Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči čekají na R55, cesta však nemá kvůli ekologům ani jistou trasu

Ekologům z hnutí Děti Země se podařilo uchránit vzácné biotopy mezi Babicemi a Starým Městem. Soud totiž zrušil výjimku, díky které mohla tímto územím vést plánovaná rychlostní silnice R55. Cesta tak v tuto chvíli není jistá ani na papíře. Podle silničářů to však není definitivní verdikt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i31l17a80n 68L62a62š27ť57o67v83k98a 8132934133698

Ano v očích těcho zelených trotlů a škůdců jsou broučci a žabičky důležitější než lidské životy!RvRvRvRv

+1/−1
5.1.2013 14:46

T97o84m39a69s 96N83o88v15o29t58n66y 3681206638909

Přesně tak, navíc Patrik škodí jen do té doby, než dostane zaplaceno, aby přestal. Je to prostě kšeft s lidskými životy skrývající se po "ekologií". A protože takto funguje většina takzvaných ekologických organizací, tak ať se pak nediví, že jich všichni mají plné zuby.

0/0
6.1.2013 0:50

M59i22l40a66n 25L22a46š84ť69o83v36k97a 8962154513858

Ano, jde jim jen o výpalné, či držhubné! Bohužel našimi novináři jsou tyto kreatury stále nazývány ekology.Rv

0/0
6.1.2013 1:39

A10l50b72e16r40t 19C32e75c50h42l 1123601197948

Autorko. Obchvat Otrokovic zcela hotov není (jeho jižní část chybí), naopak úsek mezi Otrokovicemi a Hulínem hotov je. Fascinuje mě, že někdo může napsat článek a ty nejzákladnější informace podá zcela chybně, že píše o dálnici a ani se nepodívá na mapu (která je na netu dostupná během několika vteřin), ani tu minimální snahu si něco ověřit nevyvine ...... Rv

0/0
4.1.2013 13:29

J93o17s93e76f 34T86r72ö37g87l 8579612106686

Teď si vysloužím všeobecné opovržení a pár mínusů, ale nedá mi to se neozvat. Žasnu nad tím, kolik lidí tady nadává na někoho, kdo si dovolí ukázat na porušení zákona (a soud mu dá za pravdu!) a jak málo lidí nadává na toho, kdo zákon porušil (v tomto případě MD resp. ŘSD). Sice se mi to příčí, ale jsem schopen pochopit, že pro většinu konzumní společnosti je důležitější silnice a auto než chráněné území resp. ohrožený druh. Nicméně civilizovaná demokratická společnost se pozná mj. podle toho, že dá i na menšínové názory a že je schopna ochránit ty slabší, v tomto případě tedy chráněná území a chráněné živočichy. Z titulu té ochrany vyplývá, že by se do těchto biotopů nemělo zasahovat, např. tím, že se tu postaví dálnice. Zákon připouští výjimku, kterou uděluje ministerstvo ŽP, nemůže to udělat jen tak jak se to komu hodí, ale musí splnit zákonné požadavky. Pokud dojde na spor, máme tu soudy, které dají zapravdu jedné nebo druhé straně. V tomto případě tedy dal soud žalující straně, že nebyl dodržen zákon a příprava stavby, která má  svoje pravidla, probíhala nezákonně. Kdo za to může? Žalující strana asi ne.

Pokud to zobecním, podobných sporů bylo, je a v budoucnu určitě bude mnoho. Ekologické organizace opravdu nebojují proti každému kilometru dálnice, ale zajímají je jen problematické úseky. Bohužel hlavní problém je na ŘSD, která se stále nenaučila zákon ctít (a to nejen zákony na ochranu ŽP, ale i ty obecné správní, např. včasné vyvěšování řízení,obesílání účastníků apod., na tom se vezla řada sporů nejen ekologických) a stále projektu dálnice obvykle s malým ohledem na ŽP a bez snahy se s aktivisty rozumně dohodnout na kompromisech. Výsledkem jsou spory, průtahy a celková naštvanost lidí, kterým provoz na objízdných trasách nedělá objektivně dobře. Nicméně špatný stav objízdných tras není důvodem k rezignaci na ochranu ŽP nebo k porušování zákonů. A je třeba honit ty, kteří tak nečiní a ne ty, kteří na to upozorní.

