Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Boj o lepší vlaky pro ČD pokračuje, Škoda se obrátila na antimonopolní úřad

Nákup luxusních jednotek Railjet od Siemensu za bezmála pět miliard korun se Českým drahám opět mírně vzdálil. Škoda Transportation podala podle očekávání návrh na přezkum rozhodnutí Českých drah uzavřít kontrakt se Siemensem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PU

Neonym

13. 7. 2011 15:45
Doufám, že siemens podá námitku

že nikdo nepotřebuje tak široké dveře, jako má škoda 7ev

0 0
možnosti
JD

tarten

14. 7. 2011 0:21
Re: Doufám, že siemens podá námitku

A že ČD nepotřebují od Škodovky lokomotivy na 200 km/h, když nepotřebují vlaky na 200 km/h.

0 0
možnosti
MS

sunka007

13. 7. 2011 15:23
pikle

Musim rici ze cely pripad se mi nezda. CD moc dobre vi ze jako statni firma musi delat vyberova rizeni. Nabidka z Rakouska tu je snad vice nez 1/2 roku, takze je otazkou proc CD nevypsaly vyberove rizeni na vlaky s pozadovanymi parametry a maximalni cenou co nabizi Siemens. Nechce se mi verit ze v CD jsou takovi pitomci, spis to vidim jako ucel, aby pak kamosi ze Skody mohli ziskat nejake penize za stazeni zaloby.

0 0
možnosti
JD

tarten

14. 7. 2011 0:10
Re: pikle

Už několikrát bylo vysvětleno, že ČD tu postupovaly podle zákona. I v těhle novinách. Proto Škodovka neutočí na případný nezákonný postup, ale snaží se zpochybňovat splnění podmínek, kdy zákonný je. Proto se snaží prosadit, že ty vagony "nepotřebují tak kvalitní", ne že to bez tendru nejde.

0 0
možnosti
LP

papazian

13. 7. 2011 10:52
Doufám, že ČD koupí vlaky od Siemens!

Arogantní Škoda by měla být potrestána! Zaspala dobu a nyní kope okole sebe jako když se tonoucí stébla chytá.

0 0
možnosti
JD

tarten

14. 7. 2011 0:39
Re: Doufám, že ČD koupí vlaky od Siemens!

Trh netrestá aroganci, ale nechopnost.

0 0
možnosti
PM

falda

13. 7. 2011 8:52
S posledním odstavcem článku nutno souhlasit,

plzeňská Škoda skutečně za posledních nejméně 20 (spíše 30) let nepřišla s téměř ničím novým. Nová lokomotiva 109E je určitě skvělá, ale měli s ní přijít nejméně o 5 let dříve. Teď to od nich těžko kdo koupí, když skoro všude okolo dávno jezdí stovky přinejmenším srovnatelných lokomotiv. A ty dráhy (Česko, Polsko, Slovensko, Maďarsko, ...), které srovnatelné lokomotivy dosud nemají nebo jich mají nedostatek, se opět, pokud tedy budou mít potřebné finance, spíše asi poohlédnou po osvědčených typech od Siemesu apod. než po prototypech ze Škodovky. Kde jsou ty časy, kdy tato fabrika vyráběla na svou dobu skutečně špičkové elektrické (a před nimi samozřejmě parní) lokomotivy, ať už pro nás, nebo na vývoz, byť hlavně do SSSR! Většina jich dosud jezdí a ještě asi dlouho jezdit bude. Teď se Škodovka nezmůže kromě pár rekonstrukcí pro Rusko, pár tramvají a pár trolejbudů po léta téměř na nic, ale o to více kolem sebe kope jako splašená kobyla!

0 0
možnosti
VM

werr

13. 7. 2011 22:01
Re: S posledním odstavcem článku nutno souhlasit,

Byl bych v soudech trochu opatrny. Posledni dobra seriove vyrabena lokomotiva pro C(S)D bylo Eso ale pak jeste byl prototyp asynchronu 85e (CD 169) a 4ks nakladni 93e (CD 184) vyrobene asi pred 15ti lety, ktere dodnes jezdi pro nejake doly. Nerikam, ze slo o spickove stroje ale byly to velmi dobre stroje. Pak myslim, ze taky ze jeste pred 10ti lety byly na Ukrajinu dodavany lokomotivy 82e, jejichz konstrukce byla modernizovana. Esus je taky z dilen Skody a nerikam, ze je to vyrborny vlak ale spatny neni.

Navic konkurence pro 109e prisla teprve nedavno v podobne Vectronu od Siemense. Otazka je jestli zakaznici potrebuji to co ma 109e konkurenci navic (prisnejsi normy TSI, vetsinou vyssi vykon). Podle informaci, ktere ze Skody mam tak 109 Skoda nabizi pri jednanich se zakazniky za cenu nizsi nez Siemens Tauruse. Navic 109 zatim v testech jede na vybornou.

Nicmene soucasne kroky Skody ohledne vagonu podle me musi mit jine pozadi nez je verejne prezentovano...

0 0
možnosti
KK

Santa1

12. 7. 2011 23:51
Škodovka má v zásadě pravdu

Nákup nevychází ze skutečné potřeby, respektive tu potřebu nikdo přesně nedefinoval. Obecný argument, že potřebujeme rychlé vlaky pro provoz v zahraničí se tady používal už při nákupu Pendolin a jak to dopadlo víme. Rakouské i německé dráhy mají svých kvalitních vlaků nadbytek, rozhodně tam nečekají na naše Railjety. Pokud by České dráhy takové výkony v zahraničí neměly předem smluvně dohodnuté, vůbec bych to nebral jako argument a než na našich kolejích budou tyhle vlaky plně využitelné, budou už dávno na odpis.

