Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ještěd může provrtat tunel za miliardu. O stavbě se mluvilo už za Hitlera

V Liberci znovu ožívají myšlenky na tunel pod Ještědem. Fantasmagorie, rána pro přírodu a mrhání miliardami? Nebo to bude úctyhodná a prospěšná stavba, která řidičům usnadní cestování?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K82a29m19i86l 56Ř37e59h32á37k 4229864465779

Poručíme větru dešti:-P

0/0
12.12.2012 18:59

J35a74n 96K68o62h23l 4503227171144

Nejsem apriori proti, plán je to dobrý, ale v situaci kdy chybí kvalitní silniční spojení na frýdlantsko nebo do jablonce nebo železniční koridor Prg/Pha-Rbg/Lbc o kterém se už taky uvažuje minimálně od dob komunismu, je to skutečně otázka zřejmě víc než dvaceti let, možná i dvojnásobku.. ale je fakt že v takovém Norsku nebo na Islandu se pod kopci a horami prokopávají ve velkém a byla-li by u nás vůle, šlo by to taky. Navíc by tak jako tak nešlo o žádnou dálnici ale o obyčejnou silnici, takže o ohrožení přírody nebo vodních zdrojů bych tady vyloženě pochyboval, navíc Lbc bere vodu z jizerek, ne z ještědu, takže asi tak.:-)

+1/0
11.12.2012 20:11

Z91d13e57n81a 56H86v11o53z22d42e86n22s44k94á 6163697157766

Jezuskonte, jestlio tom premejslel Adolf, tak at si to Liberec rychle vyrazi z hlavy, To musi bejt od dabla!

0/−2
8.12.2012 0:17

A59l11e53š 36W74o44l58k55e19r 6729379634699

V současné době nejsme schopni zafinancovat a postavit ani rychlé spojení mezi Libercem a Jabloncem. Ale budeme si honit triko studiema sci-fi tunelů.

+4/−1
7.12.2012 9:13

M82a94r17t74i90n 50J66o53n54á77š 3214421195125

no, koukám, že Syneru dochází zakázky, Liberec díky němu a modrým strakam je mínus dvě miliardy

+2/−2
4.12.2012 22:44

M89a25r51t58i89n 85H86r51o34m18a84s 5388656416887

Je potřeba tunelů, velkých silnic. Neboť ti, co bydlí na severu, jezdí do práce na jih, ti co bydlí na západě, zase dojíždí na východ. Je potřeba jim pomoci.

+1/−2
3.12.2012 22:46

Z43d55e75n10a 98H76v19o53z78d63e21n25s90k71á 6583297277896

No jisteze. To je mobilita obyvatelstva, bez te tu globalizaci neudelame!

0/0
8.12.2012 0:18

E16d91u24a29r38d 80B87l69a82z28e97k 1303220855555

Musíte nutně dělat tomuto fašistickému ksindlu reklamu?...;-€ To nejde příslovečné určení času, té doby, nazvat jinak?! :-(Rv

0/−11
3.12.2012 21:14

F38r63a15n61t23i91š22e83k 33V37í38t60e14k 6980800507899

Co má tunel pod Ještědem společného s Mussolinim? 8-o Nebo jako správný socialista také účelově směšujete italský fašismus a německý nacismus neboli nacionální SOCIALISMUS, protože se Vám ani trošku nelíbí, že i nacisti byli levičáci? ;-€

+8/−3
3.12.2012 21:28

J86i18n53d54ř43i15c91h 69B47e84l84l95i69n55g 9367815636854

Tak proto měli nacisté takové pochopení pro šlechtická privilegia, stavovské členění společnosti, vůdcovský princip, předurčené uspořádání rodiny, pohanské rituály, sny o ztraceném tradičním pragermánském ráji, proto za nich tak vzkvétaly obří soukromé koncerny.......

