Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Po Praze budou jezdit nové hybridní kloubové autobusy, podívejte se

Pražský Dopravní podnik má dva nové kloubové autobusy s hybridním pohonem. Každý z nich na svém provozu ušetří 30 procent paliva. Autobusy jsou nízkopodlažní a střídavě budou od přelomu ledna a února jezdit na linkách číslo 136, 139, 250 a 271. Celkem by jich v Praze mělo jezdit dvacet.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

TigerM

17. 1. 2011 16:30
vetrani

Vetrani v zadni casti vozu je nucene? Nebo jen temi par okynky?

0 0
možnosti

Ivánku cink

13. 1. 2011 7:49
Setrvačník

Hybridní autobusy se už zkoušejí dlouho, dřív se snažili energií při brzdění roztočit setrvačník a při rozjezdu si odebrat energii z něj. Také v zastávkách byly kontakty, kterými se dal setrvačník pro rozjezd roztočit. Výrobně je jednodušší pohánět u tříosého autobusu zadek klasicky mechanicky naftovým motorem a prostřední nápravu elektromotorem /stejná jako u trolejbusu/. Ty počítače musí sladit rozjezdy obou náprav tak, aby se neničil kloub . Něco podobného existuje i u hybridních trolejbusů, jen baterie jsou nahrazeny "klacky" a rekuperuje se do trolejového vedení.

0 0
možnosti

tokumara

13. 1. 2011 16:02
Re: Setrvačník

"Moderní" trolejbusy od f. Škoda (+ Irisbus) mají hnanou debilně jen zadní nápravu ;(

0 0
možnosti

Milhaus1

12. 1. 2011 20:17
Opět nějaký kočkopes

Zajímalo by mě, kde všude tohle jezdí a na kolik to přijde peněz? Nebylo by pro Prahu lepší pořídit busy na zemní plyn?

0 0
možnosti

fsp

12. 1. 2011 22:16
Re: Opět nějaký kočkopes

Strašně moc a nejvíc těch peněz půjde z tvojí kapsy.

0 0
možnosti

fredydusi

12. 1. 2011 18:27
SOR?

To jsou ty busy konstruované na člověka do metru padesát? Do kterých sice pohodloně vlezete, ale chcete-li si sednout tak vás čeká jednou tak vysoký schod než při nástupu do karosy. A stojíte-li, tak pořád někomu uhýbáte, protože vnitřní uspořádání je strašný. Jestli to jsou ony, tak to potěš, kdovíjaký pohodlí od svezení v městkém autobuse nečekám, ale tohle už je trošku moc...

0 0
možnosti

Fai Rodis

12. 1. 2011 22:56
Re: SOR?

Jo, ty schody v tzv. "nizkopodlaznich"  autobusech i tramvajich mne pekne stvou. Sice clovek nastoupi snadno, ale kdyz zamiri ve voze kamkoli, tak ho schody neminou, navic se z nich da pri jizde spadnout.

A co uplne nenavidim jsou ty vyklopne plosiny pro invalidy v tramvajich, co jsou z nerez plechu. Jak ted bylo po Praze snehu, tak se natahal na ten plech dovnitr a kazdy clovek, at stary ci mlady, at v boptach zimnich ci na podpatcich, na tom plechu pokrytem breckou uklouzl a stezi chytal balanc. Pozorovala jsem to na vsech stanicich od I.P Pavlova az na Zelivskeho. Moc pekne, opravdu. By mne zajimalo, kolik lidi na te plosine uz utrpelo uraz.

Ale co by se neobetovalo pro technicke zpristupneni dopravy invalidum - at si neinvalidi klidne nabijou hubu...

0 0
možnosti

pirna

12. 1. 2011 16:11
Píši k HOOTERS, ne k autobusům

Vedle článku k autobusům běží reklama na restauraci "Hooters". Tyto restaurace známé spíše kvúli děvčatům obsluhujícím ve vypasovaných tričkách než kvůli jídlu, se podobně jako např. "Sticky Fingers", "T.G.I. Friday''s" atd., dostaly díky stagnující ekonomice do značných těžkostí. A jak vidím, řeší krizi podobně, jako kdysi síť rychlého občerstvení McDonalds - expandováním na Východ. Tam je sice také ekonomický srab (možná ještě větší), ale lidé se dají na novou reklamu ještě nalákat.

