- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Můj návrh na čisté řešení, při kterém by odpadly tyto diskuse: stát by u ziskových tras (rychlíky mezi městy) přispíval pouze na cenu jízdenky, všem dopravcům stejně, vědělo by se kolik. A neexistovaly by žádné účelové dotace ani půjčky od státu na jakoukoliv konkrétní věc typu investice do vlaků či modernizace apod. které vše znepřehledňují a kvůli kterým Jančura (podle mě naprosto oprávněně) vymáhá od státu informace, které mají celý tento chaos s dotacemi zpřehlednit. Hospodaření ČD by tak bylo naprosto oddělené od státu a jak by dopravci včetně ČD naložili s dotacemi na jízdenku, by byla jejich věc. Pak by si všichni dopravci byli rovni a pak teprve by ČD mohly argumentovat obchodním tajemstvím. Pokud by se stát rozhodl podporovat ztrátovou regionální dopravu, kde by koncept s dotací na jízdenku nefungoval (co kdyby při nějaké jízdě z Horní do Dolní v neděli v poledne nenastoupil jediný cestující, to je celkem běžné), našel by se jistě podobný transparentní model, který by motivoval k tomu, aby dopravce hledal šetrnější způsoby, třeba dopravu řešil malými mikrobusy s malou spotřebou apod. ale opět takový, že by vše bylo transparentní a všichni dopravci by si byli rovni. Například že by stát (kraj) vypisoval každý rok nové výběrové řízení na danou trasu a zadával by jen počet spojů a maximální cenu jízdenky. Soutěž by vyhrál ten, kdo vymyslí nejúspornější variantu. Pak by mohl vše vytříbit trh, protože pokud by ČD hospodařilo špatně, pak by přirozeně ubývalo a vyklízelo by trh soukromým dopravcům a celá doprava by se stávala efektivnější nebo naopak, ČD by se rychle ve vlastním zájmu zreformovalo, protože by jim hrozil rychlý zánik. A tak to má být, a bylo by to ku prospěchu všech. Tedy kromě té části ČD která chce mít pohodlný život s penězovodem a s privilegii od státu ale to je naopak společensky škodlivá věc, kterou je nutno naopak potlačit.
Vše, co je financováno z našich daní nesmí být tajné!
A co tajné služby a některé armádní bojové akce? Mají si zavézt blog a tam každý den psát co kde utratily, komu a proč?
Jančura míchá hrušky a jablka. Komplexní dopravní obslužnost v celé síti je jedna věc. Atraktivní podnikání s několika krátkými soupravami na nejdelší trase v Česku mezi dvěmi aglomeracemi (každá cca 1 mil obyvatel) je věc druhá.
jistě, ale poukázat na lhaní ČD ohledně stavu bylo jedině dobře - pro nás i pro něj.
Slyšel jsem,že osobní železniční doprava vydělává a je v plusu a ještě dotuje tu nákladní.Někdo tady pěkně lže..................................
Tohle nikdo odpovědný nikdy neřekl a ja to naprostá pitomost. Osobní doprava nebyla na území našeho státu zisková v posledních 60 letech nikdy. Bývalo to naopak, obrovské přepravy nákladů nastartované za minulého režimu částečně spozorovaly dopravu osobní.
Takže ČD Cargo ziskové bylo, do ztráty se dostalo do ztráty až v posledních letech v souvislosti s nástupem mnoha soukromých nákladních dopravců a ztrátou mnoha výhodných zakázek. Ztrátu z provozování služby kusových zásilek (té nejnákladnější) tak již nebylo z čeho hradit a nyní se řeší, co se bude z touto službou dít. Bylo o tom dost článku i tady na iDnes.
Ať si říká kdo chce co chce, ale při počtu zaměstnanců a administrativě atd. je uplně jasné že se z Českých Drah stal nevýdělečný moloch. Doufám že jim konkurence pomůže se trochu zvednout, nebo zaniknout. Jedna věc která mě na tom analogicky strašně štve je, že není možné udělat konkurenci pro celý stát.
Nevýdělečný moloch to je především proto, že musí obsluhovat i ty nejzapadlejší vesnice. Česko má jednu z nejhustších sítí železniční dopravy a stát požaduje, aby byla pokud možno celá využita. Proto se musí jezdit i přes horní-dolní, kde jednou za den nastoupí dvě babky aby přejely do vedlejší vesnice do kostela. To je holt daň za to, že jsou ty vesnice obsluhované. Pokud by šlo jen o to udržet dopravu na hlavních trasách kde je alespoň 25% obsazenost, tak se drahám značně sníží náklady.
Jančurovy důvody jsou jasné.Chtěl soutěžit s ČD o trať a jeho nabídnutá cena na km byla vyšší než ta jeho.Nyní má přehled o cenách a nabídku bude podle toho upravovat.
No a? On bude vědět, kolik si v minulém období účtovaly ČD. A ČD budou vědět, že on to ví. Takže stejně, pokud bude chtít zakázku získat, bude motivovaný nabídnout státu co nejlepší cenu.
K rozdílům kultury cestování západ - Česko - kromě údržby hraje podle mne významnou roli chování cestujících, lidově řečeno, že jsou češi nesrovnatelně větší "doby.ek" než průměr Německa, Rakouska, Švýcarska.
Pomalové S-Bahny jsou důkazem nadčlověčího postavení Germánie.
Můžete mi odpovědět proč si stát objednal mou cestu vlakem z Břeclavi do Prahy? A kolik mi za ni zaplatil, když mě stála bezmála 500 Kč? Vlak, ve kterém bylo tak našlapáno, že do zaplněnýho kupé hledělo dalších 10 lidí přitisknutých ksichtem na skle? Předpokládám že stát zaplatil i jim za tuto příjemnou cestu
Poprvé 500 Kč za jízdenku ? Na internete sa dá kúpiť jízdenka na túto trasu lacnejšie,tiež Včasná jízdenka / býv.sporotiket zníži cenu.A to,že bol vlak preplnený može mať viac príčin.1.medzištátny vlak EC z Budapešti a Bratislavy samozrejme je viac obsadený ako vnútroštátne rýchliky Brno-Praha,o D1 exprese sa popísalo veľa-tam je cestovanie relaxom a komfortom 2.po sviatkoch a v nedele bývajú expresy tiež preplnené.
Podle něj jsou tyto údaje označeny jako obchodní tajemství a ministerstvo riskuje pokutu 500 tisíc korun a náhraduškody.
Na tonhle je zabavny ,jak velky strach maji z pokuty 500 tisic Korun ,zatimco CD prodelavaji miliardy .
ČD jsou v zisku, rozhodně neprodělávají miliardy.
Tuneláři mají pouze obchodní tajemství. Nic jiného nemají....