+1/−3
4.12.2012 14:58

D72a77v77i36d 12J97a48n68s85a 5331883279310

Takových tunelů by v Čechách mohlo být. Stačí jen spočítat návratnost a účelnost. Kolika lidem tento tunel pomůže? Co to přinese pro ekonomiku. Usnadní to průjezd tranzitní dopravy? Jak to zasáhne krajinu na jižním svahu Ještědského hřebene? Je nutné vždy zvážit ekologické a ekonomické dopady. Podle mne by mnohem důležitější byl tunel, který by umožnil tranzitní průjezd od Turnova do Hrádku nad Nisou. Ale vždy je třeba si rozmyslet, co je důležitější a za jakou cenu. Česká krajina a příroda je nádherná a každá takováto stavba ji může nenávratně zničit. Připadá mi to jako nápad Poláků postavit tunel pod Sněžkou, aby se rychleji dostali do Pece nebo most v Horné Plané a nová rychlostní komunikace přes Zadní Zvonkovou aby se Rakušáci rychleji dostali do Čech k holiči.

+3/−1
3.12.2012 21:08

P96e42t11r 60Č66i58h73á73k 7761410834447

Naprosto souhlasím, lidé z Podještědí to potřebují jako sůl, potřebují rychlé spojení s Libercem, však se do Liberce často jezdí za prací, nákupy je to každodenní cestování a pokud se lidem cesta více usnadní, tak věřím že to přinese i celkovou prosperitu a rozvoj do kraje Karolíny Světlé. Však považte Liberec je jen tzv. za kopcem a přesto je cestování horor. Do Podještědí navíc vede jen železnice přes Křížany, dále nikoliv. Fandím tomuto plánu. A též souhlasím s přispěvatelem Miroslavem Janouškem toto spojení bude mít smysl i v případě pokud bude napojen na další velké město až do Prahy + aby tunelem vedl i tubus pro rychlostní železniční koridor do hlavního města, to je pro Liberec a celý region priorita. Za 20 let totiž ani R10 nebude stačit a bude to jen velké a dlouhé parkoviště až na okraj Prahy. Proto by rychlé železniční spojení mělo být na programu číslo 1.

+7/−9
3.12.2012 18:56

Z64d19e85n83e67k 51V36r25b80a 8599525573847

On už "Hitler" tohle věděl. Právě rychlostní silnice mezi Libercem a Chrastavou je vybudována na tělese dálnice, kterou začal "Hitler" stavět a která měla pokračovat "Ještědským tunelem" směrem na Prahu. Je to mnohem logičtější než stávající R10 do Turnova později prodloužená do Liberce. Když to vezmu s hodně velkou nadsázkou, tak kdyby se Hitlerovi podařilo vybudovat Evropskou unii už tenkrát, je možné, že bychom dnes "Ještědský tunel" považovali za samozřejmost. Těžko spekulovat o tom, co by se stalo a bylo, kdyby nacisté válku vyhráli.

+3/−2
4.12.2012 4:40

Z57d86e95n69a 40H24v38o63z49d30e85n82s70k68á 6393367707916

Fakt je, ze Adolf musel mit sakra dobre inzenyry, co ty dalnice a spojeni planovali.

V DDR ty "AH-dalnice" vydrzely bez vetsich oprav az do sjednoceni, i kdyz tedy kvalita jizdy pripominala tu drkotavou D1 dnes a jednomu malem vypadly po hodine jizdy plomby ze stolicek.;-)

+2/0
8.12.2012 0:22

R28a34d78e27k 50N61o72v26a92k 9744873679570

Trochu to pletete.

Silnice z Liberce je č.35, vede z Liberce na Jičín - Mohelnice - Olomouc - Wroclav, tak to plánovali už němci.

naopak silnice č. 10 je a byla trasována ve směru Praha - Turnov - Harrachov - Jelenia Góra

Křížení u Ohrazenic u Turnova je logické

0/0
11.12.2012 10:20

M21a24r76e94k 89P43l47a16č49e65k 4201859917453

To je zase nějaký tunel! A za dvacet let bude ekonomika opravdu úplně jinde!;-(

+2/−1
3.12.2012 16:21

J31a94n 35P43u49k91l 1901944

Syner už se jistě nedočkavě tetelí...  :-P

+9/−1
3.12.2012 16:08

B46ě70l79a 90H15o35r91á17k88o97v39á 1448932479480

Za dvacet let může být ekonomika někde úplně jinde. To si před dvaceti lety myslel, o dnešku, každý.!! ;-O

