0/0
3.12.2009 20:45

Delain78

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Trasa Pardubice-Chrudim a zpet: vlakem se zpatecni jizdenkou 39kc, Autobusem 2x16kc=32kc. Na druhou stranu ve vlaku je vetsi sance ze si sednu(ikdyz treba ne do zrovna prijemneho prostredi), ale hlavne se nezaseknu autobusem pred Chrudimi, protoze je ve meste permanentni zacpa

0/0
3.12.2009 12:11

Gandalff

Re: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Navíc, ve vlaku je WC a můžeš se třeba i projít nebo jen natáhnout nohy. Což v autobuse nelze.

0/0
3.12.2009 21:11

sappho21

Re: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dle vašeho příspěvku soudím, že jste ještě ve vlaku na wc nebyl ;-D

0/0
4.12.2009 8:46

primorsko-fans

co to je za blábol?

"Po odpočtu odpisů a splátek úvěru už pendolino na svůj provoz vydělá, se započítáním všech nákladů je ale ročně zhruba půl miliardu v mínusu."

pane Sůro, od kdy se do provozních nákladů započítávají odpisy a splátky úvěru?

0/0
3.12.2009 11:22

Delain78

Re: co to je za blábol?

a kde pise ze odpisy a splatky patri do nakladu? Kdyz si jeste parkat vetu prectes, tak to snad pochopis, co chtel autor rict

0/0
3.12.2009 12:01

primorsko-fans

Re: co to je za blábol?

a do čeho by to dle tebe mělo patřit? ;-)

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kapit%C3%A1lov%C3%A9_n%C3%A1klady

0/0
3.12.2009 15:57

expat47

Jediné řešení......

ZPRIVATIZOVAT!

0/0
3.12.2009 11:14

Dolorez

Re: Jediné řešení čeho?

Víš jak dopadla privatizace drah v Anglii? Dodnes se z toho tamní železniční doprava líže. To by se vám modráci hodilo, zase prodat nějakej díl státu svejm kmotrům.Rv

0/0
3.12.2009 12:57

expat47

Re: Jediné řešení čeho?

......v Anglii nic ve vlastnictví státu nikdy nefungovalo a funguvat nemůže zrovna tak jako v socialistickém Česku. V Anglii byla polovina průmyslu,   doly i banky hned po válce znárodněny a od té doby se také traduje úpadek britského imperia............státem a odbory zruinované železnice by dohromady nedal ani David Copperfield.....  

0/0
3.12.2009 16:07

detto

Re: Jediné řešení čeho?

a co je tedy lepší:

1- stát špatně hospodaří a lidé kradou, jako třeba na českých železnicích naftu

2- krade soukromá společnost, např v gastronimii dříve okrádali stát číšníci, dnes majitelé ukradnou vše, co se jenom dá a je toho dost.

Tak co je lepší?

0/0
3.12.2009 16:50

expat47

Re: Jediné řešení čeho?

....tak pozor, je zde obrovský rozdíl. Když stát špatně hospodaří, tak vše musí zatáhnout dan'ový poplatníci. Když soukromá firma špatně hospodaří nebo okrádá zákazníky, tak zkrachuje......

0/0
3.12.2009 19:26

kuttna

Re: Jediné řešení čeho?

Zkrachuje? Jak která. Některé soukromé firmy dokáží parazitovat na státním rozpočtu (viz dopravní stavby) a prosperují i přes špatné hospodaření. Navíc na ně státní kontroly (NKÚ) nemůžou.

0/0
3.12.2009 21:34

expat47

Re: Jediné řešení čeho?

.......ano jsou některé takové firmy, ale to je zase chyba politiků. Většina ale zkrachuje tak jak tak........eventuelně

0/0
3.12.2009 22:11

Galmar

rychlost vlaku

nechapu jedno. za miliardy kc se postavily koridory a stim ze doprava se zrychli, vlaky budou rychlejsi atd atd. Soucasny stav? Drtiva vetsina vlaku na techto kolejich stejne nejezdi vice jak 120km/h a Pendolino tech 160km/h jezdi jen na nepatrnem mnozstvi useku, jinak se plouzi svych 130 - 140km/h.  Toto nechapu, vsechny vlaky EC/IC jsou konstrukcne staveny na rychlosti min. kolem 150km/h a klasicke zelene rychliky na 130km/h

pripadami to tak ze pani na zeleznici nechteji vlaky zrychlit, pac by museli kompletne prebudovat jizdni rady a to asi nedokazi. pak to tak vypada ze trasu 106km jedu 1:55min.

