Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ještěd může provrtat tunel za miliardu. O stavbě se mluvilo už za Hitlera

V Liberci znovu ožívají myšlenky na tunel pod Ještědem. Fantasmagorie, rána pro přírodu a mrhání miliardami? Nebo to bude úctyhodná a prospěšná stavba, která řidičům usnadní cestování?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K62a80m17i90l 26Ř64e15h63á25k 4279294895279

Poručíme větru dešti:-P

0/0
12.12.2012 18:59

J12a63n 16K91o24h62l 4223797341384

Nejsem apriori proti, plán je to dobrý, ale v situaci kdy chybí kvalitní silniční spojení na frýdlantsko nebo do jablonce nebo železniční koridor Prg/Pha-Rbg/Lbc o kterém se už taky uvažuje minimálně od dob komunismu, je to skutečně otázka zřejmě víc než dvaceti let, možná i dvojnásobku.. ale je fakt že v takovém Norsku nebo na Islandu se pod kopci a horami prokopávají ve velkém a byla-li by u nás vůle, šlo by to taky. Navíc by tak jako tak nešlo o žádnou dálnici ale o obyčejnou silnici, takže o ohrožení přírody nebo vodních zdrojů bych tady vyloženě pochyboval, navíc Lbc bere vodu z jizerek, ne z ještědu, takže asi tak.:-)

+1/0
11.12.2012 20:11

Z65d98e75n69a 94H48v57o98z64d25e72n70s59k76á 6463477737906

Jezuskonte, jestlio tom premejslel Adolf, tak at si to Liberec rychle vyrazi z hlavy, To musi bejt od dabla!

0/−2
8.12.2012 0:17

A79l37e53š 13W84o10l46k27e92r 6189809694479

V současné době nejsme schopni zafinancovat a postavit ani rychlé spojení mezi Libercem a Jabloncem. Ale budeme si honit triko studiema sci-fi tunelů.

+4/−1
7.12.2012 9:13

M59a38r51t50i91n 49J93o20n24á66š 3284641745545

no, koukám, že Syneru dochází zakázky, Liberec díky němu a modrým strakam je mínus dvě miliardy

+2/−2
4.12.2012 22:44

M40a14r39t55i76n 87H30r98o95m83a62s 5248756336767

Je potřeba tunelů, velkých silnic. Neboť ti, co bydlí na severu, jezdí do práce na jih, ti co bydlí na západě, zase dojíždí na východ. Je potřeba jim pomoci.

+1/−2
3.12.2012 22:46

Z55d49e27n93a 76H22v42o17z35d53e96n79s79k65á 6703357477196

No jisteze. To je mobilita obyvatelstva, bez te tu globalizaci neudelame!

0/0
8.12.2012 0:18

E54d15u22a62r61d 13B81l26a60z41e67k 1873760735695

Musíte nutně dělat tomuto fašistickému ksindlu reklamu?...;-€ To nejde příslovečné určení času, té doby, nazvat jinak?! :-(Rv

0/−11
3.12.2012 21:14

F42r67a26n10t70i97š41e97k 96V13í11t78e18k 6500430357589

Co má tunel pod Ještědem společného s Mussolinim? 8-o Nebo jako správný socialista také účelově směšujete italský fašismus a německý nacismus neboli nacionální SOCIALISMUS, protože se Vám ani trošku nelíbí, že i nacisti byli levičáci? ;-€

+8/−3
3.12.2012 21:28

J24i14n30d28ř63i91c86h 23B21e59l61l10i48n47g 9767335196464

Tak proto měli nacisté takové pochopení pro šlechtická privilegia, stavovské členění společnosti, vůdcovský princip, předurčené uspořádání rodiny, pohanské rituály, sny o ztraceném tradičním pragermánském ráji, proto za nich tak vzkvétaly obří soukromé koncerny.......

