Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O letadla Fischer Air v dražbě nikdo nestál. Budou dál chátrat na Ruzyni

Letadla po Fischer Air budou dál hnít na pražském letišti v Ruzyni. Stroje se ve čtvrtek pokusil vydražit správce konkursní podstaty firmy Charter Air Antonín Janák za 37 milionů korun. Bez úspěchu. Do dražby, která se má opakovat na konci ledna, se nikdo nepřihlásil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

liborek

koupím letadlo

dám 100.- Kč za jedno letadlo a budu si létat na BAHAMY....... (to je pouze sen)

0/0
18.12.2009 16:33

BedlamW

Re: koupím letadlo

Nebudes mit ani na benzin....;-D

0/0
19.12.2009 3:28

Smil

o zájemci vím

myslím ze by o jedno mel zajem ten pan s plzenska jak ma to male muzeum.

0/0
18.12.2009 11:55

kiv

Re: o zájemci vím

Jj, pánům Tarantikům něco takového na zahradě ve Zruči ještě chybí  ...:-)

0/0
18.12.2009 15:55

starej_vul

:-) ... mě děsí

Mě děsí, že to někdo koupí, přelakuje, přejmenuje a pošle do vzduchu. A já v tom sedím ...

0/0
18.12.2009 3:49

kiv

Re: :-) ... mě děsí

Nebojte, to se už s určitostí  nestane ... Dostat tato konkrétní éra ještě do vzduchu je naprostý ekonomický nesmysl.

Ale nějaký ten ND vykutaný z těchto letadel si určitě ještě zalétá resp.už i létá :-)

0/0
18.12.2009 15:59

p.o.p.

Proč jsou na snímku 3 éra,

když se dražily jen dvě?

0/0
18.12.2009 0:04

kiv

Re: Proč jsou na snímku 3 éra,

Nenašli v iHeute jinou fotku. Jak prosté Dear Watson ...;-D

0/0
18.12.2009 0:56

starej_vul

Re: Proč jsou na snímku 3 éra,

Po vyfocení bylo jedno ukradeno. A protože se ví kdo, tak se to zaretušovalo a tak se draží jen dvě. No holt Česko

0/0
18.12.2009 3:50

kiv

Co jste čekali?

Už koupě (resp. leasing) B 737-300 byl prapůvodní a základní omyl páně podnikatele/senátora/několikanásobného bankrotáře  Fischera a tak tahle vybrakovaná éra mají dnes opravdu pouze cenu šrotu mínus ty parkovací poplatky na Ruzyni.. Reálně tedy spíše cenu zápornou ... . Jak tehle shit  chce někdo dražit  moc dobře nechápu ...:-/

0/0
17.12.2009 23:56

BedlamW

Re: Co jste čekali?

Akorat ze Boeing 737 je nejlepsi ero ve sve tride.

0/0
19.12.2009 3:30

kiv

Re: Co jste čekali?

Ano, avšak v té době co si je VF pořídil byla již verze  -300 neekonomická a pro specifické potřaby CK  značně nevhodná ... Taky na to (a nejen toto) chlapec dojel ...  :-/

0/0
19.12.2009 8:58

buranumdopamatniku

pritroublici ve stredu evropy

Takove kraviny, neco znicit a pri tom se smat jak idiot, to umi jen Cesi

0/0
17.12.2009 22:55

cool-hand

Proč jsou v českém konkurzu

Dodnes nechápu, jak mohou být tato letadla zahrnuta do konkurzní podstaty v ČR, když patří německé firmě. A je jedno, jestli je jejím částečným vlastníkem stejná osoba. Letadla patří AMS (leasingové společnosti) a ta si na ně půjčila u německé banky. Letadla by tedy měla nárokovat tato německá banka, jakožto věřitel AMS a ne nějakej jouda z Čech. To že je provozovala česká Fischer air, případně pak Charter Air je šumák, těm ta letadla nikdy nepatřila. Pokud se tedy českému správci KP podaří z letadel něco vytřískat a uspokojí tím české věřitele, dost pravděpodobně se ČR, a my její občané, můžeme těšit na další arbitráž proti nám. Laicky se dá říci, že český správce KP tato letadla ukradl oné německé bance.

Ostatně většina letadel na světě není majetkem aerolinek, ale právě leasingovek, to jen pro upřesnění.

