Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Boeing 787 má vzlétnout s tříletým zpožděním příští zimu

Letoun Dreamliner zdárně prošel nové zkušební testy a v Boeingu ožila naděje, že nové letadlo pomůže firmě v konkurenci s Airbusem příští zimu. V té době mají zákazníci dostat objednaná letadla. Přesto však by mělo nové letadlo tříleté zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sladek

Jednou jsem se zeptal jednoho dosti znaleho leteckeho

mechanika.  S cim letet, kdyz ma clovek moznost si vybrat?  Boeing!!

0/0
13.12.2009 16:24

barbudo

Re: Jednou jsem se zeptal jednoho dosti znaleho leteckeho

... ano, uvědomělý soudruh nám tu chyběl ...

0/0
13.12.2009 21:28

Sladek

Re: Jednou jsem se zeptal jednoho dosti znaleho leteckeho

Tos prehnal s tim soudruhem, ne?  Jinak ten nazor mezi mechaniky je.  Ja letecky mechnik nejsem, ale znam jich par.

0/0
14.12.2009 3:24

barbudo

Re: Jednou jsem se zeptal jednoho dosti znaleho leteckeho

... aha, tak protidruh, ale o to uvědomělejší ...

0/0
14.12.2009 7:46

Sladek

Re: Jednou jsem se zeptal jednoho dosti znaleho leteckeho

jdi nekam

0/0
14.12.2009 23:31

jakub7

Re: Jednou jsem se zeptal jednoho dosti znaleho leteckeho

A podlozil ten mechanik necim svuj nazor, nebo to jen tak placnul? Neni ti uz z principu podezrele, ze nedoporucil typ, ale znacku? To primo svadi k myslence, ze prislusny mechanik placa nesmysly...

0/0
14.12.2009 17:09

Sladek

Re: Jednou jsem se zeptal jednoho dosti znaleho leteckeho

Ale podlozil, opiral se o zkusenosti leteckych vyvojaru od 2. sv. valky pres Koreu, Vietnam a Studenou Valku.   Boeing ma mit zhruba vychytane hlavne struktualni problemy.  Meli  moznost pracovat na  strojich co byly prospekovane, pomlacene, ktere takto dokazaly pristat.  To snad plati pro celou znacku, nejenom jeden typ.  Motory a elektronika jsou uz jiny problem.  Dreamliner ale muze byt neco jineho, blizi se to spise Airbusu co se tyka kompositu.

0/0
14.12.2009 23:29

jakub7

Re: Jednou jsem se zeptal jednoho dosti znaleho leteckeho

Co je mysleno s "vychytane strukturalni problemy"? :))

To, ze nejaky stroj snesl velike namahani nekdy po druhe svetove valce nic nerika o Boeingy 777 ci Airbusu 330, opravdu ne. V Korei, Vietnamu a obecne ve valkach letaji hlavne vojenska letadla, takze co ten mechanik vlastne hodnotil? Ze F-4 snese vetsi namahani nez A300? Ja to nechapu a prijde mi to jako totalni konina (jsem z oboru letecke konstrukce, mel jsem moznost nahlednout pod poklicku nekolika vetsim projektum civilniho letectvi, ale takove soudy jako "jednoznacne Boeing" bych si neodvazil vyslovit).

Dreamliner se blizi Airbusu co se tyka kompositu? To nechapu, muzete to rozvest?

0/0
15.12.2009 5:53

Sladek

Re: Jednou jsem se zeptal jednoho dosti znaleho leteckeho

Jedna se o zkusenosti hlavne z bombarderu a nakladnich letadel prenesene na civilni projekty.  Mechanici nemuzou mit nazor na tyto dve znacky?  Me to pripadalo docela logicke vysvetleni.   Pri porovnani stejnych casti letadla a poruch pri provozu maji proste tento nazor jako mechanici. 

Komposity - uhlikove vlakna.   Airbus snad pouziva tyto nahradni materialy vice nez Boeing, ale Dreamliner se bude blizit 50%  s pouzitim.

