Diskuze
Jančurovy žluté vlaky vyjedou do Německa o rok později
Děkujeme za pochopení.
Tomes43
Slibotechna
Je to těžké. Tady je vidět, jak berou u RJ linku Praha - Berlín vážně. To se ovšem dalo čekat vždyť jen spuštění linky Praha - Ostrava jim zabralo dlouhá léta a ani při zahájení provozu nebyli připraveni.
To je ovšem prekérní situace pro DB, kteří dali sbohem ČD a teď musí prosit o prodloužení kotraktu. Nevím na takového partnera bych se nespoléhal a ukončil bych spolupráci ještě než začala.
paja83
Rychliky Praha - Plzen - Cheb
Vozy z Rakouska jezdily, ale podle vyjadreni pruvodciho doslo cesujicimi k demontazi vybaveni socialnich zarizeni. Nasledovalo prerazeni vozu do depa (na opravu) a slusnej clovek si opet uzil leto v kozence. Dostat ty hajzly do ruky ... Jancura je tezka slibotechna a to ze Spojeni Berlin - Praha - Viden bude slozene z vice vlaku je velkej pruser. Zpozdeni jsou celkem casta a neverim, ze dopraci budou cekat na spoj konkurenta ... CD se snazi, ale statni moloch je statni moloch a zmeny se delaj tezko ...
Leinad
Re: Rychliky Praha - Plzen - Cheb
Vzhledem k tomu, že některé kusy v Česku sou dotované(Praha-Děčín, ČB-Praha,...) záleží na rozhodnutí MD ČR, jaké si určí podmínky dotací. Zaplatí za přímý vagon nebo při čekání na přestup.
Zpoždění je velmi často problém uvnitř železnice(často za to může dopravce nebo správce cesty. Nehoda na železničním přejezdu nebo cestující blokující zavření dveří není tak časté, čekání na přestup ze zpožděného autobusu se myslím mezinárodních rychlíků netýká) a má se řešit(nakopáním správce železnice).
Zda Praha-Plzeň jezdí koženka je taky rozhodnutí MD ČR, ale závislé na penězích (dát do konkurzu požadavek na minimální kvalitu. Dopravce, který by to měl kryté stejnými záložními vagony nebo by platil pokuty za zpoždění asi bude chtít víc.)
Leinad
Re: doufám
Proč, jak ti škodí?
Pokud se ti nelíbí jeho služby, tak s ním nejezdi (Praha-Brno se dá jet ČD nebo Eurolines, Praha-Liberec s DP Liberec, ....)
Lazar Mojsejevič Kaganovič
Děkuji hejtmanům za ČSSD, že neskočili na lep podvodníkovi
Jančurovi, který dokáže slíbit úplně všechno (Praha - Hamburk od GVD 13/14, onehdá nejluxusnější vlak v EVropě se 6 třídami, jezdit bude bez zpoždění atd).
Zajímalo by mě co by se dělo, kdyby Jančura měl nasmlouvanou celou regionální dopravu (co já vím třeba v Plzeňském kraji) a pak suše oznámil, že se mu nepodařilo sehnat vlaky, ať jezdí někdo jiný..... Že vlaky sežene během dalšího roku.
Tohle seriozní obchodní partner nedělá. Mám pocit, že od DB co nevidět dostane košem.
tarten
Re: Děkuji hejtmanům za ČSSD, že neskočili na lep podvodníkovi
Pokud tím znepříjemní život konkurenčním ČD, třeba odvrátí jejich koupi kvalitních vlaků (railjet), slíbí cokoli komukoli.
konecone
Jen kvičte socani
příští rok vám končí i ten "strategický" socialistický podnik zvaný Česká pošta
Gróf
Re: Jen kvičte socani
A vrátíme se do 17. století. Nevím tedy, z čeho se tak radujete.
jural
To je docela priserne
Proste vysavani CR Nemeckem jako vysite.
To je uplne jasne, ze DB s CD museji jednat jako rovny s rovnym, ovsem u Regiojetu si muzou nadiktovat co chteji. Coz v praxi bude znamenat, ze vetsi cast ze zisku z provozovani linky mezi Prahou a Berlinem pujde k DB, nikoliv k ceske firme, ktera by ten zisk danila v CR.
Dalsi oblibena Jancurrova medialni poza je boj s "monopolem" CD. Ja jen, ze CD monopol v zadnem pripade nema. Staci si vzit IDOS a planovat si cestu z bodu A do bodu B. Je jasne, ze pojedu s vicero dopravci.
Oproti tomu bych vzal jako priklad DB. Jednak - v Nemecku maji DB jako jedine licence na vnitrostatni dalkove linky ve verejne doprave (v Nemceku neexistuje dalkova autobusova vnitro doprava) a druhak to je dost podstatne - DB jsou dodnes unitarni zeleznici, ackoliv vsechny staty okolo Nemecka unitarni zeleznici nucene transformovali. Treba Polsko. PKP - sveho casu 3. nejvetsi dopravce v Evrope a dnes ma DB v Polsku vic nez tretinu nakladniho prepravniho vykonu.
jural
Re: To je docela priserne
Jeste jedna vec k Jancurovi mezi Prahou a Brnem.
Pro me jeho autobusove vitezstvi na teto lince pred nejakymi 3-5 lety znamenalo prechod do vlaku.
Proc? No, to je jednoduche. Dokud mezi Prahou a Brnem jezdilo vice dopravcu, bylo mozne si vybrat i takoveho, ktery nasazoval skutecne kvalitni autobusy. Tedy takove, ktere po D1 nedrncaji. Nejsem strojnim inzenyrem se zamerenim na dopravnim stroje, ale tipnul bych si, ze takovy autobus stoji vic nez Jancuruv drncak uvnitr nakasirovany fun and relaxem a stewardkou. A plebs, misto aby dal prednost pohodlne jizde, dal prednost cuceni na nedivatelne video, nectitelne tiskoviny a instantni kafe. Inu, kvalita.
viking
RJ vyjede o rok později
A kdo ví jestli To zas měl Jančura hubu "exkluzivních" keců...
Leinad
Re: RJ vyjede o rok později
Vyjede nevyjede, komu to vadí?
ČD mají taky nesplněné sliby.
Gróf
Na rivalitu doplatí cestující mezi Děčínem a Prahou.
To si ještě řekneme, až se rivalita změní v dohodu. Proč bychom si lezli do zelí, když nemusíme.
turista-
Re: Na rivalitu doplatí cestující mezi Děčínem a Prahou.
Ano, to bude nevýhoda. Pohodlnému a levnému dojíždění na "lítačku" (IN100, traťová jízdenka) z Ústí do Prahy bude nejspíš konec. Doteď se tu totiž pravidelně po hodině střídají nonstop krušnohorské rychlíky a EC se stejným tarifem. Pokud bude každý vlak provozovat někdo jiný, vznikne bordel jako v Polsku.
BaronOfHell
Škoda, už jsem se těšil na více Bmz na jiných tresách
od nového GVD.
tarten
Re: Škoda, už jsem se těšil na více Bmz na jiných tresách
Vlastně jde o rok 2014, ne 2013. No ale některé Bmz pro vnitro možná stejně zbydou, zoufalý nedostatek vozů DB v Německu prý polevuje.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...