Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vedení Hyundai se dohodlo s odbory, hrozba stávky padla

Hrozba stávky v Nošovické továrně Hyundai definitivně zhasla. Vedení automobilky se v pondělí dohodlo s odbory na většině bodů a dnes obě strany podepsaly společnou dohodu. Vedení souhlasilo s požadavky odborů na zrušení přesčasů, kvůli kterým na začátku prosince zhruba 400 pracovníků firmy spontánně stávkovalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ctenar

Mafiánský kapitalismus v ČR

http://www.blisty.cz/2009/12/16/art50330.html

0/0
16.12.2009 1:38

milín

Vědí v Hyundai co znamená slovo přesčas ?

Nejen já, ale i moji kolegové se divíme a  nevěřícně kroutíme hlavami o co těm lidem v Hyundai jde.  Věřím,  že se strhne diskuze a budu minimálně kanenován a linčován za svá pekelná slova, která jdou proti duchu více dávat a méně pracovat, nejlépe nepracovat vůbec a dostávat sociální dávky od ČSSD a až stát zkrachuje tak nadávat všem okolo ve stylu, zloděj křičí chyťe zloděje.

Takže narovinu : to co se děje v Hyundai je k smíchu. Pracuji v kolektivu lidí, kteří mají každý minimálně za tento rok ( bez prosince)  cca 300 hodin přesčasů. Polovina z nás má nad 500 hodin přesčasů.  Většinou pracujeme v 24 hodinových směnách a máme nárok jen na 1 jídlo denně. Zbytek si musíme kupovat za své. Z těchto hodin musíme povinně odpracovat protiústavně 150 hodin bez nároku na mzdu.

Nemám nárok na příplatek za noc, svátek, sobotu či neděli. Platí mi jen za 11 měsíců.

Nesmím stěžovat. Jsem policista. V očí společnosti vyžírka a darmožrout. Kdo z vás by ale chodil zadarmo do práce jako já ?

0/0
15.12.2009 20:21

forhend

Držím jim palce...

:-)

0/0
14.12.2009 22:58

Jyřikuv moribundus

Re: Držím jim palce...

máš recht od ledna nebudou přesčasy, budou makat na 60% a v březnu 300odborářsky zapálenejch lidí propustej;-D a s když budou přijmat nové zaměstnance tak udelaji takove pracovní smlouvy , že porušení kazne= vyhazov bez odstupního;-D

0/0
14.12.2009 23:14

korsár

Re: Držím jim palce...

Typický jev kapitalistického myšlení.

0/0
14.12.2009 23:20

Linde CZ

Re: Držím jim palce...

Kdepak. logicka reakce na socialisticke manyry ;-D

0/0
14.12.2009 23:29

djrhedy

Re: Držím jim palce...

Odboráři reagují na kapitalistické manýry, podnikatelé zase na socialistické... a tak furt dokola až do konce světa, ale hlava mi nebere, proč tebe to furt trápí, do každýho článku o odborářích mraky příspěvků? Že by závist? Nebo je to snad tvůj boj za mzdy? Je to snad tvoje fabrika? A ta dojemná starost o to, aby fabriku nepřestěhovali, ta je ze všeho nejlepší. R^;-D:-P Investice přicházejí a odcházejí, jináč by to byla docela nuda a teď důležitá zpráva pro tebe ty jelimane, počet příchozích stále několikanásobně převyšuje počet těch odchozích. Hádej proč, třeba ti to trochu sepne v hlavě, i když si myslím, že v tvým případě už je to dost ztracený ;-p

0/0
15.12.2009 1:39

Linde CZ

Re: Držím jim palce...

Na to ti odpovim kratce - starost o stat. Kdyz budes kvuli flakacskym organizacim nezamestnany, budu te muset dotovat.

