Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zaměstnanci si polepší na dietách za služební cesty

Stovky tisíc zaměstnanců, kteří letos vyrazí na služební cestu, dostanou mírně přidáno na jídlo nebo i za cestu vlastním vozem. Po roce se mění vyhláška, podle které se vyplácejí lidem peníze za jejich služební cesty. Polepší si hlavně ti, kteří pracovně vyráží na Slovensko. Firmám se cesty zaměstnanců většinou prodraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D31a71v65i35d 24L23e22d33v21i11n81k70a 7580210941680

Ve Francii je tarif na 1 km  0.561 €, v ČR 3,60 km - to je fakt směšné. Přitom servis a cena vozu jsou +/- stejné :-P

0/0
8.1.2013 11:01

J94a23n 50D80l68o51u68h93ý 8956430273220

od ledna tratím oproti roku 2012 jen na cestě do Brna a zpět cca 50 Kč. Sice stravné se mi zvýší o 3 koruny, ale cesta se mi prodraží opět o 0,10Kč na kilometru. Tak si to propočítejte. :-(

0/0
7.1.2013 9:51
Foto

M89i85c20h42a28e18l 50D26o85s49t84a70l 8653901217355

Koukám,že ti na tom fotu jsou vysmátí.Jsem zvědav jak budou vysmátí řidiči kamionů.Dopravci stejně najdou způsob jak s šoféry vykejvat.Podepíší že dostali 100%plus kapesné a nakonec o výplatě hořce zapláčí.Někde se jezdí za kilometry a to se rozepíše na základní nejnižší plat a zbytek do "diety".Zajímalo by mne kdy dopravcům konečně někdo zarazí aby mohli laborovat s výší diet.Je to jejich způsob jak si pěkně napakovat kapse na úkor šoférů.Jednou je za stát daný tarif ,ak žádný snižování a čachry.

0/0
3.1.2013 15:03

P20a85v18e17l 22O73d45r33a14z71i78l 6784139717380

Na Západě to funguje tak, že si šofci založí vlastní odbory a pak jednaj s dopravci jako celek.

0/0
8.1.2013 9:23

A94n10n42a 35V89e49s51e50l69á 3789810551370

To zase školní zájezdy podraží. Učitelky dostanou větší kapesné.

0/−1
3.1.2013 12:10

J78a25n76a 39M43o83l19á35k19o98v26á 7497866376564

Jezdim na sluzebky parkrat v roce a vzdy me fascinovalo, ze kdyz jedu na 3 dny do Breclavi dostanu nejakych 3 x 166Kc.... Kdyz jedu na 3 dny do Trencina, dostanu 3 x 40EUR. Pritom ty naklady jsou tam defakto stejny - obed cca 120kc, vecere cca 200Kc...

+1/0
3.1.2013 11:16

P38e70t23r 24S20c14u75c64i57n85s45k70y 5445663479434

Jde o zahranici. Opacnym smerem je to stejne/podobne.

0/0
3.1.2013 11:48

P91e88t94r 34N56ě12m49e69c 4875292542847

to jej jasne, ale proc tomu tak je?

+1/0
3.1.2013 12:00

J10a26n 84S13e21m94i22k 4974647672459

asi pozustatek z 90 let kdy cokoli v zahranici , treba v Rakousku bylo 10x drazsi nez u nas

0/0
3.1.2013 16:13

P32e13t59r 29N53ě96m22e74c 4675712652347

Benzin Plzen 32,90 Kc/l

+1/0
3.1.2013 10:09

P60a90v12e10l 35H31r53a36c89h 2589909635419

Budvar v Budějovicích 29 Kč za půllitr ....

+3/−1
3.1.2013 11:30

J10o42s58e48f 54V48y77s33k53o71č31i95l 7810959710743

Já bych rád viděl auto, které má náklady na kilometr 3,6... Když jsem tohle počítal u svýho auta, musel bych s ním najezdit služebně aspoň 60 000 ročně po dobu 5-ti let, abych vyšel šul-nul jinak to za tuhle cenu dotuju. To samý s naftou - kolik aut dnes jezdí za spotřebu v techničáku?