0 0
možnosti

bizonek123

12. 1. 2011 15:18
SOR

Autobusy SOR hruza, bes. Jak linkove, tak mestske. Jejich reseni vnitrniho prostoru a komfort jizdy je katastrofa.

0 0
možnosti

male_zvire

12. 1. 2011 15:36
Re: SOR

A pointa?

0 0
možnosti

HV 71

12. 1. 2011 15:08
bus

nizkopodlazni autobusy to je opravdove peklo..chapu, ze pro stare lidi je prijemnejsi nastup, ale za to snad nestoji skrabat se nahoru na radoby vypolstrovane uzke sedacky, ktere jsou nasakle smradem bezdomovcu, navic nulovy prostor na nohy..stara dobra karosa, kde se clovek rozvali v pohodli a jede jako pan..nehlede na to, ze nekdo nedomyslel, ze i v novych autobusech jsou take potreba mista na stani

0 0
možnosti

roedor

12. 1. 2011 15:20
Re: bus

katastrofa jsou "midibusy", co se podezřele rozlézají na další linky. Dvoje dveře, využitelné jen jedny, nizkopodlažní plošinku uprostřed spolehlivě zablokuje 1 kočárek. Všechna (!) místa k sezení jsou na nějakém schodu nebo výstupku. A do zadní části se dá sednout jen v případě, že člověk jede na konečnou. Jinak se ven nevyboxuje:-/

0 0
možnosti

102030abc

12. 1. 2011 14:57
Zase mraky odborníků

Vidím, že jsou tu zase mraky expertů...jako vždy. Nechci Vám brát iluze, ale u věcí, jako je autobus bývá návratnost docela dobře spočítaná a nemyslím, že jsme první země kde ten pohon bude v praxi použit. SOR vyrábí rozhodně dobré busy. Podle mě lepší než Karosa..která trochu brečí, že nemá tu zakázku na Prahu. Městský autobus jezdí brzda plyn, 1,2 -1,2,3...emise i spotřeba jsou dosti neoptimální i když to má automatickou převodovku a je to na ten provoz navržené. Nejvíc to "hulí" když v tom autobusák zarioštuje na rozjezdu. Ten hybird omezi namáhání motoru a převodovky při rozjezdu, patrně to bude mít lepší akceleraci, sníží se namáhání brzd (tím klesne celkově emise prachu) a klesne spotřeba a tím náklady. Ta může klesnout značně, protže na tom rozjezdu je značná. Bylo by fajn to kritizovat až jich bude pár nějakou dobu jezdit...

0 0
možnosti

InstinkTT

12. 1. 2011 15:01
Re: Zase mraky odborníků

V podstatě máte pravdu, až na to namáhání brzd. Bus bude vážit o několikset kg více, nejen na bateriích které veze, ale také na výztuhách, které nesou větší zátěž než klasický diesel bus. A to se na brzdách musí projevit...a nejen na brzdách ale na všech podvozkových dílech, pakliže nejsou z výroby dostatečně vyztuženy, o čemž silně pochybuji. Rv

0 0
možnosti

tavavelbloudi

12. 1. 2011 14:55
hmm

SOR NB 18 jazdia na Slovensku a mozem vam povedat ze je to absolutna katastrofa autobus v ktorom si oproti sebe nesadnete ako v starych ikarusoch, uzky priestor medzi sedadlami cely autobus je ako pre priemerneho Japonca alebo Korejca. Jednym slovom katastrofa

0 0
možnosti

noo

12. 1. 2011 14:55
snad na nej NEnatrefim

sice jsou ty autobusy nizkopodlazni - tedy lepe se do nich nastupuje, ale pak se stejne stejne musite vysplhat nahoru na sedacku, na "ctyrce" se nemate kde drzet a v zatackach padate dolu. Pro stare lidi s hulkama nebo pro lidi po urazech a operacich ten autobus tedy neni. Pokud si sednete na sklapeci sedacky, tak se tam zase nevejde inval.vozik nebo kocarek... blbejsi autobusy jsem nevidela.

0 0
možnosti

AAA2

12. 1. 2011 15:00
Re: snad na nej NEnatrefim

co jsem videl tak ani jine nizkopodlazni autobusy od jinych vyrobcu (Iveco, Mercedes) nejsou reseny o nic lepe

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit

25. dubna 2024  14:19

Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...

Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza

25. dubna 2024  11:38

Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf

25. dubna 2024  8:44,  aktualizováno  10:58

Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!