+4/−1
3.12.2012 15:33

M72i14r92o30s98l36a39v 42J55a69n70o66u90š11e67k 9984691277

Výstavba tunelu především pro spojení Liberce s Lípou, Stráží, Osečnou, etc. je nesmysl. Co však smysl dává je spojení Liberce s Prahou a následně okolím a to především s ohledem na zrychlení průmyslové dopravy. Priority výstavby: 1. Propojení přes Ještěd za pomoci železniční trati pro ŽELEZNIČNÍ NÁKLADNÍ dopravu; 2. Při stavbě tunelu zároveň výstavba silničního spojení pro urychlení dopravy jak osobní tak nákladní; 3. Návaznost budovaného tunelu na obce, průmyslová centra a PŘEDEVŠÍM R10 (E65). Výdělečnost: 1. Platba za průjezd tunelem; 2. Zisk z nákladní přepravy; 3. Zisk z železniční dopravy (především nákladní, avšak i osobní). Výsledky: Vysoké zrychlení železniční dopravy Praha - Liberec, výhodná velkooběmová železniční nákladní přeprava do průmyslových center (PzS a PzJ) města, urychlení kamionové a železniční dopravy, přiblížení dopravy k průmyslovým částem a přesměrování z centra města. O výdělečnosti podobných projektů viz: Dr.h.c J. A. Baťa - Budujeme stát pro 40 milionů lidí

+9/−4
3.12.2012 13:13

M76i30r39o55s26l38a54v 85J50a38n79o53u46š74e60k 9374431427

Nezaráží mě mínusy, ale zaráží mě, že k negativně vnímanému názoru není žádná diskuse, jenž by ospravedlnila, případně podpořila, opačný názor na něj. Zajímá mě to pro to, abych pochopil, v čem jsou diskutující iDnes vnímavější, než ekonomičtí stratégové dnešní doby, včetně jednoho z historicky největších průmyslníků republiky doby minulé.

+2/0
3.12.2012 18:00

A81n91t31o77n68í50n 50K44a87t96z47e31r 8482683586900

A co geologický průzkum???Vždyť Ještěd je geologicky sopečný útvar a kdo ví co je pod tímto kopcem.Ten nikomu z dnešních inteligentů nic neříká.Každému je to jedno, kolik to bude stát,když to zaplatí daňoví poplatníci.Víte on Hitler byl svým spůsobem hlava,ale ty tnešní duté makovice to je hrůza.Každy by stavěl,ale jak?!?!

+2/−2
3.12.2012 18:44

Z56d71e86n45a 69H60v47o16z14d61e72n14s28k35á 6773927627466

A co by melo pod tim kopcem byt? Jestli vyvreliny, tak ty jsou pevne az az.

0/0
8.12.2012 0:24

Z60d11e67n84e72k 66V68r80b67a 8939475433337

Nedělejte si moc velké iluze s výhodností železniční nákladní dopravy. Ta je výhodná na sibiři na obrovské vzdálenosti - ne v ČR na trati 100km dlouhé... Když se uvažovalo kam svést nákladní dopravu při opravách D1, tak se uvažovalo využít i železniční koridor mezi Prahou a Brnem. Výsledek je takový, že ani ten relativně moderní koridor není schopen kapacitně pojmout významnější procento silniční dopravy. Navíc musíte ty vlaky někde naložit a někde zase vyložit - to je obrovský logistický a prostorový problém. A to i v případě, že budete nakládat kompletní kamióny...  Prostě železnice je dobrá pro přepravu miliónů tun uhlí na tisícikilometrové vzdálenosti ve vlacích dlouhých několik kilometrů. U nás nákladní železnice až na vyjímky moc velký význam nemá. Co má ale budoucnost je vysokorychlostní osobní doprava - To je vidět už nyní na rychlých tratích např. Hradec - Praha, Praha - Ostrava atd...

+4/−2
4.12.2012 4:51

Z28d79e41n56a 34H58v50o78z45d41e30n19s82k77á 6833757177386

Chapu - nalozit vlak a po 100 km zase vykladat... mozna kontejnery do stejneho nebo blizkeho mista urceni?