+1/−3
4.12.2012 14:58

D96a53v34i76d 20J23a16n25s59a 5591343739750

Takových tunelů by v Čechách mohlo být. Stačí jen spočítat návratnost a účelnost. Kolika lidem tento tunel pomůže? Co to přinese pro ekonomiku. Usnadní to průjezd tranzitní dopravy? Jak to zasáhne krajinu na jižním svahu Ještědského hřebene? Je nutné vždy zvážit ekologické a ekonomické dopady. Podle mne by mnohem důležitější byl tunel, který by umožnil tranzitní průjezd od Turnova do Hrádku nad Nisou. Ale vždy je třeba si rozmyslet, co je důležitější a za jakou cenu. Česká krajina a příroda je nádherná a každá takováto stavba ji může nenávratně zničit. Připadá mi to jako nápad Poláků postavit tunel pod Sněžkou, aby se rychleji dostali do Pece nebo most v Horné Plané a nová rychlostní komunikace přes Zadní Zvonkovou aby se Rakušáci rychleji dostali do Čech k holiči.

+3/−1
3.12.2012 21:08

P26e16t18r 72Č71i52h51á77k 7751390854587

Naprosto souhlasím, lidé z Podještědí to potřebují jako sůl, potřebují rychlé spojení s Libercem, však se do Liberce často jezdí za prací, nákupy je to každodenní cestování a pokud se lidem cesta více usnadní, tak věřím že to přinese i celkovou prosperitu a rozvoj do kraje Karolíny Světlé. Však považte Liberec je jen tzv. za kopcem a přesto je cestování horor. Do Podještědí navíc vede jen železnice přes Křížany, dále nikoliv. Fandím tomuto plánu. A též souhlasím s přispěvatelem Miroslavem Janouškem toto spojení bude mít smysl i v případě pokud bude napojen na další velké město až do Prahy + aby tunelem vedl i tubus pro rychlostní železniční koridor do hlavního města, to je pro Liberec a celý region priorita. Za 20 let totiž ani R10 nebude stačit a bude to jen velké a dlouhé parkoviště až na okraj Prahy. Proto by rychlé železniční spojení mělo být na programu číslo 1.

+7/−9
3.12.2012 18:56

Z48d78e97n57e64k 34V54r97b13a 8459805343467

On už "Hitler" tohle věděl. Právě rychlostní silnice mezi Libercem a Chrastavou je vybudována na tělese dálnice, kterou začal "Hitler" stavět a která měla pokračovat "Ještědským tunelem" směrem na Prahu. Je to mnohem logičtější než stávající R10 do Turnova později prodloužená do Liberce. Když to vezmu s hodně velkou nadsázkou, tak kdyby se Hitlerovi podařilo vybudovat Evropskou unii už tenkrát, je možné, že bychom dnes "Ještědský tunel" považovali za samozřejmost. Těžko spekulovat o tom, co by se stalo a bylo, kdyby nacisté válku vyhráli.

+3/−2
4.12.2012 4:40

Z93d17e21n48a 42H36v88o47z82d44e92n39s73k14á 6803677677316

Fakt je, ze Adolf musel mit sakra dobre inzenyry, co ty dalnice a spojeni planovali.

V DDR ty "AH-dalnice" vydrzely bez vetsich oprav az do sjednoceni, i kdyz tedy kvalita jizdy pripominala tu drkotavou D1 dnes a jednomu malem vypadly po hodine jizdy plomby ze stolicek.;-)

+2/0
8.12.2012 0:22

R24a47d28e71k 43N17o66v93a35k 9784753729790

Trochu to pletete.

Silnice z Liberce je č.35, vede z Liberce na Jičín - Mohelnice - Olomouc - Wroclav, tak to plánovali už němci.

naopak silnice č. 10 je a byla trasována ve směru Praha - Turnov - Harrachov - Jelenia Góra

Křížení u Ohrazenic u Turnova je logické

0/0
11.12.2012 10:20

M34a83r36e77k 45P39l39a43č12e96k 4201649437143

To je zase nějaký tunel! A za dvacet let bude ekonomika opravdu úplně jinde!;-(

+2/−1
3.12.2012 16:21

J27a89n 29P73u39k44l 1241664

Syner už se jistě nedočkavě tetelí...  :-P

+9/−1
3.12.2012 16:08

B85ě28l31a 72H14o81r47á11k19o71v20á 1638682559470

Za dvacet let může být ekonomika někde úplně jinde. To si před dvaceti lety myslel, o dnešku, každý.!! ;-O

