Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči čekají na R55, cesta však nemá kvůli ekologům ani jistou trasu

Ekologům z hnutí Děti Země se podařilo uchránit vzácné biotopy mezi Babicemi a Starým Městem. Soud totiž zrušil výjimku, díky které mohla tímto územím vést plánovaná rychlostní silnice R55. Cesta tak v tuto chvíli není jistá ani na papíře. Podle silničářů to však není definitivní verdikt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94i10l94a48n 34L96a28š72ť60o50v66k93a 8392444963288

Ano v očích těcho zelených trotlů a škůdců jsou broučci a žabičky důležitější než lidské životy!RvRvRvRv

+1/−1
5.1.2013 14:46

T41o62m28a46s 72N89o84v50o53t85n68y 3981646318379

Přesně tak, navíc Patrik škodí jen do té doby, než dostane zaplaceno, aby přestal. Je to prostě kšeft s lidskými životy skrývající se po "ekologií". A protože takto funguje většina takzvaných ekologických organizací, tak ať se pak nediví, že jich všichni mají plné zuby.

0/0
6.1.2013 0:50

M37i45l76a65n 50L13a94š95ť87o91v63k40a 8922824753228

Ano, jde jim jen o výpalné, či držhubné! Bohužel našimi novináři jsou tyto kreatury stále nazývány ekology.Rv

0/0
6.1.2013 1:39

A33l20b47e13r73t 96C40e79c15h24l 1543931477388

Autorko. Obchvat Otrokovic zcela hotov není (jeho jižní část chybí), naopak úsek mezi Otrokovicemi a Hulínem hotov je. Fascinuje mě, že někdo může napsat článek a ty nejzákladnější informace podá zcela chybně, že píše o dálnici a ani se nepodívá na mapu (která je na netu dostupná během několika vteřin), ani tu minimální snahu si něco ověřit nevyvine ...... Rv

0/0
4.1.2013 13:29

J28o18s39e23f 38T58r61ö78g56l 8259452656406

Teď si vysloužím všeobecné opovržení a pár mínusů, ale nedá mi to se neozvat. Žasnu nad tím, kolik lidí tady nadává na někoho, kdo si dovolí ukázat na porušení zákona (a soud mu dá za pravdu!) a jak málo lidí nadává na toho, kdo zákon porušil (v tomto případě MD resp. ŘSD). Sice se mi to příčí, ale jsem schopen pochopit, že pro většinu konzumní společnosti je důležitější silnice a auto než chráněné území resp. ohrožený druh. Nicméně civilizovaná demokratická společnost se pozná mj. podle toho, že dá i na menšínové názory a že je schopna ochránit ty slabší, v tomto případě tedy chráněná území a chráněné živočichy. Z titulu té ochrany vyplývá, že by se do těchto biotopů nemělo zasahovat, např. tím, že se tu postaví dálnice. Zákon připouští výjimku, kterou uděluje ministerstvo ŽP, nemůže to udělat jen tak jak se to komu hodí, ale musí splnit zákonné požadavky. Pokud dojde na spor, máme tu soudy, které dají zapravdu jedné nebo druhé straně. V tomto případě tedy dal soud žalující straně, že nebyl dodržen zákon a příprava stavby, která má  svoje pravidla, probíhala nezákonně. Kdo za to může? Žalující strana asi ne.

Pokud to zobecním, podobných sporů bylo, je a v budoucnu určitě bude mnoho. Ekologické organizace opravdu nebojují proti každému kilometru dálnice, ale zajímají je jen problematické úseky. Bohužel hlavní problém je na ŘSD, která se stále nenaučila zákon ctít (a to nejen zákony na ochranu ŽP, ale i ty obecné správní, např. včasné vyvěšování řízení,obesílání účastníků apod., na tom se vezla řada sporů nejen ekologických) a stále projektu dálnice obvykle s malým ohledem na ŽP a bez snahy se s aktivisty rozumně dohodnout na kompromisech. Výsledkem jsou spory, průtahy a celková naštvanost lidí, kterým provoz na objízdných trasách nedělá objektivně dobře. Nicméně špatný stav objízdných tras není důvodem k rezignaci na ochranu ŽP nebo k porušování zákonů. A je třeba honit ty, kteří tak nečiní a ne ty, kteří na to upozorní.

