Diskuze

Praha chce metro D co nejlevnější, na kratší trasu pošle staré soupravy

Hlavní město rozhodlo o dalších přípravách nové trasy metra D, která povede do Písnice. Na rozdíl od původních plánů vznikne na základě stejných technologií, na jakých fungují stávající trasy. Díky tomu Praha ušetří několik miliard korun nejen za stavbu, ale i za následný provoz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Třeba pracují na Pankráci nebo jinde poblíž magistrály.

0 0
možnosti

Eh, to mělo bejt někam dolů... to je jedno :-/

0 0
možnosti
Foto

Nejlevnější varianta jsou tramvaje.

1 2
možnosti

Nejlevnější, ale tak pomalá, že se s ní vůbec nepočítá. Na správný terminál by snad ani nešly natáhnout.

0 0
možnosti
Foto

Já teda nevím, ale.... Dneska má Céčko ráno nejkratší technicky proveditelné intervaly a stejně jezdí po pár zastávkách z Hájů naprosto přecpané. Co až se postaví tahle super varianta, a interval spojů z Hájů se tak oproti dnešku ještě zdvojnásobí? 8-o

1 0
možnosti

K49a22r47e90l 97D63r98d61a

20. 12. 2012 11:19

Co opět přesunout všechny ty autobusy z vesnic za Prahou do Depa Hostivař? (Novinka roku tak 2010.) Ve špičce to jsou na Hájích davy. Nevím proč, ale C je oblíbenější než A. I pro lidi z Horních Měcholup. Tuším, že má kratší intervaly.

0 0
možnosti

Třeba se nakonec dočkáme suverénně nejlevnější  varianty - důlních vozíků ;-D

6 2
možnosti

A80l48a95n 32Ř60e34p89k57a

19. 12. 2012 11:54

Na Ostravsku jich máme pořád dost, ale za levno jim je neprodáme;-D

0 0
možnosti
Foto

J39o57s43e63f 68H15a35š57e16k

18. 12. 2012 16:52

Rodilý pražan Karel Schwarzenberg to vyřeší a metro pojede ,jak bylo slíbeno.

KAREL NA HRAD!!!

[>-][>-]R^R^R^R^VVV!!!!!!!![>-]

0 1
možnosti

Já k tomu nemám co dodat. Vedení Prahy a ROPIDu se ještě neprobudilo z letargie, aby si uvědomilo, že zvláště v době ekonomické krize je třeba se chovat jako správný hospodář! Připomíná mi to socialismus, kde se také budouvaly monstrózní stavby, namísto toho, aby se budovalo úsporně a využívalo se stávajícího potenciálu.

Zde mám na mysli KLASICKOU železniční dopravu, využít úsek Krč - hlavní nádraží, k němu prodloužit úsek do Písnice. Tunelový úsek Krč - Písnice vyjde v obou variantách (metro - klasická železnice) přibližně na stejné peníze, úsek Krč - hlavní nádraží nesrovnatelně levněji a vyplynou z něj hned další dvě velké výhody ve prospěch klasické železnice:

1. vytvoří se náhradní kapacitní trasa pro případy opravy mostu nebo nějakého problému na trase (na Kačerově vznikne přestupní terminál, resp. se o něm mluví od dob socialismu)

2. klasická železnice nabídne více tras, protože z Písnic mohou soupravy jezdit nejen na hlavní nádraží (směr centrum města), ale i přes Spořilov a Zahradní Město do východního okraje Prahy nebo přes Smíchov do západního okraje Prahy nebo třeba po Bránickém mostě do Radotína.

Byl by to jakýsi zárodek budoucího systému S-vlaků (obdoba německého S-Bahnu), o kterém pražští politici a organizátor pražské dopravy také jen mluví a mluví.

Odtuď už je jen krůček k vybudování okružní linky S-vlaků, kdy dostavbou chybějícího tunelového úseku Smíchov - Dejvice - Stromovka a modernizací stávajících úseků vznikne krásná a vysoce kapacitní okružní linka Radotín - Krč - Malešice - Libeň - Holešovice - Dejvice - Smíchov - Radotín. "Nevýhodou" této "ŽELEZNIČNÍ" varianty je, že je výrazně levnější než uvažovaná trasa metra E, z čehož vyplývají menší zisky stavebních firem a hlavně menší obsahy "obálek"... Proto se o modernizaci železniční infrastruktury pro S-vlaky jen mluví a za těch dvacet let nebyla vybudována ani jediná z mnoha uvažovaných zastávek (Kačerov, Podbaba, Černý Most, Karlín, Libeň Aréna, Malešice, Jahodnice a spousta dalších)

11 2
možnosti

Problém je, že diskuse snese ledaco, včetně takovýchto fantasmagorických nápadů :)

2 8
možnosti

Jezdim denne mezi Veleslavinem a Novodvorskou. Je to zazitek na obou koncich, ale na Praze 6 to az do zacatku stavby metra diky tramvajim celkem slo, zatimco na Kacerove to je peklo uz opravdu minimalne 15 let. Nejde jenom o zimu, takove letni patecni odpoledne kdy timto odjizdi pul Prahy na vikend a na 2.5km trase Kacerov – Novodvorska je 7 semaforu  a krizeni s jizni spojkou – to je opravdu pouze pro otrle. Proc se uprednostnilo Acko proti Decku je pro me  zahadou dodnes. Argument Letiste je davno mimo, Motol ma zase protipol v Thomayerovce a IKEMu. Souhlasim s tim, ze soucasna variata resi pouze problemy mistnich a jinak nic. Alternativa k nuselaku pada a s uspornosti to bude asi taky jinak – nez se trase dokonci (nejdriv za 10 let), tak uz budou nove soupravy stejne potreba a dalo by se pokracovat…Rv

8 2
možnosti
Foto

T20o14m43á43š 21H49r19d50ý

18. 12. 2012 16:27

A jak vysvětlíte "náhlou" odbočku trasy C z Kobylis na Ládví, Prosek, Letňany (řepkové pole)? Z letiště cestuje ročně alespoň 11 mil. cestujících + denně dojíždí spousta zaměstnanců letiště, ale kdo jede od pole Letňany??? 8-o

4 4
možnosti

K59a39r52e13l 13N57o81v67á29k

18. 12. 2012 16:12

Snad to nebude dočasné řešení na 1 furt.

1 2
možnosti

D se mělo stavět jako náhrada za Nuselák, který potřebuje/bzro bude potřebovat opravu. Očekával bych, že napřed postaví Pankrác-Náměstí míru.

2 0
možnosti

Důvody byly odjakživa dva - nuselák a ohromná spousta autobusů na jihu. Těžko říct, který má větší prioritu. Mimochodem, náhradou za nuselák nemusí být metro, ale železnice (linky S). Zastávka Kačerov se chystá, zastávka Krč bude napojená na D, nádraží Vršovice jsou alternativou k Bratří Synků ... zkrátka když se podíváte na mapu, tak si skoro řeknete, proč stavět metro, když tam už koleje jsou.

5 0
možnosti

J86a71n 56Č74e70k75a44l

18. 12. 2012 16:03

Ale o tom, že tato varianta nevyřeší ten nejpalčivější problém, tedy alternativu za případně vyřazený Nuselák, ticho po pěšině...

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!