Diskuze

Magie podle Českých drah. S daty o rychlících čarují, jak se jim hodí

Tuzemský daňový poplatník poprvé v historii ví, kam přesně mizí čtyři miliardy korun, které posílá každý rok ministerstvo dopravy státním Českým drahám na provozování dálkových rychlíků. Už je také jasnější, proč se kvůli zveřejnění údajů dráhy tak bouřily: s čísly za náklady si zjevně kouzlí na jednotlivých tratích tak, jak se jim zrovna hodí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

ČD - tato státní instituce by mohla s konkurencí opravdu více hýbat, jen !by to chtělo chtít a využívat náměty svých 8-o "fanoušků, co stojí při železničních tratí a fotí jako o smrt;-O!!!!!!

Lidé prosím a zvláště ty, co stále zůstávají ČD příznivcem, momentálně se netřeba zaobírat ztrát, ale přispívat náměty "přitáhnout" nové cestující na cestu ČDV!!!!!

Já vlakem cesty prožívám, mám rád tento způsob dopravy a vím, kde a kdy by cestující se " prali" o jízdenky ČD:-)8-o[>-]R^;-D !

Naše republika je krásná zem a dala by se projet třeba jen vlakem a auto nechat doma a konkurenci " válcovat" tím způsobem, jak to ona dělá ČDRv!

Já jezdím ČD a  často přivádím jejích průvodčí do stavu šílenství a ku zpoždění vlaku! Jejich zlost je jen na chvíli, pak se omluví a odejdou ode mne se stáhnutým

"ocáskem" ! Pak já zářím jako sluníčko , vycházející nad LYSOU HOROU 8-
		</div>
		<div class=

0 0
možnosti
TZ

ČD mám rád, ale na trati Praha - Tanvald pravděpodobně ve výpočtu ztráty počítali s prázdným Pendolinem taženým Brejlovcem místo 854 a 1-2x Bdtn.

0 0
možnosti
Foto

Mozna jsem za blbce, ale porad nechapu, jak nekdo muze vytvaret zisk utratou dotaci??? Chapu zisk jako rozdil mezi trzbou a naklady!!! Od kdy se do trzeb zapocitavaji statni dotace??? Tedy I dane poplatniku, kteri tyto sluzby nevyuzivaji??? Napr. Nechapu, jak k tomu prijde obcan Novak z Horni Dolni, kde neni ani zeleznicni zastavka, ze ze svych dani za odvedenou praci dotuje neschopnost jineho vygenerovat svou cinnosti v doprave normalni zisk???

1 1
možnosti
RJ

Vtip je v tom, že to nejsou dotace. Dotována je možná tak nějaké nezisková školka. Ale dopravci ve veřejné dorpavě (nejen ČD, ale spousta dalších - na železnici GWTR, Viamont, JMHD, železnice Desná, RegioJet na Slovensku, na silnic pak BusLine, Osnado, Veolia, KAD, ICOM, atd. jsou jich desítky) ti dotace neberou. Plní státem a kraji zadané zakázky na dopravní obslužnost. Což je podnikání jako každé jiné, a jeho cílem je zisk. Tento zisk bývá smluvně omezen nějakou cifrou, zpravidla 3% nebo tak nějak.Tolik na vysvětlenou, osvěty není nikdy dost, jak je vidět na vašem příkladě.

Dále, do Horni Dolní k panu Novákovi pravděpodobně vede silnice, a to pravděpodobně taková, po které (kromě pana Nováka) projede za den pár aut. Daně lidí, kteří tuto silnici využívají, tudíž tuto silnici ani náhodu nezaplatí. Pokud mu do takové díry jezdí autobusová linka, její ztráta je rovněž placena z veřejných roizpočtů.

Takže pan Novák je "dotován" taky a neměl by si stěžovat.

1 0
možnosti
ZZ

Jeden příklad, jak se dá dost dobře vydělat/získat vyšší dotace apod.: mezi stanicemi Brno, hl. n. a Holubice (týká se rychlíků ze/ve směru Jeseník/Šumperk/Olomouc a Bohumín) je možné jet dvěma trasami: přes Šlapanice, Slatinu a Černovice, nebo přes Sokolnice-Telnice. Rozdíl v délce těchto tras je skoro 6 kilometrů. Rychlíky jedoucí od/do Olomouce jezdí obvykle jedním směrem jednu trasu a opačným směrem trasu druhou, čili jednou jede trasu kratší a jednou delší. Myslím, že je zbytečné zmiňovat, kterou trasu si nechávají zaplatit nejen od státu, ale i od cestujících... :-P Rv Takže i tady v tomto konkrétním případě se dá s těmi čísly tak krásně čarovat... :-/

0 1
možnosti
RJ

Pěkné, ale většina nákladů nabíhá spíš s časem (mzdy, vozidla) a počtem cestujícícíh (náklady na pokladní, eshop), než s kilometry (v podstatě jen poplatek za DC a energii což tvoří jen zhruba 25% nákladů).

