Diskuze
Rudolecký odchází z ÚOHS prý kvůli tlaku v kauze vlaků pro České dráhy
Děkujeme za pochopení.
snoopy04
Něco do diskuze
Jak jsem si pročetl diskuzi, tak vcelku předpokládané dva tábory. Jedni proč ano, druzí proč ne. Taky mi tady na tom nákupu hodně věcí smrdí, taky nejsem pro hurá akce, ale pohlédnu-li do minulosti, výběrek, rekonstrukcí, modernizací, co ČD uzavřely, tak tohle ještě spadá někam do kategorie rozumný nákup za výhodnou cenu. A co se týče Škodovky, tak se divím, že zrovna ta si otvírá hubu, aby si tak trochu nenas.ala do vlastního hnízda. Zatím je živa z toho, co od ní odeberou především právě naše dráhy. A těch pár prodaných vlaštovek do zahraničí ještě jaro nedělá (Litva, Slovensko).
Santa1
Re: Něco do diskuze
Taky Ukrajina, Rusko, USA, Polsko...
Ale jinak vyvážený názor.
lpokert
Škoda
Tohle je jasný přiklad fungování v Česku. Škoda - česka firma - vazby na někoho z ministerstev, a podobně. Siemens tam by se nenapakovalo tolik lidí proto se jim to snaží zatrhnout. Tento člověk byl asi proti Škodě tak šel. Normální fungování v Česku..., já bych nechal teda Škodu aby teda vyhrála tuto zakázku když,ale podmínky smlouvy by byli takový , že zpoždění dodání o 6 měsícu = polovina ceny zakázky no a myslím že by ČD měli vlaky zadarmo... A jěště by vydělali velké peníze... A když by na to Škoda pak už neměla peníze tak šup do insolvence a bankrot... Když o tu zakázku tak bojují tak ať ale když to nesplní tak ať je to totálně zničí...
JBetak
Re: Škoda
Ale my nevíme, zda o ni bojují. Nikdo neví, za co bojují. Zatím vybojovali jen vlastní zesměšnění.
proost
Šetření ÚOHS
Vážení diskutující. Jak se na to tady koukám, tak 99% z vás stále nepochopilo o co jde. Celý slavný "objektivní" ÚOHS totiž nikdy neřekl a nikdy ani neřekne, že by na tom obchodu bylo něco špatně. To by totiž nebyla pravda a to si ani v té naší korupcí prolezlé zemičce nemůže, nebo nechce dovolit. Jde tady o jediné - termín pro nákup je velice napnutý a když ho ČD prošvihnou, tak utřou (a s nimi i všichni daňoví poplatníci). Takže ono opravdu stačí jenom příslušně dlouhou dobu "šetřit" (ne spořit, ale vyšetřovat), tím se celý možný kontrakt se SIemensem pohřbí a potom již přijdou na řadu vlaky ze Škodovky. Je pravda, že tedy zatím nic nemá, ani neví jak by vypadaly, vyrobeny budou (když pánbů dá) za deset let, deset dalších let to porucha za poruchou a nakonec to vyjde dražší jak od toho Siemense (stejně jako ty dnes tolik vychvalované Ešusy). Ale účel bude splněn - totiž škodit, škodit, škodit. Všechno zaplatí stát, potažmo daňoví poplatníci a kdo v tom neche jet, tak půjde...
Frollik
Českým drahám by mělo být zakázáno kupovat cokoliv na dluh
a problém je vyřešen
Primitiv Varel Frištenský
Re: Českým drahám by mělo být zakázáno kupovat cokoliv na dluh
Problém v ČR by byl vyřešen, kdyby tobě a podobným byl odebrán občanský průkaz a s ním i pasivní volební právo.
fsp
UOHS musí být politicky zmanipulovaný
Námitky a argumenty škodovky jsou totiž naprosto absurdní. ČD a potažmo my všichni, jsme přišli o možnost získat kvalitní Railjety za exkluzivní cenu, které samotné ČD už nemohou nikdy vysoutěžit
Santa1
Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.
Je to celé jako jít do Tesca a nakupovat jako zběsilý, jen protože maj zrovna akci. To je hospodárka naprd. Nejprve přesně definuji svoji potřebu a pak zjišťuji, kde a za kolik co dostanu. Tohle by snad mělo platit pro každého jedince, každou rodinu zrovna jako pro stát nebo státní firmu, jinak se budem pořád plácat v tomhle bahně.
Nevěřím, že by Siemens nebyl schopný nabídnout stejnou nebo lepší cenu, než dal Rakušákům, zejména pokud by ve hře byla i jiná konkurence. Tyhlety ad hoc přímé nákupy smrdí na sto honů, zejména když už teď se nechávají pánové slyšet, že v provedení pro ČD by byly určité odlišnosti, proti těm rakouským. Pandury, Dinga, Casy a nevím co ještě, Pendolina, co můžou leda do Ostravy, pořád stejný příběh.
PepaK
Re: Nechápu, kdo se bojí otevřené soutěže.
Evidentně nevíte jak se to má. Původně ty soupravy soutěžily rakouské OBB a o soutěž mělo zájem 13 zájemců (!!! čili narozdíl od VŘ u nás to nebylo napsáno někomu na míru, ale skutečně otevřeně!) z toho VŘ vyšel nejlépe a nejlevněji právě Siemens. Zakázka měla být celkem na 67 souprav, ale OBB nakonec zjistily, že na posledních 16 nemají peníze. Proto se dohodly s ČD na odprodeji opce na těch posledních 16 kusů. To měla být výhodná cena, protože je jasné, že při výběrku na 67 kusů v roce 2005 bude cena nižší než při výběrku v roce 2011 na pouhých 11 kusů. (Inflace, velikost série...). ČD si nechaly potvrdit několika studiemi výhodnost ceny a to předložily ÚOHS jestli je to výhodný nákup.
danny47
Nechápu...
ŠKODA si na ÚHOS stěžuje, že je vlaky schopna dodat levněji..
Když se jí ÚHOS zeptá na konkrétní údaje, tak mu je nedaj...
Jakto že ÚHOS už tu stížnost dávno nezamít?
Gróf
Re: Nechápu...
Protože pak by jakákoliv nová soutěž zcela postrádala smysl. Co by pak předkládala v zavřené obálce s nápisem "neotevírat". Proto také zákon předkládání takových podkladů nevyžaduje, a Škoda velmi správně trvá na tom, že nic ÚHOSu nedodá.
PepaK
PRO AUTORY
Rudolecký teda patřil na kterou stranu? On vydal to předběžné opatření, nebo naopak usiloval o jeho zrušení? Až máme jasno, jestli odchází padouch nebo hrdina.
Jan Zamazal
virtualni vlaky
Proste radeji rakouske vlaky nez virtualni realitu od Skody...
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí
Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...
Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích
Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...
Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží
Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...
No nekupte to. V Amsterdamu nabízejí parkovací místo za půl milionu eur
Není tohle výhodná koupě? Jeden realitní portál v Nizozemsku nabízí v centru Amsterdamu prodej...
Sektorová daň by podtrhla nohy rozvoji Česka, říká šéf Komerční banky
Diskutovaná sektorová daň, která by zdaňovala veškeré zisky v tuzemsku působících domů, by podle...