Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnanci si polepší na dietách za služební cesty

Stovky tisíc zaměstnanců, kteří letos vyrazí na služební cestu, dostanou mírně přidáno na jídlo nebo i za cestu vlastním vozem. Po roce se mění vyhláška, podle které se vyplácejí lidem peníze za jejich služební cesty. Polepší si hlavně ti, kteří pracovně vyráží na Slovensko. Firmám se cesty zaměstnanců většinou prodraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D81a42v25i79d 89L25e85d62v53i43n16k91a 7880470621370

Ve Francii je tarif na 1 km  0.561 €, v ČR 3,60 km - to je fakt směšné. Přitom servis a cena vozu jsou +/- stejné :-P

0/0
8.1.2013 11:01

J93a27n 66D86l83o71u60h68ý 8306390493920

od ledna tratím oproti roku 2012 jen na cestě do Brna a zpět cca 50 Kč. Sice stravné se mi zvýší o 3 koruny, ale cesta se mi prodraží opět o 0,10Kč na kilometru. Tak si to propočítejte. :-(

0/0
7.1.2013 9:51
Foto

M19i36c51h48a63e79l 37D43o92s37t11a77l 8553711307215

Koukám,že ti na tom fotu jsou vysmátí.Jsem zvědav jak budou vysmátí řidiči kamionů.Dopravci stejně najdou způsob jak s šoféry vykejvat.Podepíší že dostali 100%plus kapesné a nakonec o výplatě hořce zapláčí.Někde se jezdí za kilometry a to se rozepíše na základní nejnižší plat a zbytek do "diety".Zajímalo by mne kdy dopravcům konečně někdo zarazí aby mohli laborovat s výší diet.Je to jejich způsob jak si pěkně napakovat kapse na úkor šoférů.Jednou je za stát daný tarif ,ak žádný snižování a čachry.

0/0
3.1.2013 15:03

P91a63v92e43l 55O17d63r26a22z58i80l 6194809567590

Na Západě to funguje tak, že si šofci založí vlastní odbory a pak jednaj s dopravci jako celek.

0/0
8.1.2013 9:23

A59n74n91a 52V27e91s66e37l19á 3199280431660

To zase školní zájezdy podraží. Učitelky dostanou větší kapesné.

0/−1
3.1.2013 12:10

J25a88n40a 22M50o48l75á65k46o16v47á 7127716356364

Jezdim na sluzebky parkrat v roce a vzdy me fascinovalo, ze kdyz jedu na 3 dny do Breclavi dostanu nejakych 3 x 166Kc.... Kdyz jedu na 3 dny do Trencina, dostanu 3 x 40EUR. Pritom ty naklady jsou tam defakto stejny - obed cca 120kc, vecere cca 200Kc...

+1/0
3.1.2013 11:16

P15e97t28r 61S46c77u50c12i63n28s13k29y 5345353829334

Jde o zahranici. Opacnym smerem je to stejne/podobne.

0/0
3.1.2013 11:48

P96e10t33r 27N68ě67m42e79c 4925232682547

to jej jasne, ale proc tomu tak je?

+1/0
3.1.2013 12:00

J54a65n 40S31e21m90i66k 4954887732859

asi pozustatek z 90 let kdy cokoli v zahranici , treba v Rakousku bylo 10x drazsi nez u nas

0/0
3.1.2013 16:13

P76e93t47r 29N50ě39m62e82c 4215372742347

Benzin Plzen 32,90 Kc/l

+1/0
3.1.2013 10:09

P12a87v38e59l 29H66r83a37c43h 2199769585629

Budvar v Budějovicích 29 Kč za půllitr ....

+3/−1
3.1.2013 11:30

J93o14s71e41f 69V76y18s35k46o49č74i30l 7220389630593

Já bych rád viděl auto, které má náklady na kilometr 3,6... Když jsem tohle počítal u svýho auta, musel bych s ním najezdit služebně aspoň 60 000 ročně po dobu 5-ti let, abych vyšel šul-nul jinak to za tuhle cenu dotuju. To samý s naftou - kolik aut dnes jezdí za spotřebu v techničáku?