A jízdní doba těch rychlíků je v obou směrech stejná, k žádné veliké úspoře zde tak tou "zkratkou" nedochází.

2 1
možnosti
PM

Pan Sůra neměl zapomenout na hlavní důvod, proč je Praha-Brno ztrátové spojení, ačkoliv vlaky jezdí plné. A to je akční jízdné ČD. Pro srovnání - z ČB do Brna je stejná dotace na kilometr, vlakové soupravy jezdí pozdstatně kratší a podstatně starší, ne po koridoru (nižší poplatky?). Ale Praha - Brno stojí 200 bez slevy a ČB - Brno 330 Kč bez slevy. Na jednu stranu chápu, že ČD chtějí přetáhnout cestující z autobusů SA do vlaků, ale měli by to dělat trochu jiným způsobem. Ideální by bylo pokud by to za ně dělal přímo stát, protože železniční doprava je strategickou, narozdíl od silniční.

3 0
možnosti
Foto

Omyl. Strategicka neni doprava jako takova, ale zeleznicni cesty. A ty nikdo statu nebere.

0 0
možnosti
Foto

Mají bojovat o záchranu, jak se tu někde píše, a při tom se dráhy chovají hůř jak za socialismu. Rozhazují na všechny strany. 1.ledna 20133 jsem se vracel do Brna kolem  trari od České Třebové. Během půl hodiny jely od Brna na Svitavy 3 !!! osobní vlaky s minimálně pěti vagóny. Možná jeden byl zrychlený, každopádně všechny byly takřka prázdné. Kdo to výmýšlí , tak se nechová dobrý hospodář. Rv

4 5
možnosti
MN

Proč do toho taháte dráhy? Ty jezdí pouze to, co si MD a kraje objednají. Tam běžte berečet, pokud máte pocit, že je něco špatně.

1 3
možnosti
JL

Zrušit všechny dotace, snížit daně a nechat lidi, nechť oni sami si platí to, co chtějí a používají. To platí pro všechy dotace nejenom ČD, ale i dotace do kultury, sportu, zachraňování bank, bankrotujících států a podobně. Když stát ponechá občanům jejich peníze, však oni si zaplatí zvýšenou cenu za to co chtějí a potřebují. Vždyť dnes stát bere každému z ceny jeho práce přes 75%.

9 10
možnosti

A81l79a39n 47Ř90e38p16k20a

7. 1. 2013 13:05

Tak tohlevyhlašuji za blbost roku:-P Víme dobře, jak někteří umí hospodařit s financema, ještě húře než stát:-P

Nezapomněl jste si vzít prášky?;-)

6 5
možnosti
AP

No, chování ČD chápu (neschvaluji, ale chápu). Snaží se udržet zubem i nehtem kde se dá i při jejich neefektivitě a přezaměstnanosti. 

Dané údaje spíš hovoří o tom, jací "odborníci" sedí na Ministerstvu dopravy. Ti ty čísla měli pod nosem leta a nic. Vlastně něco ano, Mají režijky z ČD a košile bližší kabátu jako (nejen) režijka bližší státnímu rozpočtu.

6 2
možnosti
AP

oprava: (nejen) režijka bližší státního rozpočtu.

1 1
možnosti
PN

P51e54t65r 82N49o89v62á15k

7. 1. 2013 11:33

Ve většině stáních podniků či ve státem dotovaných podniků je b*ordel. Z cizího totiž krev neteče, tak je potřeba dojit a dojit....vždyť si to zaplatíme z vlastních kapes a dokonce několikrát!!!! Nejlepší je zprivatizovat a pak dotovat, v tom jsme mistři[>-]Rv

4 1
možnosti
Foto

Jestli myslite privatizaci se 100% vlastnictvi statu, jako CD tak to uznavam jako dobry JOKE!!!

2 0
možnosti
Foto

Chtel bych podotknout, ze takto funguji vsechny statem rizene organizace. Tedy dotace-jejich promrhani-navyseni dotaci-zvyseni mrhani-atd. To vse bez jakekoli odpovednosti vuci verejnym financim!!! Vzdyt staci jen navysit dane, popr. Pred volbama poslat lidem slozenku!!!

8 3
možnosti
Foto

A ke slovum byvaleho ministra dopravy Dobese, ze CD Cargo je casovana bomba, bych pridal jen sluvko Nejen.

1 1
možnosti