Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zaměstnanci si polepší na dietách za služební cesty

Stovky tisíc zaměstnanců, kteří letos vyrazí na služební cestu, dostanou mírně přidáno na jídlo nebo i za cestu vlastním vozem. Po roce se mění vyhláška, podle které se vyplácejí lidem peníze za jejich služební cesty. Polepší si hlavně ti, kteří pracovně vyráží na Slovensko. Firmám se cesty zaměstnanců většinou prodraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D31a53v79i81d 46L65e25d89v27i73n53k89a 7670550201910

Ve Francii je tarif na 1 km  0.561 €, v ČR 3,60 km - to je fakt směšné. Přitom servis a cena vozu jsou +/- stejné :-P

0/0
8.1.2013 11:01

J25a23n 21D45l29o98u66h70ý 8166500693390

od ledna tratím oproti roku 2012 jen na cestě do Brna a zpět cca 50 Kč. Sice stravné se mi zvýší o 3 koruny, ale cesta se mi prodraží opět o 0,10Kč na kilometru. Tak si to propočítejte. :-(

0/0
7.1.2013 9:51
Foto

M22i11c95h21a47e44l 50D48o18s56t26a27l 8263271717895

Koukám,že ti na tom fotu jsou vysmátí.Jsem zvědav jak budou vysmátí řidiči kamionů.Dopravci stejně najdou způsob jak s šoféry vykejvat.Podepíší že dostali 100%plus kapesné a nakonec o výplatě hořce zapláčí.Někde se jezdí za kilometry a to se rozepíše na základní nejnižší plat a zbytek do "diety".Zajímalo by mne kdy dopravcům konečně někdo zarazí aby mohli laborovat s výší diet.Je to jejich způsob jak si pěkně napakovat kapse na úkor šoférů.Jednou je za stát daný tarif ,ak žádný snižování a čachry.

0/0
3.1.2013 15:03

P36a44v88e57l 34O48d82r51a16z89i40l 6314869187750

Na Západě to funguje tak, že si šofci založí vlastní odbory a pak jednaj s dopravci jako celek.

0/0
8.1.2013 9:23

A95n95n84a 76V26e76s42e51l33á 3149700821670

To zase školní zájezdy podraží. Učitelky dostanou větší kapesné.

0/−1
3.1.2013 12:10

J95a92n28a 11M37o75l43á70k60o21v14á 7737276546154

Jezdim na sluzebky parkrat v roce a vzdy me fascinovalo, ze kdyz jedu na 3 dny do Breclavi dostanu nejakych 3 x 166Kc.... Kdyz jedu na 3 dny do Trencina, dostanu 3 x 40EUR. Pritom ty naklady jsou tam defakto stejny - obed cca 120kc, vecere cca 200Kc...

+1/0
3.1.2013 11:16

P57e13t28r 60S10c80u30c31i40n50s55k22y 5935923659524

Jde o zahranici. Opacnym smerem je to stejne/podobne.

0/0
3.1.2013 11:48

P63e64t25r 55N23ě70m38e93c 4215732142447

to jej jasne, ale proc tomu tak je?

+1/0
3.1.2013 12:00

J83a79n 13S97e32m37i93k 4294857192829

asi pozustatek z 90 let kdy cokoli v zahranici , treba v Rakousku bylo 10x drazsi nez u nas

0/0
3.1.2013 16:13

P85e74t70r 86N60ě80m62e49c 4775942672507

Benzin Plzen 32,90 Kc/l

+1/0
3.1.2013 10:09

P19a11v98e90l 85H74r33a49c36h 2769859475599

Budvar v Budějovicích 29 Kč za půllitr ....

+3/−1
3.1.2013 11:30

J46o56s89e66f 97V45y66s53k81o39č79i51l 7820769230573

Já bych rád viděl auto, které má náklady na kilometr 3,6... Když jsem tohle počítal u svýho auta, musel bych s ním najezdit služebně aspoň 60 000 ročně po dobu 5-ti let, abych vyšel šul-nul jinak to za tuhle cenu dotuju. To samý s naftou - kolik aut dnes jezdí za spotřebu v techničáku?

