Diskuze
Metrostav získal obří zakázku na trať do Rokycan za 4 miliardy Kč
Děkujeme za pochopení.
rqmark
Jenom bych chtěl panu Sůrovi
připomenout, jak tu cca před měsícem psal článek o tom, jak je důležitá projektantská cena - kauza s 4x dražšími sloupy GSM. http://ekonomika.idnes.cz/gsm-r-na-ceske-zeleznici-0ss-/ekonomika.aspx?c=A120808_190740_ekonomika_ert.
Čili na kolik byla tato stavba odhadnuta projektantem? Na 11 mld? A staví se to za 4mld? Není to divné?
BrutusMaximusMaximusIIV
4 "jardy" ...
a Antone Pavloviči .... není to málo ?
veverci69ka
Zkrátí cestování až o 10 minut? 8-o
Tak to se opravdu vyplatí za 4 mld
rudape
???
Nepoteče to stejně do jedné kasičky ? Mám takové tušení , že Subtera je dceřinou společností Metrostavu ... Takže to vlastně vyhrála jedna firma .
malomerice
A kdy se něco podobného postaví na Moravě?
A kdy se něco podobného postaví na Moravě?
turista-
Re: A kdy se něco podobného postaví na Moravě?
Na Moravě jsou v podstatě všechny úseky tzv. tranzitních koridorů už dokončené. Takže si nestěžujte, jste napřed.
A pokud se týká VRT, ty nebudou ještě dlouho ani v Čechách.
chmod_5777
Nemava nahodou ta stiplistka STOP (cervena placacka)
nevi nekdo proc budou dva jednokolejny tunely misto dvojkolejnyho
a jinak me tesi ze jsou tam pindolina dejte je plzenakum vsecky
tarten
Re: Nemava nahodou ta stiplistka STOP (cervena placacka)
1) Ne. Mimochodem, plácačka je oranžová.
2) U dlouhých tunelů je problém s bezpečností. Kdyby byl jen "jeden" širší dvoukolejný, musel by tam být ještě jeden hubenější "záchranný" a tím by stejně nemohl přijet druhý vlak, který by posbíral evakuované, museli by jít pěšky, navíc prostorama, u kterých není denodenně "ověřované", jestli jsou udržované. Levněji by to vlastně nakonec ani o moc nevyšlo. Navíc je to lepší při míjení vlaků - nebude tu ten ráz, který při vyšších rychlostech není úplně zanedbatelný. Při velkém problému je lepší jezdit pořád aspoň jednou rourou, než čekat, než se dvoukolejný tunel uvolní a zprovozní aspoň po jedné koleji. Obojí je sice možné, ale dva jednokolejné mi připadají o dost lepší.
3) Kdoví, jestli se jednou postaví ta Donau-Moldau Bahn Plzeň - Mnichov, tak se tam pendolina třeba opravdu přesunou.
Karrajor
Všem co neví o co jde
Pro všechny, co zde hovoří o předraženosti (zrychlit 12minut za 4miliardy) bych rád napsal, že nemají ponětí o co jde. Tady nejde jen o časovou úsporu. Tady jde o to, že se stará trať parametry změní na novou. Tzn. nové stanice (bezbariérové tam kde nejsou), moderní vybavení těchto stanic, moderní zabezpečovací zařízení (určitě i dálkové řízení některých úseků) což povede i ke zvýšení propustnosti tratě a vyšší bezpečnosti. Navíc ve videu se hovoří, že ta úspora se dosáhne "homogenizací rychlosti na 120km/h".Pro ty z Vás, kdo tu počítali úspory tak prosím započítejte tu trošku Kč,která se ušetří tím,že nebudete často zpomalovat a zrychlovat 400-600tunový rychlík.O nákladních vlacích nemluvě. Takže z pohledu cestujícího: Nová dobře vybavená nádraží, klidnější jízda díky novým kolejím. Z pohledu dopravců nižší nároky na trakční energii. A z pohledu všech vyšší bezpečnost. K tomu těch vaších 12min a já myslím, že za ty peníze se to vyplatí... (rozhodně více jak 4km dálnice)
andilek10
Re: Všem co neví o co jde
Je to státní zakázka. Metrostav je prosnulý velkými obálkami. Jejich tunel Blanka je zakázka předraženo min. o 40 %
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!