A diety ... zní to krásně, ale když se od toho odečte snídaně a člověk jede jen na jednu noc (tzn se to ještě pokrátí) nezbyde ani tolik, aby to dorovnalo reálné náklady na palivo. Takže člověk je dva dny zabitej od rána do večera, a má z toho kulový.:-/

+4/−3
3.1.2013 9:33

P53a86v22e43l 91O34d21r19a94z85i76l 6214419547720

Tak to dělejte jako já, na letiště mě vozí řidič, letím třeba v pondělí v osm, první den příprava na jednání, pak x dnů jednání, pak poslední noc v hotelu a kolem desáté ráno letím zpět, do firmy mě zase veze řidič.:-)

+3/−2
3.1.2013 9:40

M22i94c87h53a64l 62N35o23v33o87t10n16ý 1299808130530

3,6 Kč + náklady na palivo na km.A jsme asi někde jinde;-)

+5/−1
3.1.2013 9:45

K35a80r60e45l 71S77o29c48h74ů31r49e53k 2670706659915

A kde přesně potom jsme? Moc jsem nepochopil Váš příspěvek. Těch 3,60 je asi podle Vás super byznys. Kupte si auto za 500 tis. a máte hned náklady na kilometr cca 2,- jen v té pořizovací ceně. Pak si vezměte povinné prohlídky typu výměna oleje atd. to je minimálně 0,50 na kilometr, pneumatiky také přijdou na pár desetníků, do toho větší zásahy typu rozvody, brzdy apod. a to nepočítám, že se něco vyloženě pokazí po záruce. Dále počítejte povinné ručení nebo havárku - další desetníky na kilometr. Těch 3,60 je super kšeft možná pro někoho, kdo si koupí starou Feldu, nedá do ní ani korunu a pak kasíruje amortizaci.

+2/−3
3.1.2013 9:56

M97i97c18h10a93l 51N16o21v28o72t87n55ý 1909278900380

Myslím,že není řeč o nějakám kšeftu,ale o reálných nákladech na km.

+3/0
3.1.2013 10:04

P90a42v50e39l 79O18d11r43a75z48i77l 6434239807550

On totiž nechápe, že když by na tu služebku jel služebním, tak to jeho auto se stejně zamortizuje, akorát zcela bez náhrady.

+1/−1
3.1.2013 11:51

J61o32s18e18f 30V71y13s58k82o73č48i27l 7980899730563

Hm, a firmě se auto neamortizuje stáním na dvorku?

Na VUT visí ceník za používání služebního auta ... je to 11-14Kč/km. Nějaký umělec to vytvořil tak, že vydělil náklady služebního auta jeho nájezdem. To jen pro návrat do reality. Je to oktávka.

0/0
3.1.2013 12:22

P56a39v21e61l 35O30d35r21a88z96i74l 6344549737720

Firmě se to auto amortizuje taky, proto vás asi přednostně pošle svým. Návrat do reality mě nezajímá a nějakej umělec z VUT už vůbec ne.

0/0
3.1.2013 21:30

V97í46ť27a 35K33r82u19t70i65š 9877824673648

A schválně, co je lepší – i u nového auta? Když toto při průměrném českém nájezdu soukromého auta na úrovni 12tkm ročně stojí v garáži a běží na něm tak jako tak spousta fixních nákladů, kde jen ta ztráta hodnoty např. u auta za 0,5M je na 1 km brutální, k tomu pojistky apod.? Nebo když s ním k tomu za víceméně běžné provozní variabilní náklady (gumy, olej, běžný servis „navíc“, vše naprosto s přehledem pod 1 Kč/km) více jezdíte a pokrýváte fixy z pevné platby na 1 km? U staršího a spolehlivého auta je to pak ještě významně lepší, protože tam ten fix (ztráta hodnoty) klesá na zlomek toho, co je u nového auta.

+4/0
3.1.2013 10:18

J41o90s11e53f 11V90y31s13k11o28č30i41l 7950969280323

Vše pod 1Kč/km?

Co tam hulíte čéče, to není ani u škody 120!

