Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dráhy vyostřují spor se Škodou o nové lokomotivy, hrozí arbitráží

Největší český výrobce vlaků Škoda Transportation nemůže sehnat potřebná povolení k provozu nové třísystémové lokomotivy 109 E. Je to už poněkolikáté, co firma nedodržela slibovaný termín dodání. Zatím není vůbec jasné, zda se jim nakonec podaří povolení získat. Českým drahám už dochází trpělivost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pteryx

15. 7. 2012 9:47
Je vidět že iDnes vlastní Němci

Aspoň mám pocit, že zdejší novináři většinou nadržují Siemensu. Když nefungují v nové škodovácké tramvaji půl dne označovače na jízdenky, tak je z toho článek na titulní stránku, když se musí půl siemensáckých souprav metra vyhodit kvůli podvozkům zfušovaným v Polsku, je to sloupek na okraj.

Ta Škodovka pravděpodobně bude první lokomotiva schválená podle těch nových norem, zatím se ty nové normy nikomu splnit nepodařilo. Co dělal náš stát a naše železnice a co psali naši novináři, když Škodovce zabavili kvůli nesmyslné zámince testovací lokomotivu ve Vídni? Je to trochu sprosťárna, protože starší lokomotivy /které narozdíl od Němců nemáme/ očividně provozované být smí. Němci nás prostě nepustí na jejich tratě jenom tak, 109E musí být Siemensu tak trochu trnem v oku. Je jasné, že dráhy jsou nervózní, ale mám takový pocit jestli u nás Taurusy nejezdí taky tak trochu na výjimku, že pro změnu nesplňují zase naše normy. Nevím jaký je současný stav, ale určitě tak minimálně 2 roky jezdily.

2 1
možnosti

809.KocuR

13. 7. 2012 21:00
Ochrana domácího trhu

Mnoho hlasů volá po tom, aby české firmy nakupovaly jen a jen české zboží (což bude u železné rudy torchu problém, netěžíme ji). A takhle to dopadá, když to samé, co češi chtějí mít u sebe, provede někdo čechům: Bude bránit dovozu z ČR.

0 0
možnosti

Vifon

13. 7. 2012 22:10
Re: Ochrana domácího trhu

Jojo, zlaté české ručičky! Jinak Škodovka je vlastněna firmou z Kypru!!!;-€

0 0
možnosti

svatej

10. 7. 2012 12:07
Takhle to vypadá,

když se prodávají vozidla na papíře.

2 0
možnosti

809.KocuR

13. 7. 2012 21:01
Re: Takhle to vypadá,

No vidíš. A domy se prodávají taky jenom na papíře.

0 0
možnosti

richi pichi

6. 7. 2012 7:46
Roman je pracka statnich penez pro politiky a polit. strany

proto si mohl , jako clen dozorci rady prihrat zakazky za mnoho miliard korun z Ceskych drah do sve firmy Skoda Transportation a nasledne i rade dalsich svych firem , stejne tak to delal , kdyz byl generalnim reditelem CEZ , tak daval desetimiliardove zakazky sve Skode Power , nez ji prodal korejskemu Doosanu ....

3 0
možnosti

certik_bertik

4. 7. 2012 21:42
vždyť je

to jen pomsta Siemensu, tohle na dráze přece všichni ví

1 0
možnosti

Vifon

13. 7. 2012 22:11
Re: vždyť je

A ještě tu o Sněhurce bych prosil!!! Rv

0 0
možnosti

daje

4. 7. 2012 17:16
To je sranda .....

Jenom 200km/h ??? To má být moderní lokomotiva? v Polsku jezdi vlaky už 445km/h !!!

http://www.youtube.com/watch?v=pC5YY05VavI&feature=related

0 0
možnosti

MychalB.

4. 7. 2012 18:37
Re: To je sranda .....

No a? Kupovat lokomotivu s větší maximálkou by bylo jako kupovat si Ferari na jízdu po hrbolaté a přeplněné D1 - na nic. Zbytečně vysoká cena, když ví, že po dobu deklarované životnosti lokomotivy (cca 30 let) tu žádná VRT, kde by se rychlost nad 200 km/h uplatnila, prostě nebude.

3 0
možnosti

vransen

4. 7. 2012 12:58
Ohledně těch norem.

Kupříkladu emisní norma Euro 6 byla schválena, tuším, letos, přesto každý s předstihem věděl, co tam bude. Jinak by se auta v dané sérii nedala prodávat. Automobilky dokonce vědí, co bude v Euro 7, aby měli na co napasovat vývoj.

0 0
možnosti

Antonín, topič

4. 7. 2012 13:10
Re: Ohledně těch norem.

Ano, to je příklad diletanta: porovnává normy pro železniční vozidla s emisními normami pro automobily. Takový náš kašpárek.

2 0
možnosti

Rosomak

4. 7. 2012 11:22
109e je homologována v SRN jako první dle nových norem TSI

takže je logické, že si to všechno hezky vyžere a firmy, které to testování provádí, nemají žádné zkušenosti s těmito novými normami.

Pokud je problém s tlumiči při maximální rychlosti, chápu to asi tak, že je povolené propružení lokomotivy třeba +-2 cm, lokomotiva dělá třeba +1,5 a - 2,5 cm. Co jsem se zběžně díval na normy TSI, třeba konkrétně na EN14363, tak to není pro konstruktéry žádná sranda, a jestli je to už jen tento bod, tak věřím, že ho brzy zvládnou.

Ještě by měli chtít potvrzení a naměřené údaje testovacího úseku, jestli splňuje parametry TSI pro vysokorychlostní trať ve všech parametrech, tj. např. byly provedeny testy na vozidlech s minimálně 170 kN na nápravu - tj. nutnost nových měřících vozů...

Jinak tato zpráva byla již 1.5.2012, takže slušně s křížem po funuse na titulní stranu.

3 0
možnosti

vransen

4. 7. 2012 11:28
Re: 109e je homologována v SRN jako první dle nových norem TSI

Co je podle vás při několikaletém skluzu "brzy zvládnou"? Ohledně těch norem - nepadají z nebe. Většinou se ví s dlouhodobým předstihem, co tam tak asi bude.

1 0
možnosti

Naked and petrified

4. 7. 2012 10:08
Hmm, tak priste mozna prece jen radsi Siemens

nez jakesi kyperske nebo ruske firmy...?

0 0
možnosti

Neonym

4. 7. 2012 10:39
Re: Hmm, tak priste mozna prece jen radsi Siemens

"Přes komplikace pevně věříme, že jsme ve finální fázi homologace a že lokomotiva 109 E bude první stroj, který tímto procesem projde,"

neznamená to náhodou, že ještě nikdo ty testy nesplnil? Co já vím, tak Siemense a Bombardiera už to také pěkně štve řeší to protahování schválení u soudů.

0 0
možnosti

firer.diskuze

4. 7. 2012 9:43
109 je super mašina

a všechno ostatní kolem ní je závist.

2 0
možnosti

general_Pinochet

4. 7. 2012 9:44
Re: 109 je super mašina

...ano a celý svět si ji přeje ve svém depu a šajze z plzněj nestíhá vyrábět:-)

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!