Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči čekají na R55, cesta však nemá kvůli ekologům ani jistou trasu

Ekologům z hnutí Děti Země se podařilo uchránit vzácné biotopy mezi Babicemi a Starým Městem. Soud totiž zrušil výjimku, díky které mohla tímto územím vést plánovaná rychlostní silnice R55. Cesta tak v tuto chvíli není jistá ani na papíře. Podle silničářů to však není definitivní verdikt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i81l82a34n 77L18a43š74ť63o37v25k80a 8192654193808

Ano v očích těcho zelených trotlů a škůdců jsou broučci a žabičky důležitější než lidské životy!RvRvRvRv

+1/−1
5.1.2013 14:46

T47o74m49a68s 96N67o90v23o40t61n63y 3151896378549

Přesně tak, navíc Patrik škodí jen do té doby, než dostane zaplaceno, aby přestal. Je to prostě kšeft s lidskými životy skrývající se po "ekologií". A protože takto funguje většina takzvaných ekologických organizací, tak ať se pak nediví, že jich všichni mají plné zuby.

0/0
6.1.2013 0:50

M11i43l53a18n 61L25a83š98ť83o94v95k61a 8462484763718

Ano, jde jim jen o výpalné, či držhubné! Bohužel našimi novináři jsou tyto kreatury stále nazývány ekology.Rv

0/0
6.1.2013 1:39

A36l16b36e14r55t 38C84e29c44h89l 1693921267538

Autorko. Obchvat Otrokovic zcela hotov není (jeho jižní část chybí), naopak úsek mezi Otrokovicemi a Hulínem hotov je. Fascinuje mě, že někdo může napsat článek a ty nejzákladnější informace podá zcela chybně, že píše o dálnici a ani se nepodívá na mapu (která je na netu dostupná během několika vteřin), ani tu minimální snahu si něco ověřit nevyvine ...... Rv

0/0
4.1.2013 13:29

J38o83s35e82f 24T47r65ö57g57l 8659632756656

Teď si vysloužím všeobecné opovržení a pár mínusů, ale nedá mi to se neozvat. Žasnu nad tím, kolik lidí tady nadává na někoho, kdo si dovolí ukázat na porušení zákona (a soud mu dá za pravdu!) a jak málo lidí nadává na toho, kdo zákon porušil (v tomto případě MD resp. ŘSD). Sice se mi to příčí, ale jsem schopen pochopit, že pro většinu konzumní společnosti je důležitější silnice a auto než chráněné území resp. ohrožený druh. Nicméně civilizovaná demokratická společnost se pozná mj. podle toho, že dá i na menšínové názory a že je schopna ochránit ty slabší, v tomto případě tedy chráněná území a chráněné živočichy. Z titulu té ochrany vyplývá, že by se do těchto biotopů nemělo zasahovat, např. tím, že se tu postaví dálnice. Zákon připouští výjimku, kterou uděluje ministerstvo ŽP, nemůže to udělat jen tak jak se to komu hodí, ale musí splnit zákonné požadavky. Pokud dojde na spor, máme tu soudy, které dají zapravdu jedné nebo druhé straně. V tomto případě tedy dal soud žalující straně, že nebyl dodržen zákon a příprava stavby, která má  svoje pravidla, probíhala nezákonně. Kdo za to může? Žalující strana asi ne.

Pokud to zobecním, podobných sporů bylo, je a v budoucnu určitě bude mnoho. Ekologické organizace opravdu nebojují proti každému kilometru dálnice, ale zajímají je jen problematické úseky. Bohužel hlavní problém je na ŘSD, která se stále nenaučila zákon ctít (a to nejen zákony na ochranu ŽP, ale i ty obecné správní, např. včasné vyvěšování řízení,obesílání účastníků apod., na tom se vezla řada sporů nejen ekologických) a stále projektu dálnice obvykle s malým ohledem na ŽP a bez snahy se s aktivisty rozumně dohodnout na kompromisech. Výsledkem jsou spory, průtahy a celková naštvanost lidí, kterým provoz na objízdných trasách nedělá objektivně dobře. Nicméně špatný stav objízdných tras není důvodem k rezignaci na ochranu ŽP nebo k porušování zákonů. A je třeba honit ty, kteří tak nečiní a ne ty, kteří na to upozorní.

