Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Magie podle Českých drah. S daty o rychlících čarují, jak se jim hodí

Tuzemský daňový poplatník poprvé v historii ví, kam přesně mizí čtyři miliardy korun, které posílá každý rok ministerstvo dopravy státním Českým drahám na provozování dálkových rychlíků. Už je také jasnější, proč se kvůli zveřejnění údajů dráhy tak bouřily: s čísly za náklady si zjevně kouzlí na jednotlivých tratích tak, jak se jim zrovna hodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O88l56d90ř25i58c41h 96K58o13l91b10a55s21n54j81u16k 1705205671535

ČD - tato státní instituce by mohla s konkurencí opravdu více hýbat, jen !by to chtělo chtít a využívat náměty svých 8-o "fanoušků, co stojí při železničních tratí a fotí jako o smrt;-O!!!!!!

Lidé prosím a zvláště ty, co stále zůstávají ČD příznivcem, momentálně se netřeba zaobírat ztrát, ale přispívat náměty "přitáhnout" nové cestující na cestu ČDV!!!!!

Já vlakem cesty prožívám, mám rád tento způsob dopravy a vím, kde a kdy by cestující se " prali" o jízdenky ČD:-)8-o[>-]R^;-D !

Naše republika je krásná zem a dala by se projet třeba jen vlakem a auto nechat doma a konkurenci " válcovat" tím způsobem, jak to ona dělá ČDRv!

Já jezdím ČD a  často přivádím jejích průvodčí do stavu šílenství a ku zpoždění vlaku! Jejich zlost je jen na chvíli, pak se omluví a odejdou ode mne se stáhnutým

"ocáskem" ! Pak já zářím jako sluníčko , vycházející nad LYSOU HOROU 8-					
				</div>
				<div class=

0/0
1.8.2013 9:40

T29o21m86á49š 81Z51a43h60á71l72k28a 7610132867670

ČD mám rád, ale na trati Praha - Tanvald pravděpodobně ve výpočtu ztráty počítali s prázdným Pendolinem taženým Brejlovcem místo 854 a 1-2x Bdtn.

0/0
13.1.2013 12:12

D92a26v70i50d 96M37a35l75i83n54a 1420253380703

Mozna jsem za blbce, ale porad nechapu, jak nekdo muze vytvaret zisk utratou dotaci??? Chapu zisk jako rozdil mezi trzbou a naklady!!! Od kdy se do trzeb zapocitavaji statni dotace??? Tedy I dane poplatniku, kteri tyto sluzby nevyuzivaji??? Napr. Nechapu, jak k tomu prijde obcan Novak z Horni Dolni, kde neni ani zeleznicni zastavka, ze ze svych dani za odvedenou praci dotuje neschopnost jineho vygenerovat svou cinnosti v doprave normalni zisk???

+1/−1
7.1.2013 21:49

R83a24d50e27k 18J56a16n14a57t63a 9865686784952

Vtip je v tom, že to nejsou dotace. Dotována je možná tak nějaké nezisková školka. Ale dopravci ve veřejné dorpavě (nejen ČD, ale spousta dalších - na železnici GWTR, Viamont, JMHD, železnice Desná, RegioJet na Slovensku, na silnic pak BusLine, Osnado, Veolia, KAD, ICOM, atd. jsou jich desítky) ti dotace neberou. Plní státem a kraji zadané zakázky na dopravní obslužnost. Což je podnikání jako každé jiné, a jeho cílem je zisk. Tento zisk bývá smluvně omezen nějakou cifrou, zpravidla 3% nebo tak nějak.Tolik na vysvětlenou, osvěty není nikdy dost, jak je vidět na vašem příkladě.

Dále, do Horni Dolní k panu Novákovi pravděpodobně vede silnice, a to pravděpodobně taková, po které (kromě pana Nováka) projede za den pár aut. Daně lidí, kteří tuto silnici využívají, tudíž tuto silnici ani náhodu nezaplatí. Pokud mu do takové díry jezdí autobusová linka, její ztráta je rovněž placena z veřejných roizpočtů.

