Diskuze
Osm miliard a dráhy omládly na čtvrt století. Letos nakoupí další vlaky
Děkujeme za pochopení.
Smilodont
Ano, vše je otázka peněz
Proč nám není nabídnuto vyčíslení nákladů na investice a provoz drah v přepočtu na jednoho přepraveného cestujícího? A jaká je vlastně skutečná cena, kterou by měla mít doprava po železnici?
Nevíme ji, protože tu by mohla ustanovit jen soutěž vzájemně si konkurujících přepravců - a ta zde není. A tak věřme, že vše je vpořádku, že vedení drah se snaží, železniční doprava se společnosti vyplatí a přispívá ke obohacení společnosti. Věřme.
turista-
Re: Ano, vše je otázka peněz
Musíte se smířit, pane liberále, s tím, že v dopravě nebude nikdy plná konkurence. Především proto, že dopravní cesty od dob královských obchodních stezek patří státní moci (až na pár krátkodobých výjímek). A stát ji uživatelům rozdává či prodává za různou cenu, politicky určenou.
Pokud situaci myslíte jen omezeně z pohledu dopravců, tak tam to lze vyčíslit snadno. Dotace do osobní železniční dopravy jsou cca 12 mld. Kč ročně, to jsou zhruba 2 Kč na osobokilometr. Z toho se nemalá část vrací zpět státu v poplatku za dopravní cestu, v DPH a jíných daních.
Konkurenci můžete udělat formou vypisovaných výběrových řízení na jednotlivé linky nebo soubory linek. Konkurence formou více dorpavců na trase, tj. "vybere si zákazník" je zpravidla nefunkční, protože na většině tratí se nezaplní vlaky v intervalu menším než jedna hodina a pak si zákazník stejně pořádně vybírat nemůže, ledaže by slevil z flexibility (a flexibilita je hlavní zbraň, kterou by si železnice měla zachovat proti IAD).
Mářa_23
Most - Děčín
A jedna z nejvytíženějších tratí v Ústeckým kraji: Most - Teplice - Ústí n/L - Děčín zase nic. Tady se snad nových vlaků nedočkáme nikdy...
kosobecny
RegioNova je hroznej vlak
Vlatně je to úplně stejný jako ta jednotka 810. Akort za ty peníze co stojí jedna jedotka, jsme mohli mít daleko lepší a úplně nové.
mim7
Re: RegioNova je hroznej vlak
Jistý rozdíl oproti 810 je, Regionova lépe vypadá. ČD ale zapomněly na to, že vlak neslouží k vystavování ve stanici, ale k jízdě. A jak s Regionova rozjede, je to katastrofa: neskutečný kravál a házení, ještě horší než 810.
plooton
Stadler RegioSchuttle - obojživelné Pandur ČD
...To zas musely být slušné provize. Naftový motorák na elektrifikované tratě - to mi podezřele připomíná extra opancéřované obojživelné OT Pandur.
Pruit Igoe XI.
Re: Stadler RegioSchuttle - obojživelné Pandur ČD
Tak vůbec bych se nedivil, kdyby je ta nafta vyšla levněji, než elektřina.. Jinak s RegioShuttle jsem zatím jel jen na trati Tanvald - Harrachov, byla to paráda, ale dodnes nechápu, proč jela 3-4 vozová souprava (pomalu se nevešla na nádraží v Harrachově ), ve které jsme jeli asi v 6 cestujících
Anton Semjonovič Makarenko
Dejte to Jančurovi.
Ten by začal okamžitě jezdit s několika tisíci nových vagonů.
Premiant
Re: Dejte to Jančurovi.
......ktere budou pouze na papire, ja si hoblovat zadnici o kolejnici tedy fakt nechci
Pruit Igoe XI.
Mimochodem, kam se hrabem na komunisty...
...v 80.letech byly takřka všechny vlaky nové, průměrné stáří tehdy mohlo být tak 10 let. Dneska máme svátek, když se za velký prachy podaří stáří vozového parku stáhnout na 25 let
Ondra.vsb
Re: Mimochodem, kam se hrabem na komunisty...
A to máte něčím podložený nebo to je tak tipujete?
Pruit Igoe XI.
Ty Sysli jsou strašný...
...prostě normální vlak, vpředu běžná lokomotiva a poslední vagon má na čele takovej nádor - kabinu, ze které může fíra ovládat lokomotivu vzadu, když jede obratem zpět, aby se nemusela přepřahat lokomotiva. Řešení je to sice vtipné a účelné, ale vypadá to děsuplně
Valhalla
Tak pravil Zarathustra ...
Dříve jsme si tohle všechno dokázali postavit sami, ba co víc. Dováželi jsme to do celého světa. Dnes nám musí postavit vlak pšontek
IDNES v -00:00:01
regio PANTER ?
Tak teď ještě Leopard a Tygr a České dráhy se se svým arzenálem stanou postrachem celé Evropy ...
capitalismo o muerte
Tak ještě dalších 100 miliard a stáhnem to na 10 let
Ale my už tu nebudem, ach pýcho marnivá...
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu
Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...
Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny
Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...