0/0
16.12.2009 1:07

BedlamW

hmm

To je clanek jak pod na mne z boku. A co tak info, ze prvni 787 ma poprve zkusebni let datovany na 22.12. a mozna vyleti i drive?! A taky si myslim, ze zkusebni 787 mel problem s upevnenim kridel a ne s trupemm, ale to si nejsem jisry.

0/0
13.12.2009 8:37

ceekorqa

Re: hmm

byl tam problém s trupem, vyrobili celý letadlo a když ho skládali, tak zjistili, že maj půlku letadla někde o 2 mm vyšší...

0/0
13.12.2009 16:38

kenx

Re: hmm

Kdepak 22., ale už pozítří odpoledne.

0/0
13.12.2009 20:07

martanecek

hmm

ach jo.. proc tyto clanky pisi redaktori co na tomto poli nemaji absolutne zadny prehled..  no nic.. jinak 787 nevzletne pristi zimu ale uz pristy tyden.. zalezi na pocasi

0/0
12.12.2009 20:51

swantawit

Re: hmm

nebude to chybou překladu z francouzštiny 22 décembre prochaine, se občas přeloží jako 22 prosinec příštího roku, ale ve skutečnosti je to nadcházející (anebo nejbližší) 22 prosinec. (To znamená že překlad je správný jenom od 23.-31. prosince)

0/0
14.12.2009 15:26

free_seagul

A 350

Nedej Bůh, aby taková letadla časem létala někde v Africe. Dnešní kompozitní materiály jsou skvělé, ale dokud se nic nestane. Běžné provozní karamboly se u těchto materiálů stanou obrovskými problémy vyžadující vysoce sofistikovaný zásah ... no a na to nějaký provozovatel v rozvojové zemi určitě nebude mít. Kdežto nýtovat se naučil každý imbecil i v té Africe.  Kličem jsou materiály, které teprve příjdou a budou blbovzdorné-samoopravující se .... pak to bude OK. Do té doby prosím používejte letecké společnosti jenom z rozvinutějších zemí. 

0/0
12.12.2009 0:25

tos42

uhlikova vlakna?

"ostatni pouzivaji hlink"? .. co to je zase za novinare idiota? dyt uhlikova vlakna pouzil i Airbus a to uz pro A340 a A330, nemluve o A380... takze Boeing je s uhlikem pozadu, ne vepredu Rv

0/0
11.12.2009 18:22

tommi77

Re: uhlikova vlakna?

Idiot jsi ty, tenhle parametr je u Dreamlineru diskutovaný od začátku, V konstrukci pláště z uhlíkových vláken je to opravdu první letadlo svého druhu.

0/0
11.12.2009 19:40

kenx

Re: uhlikova vlakna?

Pro informaci, kompozity se v letectví používají běžně. Z článku by člověk mohl nabýt dojmu, že 787 je z kompozitů, zatímco ostatní letadla z hliníku. To by bylo špatné chápání, ona i 787 má některé části z hliníku a jiná letadla zas některé části z kompozitů. Unikátní je vysoký podíl kompozitů na celkové konstrukci 787, ten dosahuje 50%. Třeba nové Airbusy budou v tomto směru podobné, počínaje A350 (i když to je takový kočkopes a kompozity tam nebudou v takové míře jako u 787).

0/0
11.12.2009 20:43

free_seagul

Re: uhlikova vlakna?

V tuto chvíle je nejlepším řešením hybridní konstrukce. Jiná řešení jsou obvykle neekonomická. Je blbost vyrábět dekly z uhlíkového kompozitu, když to z hliníku příjde 3x levněji a funkčnost je stejná.

0/0
12.12.2009 0:31

danny44

Re: uhlikova vlakna?

Copak "letecká odbornost", ale on i ten češtin vyprodukovaný dytyčným pisálkem: ..... Start nového Boeingu 787 dlouho odkládá a .....  (Co takhle podmět, pisálku ? ;-) )

0/0
12.12.2009 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.