Diskuze

Staré pantografy mizí z pražských tratí, ešusy vytlačují žabotlam

Jedna z ikon české železnice, příměstský pantograf řady 451, vyklízí pozice moderní konkurenci. Další ústup ze slávy nastal v neděli se začátkem nového jízdního řádu. Staré pantografy, zvané podle profilu "žabotlamy", přestanou jezdit v Praze a okolí ve víkendovém provozu. Nahrazují je moderní soupravy City Elefant, přezdívané "ešusy".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

chytrý

3. 1. 2010 9:36
jezdím starým pantografem

pravidelně s ním jezdím i s elefantem a můžu říct že elefanti jsou krááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááámi.

0 0
možnosti

Killingworth

16. 12. 2009 1:38
Jezdival jsem Pantografem...

....kdysi v letech 1964-66 z Ostravy do Ceskeho Tesina do stredni skoly (politicky vyhnanec;-(;-D) a bylo to "neco" proto do te doby jezdicim vlackum s parni lokomotivou! Rychlost rozjezdu, cistota ap. Ten "Zabotlam" taky slysim dnes poprve. 41 let "tam" jiz neziji, ale kontakt jsem neztratil.....

0 0
možnosti

Tomaseq

15. 12. 2009 17:51
Žabotlamy

Já bych ty jednotky nešrotoval a poslal na tratě, kde v současné době jezdí staré vysokopodlažní vagony a které by byly nahrazeny nízkopodlažními a komfortnějšími Žabotlamy. Když nejsou peníze na nové jedotky do jiných regionů tak aspoň Žabotlam.

0 0
možnosti

Pavkakorčagin

15. 12. 2009 11:16
Dobrý stroje

A je jich škoda, protože by ještě mohli sloužit řadu let. S drncáním a menším pohodlím nemám žádnej problém a pro trasu z Prahy do Berouna je to úplně ideální stroj. No asi se někomu nelíbí, že v tom jezdí Japonci na Karlštejn ..

0 0
možnosti

JBetak

15. 12. 2009 17:29
Re: Dobrý stroje

Nemohly. Už je drží pohromadě jen barva. Je konec. Bohužel.

0 0
možnosti

PepaK

14. 12. 2009 16:02
671 - až za 2 roky...

Když tady byly stesky, že to nejezdí i v okolí Brna, tak doporučuji přečíst tento rozhovor:

http://www.zelpage.cz/clanky/rozhovor---antonin-blazek-o-obnove-vozoveho-parku-ceskych-drah

ČD počítají s nákupem dvousystémových Elefantů (řada 671) v roce 2012, což má i svoji logiku. Fabrika mezitím vyrobí tolik potřebné 471, aby nahradily nejstarší panťáky (451,452) a pak plynule přejde na výrobu 671. Navíc 671 si teď v počtu 10ti kusů objednali Slováci, takže za 2 roky už bude mít Škoda nejen vyvinutý a postavený prototyp, ale již hotovou celou sérii pro slováky včetně všech schválení, takže ČD si jen objednají již existující, ověřené a schválené vozidlo. Vzpomeňme, jak dlouho trvalo uvedení pendolin do provozu a schvalování, nebo teď schvalování lokomotiv řady 380. Takže z tohoto pohledu má postup ČD svoji logiku. Mimochodem na různých fórech se mluví, že ČD počítají u 671 s 15 kusy, které budou nasazeny v okolí Brna.

0 0
možnosti

miropiro

14. 12. 2009 12:43
Žabotlam

Škoda, že to je není vícesystémové, ale to bych chtěl hodně. Kvůli nízkopodlažnosti se do toho lépe nastupuje.

Loni jsem se tím projel poprvé (a to jsem předtím jel i ešusem) a ihned to ve mě evokovalo uvnitř nějaký ukrajinský vlak.

0 0
možnosti

Šmatlavej sedlák se špacírštokem

14. 12. 2009 7:10
Žabotlam

To si zapamatuju, to se bude někdy hodit. Jenom nevím, jestli to bude bráno jako polehčující okolnost.

0 0
možnosti

lucky_24

14. 12. 2009 1:32
Celejch 15

tak to je fakt ohromný číslo. Jen by mě zajímalo, co je na jednotce 471 o tolik lepšího a dražšího, že je ČD kupují o 30% dráž než Litevské dráhy jednotku 575.

0 0
možnosti

PepaK

14. 12. 2009 14:34
Re: Celejch 15

Můžeš sem hodit odkaz, za kolik to kupovaly LG? Já mám totiž jiné informace...

0 0
možnosti

Josef Svejk

14. 12. 2009 0:05
Jak si usteleme, tak si lehneme

Půlku dojmu udělá stav vlaku, do kterého ho dostanou sami cestující. Za rozřezané sedačky, které už vídám i ve starších ešusech, si ten vlak sám nemůže. No a ty hajzlíky se taky nezasvinily samy, že. Když jsem si takhle v panťáku nutně potřeboval odskočit a přitom jsem dveřmi rozmázl po zemi něčí silně aromatický produkt, radši jsem je hned zavřel a v žabotlamu to od té doby vždycky radši vydržím. I když jít na nádraží, to už možná radši v tom vlaku. Kdyby se cestující chovali trochu civilizovaně, nebudeme se muset ani ve starých dobrých panťácích cítit jak v dobytčáku. Je otázkou času, kdy se dobytčákama stanou i ešusy. Však jít na záchod v těch starších typech, kde ještě displeje svítí červeně, to je jak lopatou přes čumák. ;-€

0 0
možnosti

Anthemis

13. 12. 2009 23:32
MestskySlon

Mne se teda rozhodne nelibi zkomoleny anglicky vyraz CityElefant - bud at ten vlak prejmenuji na CityElephant, kdyz chteji byt tak ''svetovi'', nebo nejakym hezkym, ceskym jmenem (jichz se tu beztak jenom hemzi), ale tahle slatanina nedava smysl v zadnem jazyku :-(

0 0
možnosti