Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pendolino zůstává ve Zlínském kraji jen snem. Region dopravce neláká

Dostat se do Prahy rychlým a přímým vlakem s občerstvením, zásuvkou a připojením na internet zůstává dál jen nesplnitelným přáním cestujících ze Zlínského kraje. V nových jízdních řádech, které platí od 9. prosince, se pendolina kraji opět vyhnou. A stejně tak vlaky nových dopravců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J53a37n 23Č91e22k42a56l

11. 12. 2012 21:31

Když pominu to, jaká je to "prestiž" mít jedno pendolino týdně jako Cheb, tak kam by asi tak jelo? Vyloženě Otrokovice-Praha? Nebo s ním snad vést nějaký spoj Praha Vídeň/Blava, ale přes Přerov namísto Brna? To je trochu naivní...

0 0
možnosti
AZ

Nejlepší je podívat se na mapu elektrifikace železniční sítě. Např. Moravský Písek - Brno je stále na naftě. Zdaleka nejde jenom o problémy v Otrokovicích. Trať uprostřed města je prošpikovaná přejezdy. Kolik asi bude stát nový prštenský viadukt s ohromnými kruháči. O dalším trolejbusovém křížení, 4 proudů T. Bati, a obchvatu Zálešné, elektrifikovaném vlaku a v jedné variantě ÚP 4 proudého tunelu z Čepkova u Lidlu Obeciny ani nemluvím. Hlavně to chce vypakovat sklad kontejnerů k dálnici a elektrifikované železnici.

0 0
možnosti
MZ

ad Tomas Novotny : tohle je dávno v plánech, jenže jaksi na to nejsou peníze a nebudou, protože se "musí" odškodnit církve a pokud úřad pana Rychteského  ten zákon nepošle k čertu, tak si budoucí ministři financí musí připravit další miliardy, protože podle ústavy nejsou církve privilegovanými osobami, takže musí být stejně štědře odškodněni i ostatní "komunisty okradení".

Navíc se furt nevyřešil problém křížení trakčního vedení dráhy trolejbusové s trakčním vedením dráhy železniční. Nadjezd s více než 30 promilemi stoupání byl jako nerálný odmítnut, podhrabat se tunelem pod silnící 55, resp. křižovatkou silnic 49 a 55 naráží na problémy inženýrských sítí v Otrokovicích a přepínatelná trolej - funguje to spolehlivě ve Švýcarsku -> obě trolejová vedení se kříží v úrovni a jsou pojížděna pod napětím a v době jízdy vlaku je v troleji odpovídající "vlakové" napětí -> je v tuzemsku FUJ. Ve Švýcarsku se tak kříží trolejové vedení dvou železnic s rozdílnými napěťovými soustavami.

1 1
možnosti
TN

Nejlepší řešení by bylo, aby z Otrokovic do Zlína vedla rychlá dvojkolejka, něco jako taková "rychlotramvaj" v intervalech jako MHD. Mohlo by to i částečně nahradit trolejbusy, nemusely by se řešit přípoje v Otrokovicích a byl by klid. Dobře, pro "prestiž" našeho krajského města tam můžem nechat něco jako ten Zlínský expres ráno do Prahy, pokud je o něj zájem.

1 0
možnosti
JT

J97o71s57e33f 90T28r12ö15g55l

28. 11. 2012 13:47

Nejjednodušší řešení je přejmenovat nádraží v Otrokovicích na "Zlín hlavní nádraží". Hned bude přímých spojů více... Je to pravda poněkud z ruky, ale vzhledem k rozlehlosti Zlínské aglomerace to zas tak strašné není, navíc tam zajíždí MHD.

Je třeba se smířit s tím, že dokud nebude k dispozici nová elektrifikovaná trať s propojením až na Slovensko, tak přes Zlín moc expresů nepojede. Nechť místní a kraj tlačí na MD, aby dostalo rekonstrukci trati mezi priority, nechť tlačí aby objednalo u ČD více spojů do Prahy. Zlobit se na dopravce, kteří jezdí bez dotací (Pendolina ČD, Jančurovy Regiojety a Novotného Leoexpresy), že jezdí raději do Ostravy, protože je tam lepší kšeft, nikdo nemůže, nedotovaná doprava je podnikání a tam je bohužel zisk hlavní prioritou.

3 0
možnosti
JD

Úplně by stačilo prozaické "Zlín předměstí". Ono už se to časem spojí v jednu aglomeraci samo.