U mýho auta stojí sada pneumatik 14000, když je koupím levně na netu.

Životnost řekněme 60 000 a to přeháním.

Výměna oleje a spol 5000 (15 000 km)

U C4 Grand Piccasso výměna brzd cca 20 000, nájezd 50 000km Výměna spojky + dvojhmoťáku cca 30 000 pokud vím, nájezd 100 000 Náklady na felicii (!), která dost jezdí budou přes 2Kč/km. Jakékoliv normální auto je daleko vejš. Stěrače, dálniční známka, výměny žárovek, ... ?

0/−1
3.1.2013 12:16

V96í77ť14a 19K11r50u79t81i63š 9507734473678

Aha, takže gumy cca. 0,25 Kč/km. Olej 0,33. To máme 0,6 Kč/km. A další je Váš problém, že platíte takto neskutečné ceny za opravy. Brzdy výdrž 50tkm? To jako myslíte vážně? Spojka se setrvákem 100tkm? Co to máte klump (asi tu C4)? Pak se nedivím, že žasnete nad tou korunou. U obyčejné Okty jsem se dostal na nájezdy minimálně o 50% vyšší a ceny až o 50% nižší (spojka asi 17tKč při 180tkm, brzdy pod 10tKč co 80tkm).

Stěrače, žárovky – opět, co to máte za auto, že musíte často kupovat takový „spotřebák“? Já měním H7 tak 1x do roka a ostatní korunové žárovky nestojí ani za řeč. Stěrače letos poprvé, nájezd auta 230tkm. A dálniční známka? Obvykle si ji člověk pořizuje pro soukromé ježdění. A pokud výjimečně ne, tak solidní firma zaplatí i tu. Stejně jako veškeré jiné poplatky, mýtné, parkovné a apod.

+1/−1
3.1.2013 14:38

P54a73v51e61l 69O78d97r94a30z32i63l 6514689957270

Máte si koupit auto a ne kasičku. Já měním olej co 10tkm a dávám tam Mobil 5W-50 a stojí to i s prací a filtrem 1200 Kč. Sada pneu 225/45/17 nebo 215/55/16 je za 12 tis slušná. Felicie za 40 tisíc ještě 60tkm ujede a pak ji můžete shodit ze skály, čili náklady pod korunu.

Ale to je fuk. Vás někdo nutí jezdit služebně soukromým autem?;-D;-D;-D

0/0
3.1.2013 21:39

P96e92t36r 84S89c47u68c19i78n57s63k90y 5205293889604

A kde se pise, ze to ma byt super kseft?

S takovouhle by vam mohl zamestnavatel platit treba i kosile, obleky a kravaty, to taky k praci potrebujete k praci...

0/0
3.1.2013 11:50

J26o83s45e56f 54V77y78s35k27o30č37i75l 7540499660413

A nebo by zaměstnanec mohl platit za světlo v kanceláři, za použití záchodu, za rozhrkanou židli a vůbec, proč se vlastně ve vrátnici nevybírá od zaměstnanců vstupný?

0/0
3.1.2013 12:25

P53a62v84e69l 24O87d56r30a85z63i72l 6144169877870

On to taky zaměstnanec platí, nebo máte dojem, že to platí někdo jinej?

0/0
3.1.2013 21:40

J75o41s71e46f 67V33y49s72k29o23č10i67l 7680209910643

Ne, nejsme, takhle sem to myslel. Ale chápu, že pro duchem slabší jedince může být jednorázová suma za cestovné zdrojem ohromné radosti;-D, páč nechápou, že to vlastně zaplatili i s chlupama jinde...

0/−1
3.1.2013 12:21

J38i90ř32í 46H57r44d28l46i38č36k24a 2698901140743

Ale jděte. Pokud služebně najedu ročně 50.000 km a firma mi platí náhrady, dostanu 180.000 Kč + palivo. A proservisuju snad těch 180k ? Asi těžko, za to mám další zachovalou ojetinu v perfektním stavu. Ušetřil jsem si na ní :-P Pojistky, atd. bych platit stejně. A to auto půjde ještě prodat, rozhodně nebude na odpis. ;-). Pokud by to zaměstnavateli přišlo jako super byznys, nebráním se služebnímu vozidlu pro soukromé účely. :-P To by byly teprve náklady.

