Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky jezdí podle nových řádů, spojů ubylo

Od půlnoci vlaky Českých drah pojedou podle zimních jízdních řádů. Doprava na železnici o dvě procenta prořídne. Dráhy zrušily některé méně vytížené lokálky a rychlíky, někde ale cestující nebudou čekat tak dlouho. Na Ostravsku přibude pendolino, častěji vlaky pojedou i ve Středočeském kraji a z Prahy. Změny se ode dneška dotknou i autobusových spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kliiidek

Až ČD přestanou být

"Zcela nekuřácké" začnu uvažovat o využívání předražených služeb ČD.

Do té doby, ekologisti goodbye, auto není o moc dražší (pokud vůbec) a kouření mi v něm nikdo zakazovat nebude..

A pokud bude? Dopadne to jako v PL, kde uvažovali o zákazu kouření za volantem (podobně jako se nesmí telefonovat) ale jelikož většina policajtů jsou kuřáci (v PL) bylo to neprůchozí..

0/0
13.12.2009 17:07

Bery

Re: Až ČD přestanou být

Obavam se, ze tuto podminku u nas nesplni zadny dopravce. ;-)

0/0
13.12.2009 18:20

109e

Re: Až ČD přestanou být

Auto není dražší?

0/0
13.12.2009 18:46

Zuzana.

Re: Až ČD přestanou být

Pokud jedeš autem sám, tak je dražší. (Doufám tedy, že jezdíš sám, a nepřepravuješ v té udírně třeba děti.) Kouření za jízdy je imho obdobně rizikové jako telefonování, ladění rádia nebo jakákoliv jiná činnost, kterou provádíš během řízení.

0/0
13.12.2009 22:44

spartan15

Pendolíno.

Proč nejezdí i po trati Praha,Olomouc,Přerov,Břeclav,Brno,Praha?

0/0
13.12.2009 16:09

Scout_duck

Re: Pendolíno.

Moc nechápu tu trasu, každopádně rameno do Bratislavy (přes Brno a Břeclav) zrušeno i kvůli SVK.

0/0
13.12.2009 17:02

honza83

To se zase ČD vyznamenaly

Trať Bohumín - Praha např. rychlík Šírava jede nově o 21 minut déle, EC Praha o 7 minut déle, Bohumín - Brno zruší jeden spoj v každém směru, zvláště v pátek si tím určitě velmi pomohou, už tak jsou ty vlaky narvané k prasknutí, Ale to je nic proti tomu, jak ČD opticky zvyšují počet spojů - pár příkladů: noční Excelsior do Prahy je rozepsán do tří spojů, podle toho, kam jede dále z Prahy, ale to je nic oproti R747 Brno - Bohumín, který je psán i jako rychlík 443, který vyjíždí z Brna ve stejnou dobu, ale do Bohumína přijíždí o zhruba 2 hodiny později (stojí v Přerově a připojuje se k vlaku jedoucímu přes Bohumín až do Košic).

0/0
13.12.2009 15:08

honza83

To se zase ČD vyznamenaly

0/0
13.12.2009 14:30

vlmach

Re: To se zase ČD vyznamenaly

ČD sestavují jízdní řády?

0/0
13.12.2009 14:47

109e

Re: To se zase ČD vyznamenaly

Brečíte dobře, ale na cizím hrobě. JŘ sestavují a platí kraje.

0/0
13.12.2009 14:48

honza83

Re: To se zase ČD vyznamenaly

kraje sestavují JŘ v rámci jednotlivých krajů, dálkové spoje kraje nezadávají.

0/0
13.12.2009 15:10

109e

Re: To se zase ČD vyznamenaly

Ano, tam zadává MD.

0/0
13.12.2009 15:20

crezpenan

byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

vyloučily,jak prokázala dnes debata na Primě s p.Jančurou,lživým  náměstkem ČD Blažkem a podobně hloupým hejtmanem Martínkem.Jenže byli to lidé z krajů,co si ty neumětely z ČSSD zvolili za hejtmany kvůli 30 Kč.