+4/−1
3.12.2012 15:33

M35i45r38o38s87l21a50v 17J16a10n13o48u14š15e15k 9454371657

Výstavba tunelu především pro spojení Liberce s Lípou, Stráží, Osečnou, etc. je nesmysl. Co však smysl dává je spojení Liberce s Prahou a následně okolím a to především s ohledem na zrychlení průmyslové dopravy. Priority výstavby: 1. Propojení přes Ještěd za pomoci železniční trati pro ŽELEZNIČNÍ NÁKLADNÍ dopravu; 2. Při stavbě tunelu zároveň výstavba silničního spojení pro urychlení dopravy jak osobní tak nákladní; 3. Návaznost budovaného tunelu na obce, průmyslová centra a PŘEDEVŠÍM R10 (E65). Výdělečnost: 1. Platba za průjezd tunelem; 2. Zisk z nákladní přepravy; 3. Zisk z železniční dopravy (především nákladní, avšak i osobní). Výsledky: Vysoké zrychlení železniční dopravy Praha - Liberec, výhodná velkooběmová železniční nákladní přeprava do průmyslových center (PzS a PzJ) města, urychlení kamionové a železniční dopravy, přiblížení dopravy k průmyslovým částem a přesměrování z centra města. O výdělečnosti podobných projektů viz: Dr.h.c J. A. Baťa - Budujeme stát pro 40 milionů lidí

+9/−4
3.12.2012 13:13

M67i97r17o55s71l35a57v 94J10a86n48o54u78š45e71k 9524921387

Nezaráží mě mínusy, ale zaráží mě, že k negativně vnímanému názoru není žádná diskuse, jenž by ospravedlnila, případně podpořila, opačný názor na něj. Zajímá mě to pro to, abych pochopil, v čem jsou diskutující iDnes vnímavější, než ekonomičtí stratégové dnešní doby, včetně jednoho z historicky největších průmyslníků republiky doby minulé.

+2/0
3.12.2012 18:00

A11n15t36o54n45í20n 25K71a10t42z43e94r 8142353816970

A co geologický průzkum???Vždyť Ještěd je geologicky sopečný útvar a kdo ví co je pod tímto kopcem.Ten nikomu z dnešních inteligentů nic neříká.Každému je to jedno, kolik to bude stát,když to zaplatí daňoví poplatníci.Víte on Hitler byl svým spůsobem hlava,ale ty tnešní duté makovice to je hrůza.Každy by stavěl,ale jak?!?!

+2/−2
3.12.2012 18:44

Z10d56e39n79a 72H12v80o91z21d62e67n61s30k66á 6763607217756

A co by melo pod tim kopcem byt? Jestli vyvreliny, tak ty jsou pevne az az.

0/0
8.12.2012 0:24

Z43d32e38n22e62k 96V40r10b34a 8249615153817

Nedělejte si moc velké iluze s výhodností železniční nákladní dopravy. Ta je výhodná na sibiři na obrovské vzdálenosti - ne v ČR na trati 100km dlouhé... Když se uvažovalo kam svést nákladní dopravu při opravách D1, tak se uvažovalo využít i železniční koridor mezi Prahou a Brnem. Výsledek je takový, že ani ten relativně moderní koridor není schopen kapacitně pojmout významnější procento silniční dopravy. Navíc musíte ty vlaky někde naložit a někde zase vyložit - to je obrovský logistický a prostorový problém. A to i v případě, že budete nakládat kompletní kamióny...  Prostě železnice je dobrá pro přepravu miliónů tun uhlí na tisícikilometrové vzdálenosti ve vlacích dlouhých několik kilometrů. U nás nákladní železnice až na vyjímky moc velký význam nemá. Co má ale budoucnost je vysokorychlostní osobní doprava - To je vidět už nyní na rychlých tratích např. Hradec - Praha, Praha - Ostrava atd...

+4/−2
4.12.2012 4:51

Z23d72e80n44a 24H22v23o64z98d34e44n43s81k51á 6633517427656

Chapu - nalozit vlak a po 100 km zase vykladat... mozna kontejnery do stejneho nebo blizkeho mista urceni?