0/0
3.1.2013 15:52

J29o38s42e60f 44V82y13s97k17o13č88i65l 7550239300863

Sorry, já mluvil o autu.

O lidech, kteří s ojetinou ujeli 50 000km a nevrazili do toho minimálně 100 000 nevím.

Ale ano, pokud jezdíte 120kou, kterou koupíte, a po vyjetí nádrže odstavíte, nepočítáte čas na shánění dalšího šrotu, servisu, úřadech, atd, tak si vydělávejte.

Zaměstnavatel se může bránit ze 3 důvodů: 1.) Si chce zaměstnance zavázat služebním autem, 2.) Auto už má, a logicky chce aby jezdilo, 3.) Neumí si to spočítat.

Onehdá tu byl článek o TCO u flotil aut. A výrazným způsobem pod 3,6 to rozhodně nešlo, obvykle to bylo dražší. A to nemluvím o tom, že to zmrazí investiční peníze, či se prodraží o leasing. Například IBM běžně soukomý auta používá...

0/−1
3.1.2013 17:45

P19a92v98e44l 23O82d50r39a41z22i35l 6184419187780

Asi jste z nějakých spolku kavek, ne? Koupil jsem auto 2005 a mělo 215tkm, prodal jsem 2011, mělo 265tkm, čili přesně vaše číslo a na opravy se dalo 25tisíc.

Vy máte naprosto nereálný kecy, možná je to tím Citroënem.

+1/0
3.1.2013 21:48

J80i24ř48í 80H39r36d58l57i80č34k91a 2258421670773

jj, je to nějaký blázen. Nebo jsou ti francouzi přesně takový průser, jak se říká ;-D A ještě mi bude říkat, že Audi není auto.

0/0
4.1.2013 11:23

J71i32ř18í 48H14r76d90l68i61č46k86a 2128291310563

;-DTak to máte asi opravdu smůlu na vraky. Nebo jezdíte v autech za miliony, tak pak běžný servis za 50.000 km hodí přes 100tis Kč. ;-D Jezdím v ojeté, několik let staré Audi s pořizovací cenou 250.000 Kč a takové náklady rozhodně nemám. A to se Audi bere jako velmi drahá na provoz. ;-)

0/0
4.1.2013 11:21

J94i66ř97í 34H17r50d17l42i90č60k60a 2448271190303

A jakou stanovuje vyhláška cenu LPG? To jsem se v článku nedočetl.

+1/0
3.1.2013 9:06

S67t17e71p62a49n 12T98o92t13h 8128899555858

znam jednoho takovyho osobne... nechava si proplacet beno a jezdi plynovkou...To je asi nejvyhodnejsi byznys, jakej sem videl. A muze si v klidu psat jen to,co projel... nepotrebuje prece nikoho sidit ;-D

+2/0
3.1.2013 9:31

J43i51ř33í 39H35r34d39l35i26č18k59a 2378641890273

Chápu, ale to se blbě provádí v okamžiku, kdy oskenovaný velký TP se zapsaným LPG leží na účtarně ;-)

0/0
3.1.2013 15:36

P86a53v41e73l 59N40o77v78á40k 4653818535941

nerozumim tomu, jak lze maskovat soukromou cestu, kdyz zamestnavatel zna vzdalenost, ktera se mela ujet, a tuto proplati bud podle ceny paliva na predlozenych uctenkach anebo podle pausalu.

+1/−2
3.1.2013 8:38

V72í93ť31a 27K94r30u97t48i37š 9317184913788

Maskuje se to, že zaměstnavatel vědomě proplácí zaměstnanci kilometry, které najede soukromě. Z jednoho jediného důvodu - to co mu vyplatí jde v plné výši firmě do nákladů a zaměstnanecto na rozdíl od platu obdrží také v plné výši, bez srážek daně a odvodů.

