Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Česko dalo miliardy na elektrifikaci tratí. Jezdí po nich motoráky

Stát v minulosti i kvůli zlepšení životního prostředí investoval miliardy korun do elektrifikace tuzemských tratí, čím dál častěji však na ně vyrážejí vlaky poháněné naftou. Elektrické lokomotivy se totiž hodí na dlouhé tratě a některým firmám se nevyplatí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nechápu to, někdo mi to prosím vysvětlete:

1. Elektromotor je vždy lehčí a menší než spalovací motor o stejném výkonu. To je fakt.

2. V přepočtu na Kwh výkonu vychází elektrika vždy výrazně levněji než nafta nebo benzín (možná je to díky spotřební DPH, nevim)

3. Elektrická lokotka může (teoreticky) rekuperovat, což s motorákem taky těžko dosáhnete.

4. Elektromotor je jednodušší než spalovací motor - menší pořizovací náklady/servis atd.

Kde je sakra problém??? 8-o

1 0
možnosti
PH

co si tu diskusi zkusit přečíst?

nákladní dopravci elektrolokomotivy homologované pro nás tak snadno neseženou a pro osobní vlaky zase není malá elektrická jednotka, city elefant se všude nevyplatí.

0 0
možnosti
JH

J80a72n 33H74l88e55d21í52k

2. 12. 2012 14:42

v Kocourkově postavili dům, ale bez oken, takže koupili kohouta, který jim přivolal sluneční zář,, česko=slovenští úředníci jsou na tom s intelektem obdobně

4 0
možnosti
JN

J96a58n 87N48e24š11p88o55r

3. 12. 2012 10:08

Ne, že by to nebyla pravda, ale jakou souvislost má váš třeskutě vtipný příspěvek s tématem článku?

0 0
možnosti
MZ

ad Martin Musil - od jisté doby se jezdilo z Děčína do Chomutova ústeckou E lok, do KV chomutovským traktorem, pak laminátkou. Podobně se začaly přepřahat rychlíky, včetně Vindobony v Benešově. Ustřihly se třeba rychlíky 680-683 Brno-Liberec, v ČT a HK se přepřahalo z brejlovců do hrbatých. 

Pavel Vlas Vlas - ty vlaky nejsou nesmyslné, mají z důvodu frekvence tři vozy. V určité době se uvažovalo o nasazení německých Desir (údajně úsporných) náhradou za lok řady 749, ale podrobný výpočet ukázal, že investice do pronájmu  by se na úspoře nafty vrátila za 10 let. V případě vedení vlaku odklonem přes Rudnou se nemusí řešit lokomotiva pro odklon.

Pod "dráty" se běžně jezdí ve Francii i v Německu, Dánsku. Např. ICE Berlin - Hamburg - Aarhus, resp. do Kodaně je veden dvojicí motorových souprav DB 605 (ICE-TD) v pronájmu DSB, z Berlína do Fredericie jede "pod dráty" 588 km, pak 109 km bez drátů. Kříslo do Kodaně jede pod dráty až do Lübecku, pak v Dánsku.

2 0
možnosti
MM

Diesel rychlík Liberec-Ústí jako příklad? Podivné, zvláště když většina trasy nemá dráty. ;-D Tam by se případný přepřah časově jistě vyplatil. Marně se ale snažím vzpomenout si, jestli za socíku přepřahali mašinu u oblíbeného rychlíku Liberec-Cheb na zadrátovaný úsek od Děčína do Chebu, protože na tu dálku by se to asi vyplatilo.

1 0
možnosti
OZ

Zkuste si to radsi precist jeste jednou...

0 0
možnosti
PS

Ekonomická mantra našich podnikatelů i podnikavců mít co největší zisk, opět vyhrále nad zdravým selským rozumem.

1 3
možnosti

M65a57r15e86k 90Š13i37m14o71n

2. 12. 2012 17:21

Zdravý selský rozum říká - snižuj náklady. Pokud je provoz na elektriku dražší než na naftu, tak se jezdí na naftu. Tečka puntík. Jediné, co s tím může dělat stát, je ovlivňovat cenu nafty a elektřiny pro železnici.

3 0
možnosti
ZD

Maminka taky dala tisíce za přímotopy, ale kdyby se chtěla dnes zahřát, důchod by ji nestačil - všechno ostatní je levnější, to je jasný

6 1
možnosti
RK

Vážně? Kdyby topila naftou zatíženou spotřební daní, doopravdy by jí to vyšlo levněji?

2 3
možnosti
KK

Je potřeba elektrifikovat a pokutama za jízdu dieselem pod dráty dokopat dopravce k nákupu elektrických vozidel. Jde o životní prostředí a budoucnost. Elektrickou jednotku o velikosti větší tramvaje umí vyrobit kdekdo, v provozu narozdíl od dieselu nesmrdí a nerachotí. S dodávkou nafty může nastat problém ze dne na den, elektriku si umíme vyrobit sami.

4 9
možnosti
BK

Jestli vám jde o smrad a rachot, tak je přece možno pokutovat přímo ten, bez ohledu na pohon. Jinak není důvod pokřivovat ekonomické podmínky nesmyslnými pokutami. Pokud chce stát ze strategických důvodů mít své tratě elektrifikované, ať to platí z příslušné položky státního rozpočtu, ale proč by to měl odnášet dopravce, který dokáže jezdit levněji třeba na naftu, na baterky anebo na setrvačník?

4 2
možnosti
Foto

J27a74n 68J86i73r93á50s81e57k

1. 12. 2012 22:22

Nechápu zdejší diskutéry. Nejspíš je to z patřičné nevědomosti. Ale pod dráty jezdí v naftě i mnoho soukromníků, že to dělají České dráhy, tak je hned důvod hloupě remcat že? Ačkoliv jezdí s objednanými vlaky od krajů. ;-O

7 3
možnosti
DK

D18a36n 74K37r13á23l

1. 12. 2012 20:41

jak to bylo v tej pohádce ... všechno naruby tu je ...

2 0
možnosti
LM

Takže soudruzi někde udělali chybu,asi měli na audit uplacenou firmu.

Jinak je to v naší mafianské vládní ekonomice úplně v pořádku,hlavně odklonit prachy dokud jsou.Už si můžem podat ruku s Řeky,vedoucí činitelé nám nepomůžou.

Nejsem pesimista jen se dívám kolem sebe a médiím nevěřím....

8 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

Cizinci ze zemí mimo EU si už českou zemědělskou půdu nekoupí

6. května 2024

Cizinci ze států mimo EU nebudou moci získávat zemědělskou půdu v ČR. Lidovecký návrh v novele...

K proměně jihokorejského průmyslu přispěl i Doosan, využívá turbíny z Česka

6. května 2024

Premium Firma Doosan Enerbility je symbolem dynamické transformace jihokorejského průmyslu. Její úspěch je...

Bohatí mileniálové překonávají majetkem své předchůdce. Roli hraje i dědictví

5. května 2024

Přestože se naprostá většina amerických mileniálů potýká se studentskými dluhy, nízkými platy v...

Nevídaný podvod na Wall Street. Zbožný investor Hwang míří před soud

5. května 2024

Šedesátiletý investor Bill Hwang, který připravil světové banky o miliardy, míří v New Yorku před...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!