Diskuze
České dráhy mají dvorního dodavatele, Škoda vítězí i bez soutěží
Děkujeme za pochopení.
Jiřik
Jediný dodavatel
Jestliže Škoda skoupila všechnu svoji konkurenci, pak je logické, že se koncern stal jediným dodavatelem. Dopravní obory ČKD úspěšně zlikvidoval Maroušek a jeho kumpáni z INPRa, a drobní výrobci jako DP Ostrava to ostatní nespasí.
Je to obecný trend - neinvestovat do vlastního rozvoje, radši koupit konkurenci, přijít k hotovému a chlubit se papírovým růstem. Koncern KABLO by mohl vyprávět - po rozpadu na jednotlivé samostatné podniky a odřezání generálního ředitelství ZSE začátkem 90. let došlo k obrovskému rozvoji. Pak původní matku na Kladně koupili Němci, ti ji prodali Dánům, ti za draho koupili svou vážnou konkurenci ve Velkém Meziříčí a nádavkem k tomu drobkárnu ve Vrchlabí a vše se vrátilo do kolejí známých v 80. letech. Akorát že do té zadnice se neleze na Kladně, ale v Dánsku, úkoly vývoje namísto KSČ zadává dánský holobrádek, tři ředitele v T613 a deset náměstků v žigulících nahradilo 25 manažerů v superbech a passatech a poměr dělnictva a úřednictva se z 5:1 změnil na 1:1...
109e
pro lucky_24
Dotaz: co je lepší nasadit na trať pro zajištění obslužnosti - jedno Desiro a tři žebřiňáky nedo 4 Regionovy?
lucky_24
A není to tak trošku reklama 109e?
Poslední dobou je tu těch článků o ČD docela dost
109e
Re: A není to tak trošku reklama 109e?
V podstatě bych s Vámi (asi poprvé) souhlasil. Je ale potřeba porovnat, jak o různých dopravcích kdo píše. To ať každý posoudí sám.
WIBA
A co na tom je?
Aspoň dávají práci lidem zde v čechách a ne francouzum, němcům nebo italum, takhle zůstanou ty peníze zde v čechach a je z toho pro tuto zemi větší přínos, než kdyby nakoupili sice trochu levnější vozy v zahraničí, ale všechny vynaložene peníze budou fuč, takhle se budou pěkně točit u nás v Česku a ekonomický přínost bude mnohem větší.
honzajaka
proč
si tady všichni honí triko, když stejně jezdí v autech?
htkth
no proč ne,
pokud u toho vyrobí něco jako CityElefant, kterému stačí jenom trocha sněhu a je vyzkratováno, tak ať ty vozy předělá Škodovka, a zase budeme chodit pěšmo,
PepaK
Re: no proč ne,
Tak to mi asi uteklo, že Škodovka dodávala i vlaky pod La Manche, nebo německý S-Bahn v Berlíně, kde jim dobré 2/3 vozidel přestaly při kalamitě jezdit.
karten
ČD
A kdo bude v těch repasovaných vlacích jezdit,když hromada lidí díky ČD začala jezdit autem?Jsou to zbytečně vyhozené peníze.Staré vozy by měli vyřadit a pořizovat postupně nové.Jenže když ředitel a managment ČD utrácí statisíce za obědy a žranice,tak se není co divit,že na nové vozy nezbývají peníze.Je to pouze bezedná studně jako naše zdravotnictví.
PepaK
Re: ČD
A pročpak Švýcaři jezdí i v 50 let starých vozech, které jen rekonstruují, proč to samé dělají i Němci, Francouzi,.... on vlak totiž není auto, co vydrží jen 10 let...
fandas43
Žádný údiv
Teď už je jasné proč tak dlouho seděl v dozorčí radě bývalý šéf Škody a nyní šéf Čez pan Roman!! Škoda vždy musí zvítězit!
lucky_24
Desiro
Tak věřím tomu, že jak je dnes tak strašně drahé, pokud ho bude vyrábět Škodovka v licenci už tomu tak nebude a okamžitě se objeví na našich kolejích.
Bery
Re: Desiro
Tak pokud klesne cena pod 50mega, tak se to klidne muze stat...
papazian
Proč mezi kritérii není i sídlo firmy v Česku?
Když už nechám někoho vydělat ze svých daní, chci, aby také on platil daně zde.
bob52
Re: Proč mezi kritérii není i sídlo firmy v Česku?
Protože to nedovoluje EU.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...