Paradoxem je,že EU tohle určitě neschválí-na 10 let trvající podvody a my euroskeptici se budeme bavit až socky budou platit respektive vracet peníze .Myslím,že když  to EU prokáže ,měli by jít hejtmani za zneužití funkcí do basy.Hašek,Martínek a spol. 

0/0
13.12.2009 14:23

Posel světla

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Pro ČD je konkurence Arriva nebo Deutsche Bahn. Ne šašek z Moravskoslezského kraje co má namalovaný vláček na papíře a dovede jen blbě pindat do novin. ;-)

0/0
13.12.2009 14:54

Premiant

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

A taky OBB,dokonce si myslím že OBB mají lepší vlaky než DB:-)

0/0
13.12.2009 15:00

Posel světla

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Klidně i OBB. ČD potřebují opravdovou konkurenci jako sůl.

0/0
13.12.2009 15:04

109e

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Mají ji v autobusové a individuální dopravě dost. Máte možnost na naprosté většině tras zvolit jinak.

0/0
13.12.2009 15:09

Premiant

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

nejhorší je,že nejvíc si na kvalitu cestování stěžujou lidi kteří mají těch spojení až do aleluja,např trasa Praha-Brno a Praha-Ostrava,můžou jet po dálnici,autobusem mnoha společností,vlakem ČD a letadlem ČSA,tak pokud si stěžujou můžou zvolit jinou formu dopravy nebo rovnou firmu

0/0
13.12.2009 15:18

Posel světla

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Ne, ne. Já rád pojedu vlakem.

Jen by měly ČD nakupovat třeba rychlíkové (EC) vagony od Siemense a budu plně spokojen.

0/0
13.12.2009 15:21

RadekPPP

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Kdoví, už teď si ČD musely od OBB vypůjčit hromadu Taurusů od Siemense, protože vraky z ČKD už jim dosluhují a prachy na nové prožraly...

0/0
13.12.2009 15:29

109e

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Lokomotivy si najímají i mnohem movitější firmy, než ČD.Z toho nelze nic usuzovat.

0/0
13.12.2009 15:36

Posel světla

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Ale no tak.

ČD mají objednané lokomotivy z Plzně.

0/0
13.12.2009 15:45

miropiro

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Jo, a kdy budou?

0/0
14.12.2009 13:29

Premiant

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

ale zas tak špatný vagony nemají,taky musíme uznat že teprv po dlouhé době dostali peníze,ani DB a OBB nemají vagony navíc takže kdyby začali tady provozovat např v jednom kraji dopravu,tak by si museli nejdrive pronajmout nez se jim vyrobí a určitě by si pronajmuli od ČD protože ti by měli jako jediný navíc:-)

0/0
13.12.2009 15:10

109e

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Je třeba si uvědomit, že konkurence na jednokolejných tratích (tedy regionálních) je nesmysl. V jednu dobu může jezdit pouze jeden vlak. Aby se vyplatily investice dopravce, musí mít zajištěnou práci na mnoho let. Z toho vyplývá, že se monopolu nezbavíme, ať děláme výběrové řízení, jak děláme. A známe, jaká v ČR výběr. řízení jsou. A co se týče pana Jančury. Nebudu hodnotit jeho vlaky, ani jízdné, protože jsem to nezažil. Zcela zodpovědně prohlásím, že oblbuje lidi a o železniční dopravě zhola nic neví. Ve své reklamně garantuje dochvilnost. Jak to udělá? Namontuje na své žluťásky kola od traktoru a objede případný problém na kolejích po poli? Nebo bude při každém větru, nehodě na přejezdu, poruše .... vracet jízdné? Kde na to vezme?

0/0
13.12.2009 14:57

109e

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Jinak ČD má konkurenci v silniiční dopravě. A díky nerovně nastaveným podmínkám extrémně silnou.

0/0
13.12.2009 14:59

martikp

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Ja vam reknu jednu kouzelnou vec. Konkurence muze byt i v zeleznicnim doprave a to pri vypsani tendru na jednotlive spoje, danou obsluznost apod. A funguje to.

