Diskuze
Česko dalo miliardy na elektrifikaci tratí. Jezdí po nich motoráky
Děkujeme za pochopení.
O87n14d89r34e56j 91V40a80l89o62u89s78e93k
Nechápu to, někdo mi to prosím vysvětlete:
1. Elektromotor je vždy lehčí a menší než spalovací motor o stejném výkonu. To je fakt.
2. V přepočtu na Kwh výkonu vychází elektrika vždy výrazně levněji než nafta nebo benzín (možná je to díky spotřební DPH, nevim)
3. Elektrická lokotka může (teoreticky) rekuperovat, což s motorákem taky těžko dosáhnete.
4. Elektromotor je jednodušší než spalovací motor - menší pořizovací náklady/servis atd.
Kde je sakra problém???
P48e29t65r 62H36r57o76m67á81d59k41a
co si tu diskusi zkusit přečíst?
nákladní dopravci elektrolokomotivy homologované pro nás tak snadno neseženou a pro osobní vlaky zase není malá elektrická jednotka, city elefant se všude nevyplatí.
J80a72n 33H74l88e55d21í52k
v Kocourkově postavili dům, ale bez oken, takže koupili kohouta, který jim přivolal sluneční zář,, česko=slovenští úředníci jsou na tom s intelektem obdobně
J96a58n 87N48e24š11p88o55r
Ne, že by to nebyla pravda, ale jakou souvislost má váš třeskutě vtipný příspěvek s tématem článku?
M55i94r71o55s19l25a60v 79Z47i83k73m14u90n86d
ad Martin Musil - od jisté doby se jezdilo z Děčína do Chomutova ústeckou E lok, do KV chomutovským traktorem, pak laminátkou. Podobně se začaly přepřahat rychlíky, včetně Vindobony v Benešově. Ustřihly se třeba rychlíky 680-683 Brno-Liberec, v ČT a HK se přepřahalo z brejlovců do hrbatých.
Pavel Vlas Vlas - ty vlaky nejsou nesmyslné, mají z důvodu frekvence tři vozy. V určité době se uvažovalo o nasazení německých Desir (údajně úsporných) náhradou za lok řady 749, ale podrobný výpočet ukázal, že investice do pronájmu by se na úspoře nafty vrátila za 10 let. V případě vedení vlaku odklonem přes Rudnou se nemusí řešit lokomotiva pro odklon.
Pod "dráty" se běžně jezdí ve Francii i v Německu, Dánsku. Např. ICE Berlin - Hamburg - Aarhus, resp. do Kodaně je veden dvojicí motorových souprav DB 605 (ICE-TD) v pronájmu DSB, z Berlína do Fredericie jede "pod dráty" 588 km, pak 109 km bez drátů. Kříslo do Kodaně jede pod dráty až do Lübecku, pak v Dánsku.
M45a16r53t58i53n 82M68u64s90i44l
Diesel rychlík Liberec-Ústí jako příklad? Podivné, zvláště když většina trasy nemá dráty. Tam by se případný přepřah časově jistě vyplatil. Marně se ale snažím vzpomenout si, jestli za socíku přepřahali mašinu u oblíbeného rychlíku Liberec-Cheb na zadrátovaný úsek od Děčína do Chebu, protože na tu dálku by se to asi vyplatilo.
O51n46d80ř44e60j 79Z50d61e46r12a30d72i19č14k32a
Zkuste si to radsi precist jeste jednou...
P64e22t52e37r 15S81c16h60u20s22t81e94r
Ekonomická mantra našich podnikatelů i podnikavců mít co největší zisk, opět vyhrále nad zdravým selským rozumem.
M65a57r15e86k 90Š13i37m14o71n
Zdravý selský rozum říká - snižuj náklady. Pokud je provoz na elektriku dražší než na naftu, tak se jezdí na naftu. Tečka puntík. Jediné, co s tím může dělat stát, je ovlivňovat cenu nafty a elektřiny pro železnici.
Z44u25z29k66a 42D21o67s88t66a72l95i49k35o87v70á
Maminka taky dala tisíce za přímotopy, ale kdyby se chtěla dnes zahřát, důchod by ji nestačil - všechno ostatní je levnější, to je jasný
R25a36d85o62s44l84a69v 31K77l84a84u13d40a
Vážně? Kdyby topila naftou zatíženou spotřební daní, doopravdy by jí to vyšlo levněji?
K24a38r68e81l 98K59o30š95ť33á69l
Je potřeba elektrifikovat a pokutama za jízdu dieselem pod dráty dokopat dopravce k nákupu elektrických vozidel. Jde o životní prostředí a budoucnost. Elektrickou jednotku o velikosti větší tramvaje umí vyrobit kdekdo, v provozu narozdíl od dieselu nesmrdí a nerachotí. S dodávkou nafty může nastat problém ze dne na den, elektriku si umíme vyrobit sami.
B71o69h48u71s53l49a85v 54K39r68á44l71í64k
Jestli vám jde o smrad a rachot, tak je přece možno pokutovat přímo ten, bez ohledu na pohon. Jinak není důvod pokřivovat ekonomické podmínky nesmyslnými pokutami. Pokud chce stát ze strategických důvodů mít své tratě elektrifikované, ať to platí z příslušné položky státního rozpočtu, ale proč by to měl odnášet dopravce, který dokáže jezdit levněji třeba na naftu, na baterky anebo na setrvačník?
J27a74n 68J86i73r93á50s81e57k
Nechápu zdejší diskutéry. Nejspíš je to z patřičné nevědomosti. Ale pod dráty jezdí v naftě i mnoho soukromníků, že to dělají České dráhy, tak je hned důvod hloupě remcat že? Ačkoliv jezdí s objednanými vlaky od krajů.
D18a36n 74K37r13á23l
jak to bylo v tej pohádce ... všechno naruby tu je ...
L75u67d74ě90k 65M24u91s94e23l26í80k
Takže soudruzi někde udělali chybu,asi měli na audit uplacenou firmu.
Jinak je to v naší mafianské vládní ekonomice úplně v pořádku,hlavně odklonit prachy dokud jsou.Už si můžem podat ruku s Řeky,vedoucí činitelé nám nepomůžou.
Nejsem pesimista jen se dívám kolem sebe a médiím nevěřím....
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
Cizinci ze zemí mimo EU si už českou zemědělskou půdu nekoupí
Cizinci ze států mimo EU nebudou moci získávat zemědělskou půdu v ČR. Lidovecký návrh v novele...
K proměně jihokorejského průmyslu přispěl i Doosan, využívá turbíny z Česka
Premium Firma Doosan Enerbility je symbolem dynamické transformace jihokorejského průmyslu. Její úspěch je...
Bohatí mileniálové překonávají majetkem své předchůdce. Roli hraje i dědictví
Přestože se naprostá většina amerických mileniálů potýká se studentskými dluhy, nízkými platy v...
Nevídaný podvod na Wall Street. Zbožný investor Hwang míří před soud
Šedesátiletý investor Bill Hwang, který připravil světové banky o miliardy, míří v New Yorku před...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!