A diety ... zní to krásně, ale když se od toho odečte snídaně a člověk jede jen na jednu noc (tzn se to ještě pokrátí) nezbyde ani tolik, aby to dorovnalo reálné náklady na palivo. Takže člověk je dva dny zabitej od rána do večera, a má z toho kulový.:-/

+4/−3
3.1.2013 9:33

P33a36v48e25l 39O93d95r33a45z17i53l 6624689567180

Tak to dělejte jako já, na letiště mě vozí řidič, letím třeba v pondělí v osm, první den příprava na jednání, pak x dnů jednání, pak poslední noc v hotelu a kolem desáté ráno letím zpět, do firmy mě zase veze řidič.:-)

+3/−2
3.1.2013 9:40

M88i33c36h23a34l 72N82o78v59o11t96n36ý 1719288490120

3,6 Kč + náklady na palivo na km.A jsme asi někde jinde;-)

+5/−1
3.1.2013 9:45

K96a20r91e12l 50S46o31c30h52ů59r66e30k 2900906139835

A kde přesně potom jsme? Moc jsem nepochopil Váš příspěvek. Těch 3,60 je asi podle Vás super byznys. Kupte si auto za 500 tis. a máte hned náklady na kilometr cca 2,- jen v té pořizovací ceně. Pak si vezměte povinné prohlídky typu výměna oleje atd. to je minimálně 0,50 na kilometr, pneumatiky také přijdou na pár desetníků, do toho větší zásahy typu rozvody, brzdy apod. a to nepočítám, že se něco vyloženě pokazí po záruce. Dále počítejte povinné ručení nebo havárku - další desetníky na kilometr. Těch 3,60 je super kšeft možná pro někoho, kdo si koupí starou Feldu, nedá do ní ani korunu a pak kasíruje amortizaci.

+2/−3
3.1.2013 9:56

M35i30c89h28a56l 62N87o84v50o56t87n23ý 1419668340140

Myslím,že není řeč o nějakám kšeftu,ale o reálných nákladech na km.

+3/0
3.1.2013 10:04

P95a14v55e51l 76O53d67r51a11z15i70l 6734159617870

On totiž nechápe, že když by na tu služebku jel služebním, tak to jeho auto se stejně zamortizuje, akorát zcela bez náhrady.

+1/−1
3.1.2013 11:51

J67o96s22e11f 50V37y30s55k44o31č16i60l 7920579180883

Hm, a firmě se auto neamortizuje stáním na dvorku?

Na VUT visí ceník za používání služebního auta ... je to 11-14Kč/km. Nějaký umělec to vytvořil tak, že vydělil náklady služebního auta jeho nájezdem. To jen pro návrat do reality. Je to oktávka.

0/0
3.1.2013 12:22

P85a35v61e34l 85O44d61r17a80z61i48l 6274509917240

Firmě se to auto amortizuje taky, proto vás asi přednostně pošle svým. Návrat do reality mě nezajímá a nějakej umělec z VUT už vůbec ne.

0/0
3.1.2013 21:30

V78í88ť68a 30K25r29u65t82i75š 9747584213308

A schválně, co je lepší – i u nového auta? Když toto při průměrném českém nájezdu soukromého auta na úrovni 12tkm ročně stojí v garáži a běží na něm tak jako tak spousta fixních nákladů, kde jen ta ztráta hodnoty např. u auta za 0,5M je na 1 km brutální, k tomu pojistky apod.? Nebo když s ním k tomu za víceméně běžné provozní variabilní náklady (gumy, olej, běžný servis „navíc“, vše naprosto s přehledem pod 1 Kč/km) více jezdíte a pokrýváte fixy z pevné platby na 1 km? U staršího a spolehlivého auta je to pak ještě významně lepší, protože tam ten fix (ztráta hodnoty) klesá na zlomek toho, co je u nového auta.

+4/0
3.1.2013 10:18

J70o92s74e92f 91V26y84s48k53o36č11i32l 7450159290883

Vše pod 1Kč/km?

Co tam hulíte čéče, to není ani u škody 120!