+5/−1
4.1.2013 10:02

P72e11t15r 54C73h62u88d37o97b63a 8334988716570

Bylo by to krásné, ale je v tom jeden zásadní háček. Pořád slyšíme, jak ekologická hnutí nebo jiní aktivisti protestují proti navrhovaným trasám komunikací, ale nikdy nepadlo ani slovo o tom, že by sami navrhli nějakou smysluplnou variantu nebo řešení. Pak je těžké hledat nějaký kompromis a v očích veřejnosti toto nutně vyvolává pocit, že jde jen o pouhé zdržování (což je v konečném důsledku pravda).

+2/−1
4.1.2013 11:55

J33o73s70e54f 89T81r39ö65g21l 8359632346386

To je ovšem jen mediální obraz. Pokud zabrouzdáte např. na www stránky těchto organizací, tak tam těch alternativ najdete řadu, jen už se o nich nepíše, protože to není tak zajímavé. Většina oficiálních projektů se řeší tak, aby byla dopravně optimální (i za cenu zásahu do ŽP), z tohoto pohledu bývají ekologické alternativy horší.  Pár příkladů:

U D8 navrhovali ekologové už v 90 letech jakousi "objížďku" Středohoří z jihu, dále pak variantu s dlouhým tunelem Lovosice-Řehlovic a nakonec i "nejkomrpmisnější" variantu s tunelem Kubačka (která by byla mimochodem kratší a sklonově příznivější než současná trasa). Bohužel se žádná z těchto tras nedostala do oficiálního projednávání a i z toho vyplynuly průtahy, protože např. neposouzení varianty s dlouhým tunelem byl jeden z argumentů proti výjimce ze zákona.

U D11, která protíná Libický luh (u nás naprosto jedinečná a původní lokalita), nakreslil tupý projektatnt násep, který by odřízl část lokality od vody. Ekologové navrhovali taky objížďku (která by pravda byla ponkud problematičtější) a pak estakádu, která by na lužní ekosystém měla relativně malý vliv. ŘSD se nepochopitelně drželo násepu, nakonec se po letech sporů povedlo prosadit alespoň kratší most.

V případě R55 k ŽP šetrnější alternativy také existují (na papíře), zle ŘSD je neoblomné. Viz třeba http://www.denik.cz/z_domova/r5520071205.html nebo zde http://www.dalnice.com/r/r55/r55.htm

+2/0
4.1.2013 12:16

J15o77s58e69f 50T79r71ö21g28l 8389452956406

Mimochodem podle výzkumu veřejného mínění se k šetrnější variantě D8 s tunelem Kubačka přiklánělo více lidí než ke stávající stále zablokované variantě.

+2/0
4.1.2013 12:22

P36e25t40r 30C12h83u51d88o41b83a 8854208726920

Myslím, že za takto pošramocený obraz si ale ekologická hnutí mohou sama. Vezměmě si třeba zrovna dálnici D8. Nejen odborníkům, ale i laické veřejnosti je jasné, že ze všech dopravních staveb je tunel tím úplně nejnákladnějším objektem, jak při výstavbě, tak při provozování. Tím je pochopitelné, že se jim projektanti snaží vyhnout. To u D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi lze. S tohoto důvodu nutně vypadá požadavek ekologů za nesmyslný - proč mrhat časem a vyhazovat milióny na studii varianty s dlouhým tunelem, když je od počátku jasné, že bude finančně neúnosná? Možná mají oporu v zákoně, ale zdravý rozum by měl mít přednost.

0/−2
4.1.2013 13:29

J36o17s88e78f 90T48r34ö82g58l 8489922826286

Mně ze stejného důvodu spíše překvapuje, že tam dlouhý tunel není, někdo by se na tom více napakoval...

Ale teď vážně. Souhlasím, že dlouhý tunel je drahý, ale nemůžu souhlasit s tím, že neúnosně. Na těch 12,7 km D8 přes Středohoří se počítá s náklady 12 miliard, což je hodně naprůměrná hodnota. Nový úsek také vede z větší části po umělých stavbách - vysoký most přes Opárenské údolí, pak krátký tunel, estakáda u Prackovic, druhý tunel. Varianta s tunelem Lovosice-Řehlovice by asi stála víc, ale varianta s tunelem Kubačka by o moc víc stát nemohla - místo dvou krátkých tunelů a estakády by byl jeden tříkilometrový a trasa by navíc byla o několik km kratší a menším převýšením.

