Diskuze

Biovýrobky budou mít nové logo, lidé mohou zvolit list, nebo mrkev s krávou

Lidé si mohou rozhodnout, jaké logo budou mít evropské biovýrobky. Evropská komise spustila v pondělí hlasování, které Evropanům dává možnost vybrat si do konce ledna příštího roku buď lístek, nebo krávu s mrkví, obilím a vodou. Vítězné logo budou muset výrobci ze zemí EU umístit na všechno balené ekologické zboží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

josefl

5. 1. 2010 18:49
platí to, jak pro koho

Dle nařízení EU mají všechny potraviny mít na obalu vyznačeno jaká ečka obsahují. Jen francouské sýry, nějaké další  italské a belgické potraviny mají výjimku. Asi nikdo pořádně neví co do nich cpou.

0 0
možnosti

josefl

5. 1. 2010 18:42
špatně to čtete

Sice se to píše BIO, ale bruselsky se to vylovuje blijo. Krátký název plně vypovídá o kvalitě výrobku. Bio jogurt ze škrobu, bio šunka z kostí a sádla, bio mléko s rostlinným olejem. Prostě vyslovuj blio.

0 0
možnosti

josefl

5. 1. 2010 18:37
Navhuji

Navrhuji úplně jiné logo. Fotografii Kateřiny Biomasy.  S Bursíkem v pozadí.

0 0
možnosti

Ri.C.

15. 12. 2009 8:44
znáte rozdíl mezi zemědělcem a biozemědělcem ???

...biozemědělec hnojí v noci !!! ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Lukas1000

8. 12. 2009 8:42
Biosmrt

Jak vypada biosmrt ... bioporazka dobytka? Podle me, by se spravne krava mela nechat dozit a az umre tak ji teprve spracovat na maso.

0 0
možnosti

dezzo

8. 12. 2009 9:20
Re: Biosmrt

asi ti unika smysl biozemedelstvi, ale to nevadi. kazdy nemuze byt einstein :-P

0 0
možnosti

cassul

8. 12. 2009 7:28
Normy

Kdyby raději zveřejnili normy na obsah cizorodých látek v jednotlivých zemích, abychom se pak mohli podivovat nad tím, že obsah cizorodých látek v řadě evropských "biopotrovanin" může být vyšší, než v klasických potravinách pěstovaných u nás.

0 0
možnosti

dezzo

8. 12. 2009 9:23
Re: Normy

kefalín, a čo si představujete pod takým pojmom cizorodé látky?

0 0
možnosti

I am wraith

8. 12. 2009 0:51
_

Kráva s mrkví vypadá slušně, dokonce je tam dole v tom logu zamalován i ten zakopaný toxický odpad, na němž se například v Rakousku pěstují BIO výrobky...

0 0
možnosti

FernetNYC

15. 12. 2009 9:34
Re: _

;-D;-D;-D;-DR^

0 0
možnosti

loupeživý baron

7. 12. 2009 23:43
Volím biomrkev do znaku Evropské unie

Důstojná oranžová mrkvička na modrém pozadí bude výborně reprezentovat spojený evropský lid a velkou evropskou myšlenku R^

0 0
možnosti

loupeživý baron

7. 12. 2009 23:35
Ježišmarja !

XEUX

0 0
možnosti

kluknakluky

8. 12. 2009 0:18
Re: Ježišmarja !

souhlas. V Bruselu už někomu buď hrabe, nebo se hodně nudí. V každém případě jsou daleko od reality.

0 0
možnosti

sochus

7. 12. 2009 22:41
BIO je nesmysl

daleko větší cenu by mělo označování poctivých výrobků. Třeba takový "sýr" může být BIO proto, že ho udělali z BIO rostlinného tuku, BIO "šunka" zase může být vyrobena z BIO mouky, BIO hovězí může být ze stoleté krávy chované na BIO farmě.

Pro mě je podstatné, že je šunka z masa a sýr z mléka, že je ten výrobek zkrátka poctivý. Raději si koupím šunku s 90 % masa z normální krůty, než "šunku" s 60 % masa z krůty, které čtou před spaním pohádky a drbou ji ráno pod zobákem.

To stejné platí pro ovoce a zeleninu. Chci, aby I. jakost byla I. jakost a ne nějaké shnilotiny, kolem kterých létají octomilky. Lepší normální jablko, než nahnilé otlučené BIO jablko. Tím nechci říci, že BIO je vždy nekvalitní, i když často opravdu je, protože vzhledem k vyšší ceně často leží déle v regálech a ztrácí čerstvost. Chci hlavně říci, že BIO není známkou kvality, ale jen informace o způsobu výroby a ne vždy pak tento způsob musí být nejlepší.

0 0
možnosti

akuhtr

7. 12. 2009 23:56
Re: BIO je nesmysl

Plně souhlasím, jen bych dodal že BIO je nekvalitní i díky způsobu výroby. Bez konzervantů to je shnilé mnohem dříve, tedy nejen proto že to je déle. Z toho důvodu se BIO produktům vyhýbám, jsou nebezpečné zdraví. A opravdu my chybí normální nebio produkty s konzervanty a zároveň vysokou kvalitou.

0 0
možnosti