+5/0
3.1.2013 8:42

D94a50v98i21d 35P84r22a81ž15á59k 6694252942556

Protože v tom jedou současně zaměstnavatel i zaměstnanec. Maskuje se vůči státu, nikoliv zaměstnanec vůči zaměstnavateli :-)

+4/0
3.1.2013 8:43

P64a71v92e72l 53N80o44v61á31k 4853418415431

aja, dik :)

0/0
3.1.2013 9:33

T91o77m59a32s 32N80o79v45o37t79n28y 3401966418229

No on bude trochu rozdíl u cest, kdy si zaměstnanec bere auto ze dvora firmy na jednu cestu a pak ho vrací zpět nebo pokud má auto "nastálo" jako většina obchoďáků, manažerů apod. Pak to neřešíš, buď rozepisuješ kilometry do služebních. U nás to bylo třeba tak, že jsme mohli mít auto i na zahraniční dovolenou, natankovala se plná na hranicích na firemní kartu a byl klid. Maximálně kdo jel dál, tak tam holt dal ze svého, když musel tankovat v zahraničí. Takže dovolená v Alpách za 40 euro komplet cesta, to jde ne?

+1/0
3.1.2013 11:06

J67i44ř61í 11H98r74d42l75i43č57k64a 2218441430293

Takto jsem to v jedné práci také měl a pro někoho, kdo dojíždí, nebo jezdí hodně, je to super benefit - auto k soukromým účelům, včetně nafty zdarma. Měsíčně to může ušetřit desítky tisíc korun (leasing, pojistky, servis, palivo). R^

0/0
3.1.2013 15:57

J22a78n 92K50o29m14á55r36e46k 5445258199373

opět velmi povedené ilustrační foto, kam na ně proboha chodíte?

+1/−2
3.1.2013 8:00

R91e73n42é 55Š48r31ů93t86e34k 8398415676598

foto: Profimedia.cz Neumíte číst?

+2/0
3.1.2013 8:57

P11a25v73e67l 68N44o11v18á67k 4483468555211

ale to asi nebyla pointa, neumite cist mezi radky? :)

+1/0
3.1.2013 9:55

V17á22c17l25a66v 83H64o14s83c69h 8256198712221

No presne, taky jsem si hned rikal, ze ta pani je snad jeste v pyzamu po flamu s hladinkou.

0/0
3.1.2013 9:31

K48a41r86e49l 61S82o69c12h39ů62r78e74k 2790176299345

Je to relativní, někdo na tom vydělá, pro někoho je služební cesta spíš finanční zátěž. Já třeba jedu do ciziny, šéf mi základní sazbu sníží nejprve na 75 % a pak ještě o 25 % za snídani a z toho, co zbude, si nekoupím ani polévku místo večeře, protože bydlím v drahém hotelu, který je navíc mezi dálnicí a pastvinou 10 km od nějakého obchodu a nemám možnost si nikde nic koupit, prostě mě vyzvednou na letišti, odvezou do té zlaté klece a já dám denní stravné za jedno kafe s  minerálkou.

+5/−1
3.1.2013 7:24

H34o94n98z37a 23B81o78b19u72l57a 9126549263549

Tak ale pořád ti to za to asi stojí, jinak bys to asi nedělal, ne?:-)

+2/−1
3.1.2013 7:44

K57a57r95e31l 62S75o79c98h84ů72r50e15k 2810536459905

Tak jistě, že celkově je má práce slušná, jinak bych to fakt nedělal. Tohle téma je o cestách, proto se vyjadřuji k cestám a ne k jiným výhodám mé práce. Zrovna ty cesty ale nepatří k důvodům, proč tu práci dělám. Člověk přijde třeba na 2 týdny o rodinu a nic navíc z toho nemá.

+11/−1
3.1.2013 8:06

H13o56n83z59a 45B29o19b44u97l66a 9616779753139

Já to znám celkem dobře. :-) Vlastně spíš :-/

+2/0
3.1.2013 8:24

P79a25v85e83l 14N30o78v58á54k 4533538345201

kupte si neco pred cestou a v hotelu se vykaslete na jidlo a je to.

+4/0
3.1.2013 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.