0/0
17.12.2009 21:50

kiv

Re: Proč jsou v českém konkurzu

Vzhledem k tomu, že ta 2 letadla mají nyní reálně cenu v podstatě zápornou, lze se domnívat že žádné arbitráže nehrozí..:-P Jediný zájemnce o koupi mohou být leda tak Sběrné Suroviny a.s. za cenu váhy materiálu, což neuhradí ani náklady za to pětileté parkování na LKPR, o nákladech  na  dopravu a demontáž ani nemluvě ...  :-/

0/0
18.12.2009 0:05

danny44

Fischer vlastní...

Jak vlastně může člověk, který několikrát v různých státech osobně zkrachoval, vlastnit fimu.... to se jako podíly do majetku nezapočítávají ?

0/0
17.12.2009 21:38

frankie

éra

nedalo by se v tom třeba bydlet?;-D

0/0
17.12.2009 18:07

killy

Všechny tři dohromady nemají kapacitu 800 lidí...

..škoda !

0/0
17.12.2009 19:28

josemario

Re: Všechny tři dohromady nemají kapacitu 800 lidí...

Ty pako, víš kolik má kapacitu B737? asi 140 lidí....Tzn. asi 420 pasajeros!

0/0
17.12.2009 22:47

oId fashioned Vince III..

až tomu příští rok uhnijou krovky a spadnou

na runway, můžete je hodit do Macochy:-)

0/0
17.12.2009 17:57

matesakoid

hm...

Kdo by taky stal o plesniva letadla, ktera spravce konkurzni prostaty nechal stat na desti a nenechal je ani vyvetrat minimalne 3 roky...

Fuj,,,:-(

0/0
17.12.2009 16:24

will.forfreelife

Re: hm...

vse bylo od spravce zamerne s cilem srazit cenu max dolu a Fischera max potopit. Nebyl zajem aby z toho Fischer vylezl s hotovosti a delal problemy

0/0
17.12.2009 18:54

diselmilka

Re: hm...

tak to kecas,vetrame je docela pravidelne :);-D

0/0
17.12.2009 20:15

prngrr

zloděj

Fischer nesouhlasil, protože je lump a zloděj

Éra se měla dávno prodat, prachy hodit na vázaný účet a ten po bitvě právníků někomu dát. Teď mají ta letadla jakou hodnotu - čtvrtinovou? Ještě menší?

0/0
17.12.2009 16:19

matesakoid

Re: zloděj

0.- vevnitr jsou totalne plesniva, motory na odpis a drak? Takovejch stojej v americkych poustich tisice...

0/0
17.12.2009 16:24

will.forfreelife

Re: zloděj

Einsteine, Fischer nesouhlasil, pac letadla patrila leasingove spolecnosti (kde mel podil i Fischer) a byla ZASTAVENA nemecke bance(coz je i v textu v clanku uvedeno!). Spravce se ohanel konkurzem na Fischera jako fyzickou osobu, nicmene nejvyssi soud dal za pravdu Fischerovi, ze konkurz na fyzickou osobu v CR je neplatny!! Doporucuji mu arbitraz proti CR. Coz mozna udela. Jen je treba vyckat az se vycisli skoda. Tato akce je to pod taktovkou zajmovych osob Alberte.;-D;-D

0/0
17.12.2009 18:51

fafunek

Tak proč to nekoupí naše politická garnitura

No vím, že všude kolem zuří krize,rozpočet je neschválený,ale co takhle kdyby si kluci ve Strakově akademii udělali hezké Vánoce.

Nedávno nastal problém, že nebylo dost letadel, některá porouchaná,... a premiér musel rušit let do Bruselu.

Tak, co takhle se pokusit prodat některé ty veterány, co stojí v Kbelích a Pardubicích, nějakou tu korunu přihodit a koupit a zrenovovat Fischerovi Boeingy.

Nemuseli bychom pak mít ostudu v zahranicí, že nejezdíme na summity kvůli špatným letadlům a zároveň ty dva "nové" Airbusy nezhuntovaly tak rychle.Troufnu si od boku hypotézu, že by to možná vyšlo levněji, než za několik málo let kupovat zcela nové za XXX stovek milionů, aby se do několika málo let zase zničily.