+5/−1
4.1.2013 10:02

P84e69t85r 91C98h77u72d65o27b46a 8564608496890

Bylo by to krásné, ale je v tom jeden zásadní háček. Pořád slyšíme, jak ekologická hnutí nebo jiní aktivisti protestují proti navrhovaným trasám komunikací, ale nikdy nepadlo ani slovo o tom, že by sami navrhli nějakou smysluplnou variantu nebo řešení. Pak je těžké hledat nějaký kompromis a v očích veřejnosti toto nutně vyvolává pocit, že jde jen o pouhé zdržování (což je v konečném důsledku pravda).

+2/−1
4.1.2013 11:55

J63o25s82e20f 84T74r74ö88g29l 8139302806646

To je ovšem jen mediální obraz. Pokud zabrouzdáte např. na www stránky těchto organizací, tak tam těch alternativ najdete řadu, jen už se o nich nepíše, protože to není tak zajímavé. Většina oficiálních projektů se řeší tak, aby byla dopravně optimální (i za cenu zásahu do ŽP), z tohoto pohledu bývají ekologické alternativy horší.  Pár příkladů:

U D8 navrhovali ekologové už v 90 letech jakousi "objížďku" Středohoří z jihu, dále pak variantu s dlouhým tunelem Lovosice-Řehlovic a nakonec i "nejkomrpmisnější" variantu s tunelem Kubačka (která by byla mimochodem kratší a sklonově příznivější než současná trasa). Bohužel se žádná z těchto tras nedostala do oficiálního projednávání a i z toho vyplynuly průtahy, protože např. neposouzení varianty s dlouhým tunelem byl jeden z argumentů proti výjimce ze zákona.

U D11, která protíná Libický luh (u nás naprosto jedinečná a původní lokalita), nakreslil tupý projektatnt násep, který by odřízl část lokality od vody. Ekologové navrhovali taky objížďku (která by pravda byla ponkud problematičtější) a pak estakádu, která by na lužní ekosystém měla relativně malý vliv. ŘSD se nepochopitelně drželo násepu, nakonec se po letech sporů povedlo prosadit alespoň kratší most.

V případě R55 k ŽP šetrnější alternativy také existují (na papíře), zle ŘSD je neoblomné. Viz třeba http://www.denik.cz/z_domova/r5520071205.html nebo zde http://www.dalnice.com/r/r55/r55.htm

+2/0
4.1.2013 12:16

J22o72s62e24f 54T40r49ö46g15l 8649492126826

Mimochodem podle výzkumu veřejného mínění se k šetrnější variantě D8 s tunelem Kubačka přiklánělo více lidí než ke stávající stále zablokované variantě.

+2/0
4.1.2013 12:22

P46e39t76r 69C47h25u83d95o18b22a 8144478756340

Myslím, že za takto pošramocený obraz si ale ekologická hnutí mohou sama. Vezměmě si třeba zrovna dálnici D8. Nejen odborníkům, ale i laické veřejnosti je jasné, že ze všech dopravních staveb je tunel tím úplně nejnákladnějším objektem, jak při výstavbě, tak při provozování. Tím je pochopitelné, že se jim projektanti snaží vyhnout. To u D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi lze. S tohoto důvodu nutně vypadá požadavek ekologů za nesmyslný - proč mrhat časem a vyhazovat milióny na studii varianty s dlouhým tunelem, když je od počátku jasné, že bude finančně neúnosná? Možná mají oporu v zákoně, ale zdravý rozum by měl mít přednost.

0/−2
4.1.2013 13:29

J93o95s50e81f 71T28r22ö59g92l 8639322116306

Mně ze stejného důvodu spíše překvapuje, že tam dlouhý tunel není, někdo by se na tom více napakoval...

Ale teď vážně. Souhlasím, že dlouhý tunel je drahý, ale nemůžu souhlasit s tím, že neúnosně. Na těch 12,7 km D8 přes Středohoří se počítá s náklady 12 miliard, což je hodně naprůměrná hodnota. Nový úsek také vede z větší části po umělých stavbách - vysoký most přes Opárenské údolí, pak krátký tunel, estakáda u Prackovic, druhý tunel. Varianta s tunelem Lovosice-Řehlovice by asi stála víc, ale varianta s tunelem Kubačka by o moc víc stát nemohla - místo dvou krátkých tunelů a estakády by byl jeden tříkilometrový a trasa by navíc byla o několik km kratší a menším převýšením.

