Diskuze

Zlevňování podle Českých drah: Z Ostravy do Kolína dráž než do Prahy

České dráhy zlevnily některé druhy jízdenek. Reagovaly tak na vstup konkurence na trh. Paradoxně se teď ale může stát, že cestující zaplatí za cestu na kratší vzdálenost víc, než kdyby jeli o šedesát kilometrů dál.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

jenda3

9. 10. 2011 17:57
Ať žije Žaluda

Koho jiného by to napadlo? Hlavně když také levně pronajímá drážní pozemky v Praze

0 0
možnosti
M

mfVčera

9. 10. 2011 14:46
Ale s tím měl Jančura počítat.

Jediná možnost je, přidat další vagony a výrazně snížit cenu.

0 0
možnosti
A

Anonym152

9. 10. 2011 14:23
hm

ČR je jeden velký kocourkov... Pro 1 milion Pražáků a 311 000 Ostraváku se vpusti na dráhy konkurence, aby pro zbytek republiky se zdražilo jízdné(ČD chtějí zdražovat, proč asi? Když na jediné výdělečné trati přišly o peníze díky konkurenčnímu boji)... Tím neříkám konkurence ne... Jenom je mi na blití, že se tu uvede a zakoření monopol za souhlasu státu a pak se to teprv řeší... A to ještě takovým divným způsobem, kdy na to doplatí 80% zbytku ČR...

Proč stát nechává vzkvétat monopoly jako byly Telecom, jsou ČEZ, ČD a pak až mají dominantní postavení tak teprv vpouští konkurenci? To aby zaměstnal UOHS?

0 0
možnosti
MN

ElLoco

9. 10. 2011 16:22
Re: hm

1) ČD zdražuje, protože se zvyšuje DPH, ČD ty peníze navíc jenom přesune státu

2) Nemůžete počítat jenom Ostravu, celá ostravská aglomerace má kolem 1 milonu obyvatel, ti všichni spoje Ostrava - Praha využijí

0 0
možnosti
ŠF

Gróf

9. 10. 2011 13:55
Hrubě zkreslená skutečnost.

Tvrzení autora článku, že, cituji "Jízdenka ČD mezi Prahou a Ostravou koupená na pokladně je teď o 135 korun levnější než u RegioJetu." je nepravdivé.  Ceny RegioJetu jsou včetně rezervace místa. Jízdneka ČD je bez rezervace místa. Nejlevnější jízdenku ČD lze zakoupit jen na základě věrnostní In karty, která však sama o sobě stojí 999 Kč, atd.

0 0
možnosti
MR

TigerM

9. 10. 2011 21:22
Re: Hrubě zkreslená skutečnost.

inkarta stoji 900,- na 3 roky... + levnejsi tarif od vodafone...

0 0
možnosti
OP

ray.doyle

8. 10. 2011 11:23
Re: Porušení hospodářské soutěže...

No bohužel jsem většinu roku v zahraničí, tak to mi v tom docela "brání"...

0 0
možnosti
RK

semelik

8. 10. 2011 10:55
to je podobná ptákovina, jako když stála kdysi jízdenka

pro čtyři lidi míň než pro dva, takže se vyplatilo koupit si skupinovou a průvodčímu tvrdit, že dva z vlaku někde vypadli.

Případně se to řešilo jako v Rusku při koupi lahve vodky - u pokladny stáli lidi a čekali až dojdou další, aby cestovali ve skupině.

Takový akce snad nemůže vymyslet jeden stodukát, na to musí mí ČD nějaký tým.

0 0
možnosti
PV

P.spk

8. 10. 2011 8:31
Ekonomická úvaha

Pak nezbývá, než že si cestující do Kolína koupí jízdenku do Prahy a vystoupí v Kolíně.......

3 0
možnosti
F

Funso

8. 10. 2011 9:20
Re: Ekonomická úvaha

Taky mě to napadlo ;-)

0 0
možnosti
KN

Politicky nekorektni Artaban v01

8. 10. 2011 8:03
Ceske draho

Prezamestnanost u Ceskeho Draha lze demonstrovati i poctem prispevku od ajzponaku a placenych diskuteru typu Turista -.

Ceske Draho rozpustit a management podle antimonopolniho zakona radne potrestat.

0 0
možnosti
1

109e

8. 10. 2011 10:23
Re: Ceske draho

Drahý kníže! Spinkej dál, máme tak jistotu, že nic nezkazíš! Dobrou.

0 0
možnosti
R

RodoDendron0005

8. 10. 2011 7:03
Když tu čtu za kolik se jezdí, tak jedu raději autem.

i s vedlejšími náklady.;-D;-D;-D

0 0
možnosti
1

109e

8. 10. 2011 7:21
Re: Když tu čtu za kolik se jezdí, tak jedu raději autem.

Tak to máte něco s kalkulačkou.:-/

3 0
možnosti
OP

ray.doyle

8. 10. 2011 1:13
Porušení hospodářské soutěže...

Jsem zvědavý, co s tím Antimonopolní úřad udělá, tohle je podle mého případ jako z učebnice... Já osobně už bych ČD kvůli jejich politice a kvalitě služeb z principu přestal na trase Ostrava-Praha využívat a jezdil jen se SA...

0 0
možnosti
ŠF

Gróf

8. 10. 2011 1:53
Re: Porušení hospodářské soutěže...

Myslím, že Antimonopolní úřad nemá jinou možnost, než případnou stížnost SA zamítnout. ČD mají dlouhodobě propracovanou cenovou politiku, a prodej omezeného kontingentu levnějších jízdenek je v dnešní době běžný ve všech druzích dopravy. Dopravci zajišťuje alespoň částečné vytížení spojů. Tuto cenovou politku Č známe z dob, kdy SA ještě nezačala neuvažovat o vstupu na železnici. Rozhodně nelze jízdenky Sporotiket vztahovat k novému produktu SA. Existovaly i před tímto produktem. Vůbec nejvyšší slevy jsou pak jen pro stálé zákazníky, kteří prokazují věrnost Českým drahám In kartou, kterou, aby na ni dosáhli, si ovšem předplatitelsky museli, tuším za 990 Kč zakoupit. Je to naopak SA, které na tomto slevovém systému parazitují, a poskytují slevy cestujícím s touto kartou, aniž by tito byli prokazatelně jeho věrnými zákazníky. Pokud k jízdnému připočítáme i cenu karty, pak ČD prodávají jízdu dráž, než SA, které kartu neprodávají, a tedy cenu karty do jízdného kalkulovat nemohou.

0 0
možnosti