No a co se týče dluhu za parkování na Ruzyni (domnívám se, že v textu bylo uvedeno 333mil. Kč), tak ten by se mohl rovnou umazat, protože letiště patří z většiny dosud státu,což by bylo v každém případě lepší, než aby si případné doplacení tohoto dluhu později manažeři dali jako odměnu.F

0/0
17.12.2009 16:03

Larrax

správce konkurzní podstaty

Se zachoval jak učedník. Každý ví, že pro dopravní letadlo je nejhorší, když nelétá. Za svojí životnost toho musí nalétat opravdu hodně, aby si na sebe vydělalo. Nechat stát letadla 4 roky je zločin. Pokud prodeji bránily právní překážky, měl je správce aspoň okamžitě pronajmout. Nedivím se Fischerovi, že se soudí ...

0/0
17.12.2009 15:41

Jiri Kram

Re: správce konkurzní podstaty

bohuzel nekteri lide si v teto zemi neuvedomuji rozdil mezi letadlem a domem. Domu roste cena, pokud je v dobre lokalite, je dobre postaven. Plati se jen maintenance a ay se krize prezene, da se stale docela slusne prodat. Jenze pokud nechate stat a nevydelavat letadlo, ktere prave diky nevyuzivani mechanickych casti strada, tak se pak vzdycky neckos strasne divi, ze to to neda prodat. Umi si vubec  nekdo predstavit, co to udela s proudovym motorem, kdyz se 4 roky nepouzival? Fakt by me zajimalo, jak tohle pani pravnici resi, jestli si nekdo uvedomuje smutny fakt, ze to ero je diky neletani za par let jen hromada srotu, nebo teoreticky na vystavu do muzea....No jeste to tam par let nechte a pak uz je to zraly jen na Kbely!

0/0
17.12.2009 15:53

skrbling

Re: správce konkurzní podstaty

No to je ale výborný nápad! Kompletní 737 tam pokud vím zatím nemají. ;-D

0/0
17.12.2009 17:02

illes

Re: správce konkurzní podstaty

ještě jsem neviděla nějakého právníka zajímat se o to, zda věc daná do dražby nebo do prodeje  musí být nějak udržována. Zajímá je jen, aby cena dražby či prodeje byla taková, aby z ní měli slušný profit na výdělku pokud bude vydražena nebo prodána kupci. Nic jiného právníka nezajímá a už vůbec ne nějaká údržba letadla.

0/0
17.12.2009 21:28

PetrBrno

Re: správce konkurzní podstaty

Pokud jde o Fischera, ten napáchal sám tolik škody že by měl držet hubu a odtáhnout do .....  A pokud o ta letadla. Pokud prodeji bránily právní překážky, nebránily i pronájmu? Jakou má vůbec v tomto případě správce KP roli? V tu chvíli je on vlastník letadla a odpovídá za škody které v souvislosti s tím letadlem vznikly? Ačkoliv se z letadlem dá blbě zmizet ze světa, pokud už ho někdo zabaví, vždycky požaduje aby zůstalo na jednom místě. Je to i z toho důvodu že platějí v různých státech různé zákony. Jakmile by letadlo odletělo mimo Evropu, už by se sem taky nemuselo vrátit.

0/0
17.12.2009 16:11

venomacek

Re: správce konkurzní podstaty

pokud vím, Fischer páchal škody jenom sobě a bankám... Blbej podnikatelskej záměr, to je všechno. Na rozdíl od našich termitů nezpůsobil žádnou újmu rozpočtu a tím i nám... tak proč by měl držet hubu?

0/0
17.12.2009 16:52

PetrBrno

Re: správce konkurzní podstaty

Mě je úplně jedno komu způsobil škodu. A kdyby nebyly cestovky ze zákova pojištěny, tak by měla problém řada klientů Tomü tour. Fischer měl o jedno letadlo víc. Celej jeho podnikatelskej táměr nebylo nic jiného než jedno velké letadl.

0/0
17.12.2009 17:19

venomacek

Re: správce konkurzní podstaty

jestli někdo podniká a zkrachuje, jeho věc. Nazývat ho hned zlodějem je ubohý a trapný.

0/0
17.12.2009 20:10

will.forfreelife

Re: správce konkurzní podstaty

Fischerovi tento "pravni stat" zpusobil tolik osobni a financni skody, ze ani se ti o tom ani nesnilo a ten balik penez, ktery ma v haji diky politicko-justicni mafii made in CR ty za celej zivot nevydelas ani nahodou... mozna akci Tomi Tour si jen vzal co mu bylo timto pravnim statem ukradeno a jeho naroky zapovezeny (ostatne pouzil stejny uzasny zakon jako oni na nej :-))...nedivim se mu

0/0
17.12.2009 19:09

angie77

Re: správce konkurzní podstaty

Správce za to zas tak moc nemůže, pokud vím, fakt se snažil s těmi letadly něco dělat, ať už prodej nebo pronájem... už před dvěma třemi roky. Jenže tam bylo moc zúčastněných, kteří měli šanci jakékoli rozhodnutí zablokovat. Mimochodem jsem ty letadla viděla zblízka hned po první zimě, kterou strávily na ploše ruzyňského letiště, a už tehdy nevypadaly zrovna dobře. Co s nimi udělaly další tři zimy radši nechci vědět...