proc provoz rychliku, EC/IC nedimenzuji na maximum toho co ty vlaky a koleje zvladnou? jedine co jim jde tak se chlubit pendolina jak je rychlejsi oproti EC/IC, ale jiz nereknou ze to neni hlavne v rychlosti, ale v tom ze ma na trase mene zastavek.

proto i z jinych duvodu jezdim dalkove trasi pouze autem

0/0
3.12.2009 9:47

Dolorez

Re: rychlost vlaku

...je daná kvalitou trati a hlavně - předpisem. Na trati, kde existují úrovňové přejezdy se závorami, přístupné perony zastávek apod., se NESMÍ jezdit rychleji, než 160 km/h. Poděkuj soudruhu inženýrovi Klausovi, co dovedl svým tržním fundamentalismem státní kasu na pokraj krachu a musel vyhlásit úsporné balíčky. Jejich obětí jsou mj.i koridory pro rychlost 200 km/h ;-(;-€

0/0
3.12.2009 13:03

expat47

Re: rychlost vlaku

....kdyby pan Klaus jednal tržně soudružko, tak by dráhy zprivatizoval a pendolina by již uháněla 220Km/hod...........

0/0
3.12.2009 16:13

Dolorez

Re: rychlost vlaku

Nemýlíš se soudruhu? Já tvrdím, že dráhy po Klausově privatizaci, by dnes už neexistovaly. Maximálně jako doly na šrot a kamenivo, nějaké ODSfirmy.:-P

0/0
3.12.2009 22:02

expat47

Re: rychlost vlaku

........mýlíte se Vy soudružko komunistko! V USA fungují soukromé železnice již pár století a jsou profitable. Student Agency nebo jinná dynamická firma by to v Česku také dokázala, kdyby jim pražští socialokomunisté nepodráželi nohy............ 

0/0
3.12.2009 22:18

falda

Re: rychlost vlaku

Jezdit na doraz je nesmysl, hraničící s hazardem. Francouzské TGV také nejezdí standardně rychlostí 500 km/h, ačkoli je schopno ji docílit. Naše koleje víc nesnesou. Vše má svá technická omezení

0/0
3.12.2009 13:26

Galmar

Re: rychlost vlaku

muj prispevek jsem myslel samozrejme tak, aby se vyuzivala co mozna nejvice kapacity trate a technicke moznosti vlaku a lokomotiv, tedy 160km/h - mnohe lokomotivy a vagony maji na vic nez na 120km/h.

bohuzel ted tu mame drahe koridory, ale vlakdy jezdi stale 120km/h. ono by to totiz chtelo prekopat jizdni rad a do toho se jim asi nechce. a nebo se boji ze vagona a lokomotivy stare 20 - 30 let by se pri vyzsi rychlosti jiz rozpadli, byt tyto rychlosti technicky zvladaji.

dale mne mrzy ze v dnesni dobe neexistuje spojeni mezi dvema krajskymi mesty - ostrava a zlin - autobus 1x denne a vlak ma nastaven takove debilni prestupy, ze vetsinou v prerove cekam 30 - 60 minut na dalsi spoj.

0/0
3.12.2009 14:22

detto

Re: rychlost vlaku

jistě, že nedokáží udělat púořádně nový jízdní řád. Ti co jízdní řády vytvářily jsou dávno na onom světe. Dnešní manažery mají za úkol pouze podniky džusovat a to umí moc dobře

0/0
3.12.2009 16:52

Chytracisko

Hehe, kritika...

to přednosta Pepa z pražského Depa nebude moc pochválenej ;-D

0/0
3.12.2009 9:41

kamil b.

ČD hospodaří jako za socialismu

Pendolino je ztrátové. No ono je to spíš o hospodaření ČD než o Pendolinu. Jezdím pravidelně 1. třídou na trase Ostrava - Praha a zkuste si koupit jízdenku/místenku do první třídy na nádraží před odjezdem, nebo i v předvečer odjezdu. Ráno je Pendolino vyprodáno. A místo toho, aby ČD posílila ranní spoje a do Prahy poslala Pendolino 3x i 4x, raději mají Pendolina i odpoledne atd... Navíc pokud je o něco zájem a je vyprodáno, logicky zdražím - třeba tu první třídu. A pokud mám vůz plný manažerů, ze kterého se nelze připojit na internet ba dokonce ani zavolat z mobilního telefonu, svědčí to jen a pouze o neschopnosti ČD obstát v tržních podmínkách tohoto tisíciletí. Kdyby to nebyla tak široká voličská základna, tak věřím, že by tu už byl Jančura a nám se cestovalo jako v Německu...