0/−1
8.12.2012 0:25

M81i83l37a91n 59M68o86k93r42o48š 8726768655392

dejte to Metrostavu, ten to umí jak s tunely tak s cenama

+4/−2
3.12.2012 13:00

M15a80r54t87i49n 32Š61v48a96n20c44a97r 5932783

Mimochodem, jeden tunel pod Ještědem již existuje. Železniční trať Liberec-Česká Lípa část ještědského hřebene překonává dlouhým tunelem. Kdyby se zbytek trati, železniční svršek se rekonstruoval, křížení se zautomatizovalo, mohly by tudy jezdit vlaky dost rychle, a bude-li zde terminál kombinující vlakovou a auto dopravu, možná by to bylo zajímavé dopravní řešení. V Swiss to funguje podobně docela dobře.

+2/−2
3.12.2012 12:28

K79a54r76e58l 90P58u79m30p53a 2314226214

To by bylo dobré řešení, jenže lidé , kteří o tom rozhodují už minimálně dvacet let vlakem nejeli. Takže se spíš budou stavět nesmyslné silniční tunely a tratě se budou rušit, protože vlak s průměrnou rychlostí 40 km/hod (Liberec -Lípa) je samozřejmě nerentabilní.

+4/−2
3.12.2012 12:34

L56u30k78á74š 91H31l67o14u37c10a96l 6742110201134

myslite ten kratky tunel mezi Novinou a Krizany? ten by toho moc nevyresil...

0/−1
3.12.2012 12:41

M42a85r27t56i61n 74Š18v23a86n71c23a84r 5172593

Jo ten a nékolik dalších na té trati. Proč myslíte, že by to moc neřešilo ? Ti, co to budovali, tím asi chtěli něco řešit.

0/−1
3.12.2012 12:56

M84a36r33t75i38n 74M41u69s32i27l 4230391893511

Už v 70. letech vznikla studie, která navrhovala změnit vedení trati LB-ČL s cílem zrychlit a zefektivnit dopravu (sklony, poloměry oblouků a tím rychlost). A výsledek? Trať měla vést od Jitravy (Rynoltic) dolů do Bílého Kostela a připojit se k trati Libe-Zittau (plánované jako počátku dvojkolejné). Přiblížení tratí měl vyřešit tunel. Ale Ještědskému masivu se zdaleka vyhýbal. (Původní trať v úseku Karlov - Zdislava měla být snesena, snad jen pokud by uranový průmysl chtěl vlečku pro důl Křižany, zůstaly by koleje v úseku Rynoltice-Křižany.)

0/0
5.12.2012 11:12

M79i57l12a56n 80V55o47k44a36t73ý 5603452482167

Ano!Je potřeba nechat vytvořit takovéto nesmyslné studie, o kterých všichni vědí, že je to utopie. Spřízněné projekční firmy taky potřebují z něčeho žít...

+11/−2
3.12.2012 12:15

A90l12e78š 45J60a54b52ů73r72e98k 4719441710719

není ta studie trochu staršího data ???

0/−1
3.12.2012 12:40

K62a98r43e31l 84S66t43r39ž69a65n14o60v22s49k10ý 1598245915

;-D

0/−1
3.12.2012 12:45

M36a35r77t29i48n 76F78u44r97i15k 2832125846451

Jak symbolické :-P

+1/−1
3.12.2012 12:10

M82a74r80t37i39n 39M60u81s71i60l 4420221403981

A já čekal, že razit se začne hned po dokončení jablonecké vánoční štóly z přehrady. To aby na bagrech zbytečně nezaschlo bláto ;-D. Jinak předpokládám, že pokud Ještědské pohoří protne nějaký tunel, bude železniční, aby přivedl do Libe vlak od Prahy. Ale to je asi stejná pohádka, jako ten silniční. Myšlenka tunelu pod Ještědem pochází z doby, kdy se nekalkulovalo s trasou dálnice na Prahu přes Jeřmanice a Rádelský mlýn. Dneska nemá tunel prakticky opodstatnění, protože Českodubsko dobře myslím slušně dostupné právě od dálnice z Hodkovic. Těžko někdo, někdy postaví 4km tunel jenom proto, aby pár lidí ze za kopce bylo o deset minut dřív v krajském městě.