U mýho auta stojí sada pneumatik 14000, když je koupím levně na netu.

Životnost řekněme 60 000 a to přeháním.

Výměna oleje a spol 5000 (15 000 km)

U C4 Grand Piccasso výměna brzd cca 20 000, nájezd 50 000km Výměna spojky + dvojhmoťáku cca 30 000 pokud vím, nájezd 100 000 Náklady na felicii (!), která dost jezdí budou přes 2Kč/km. Jakékoliv normální auto je daleko vejš. Stěrače, dálniční známka, výměny žárovek, ... ?

0/−1
3.1.2013 12:16

V88í12ť15a 52K17r36u71t33i37š 9917684293518

Aha, takže gumy cca. 0,25 Kč/km. Olej 0,33. To máme 0,6 Kč/km. A další je Váš problém, že platíte takto neskutečné ceny za opravy. Brzdy výdrž 50tkm? To jako myslíte vážně? Spojka se setrvákem 100tkm? Co to máte klump (asi tu C4)? Pak se nedivím, že žasnete nad tou korunou. U obyčejné Okty jsem se dostal na nájezdy minimálně o 50% vyšší a ceny až o 50% nižší (spojka asi 17tKč při 180tkm, brzdy pod 10tKč co 80tkm).

Stěrače, žárovky – opět, co to máte za auto, že musíte často kupovat takový „spotřebák“? Já měním H7 tak 1x do roka a ostatní korunové žárovky nestojí ani za řeč. Stěrače letos poprvé, nájezd auta 230tkm. A dálniční známka? Obvykle si ji člověk pořizuje pro soukromé ježdění. A pokud výjimečně ne, tak solidní firma zaplatí i tu. Stejně jako veškeré jiné poplatky, mýtné, parkovné a apod.

+1/−1
3.1.2013 14:38

P59a37v33e41l 46O87d86r54a34z33i16l 6744359617660

Máte si koupit auto a ne kasičku. Já měním olej co 10tkm a dávám tam Mobil 5W-50 a stojí to i s prací a filtrem 1200 Kč. Sada pneu 225/45/17 nebo 215/55/16 je za 12 tis slušná. Felicie za 40 tisíc ještě 60tkm ujede a pak ji můžete shodit ze skály, čili náklady pod korunu.

Ale to je fuk. Vás někdo nutí jezdit služebně soukromým autem?;-D;-D;-D

0/0
3.1.2013 21:39

P96e78t24r 46S93c86u71c52i68n22s43k31y 5505653989564

A kde se pise, ze to ma byt super kseft?

S takovouhle by vam mohl zamestnavatel platit treba i kosile, obleky a kravaty, to taky k praci potrebujete k praci...

0/0
3.1.2013 11:50

J64o96s68e76f 73V98y14s68k41o11č44i77l 7800459410113

A nebo by zaměstnanec mohl platit za světlo v kanceláři, za použití záchodu, za rozhrkanou židli a vůbec, proč se vlastně ve vrátnici nevybírá od zaměstnanců vstupný?

0/0
3.1.2013 12:25

P19a66v39e23l 54O82d56r97a86z83i63l 6284139657450

On to taky zaměstnanec platí, nebo máte dojem, že to platí někdo jinej?

0/0
3.1.2013 21:40

J87o35s75e51f 77V66y83s92k97o74č55i14l 7920519930703

Ne, nejsme, takhle sem to myslel. Ale chápu, že pro duchem slabší jedince může být jednorázová suma za cestovné zdrojem ohromné radosti;-D, páč nechápou, že to vlastně zaplatili i s chlupama jinde...

0/−1
3.1.2013 12:21

J33i80ř41í 21H83r35d85l12i81č49k69a 2898881440853

Ale jděte. Pokud služebně najedu ročně 50.000 km a firma mi platí náhrady, dostanu 180.000 Kč + palivo. A proservisuju snad těch 180k ? Asi těžko, za to mám další zachovalou ojetinu v perfektním stavu. Ušetřil jsem si na ní :-P Pojistky, atd. bych platit stejně. A to auto půjde ještě prodat, rozhodně nebude na odpis. ;-). Pokud by to zaměstnavateli přišlo jako super byznys, nebráním se služebnímu vozidlu pro soukromé účely. :-P To by byly teprve náklady.