0/0
3.12.2009 9:08

Dolorez

Re: ČD hospodaří jako za socialismu

Pokrytí drah signálem mobilních operátorů, je právě věc těch operátorů. Dráhy jim v tom jistě nebrání. Že by něco jiného? ČD mají jen 7 souprav Pendolina. Z toho jedna je záložní a jedna v pravidelné údržbě. Jak chceš realizovat 4 soupravy dopoledne z Ostravy do Prahy, když musí jet také nějaké tou dobou obráceně, nebo do Brna a Vídně? K tomu Německu už jenom jedno. Podívej se na školní mapu Evropy a řekni: jakou barvu má na ní Německo? A co ta barva znamená?8-o

0/0
3.12.2009 13:10

babacek

Gott: pendolino jezdí....

´´ Příliš nízká rychlost vlaků Pendolino netrápí jen české železničáře.´´

No já bych naopak řekl, že vzhledem ke stavu našich železničních svršků buďme rádi, že nejezdí rychleji.:-/ Je sice fakt, že já vlak nepreferuji, ale stačí když vidí člověk kolik je nehod u běžných vlakových souprav natož pak u Pendolina které jede mnohonásobnou rychlostí. ;-(

0/0
3.12.2009 6:09

Gandalff

Re: Gott: pendolino jezdí....

Bóže, kolik je nehod u běžných automobilů? Mám takový dojem, že železniční doprava je cca 1000x bezpečnější než silniční.;-O

0/0
3.12.2009 21:39

app

Supeeeer!

Jedno prďolíno je 500.000.000 ročně v mínusu.

A tak se dráhy rozhlížejí po dalších.

On jim to jejich hospodaření totiž v tomhle systému bude neustále někdo platit.

 

V sociálních službách chybí několik miliard, tak proč by náš sociální stát nedotoval modrou armádu, že?;-O

0/0
2.12.2009 23:04

gen.MacArthur

Re: Supeeeer!

obnova vozového parku je nutná, na západě jsou dráhy taky dotované

0/0
2.12.2009 23:37

babacek

Re: Supeeeer!

Tady je první nutná obnova železničních svršků a pak teprve vozového parku!

A pak zajištění proti vandalům kteří se neštítí odcizit kus kolejnice nebo jen pro své nějaké deviantní pobavení uvolnit šrouby kolejnic.:-(

0/0
3.12.2009 6:12

Galmar

Re: Supeeeer!

veskere hlavni zeleznicni trate v CR maji nove koleje, tzv. koridory vybudovane za desitky miliard.... taze puvodni a stare koleje maji regionalni zeleznice

0/0
3.12.2009 9:50

Gandalff

Re: Supeeeer!

Po obnově železničních svršků přijde na řadu i obnova železničních spodků.;-D

0/0
3.12.2009 21:41

babacek

Re: Supeeeer!

Bylo by to k smíchu pokud by v důsledku těch negativ neumírali lidé. ;-(

0/0
4.12.2009 7:04

miropiro

Gott se vyjádřil

Jakkoliv Karla Gotta moc nemusím, jsem za tohle pokárání rád. Dráhy mají co dělat s těmi potěmkiny.

Nicméně zpráva je to spíš bulvárová...

0/0
2.12.2009 22:03

app

Re: Gott se vyjádřil

Fuuuj, ČD už ho NIKDY na oslavu nepozvou.

Místo aby slintal blahem za pozvání jim to tam zkritizoval ;-D;-D;-D Má u mně 1*****R^

0/0
2.12.2009 23:05

ODS+plus

Ekonomická krize je skutečně tady !!!

Gott jezdí vlakem !!!

0/0
2.12.2009 21:54

P-X

Re: Ekonomická krize je skutečně tady !!!

Gott ví co dělá, nechce se zabít na silnicích či na našem tankodromu D1. Stav našich silnic a počty mrtvých na nich = ODS mínus. A to nejsem socan, komunista a už ani příznivec zelených.

0/0
2.12.2009 22:01

app

Re: Ekonomická krize je skutečně tady !!!

To tvoje ODS mínus nechápu - byť je nevolím, musím se ohradit.