0 0
možnosti
MZ

Slovenské vozy jezdíci na Zlínském expresu jsou nejméně o jeden "level" komfortnější než vybájené Pendolino, které je komfortnější než motorové vozy řady 810, ale v jedničce je méně komfortu než v tuzemské elektrické jednotce řady 471 nebo řídících vozech 29-80-2xx, ve dvojce jsou v rakouských ojetinách starých přes 30 let, které ČD nakoupily, sedadla pohodlnější než v Pendolinu.  Vozy na Zlínském expresu mají i 230 V pro notebooky a restaurák je tam taky....  Přes Valmez a Vsetín (Zlínský kraj) jezdí vlaky EC ...

1 0
možnosti
RJ

Máte pravdu, ale co čekat od novináře, který píše o něčem, co nezná.

Když je schopen zkritizovat časný ranní odjezd Zlínského Expresu, přitom pokud už jsou v rozpočtu Ministerstva peníze jen na jeden přímý spoj, je tato časová poloha ta nejlépe zvolená (ranní cesta něco vyřídit do hlavního města, večer zpět). I vlaky z Ostravy jsou nejvíce obsazené v této době ...

0 0
možnosti
Foto

J84a30n 37J88i43r18á68s59e68k

28. 11. 2012 8:36

Další novinářská práce, tentokrát vyjmečně nikoliv alá Sůra že! Jestli pane novinář nevíte, tak do Zlína není elektrifikovaná trať, jezdí tam pouze nezávisla trakce tj. motorové lokomotivy a motorové osobní vozy. Prostě iDNES.... Rv

1 1
možnosti
TN

Plevelo, lháři, co ty tady? Nestačí ti otravovat na k-repu? Nebo už tě konečně blokli?

0 0
možnosti
FS

Necestuji vlakem denně. Od jara do podzimu však často vyjíždím za svými turistickými aktivitami. Co mi vadí nejvíc ? Za prvé. Nedostatečný prostor ve  v š e c h  rychlíkových soupravách pro převoz spoluzavazadel větších rozměrů. Úschova během přepravy často vůbec není. A vzhledem k minimální době zastávek rychlíků ve stanicích, a nyní kdy se nebude ve vysíláni nádražního rozhlasu ani oznamovat, kde se v soupravě nachází vagon pro úschovu ... se tato možnost přepravy zavazadel stane nedostupnou. Za druhé. Tristní stav nádražní budovy v krajském městě ZLÍN. Tvrdím, že tato budova hlavní železniční stanice ve Zlíně je ze všech krajských měst  ... v nejhorším stavu.

0 0
možnosti
RJ

Úschovu během přepravy používá malé procento lidí. Předpokládám, že máte-li tak velká zavazadla, nechodíte na nádraží na poslední chvíli a tak máte dost čase se na řazení podívat ve stanici - na nástěnce nebo LCD panelu. Nevzpomínám se, že bych neke v Evropě slyšel z nádražního rozhlasu slyšel tak zbytečně podrobné informace o řazení vlaku jako u nás.

0 0
možnosti

No jo jenže Luhačovice nejsou Františkovi Lázně.Než se dostanu do Olomouce na pendolíno radči pojedu do Prahy autem.EU

2 0
možnosti
RJ

Na autora (nebo kdo přišel s tímto podivným tématem) bych měl tři dotazy.

1) zda tuší, že do Zlín nevede elektrifikovaná trať (a kraj nic pro změnu nedělá). Takže Pendolíno by muselo končit v Otrokovicích, a nezbytný přestup by moc nových solvetních lidí nenalákal. Stávající přímý Zlínský Expres má výhodu, že může přepřáhnout mašinu. Ostatně i ten kecal Jančura by musel přepřahat. Což je drahé a proto se dnes upřednostňuje přestup.

2) zda tuší, že ČD již mnoho let regionální jízdní řád neurčují. Věta "České dráhy jízdní řád neproškrtaly" je tedy nesmyslná, až zavádějící.

3) zda nepropadal vě škole z počtů. Jak můžete napsat "Ceny budou vyšší zhruba o 5 procent" a hned vedle toho  dát odkaz na článek "Dráhy zdraží jízdné na kilometr o 2,5 procenta, zákaznické zůstane".

7 0
možnosti
PR

Proč by pinda nemohl jet z otrokovic do zlína?Copak do zlína nejezdí city elefant, jak je dětský festival?To je problém nastartovat brejlovce? Ale jinak souhlasR^

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!