0/0
15.12.2009 14:24

jeste asocialnejsi grupa

Re: Držím jim palce...

nikoliv, pouze jedina mozna reakce na existenci a cinnost odboru. zamestnavatel nezamestnava zamestnance proto,a by mu stavkovali po baraku, ale proto, aby neco vyrobili - a podle toho se i zaridi. cilem libovolne soukrome firmy neni nejake "celospolecenske blaho", ani nejaka ta "spokojenost zamestnancu", cilem soukrome firmy je jedine - zisk. nu, a vetsiho zisku se dosahne bez odboru, z cehoz pomerne jasne vyplyva, jaky je pristup zamestnavatelu k odborum a k jejich pozadavkum.

0/0
15.12.2009 7:11

korsár

Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

a všichni ti schopní a úspěšní, jak si to o sobě myslí jenom oni sami, zapomínají, že už lidi nejsou takové ovce, které museli za komunistů poslouchat, nechat si všechno líbit a ještě být za to vděční. Že demokracie platí pro všechny a nejen pro ně . A to se jim právě moc nelíbí.

0/0
14.12.2009 22:47

Lanta2004

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

To je možná všechno i pravda o tom,že už si dnes lidi nenechají nic líbit,nicméně mě zaráží proč dle tebe je většina podnikatelů bývalými komunisty.To sis dělal nějakej soukromej výzkum nebo co?8-o

0/0
14.12.2009 22:50

delije.sever

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

ne, je to jen zapsklej chudak mesice na podpore a to se snaz vysvetli podnikatelema komunistama, nez vlastni neschopnosti.

0/0
14.12.2009 22:51

korsár

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

Další mladé tele, které ještě nedospělo, jak říkal K.Čapek.

0/0
14.12.2009 22:58

delije.sever

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

ja jsem v nejlepsim veku a delaj pro me lidi od 18 letejch az po ty, kterejm zbejva par roku do duchodu. A nemam ani problem prijmout padesatnika. Ale musi umet a chtit, ne plakat a nadavat na okoli.

0/0
14.12.2009 22:59

korsár

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

A tu firmu jsi převzal od tatínka?

0/0
14.12.2009 23:01

Lanta2004

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

Co je to za otázku?Proč by jí nemohl rozjet sám?8-o

0/0
14.12.2009 23:02

delije.sever

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

ne, jsem zamestanenc ve vyssi manazerske funkci, kam jsem se za 10 let vypracoval z podrztasky.

0/0
14.12.2009 23:02

korsár

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

To tě ctí, ale stejně nezapomínej na jedno: Před nikým se neponižuj a nad nikoho se nepovyšuj.

0/0
14.12.2009 23:06

delije.sever

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

dekuji, s torskou neskromnosti si troufnu tvrdit, ze je to jedna z vlastnosti, ktery mi pomohli dokazat, co jsem dokazal. Zkusim taky poradit - negativismus je cesta do pekel a vek neni vsechno - dost lidi podobne jako ja sahne po padesatnikovi se sebevedomim a kurazi, jako ma treba pan Lanta nez po nekom hledajicim chyby vsude kolem, jen ne u sebe, i kdyby mu bylo 30.

0/0
14.12.2009 23:13

korsár

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

Ten negativismus jsem poznal podle toho, cos napsal o odborech. Kdyby odbory nebyli ( a ne že bych jim zase tak moc fandil), tak by si podnikatelé dělali opravdu co by chtěli. Asi tak jako komunisti za totality. Tam byli také odbory, ale silně prokomunistické a proto se také tak mohlo manipulovat s lidmi. 

0/0
14.12.2009 23:19

Linde CZ

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

Heh, ja jsem svobodnej clovek, proto si muzu delat co chci. Jako komunisti za totality ;-D

Korzare, ty jsi prece lama, to se nevidi ;-D

0/0
14.12.2009 23:45

korsár

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

Ne, ale v roce 1989 jsem byl už natolik dospělý, abych viděl, z koho se rekrutovali první podnikatelé ( hodně z nich jsem znal z dřívějška) . Dneska už jsou tam převážně jejich potomci, ale hodně jich je tam ještě. A nebyli to jenom nomenklaturní kádři KSČ, ale i veksláci, zelináři, řezníci a ti, co si dovedli za komoušů přijít k penězům . A hned byli pravičáci jako hrom a nikdo tak na komunisty nenadával víc, než oni.