Největší průsešvihy (=nicnedělání nebo předražené zakázky) začaly za vlády ČSSD - vzpomeňme si na dálnici do Ostravy - vzpomínám si výjimečně i na to číslo, protože to byl začátek toho rabování státního rozpočtu, ze kterýho mne mrazilo - za 125 miliard měli nějací Izraelci postavit něco, co několik nezávislých odborníků i zahraničních firem z oboru odhadlo na 65 mld. A pokračovalo to dál tím, že buď peníze nebyly, nebo se stavělo o polovinu dráž, než je i po pořepočtu drahé pracovní síly běžné v Německu či Rakousku. Takže se nedivme, že stav silnic je takový jaký je - a to i po těch 3 nebo kolika letech vlády ODS, kdy je socani drželi pod krkem a blokovali jakýkoliv i rozumný návrh jenom proto, že s tim přišel někdo jiný Rv

0/0
2.12.2009 23:11

gen.MacArthur

Pro objektivitu!!!

1)ODS nikdy žádný rozumný návrh neměla!! 2)Víš alespoň kolik bude celkově stát nynější výstavba dálnice?3) V ceně Izraelského projektu byly i opravy a údržby dálnice na 50 let !!

0/0
2.12.2009 23:24

Delain78

Re: Pro objektivitu!!!

kdyby CSSD  misto svyho rozhazovani socialne slabym nebo nemakacenkum investoval miliardy do potrebnejsich veci, tak by mi ani nevadilo ze jejich schodky za 8 let vladnuti byly astronomicke.

Hlavne se ted nezminujte o soucasnem schodku, protoze ten je zpusoben celosvetovou krizi a pokud ma na tom schodku nekdo z parl. stran vliv, tak to je jak vlada ODS, tak vlada CSSD, ktera tehdy behem ekonomickeho rustu nasi zemi zadluzovala

0/0
3.12.2009 12:07

detto

Re: Pro objektivitu!!!

aha to ti radí MFD a co konsolidační agentura, to ti nic neříká?

0/0
3.12.2009 17:01

lucky_24

Re: Ekonomická krize je skutečně tady !!!

Ona ta D1 pořád tak tragická není, v Německu mají sice lepší, ale dá se to. Ono spíš záleží v čem po ní jedete.

0/0
3.12.2009 1:38

Delain78

Re: Ekonomická krize je skutečně tady !!!

no tragicka tolik neni, protoze aspon na ni clovek nedostane mikrospanek ;-D

0/0
3.12.2009 12:08

joyFX

Re: Ekonomická krize je skutečně tady !!!

naopak! běžný pasažér bez zákaznické karty platí jako mourovatej. jezdit vlakem je pro rodinu naprosto nedostupná záležitost  :-)

0/0
2.12.2009 22:28

nakej_nick

jen další trapas

A nikde se nedozvím, co nového ve Strašicích :-(

0/0
2.12.2009 21:23

Pete24

Mistr se na stará kolena rozhodl politicky vyjádřit.

Já od Karla Gotta nikdy nic tak žhavě aktuálně politického neslyšel. Bravo, mistře, jen tak dál. Třeba nakonec uslyšíme, že ho některé věc u nás i tak strašně serou jako většinu z nás. Jsem velmi mile překvapen.

0/0
2.12.2009 21:15

vestrach

jízda vlakem!

Tak to by Karel měl zkusit jet např. do Prahy třeba rychlíkem Šohaj apod. To by asi přestal dýchat úplně. Pokud by stal v chdbičce u záchoda celou tu dobu, jako párkrát já, tak by to nebylo na škodu. Jako bonus se otevíraly za jízdy dveře, na kterých bylo napsáno, že bezpečnostní zařízení bylo vyřazeno z provozu. Byla to holt psina a bohužel nebylo to pouze jednou. Jízda vlakem je vlastně docela slušný adrenalinový sport s překvapením, to když dojedeme na místo určení včas. 8-o

0/0
2.12.2009 21:02

Galmar

Re: jízda vlakem!

vlak Sohaj je ostuda. jiz 20 let jezdy stejnou trasu za stejny cas se stejnou lokomotivou a vagonama. ostuda jak svina, a to je vlak co jezdi skoro pres celou republiku. ostatne kdyz se na to podivam tak veskere dalkove vlaky od jednoho konce cr na druhy ci az na sk jsou ty nejvetsi dobytcaky

0/0
3.12.2009 9:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.