Diskuze
ŘSD překreslí plány chystaných staveb, silnice zlevní i pomoc studentů
Děkujeme za pochopení.
pavel.n
megalomanie
na jednu stranu se staví luxusní zbytečné křižovatky - viz Opatovice a o pár kilometrů dál jsou v silnicích díry , že by si tam jeden kolo urval - prostě Bananystan - absurdistan.
Nejdříve opravte stávající silnice alespoň do sjízdného stavu a pak stavte nové !!!
migrifič
Léčba Čínou by stačila
Myslím , že by stačilo přiklepnout pár větších zakázek (stavbu i projekt) firmám z Číny a domácí stavaři by rychle poznali za kolik se dá 1km postavit. A čím dříve tím lépe, než se toho chytnou u našich sousedů. Budou to brát jak vstup na evropské trhy a nedovolí si práce odfláknout, bude to pro ně obrovská reference. S cenou půjdou dolů i kdyby to měli částečně dotovat. Evropa se jim otevře a o to jim de.My ušetříme a domácí se snad konečně umravní. Budou to ale chtít naše partaje? Snad jo. Číňan jim , myslim, taky nějakou tu kačku pustí.
west
Re: Léčba Čínou by stačila
silnice toprááá, to vaše auto moc velkýý
dalnice
křižovatky
Hlavně, aby se to s tím zjednodušením křižovatek nepřehnalo. Třeba u Hradce, co se má kvůli bábě zmenšit a posunout, čímž úplně ztratí smysl. A také jsem nepochopil, jak chtějí v Opatovicích převést R35 bez horního patra? To se tam musí postavit tak, či tak, leda by chtěli udělat na rychlostní silnici kruháč.
petrph
a proč vlastně??
Tady se nějak předpokládá,že tu bude věčně krize a věčně tu bude moudrá protikorupční vláda,co jí budou lidi vděčně volit pořád dokola.
Přitom je snad jasný že sotva opadne povolební nadšení (už se stalo), a HDP vyskočí o pár procent,natož až bude nová vláda, tak se zase začnou vesele stavět křižovatky třeba šestipatrové , patníky ze zlata, a celou stavbu dostane úplně náhodou jedna firma...
Pro patria VI.
Re: a proč vlastně??
Je vidět, že pán je znalec. Je trochu doplním a to, že se začnou mohutně realizovat tzv. PPP projekty. Jen co dojdou zdroje z EU, vrhnou se zainteresovaní na PPP.
Muf Puf
Švorc
je buď úplně blbej a neví, jak probíhají výběrová řízení a následné realizace nebo chce udělat blbce z neinformovanejch lidí!?
Pro patria V.
když to vezmu kolem a kolem
No , ale když to vezmu kolem a kolem, tak pokud by se taková oponentůra zadávala nějaké skutečně protřelému a zkušenému studentovi, třeba by to šlo. Doporučuji tento typ studenta pro oponenci (profil vzdělání) : obchodní akademie nebo nějaká integrovaná SŠ, 2. roky AMU, 3. roky pajďák, ČVUT osmým rokem.
sf56
Re: když to vezmu kolem a kolem
toho ČVUT by tam nemělo být moc, tak jeden semestr, aby do toho netahal zbytečně moc technických detailů
vymrzovac1
Komedie !
Chyba je v systému, protože 1)odměna projektanta je stanovena většinou procentuelně z investičních nákladů, takže každý projektant má zájem vyprojektovat co nejdražší stavbu! Proč by tomu věnoval více času a vymýšlel levnější variantu, když to tam může napálit v plné palbě. 2)Výběrové řízení na státních zakázkách tzv. "obálkovou metodou" je to nejdražší, co si může dovolit pouze stát ! V soukromém sektoru se vyřadí "nejhorší nabídky", a s ostatními se dále jedná o slevách až do poslední chvíle, kde se nakonec uhádají slevy i v desítkách procent
pettyo
Re: Komedie !
Jenomže ta odměna projektanta se stanovuje tabulkově ne ze skutečných investičních nákladů. Navíc to procento je pohyblivé a čím dražší stavba tím to procento je menší.
superkutil
Stačí zjednodušit řetězec subdodavatelů.
Vždyť doposud byla výstavba neprůhledná, stát zadal výstavbu velké, většinou nadnárodní společnosti, která si na to nasmlouvala nějakou menší firmu a ta zase jinou menší a tak stavba stála šílenou cenu jako by ji dělala nadnárodní společnost, ale kvalita odpovídala té malé firmě která to skutečně dělala, protože tato firma neměla ani technologii a kvalita také odpovídala odměně, kterou za to malá firma dostala a která dělala méně jak 30% ceny jako zaplatil stát. Někdy to ale bylo i méně jak10%.
Pro patria VI.
Re: Stačí zjednodušit řetězec subdodavatelů.
Pokud se mrkneš na žebříček nejvíce profitujících firem , tak jsou to zejména "no name" regionální firmy. To, že stavba nemá projektovanou kvalitu je problém především stavebníka, který si mimo jiné najímá technický dozor nahlídání.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...