0/−1
8.12.2012 0:25

M53i82l14a44n 39M20o25k25r62o85š 8296808125742

dejte to Metrostavu, ten to umí jak s tunely tak s cenama

+4/−2
3.12.2012 13:00

M83a51r88t36i44n 59Š70v64a19n62c56a65r 5372743

Mimochodem, jeden tunel pod Ještědem již existuje. Železniční trať Liberec-Česká Lípa část ještědského hřebene překonává dlouhým tunelem. Kdyby se zbytek trati, železniční svršek se rekonstruoval, křížení se zautomatizovalo, mohly by tudy jezdit vlaky dost rychle, a bude-li zde terminál kombinující vlakovou a auto dopravu, možná by to bylo zajímavé dopravní řešení. V Swiss to funguje podobně docela dobře.

+2/−2
3.12.2012 12:28

K57a51r16e94l 48P22u45m68p49a 2764906144

To by bylo dobré řešení, jenže lidé , kteří o tom rozhodují už minimálně dvacet let vlakem nejeli. Takže se spíš budou stavět nesmyslné silniční tunely a tratě se budou rušit, protože vlak s průměrnou rychlostí 40 km/hod (Liberec -Lípa) je samozřejmě nerentabilní.

+4/−2
3.12.2012 12:34

L21u74k87á84š 68H82l83o63u81c18a29l 6412690211884

myslite ten kratky tunel mezi Novinou a Krizany? ten by toho moc nevyresil...

0/−1
3.12.2012 12:41

M40a47r44t93i62n 29Š20v13a86n97c44a21r 5292893

Jo ten a nékolik dalších na té trati. Proč myslíte, že by to moc neřešilo ? Ti, co to budovali, tím asi chtěli něco řešit.

0/−1
3.12.2012 12:56

M29a69r79t16i13n 89M58u74s77i24l 4210701743551

Už v 70. letech vznikla studie, která navrhovala změnit vedení trati LB-ČL s cílem zrychlit a zefektivnit dopravu (sklony, poloměry oblouků a tím rychlost). A výsledek? Trať měla vést od Jitravy (Rynoltic) dolů do Bílého Kostela a připojit se k trati Libe-Zittau (plánované jako počátku dvojkolejné). Přiblížení tratí měl vyřešit tunel. Ale Ještědskému masivu se zdaleka vyhýbal. (Původní trať v úseku Karlov - Zdislava měla být snesena, snad jen pokud by uranový průmysl chtěl vlečku pro důl Křižany, zůstaly by koleje v úseku Rynoltice-Křižany.)

0/0
5.12.2012 11:12

M46i47l28a95n 13V10o26k78a29t17ý 5203962182837

Ano!Je potřeba nechat vytvořit takovéto nesmyslné studie, o kterých všichni vědí, že je to utopie. Spřízněné projekční firmy taky potřebují z něčeho žít...

+11/−2
3.12.2012 12:15

A38l19e90š 67J72a91b17ů62r82e93k 4509251850409

není ta studie trochu staršího data ???

0/−1
3.12.2012 12:40

K31a65r74e55l 18S22t94r13ž68a34n30o60v27s37k62ý 1268335185

;-D

0/−1
3.12.2012 12:45

M48a43r88t47i92n 54F95u28r47i34k 2512255366771

Jak symbolické :-P

+1/−1
3.12.2012 12:10

M79a64r60t91i54n 93M72u98s45i93l 4290531733271

A já čekal, že razit se začne hned po dokončení jablonecké vánoční štóly z přehrady. To aby na bagrech zbytečně nezaschlo bláto ;-D. Jinak předpokládám, že pokud Ještědské pohoří protne nějaký tunel, bude železniční, aby přivedl do Libe vlak od Prahy. Ale to je asi stejná pohádka, jako ten silniční. Myšlenka tunelu pod Ještědem pochází z doby, kdy se nekalkulovalo s trasou dálnice na Prahu přes Jeřmanice a Rádelský mlýn. Dneska nemá tunel prakticky opodstatnění, protože Českodubsko dobře myslím slušně dostupné právě od dálnice z Hodkovic. Těžko někdo, někdy postaví 4km tunel jenom proto, aby pár lidí ze za kopce bylo o deset minut dřív v krajském městě.