+1/0
4.1.2013 13:47

P10e46t15r 44C35h58u59d55o23b35a 8904338796820

Jsou tam sice dva tunely, ale ten kratší, co má cca 270m, nebyl postaven vrtáním díry do kopce, ale vybetonovali rouru na povrchu a pak zasypali (zřejmě je tam jen kvůli migraci zvěře), čili ten nemohl být o moc dražší, než most. A ten druhý a delší tunel má jen 620m. Troufám si tvrdit, že i s tou estakádou to byla pořád ještě levnější varianta, než by byl tříkilometrový tunel se dvěma mosty přes železniční trať.

0/0
4.1.2013 14:32

P49a73v93e72l 59K76u85r45a14l 5381584530560

Tenhle stát nemá dost peněz na to ani aby udržoval současné silnice v chodu. Dokud k tomuto stavu nedojde měla by výstavba nových kilometrů (to do budoucna znamená jenom vyšší náklady na údržbu) zcela zastavit.

Silnic máme zbytečně mnoho. (ostatně stejný problém je i se železnicemi... taky zbytečně moc)

0/−2
5.1.2013 15:58

V15í52t 66B90r36z29o64b51o51h36a48t60ý 7600232473221

Tohle je podobně hloupé tvrzení jako to, že když se zvýší daně, vybere se na nich víc. Nevybere jelikož spousta lidí se s placením "přestěhuje" nebo si najde jinou kličku. Pokud budu mít přetíženou silnici tak ji můžu opravovat téměř každý rok, dokud se nepostaví jiná, která ji "uleví" a až tímto se v konečné fázy ušetří.

+2/0
5.1.2013 23:37

T80o97m55a21s 65N83o19v63o75t43n15y 3421636428759

Hodně hloupý příspěvek

+1/0
6.1.2013 0:53

P84a80u12l 53J12a56r43o63s 2143248410

Petre.Mas uplne pravdu.Jen doplnim,ze ti ekologove take nadavaji,kdyz zatvrdnou,nekde na zacpane ceste.

0/0
7.1.2013 18:03

Z96d46e54n21a 97H63v48o33z32d40e13n42s90k31á 6423127257926

A ze nikdo nedela migracni studie tykajici se lidi, kterym vede vysoce frekventovana silnice stredem obce?

+3/0
3.1.2013 17:23

V23á32c86l19a59v 62P78o58u68s44t64k46a 3440501952

Tyhlety strosti můžete klidně pustit z hlavy Kefalín, lidí je na světě jako sr....

0/−2
3.1.2013 19:32

M34a85r71t19i63n 44K51o92u39t19n45i81k 4473217327689

Kdepak že onen aktivista Miroslav Patrik bydlí, asi někde u Brna, že bychom mu tam poslali pár hlukových a vibračních stavebních strojů aby se mu zatřásl barák a párkrát mu tam zatůrovali, aby poznal život lidí třeba ze Spytihněvi na úseku odkud má odvést provoz budoucí rychlostní silnice. Nebo by stačilo této organizaci přestat platit dotace ze státního rozpočtu a přestat jim platit výpalné za razítko v územním řízení.

+8/−2
3.1.2013 14:53

J54i27n69d90ř91i53c87h 85Š91k41o48p94e13k 4675841940615

ono by stačilo při plánování trochu myslet a ne projektovat stylem já jsem projektant/investor, kdo je víc ? Silnice půjde kudy chci já... (a to se nezastávám ekologů, jen narážím, jak se často připravují trasy)

+3/−5
3.1.2013 18:19

V46á65c44l70a92v 61P57o71u38s56t98k24a 3800401472

Trasy se často připravují tak, jak je to ekonomicky a dopravně nejvýhodnější.

+2/−1
3.1.2013 19:33

J45o75s20e28f 73T59r13ö79g96l 8849262316956

COž je právě ta chyba, na ŽP se dostane až nakonec a výsledek v praxi vidíte - spory a průtahy.

+2/0
4.1.2013 12:18

T55o89m71a33s 49N29o11v54o86t97n60y 3651226288639

My tu v Brně se za  něj stydíme. I tady hodně škodil a třeba Královopolské tunely zdržel spolu se Štěpaníkem cca o rok a prodražil min. o půl miliardy. Přitom doprava v půlce Brna je po otevření daleko plynulejší a hlavně v v ulicích je daleko méně aut, protože se nemusejí proplétat skrz obydlené čtvrti.

0/0
6.1.2013 0:57

J95a88n 71M20a11l11ý 6589360576

Z rychlostní silnice je hotový úsek Říkovice - Hulín - Otrokovice, nejen křižovatka u Hulína a severní obchvat Otrokovic.