+5/−1
4.1.2013 10:02

P53e19t58r 91C66h76u73d45o87b27a 8274638406140

Bylo by to krásné, ale je v tom jeden zásadní háček. Pořád slyšíme, jak ekologická hnutí nebo jiní aktivisti protestují proti navrhovaným trasám komunikací, ale nikdy nepadlo ani slovo o tom, že by sami navrhli nějakou smysluplnou variantu nebo řešení. Pak je těžké hledat nějaký kompromis a v očích veřejnosti toto nutně vyvolává pocit, že jde jen o pouhé zdržování (což je v konečném důsledku pravda).

+2/−1
4.1.2013 11:55

J96o59s35e58f 11T57r59ö72g55l 8119792536266

To je ovšem jen mediální obraz. Pokud zabrouzdáte např. na www stránky těchto organizací, tak tam těch alternativ najdete řadu, jen už se o nich nepíše, protože to není tak zajímavé. Většina oficiálních projektů se řeší tak, aby byla dopravně optimální (i za cenu zásahu do ŽP), z tohoto pohledu bývají ekologické alternativy horší.  Pár příkladů:

U D8 navrhovali ekologové už v 90 letech jakousi "objížďku" Středohoří z jihu, dále pak variantu s dlouhým tunelem Lovosice-Řehlovic a nakonec i "nejkomrpmisnější" variantu s tunelem Kubačka (která by byla mimochodem kratší a sklonově příznivější než současná trasa). Bohužel se žádná z těchto tras nedostala do oficiálního projednávání a i z toho vyplynuly průtahy, protože např. neposouzení varianty s dlouhým tunelem byl jeden z argumentů proti výjimce ze zákona.

U D11, která protíná Libický luh (u nás naprosto jedinečná a původní lokalita), nakreslil tupý projektatnt násep, který by odřízl část lokality od vody. Ekologové navrhovali taky objížďku (která by pravda byla ponkud problematičtější) a pak estakádu, která by na lužní ekosystém měla relativně malý vliv. ŘSD se nepochopitelně drželo násepu, nakonec se po letech sporů povedlo prosadit alespoň kratší most.

V případě R55 k ŽP šetrnější alternativy také existují (na papíře), zle ŘSD je neoblomné. Viz třeba http://www.denik.cz/z_domova/r5520071205.html nebo zde http://www.dalnice.com/r/r55/r55.htm

+2/0
4.1.2013 12:16

J60o53s63e31f 66T17r66ö85g70l 8569312866266

Mimochodem podle výzkumu veřejného mínění se k šetrnější variantě D8 s tunelem Kubačka přiklánělo více lidí než ke stávající stále zablokované variantě.

+2/0
4.1.2013 12:22

P73e91t40r 89C21h58u97d53o64b29a 8304668446180

Myslím, že za takto pošramocený obraz si ale ekologická hnutí mohou sama. Vezměmě si třeba zrovna dálnici D8. Nejen odborníkům, ale i laické veřejnosti je jasné, že ze všech dopravních staveb je tunel tím úplně nejnákladnějším objektem, jak při výstavbě, tak při provozování. Tím je pochopitelné, že se jim projektanti snaží vyhnout. To u D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi lze. S tohoto důvodu nutně vypadá požadavek ekologů za nesmyslný - proč mrhat časem a vyhazovat milióny na studii varianty s dlouhým tunelem, když je od počátku jasné, že bude finančně neúnosná? Možná mají oporu v zákoně, ale zdravý rozum by měl mít přednost.

0/−2
4.1.2013 13:29

J79o79s62e56f 22T23r59ö22g91l 8349942606566

Mně ze stejného důvodu spíše překvapuje, že tam dlouhý tunel není, někdo by se na tom více napakoval...

Ale teď vážně. Souhlasím, že dlouhý tunel je drahý, ale nemůžu souhlasit s tím, že neúnosně. Na těch 12,7 km D8 přes Středohoří se počítá s náklady 12 miliard, což je hodně naprůměrná hodnota. Nový úsek také vede z větší části po umělých stavbách - vysoký most přes Opárenské údolí, pak krátký tunel, estakáda u Prackovic, druhý tunel. Varianta s tunelem Lovosice-Řehlovice by asi stála víc, ale varianta s tunelem Kubačka by o moc víc stát nemohla - místo dvou krátkých tunelů a estakády by byl jeden tříkilometrový a trasa by navíc byla o několik km kratší a menším převýšením.

