Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Na trati Praha - Ostrava bude tlačenice. Ku prospěchu cestujících

Tolik dobrých zpráv už lidé cestující z Ostravy do Prahy nejméně rok neslyšeli. Snižování cen, výhodné nabídky, lepší spojení... Dopravci se přetahují o zákazníky, nabízejí jim dříve nedostupné výhody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PV

Lord Helma

25. 10. 2012 11:49
Tlačenice bude tak na opačném směru

a to jen dočasně. Podle toho, jak nám to tu oranžády vedou, tak tu všichni utečou. Kdo pak tím vlakem bude jezdit, ví snad jen bůh.

0 0
možnosti
KK

kodl.IV

25. 10. 2012 6:15
Aktuálně sedím v Pendolinu

Nevím po kolika letech jedu vlakem. Praha - Ostrava jezdím několikrát měsíčně, ale vždycky autem. Inu, zvyk. Ale musím přiznat, že se mi v Pendolínu líbí. Je tu čisto, relativně ticho, personál je na úrovni. Štvou mě jen dvě slepice, co se neustále vzadu chichotají a ruší celý vlak. Ale to cestou zpět vyřeším "tichým oddílem".

Vážně jsem mile překvapen.

A jdu si dát snídani a pivo - chuť na něj po ránu nemám, ale dám si ho - neřídím - mohu ;-D

1 0
možnosti
OJ

Jablkon

25. 10. 2012 9:27
Re: Aktuálně sedím v Pendolinu

bohuzel si nejsem moc jisty, ze tichym oddilem neco vyresite - na dodrzovani takovychhle veci se kasle dokonce i u ÖBB!

a je pravda, ze s ohledem na slepice, drbny a deti jsou vlaky bez kupe tragedie

0 0
možnosti
AR

Mojo1

24. 10. 2012 21:14
pohoda

Po 30 letech jsem jela na dovolenou do Prahy vlakem s RJ.Byla jsem velice spokojená.Žádné nervy,jestli nebudeme někde na D1 stát, nebo popojíždět a ještě jsem ušetřila.Autem do Prahy už nikdy více.

0 0
možnosti
KS

Karllos

24. 10. 2012 22:11
Re: pohoda

A na to jste přišla až nyní... ? Vysokou míru spolehlivosti, dochvilnosti a rychlosti nabízejí i ČD na této trase již delší dobu...  nechci ale stranit jednomu dopravci. Mám sice v posledním roce jen několik vlakových cest Ostrava - Praha a zpět, pochopitelně je to nesrovnatelné se stresovou cestou autem, ale co se týče srovnání nabídek na trati, RJ překonává vše co nabízí ČD v kategorii vlaků Ex, EC apod., nikoliv časem, ale jízdním komfortem. Pendolino je dnes s komfortem na tom stejně (myslím osobně lépe - už nejezdí tak plná... :-))) časově lépe - což hraje roli pokud třeba ve Svinově přestupujete, a cenově hůře, pokud nejste schopna se orientovat v poněkud nepřehledné cenové nabídce ČD a nemáte jejich Inkartu. Výhoda storna jízdy bez sankce do 15min před odjezdem u RJ je taky zajímavější než způsoby, jakým můžete zrušit jízdenku u ČD.

0 0
možnosti
MZ

BaronOfHell

24. 10. 2012 20:59
Nadpis článku není úplně správný.

"Na trati Praha - Ostrava bude tlačenice. Ku prospěchu cestujících" // Ku prospěchu to bude jen lidem z větších měst. Pro ostatní je to zbytečná zátěž sítě, která povede ke zpomalení ostatních spojů.

1 0
možnosti
L

Leinad

24. 10. 2012 21:56
Re: Nadpis článku není úplně správný.

Pořad platí (ať se mi to líbí nebo ne) priorita vlaků v ZDO. :-P

A to, že je trať Praha-Kolín pomalá je způsobeno mimo jiné tím, že je dvoukolejná (krátkointervalová příměstská doprava vs rychlíky vs těžké nákladní vlaky většinou s rychlostí pod 160.) Řešení jako "jednou za hodinu pojede dvacetivozový vlak" už byla. A kromě preference silniční dopravy moc nepřinášela - cestující chce jet v určitý čas, nikoli v určený čas.

1 0
možnosti
KS

Karllos

24. 10. 2012 20:45
Příměstský vlak na dálkové trati...