A diety ... zní to krásně, ale když se od toho odečte snídaně a člověk jede jen na jednu noc (tzn se to ještě pokrátí) nezbyde ani tolik, aby to dorovnalo reálné náklady na palivo. Takže člověk je dva dny zabitej od rána do večera, a má z toho kulový.:-/

+4/−3
3.1.2013 9:33

P84a42v22e78l 41O37d43r82a41z46i39l 6144469527670

Tak to dělejte jako já, na letiště mě vozí řidič, letím třeba v pondělí v osm, první den příprava na jednání, pak x dnů jednání, pak poslední noc v hotelu a kolem desáté ráno letím zpět, do firmy mě zase veze řidič.:-)

+3/−2
3.1.2013 9:40

M26i88c65h56a35l 90N51o51v60o66t97n65ý 1489638390160

3,6 Kč + náklady na palivo na km.A jsme asi někde jinde;-)

+5/−1
3.1.2013 9:45

K38a29r76e57l 75S63o78c31h66ů69r87e98k 2320476139885

A kde přesně potom jsme? Moc jsem nepochopil Váš příspěvek. Těch 3,60 je asi podle Vás super byznys. Kupte si auto za 500 tis. a máte hned náklady na kilometr cca 2,- jen v té pořizovací ceně. Pak si vezměte povinné prohlídky typu výměna oleje atd. to je minimálně 0,50 na kilometr, pneumatiky také přijdou na pár desetníků, do toho větší zásahy typu rozvody, brzdy apod. a to nepočítám, že se něco vyloženě pokazí po záruce. Dále počítejte povinné ručení nebo havárku - další desetníky na kilometr. Těch 3,60 je super kšeft možná pro někoho, kdo si koupí starou Feldu, nedá do ní ani korunu a pak kasíruje amortizaci.

+2/−3
3.1.2013 9:56

M93i80c57h40a55l 81N38o67v43o90t61n22ý 1429708930280

Myslím,že není řeč o nějakám kšeftu,ale o reálných nákladech na km.

+3/0
3.1.2013 10:04

P12a39v10e84l 68O93d91r61a19z44i88l 6644129517290

On totiž nechápe, že když by na tu služebku jel služebním, tak to jeho auto se stejně zamortizuje, akorát zcela bez náhrady.

+1/−1
3.1.2013 11:51

J22o62s19e70f 66V15y97s60k56o90č18i23l 7830129650873

Hm, a firmě se auto neamortizuje stáním na dvorku?

Na VUT visí ceník za používání služebního auta ... je to 11-14Kč/km. Nějaký umělec to vytvořil tak, že vydělil náklady služebního auta jeho nájezdem. To jen pro návrat do reality. Je to oktávka.

0/0
3.1.2013 12:22

P94a75v69e96l 91O46d28r30a98z88i94l 6304219917720

Firmě se to auto amortizuje taky, proto vás asi přednostně pošle svým. Návrat do reality mě nezajímá a nějakej umělec z VUT už vůbec ne.

0/0
3.1.2013 21:30

V65í91ť71a 48K59r33u98t37i23š 9147784533928

A schválně, co je lepší – i u nového auta? Když toto při průměrném českém nájezdu soukromého auta na úrovni 12tkm ročně stojí v garáži a běží na něm tak jako tak spousta fixních nákladů, kde jen ta ztráta hodnoty např. u auta za 0,5M je na 1 km brutální, k tomu pojistky apod.? Nebo když s ním k tomu za víceméně běžné provozní variabilní náklady (gumy, olej, běžný servis „navíc“, vše naprosto s přehledem pod 1 Kč/km) více jezdíte a pokrýváte fixy z pevné platby na 1 km? U staršího a spolehlivého auta je to pak ještě významně lepší, protože tam ten fix (ztráta hodnoty) klesá na zlomek toho, co je u nového auta.

+4/0
3.1.2013 10:18

J59o80s17e59f 53V55y92s88k42o54č36i75l 7430889710763

Vše pod 1Kč/km?

Co tam hulíte čéče, to není ani u škody 120!

