Diskuze
Tratě nedáme, raději je prodáme. Ministr Dobeš zarazil rušení kolejí
Děkujeme za pochopení.
kladivonalumpy.cz
No sláva
že v tomhle korupčistánu vznikla rozumná myšlenka
Nikki01
Přátelé
omlouvám se, že využívám toto forum k něčemu tak nízkému, ale pokud považujete aktivity Klubu přátel lokálek za společensky prospěšné, dovolím si vás oslovit se žádostí o, byť nepatrný, dar. Přispět můžete na webu http://www.klub-pratel-lokalek.cz/ prostřednictvím dárcovského widgetu darujme.cz Každá koruna pomůže při boji za záchranu regionálních drah. Děkujeme
LubHo
Železnice x silnice
Konečně rozumný přístup, pokud vím, tak z makroekonomického (a i ekologického) hlediska je železnice pořád o dost výhodnější než stavby silnic a přeprava kamióny. Měli jsme (a snad ještě máme) jednu z nejhustších sítí železnic na světě a jenom kvůli okamžitým "úsporám" rušit fuknční tratě mi přijde pitomost. Prostě se třeba nepostaví jeden předražený kilometr dálnic a ponechá se několik regionálních tratí, vždyť to ve státním rozpočtu je jen o přesouvání jednotlivých položek.
Až konečně někomu dojde, že železnice je výhodnější, tak nebude ta naše úžasná síť nenávratně zničena... Pokud soukromník dostane jasné podmínky a stát dohlédne, aby se trať nerušila a nevytrhaly koleje, tak to může fungovat bezproblémově, takových tratí už ostatně vícero velmi dobře v soukromých rukou funguje (jen to prostě dokážou lépe a efektivněji než státní dráhy).
A klidně bych jim dal i dotace, vždyť autobusy i státní dráhy je fasují ve velkém a nikoho to neruší, byť většina z nich dosahuje i zisků...
giovanninero
Re: Železnice x silnice
Souhlasím i s rozhodnutím ministra, i s diskusním příspěvkem. Možná by bylo zajímavé vědět, kolik km tratí zrušilo za poslední léta Německo, nebo Rakousko a čím svůj postoj zdůvodňují (i když ruší, i když neruší).
OLINKOLIN
muj nazor
ano zrušil bych přejezdy souhlasim ale nestavel bych nadjezdy hezky převest auta na stavajici nadjezdy i za cenu nekolika kilometrové zajižky a to by bylo aby se na železnici nezačlo vydělávat .
Proste auto je furt podřadný neekologický prostředek a mel by se využivat pouze jako doplnek k železnici
vše je jen o lenosti lidi zvednout zadek dojit na nadraži radši sednu do auta a jedu že ??? nadavam na cenu benzínu na kolny atd ???
petr.n_22
Re: muj nazor
Pohodlnosti ? Ne, snad kromě ceny je auto výhodnější z pohledu uživatele vždy. Jede odkuk potřebuje kam potřebuje, v čas ve který potřebuje a nejkratší možnou cestou (obvykle). Třeba cesta vlakem do práce místo auta by byla pro většinu lidí zřejmě mnohonásobně delší (časově) a navíc by ji museli podřizovat selý den. Kdybych třeba já měl jezdit do práce mhd, musím vstávat min. o hodinu dříve. To si radši zaplatím provoz auta.
guliverm
Jasně, prodat koleje a výtěžek rozkrást!
Jak jinak, celé generace to stavěli a pak to pod dohledem státu rozebereme na šrot a zavedeme kamiony a zpoplatníme přes soukromou firmu všechny silnice. No dovolte, u nás je pořádek, u nás se nic nesmí! Prostě nevolnictví jak za počátku Marie Terezie.
vransen
Re: Jasně, prodat koleje a výtěžek rozkrást!
Určitě to nestavěli generace. Postavit vlečku někam do Horní-Dolní není zas tak složité, jak si myslíte. Navíc, ve srovnání se silnicí, je to relativně bezúdržbové. A rozkrást se to nedá, pokud si stát dá jako podmínku, že tam ty koleje zůstanou.
petrph
ale to je setsakra rozdíl
Prodat to za tržní cenu pozemků, a nebo za symbolickou korunu.Takovej "podnikatelů", co by to koupili za symbolickou korunu, vytrhali koleje, prodali je do starýho železa a potom pozemky prodali za trřní cenu by se asi našlo spousta.Teď ještě aby mezi nimi ministerstvo transparentně vybralo...
666999666
Re: ale to je setsakra rozdíl
Myslím že už vybráno je, proto ten zájem ministra.
Joey nikdy neodejde
Žádám
aby příští provozovatelé kolejí provedli takové úpravy tratě, aby na ní neomezovali automobily železničními přejezdy. Nevím proč by nás měl v zájmu svého zisku omezovat a zdržovat nějaký soukromý provozovatel kolejí.
vransen
Re: Žádám
Třeba kvůli tomu, aby víc lidí jezdilo hromadnou dopravou a automobilisté se vzájemě neomezovali neprůjezdnými zácpami
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek
Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...
Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů
Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...
Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů
V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...