+15/−1
3.12.2012 12:01

J94a87n 25C57h51o35d87u17r59a 1653152816114

Poslední věta se moc nepovedla. V zemi, kde se staví rozhledny pod kopcem, dávají dotace na golf. hřiště, ulice, které nikam nevedou...

+3/−2
3.12.2012 14:05

M24a48r94t66i74n 15M76u86s98i41l 4730111753651

Ale kdepak tenhle tunel je příliš velké sousto. A rozhledna pod kopcem vůbec není rozhledna. Ve skutečnosti je to vesměs myslivecký posed, jen je papírově pro Brusel vydáván za rozhlednu. Bohužel, je to tak a znalí potvrdí. Nimrod na svůj posed nikdy penízky nedostane, na rozhlednu ano, tak se to takhle kmotrovsky sfoukne. Je to na zvracení.

0/0
14.12.2012 10:28

G22e55o81r86g 36K49o23m27b32e84r55e57c 9614721126771

spis by to byl dalsi tunel na prachy viz MS v lyzovani

+6/−1
3.12.2012 11:40

J61i60r79k91a 96H43o32n48c47ů 2654464771818

A kolik by to stálo, kdyby to stavěli Němci? Polovinu?

+6/−2
3.12.2012 11:32

K69a91r72e95l 77S35t43r57ž87a53n31o30v31s50k61ý 1448355665

Pravděpodobně méně, protože v roce 1943 by tam nahnali lidi z koncentráku.

+10/−2
3.12.2012 12:46

P20e49t31r 59N13o18v12á69k 3443306484394

Už vidím nu zvýšenou návštěvnost a ten transparent : Přijeďte se podívat na náš nový tunel!! Spočítal si někdo kolik turistů by tu muselo přijet aby se ta miliarda vrátila na zisku?? Je vidět že nikdo. Komu se bude regin líbit, ten ho navštíví i bez tunelu. Tunel =TUNEL.!!

+8/−5
3.12.2012 11:29

P48e95t91r 95K11r43a92u23s 2356169913374

Furt jak vidim Jested vzpomenu si na knihu J.Rudise - Grandhotel a zdejsi personal.. Treba Honimir;-D

+2/−1
3.12.2012 11:16

L39u11k75á82š 93H73l87o28u98c36a97l 6802880731904

strky frky ;-)

+1/−1
3.12.2012 12:40

M38i12c63h98a37e64l 60E23r30h54a47r56t 7878551172670

Tunel uprostřed ničeho, příklad maloměstského/krajského megalomanství.

+13/−4
3.12.2012 11:12

M83i51c50h69a39e27l 73E66r79h30a20r73t 7878811702510

(myslel jsem samozřejmě hlavně tu 5 mld. variantu)

0/−1
3.12.2012 11:34

J62i86r15k66a 28H47o17n84c88ů 2404454651308

Jako by z Vás byla cítit velkoměstská nadutost a šosáctví.

+2/−5
3.12.2012 11:34

M16i17c96h87a61e19l 97E27r32h37a51r96t 7968801882570

Správný pocit, u miliónového města má drahý tunel smysl (Blanka), dokonce i když je předražený. Podtunelovat horu odnikud nikam nemá smysl žádný. V regionech se mají budovat dálnice, ne zbytečné tunely.

+7/−3
3.12.2012 11:49

R74o34m89a18n 81S35o81u48č19e78k 4313415513516

tunel to bude stoprocentně, ale jestli udělají i díru pod Ještědem to nevím. Ale když mohli tuneláři z Brna udělat zbytečný a předražený tunel pod Krpolem.

+1/−2
3.12.2012 10:58

J17a89n 31M69u82c49h31a 8269236572806

předražený určitě, zbytečný částečně

+1/0
4.12.2012 15:02
Foto

P79a60v33e27l 18P67o85k52o46r87n38ý 2746974460332

Tunel bych uvítal, pokud jste jeli po silnici přes Ještěd, tak určitě také. Ale...

Tunel se začal za války již stavět, ale skončilo to koncem války tím, že místní obyvatelé (spíše nově se přistěhovavčí, Liberec byl v Sudetech) rozkradli úplně vše, takže po stavbě tunelu nezbylo ani památky. A děje se to tak dosud, kdy budou konečně soudy s úředníky z ŘSD?

+5/−3
3.12.2012 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.