U mýho auta stojí sada pneumatik 14000, když je koupím levně na netu.

Životnost řekněme 60 000 a to přeháním.

Výměna oleje a spol 5000 (15 000 km)

U C4 Grand Piccasso výměna brzd cca 20 000, nájezd 50 000km Výměna spojky + dvojhmoťáku cca 30 000 pokud vím, nájezd 100 000 Náklady na felicii (!), která dost jezdí budou přes 2Kč/km. Jakékoliv normální auto je daleko vejš. Stěrače, dálniční známka, výměny žárovek, ... ?

0/−1
3.1.2013 12:16

V19í76ť48a 63K27r52u31t22i62š 9167644943488

Aha, takže gumy cca. 0,25 Kč/km. Olej 0,33. To máme 0,6 Kč/km. A další je Váš problém, že platíte takto neskutečné ceny za opravy. Brzdy výdrž 50tkm? To jako myslíte vážně? Spojka se setrvákem 100tkm? Co to máte klump (asi tu C4)? Pak se nedivím, že žasnete nad tou korunou. U obyčejné Okty jsem se dostal na nájezdy minimálně o 50% vyšší a ceny až o 50% nižší (spojka asi 17tKč při 180tkm, brzdy pod 10tKč co 80tkm).

Stěrače, žárovky – opět, co to máte za auto, že musíte často kupovat takový „spotřebák“? Já měním H7 tak 1x do roka a ostatní korunové žárovky nestojí ani za řeč. Stěrače letos poprvé, nájezd auta 230tkm. A dálniční známka? Obvykle si ji člověk pořizuje pro soukromé ježdění. A pokud výjimečně ne, tak solidní firma zaplatí i tu. Stejně jako veškeré jiné poplatky, mýtné, parkovné a apod.

+1/−1
3.1.2013 14:38

P55a91v22e92l 35O69d28r81a45z76i65l 6984839327460

Máte si koupit auto a ne kasičku. Já měním olej co 10tkm a dávám tam Mobil 5W-50 a stojí to i s prací a filtrem 1200 Kč. Sada pneu 225/45/17 nebo 215/55/16 je za 12 tis slušná. Felicie za 40 tisíc ještě 60tkm ujede a pak ji můžete shodit ze skály, čili náklady pod korunu.

Ale to je fuk. Vás někdo nutí jezdit služebně soukromým autem?;-D;-D;-D

0/0
3.1.2013 21:39

P44e72t25r 44S37c59u13c37i39n89s74k16y 5585933959464

A kde se pise, ze to ma byt super kseft?

S takovouhle by vam mohl zamestnavatel platit treba i kosile, obleky a kravaty, to taky k praci potrebujete k praci...

0/0
3.1.2013 11:50

J89o96s49e85f 61V23y82s18k28o53č94i73l 7980829640433

A nebo by zaměstnanec mohl platit za světlo v kanceláři, za použití záchodu, za rozhrkanou židli a vůbec, proč se vlastně ve vrátnici nevybírá od zaměstnanců vstupný?

0/0
3.1.2013 12:25

P30a84v76e89l 90O30d67r88a51z64i82l 6134599627680

On to taky zaměstnanec platí, nebo máte dojem, že to platí někdo jinej?

0/0
3.1.2013 21:40

J86o48s40e74f 11V43y45s83k31o89č16i25l 7830639390373

Ne, nejsme, takhle sem to myslel. Ale chápu, že pro duchem slabší jedince může být jednorázová suma za cestovné zdrojem ohromné radosti;-D, páč nechápou, že to vlastně zaplatili i s chlupama jinde...

0/−1
3.1.2013 12:21

J56i34ř41í 85H73r27d16l55i69č39k60a 2438961400793

Ale jděte. Pokud služebně najedu ročně 50.000 km a firma mi platí náhrady, dostanu 180.000 Kč + palivo. A proservisuju snad těch 180k ? Asi těžko, za to mám další zachovalou ojetinu v perfektním stavu. Ušetřil jsem si na ní :-P Pojistky, atd. bych platit stejně. A to auto půjde ještě prodat, rozhodně nebude na odpis. ;-). Pokud by to zaměstnavateli přišlo jako super byznys, nebráním se služebnímu vozidlu pro soukromé účely. :-P To by byly teprve náklady.

