- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ČD - tato státní instituce by mohla s konkurencí opravdu více hýbat, jen by to chtělo chtít a využívat náměty svých "fanoušků, co stojí při železničních tratí a fotí jako o smrt!!!!!!
Lidé prosím a zvláště ty, co stále zůstávají ČD příznivcem, momentálně se netřeba zaobírat ztrát, ale přispívat náměty "přitáhnout" nové cestující na cestu ČD!!!
Já vlakem cesty prožívám, mám rád tento způsob dopravy a vím, kde a kdy by cestující se " prali" o jízdenky ČD !
Naše republika je krásná zem a dala by se projet třeba jen vlakem a auto nechat doma a konkurenci " válcovat" tím způsobem, jak to ona dělá ČD!
Já jezdím ČD a často přivádím jejích průvodčí do stavu šílenství a ku zpoždění vlaku! Jejich zlost je jen na chvíli, pak se omluví a odejdou ode mne se stáhnutým
"ocáskem" ! Pak já zářím jako sluníčko , vycházející nad LYSOU HOROU
ČD mám rád, ale na trati Praha - Tanvald pravděpodobně ve výpočtu ztráty počítali s prázdným Pendolinem taženým Brejlovcem místo 854 a 1-2x Bdtn.
Mozna jsem za blbce, ale porad nechapu, jak nekdo muze vytvaret zisk utratou dotaci??? Chapu zisk jako rozdil mezi trzbou a naklady!!! Od kdy se do trzeb zapocitavaji statni dotace??? Tedy I dane poplatniku, kteri tyto sluzby nevyuzivaji??? Napr. Nechapu, jak k tomu prijde obcan Novak z Horni Dolni, kde neni ani zeleznicni zastavka, ze ze svych dani za odvedenou praci dotuje neschopnost jineho vygenerovat svou cinnosti v doprave normalni zisk???
Vtip je v tom, že to nejsou dotace. Dotována je možná tak nějaké nezisková školka. Ale dopravci ve veřejné dorpavě (nejen ČD, ale spousta dalších - na železnici GWTR, Viamont, JMHD, železnice Desná, RegioJet na Slovensku, na silnic pak BusLine, Osnado, Veolia, KAD, ICOM, atd. jsou jich desítky) ti dotace neberou. Plní státem a kraji zadané zakázky na dopravní obslužnost. Což je podnikání jako každé jiné, a jeho cílem je zisk. Tento zisk bývá smluvně omezen nějakou cifrou, zpravidla 3% nebo tak nějak.Tolik na vysvětlenou, osvěty není nikdy dost, jak je vidět na vašem příkladě.
Dále, do Horni Dolní k panu Novákovi pravděpodobně vede silnice, a to pravděpodobně taková, po které (kromě pana Nováka) projede za den pár aut. Daně lidí, kteří tuto silnici využívají, tudíž tuto silnici ani náhodu nezaplatí. Pokud mu do takové díry jezdí autobusová linka, její ztráta je rovněž placena z veřejných roizpočtů.
Takže pan Novák je "dotován" taky a neměl by si stěžovat.
Jeden příklad, jak se dá dost dobře vydělat/získat vyšší dotace apod.: mezi stanicemi Brno, hl. n. a Holubice (týká se rychlíků ze/ve směru Jeseník/Šumperk/Olomouc a Bohumín) je možné jet dvěma trasami: přes Šlapanice, Slatinu a Černovice, nebo přes Sokolnice-Telnice. Rozdíl v délce těchto tras je skoro 6 kilometrů. Rychlíky jedoucí od/do Olomouce jezdí obvykle jedním směrem jednu trasu a opačným směrem trasu druhou, čili jednou jede trasu kratší a jednou delší. Myslím, že je zbytečné zmiňovat, kterou trasu si nechávají zaplatit nejen od státu, ale i od cestujících... Takže i tady v tomto konkrétním případě se dá s těmi čísly tak krásně čarovat...