0/0
3.1.2013 15:52

J64o74s65e55f 51V15y93s62k44o34č72i41l 7480989770633

Sorry, já mluvil o autu.

O lidech, kteří s ojetinou ujeli 50 000km a nevrazili do toho minimálně 100 000 nevím.

Ale ano, pokud jezdíte 120kou, kterou koupíte, a po vyjetí nádrže odstavíte, nepočítáte čas na shánění dalšího šrotu, servisu, úřadech, atd, tak si vydělávejte.

Zaměstnavatel se může bránit ze 3 důvodů: 1.) Si chce zaměstnance zavázat služebním autem, 2.) Auto už má, a logicky chce aby jezdilo, 3.) Neumí si to spočítat.

Onehdá tu byl článek o TCO u flotil aut. A výrazným způsobem pod 3,6 to rozhodně nešlo, obvykle to bylo dražší. A to nemluvím o tom, že to zmrazí investiční peníze, či se prodraží o leasing. Například IBM běžně soukomý auta používá...

0/−1
3.1.2013 17:45

P55a91v23e40l 46O70d54r61a62z48i73l 6684379957930

Asi jste z nějakých spolku kavek, ne? Koupil jsem auto 2005 a mělo 215tkm, prodal jsem 2011, mělo 265tkm, čili přesně vaše číslo a na opravy se dalo 25tisíc.

Vy máte naprosto nereálný kecy, možná je to tím Citroënem.

+1/0
3.1.2013 21:48

J13i62ř87í 89H39r36d95l51i65č39k27a 2958851200923

jj, je to nějaký blázen. Nebo jsou ti francouzi přesně takový průser, jak se říká ;-D A ještě mi bude říkat, že Audi není auto.

0/0
4.1.2013 11:23

J47i12ř13í 85H24r97d75l14i48č93k29a 2138911130403

;-DTak to máte asi opravdu smůlu na vraky. Nebo jezdíte v autech za miliony, tak pak běžný servis za 50.000 km hodí přes 100tis Kč. ;-D Jezdím v ojeté, několik let staré Audi s pořizovací cenou 250.000 Kč a takové náklady rozhodně nemám. A to se Audi bere jako velmi drahá na provoz. ;-)

0/0
4.1.2013 11:21

J34i35ř48í 40H69r78d59l19i48č36k58a 2498561110293

A jakou stanovuje vyhláška cenu LPG? To jsem se v článku nedočetl.

+1/0
3.1.2013 9:06

S74t67e51p68a11n 70T64o51t80h 8958379585488

znam jednoho takovyho osobne... nechava si proplacet beno a jezdi plynovkou...To je asi nejvyhodnejsi byznys, jakej sem videl. A muze si v klidu psat jen to,co projel... nepotrebuje prece nikoho sidit ;-D

+2/0
3.1.2013 9:31

J95i19ř33í 13H48r34d14l91i56č54k50a 2248861920643

Chápu, ale to se blbě provádí v okamžiku, kdy oskenovaný velký TP se zapsaným LPG leží na účtarně ;-)

0/0
3.1.2013 15:36

P59a64v57e28l 13N29o28v60á61k 4333128695691

nerozumim tomu, jak lze maskovat soukromou cestu, kdyz zamestnavatel zna vzdalenost, ktera se mela ujet, a tuto proplati bud podle ceny paliva na predlozenych uctenkach anebo podle pausalu.

+1/−2
3.1.2013 8:38

V82í66ť44a 41K29r20u23t38i13š 9557114313958

Maskuje se to, že zaměstnavatel vědomě proplácí zaměstnanci kilometry, které najede soukromě. Z jednoho jediného důvodu - to co mu vyplatí jde v plné výši firmě do nákladů a zaměstnanecto na rozdíl od platu obdrží také v plné výši, bez srážek daně a odvodů.