Takže pan Novák je "dotován" taky a neměl by si stěžovat.

+1/0
7.1.2013 22:55

M10a14r42t61i93n 83B40a19r43t84o91š 7686732785

Vy jste jak kefemlýnek, pořád dokola. Tak trocha osvěty pro Vás. ČD od státu dostávají dotace, i když někteří tomu chtějí říkat jinak. Tahle slovní ekvilibristika ale na tom, že jde o dotace, nic nemění. Ostatně, sám si poněkud odporujete.

0/−2
8.1.2013 0:11

R70a20d21e66k 28J20a54n63a70t55a 9975396134162

Vy se pořád točíte kolem zkratky "ČD", asi vám způsobuje nějaký mindrák. Můj příspěvek je ale platný i tehdy, pokud z něj "ČD" vypustíte.

Vyjmenoval jsem ale i dalších 10 firem, které fungují obdobným způsobem (provozují ztrátovou dopravu v objednávce pro stát/kraje za úhradu). K těm máte také nějaké vyjádření, nebo ne?

+1/0
8.1.2013 9:34
Foto

O57l90d54ř95i32c91h 23K88o70l11b16a93s85n91j54u76k 1485475451945

Ono je lehké urážet člověka slovem typu " kafemlejnek"X, ani toho pana RADKA JANOTU  osobně neznáte a už pod jeho slova sypete písek, jako pod parní lokomotivu;-€!

Tím, že se zde budeme mezi sebou urážet, tak to problém ztrát nevyřeší!

ČD mám pořád rád, můj otec tam pracoval celý život a ČDmá svoji určitou historii, na které třeba stavět a takové "ŽALUDY"  stavět do latě, jak spravovat majetek státu, respektive ČD![>-][>-][>-]EU

0/0
1.8.2013 9:54

B47o38h53u41s15l18a50v 12K74r38á55l46í91k 2851220219916

Pokud je mi známo, tak dotací se nazývá nejen to, když veřejnoprávní subjekt sám provozuje činnost, která je pro něj ztrátová, resp. za kterou nic neutrží, ale také to, když přispívá na nějakou službu poskytovanou jiným subjektem s cílem, aby cena pro spotřebitele byla nižší. Pak ovšem provozovatel tuto dotaci zpravidla zahrnuje do tržby (anebo jsou o ni nižší náklady, například jde-li o dotaci na nákup vozidel).

0/0
8.1.2013 2:30

Z78d78e12ň76k64a 26V34e74s73e43l16á 8259345607590

Jeden příklad, jak se dá dost dobře vydělat/získat vyšší dotace apod.: mezi stanicemi Brno, hl. n. a Holubice (týká se rychlíků ze/ve směru Jeseník/Šumperk/Olomouc a Bohumín) je možné jet dvěma trasami: přes Šlapanice, Slatinu a Černovice, nebo přes Sokolnice-Telnice. Rozdíl v délce těchto tras je skoro 6 kilometrů. Rychlíky jedoucí od/do Olomouce jezdí obvykle jedním směrem jednu trasu a opačným směrem trasu druhou, čili jednou jede trasu kratší a jednou delší. Myslím, že je zbytečné zmiňovat, kterou trasu si nechávají zaplatit nejen od státu, ale i od cestujících... :-P Rv Takže i tady v tomto konkrétním případě se dá s těmi čísly tak krásně čarovat... :-/

0/−1
7.1.2013 18:18

R11a59d73e51k 82J14a92n56a63t66a 9525786244922

Pěkné, ale většina nákladů nabíhá spíš s časem (mzdy, vozidla) a počtem cestujícícíh (náklady na pokladní, eshop), než s kilometry (v podstatě jen poplatek za DC a energii což tvoří jen zhruba 25% nákladů).

A jízdní doba těch rychlíků je v obou směrech stejná, k žádné veliké úspoře zde tak tou "zkratkou" nedochází.