+3/0
3.1.2013 14:45

Z65d31e12n42e85k 46H84r75d39i61n25a 9470849743730

Tak Říkovice - Hulín je peáž spolu s D1. Navíc je hotový kousek u Olomouce, kde na na R55 navazuje křižovatka s R35.

0/0
3.1.2013 18:42

V60á39c92l58a76v 59K62u61ž40e49l83í18k 6234169305947

Nejlepší by bylo osídlit těmi "ekology" domy přiléhající k silnici, kudy projíždějí tisíce aut. Možná po čase by jim ten jejich krahujec zpíval v uších.

+10/−2
3.1.2013 14:28

T96o62m23a67s 28A26u68g68u49s23t84y36n 6597136261200

Proč novináři všude píší, že "kvůli ekologům" ? 

Zákon byl porušen (podle rozhodnutí soudu) úplně někým jiným...

+6/−9
3.1.2013 14:01

M23i96l58a71n 17K98o59v97á13č 9682708913127

co taky čekat od idnesu Rv

+1/−1
3.1.2013 18:53

Z38d70e69n18ě66k 27J83o70n17á55š 9441699346180

Ukažte mi jednu věc, proti které neprotestují ekologové?

+14/−3
3.1.2013 13:38

J62a73r35o11m37i33r 72C94h25a56l58o86u96p13k25a 4639587555757

Proč?

0/0
4.1.2013 11:26

L65u21c51i25a27n 92P84a41p48a16z51i24a11n 5824907951335

Proč silničáři nechtějí hledat vhodnější trasu? Májí fetiš ze stávající namalované trasy? Proč, někdo z papalášů tam má pozemky, na kterých spekuluje? Působí to trapně!

+4/−7
3.1.2013 13:28

P77e66t43r 68S38t43a54r22o59s79t29a 6806548530958

Na každé trase žije nějaký živočich či roste nějaká rostlina a tzv. "ekologové" budou protestovat vždy a začínat jinde od začátku by stejně nikam nevedlo.

+8/−2
3.1.2013 14:16

Č87e92s67l96a21v 58T17a18r52a90n33z87a 6738427564135

Přesně, neprotestují kvůli přírodě, ale protestují aby protestovali.

+3/−2
3.1.2013 16:47
Foto

P16e16t91r 85M90o22o16s 6372775957

Spolky typu Děti Země, Hnutí Duha, Arnika a jiné nemají s ekologií nic společného.Jejich činností je rocketeering(organizované vyděračství, např. placení mafii za "ochranu"), zde se ovšem platí za "nepřekážení" - viz ten výtečník, co dlouhodobě blokuje dostavbu D8 v severních Čechách a který má na krku už trestní oznámení, protože  to zřejmě trochu přehnal...

+2/−1
4.1.2013 1:39

J12o67s23e64f 60T92r62ö54g35l 8179252936846

Pokud podle jednoho podvodníka hodnotíte všechny aktivisty, tak byste se nad sebou měl zamyslet.

0/−1
4.1.2013 9:45

T73o69m58a89s 76N14o54v80o79t12n75y 3231736628669

Přesně tak a Patrik je jeden z největších vyděračů

0/0
6.1.2013 0:58

V14o75j85t39ě28c24h 56B49á94r86t40e39k 1351295166491

Neexistuje trasa, se kterou by "ekologové" souhlasili. A seznamte se prosím s navrženou trasou této komunikace a pak teprve hodnoťte.

+7/−2
3.1.2013 14:29

M86i22l31a28n 25B42u31r39e32š 4335256327648

ekologové, největší zlo této země. Bojují za nesmysly, jezdí autama, nosí kožené věci. Děti země? Spratci země

+16/−6
3.1.2013 13:24

L46u51c86i40a94n 49P59a30p84a74z70i27a29n 5634137461745

Největším zlem je mafie, Klaus a jeho lidi, pravice, která vládne s korupčníky. To se s Dětmi země rozhodně nedá srovnávat a nemohu s Vámi souhlasit! Amnestie, kterou učinil Klaus je rovna vlastizradě národních zájmů poctivých občanů České republiky!

+8/−10
3.1.2013 13:30

A28d60a72m 62H87a10n51s 1436512711546

já vím, jak ti je, chudáčku;-D

+3/−4
3.1.2013 16:50

Z56d17e94n97a 33H83v57o44z53d97e40n79s55k28á 6123467607116

Kazdej z nich skodi jinak.

+2/−1
3.1.2013 17:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.