+1/0
4.1.2013 13:47

P72e28t36r 12C13h70u83d83o67b42a 8644898306540

Jsou tam sice dva tunely, ale ten kratší, co má cca 270m, nebyl postaven vrtáním díry do kopce, ale vybetonovali rouru na povrchu a pak zasypali (zřejmě je tam jen kvůli migraci zvěře), čili ten nemohl být o moc dražší, než most. A ten druhý a delší tunel má jen 620m. Troufám si tvrdit, že i s tou estakádou to byla pořád ještě levnější varianta, než by byl tříkilometrový tunel se dvěma mosty přes železniční trať.

0/0
4.1.2013 14:32

P71a94v34e43l 64K32u97r85a15l 5171104190730

Tenhle stát nemá dost peněz na to ani aby udržoval současné silnice v chodu. Dokud k tomuto stavu nedojde měla by výstavba nových kilometrů (to do budoucna znamená jenom vyšší náklady na údržbu) zcela zastavit.

Silnic máme zbytečně mnoho. (ostatně stejný problém je i se železnicemi... taky zbytečně moc)

0/−2
5.1.2013 15:58

V65í60t 10B15r94z59o11b34o35h38a26t26ý 7940592333221

Tohle je podobně hloupé tvrzení jako to, že když se zvýší daně, vybere se na nich víc. Nevybere jelikož spousta lidí se s placením "přestěhuje" nebo si najde jinou kličku. Pokud budu mít přetíženou silnici tak ji můžu opravovat téměř každý rok, dokud se nepostaví jiná, která ji "uleví" a až tímto se v konečné fázy ušetří.

+2/0
5.1.2013 23:37

T46o97m65a91s 67N87o27v66o90t40n38y 3571866228289

Hodně hloupý příspěvek

+1/0
6.1.2013 0:53

P12a93u96l 28J33a66r37o69s 2393288290

Petre.Mas uplne pravdu.Jen doplnim,ze ti ekologove take nadavaji,kdyz zatvrdnou,nekde na zacpane ceste.

0/0
7.1.2013 18:03

Z46d66e17n26a 68H71v74o73z67d18e43n27s15k77á 6433427247636

A ze nikdo nedela migracni studie tykajici se lidi, kterym vede vysoce frekventovana silnice stredem obce?

+3/0
3.1.2013 17:23

V31á52c47l22a19v 24P31o97u41s10t54k19a 3380361722

Tyhlety strosti můžete klidně pustit z hlavy Kefalín, lidí je na světě jako sr....

0/−2
3.1.2013 19:32

M47a50r59t58i73n 70K66o82u22t53n20i67k 4763907497889

Kdepak že onen aktivista Miroslav Patrik bydlí, asi někde u Brna, že bychom mu tam poslali pár hlukových a vibračních stavebních strojů aby se mu zatřásl barák a párkrát mu tam zatůrovali, aby poznal život lidí třeba ze Spytihněvi na úseku odkud má odvést provoz budoucí rychlostní silnice. Nebo by stačilo této organizaci přestat platit dotace ze státního rozpočtu a přestat jim platit výpalné za razítko v územním řízení.

+8/−2
3.1.2013 14:53

J34i22n15d17ř75i81c33h 57Š92k93o70p39e73k 4285581790175

ono by stačilo při plánování trochu myslet a ne projektovat stylem já jsem projektant/investor, kdo je víc ? Silnice půjde kudy chci já... (a to se nezastávám ekologů, jen narážím, jak se často připravují trasy)

+3/−5
3.1.2013 18:19

V53á67c36l82a82v 49P91o64u69s34t68k98a 3550541162

Trasy se často připravují tak, jak je to ekonomicky a dopravně nejvýhodnější.

+2/−1
3.1.2013 19:33

J91o20s30e95f 33T28r96ö65g27l 8129652786106

COž je právě ta chyba, na ŽP se dostane až nakonec a výsledek v praxi vidíte - spory a průtahy.

+2/0
4.1.2013 12:18

T36o18m93a94s 39N59o32v33o22t16n50y 3721226528159

My tu v Brně se za  něj stydíme. I tady hodně škodil a třeba Královopolské tunely zdržel spolu se Štěpaníkem cca o rok a prodražil min. o půl miliardy. Přitom doprava v půlce Brna je po otevření daleko plynulejší a hlavně v v ulicích je daleko méně aut, protože se nemusejí proplétat skrz obydlené čtvrti.

0/0
6.1.2013 0:57

J56a64n 57M46a49l63ý 6479630976

Z rychlostní silnice je hotový úsek Říkovice - Hulín - Otrokovice, nejen křižovatka u Hulína a severní obchvat Otrokovic.