0/0
3.1.2013 15:52

J58o64s83e18f 34V68y18s62k98o83č10i55l 7100839140833

Sorry, já mluvil o autu.

O lidech, kteří s ojetinou ujeli 50 000km a nevrazili do toho minimálně 100 000 nevím.

Ale ano, pokud jezdíte 120kou, kterou koupíte, a po vyjetí nádrže odstavíte, nepočítáte čas na shánění dalšího šrotu, servisu, úřadech, atd, tak si vydělávejte.

Zaměstnavatel se může bránit ze 3 důvodů: 1.) Si chce zaměstnance zavázat služebním autem, 2.) Auto už má, a logicky chce aby jezdilo, 3.) Neumí si to spočítat.

Onehdá tu byl článek o TCO u flotil aut. A výrazným způsobem pod 3,6 to rozhodně nešlo, obvykle to bylo dražší. A to nemluvím o tom, že to zmrazí investiční peníze, či se prodraží o leasing. Například IBM běžně soukomý auta používá...

0/−1
3.1.2013 17:45

P34a22v37e35l 77O28d76r94a69z42i83l 6154719827120

Asi jste z nějakých spolku kavek, ne? Koupil jsem auto 2005 a mělo 215tkm, prodal jsem 2011, mělo 265tkm, čili přesně vaše číslo a na opravy se dalo 25tisíc.

Vy máte naprosto nereálný kecy, možná je to tím Citroënem.

+1/0
3.1.2013 21:48

J86i89ř19í 57H59r98d55l15i68č47k70a 2428121720703

jj, je to nějaký blázen. Nebo jsou ti francouzi přesně takový průser, jak se říká ;-D A ještě mi bude říkat, že Audi není auto.

0/0
4.1.2013 11:23

J15i70ř64í 54H35r31d68l14i11č40k87a 2878481910833

;-DTak to máte asi opravdu smůlu na vraky. Nebo jezdíte v autech za miliony, tak pak běžný servis za 50.000 km hodí přes 100tis Kč. ;-D Jezdím v ojeté, několik let staré Audi s pořizovací cenou 250.000 Kč a takové náklady rozhodně nemám. A to se Audi bere jako velmi drahá na provoz. ;-)

0/0
4.1.2013 11:21

J12i90ř25í 81H22r65d89l35i53č83k78a 2168671860163

A jakou stanovuje vyhláška cenu LPG? To jsem se v článku nedočetl.

+1/0
3.1.2013 9:06

S84t74e31p97a36n 22T50o26t56h 8798279845188

znam jednoho takovyho osobne... nechava si proplacet beno a jezdi plynovkou...To je asi nejvyhodnejsi byznys, jakej sem videl. A muze si v klidu psat jen to,co projel... nepotrebuje prece nikoho sidit ;-D

+2/0
3.1.2013 9:31

J27i71ř20í 16H23r83d45l79i26č30k60a 2158241450203

Chápu, ale to se blbě provádí v okamžiku, kdy oskenovaný velký TP se zapsaným LPG leží na účtarně ;-)

0/0
3.1.2013 15:36

P69a55v25e11l 26N94o54v23á66k 4493648705611

nerozumim tomu, jak lze maskovat soukromou cestu, kdyz zamestnavatel zna vzdalenost, ktera se mela ujet, a tuto proplati bud podle ceny paliva na predlozenych uctenkach anebo podle pausalu.

+1/−2
3.1.2013 8:38

V73í67ť12a 93K79r81u18t81i73š 9727924823518

Maskuje se to, že zaměstnavatel vědomě proplácí zaměstnanci kilometry, které najede soukromě. Z jednoho jediného důvodu - to co mu vyplatí jde v plné výši firmě do nákladů a zaměstnanecto na rozdíl od platu obdrží také v plné výši, bez srážek daně a odvodů.