0 0
možnosti
PM

falda

13. 7. 2011 9:11
Re: Škodovka má v zásadě pravdu

Kvalita našich tratí je věc jedna a potřeba rychlé obnovy vozového parku věc druhá. To, že se již ve světě dávno nevyrábějí vozy pro rychlost 140 km/h (která je u nás v podstatě limitní a to ještě jen na zlomku sítě), není vina výrobců, ale našich tratí. To snad ale ještě neznamená, že tu stále musí jezdit 40 nebo 50 let staré vozy. Návrh Škodovky dodávat pro rychlíkovou dopravu dvoupodlažní jednotky považuji při stavu našich tratí za amatérský - vyšší vozy by jistě musely mít v mnoha úsecích sníženou rychlost. Pokud se dvoupodlažní vozy někde používají v rychlé, popřípadě i vysokorychlostní dopravě (Francie, Švýcarsko), pak na tratích zcela jiných parametrů, jimž se ty naše ani zdaleka nepřibližují. Nehledě k tomu, že Škodova také dodávala v 70. letech, tedy v době, kdy ještě měla jméno a chrlila jednu lokomotivu za druhou, lokomotivy pro rychlost 160 km/h, která je u nich téměř nevyužita v podstatě dodnes.

0 0
možnosti
SS

Karboxyl

12. 7. 2011 22:41
Irelevantní

Předpokládám, že tu  stížnost ÚOHS pro svojí naprostou irelevantnost smete ze stolu. Hra ŠT je až příliš průhledná a bijící do očí. 

Nehledě na to, že v současnosti opravdu žádný srovnatelný produkt nemá.

0 0
možnosti
KK

Santa1

12. 7. 2011 23:56
Re: Irelevantní

Bez ohledu na hru, kterou ST rozehrála, zkuste se zamyslet nad podstatou toho, co říkají. Vychází tenhle narychlo připravený ad hoc nákup ze skutečných potřeb ČD?

0 0
možnosti
MK

Bob-an

12. 7. 2011 22:37
Patrovy vlak na IC je fakt ulet

nemam slov.... nehlede na to ze jsou az podezrele moc jisti ze by potencialni budouci tendr vyhrali :-D

0 0
možnosti
JD

tarten

14. 7. 2011 0:44
Re: Patrovy vlak na IC je fakt ulet

Není to až takový úlet jak se zdá na první dojem. Ale musel by to být úplně jiný vlak než CityElefant, a ne v ČR, kde patrový prostě není potřeba a jeho nevýhody nic nevyváží.

0 0
možnosti
P

p_n_2

12. 7. 2011 22:22
Být ČD, tak už od Škodovky nekoupím ani kolečko.

Ač je na ČD nehorázný nepořádek, tak co má nějaký dodavatel co mluvit svému zákazníkovi do toho, kde a jak nakupuje? Toto mi udělat nějaký dodavatel, tak ho prostě odstřihnu a má smůlu.

0 0
možnosti
FT

44maggi

12. 7. 2011 22:06
Privatizace

ČD zprivatizovat co nejdřív...

Momentálně je tento státní podnik v katastrofálním stavu a když už se konečně rýsuje šance na zlepšení, musí se ohlížet na jakési zákony o veřejných zakázkách :-/

0 0
možnosti
VM

werr

12. 7. 2011 22:14
Re: Privatizace

Videl jste nekdy jak jsou zahackovni dodavatele u spolecnosti jako O2, TMobile, Skoda auto a podobnych velkych spolecnosti? Jednou pry Jancura rekl, ze se mu Skoda 109E libi (me taky) a pokud ST prijde s rozumnou nabidkou tak mozna nejake taky koupi. Sice je to asi jen JPP ale chci tim naznacit, ze je mozna, ze privatizovane CD i ciste privatni spolecnost pana Jancury muze mit dvorniho dodavatele ST apod. Nakup lokomotiv si asi majitele ohlidaji, aby nebyli oskubani vlastnimi zamestnanci (manazery) ale v malych nenapadnych vecech mohou utikat velike penize.

0 0
možnosti
ZG

9fešák9

12. 7. 2011 21:40
ŠT

Od ŠT je to potěšilé a hlavně neskutečně hloupé. Vzhledem k dosavadnímu praktickému monopolu, si tímto dětinským chováním můžou vytrucovat pouze značné rozpaky a odpor cestující veřejnosti. Pánové ze ŠT, pokrok nezastavíte ani na ČD. Pochopte to dříve, než budete plakat nad výsledky. A ty přijdou.

0 0
možnosti
TT

a8nn

12. 7. 2011 21:51
Re: ŠT

Cestující veřejnost vlaky nekupuje, tu může mít ŠT u příslušné části těla.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Vláda pomůže ovocnářům. Mrazy způsobily miliardovou škodu na úrodě

25. dubna 2024  8:44,  aktualizováno  8:56

Škoda na úrodě ovoce kvůli mrazům přesáhne podle odhadů ovocnářů miliardu korun. Poškozena je...

Benátky zavedly turistický poplatek. Vstupenky budou kontrolovat revizoři

25. dubna 2024  8:51

Italské Benátky od čtvrtka zavedly poplatek ve výši pěti eur (asi 126 korun) pro návštěvníky, kteří...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!