Diskuze
Sloup u trati u nás stojí 400 tisíc, v Rakousku je za čtvrtinu
Děkujeme za pochopení.
mlicko
Taky jsem si chtěl jednou
nechat postavit stožár (tedy obyčejnější, jen železný - běžná cena u Amaka pod 5 litrů) a nabídka od "stavební firmy" byla tuším 45 tisíc bez DPH, se skvělou dodací dobou asi 3 týdny. Tak jsem si ho postavil sám, a když mi za 2 dny volali, jestli to teda budem stavět, tak jsem jim řekl, že už ho mám postavenej a že to vyšlo na 12 litrů i s materiálem, prací, jeřábem a DPH. Dodavatel na sucho polknul a zavěsil. Takže to co se "děje" všude okolo, mi přijde zhruba podobné. Absolutní neschopnost něco udělat rychle a nedejbože za snesitelnou cenu. A když je to pro stát, tak je to ještě zhruba všechno pětkrát víc.
noorange
i toto je možné, mobilní operátoři se chovají stejně
Česko- zem pro lumpy zaslíbená
Mira_K
Podivné počty v článku
Já bych řekl, že redaktor tohoto článku přestřelil a několik set rozumbradů z internetu mu na to skočilo jak husa na šišku. Zajděte si někam, kde prodávají ocelové profily, zjistěte si kilogramovou cenu oceli a zkuste si spočítat za pomoci školních vzorečků, kolik že může stát jen na materiálu takový obyčejný tahový sloup, vysoký cca. 8 metrů, který nese tramvajové troleje. Dostanete se k částce asi 50.000,-Kč (i s DPH a instalací to bude 80.000,-Kč). A teď mi vysvětlete, jak mohou trojnásobnej stožár Rakušáci postavit za údajných sto tisíc….)
noorange
Re: Podivné počty v článku
a někteří rozumbradové zřejmě neví, jak se u nás hospodaří
josefl
Čský sloup
To je panečku jiná kvalita, to se s tím rakouským vůbec nedá srovnat. Protože ten český když spadne, tak v 89% případů nepoškodí trať. ten takouský jenom v 50% případů. A pokud ji ten český poškodí, tak vždy to je těch 11% případů. Takže logicky cena je u českého vyšší.
beanator
...
V podstatě sloup u nás stojí stejně jako v Rakousku jenom ten zbytek nás stojí úplatky pro úředníky.
vaclav713
Re: ...
Já bych řekl, že sloup v ČR stojí méně jak v Rakousku a rozdíl nedostanou úředníci na úplatcích, ale je inkasován počínaje projektantem, výrobcem či dovozcem sloupu a konče stavební firmou.
rqmark
Ceny prefa sloupů
Porovnávaní projekční ceny sloupu v ČR s cenou tržní v Rakousku je úplná zhovadilost. Jelikož nevím o jaký typ jde, a jelikož se jenom domnívám, že se jedná pouze o cenu sloupu (protože srovnávat tam i nějaké vybavení GSM by bylo dost zavádějící - ale je pravdou, že u pisálků typu Sůry se neví), tak jako inspiraci zde uvádím odkaz na ceník dodavatele železničních sloupů v ČR (poslední a předposlední stránka): http://www.slouparna.cz/download.php?id=270
Ceny sloupů jsou bez monolitiké patky, přepravy a vztyčení sloupu jeřábem. Nicméně nějak tady něco nesedí. Cenu patky železobetonu si každý spočte - při 2m3, a ceně na dráze za kubík cca 10000Kč (ano je to trocha víc, ale oni to maj včetně bednění atd...). A doprava a vztyčení zajisté nevyjdou na 300tisíc korun. Takže jako obvykle - pan Sůra plácá do vody, ABY SI MOHL NAPSAT SVŮJ TŮČNÝ PROVOKUJÍCÍ NADPIS.
rqmark
Re: Ceny prefa sloupů
.... prostě cena u nás bude tak okolo 100 tisíc, stejně jak v Rakousku!!
rqmark
Re: Jenom projekt stál 14 melounů?!
Kolik by jste za to dal Vy mistře??
nowicjan
novinka..
Tak to by mě nenapadlo,že i sloupy u trati nakupuje Kalousek s Parkanovou....
rqmark
Re: novinka..
pokud to má mít logiku chlapče, tak prodává, prodává, prodává ...
rqmark
Pan Sůra je chobot
kterej nic neví a nezná. A tento chobot napíše úplnej blábol zcela vytržený z kontextu, že českej sloup pro GSM je 4x dražší. Tento pán je úplně mimo. Porovnává něco, co je nesrovnatelné. To co popistuje pan Sůra, je cena v projektu. Kdo se někdy pohyboval ve stavebnictví (a pan Sůra to zajisté není) tak Ví, že projekční cena je úplně k ničemu. Rozhoduje cena, za kterou se to postaví. Cena v projektu je prostě odhad!!! Pan Sůra je natolik genitální, že srovnává jablka z hruškama.
pavel64
Re: Pan Sůra je chobot
No dobře, ale kdyby napsal, že nakonec to bude třeba šestkrát dražší, tak by ho mohli žalovat.
Batman68
Porovnáváme jabka s hruškama?
Je dost k smíchu porovnávat naše a Rakouské dráhy. V Rakousku je i ta nejposlednější dráha ve stavu jako by ji včera někdo nově postavil, kdežto u nás máme kolejnice z roku 1970 a dráhy už zapomněly, co je to lopata. Vzpomínám si na případ, kdy se elektrizoval úsek u nás a v Rakousku. Rakušáci postavili stožáry, natáhli vedení a hotovo. U nás se měnili kolejnice z roku 1947, přestavěli se všechny mosty, elektromechanické zabezpečovací zařízení se nahradilo digitálním a pak taky jednotková cena na kilometr vyšla 10x víc. Bych chtěl vidět ten posudek. Hlavně, když Rakušáci nedají žádné přesné podklady a vždy je vše jen obecně. Porovnávat se dá maximálně kubík betonu u nás a tam.
rqmark
Re: Porovnáváme jabka s hruškama?
Víte vy vůbec, co stojí výluka na koridorové trati? Nevíte. Lidi co neví, nejvíc komentují věci, kterým houby rozumí. To že součástí projektu elektrizace je zlepšení únosnosti mostů je naopak rozumné hospodaření. Za jednu nákladnou výluku spojíte rekonstrukci několika věcí. NAOPAK!!! Např. to co se v obcích v rámci instalace různých sítí jako kanalizace, plyn, voda, kdy se rozkopává jeden výkop, 10x se asfaltují (látují) stejné silnice, to je z prominutím na h.... to je plýtvání peněz!!!
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...