+5/0
3.1.2013 8:42

D36a67v53i70d 91P21r76a39ž56á11k 6644262672226

Protože v tom jedou současně zaměstnavatel i zaměstnanec. Maskuje se vůči státu, nikoliv zaměstnanec vůči zaměstnavateli :-)

+4/0
3.1.2013 8:43

P72a58v53e65l 57N23o82v15á58k 4283658345421

aja, dik :)

0/0
3.1.2013 9:33

T36o38m95a82s 31N27o74v68o85t68n94y 3571526928329

No on bude trochu rozdíl u cest, kdy si zaměstnanec bere auto ze dvora firmy na jednu cestu a pak ho vrací zpět nebo pokud má auto "nastálo" jako většina obchoďáků, manažerů apod. Pak to neřešíš, buď rozepisuješ kilometry do služebních. U nás to bylo třeba tak, že jsme mohli mít auto i na zahraniční dovolenou, natankovala se plná na hranicích na firemní kartu a byl klid. Maximálně kdo jel dál, tak tam holt dal ze svého, když musel tankovat v zahraničí. Takže dovolená v Alpách za 40 euro komplet cesta, to jde ne?

+1/0
3.1.2013 11:06

J27i66ř46í 77H22r68d45l32i29č16k44a 2698681300193

Takto jsem to v jedné práci také měl a pro někoho, kdo dojíždí, nebo jezdí hodně, je to super benefit - auto k soukromým účelům, včetně nafty zdarma. Měsíčně to může ušetřit desítky tisíc korun (leasing, pojistky, servis, palivo). R^

0/0
3.1.2013 15:57

J35a15n 67K78o49m11á59r27e42k 5985928539853

opět velmi povedené ilustrační foto, kam na ně proboha chodíte?

+1/−2
3.1.2013 8:00

R89e58n18é 15Š29r60ů86t90e80k 8878225726908

foto: Profimedia.cz Neumíte číst?

+2/0
3.1.2013 8:57

P15a76v76e85l 56N15o47v76á42k 4893888725531

ale to asi nebyla pointa, neumite cist mezi radky? :)

+1/0
3.1.2013 9:55

V30á67c48l14a78v 28H25o58s42c70h 8966398502181

No presne, taky jsem si hned rikal, ze ta pani je snad jeste v pyzamu po flamu s hladinkou.

0/0
3.1.2013 9:31

K43a27r54e27l 54S15o58c94h82ů50r56e51k 2860156199565

Je to relativní, někdo na tom vydělá, pro někoho je služební cesta spíš finanční zátěž. Já třeba jedu do ciziny, šéf mi základní sazbu sníží nejprve na 75 % a pak ještě o 25 % za snídani a z toho, co zbude, si nekoupím ani polévku místo večeře, protože bydlím v drahém hotelu, který je navíc mezi dálnicí a pastvinou 10 km od nějakého obchodu a nemám možnost si nikde nic koupit, prostě mě vyzvednou na letišti, odvezou do té zlaté klece a já dám denní stravné za jedno kafe s  minerálkou.

+5/−1
3.1.2013 7:24

H67o28n41z75a 39B29o51b76u18l92a 9566429723169

Tak ale pořád ti to za to asi stojí, jinak bys to asi nedělal, ne?:-)

+2/−1
3.1.2013 7:44

K78a56r16e96l 14S58o86c72h44ů66r93e35k 2830976569365

Tak jistě, že celkově je má práce slušná, jinak bych to fakt nedělal. Tohle téma je o cestách, proto se vyjadřuji k cestám a ne k jiným výhodám mé práce. Zrovna ty cesty ale nepatří k důvodům, proč tu práci dělám. Člověk přijde třeba na 2 týdny o rodinu a nic navíc z toho nemá.

+11/−1
3.1.2013 8:06

H41o20n49z84a 12B77o96b74u78l23a 9746779183619

Já to znám celkem dobře. :-) Vlastně spíš :-/

+2/0
3.1.2013 8:24

P58a26v32e76l 70N10o45v89á10k 4593688945831

kupte si neco pred cestou a v hotelu se vykaslete na jidlo a je to.

+4/0
3.1.2013 8:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.