Ve fotogalerii mě nejvíc zaujala 4 fotka, kupodivu ty dvě naprosto rozdílné soupravy (LE a motorák od ČD) mají něco společného - celkem 3 (!) WC pro cestující... Nevím jak to Leoš dělá ale spíš asi vůbec ne(po)dělá. Zatímco v tom motoráku se dá čekat že zájem o nutnou potřebu asi nebude extra velký na např. 20km trati z města na venkov, při ranní cestě 3 hodiny do Prahy potom, co každý do sebe vyklopí kafe, čaj nebo něco ostřejšího tak aby se prodávaly místenky i na toaletu. Pendoš má celkem 11 WC pro kapacitu 331 cestujícíh,souprava  LE 3 WC pro 237 (tuším) cestujících, RJ má min. 1 WC v každém voze pro 40 či 48 cestujících... Ze "švýcarského ešusu" - vyrobeného v Polsku - prostě meziměstský expres nevyrobí ani sebelepší PR oddělení při nahlédnutí do reality. Kvalita služeb začíná od uspokojení základních potřeb, jsem zvědav co budou říkat první cestující poté co vyystojí frontu na WC mezi Českou Třebovou a Pardubicemi.

0 0
možnosti
1

109e

24. 10. 2012 21:13
Re: Příměstský vlak na dálkové trati...

Vše je o ceně. Má-li v českých podmínkách jezdit nedotovaný vlak, právě tady máme řešení. Menší poplatky za dopravní cestu, dvě stanoviště.... relativně levná, ale kvalitní souprava má šanci na to, aby se v krátké době prosadila.

0 0
možnosti
MM

jamil1

24. 10. 2012 18:54
cenová válka

"a doufáme, že nepůjde o nějakou cenovou válku" ... Ondrůji Ondrůji, nějak zapomínáš, že cenovou válku dělá RJ taky. V autobusech by Ti mohl Jančura vyprávět! Pokud by to LeoEx udělal, nezmohli byste nic ;-)

0 0
možnosti
L

Leinad

24. 10. 2012 22:59
Re: cenová válka

Pořád z Prahy do Ostravy(případně nácestné stanice) chce jet víc lidí, než kolik se vejde do Leových spojů. ;-D

Někdo pojede ČD, někdo autem, někdo autobusem.

0 0
možnosti
L

Leinad

24. 10. 2012 15:35
Opravdu výhoda

A přeplněnou trať odnese příměsto. Na Kolín měla vést vícekolejka, sloty se mají dražit.

0 0
možnosti
OJ

Jablkon

24. 10. 2012 16:04
Re: Opravdu výhoda

vsak tam (do Porican) vede trojkolejka :-P

0 0
možnosti
T

tato

24. 10. 2012 14:29
SA jezdi 8x denne

Nechci delat reklamu ale SA jezdi Viden 8x denne busem,..

0 0
možnosti
OJ

Jablkon

24. 10. 2012 15:45
Re: SA jezdi 8x denne

a co jako? to me (skoro) vubec nezajima.

z/do Vidne jezdim do/z z praglu nebo Pardubic.

zajem presedat v Brne mezi CD a zlutym busem opravdu nemam.

do Pardubic by to jinak neslo. pri ceste z/do praglu si D1 a zajizdku do centra Brna rad necham ujit.

takze??

0 0
možnosti
JN

p393

24. 10. 2012 14:24
Pendolino Leo a Regio

Kolik lidí jezdí vlakem 5% možná 3% a dělaj kolem toho takovej humbuk.

1 0
možnosti

kotec

24. 10. 2012 16:00
Re: Pendolino Leo a Regio

???? jako na trasa Praha - Ostrava? Čím byste jel? Busem? Leda zoufalec... Autem? Jste masochista... Letadlem? No nevím, jestli ještě ta letecká linka vůbec funguje...

1 0
možnosti
PU

Neonym

24. 10. 2012 14:11
Intranet v pendolínu

Už nějaký pátek je, takže bych tu ironickou poznámku spíše zamířil obráceně: Je určitě jen shodou okolností, že obdobný projekt chtějí také u LE.

Zde opravdu nejde o nějaké plagiátorství ze strany ČD.

Jinak zas tak ku prospěchu cestujících to není. Trať se plní krátkými vlaky soukromníků a potom bude stačit malá mimořádnost a nastane neskutečný bordel.

Také je škoda, že na ostatní české tratě zapomínají jak soukromníci, tak české dráhy :(

4 0
možnosti
RJ

turista-

24. 10. 2012 15:40
Re: Intranet v pendolínu

Na "ostatních českých tratích" především v současnosti není možný provoz celodenní linky bez dotací, neb jsou pomalé. Takže jak často se tam jezdí, je na ministerstvu dopravy, respektive krajích. A i tak je dnešní stav výrazně lepší než býval před revolucí.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží

4. května 2024

Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...

No nekupte to. V Amsterdamu nabízejí parkovací místo za půl milionu eur

4. května 2024  13:06

Není tohle výhodná koupě? Jeden realitní portál v Nizozemsku nabízí v centru Amsterdamu prodej...

Sektorová daň by podtrhla nohy rozvoji Česka, říká šéf Komerční banky

4. května 2024

Diskutovaná sektorová daň, která by zdaňovala veškeré zisky v tuzemsku působících domů, by podle...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!