+2/−1
7.1.2013 18:32

Z82d92e22ň74k73a 70V82e29s69e71l64á 8209355887830

"v podstatě jen poplatek za DC a energii což tvoří jen zhruba 25% nákladů" - "jen" čtvrtinu nákladů? 8-o Spíš "celou" čtvrtinu!

0/−1
7.1.2013 18:44

R88a51d73e77k 81J94a19n81a29t63a 9385226364332

Takže podle Vás by tedy měl být rozdíl v jízdném odpovídající 25% z těch 6 km, tedy inkrementální jízdné na 1.5 km, což jsou necelé 2 Kč. Ano? Pak nejspíš patříte k těm, co jezdí pro levnější rohlík přes celé město.

Možná vás překvapí, že podobné asymetrie jsou v dopravě běžné. Téměř každá letecká linka má (podle převládajícího směru větru a někdy i rozdílných odletových poplatcích na letištích), v jednom směru náklady vyšší, než v druhém. Přesto stojí obvykle letenky v obou směrch stejně.

+1/−1
7.1.2013 18:57

Z62d70e42ň41k61a 97V68e44s42e14l90á 8879455497470

Vůči zákazníkovi i státu by bylo skutečně férovější onen rozdíl do ceny nějak promítnout. A i když je Vám po tom houby, tak pro levnější rohlík přes celé město nejezdím.

Srovnávat vlak k letadlu mi nepřijde moc vhodné, už jenom kvůli těm palivovým příplatkům, které se velmi často mění.

0/−1
7.1.2013 19:07

P62a98v24e51l 82M84e83r56t69l42í73k 7297649106476

Pan Sůra neměl zapomenout na hlavní důvod, proč je Praha-Brno ztrátové spojení, ačkoliv vlaky jezdí plné. A to je akční jízdné ČD. Pro srovnání - z ČB do Brna je stejná dotace na kilometr, vlakové soupravy jezdí pozdstatně kratší a podstatně starší, ne po koridoru (nižší poplatky?). Ale Praha - Brno stojí 200 bez slevy a ČB - Brno 330 Kč bez slevy. Na jednu stranu chápu, že ČD chtějí přetáhnout cestující z autobusů SA do vlaků, ale měli by to dělat trochu jiným způsobem. Ideální by bylo pokud by to za ně dělal přímo stát, protože železniční doprava je strategickou, narozdíl od silniční.

+3/0
7.1.2013 15:12

D49a18v21i86d 37M19a66l50i89n55a 1780963630373

Omyl. Strategicka neni doprava jako takova, ale zeleznicni cesty. A ty nikdo statu nebere.

0/0
7.1.2013 17:22
Foto

O38l43d42ř19i66c76h 79K52o37l79b63a29s95n22j75u61k 1595285361305

Pane Pavle Mertlíku :-) , bravo;-D !!!

Konečně někdo, komu to myslí a chce ČD pomoci! Neřešíte tak dotace, ale způsob, jakým způsobem by se dalo najít cestu8-o ! !!!!

Děkuji [>-] !

0/0
1.8.2013 10:00
Foto

R31o63s35t60i44s85l58a38v 86S36r88s50t89k34a 3950860640131

Mají bojovat o záchranu, jak se tu někde píše, a při tom se dráhy chovají hůř jak za socialismu. Rozhazují na všechny strany. 1.ledna 20133 jsem se vracel do Brna kolem  trari od České Třebové. Během půl hodiny jely od Brna na Svitavy 3 !!! osobní vlaky s minimálně pěti vagóny. Možná jeden byl zrychlený, každopádně všechny byly takřka prázdné. Kdo to výmýšlí , tak se nechová dobrý hospodář. Rv

+4/−5
7.1.2013 13:29

M54a10r72t63i88n 90N42o47v15o53t11n29ý 7718778925793

Proč do toho taháte dráhy? Ty jezdí pouze to, co si MD a kraje objednají. Tam běžte berečet, pokud máte pocit, že je něco špatně.

