Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škoda lobbuje u českých drah, aby nedaly přednost Siemensu

Pětimiliardová investice Českých drah do nákupu nových souprav pro dálkové vlaky Railjet od Siemensu se nelíbí českému výrobci vlaků Škoda Transportation. Podle informací MF DNES se snaží zástupci Škody zvrátit plány ČD na nákup přímo u vedení firmy a například i na vysokých školách, které dělají posudky na nákup souprav.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

schima

6. 6. 2011 11:17
Nepochopim

Proc CD nejednaly drive o uprave novych vozu jez Skoda nasazuje, nebo rovnou o vyvoji novych souprav

0 0
možnosti

aldik7

3. 6. 2011 18:43
huš škodovko

tentokrát táhni pryč :-P;-D

0 0
možnosti

pskoda

3. 6. 2011 13:01
S tou rychlostí to asi nesedí

Trať Dresden - Berlin se modernizuje, to jo. Ale pochybuju, že by DB kvůli tomu požadovali vozy s rychlostí 230 km/h. To by pak prakticky skončily přímé spoje Praha - Berlin, protože takhle rychle jezdí jen ICE, které u nás nemají schválení. Podle mě DB požadují vozy s rychlostí 200 km/h.

0 0
možnosti
JD

tarten

3. 6. 2011 14:37
Re: S tou rychlostí to asi nesedí

Také mi to tak přišlo, tedy na rok 2014. Ale ať je to jak chce, 160 km/h je teď už nedostatečná a konkurence neschopná rychlost. Navíc, za Drážďany je také Lipsko, kam se 200 km/h jezdí už dnes.

0 0
možnosti
RK

kladnyhrdina

3. 6. 2011 12:30
úžasní tuzemští výrobci

Výrobci kolejových vozidel v tuzemsku mají slavnou tradici a neslavnou současnost plnou divných obchodů, poruchových vozidel a špatného servisu. Ale ceny mají špičkové!

S podporou tuzemských výrobců máme skvělou zkušenost: Pendolino. Výroba zadána pro tento typ vozidla nekompetentnímu ČKD Praha, pravda, se zahraničními nositeli naklápěcí technologie. ČKD skáslo miliardu a zkrachovalo (připravený tunel?) Zahraniční partner byl ochoten dluh ČKD převzít, ale zahrnul ho do ceny - jen ho opticky uklidil. Řekne-li dnes někdo, že Pendolina byla předražená, pak to bylo právě jen o tu jednu miliardu, co ukradla poskomunistická mafie v ČKD. Pendolina jsou dnes nejspolehlivější vozidla ČD. A tu kampaň, že Pendolina jsou nespolihlivá a tuzemská vozidla spolehlivá pouštěl přes PR agentury do médií - hádejte kdo!!!

S tuzemskými výrobci na věčné časy! :-(

0 0
možnosti
BB

Bennu

3. 6. 2011 14:55
Re: úžasní tuzemští výrobci

Jsou to solidni penezovody. Treba tramvaje pro Prahu. Hure vybavene, drazsi a bez servisu v cene. Ale lide se muzou byt v prsa, ze to zustava v CR.

0 0
možnosti
RK

kladnyhrdina

3. 6. 2011 11:48
Škoda (railjetů)

Už to vidím, jak to škodovácké machinace zablokují. Škoda odpovídající vozidla NEUMÍ a nemá v nabídce. Patrové jednotky jsou vysoce poruchové a představují komfortní řešení v příměstské dopravě pro lidi, zvyklé na žabotlamy. Jěště tak páteční Třinec místo kopřiváků. Na vlacích vyšší kvality by byla vhodnější, komfortnější a rychlejší i kvalitní ojetá vozidla ze zahraničí, než tyto maringotky.

Škoda/Appian group je pohrobkem Grossovy privatizace a klientelismus je jim vlastní. Bohužel, původně kvalitní práce škodováckého vývoje a výroby je pošpiněna metodami managementu a spolehlivost vozidel trpí používáním pochybných komponent (Ukrajina apod.).

0 0
možnosti
JD

tarten

3. 6. 2011 14:38
Re: Škoda (railjetů)

No no, zas tak špatné ty CityElefanty nejsou. Ale přímo světová špička to není, to je jasné.

0 0
možnosti
PM

pa4vel

3. 6. 2011 10:29
RailJet

Já pevně doufám, že se nákup těchto jednotek povede, je to toiž opravdu neobyčejná nabídka v poměru kvalita/cena. Byl by to nejvýhodnější obchod ČD za posledních několik dekád.

