- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
pravidelně s ním jezdím i s elefantem a můžu říct že elefanti jsou krááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááámi.
....kdysi v letech 1964-66 z Ostravy do Ceskeho Tesina do stredni skoly (politicky vyhnanec) a bylo to "neco" proto do te doby jezdicim vlackum s parni lokomotivou! Rychlost rozjezdu, cistota ap. Ten "Zabotlam" taky slysim dnes poprve. 41 let "tam" jiz neziji, ale kontakt jsem neztratil.....
Já bych ty jednotky nešrotoval a poslal na tratě, kde v současné době jezdí staré vysokopodlažní vagony a které by byly nahrazeny nízkopodlažními a komfortnějšími Žabotlamy. Když nejsou peníze na nové jedotky do jiných regionů tak aspoň Žabotlam.
A je jich škoda, protože by ještě mohli sloužit řadu let. S drncáním a menším pohodlím nemám žádnej problém a pro trasu z Prahy do Berouna je to úplně ideální stroj. No asi se někomu nelíbí, že v tom jezdí Japonci na Karlštejn ..
Nemohly. Už je drží pohromadě jen barva. Je konec. Bohužel.
Když tady byly stesky, že to nejezdí i v okolí Brna, tak doporučuji přečíst tento rozhovor:
http://www.zelpage.cz/clanky/rozhovor---antonin-blazek-o-obnove-vozoveho-parku-ceskych-drah
ČD počítají s nákupem dvousystémových Elefantů (řada 671) v roce 2012, což má i svoji logiku. Fabrika mezitím vyrobí tolik potřebné 471, aby nahradily nejstarší panťáky (451,452) a pak plynule přejde na výrobu 671. Navíc 671 si teď v počtu 10ti kusů objednali Slováci, takže za 2 roky už bude mít Škoda nejen vyvinutý a postavený prototyp, ale již hotovou celou sérii pro slováky včetně všech schválení, takže ČD si jen objednají již existující, ověřené a schválené vozidlo. Vzpomeňme, jak dlouho trvalo uvedení pendolin do provozu a schvalování, nebo teď schvalování lokomotiv řady 380. Takže z tohoto pohledu má postup ČD svoji logiku. Mimochodem na různých fórech se mluví, že ČD počítají u 671 s 15 kusy, které budou nasazeny v okolí Brna.
Škoda, že to je není vícesystémové, ale to bych chtěl hodně. Kvůli nízkopodlažnosti se do toho lépe nastupuje.
Loni jsem se tím projel poprvé (a to jsem předtím jel i ešusem) a ihned to ve mě evokovalo uvnitř nějaký ukrajinský vlak.
To si zapamatuju, to se bude někdy hodit. Jenom nevím, jestli to bude bráno jako polehčující okolnost.
tak to je fakt ohromný číslo. Jen by mě zajímalo, co je na jednotce 471 o tolik lepšího a dražšího, že je ČD kupují o 30% dráž než Litevské dráhy jednotku 575.
Můžeš sem hodit odkaz, za kolik to kupovaly LG? Já mám totiž jiné informace...
Půlku dojmu udělá stav vlaku, do kterého ho dostanou sami cestující. Za rozřezané sedačky, které už vídám i ve starších ešusech, si ten vlak sám nemůže. No a ty hajzlíky se taky nezasvinily samy, že. Když jsem si takhle v panťáku nutně potřeboval odskočit a přitom jsem dveřmi rozmázl po zemi něčí silně aromatický produkt, radši jsem je hned zavřel a v žabotlamu to od té doby vždycky radši vydržím. I když jít na nádraží, to už možná radši v tom vlaku. Kdyby se cestující chovali trochu civilizovaně, nebudeme se muset ani ve starých dobrých panťácích cítit jak v dobytčáku. Je otázkou času, kdy se dobytčákama stanou i ešusy. Však jít na záchod v těch starších typech, kde ještě displeje svítí červeně, to je jak lopatou přes čumák.
Mne se teda rozhodne nelibi zkomoleny anglicky vyraz CityElefant - bud at ten vlak prejmenuji na CityElephant, kdyz chteji byt tak ''svetovi'', nebo nejakym hezkym, ceskym jmenem (jichz se tu beztak jenom hemzi), ale tahle slatanina nedava smysl v zadnem jazyku