0/0
14.12.2009 8:57

109e

Re: byla by potřeba konkurence,ČD ji podvodem

Svůj názor jste nepodložil jediným argumentem, Konkurence jako taková funguje tam, kde mohou vedle sebe ve stejný čas fungovat dva subjekty,. Tedy dvě pekárny (vyberete si lepší a levnější housku), dvě restaurace.... Na jedné koleji je to nesmysl. U nás vybrali pro vesnice autobusového dopravce. Jakmile získal licenci, je v pohodě, já žádný rozdíl nezaregistroval. Vaše kouzlo funguje na papíře, v praxi je to hovadina. Kdo má své jisté, nesnaží se. To nevíte?

0/0
14.12.2009 9:14

Scout_duck

Kralupy - Prah

Informace pro cestující z Kralup:

Změna cílové stanice R ze směru Kralupy n.Vltavou: jde o centralizaci rychlíků v Praze na jedno nádraží, což má smysl. Masaryčka přeplněná není.

Vlaky staví v Holešovicích a jde přestoupit na metro C a dostat se tak do systému MHD. Jediné co ztrácí cestující jedoucí z Kralup je přímý přestup na tramvaje v centru (velká škoda) a metro B, teď mají C.

Ale zase jsou v metru C dřív (cesta z Kralup trvá jen 20 minut do Holešovic) a pokud potřebují projet na jižní část Prahy céčkem, mají to rychlejší.

Sečteno podtrženo, pokud člověk ze severu nepotřebuje přestup na tramvaj na Masaryčce, na téhle změně docela vydělal.

0/0
13.12.2009 14:09

Vládce všech moří

Re: Kralupy - Prah

To je nesmysl. Ten kdo jede na jižní část céčkem, ten na tom bude zhruba tak stejně, všichni ostatní na tom budou hůř. Nehledě na to, že spousta lidí pracuje kolem Náměstí republiky a ti si díky týhle změně budou muset ještě připlatit za tramvajenku, protože jí doteď nepotřebovali

0/0
13.12.2009 14:28

Scout_duck

Re: Kralupy - Prah

Asi pracujete na Náměstí Republiky, že? Nemůžete podle sebe soudit všechny. A třeba spousta lidí pracuje poblíž hlaváku na horní části Václaváku, těm se zas bude hodit že to bude jezdit na Hlavní nádraží.

Ještě ale musíte uvážit faktor přestupování, když přijedou lidé ze severu a Prahou jen projíždí (ať směr ČB, Plzeň, Pardubice, Hradec). Teď už to mají jen na jiném nástupišti, ne jiném nádraží.

0/0
13.12.2009 14:41

Vládce všech moří

Re: Kralupy - Prah

Ty co pracujou poblíž Hlaváku to teď budou mít nastejno... sice to budou mít z nádraží blíž, ale zase ta jízda trvá dýl, čímž se to vyrovná. A silně pochybuju že někdo jezdí za prací tim způsobem, že by v Praze jenom přesedal. Mně z toho prostě vychází že tahle změna rozhodně mnohem víc lidem uškodí, ale ono asi v český dopravě nejde o lidi... 

0/0
13.12.2009 16:29

Scout_duck

Re: Kralupy - Prah

U přesedání nejde o práci, ale cestu po republice. Navíc odpadá obtížné otáčení vlaku, protože to jezdí sourpavy a ne jednotky.

0/0
13.12.2009 17:03

Vládce všech moří

Re: Kralupy - Prah

Já mam někdy pocit, že pro ČD by bylo nejlepší, kdyby vlaky nejezdili vůbec, to by pak se nejen nemuseli otáčet, ale taky by nemuseli čistit vagóny, udržovat nástupiště a vůbec by odpadlo všechno náročný

0/0
13.12.2009 19:39

crezpenan

Re: Kralupy - Prah

myslím,že se během roku objevil podle mne správný názor zrušit TGM nádraží.Je to i s okolím úplná ostuda ve středu města ! 

0/0
13.12.2009 14:28

Scout_duck

Re: Kralupy - Prah

Ostuda je to, co se bude bourat - tj. to co je mezi nástupištěma a ulicí Na Florenci. Nádraží zbourat nemůžete, nebylo by kam jezdit. A hlavně je Masaryčka lépe napojená na MHD než hlavák, což je pro příměstské vlaky naprosto zásadní.

Nádraží se plánuje zrušit, až se bude realizovat Nové spojení 2, ale to je vize 15-20 let.

