Diskuze
Legendy Tatra a DAF se spojují, vyrobí spolu nový náklaďák
Děkujeme za pochopení.
J.Mede
Hrobaři legendy TATRA
Teréní vozy tatra se hodí do pouště na závody ale ne na silniční provoz, poloosy neustále mění rozchod náprav a kola tak ničí asfaltový povrch vozovky. Ministersvo dopravy nemá peníze na údržbu a přitom povolí provoz a výrobu těchto vozů, to se netýká nových vozů T - 810 protože ty mají pevnou nápravu.
Fajny
Motory Tatra a Euro xx
Jen tak pro info - Tatra se současným motorem již nemůže jít dále, jako Euro 5. I tak jsou jedinní na světě, kteří dokázali Euro 5 v podstatě bez elektroniky s mechanickým vstřikováním..................jen s AD Blue
GEORGE MICHAEL
Téda...
...pokud všechno klapne, tak Tatra bude mít pěkně silné zázemí... Jasně, někdo může namítat - TATROVKA UŽ NEBUDE ČESKÁ. Ale teď má aspoň silného a taky proslaveného partnera, čili pokud se něco nepodělá ať už v této době nebo někdy v budoucnu, tak to bude jenom fajn. Fandím Tatrovce, fandím i DAFu.
Fungy
Re: Téda...
Tak ona Tatra nebyla ceska ani dosavad, pokud vim tak generalni reditel je american a podil v ni maji snad i Indove a na vyvoji jestli se tomu tak da rict se pred DAFem podilela s Renaultem (stejne kabiny atd.).
akaša
Nečekané změny
Toto není už rozhodující, protože se připravuje Jenkin -strategie.Snad přežijeme.
pteryx
je to pro Tatru šance
Je člověku sice trochu líto, že se tím Tatra stává tak trochu pobočkou DAFu, na druhou stranu když dělají 500 náklaďáků ročně, tak kde vydupat motor a kabinu na současné úrovni, aby to bylo ekonomicky únosné? Akorát by mne zajímalo, jestli si Tatra nechá možnost výroby klasických vzduchem chlazených motorů do extrémních podmínek pro speciality (možná už to dávno úplně vzdali, nevím). Ona má elektronika taky svoje mouchy.
lycman
Re: je to pro Tatru šance
To by mě zajímalo taky, od oznámení o motoru chlazeného vzduchem s normou EURO 5 se nic dalšího neobjevilo.
NSANTA
Tatra , Skoda....
....Aero , Let , Karosa ,Tatra......Jeste mame korunovacni klenoty !!!!!!!!
hrcprcsalala2
Re: Tatra , Skoda....
Takže by ti na začátku 90. let nevadilo, kdyby stát tyto firmy prodal do ciziny?
VintrJ
Karosa...
Jinak: co se týká Karosy, tak porovnání s Tatrou je velice smutné a bohužel diametrálně ukazuje výsledky různých forem privatizace. Karosa neměla nijak unikátní výrobní program, s 1 druhem autobusu - koukněte na výrobní program dnes, po vstupu RVI, posléze Iveca. Mně nevadí, že není název Karosa, který stejně vznikl uměle po válce. Jsem rád, že tam vznikají původní konstrukce (ty busy jsou výsledkem vývoje ve vysokém Mýtě), firma vyrábí, investuje, modernizuje, prosperuje a lidi mají práci a ty výrobky docela úroveň. Že se do toho vozí komponenty? Ano, takhle se ale dělají busy na celém světě, tyhle z toho nevystupují. Tatra - kapitalismus bez kapitálu - vždy jsem jí fandil i její koncepci, byť je drahá na výrobu a neunifikovatelná. Ale to základní, co dostala karosa, ta fabrika od svých majitelů za celou dobu neobdržela. Vůbec mi nevadí, že nyní fúzuje s Dafem - je to krok aspoň nějakým směrem a okud bude vyrábět a vyvíjet, tím líp.
radim36
Re: Karosa...
Podle mně to není o způsobu privatizace, ale o systému vedení firmy. Tatrovka měla prvních pár let v podstatě dostatek peněz , i po ztrátě těch cca 2,5 miliardy způsobené aférou Diamoil. Jenže žádné vedení Tatrovky nedokázalo zmobilizovat zaměstnance, odzhora až úplně dolů. Jestli to nějaké vedení dělalo, vždycky se to někde nahoře zarazilo a ti níže potom jen v té práci v podstatě přežívali jako předtím. Ta mobilizace proběhla až snad někdy teď v posledních letech a to jen proto, že už konečně úplně všem došlo, že pokud nemáknou, tak ta firma krachne. Jenže to už je pozdě.
Rozdíl ve způsobech privatizace je potom jen ten, že v případě privatizace cizí firmou se ta mobilizace provádí podstatně snadněji. Není problém lidi, kteří se nechtějí přizpůsobit, vyházet a nahradit svými lidmi.
VintrJ
ještě dodatek...
Jinak každému mohu knížku V soukolí okřídleného šípu doporučit - jde o strhující čtení bez okolků mapující náš automobilový a dodavatelský průmysl za socíku i těsně po něm, velice zajímavé čtení opravdu na úrovni! Vydala Grada, prodává se v knihkupectvích. Sice je kus "jen" o konstrukci Favorita, ale málokdo si dnes s odstupem času uvědomí, jak významný byl tento jednoduchý vůz pro celý náš autoprůmysl - bez něj by nepřišel VW, Škoda by lehla (byla úplně vydžůsovaná), nešla by nahoru, enbyly by další modely, nepřišly a nerozvinuly by se velké subdodavatelské firmy, nepřišel by TPCA ani Hyundai. je to tak. A Tatra stála mimo - hrdá, pyšná na vzduchem chlazený motor, který byl sice dobrý ve své době, dlouhodobě však nemodernizovatelný, pyšnící se tradicí osobních aut, ale s typem, který byl zcel anemodernizovatelný a jdoucí úplně mimo, a to prosím opravdu miluu celou historii osobních vozů Tatra, ale po válce je to jen smutný příběh. Čas ukáže...
Jdeto
Re: ještě dodatek...
Nechci se do nikoho navážet, knížku jsem nečetl, ale to o tatře jsi značně přestřelil. Jestli ve Škodě nebyly peníze a byla jak píšeš vydžůsovaná, tak nevím jak nazvat potom situaci v Tatře. Jediné, čím se mohla pyšnit byla právě ta tradice. Na hrdost a podobné nesmysly zapomeň. Jen tak pro informaci, víš kam byla převedena výroba osobních aut (lidových) z Tatry?
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
Hallstatt brojí proti turistům. Omezuje počty autobusů, zastavuje reklamu
Rakouské oblíbené místo Hallstatt dlouhodobě bojuje s velkým náporem turistů. Místním s návštěvníky...
Plán na města bez zavíraček naráží. Místní ani policie nechtějí žít nonstop
Rostoucí náklady, obavy o bezpečnost a stížnosti na hluk dusí po setmění ekonomiky od Londýna po...
Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci
Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...
Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut
Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...