+1/−3
7.1.2013 13:35

R68a81d11e95k 27J62a87n69a34t16a 9245256844132

Jistě jste už někdy slyšel o IDOSu. Můžete si tam snadno najít, že "z Brna na Svitavy" jezdí va svátek přesně jeden osobní vlak (Os) za hodinu. Dokonce ani do těch Svitav nedojede. Linka končí v Letovicích nebo Březové nad Svitavou.

Jo, možná počítáte mezi "osobní vlaky", i R (ty jezdí každé 2h) a EC (ty jezdí kažou hodinu). Pak ale srovnáváte jablka a hrušky. Os, R a EC mají zcela jiné zastávky, tedy zcela jiné zákazníky.

A v neposlední řadě, "dráhy" jízdní řád neurčují. Je objednán objednavateli dopravy. "Dráhy" jen plní zakázku.

+5/−1
7.1.2013 14:00

M82a43r24t11i96n 67B24a88r25t29o17š 7426652855

Výmluvy, výmluvy a zase výmluvy. Jenže těmi se (doufám) do nekonečna uživit nedá.

+1/−8
7.1.2013 14:55

R60a93d55e30k 67J87a37n78a33t75a 9435296924572

Poud máte konkrétní připomínku, sem s ní. Ale na úrovni.

Například, pokud vám vadí, že během krátké doby z taktového uzlu Brno hl.n. odjíždějí tři vlaky různých vrstev osobní dopravy (což je jedna z vlastností uzlu v tzv. integrálním taktovém grafikonu), navrhněte, který z nich byste zrušil a odborně odůvodněte tento návrh. OK?

+9/−1
7.1.2013 15:04

M48a14r87t58i14n 89B52a14r61t56o87š 7766602605

Z které planety jste spadl?

+1/−8
7.1.2013 15:27

R48a45d20e65k 68J42a48n65a27t85a 9455616364492

Opakuji svou žádost o konkrétní přípomínku k mému příspěvku.

Na otázky úrovně šestiletého dítěte neodpovídám.

+6/−1
7.1.2013 15:30

M23a30r52t57i63n 36B39a21r38t64o38š 7146382715

O odpověď člověka, kterému nevadí tunelování a odvádí pozornost nesmyslnými otázkami a podmínkami snad ani nestojím. Ale přece jen upřesním. Reagoval jsem na větu: "A v neposlední řadě, "dráhy" jízdní řád neurčují. Je objednán objednavateli dopravy. "Dráhy" jen plní zakázku." Já si zase myslím, že jak na straně krajů tak na straně ČD jde o spolupracují lidi patřící do stejné skupiny zvané tuneláři.

+1/−2
7.1.2013 20:04

R26a94d68e29k 52J27a22n63a43t93a 9635756714132

Pokud se u veřejných zakázek "tuneluje", tak seto ale dělá tím způsobem, že se daná zakázka jednoduše předraží.

Nebo si myslíte, že i z dopravního hlediska celkem logický fakt, že jedou tři vlaky (různých vrstev, různých linek) za sebou, je dán "tunelováním"?

+2/0
7.1.2013 20:19

M51a60r19t90i69n 98B55a96r30t58o65š 7316942195

Přesně tak, jak jste napsal. ČD předražují (neboli požadují po státu nesmyslně velké dotace). A jak ukázala data poskytnutá ministerstvem dopravy tak nejen to, dokonce podvádějí. Ale to Vám jak se zdá ani v nejmenším nevadí. Stále se snažíte odvést pozornost k nějakým třem vlakům z Brna. Poněkud průhledné.

0/−2
8.1.2013 0:16
Foto

O40l80d92ř52i47c79h 46K73o68l32b96a92s54n59j54u80k 1545225751295

Přesně tak - kraje ( objednavatel )Rv

0/0
1.8.2013 10:03

J30o68s64e81f 16L18e23b60d72u72š19k21a 4452283213955

Zrušit všechny dotace, snížit daně a nechat lidi, nechť oni sami si platí to, co chtějí a používají. To platí pro všechy dotace nejenom ČD, ale i dotace do kultury, sportu, zachraňování bank, bankrotujících států a podobně. Když stát ponechá občanům jejich peníze, však oni si zaplatí zvýšenou cenu za to co chtějí a potřebují. Vždyť dnes stát bere každému z ceny jeho práce přes 75%.

