Diskuze
Dráhy vyostřují spor se Škodou o nové lokomotivy, hrozí arbitráží
Děkujeme za pochopení.
pteryx
Je vidět že iDnes vlastní Němci
Aspoň mám pocit, že zdejší novináři většinou nadržují Siemensu. Když nefungují v nové škodovácké tramvaji půl dne označovače na jízdenky, tak je z toho článek na titulní stránku, když se musí půl siemensáckých souprav metra vyhodit kvůli podvozkům zfušovaným v Polsku, je to sloupek na okraj.
Ta Škodovka pravděpodobně bude první lokomotiva schválená podle těch nových norem, zatím se ty nové normy nikomu splnit nepodařilo. Co dělal náš stát a naše železnice a co psali naši novináři, když Škodovce zabavili kvůli nesmyslné zámince testovací lokomotivu ve Vídni? Je to trochu sprosťárna, protože starší lokomotivy /které narozdíl od Němců nemáme/ očividně provozované být smí. Němci nás prostě nepustí na jejich tratě jenom tak, 109E musí být Siemensu tak trochu trnem v oku. Je jasné, že dráhy jsou nervózní, ale mám takový pocit jestli u nás Taurusy nejezdí taky tak trochu na výjimku, že pro změnu nesplňují zase naše normy. Nevím jaký je současný stav, ale určitě tak minimálně 2 roky jezdily.
809.KocuR
Ochrana domácího trhu
Mnoho hlasů volá po tom, aby české firmy nakupovaly jen a jen české zboží (což bude u železné rudy torchu problém, netěžíme ji). A takhle to dopadá, když to samé, co češi chtějí mít u sebe, provede někdo čechům: Bude bránit dovozu z ČR.
Vifon
Re: Ochrana domácího trhu
Jojo, zlaté české ručičky! Jinak Škodovka je vlastněna firmou z Kypru!!!
809.KocuR
Re: Takhle to vypadá,
No vidíš. A domy se prodávají taky jenom na papíře.
richi pichi
Roman je pracka statnich penez pro politiky a polit. strany
proto si mohl , jako clen dozorci rady prihrat zakazky za mnoho miliard korun z Ceskych drah do sve firmy Skoda Transportation a nasledne i rade dalsich svych firem , stejne tak to delal , kdyz byl generalnim reditelem CEZ , tak daval desetimiliardove zakazky sve Skode Power , nez ji prodal korejskemu Doosanu ....
certik_bertik
vždyť je
to jen pomsta Siemensu, tohle na dráze přece všichni ví
daje
To je sranda .....
Jenom 200km/h ??? To má být moderní lokomotiva? v Polsku jezdi vlaky už 445km/h !!!
MychalB.
Re: To je sranda .....
No a? Kupovat lokomotivu s větší maximálkou by bylo jako kupovat si Ferari na jízdu po hrbolaté a přeplněné D1 - na nic. Zbytečně vysoká cena, když ví, že po dobu deklarované životnosti lokomotivy (cca 30 let) tu žádná VRT, kde by se rychlost nad 200 km/h uplatnila, prostě nebude.
vransen
Ohledně těch norem.
Kupříkladu emisní norma Euro 6 byla schválena, tuším, letos, přesto každý s předstihem věděl, co tam bude. Jinak by se auta v dané sérii nedala prodávat. Automobilky dokonce vědí, co bude v Euro 7, aby měli na co napasovat vývoj.
Antonín, topič
Re: Ohledně těch norem.
Ano, to je příklad diletanta: porovnává normy pro železniční vozidla s emisními normami pro automobily. Takový náš kašpárek.
Rosomak
109e je homologována v SRN jako první dle nových norem TSI
takže je logické, že si to všechno hezky vyžere a firmy, které to testování provádí, nemají žádné zkušenosti s těmito novými normami.
Pokud je problém s tlumiči při maximální rychlosti, chápu to asi tak, že je povolené propružení lokomotivy třeba +-2 cm, lokomotiva dělá třeba +1,5 a - 2,5 cm. Co jsem se zběžně díval na normy TSI, třeba konkrétně na EN14363, tak to není pro konstruktéry žádná sranda, a jestli je to už jen tento bod, tak věřím, že ho brzy zvládnou.
Ještě by měli chtít potvrzení a naměřené údaje testovacího úseku, jestli splňuje parametry TSI pro vysokorychlostní trať ve všech parametrech, tj. např. byly provedeny testy na vozidlech s minimálně 170 kN na nápravu - tj. nutnost nových měřících vozů...
Jinak tato zpráva byla již 1.5.2012, takže slušně s křížem po funuse na titulní stranu.
vransen
Re: 109e je homologována v SRN jako první dle nových norem TSI
Co je podle vás při několikaletém skluzu "brzy zvládnou"? Ohledně těch norem - nepadají z nebe. Většinou se ví s dlouhodobým předstihem, co tam tak asi bude.
Naked and petrified
Hmm, tak priste mozna prece jen radsi Siemens
nez jakesi kyperske nebo ruske firmy...?
Neonym
Re: Hmm, tak priste mozna prece jen radsi Siemens
"Přes komplikace pevně věříme, že jsme ve finální fázi homologace a že lokomotiva 109 E bude první stroj, který tímto procesem projde,"
neznamená to náhodou, že ještě nikdo ty testy nesplnil? Co já vím, tak Siemense a Bombardiera už to také pěkně štve řeší to protahování schválení u soudů.
general_Pinochet
Re: 109 je super mašina
...ano a celý svět si ji přeje ve svém depu a šajze z plzněj nestíhá vyrábět
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...