0/0
14.12.2009 22:56

Lanta2004

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

Neříkám,že takoví nepodnikají.Kajícne přiznám,že i můj strýc,komunista jak prase dnes podniká a je vysmátej - nicméně i on musí pro úspěch své firmy něco dělat.Firma není perpetum mobile a neřídí se sama;-)Každopádně bych českým podnikatelům zase tolik nekřivdil.Mnoho z nich je z hlediska historie relativně čistých a kazí jim to pár těch takypodnikatelů,kteří holt dokážou velmi šikobně obcházet zákony.I tohle je ale ve světě zcela obvyklý jev.Ideální stát bez gaunerů a podvodníků neexistuje.Pokud ho hledáš,tak zhyneš neuspokojen;-)

0/0
14.12.2009 23:00

korsár

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

To je pravda, ale nicméně jsi mě také dal za pravdu a to jsem rád.

0/0
14.12.2009 23:02

Lanta2004

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

Když ty máš strašně pokřivenej pohled jen jedním směrem.V mých očích seš takovej věčnej remcal a brblal.Pravda je jak napsal někdo dole podemnou většinou někde uprostřed.Nic není jen černý a nebo jen bílý.Svět je barevnej;-)

0/0
14.12.2009 23:05

korsár

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

To je pravda. Nejsem žádný remcal a brblal, ale koukám kolem sebe a vidím realitu taková, jaká je. Pokud by to bylo všechno jen trochu ok, tak nemusím o ničem diskutovat.

0/0
14.12.2009 23:09

Linde CZ

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

;-D

0/0
14.12.2009 23:45

Xi Xao

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

A když můj zaměstnavatel zkrachuje co na tom, stát se postará. Rv Jo taková pracovní morálka jak v Japonsku tady nikdy nebude.

0/0
14.12.2009 22:51

Lanta2004

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

Tak Japonsko je extrém.Na jejich pracovní morálku nemá asi žádná jiná země na světě.Tam se mnohdy z přepracovanosti i umírá,což tady opravdu nehrozí a hrozit nebude nikdy nikomu.Nicméně ono by bohatě stačilo,kdyby zde v ČR byla pracovní morálka a produktivita práce alespon na lehce nadprůměrné úrovni obvyklé v EU.I k tomu máme zatím bohužel celkem daleko:-/

0/0
14.12.2009 22:56

Bohous.23

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

- kecy kecy.dělám v zahraniční firmě. Na CNC obráběcím stroji. Na školení jsem byl v Německu. A s tou produktivitou se to má asi takle.

Němec - obráběč nezačne dělat dokud mu nepřivezou materiál, vykresy, nástroje a technolog mu neurčí řezné podmínky.

Čech - obráběč si musí sehnat materiál, najít si nástroje, spočítat => určit si řezné podmínky a ještě ho vedoucí šikanuje, že to ještě nemá.

Takže mi netvrďte že máme malou produktivitu.

Problém bude jinde, kancly jsou plné líných hovad, které své povinosti přehazují na své podřízené.

0/0
15.12.2009 14:33

Linde CZ

Re: Páni podnikatelé(většinou bývalí komouši)

Vzdyt mluvi o Japonsku... Nemecko jde do kopru s celou Evropou. Zatim to jeste drzi roboticke ruky, ktere strejdu u pasu, strezeneho odbory, nahradi :-)

0/0
15.12.2009 15:12

delije.sever

Odborar

je synonymum pro osobu prace se stitici a podle toho by  se s nima melo zachazet. Protoze pravda je jedna - lopatove se daj pochytat treba v Mongolsku, myslitele a vudce nenahradis.