+9/−10
7.1.2013 12:20

A24l26a11n 12Ř79e53p67k63a 4405246

Tak tohlevyhlašuji za blbost roku:-P Víme dobře, jak někteří umí hospodařit s financema, ještě húře než stát:-P

Nezapomněl jste si vzít prášky?;-)

+6/−5
7.1.2013 13:05

J28i11r84i 53K38m45o61t40r 4364342721791

nio když neumí hospodařit jejich věc, naopak tito lidé podpoří ekonomiku nejvíce, tím že vše utratí dají práci mnoha jiným lidem.:-)

+2/−1
7.1.2013 13:37

R90a73d16e36k 62J33a13n85a95t40a 9425536774732

Neefektivním hospodařením (ať už se ho dopouští jednotlivec, podnikatel nebo stát) se ekonomika v žádném případě nepodpoří.

0/0
7.1.2013 14:02

A67l18a64n 88Ř54e45p80k31a 4635836

No určitě, vše utratí, nebudou mít peníze na základní životní potřeby a budou krást.. :-P a pak do vězení (když je chytí) a budeme je živit všichni.

0/0
1.8.2013 11:17

J25o21s42e81f 86L71e48b29d32u17š88k48a 4782753663705

No, zato vy by jste si zasloužil Komunistickou cenu za objev roku. Protože někdo neumí hospodařit se svými financemí, tak je má stát ostatním sebrat. Lenin se Stalinaem a velkým Kimem by z vás měli opravdu radost.

+3/0
7.1.2013 14:40
Foto

O32l97d70ř50i37c27h 45K73o55l17b93a55s12n18j95u75k 1615725541745

Cha, cha   PANE ALANE:-);-D, KONEČNĚ I HUMOR!!!R^

0/0
1.8.2013 10:05

M60a64r66t73i32n 52N14o98v96o10t46n41ý 7908828945523

Á, náš Machovec dorazil :)

+2/−2
7.1.2013 13:37

D14a28v20i68d 14M48a35l83i62n51a 1520693440443

Naprosty souhlas. + bych se primlouval za vyhozeni min. 50% vsech zbytecnych statnich ouredniku (resp. Kazdeho, kdo rekne "to nejde")

+1/0
7.1.2013 22:01

B72o27h21u10s95l10a54v 65K50r39á26l97í41k 2641330979126

"nechat lidi, nechť oni sami si platí to, co chtějí" - inu, a někteří lidé si myslí, že je efektivní se k tomu účelu sdružit v obce nebo stát, než aby si všechno objednával každý zvlášť sám za sebe.

0/0
8.1.2013 2:40

A97n89t85o17n57í33n 28P89o96l22i24c13k87ý 9180412801857

No, chování ČD chápu (neschvaluji, ale chápu). Snaží se udržet zubem i nehtem kde se dá i při jejich neefektivitě a přezaměstnanosti. 

Dané údaje spíš hovoří o tom, jací "odborníci" sedí na Ministerstvu dopravy. Ti ty čísla měli pod nosem leta a nic. Vlastně něco ano, Mají režijky z ČD a košile bližší kabátu jako (nejen) režijka bližší státnímu rozpočtu.

+6/−2
7.1.2013 11:54

A98n49t41o45n27í54n 22P86o29l77i13c79k50ý 9330852721657

oprava: (nejen) režijka bližší státního rozpočtu.

+1/−1
7.1.2013 11:55

A45l22a20n 26Ř81e30p97k85a 4925216

O přezaměstnanosti bych nemluvil, ta už tam není.. už je maximálně přeplacenost, a to je na GŘ v Praze.

+6/−1
7.1.2013 11:59
Foto

J46a33n 68H53u27l57a 7980280162536

Souhlasím, že se snaží držet zuby nehty. Ale - zkuste toto udělat v soukromé firmě. Jak dlouho budete jako majitel firmy prodělávat jen na úkor toho, abych se udržel? Bud se udržím bez ztráty nebo to nedělám.

