- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, díval jsem se na ty jízdní řády a nic moc. Hold, na trati Bohumín - Praha Holešovice je toho už tak dost, že žluté vlaky budou muset křižovat, přejíždět z první na druhou traťovou atd. Na Pendolino mít nebudou
Na Pendolino samozřejmě mít nikdy nebudou. Vždyť RJ má ty samé lokomotivy jako jedna řada těch, co ČD nasazuje na ty klasické EC/IC/Ex na Ostravu - stejná maximální rychlost (140 km/h) a stejný výkon (
3 480 kW). Nebude to tedy jezdit o mnoho rychleji než EC/IC/Ex ČD. Pendolino klopí (vyšší povolená rychlost v obloucích), na této trati využije vyšší rychlost (160 km/h) a má větší výkon (4000 kW). Lokomotivy RJ nemají čím tento handicap vyrovnat. Žluté vlaky mohou tedy jen o něco rychleji než běžné expresy ČD díky tomu, že tam bude (aspoň zatím) méně vagonů - tedy lepší akcelerace. Pak je ještě zajímavé, jak to bude mezi RJ a ČD v modernosti podvozku vagonů a kotoučovými brzdami příští rok, čili který dopravce bude moci jezdit klasickými vlaky na "horní rychlostníky" a který ne. "Horní rychlostníky" dovolí trochu vyšší rychlost v obloucích než obyčejné, ale zdaleka ne o tolik vyšší jako rychlostníky pro naklápěcí Pendolino.
A k tomu ČD počítají od prosince se zvýšením rychlosti svých IC/EC na Ostravu na 160 km/h - čili až dojedou všechny modernizované vozy z Trnavy...
Znám to ve formě fámy. Jsem zvědavý, jestli se to opravdu zrealizuje. Jinak řečeno, jestli se to odváží dát už do příštího jízdního řádu.
Mimochodem, kdy se vlastně očekává, že ty vozy pro ČD dorazí?
Pendolino je drahé. 200 Kč navíc k jízdence to je maso.