0/0
14.12.2009 22:22

Lanta2004

Re: Odborar

Nemusí to tak být( i když zpravidla často bývá).Odbory jsou všude ve světě zcela legitimní součástí trhu práce a nikdo se ned tím moc nepozastavuje.Odbory jsou světe div se i v zemích na západ od našich hranic,kde mají s kapitalismem a demokracií přecijen delší a hlubšíá zkušenosti než máme my zde v ČR.Někde jsou odbory celkem prospěšné,někde vyloženě zbytečné a obtěžující.Každopádně mají legitimní právo na svou existenci;-)

0/0
14.12.2009 22:31

delije.sever

Re: Odborar

schopnej clovek odbory nepotrebuje, ty jsou jen k tomu, aby chranily neschopne a jejich predaci se na tom namastili. Ustupovat odborum je chyba, ktera se vymsti jak zamestnavateli, tak schopnejm zamestnancum. Vzpominam na televizni noviny pred '89 kdyz nekde v "zemi ovladane pravicovou juntou" vstoupili do stavky ridici autobusu. Vlada poslala armadu, aby autobusy prevzala a zajistila dopravu. Kdyz se jim to povedlo, nekolik odboraru se postavilo do brany z garazi. Vojak, ktery ridil prvni autobus v kolone zatroubil a jel dal. Odborari stali dal. Prvni autobus presto projel branou a za nim vsechny ostatni. A od ty doby vim, ze tohle na nemakacenka plati.

0/0
14.12.2009 22:38

Lanta2004

Re: Odborar

No ono to tak platit nemusí vždy a všude.V regionech s velmi vysokou nezaměstnaností může být zaměstnanec lehce vydíratelný a až tak lehce změnit práci nemůže i s nejdelší praxí a snejvyšším vzděláním.Tam si myslím,že odbory můžou být mnohdy vítanými strážci demokracie.V regionech,kde je práce dost(třeba Praha,Brno a pod.) jsou podle mého odbory zbytečné

0/0
14.12.2009 22:42

menesis

Re: Odborar

si pako ;-D

0/0
14.12.2009 22:52

Lanta2004

Už se tu zase řeší kraviny

Zaměstnanci i zaměstnavatel musí dodržovat zákony.Pokud jakákoli z těchto stran zákon porušuje,má ta druhá strana legitimní právo se bránit.Zaměstnavatel má zákonem přesně stanovená pravidla za jakých lze zaměstnanci přikázat práci přesčas a zaměstnanec toto musí bez jakýchkoli připomínek respektovat.Věc je zcela jednoduchá a logická.Nikdo ze zde diskutujících(ani obhájci a ani kritici odborářů)nemohou vědět jaká byla skutečná situace v podniku,nicméně osobně mám takový pocit(opakuji pocit,ne jistotu!),že zaměstnavatel až tak čisté svědomí vůči zákonu neměl,když takřka ve všech požadavcích odborářům vyhověl;-)

0/0
14.12.2009 22:11

_profesor_

Re: Už se tu zase řeší kraviny

Amen

0/0
14.12.2009 22:18

Lanta2004

Re: Už se tu zase řeší kraviny

;-)

0/0
14.12.2009 22:28

Bohous.23

Linde CZ

sklidni hormon. Víš houby jak to měli splacením přesčasů! Jaké mají zamněstnanci pracovní podmínky!

Tak přestaň blítt ty tvé připomínky

Jasně že poskončení daňových prázdnin, výrobu omezí ne-li zruší. Ale proč by mněli zaměstancni dělat neustále přesčasy?

vsadím se, že ty ani nevíš co je manuální práce, takže se o ní prosím tě nevyjadřuj. Nikdo na to není zvědav.

Jen drž tlamu. díky :-)

0/0
14.12.2009 22:08

korsár

Re: Linde CZ

Proč ti psudopravičáci nemyslí hlavou, ale kalkulačkou? Kdyby mysleli hlavou, tak by věděli, že minulý režim padl právě proto, že komunisti manipulovali s lidmi, ti museli poslouchat a nechat si všechno líbit a být za to ještě vděční. Totéž dělají dnešní podnikatelé, protože jsou většinou bývalí komouši a tak to mají pořád zažrané pod kůží.