+3/0
3.1.2013 14:45

Z61d55e88n56e11k 19H80r27d69i91n37a 9600409723680

Tak Říkovice - Hulín je peáž spolu s D1. Navíc je hotový kousek u Olomouce, kde na na R55 navazuje křižovatka s R35.

0/0
3.1.2013 18:42

V94á31c82l78a14v 79K33u21ž74e90l19í61k 6534289395457

Nejlepší by bylo osídlit těmi "ekology" domy přiléhající k silnici, kudy projíždějí tisíce aut. Možná po čase by jim ten jejich krahujec zpíval v uších.

+10/−2
3.1.2013 14:28

T88o53m95a42s 83A70u74g31u13s34t32y12n 6297246531260

Proč novináři všude píší, že "kvůli ekologům" ? 

Zákon byl porušen (podle rozhodnutí soudu) úplně někým jiným...

+6/−9
3.1.2013 14:01

M90i88l51a27n 80K67o59v27á38č 9442238653917

co taky čekat od idnesu Rv

+1/−1
3.1.2013 18:53

Z57d37e98n40ě56k 48J16o43n39á84š 9341569606750

Ukažte mi jednu věc, proti které neprotestují ekologové?

+14/−3
3.1.2013 13:38

J78a57r30o90m60i46r 92C69h64a75l21o64u31p93k77a 4149487565197

Proč?

0/0
4.1.2013 11:26

L55u96c32i71a72n 74P46a81p60a13z27i70a29n 5914797691175

Proč silničáři nechtějí hledat vhodnější trasu? Májí fetiš ze stávající namalované trasy? Proč, někdo z papalášů tam má pozemky, na kterých spekuluje? Působí to trapně!

+4/−7
3.1.2013 13:28

P53e62t28r 98S86t71a32r29o90s27t22a 6656358450768

Na každé trase žije nějaký živočich či roste nějaká rostlina a tzv. "ekologové" budou protestovat vždy a začínat jinde od začátku by stejně nikam nevedlo.

+8/−2
3.1.2013 14:16

Č87e97s56l39a50v 81T56a90r61a56n34z16a 6468367744945

Přesně, neprotestují kvůli přírodě, ale protestují aby protestovali.

+3/−2
3.1.2013 16:47
Foto

P83e92t18r 26M46o66o26s 6722475697

Spolky typu Děti Země, Hnutí Duha, Arnika a jiné nemají s ekologií nic společného.Jejich činností je rocketeering(organizované vyděračství, např. placení mafii za "ochranu"), zde se ovšem platí za "nepřekážení" - viz ten výtečník, co dlouhodobě blokuje dostavbu D8 v severních Čechách a který má na krku už trestní oznámení, protože  to zřejmě trochu přehnal...

+2/−1
4.1.2013 1:39

J49o21s51e87f 49T54r92ö92g27l 8649622206316

Pokud podle jednoho podvodníka hodnotíte všechny aktivisty, tak byste se nad sebou měl zamyslet.

0/−1
4.1.2013 9:45

T80o83m90a79s 64N85o48v70o42t96n43y 3221666478359

Přesně tak a Patrik je jeden z největších vyděračů

0/0
6.1.2013 0:58

V87o74j50t49ě39c56h 75B61á94r80t76e25k 1581965956701

Neexistuje trasa, se kterou by "ekologové" souhlasili. A seznamte se prosím s navrženou trasou této komunikace a pak teprve hodnoťte.

+7/−2
3.1.2013 14:29

M33i97l29a91n 50B82u38r48e60š 4715176687478

ekologové, největší zlo této země. Bojují za nesmysly, jezdí autama, nosí kožené věci. Děti země? Spratci země

+16/−6
3.1.2013 13:24

L86u14c94i19a91n 90P53a57p96a43z72i50a61n 5184477251285

Největším zlem je mafie, Klaus a jeho lidi, pravice, která vládne s korupčníky. To se s Dětmi země rozhodně nedá srovnávat a nemohu s Vámi souhlasit! Amnestie, kterou učinil Klaus je rovna vlastizradě národních zájmů poctivých občanů České republiky!

+8/−10
3.1.2013 13:30

A66d45a83m 17H93a91n60s 1966802921776

já vím, jak ti je, chudáčku;-D

+3/−4
3.1.2013 16:50

Z33d66e78n93a 75H18v58o22z17d71e36n56s32k51á 6293237347456

Kazdej z nich skodi jinak.

+2/−1
3.1.2013 17:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.