Jenže "státní" podnik položit jen tak nejde. A proč taky, když z něho dobře teče :-)

+2/0
7.1.2013 13:30

M88a20r70t17i13n 77B82a94r14t34o56š 7776902765

Státní peníze tečou i do soukromých firem a to proudem srovnatelným s Českými drahami, zato s užitkem někdy ještě menším.

0/−1
7.1.2013 14:58
Foto

O90l58d60ř86i23c56h 30K98o92l84b68a69s70n78j83u72k 1965435741115

Trochu OMYL A ZASE  trochu OMYL pane Jane!!!

Jsou soukromé podniky, kde se na to doslova s...e, a to ještě je podnik zahraniční;-( !

Znám velkopodniky, dokonce obří, kam přijímají do řídicích funkcí novovysokoškoláky a výroba nekvalitní a za cena obrovských nákladů!

Rozhodují bez jakékoliv praxe, a vůbec se s obyčejnými lidmi, co tam pracují, nemazlí a vedou podnik;-€Rv:-/;-(:-( !

0/0
1.8.2013 10:16

P58e41t44r 36N31o77v94á51k 3173126434544

Ve většině stáních podniků či ve státem dotovaných podniků je b*ordel. Z cizího totiž krev neteče, tak je potřeba dojit a dojit....vždyť si to zaplatíme z vlastních kapes a dokonce několikrát!!!! Nejlepší je zprivatizovat a pak dotovat, v tom jsme mistři[>-]Rv

+4/−1
7.1.2013 11:33

D74a17v66i13d 11M78a29l23i67n30a 1500983370293

Jestli myslite privatizaci se 100% vlastnictvi statu, jako CD tak to uznavam jako dobry JOKE!!!

+2/0
7.1.2013 11:39

P14e85t60r 38N32o97v46á55k 3503696804654

máte pravdu, u ČD to byla jen transformace, ale výsledek je stejný. Stát se nechává okrádat a by mohl dotovat. Všichni ve vedení ČD berou odměny, ale za co? za tráty??

Hospodářské výsledky Českých drah v letech 2008 - 2011:

2008: -5,330 mld. Kč

2009: -0,464 mld. Kč 

2010: -0,981 mld. Kč

2011: 0,491 mld. Kč  Navíc ty jejich zprávy jsou jen hra čísel, nikdo neví jak je to opravdu, chtělo by to audit firmy, která není z ČR a není tedy ovlivnitelná.

+3/0
7.1.2013 11:48

R45a15d54e85k 54J28a76n11a65t69a 9105646594382

Audit dělala Deloitte Touche, to není tak úplně česká firma.

+2/0
7.1.2013 12:02

A22l33a12n 30Ř22e40p49k69a 4495726

No v soukromých podnicích taky není vždy úplně pořádek. Čím větší firma, tím všechno déle trvá :-P A managementu jde jen o zisk a jde klidně i přes "mrtvoly".

+3/−1
7.1.2013 11:44
Foto

O52l70d55ř92i83c92h 51K31o96l56b91a73s94n89j29u84k 1395375631535

Nóó, to je TAKOVÁ OBROVSKÁ PRAVDA pane ALENE!!!!!;-O8-o

0/0
1.8.2013 10:20

J57o48s14e30f 77L34e25b10d98u41š92k91a 4442973913695

Bode...*? Samozřejmě, vždyť to všem vyhovuje. Politické strany tam nacpou své lidi do vedoucích funkcí, nechají je lehce rozkrádat a oni je pak dotují. Odboráři jsou také spokojení, jejich bossové dostávají královské platy a tak je jenom zajímá, aby ve funkci vydrželi co nejdéle. A zaměstnancům to vyhovuje taky. Socialisticky "dřou" a pobírají kapitalistické platy. A běda jim na to šáhnout, to začnou vyřvávat o stávce a ochraně prostých pracujících. To, že získanými dotacemi odírají ostaní pracující, to jim ale vůbec nevadí.

+1/−4
7.1.2013 12:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.