+5/0
3.1.2013 8:42

D36a27v23i10d 54P23r77a98ž91á26k 6474182552296

Protože v tom jedou současně zaměstnavatel i zaměstnanec. Maskuje se vůči státu, nikoliv zaměstnanec vůči zaměstnavateli :-)

+4/0
3.1.2013 8:43

P76a57v70e79l 45N64o44v18á88k 4203188935761

aja, dik :)

0/0
3.1.2013 9:33

T78o36m55a19s 56N95o16v91o10t47n60y 3771886918699

No on bude trochu rozdíl u cest, kdy si zaměstnanec bere auto ze dvora firmy na jednu cestu a pak ho vrací zpět nebo pokud má auto "nastálo" jako většina obchoďáků, manažerů apod. Pak to neřešíš, buď rozepisuješ kilometry do služebních. U nás to bylo třeba tak, že jsme mohli mít auto i na zahraniční dovolenou, natankovala se plná na hranicích na firemní kartu a byl klid. Maximálně kdo jel dál, tak tam holt dal ze svého, když musel tankovat v zahraničí. Takže dovolená v Alpách za 40 euro komplet cesta, to jde ne?

+1/0
3.1.2013 11:06

J90i50ř95í 33H73r90d45l79i42č74k64a 2668601270383

Takto jsem to v jedné práci také měl a pro někoho, kdo dojíždí, nebo jezdí hodně, je to super benefit - auto k soukromým účelům, včetně nafty zdarma. Měsíčně to může ušetřit desítky tisíc korun (leasing, pojistky, servis, palivo). R^

0/0
3.1.2013 15:57

J12a91n 59K45o97m72á45r17e90k 5215488369763

opět velmi povedené ilustrační foto, kam na ně proboha chodíte?

+1/−2
3.1.2013 8:00

R20e19n11é 56Š72r74ů27t48e24k 8848295846428

foto: Profimedia.cz Neumíte číst?

+2/0
3.1.2013 8:57

P56a23v43e90l 39N54o74v71á45k 4683288525921

ale to asi nebyla pointa, neumite cist mezi radky? :)

+1/0
3.1.2013 9:55

V96á54c43l14a21v 35H64o68s69c32h 8736178932851

No presne, taky jsem si hned rikal, ze ta pani je snad jeste v pyzamu po flamu s hladinkou.

0/0
3.1.2013 9:31

K10a88r86e17l 39S60o64c25h31ů73r10e81k 2920616149735

Je to relativní, někdo na tom vydělá, pro někoho je služební cesta spíš finanční zátěž. Já třeba jedu do ciziny, šéf mi základní sazbu sníží nejprve na 75 % a pak ještě o 25 % za snídani a z toho, co zbude, si nekoupím ani polévku místo večeře, protože bydlím v drahém hotelu, který je navíc mezi dálnicí a pastvinou 10 km od nějakého obchodu a nemám možnost si nikde nic koupit, prostě mě vyzvednou na letišti, odvezou do té zlaté klece a já dám denní stravné za jedno kafe s  minerálkou.

+5/−1
3.1.2013 7:24

H49o82n14z78a 76B71o15b20u72l93a 9306739863899

Tak ale pořád ti to za to asi stojí, jinak bys to asi nedělal, ne?:-)

+2/−1
3.1.2013 7:44

K68a82r44e67l 73S81o57c61h87ů91r38e80k 2320696139395

Tak jistě, že celkově je má práce slušná, jinak bych to fakt nedělal. Tohle téma je o cestách, proto se vyjadřuji k cestám a ne k jiným výhodám mé práce. Zrovna ty cesty ale nepatří k důvodům, proč tu práci dělám. Člověk přijde třeba na 2 týdny o rodinu a nic navíc z toho nemá.

+11/−1
3.1.2013 8:06

H41o13n63z94a 81B89o13b25u18l38a 9836769433459

Já to znám celkem dobře. :-) Vlastně spíš :-/

+2/0
3.1.2013 8:24

P39a90v38e41l 14N26o46v35á86k 4323258875941

kupte si neco pred cestou a v hotelu se vykaslete na jidlo a je to.

+4/0
3.1.2013 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.