Pěkné, ale většina nákladů nabíhá spíš s časem (mzdy, vozidla) a počtem cestujícícíh (náklady na pokladní, eshop), než s kilometry (v podstatě jen poplatek za DC a energii což tvoří jen zhruba 25% nákladů).
A jízdní doba těch rychlíků je v obou směrech stejná, k žádné veliké úspoře zde tak tou "zkratkou" nedochází.
Pan Sůra neměl zapomenout na hlavní důvod, proč je Praha-Brno ztrátové spojení, ačkoliv vlaky jezdí plné. A to je akční jízdné ČD. Pro srovnání - z ČB do Brna je stejná dotace na kilometr, vlakové soupravy jezdí pozdstatně kratší a podstatně starší, ne po koridoru (nižší poplatky?). Ale Praha - Brno stojí 200 bez slevy a ČB - Brno 330 Kč bez slevy. Na jednu stranu chápu, že ČD chtějí přetáhnout cestující z autobusů SA do vlaků, ale měli by to dělat trochu jiným způsobem. Ideální by bylo pokud by to za ně dělal přímo stát, protože železniční doprava je strategickou, narozdíl od silniční.
Omyl. Strategicka neni doprava jako takova, ale zeleznicni cesty. A ty nikdo statu nebere.
Mají bojovat o záchranu, jak se tu někde píše, a při tom se dráhy chovají hůř jak za socialismu. Rozhazují na všechny strany. 1.ledna 20133 jsem se vracel do Brna kolem trari od České Třebové. Během půl hodiny jely od Brna na Svitavy 3 !!! osobní vlaky s minimálně pěti vagóny. Možná jeden byl zrychlený, každopádně všechny byly takřka prázdné. Kdo to výmýšlí , tak se nechová dobrý hospodář.
Proč do toho taháte dráhy? Ty jezdí pouze to, co si MD a kraje objednají. Tam běžte berečet, pokud máte pocit, že je něco špatně.
Zrušit všechny dotace, snížit daně a nechat lidi, nechť oni sami si platí to, co chtějí a používají. To platí pro všechy dotace nejenom ČD, ale i dotace do kultury, sportu, zachraňování bank, bankrotujících států a podobně. Když stát ponechá občanům jejich peníze, však oni si zaplatí zvýšenou cenu za to co chtějí a potřebují. Vždyť dnes stát bere každému z ceny jeho práce přes 75%.
Tak tohlevyhlašuji za blbost roku Víme dobře, jak někteří umí hospodařit s financema, ještě húře než stát
Nezapomněl jste si vzít prášky?
No, chování ČD chápu (neschvaluji, ale chápu). Snaží se udržet zubem i nehtem kde se dá i při jejich neefektivitě a přezaměstnanosti.
Dané údaje spíš hovoří o tom, jací "odborníci" sedí na Ministerstvu dopravy. Ti ty čísla měli pod nosem leta a nic. Vlastně něco ano, Mají režijky z ČD a košile bližší kabátu jako (nejen) režijka bližší státnímu rozpočtu.
oprava: (nejen) režijka bližší státního rozpočtu.
Ve většině stáních podniků či ve státem dotovaných podniků je b*ordel. Z cizího totiž krev neteče, tak je potřeba dojit a dojit....vždyť si to zaplatíme z vlastních kapes a dokonce několikrát Nejlepší je zprivatizovat a pak dotovat, v tom jsme mistři
Jestli myslite privatizaci se 100% vlastnictvi statu, jako CD tak to uznavam jako dobry JOKE!!!
Chtel bych podotknout, ze takto funguji vsechny statem rizene organizace. Tedy dotace-jejich promrhani-navyseni dotaci-zvyseni mrhani-atd. To vse bez jakekoli odpovednosti vuci verejnym financim!!! Vzdyt staci jen navysit dane, popr. Pred volbama poslat lidem slozenku!!!
A ke slovum byvaleho ministra dopravy Dobese, ze CD Cargo je casovana bomba, bych pridal jen sluvko Nejen.