0/0
17.12.2009 16:18

will.forfreelife

Re: správce konkurzní podstaty

me by zajimalo z jakeho titulu si vubec spravce KP letadla narokoval kdyz byla majetkem leasing spolecnosti a zastavena bance?

0/0
17.12.2009 19:00

Xladi

Jsou to vraky

I když se ta letadla prodají za udanou cenu, nový majitel do nich bude muset investovat miliony do údržby. Co jsem slyšel že nebyla zakonzervována, takže znovuuvedení do provozu se bude rovnat téměř stavbě nového letadla. Plus může být riziko že letadla nebudou chtít vydat dokud se nezaplatí parkování v hangáru.

0/0
17.12.2009 15:30

will.forfreelife

Re: Jsou to vraky

parkování v hangáru ? stoji venku ;-D;-D;-D

0/0
17.12.2009 15:42

PetrBrno

Re: Jsou to vraky

Teda nejsem odborník na letadla, ale neřekl bych že moc trpěj když jsou na zemi. Jsou konstruovaná na daleko horší klimatické podmínky, extrémní výkyvy a to několikrát za den. Na Ruzyni je v podstatě teplíčko a bezvětří. Novej lak se bude muset dát tak jako tak, obutí taky.

0/0
17.12.2009 15:57

Salátek s krutony

Re: Jsou to vraky

Hned jsem poznala, že nejste ;-D

0/0
17.12.2009 16:02

Xladi

Re: Jsou to vraky

Tak zkuste zaparkovat nové auto na nějakou volnou plochu a nechte ho tam 4 roky stát. O skořápku nejde ta vydrží ledacos, ale elektrika bude potřebovat generální revizi, mohli se tam dostat myši a nakousat kabely a kdovíco ještě.

0/0
17.12.2009 16:11

PetrBrno

Re: Jsou to vraky

Pokud by se do letadla mohly dostat myši, tak je lépe nelítat. Není rozdíl mezi 4 rokama a jednou nocí.

0/0
17.12.2009 16:15

Xladi

Re: Jsou to vraky

Letadla která létají stráví stejnou dobu jako ve vzduchu po servisech, takže pokud by se tam nějaký škůdce dostal odhalili by to dříve než když tam to letadlo 4 roky stojí někde bokem a nikdo se o něj nezajímá..

0/0
17.12.2009 16:22

Pecaf

Re: Jsou to vraky

Tak schválně, jestli vydržíš 4 roky nejíst (jednu noc, předpokládám, ano), když mezi tím není rozdíl...

0/0
17.12.2009 16:22

ac97c

Re: Jsou to vraky

Nejen kabeláž elektropinstalace trpí, ale například i samotná avionika (vlhkost ve vinutí indukčností, transformátorů. vysychání elektrolytických kondenzátorů), nekonzervované pohyblivé mechanické části zatuhnou, vlhkost se dostane i do míst, odkud by se během pravidlelného provozu normálně zase vyloučila, provozní maziva stárnou a pod nimi začnou díly korodovat, což by se nestalo při pravidelné údržbě, atd. Nehybné dlouhodobé stání je pro techniku to nejhorší co může být.

0/0
17.12.2009 16:35

+Asterisk

Re: Jsou to vraky

JJK, naše armáda s tím má značné zkušenosti - třeba akční přesun ke svobodné evropě :-)

0/0
17.12.2009 20:30

volic_plukovnik

Re: Jsou to vraky

A co třeba ložiška hřídelů proudových motorů? Těm asi taky nedělá dobře, když se netočí.

0/0
17.12.2009 20:31

wwwand

Byla by cena včetně pilotního průkazu?

Mám už dost staré auto, tak bych to vzal místo nového vozítka... Akorát nevim, na kolik by mě vyšel piloťák. Nemoh' by ten konkurzní čaroděj přihodit i jeden piloťák ke každýmu strojku gratis (pro mě a mou ženušku)?

0/0
17.12.2009 15:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.