+15/−1
3.12.2012 12:01

J42a12n 73C23h83o79d18u46r92a 1433592656514

Poslední věta se moc nepovedla. V zemi, kde se staví rozhledny pod kopcem, dávají dotace na golf. hřiště, ulice, které nikam nevedou...

+3/−2
3.12.2012 14:05

M49a67r37t54i66n 80M67u77s46i68l 4710291833401

Ale kdepak tenhle tunel je příliš velké sousto. A rozhledna pod kopcem vůbec není rozhledna. Ve skutečnosti je to vesměs myslivecký posed, jen je papírově pro Brusel vydáván za rozhlednu. Bohužel, je to tak a znalí potvrdí. Nimrod na svůj posed nikdy penízky nedostane, na rozhlednu ano, tak se to takhle kmotrovsky sfoukne. Je to na zvracení.

0/0
14.12.2012 10:28

G54e62o26r86g 36K45o79m12b95e41r70e28c 9144371466801

spis by to byl dalsi tunel na prachy viz MS v lyzovani

+6/−1
3.12.2012 11:40

J47i77r73k87a 21H23o43n16c75ů 2404724311948

A kolik by to stálo, kdyby to stavěli Němci? Polovinu?

+6/−2
3.12.2012 11:32

K42a11r93e10l 48S63t82r76ž55a32n29o70v47s71k94ý 1838485755

Pravděpodobně méně, protože v roce 1943 by tam nahnali lidi z koncentráku.

+10/−2
3.12.2012 12:46

P39e40t65r 31N93o54v95á29k 3403286204204

Už vidím nu zvýšenou návštěvnost a ten transparent : Přijeďte se podívat na náš nový tunel!! Spočítal si někdo kolik turistů by tu muselo přijet aby se ta miliarda vrátila na zisku?? Je vidět že nikdo. Komu se bude regin líbit, ten ho navštíví i bez tunelu. Tunel =TUNEL.!!

+8/−5
3.12.2012 11:29

P95e72t58r 17K62r40a75u27s 2656739633144

Furt jak vidim Jested vzpomenu si na knihu J.Rudise - Grandhotel a zdejsi personal.. Treba Honimir;-D

+2/−1
3.12.2012 11:16

L90u54k53á26š 73H51l48o31u37c63a42l 6892380211174

strky frky ;-)

+1/−1
3.12.2012 12:40

M48i13c28h33a64e65l 45E36r56h22a39r18t 7648171302200

Tunel uprostřed ničeho, příklad maloměstského/krajského megalomanství.

+13/−4
3.12.2012 11:12

M65i76c61h39a48e11l 79E55r87h79a88r81t 7418391672770

(myslel jsem samozřejmě hlavně tu 5 mld. variantu)

0/−1
3.12.2012 11:34

J50i33r36k24a 46H50o97n47c54ů 2284964141438

Jako by z Vás byla cítit velkoměstská nadutost a šosáctví.

+2/−5
3.12.2012 11:34

M43i82c23h17a53e76l 23E75r80h67a47r33t 7728441832760

Správný pocit, u miliónového města má drahý tunel smysl (Blanka), dokonce i když je předražený. Podtunelovat horu odnikud nikam nemá smysl žádný. V regionech se mají budovat dálnice, ne zbytečné tunely.

+7/−3
3.12.2012 11:49

R62o93m27a53n 60S66o41u80č16e72k 4243775233846

tunel to bude stoprocentně, ale jestli udělají i díru pod Ještědem to nevím. Ale když mohli tuneláři z Brna udělat zbytečný a předražený tunel pod Krpolem.

+1/−2
3.12.2012 10:58

J29a14n 74M21u54c95h74a 8749876612536

předražený určitě, zbytečný částečně

+1/0
4.12.2012 15:02
Foto

P12a69v64e88l 89P73o15k24o70r91n34ý 2796594810752

Tunel bych uvítal, pokud jste jeli po silnici přes Ještěd, tak určitě také. Ale...

Tunel se začal za války již stavět, ale skončilo to koncem války tím, že místní obyvatelé (spíše nově se přistěhovavčí, Liberec byl v Sudetech) rozkradli úplně vše, takže po stavbě tunelu nezbylo ani památky. A děje se to tak dosud, kdy budou konečně soudy s úředníky z ŘSD?

+5/−3
3.12.2012 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.