0/0
13.12.2009 14:43

Vládce všech moří

Jedna informace chybí

Zpomalení některých vlaků, například na trase Kralupy - Praha, dosud 24 minut, podle nového jř 30 minut. Tomu říkám pokrok ;-D

0/0
13.12.2009 13:03

ibid

Re: Jedna informace chybí

protože dřív jezdily na Masaryčku, teď se musí táhnout až na Hlavák...

0/0
13.12.2009 13:16

Fare.l

Re: Jedna informace chybí

A není to jen o 5 sekund dál?:-) ( podle toho co vidím na mapách "nového spojení" )

0/0
13.12.2009 13:22

ibid

Re: Jedna informace chybí

podle toho, odkud jedeš. Pokud z východu, tak je to nastejno, ze severu ovšem chybí propojení s centrem, takže se to objíždí přes holešovice a libeň (teď nemyslím nádraží)

0/0
13.12.2009 13:27

Fare.l

Re: Jedna informace chybí

OK....a co ta Masaryčka? už je přeplněná? To není špatná stanice co se týče přestupu na MHD....pro ty, kteří přesedají na B vynikající.

0/0
13.12.2009 13:39

ibid

Re: Jedna informace chybí

Podle mně si chystaj pozice na její zbourání, zase nějakej kšeft pro pány radní z ODS, jinak díky tomu, že je to slepá kolej, tak maj rychlíky a spěšný vlaky tažený lokomotivama problém s prohozením lokomotivy, strojvedoucí v elefantu jednoduše přejde z posledního vagonu do prvního...

0/0
13.12.2009 13:50

Scout_duck

Re: Jedna informace chybí

Ale houby, Masaryčka se příštích 15 let bourat nebude a když se bude rušit, tak se postaví Opera. Prozkoumejte Územní plán.

To že se tam "bourá" znamená, že se ruší ten bordel okolo co přiléhá k ulici Na Florenci.

0/0
13.12.2009 13:55

Scout_duck

Re: Jedna informace chybí

Jezdí tam jen rychlíky, jde o centralizaci rychlíků v Praze na jedno nádraží, což má smysl. Masaryčka přeplněná není.

Je to docela velká objížďka, ale na druhou stranu, ty vlaky staví v Holešovicích a jde přestoupit na metro C a dostat se tak do systému MHD.

Jediné co ztrácí cestující jedoucí z Kralup je přímý přestup na tramvaje v centru (velká škoda) a metro B a C, zůstává jen C. Ale zase jsou v metru dřív (cesta trvá jen 20 minut do Holešovic).

0/0
13.12.2009 13:54

Vládce všech moří

Idioti

Rychlíky z Ústí na Labem budou jezdit přes jižní část Prahy - opravdu geniální ;-O

0/0
13.12.2009 12:55

piErcE

Re: Idioti

a tu blbost jste vzal proboha kde?  .)

0/0
13.12.2009 13:39

Scout_duck

Re: Idioti

Klid, on jen prohodil Nadpis příspěvku a Jméno.

0/0
13.12.2009 14:06

Vládce všech moří

Re: Idioti

To jsem vzal v jízdním řádu... možná byste si měl nejdřív informace prověřit, než je označíte za blbost - nebo vám přijde normální že rychlíky z Ústí nad Labem budou jezdit přes Libeň, Palmovku a Žižkov?

0/0
13.12.2009 14:24

piErcE

Re: Idioti

No .. to ale neni jih prahy. mozna by jste se mel podivat na mapu prahy, kde je jih.

krom toho, z usti se do na hlavni nadrazi jezsi pres palmovku uz dobrych tricet let. sice je to o nepatrny kousicek dal, nez na masarycku, ale pro radu lidi je to na hlavak mnohem vhodnejsi, nez na masarycku. tak nevim, co resite?

0/0
13.12.2009 15:34

Vládce všech moří

Re: Idioti

Z Ústí se vždycky jezdilo na Masaryčku, protože tam vedou koleje, teď se bude jezdit na Hlavák, kam koleje nevedou a proto se to bude muset složitě objíždět... to vám přijde jako správná změna?

0/0
13.12.2009 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.