0 0
možnosti
JD

tarten

3. 6. 2011 10:34
Re: RailJet

Souhlas! Jsou jistě i lepší vlaky, ale cena, kvalita i rychlost dodávky tu hovoří jasně.

0 0
možnosti
JD

tarten

3. 6. 2011 10:26
EuroCity ve variandě CityElefantu??

Tak to doufám ne! My rozhodně nemáme žádný důvod pro EuroCity jít do patrových jednotek s množstvím schodů a se stropem sotva 2m! Nízký strop u příměstského provozu nevadí, ale u několikahodinových jízd by mohl působit kloustrofobicky. Nemáme problémy s přecpáním železnice jako Švýcaři. Tam je cestujících takové množství, že se do dlouhých jednopodlažních vlaků nevejdou, a ještě delší vlaky se nevejdou na nástupiště a vůbec na koleje.

A pokud by někdy v budoucnu ano, tak než něco ála CityElefant, je mnohem sympatičtější (a také levnější!) Stadler KISS: http://www.stadlerrail.com/fr/medias/2010/09/22/stadler-presents-the-kiss

Na EuroCity se v žádném případě nehodí vlak, který není průchozí do jídelního vozu bez věčného šplhání do mezipatra a dolů na každém rozhraní vozů.

0 0
možnosti
PM

falda

3. 6. 2011 8:53
Snaha plzeňské Škody jít za každou cenu svou vlastní cestou

je sympatická, ale v dnešní době bohužel neúčinná. To, nebo něco podobného, co Škoda po 15 letech vývoje předá do zkušebního provozu v pár prototypech, ve světě dávno jezdí a je již překonáváno. I soupravy RailJet s lokomotivami Taurus jsou v Rakousku v běžném provozu. Dvoupatrový CityElefant ze Škodovky je sice slušná jednotka pro příměstskou dopravu, ale nahrazovat jí, byť po úpravách, naklápěcí pendolina, byť ne zcela využitá, by opravdu zavánělo diletantstvím. Stačí porovnat výšky obou souprav, k tomu ještě přičíst aktivní naklápění pendolina, u něhož se skříň vozidla naklání dovnitř projížděného oblouku, a uvážit odstředivé síly při průjezdu obou vozidel obloukem. Patrně by taková náhrada byla velkým krokem zpět, dvoupatrové soupravy v úsecích s oblouky by neumožňovaly zdaleka takovou rychlost jako pendolino. Že ve Francii jezdí dvoupodlažní TGV a ve Švýcarsku rychlé dvoupodlažní soupravy IC? Ano, ale po tratích zcela jiných parametrů, se kterými ty naše nelze vůbec porovnávat!

0 0
možnosti
JD

tarten

3. 6. 2011 10:33
Re: Snaha plzeňské Škody jít za každou cenu svou vlastní cestou

Možná by dvoupodlažní jednotky v obloucích neumožňovaly ani takovou rychlost, jako jednopodlažní bez naklápění. Takové co bude možná mít ke konci 2012 "paštikář" Novotný. Navíc v době, kdy se i v ČR reálně uvažuje na zrychlení některých úseků tratí na 200 km/h, a ucelené jednotky, jednotlivé vagony a víceméně i lokomotivy na 200 km/h už ČD má, se nejeví na špičkové výkony vhodné najednou kupovat vlaky 160 km/h.

Prostě to není optimální volba, pokud nechci užít pregnantnějšího výrazu...

0 0
možnosti
G

general_Pinochet

3. 6. 2011 8:19
...Škoda škodí...

I díky praktikám této firmy, odborům na železnici a nastrčeným kapsám na ČD se tyto soupravy nevyrábějí v Praze.

Railjety se měly vyrábět v Siemensu na Zličíně, konstrukční dokumentace už byla na stole a začala se zpracovávat výrobní. Ale fabrika (nejmodernější ve střední Evropě) se zavřela, i když původně měla být uzavřena ta vídeňská, a my tu nadále jezdíme ve vlacích ze 60. a 70. let a vrcholem modernosti jsou ojeté rakouské vozy z let 80. Elefant je tak na úrovni světové výroby z roku 1990 a Regioznovy nemá cenu ani komentovat.

0 0
možnosti
D

duchodkyne

3. 6. 2011 9:26
Re: ...Škoda škodí...

Ještě tě to nepřestalo bavit? Konstrukce zdraví do technologie ;-)

0 0
možnosti
TK

kobraa

3. 6. 2011 8:03
City elefant

Podle meho nazoru predelat City elefant na dalkovou dopravu, je jako kdyby Skoda auto chtela udelat z Jetiho traktor.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek

27. dubna 2024

Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...

Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů

27. dubna 2024

Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!