0/0
14.12.2009 22:11

Lanta2004

Re: Linde CZ

Tak zase nadruhou stranu - nikdo nikomu nebrání začít podnikat také,že?;-)

0/0
14.12.2009 22:14

korsár

Re: Linde CZ

Tak to by musel být jedině sebevrah. Každým dnem přibývá nezaměstnaných, tím pádem mají lidé minimum peněz, takže budou kupovat maximálně jídlo, aby nezemřeli hlady a ne nějaké výrobky, které nejsou nutné k životu. A Janotův úsporný balíček je donutí k tomu, že i to jídlo budou kupovat nejlacinější, protože díky zvýšené sazbě DPH bude všechno dražší  i pohonné hmoty, což se promítne do cen a nejen tím jedním procentem.

0/0
14.12.2009 22:19

Lanta2004

Re: Linde CZ

Pak když je to tak,tak at si nechají někteří ty zbytečný závistivý kecy od cesty.Každý má možnost podnikat a každý má možnost nepodnikat.Já osobně jsem raději kvalifikovaný zaměstnanec než podnikatel.Nemám rád přílišné riziko a mám rád své jisté.Pokud bude mít někdy můj stávající zaměstnavatel problémy,tak jednodušše díky své praxi změním kdykoli zaměstnavatele za jiného a pohoda - klídek.Bez rizika a bez nervů.Každý at se zařídí jak nejlíp umí a nemusí pak nikomu závidět úspěch.Za to,že jsou někteří lidé lemplové a nebo líné lemry nikdo nemůže.Takoví at si stěžují jen sami na sebe a nebo na své rodiče,že je nedokázali vychovat;-)

0/0
14.12.2009 22:27

korsár

Re: Linde CZ

Když to vidíš takhle, tak by bylo lepší, kdyby ses odsunul někam do ciziny, protože u nás nebudeš mít za chvíli práci jistou nikde.

0/0
14.12.2009 22:31

Lanta2004

Re: Linde CZ

Zatím si nestěžuji a stěhovat se nehodláím.Nemějte o mě péči - já zase nemám strach o vás;-)

0/0
14.12.2009 22:34

Linde CZ

Re: Linde CZ

Kazdym dnem pribyva nezamestnanych a ty se tady radujes, ze ti co praci jeste maji ted muzou pracovat min a byt pro zamestnavatele cim dal min vyhodni. Ach vy levicaci, me z vas jednou strejchne ;-D

0/0
14.12.2009 22:36

Linde CZ

Re: Linde CZ

No, tak tuhle lopatackou logiku, terminologii a pravopis opetovat asi nebudu.

Ale klidne mi muzes rict jak to meli s placenim prescasu. Jsem same ucho.

.

Jinak zamestnanci prescasy delat nemusi, stejne jako nemusi ve fabrice trpet v normalni pracovni dobe. Trh prace je, pokud ho nekdo nesprzni, zcela svobodny. Ja se o sebe vzdycky postaral sam, bez odboru nebo nejakych regulaci. Udelej si taky zivnostak, pak si o tom treba muzeme kvalifikovane pohovorit.

0/0
14.12.2009 22:33

korsár

Re: Linde CZ

Kdyby nemuseli dělat přesčasy nad rámec zákoníku práce a zadarmo, proč by asi chtěli stávkovat a proč tedy vedení podniku ustoupilo? že by mělo tak dobré srdce? Mysli trochu.

0/0
14.12.2009 22:35

Linde CZ

Re: Linde CZ

Kdyby delali neco nad ramec zakoniku prace, tak odbory nevyjednavaji ale zaluji. Jako obvykle. Takze si dovolim predpokladat, ze rikas hlouposti ;-)

0/0
14.12.2009 22:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.