+1/0
4.1.2013 13:47

P10e53t58r 60C42h17u12d37o45b22a 8584658146950

Jsou tam sice dva tunely, ale ten kratší, co má cca 270m, nebyl postaven vrtáním díry do kopce, ale vybetonovali rouru na povrchu a pak zasypali (zřejmě je tam jen kvůli migraci zvěře), čili ten nemohl být o moc dražší, než most. A ten druhý a delší tunel má jen 620m. Troufám si tvrdit, že i s tou estakádou to byla pořád ještě levnější varianta, než by byl tříkilometrový tunel se dvěma mosty přes železniční trať.

0/0
4.1.2013 14:32

P68a13v59e57l 76K77u15r55a50l 5641824770830

Tenhle stát nemá dost peněz na to ani aby udržoval současné silnice v chodu. Dokud k tomuto stavu nedojde měla by výstavba nových kilometrů (to do budoucna znamená jenom vyšší náklady na údržbu) zcela zastavit.

Silnic máme zbytečně mnoho. (ostatně stejný problém je i se železnicemi... taky zbytečně moc)

0/−2
5.1.2013 15:58

V70í85t 45B22r47z45o94b83o52h59a61t71ý 7390732963581

Tohle je podobně hloupé tvrzení jako to, že když se zvýší daně, vybere se na nich víc. Nevybere jelikož spousta lidí se s placením "přestěhuje" nebo si najde jinou kličku. Pokud budu mít přetíženou silnici tak ji můžu opravovat téměř každý rok, dokud se nepostaví jiná, která ji "uleví" a až tímto se v konečné fázy ušetří.

+2/0
5.1.2013 23:37

T82o90m25a66s 31N53o56v42o15t54n32y 3251536128939

Hodně hloupý příspěvek

+1/0
6.1.2013 0:53

P76a63u33l 40J50a98r98o21s 2303198220

Petre.Mas uplne pravdu.Jen doplnim,ze ti ekologove take nadavaji,kdyz zatvrdnou,nekde na zacpane ceste.

0/0
7.1.2013 18:03

Z25d53e97n85a 46H14v18o96z67d72e66n21s61k26á 6393127177926

A ze nikdo nedela migracni studie tykajici se lidi, kterym vede vysoce frekventovana silnice stredem obce?

+3/0
3.1.2013 17:23

V22á79c39l49a64v 83P17o16u42s55t58k82a 3790941572

Tyhlety strosti můžete klidně pustit z hlavy Kefalín, lidí je na světě jako sr....

0/−2
3.1.2013 19:32

M19a37r13t44i29n 17K28o17u56t44n31i20k 4523707247219

Kdepak že onen aktivista Miroslav Patrik bydlí, asi někde u Brna, že bychom mu tam poslali pár hlukových a vibračních stavebních strojů aby se mu zatřásl barák a párkrát mu tam zatůrovali, aby poznal život lidí třeba ze Spytihněvi na úseku odkud má odvést provoz budoucí rychlostní silnice. Nebo by stačilo této organizaci přestat platit dotace ze státního rozpočtu a přestat jim platit výpalné za razítko v územním řízení.

+8/−2
3.1.2013 14:53

J95i91n27d17ř39i81c74h 87Š24k77o40p70e61k 4475831910705

ono by stačilo při plánování trochu myslet a ne projektovat stylem já jsem projektant/investor, kdo je víc ? Silnice půjde kudy chci já... (a to se nezastávám ekologů, jen narážím, jak se často připravují trasy)

+3/−5
3.1.2013 18:19

V62á51c88l35a67v 87P84o92u72s81t14k43a 3730641452

Trasy se často připravují tak, jak je to ekonomicky a dopravně nejvýhodnější.

+2/−1
3.1.2013 19:33

J28o43s61e89f 61T87r28ö37g61l 8259292506766

COž je právě ta chyba, na ŽP se dostane až nakonec a výsledek v praxi vidíte - spory a průtahy.

+2/0
4.1.2013 12:18

T56o54m19a60s 39N48o88v28o35t84n38y 3141426238669

My tu v Brně se za  něj stydíme. I tady hodně škodil a třeba Královopolské tunely zdržel spolu se Štěpaníkem cca o rok a prodražil min. o půl miliardy. Přitom doprava v půlce Brna je po otevření daleko plynulejší a hlavně v v ulicích je daleko méně aut, protože se nemusejí proplétat skrz obydlené čtvrti.

0/0
6.1.2013 0:57

J98a70n 53M50a22l93ý 6529280846

Z rychlostní silnice je hotový úsek Říkovice - Hulín - Otrokovice, nejen křižovatka u Hulína a severní obchvat Otrokovic.

+3/0
3.1.2013 14:45

Z92d39e82n44e24k 36H20r47d46i17n46a 9270729533140

Tak Říkovice - Hulín je peáž spolu s D1. Navíc je hotový kousek u Olomouce, kde na na R55 navazuje křižovatka s R35.

0/0
3.1.2013 18:42

V34á74c26l92a57v 33K85u29ž73e61l37í90k 6704789385817

Nejlepší by bylo osídlit těmi "ekology" domy přiléhající k silnici, kudy projíždějí tisíce aut. Možná po čase by jim ten jejich krahujec zpíval v uších.

+10/−2
3.1.2013 14:28

T14o36m33a66s 98A64u54g13u97s74t89y67n 6347766481350

Proč novináři všude píší, že "kvůli ekologům" ? 

Zákon byl porušen (podle rozhodnutí soudu) úplně někým jiným...

+6/−9
3.1.2013 14:01

M26i49l25a46n 77K59o69v61á17č 9202188813857

co taky čekat od idnesu Rv

+1/−1
3.1.2013 18:53

Z44d48e67n17ě35k 42J90o49n86á14š 9681309236930

Ukažte mi jednu věc, proti které neprotestují ekologové?

+14/−3
3.1.2013 13:38

J82a42r28o93m96i23r 12C74h31a62l90o14u53p65k70a 4599887555717

Proč?

0/0
4.1.2013 11:26

L27u63c35i31a59n 98P44a56p85a39z44i56a26n 5634657851295

Proč silničáři nechtějí hledat vhodnější trasu? Májí fetiš ze stávající namalované trasy? Proč, někdo z papalášů tam má pozemky, na kterých spekuluje? Působí to trapně!

+4/−7
3.1.2013 13:28

P88e25t21r 68S83t69a26r15o26s30t87a 6356778360248

Na každé trase žije nějaký živočich či roste nějaká rostlina a tzv. "ekologové" budou protestovat vždy a začínat jinde od začátku by stejně nikam nevedlo.

+8/−2
3.1.2013 14:16

Č22e58s95l39a56v 20T67a93r62a65n26z45a 6858167744495

Přesně, neprotestují kvůli přírodě, ale protestují aby protestovali.

+3/−2
3.1.2013 16:47
Foto

P87e78t51r 70M73o44o12s 6422925187

Spolky typu Děti Země, Hnutí Duha, Arnika a jiné nemají s ekologií nic společného.Jejich činností je rocketeering(organizované vyděračství, např. placení mafii za "ochranu"), zde se ovšem platí za "nepřekážení" - viz ten výtečník, co dlouhodobě blokuje dostavbu D8 v severních Čechách a který má na krku už trestní oznámení, protože  to zřejmě trochu přehnal...

+2/−1
4.1.2013 1:39

J26o42s78e56f 31T17r12ö30g43l 8679672356396

Pokud podle jednoho podvodníka hodnotíte všechny aktivisty, tak byste se nad sebou měl zamyslet.

0/−1
4.1.2013 9:45

T18o30m31a58s 12N67o34v40o97t51n79y 3981556368659

Přesně tak a Patrik je jeden z největších vyděračů

0/0
6.1.2013 0:58

V50o77j55t62ě46c47h 92B34á25r16t44e18k 1421655716171

Neexistuje trasa, se kterou by "ekologové" souhlasili. A seznamte se prosím s navrženou trasou této komunikace a pak teprve hodnoťte.

+7/−2
3.1.2013 14:29

M80i62l49a42n 49B52u84r98e74š 4685776287908

ekologové, největší zlo této země. Bojují za nesmysly, jezdí autama, nosí kožené věci. Děti země? Spratci země

+16/−6
3.1.2013 13:24

L97u56c74i80a45n 79P65a21p15a88z90i24a94n 5154527661585

Největším zlem je mafie, Klaus a jeho lidi, pravice, která vládne s korupčníky. To se s Dětmi země rozhodně nedá srovnávat a nemohu s Vámi souhlasit! Amnestie, kterou učinil Klaus je rovna vlastizradě národních zájmů poctivých občanů České republiky!

+8/−10
3.1.2013 13:30

A90d73a35m 43H98a46n15s 1926252971916

já vím, jak ti je, chudáčku;-D

+3/−4
3.1.2013 16:50

Z55d87e76n68a 74H42v26o58z68d37e96n85s16k94á 6753737577286

Kazdej z nich skodi jinak.

+2/−1
3.1.2013 17:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.