Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančurův útok na dráhy. Vyhoďte Žaludu, do Brna pojedeme za korunu

Spory mezi Českými drahami a RegioJetem po zveřejnění dat o ztrátovosti jejich rychlíkových linek vrcholí. Šéf RegioJetu Radim Jančura v pondělí vyzval, aby ministr dopravy už neprodlužoval šéfovi Českých drah Petru Žaludovi jeho smlouvu a nechal ho z drah odejít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L62u62b61o64m43í93r 65O67b35r 8671535174895

Byla by na místě jediná otázka na pana Jančuru. Jak a s jakýma mašinama by chtěl do toho Brna jezdit? Myslím, že by s těma 163 daleko za Svitavy nedojel. Na to, že sám o provozování drážní dopravy moc neví, má moc řečí.Měl by se starat radši sám o sebe než o ostatní dopravce.

0/0
23.1.2013 21:48

J94a87n 79H36l73a44h41ů52l83e22k 2733386262823

Jančura na HRAD! [>-]

+1/−4
11.1.2013 8:53
Foto

P12e27t17e48r 16K39r60a71k 4735185468522

To, že konkurencia môže zvýšiť efektivitu na českých koľajách, je pozitívne. Ale niektoré výroky pána Jančuru už sú dosť mimo misu. Ak zabezpečí plošnú obslužnosť územia do takej miery, ako to dlhodobo zabezpečujú ČD, potom môžeme povedať, že to so železničnou dopravou myslí vážne. Tým ale nechcem tvrdiť, že efektivita ČD sa nedá ešte postupne zvyšovať, ale nemusí byť ani taká tragická, ako to "řvoun" neustále vykresľuje vo svojej štvavej kampani (stačí, ak ju porovnáme napríklad so ZSSK). Ja ako sporadický zákazník ČD som spokojný, pretože ponúkajú naozaj komplexné služby oproti "nízkonákladovému" RJ, a napríklad vlastníctvom sieťového CL sa dá dostať relatívne všade na území ČR. Vozový park ČD nebol dlhé roky obnovovaný, nuž je potrebné investovať nemalé prostriedky v následujúcich rokoch, a to aj do vozidiel na neefektívnych lokálnych tratiach, ktoré sú na pokraji záujmu RJ, či iných súkromných dopravcov. Na mňa akosi nefungujú vychytávky typu internet, či pohodlné sedadlo v noci presvetleného skleníkového veľkopriestoru, prvoradé pre mňa je dostať sa z bodu A do bodu B, a omnoho radšej cestujem v humanizovanom Béčku. Ak toto odhalenie cien R liniek ČD napomôže k ďalšiemu znížovaniu nákladov národného dopravcu, bude to len dobre z pohľadu českého daňového poplatníka. Avšak už z úloh, aké plnia ČD a úloh, ktoré plnia RJ vyplýva podľa mňa to, že sa nedajú porovnávať jablká s hruškami.

+10/−2
8.1.2013 22:54

J49a52n 96H24l36a34h39ů98l82e26k 2563776132263

To je k smíchu, jak může být zastaralý vozový park nějakou omluvou?! Podporujte konkurenčí prostředí s rovnýmí podmínkami Vy šašku, nebo se efektivita, ani kvalita služeb nikdy nezlepší.

+2/−3
11.1.2013 9:06
Foto

P50e41t77e49r 86K35r26a21k 4625495288292

To je k smíchu, jak může být zastaralý vozový park nějakou omluvou?! 

Nemôže, viďte môj predchádzajúci príspevok. Ospravedlnením môže byť práve plošnosť obsluhy územia v podaní ČD. V posledných rokoch aj ČD investovala nemalé prostriedky do obnovy vozňového parku, námatkovo spomeniem len riadiace vozne Bfhvpee, elektrické jednotky RegioPanter, motorové jednotky RegioShark, riadiace vozne 954, v súčasnosti napríklad prebieha dodávka reštauračných vozňov WRmee v počte 21ks a univerzálnych vozňov so zdvíhacou plošinou pre imobilných cestujúcich Bbdgmee v počte 64ks. V blízkej dobe sa plánuje dodávka push pull súprav Viaggio Comfort. Proti konkurencii na koľajách nič nenamietam, naopak, sám občasne využívam RJ na trase Bratislava - Miloslavov, a musím uznať, že na tejto trati sa nárast komfortu a kvality naozaj prejavil R^. Čo mi prekáža, je skôr agresívna rétorika zo strany RJ a nie celkom objektívne informácie podávané širokej verejnosti.Rv

0/0
14.1.2013 19:16

M47a77r38t32i23n 70N88o30v93o87t55n68ý 7848488975263

Nikdo vám nedá tolik, kolik vám já dokážu slíbit.

Radim Jančura

+9/0
8.1.2013 21:05

C98y84r70i38l 45P88a87v28e92l34k31a 4216352388885

Jančura za korunu už jezdil, z Liberce do Prahy. Zlikvidoval ČSAD, teď dopravní podnik. Pak omezil počet spojení a dost zdražil. Takže tak.

+14/−1
8.1.2013 12:23

J56o95z17e86f 61D69u60h12a84c88e81k 7311620853180

zdrazil z koruny? neuveritelne ;-D

+2/−6
8.1.2013 12:55

C33y38r71i59l 31P22a44v20e86l66k63a 4876452858855

Kdyby se takto chovali kraje a stát, dotovali by 100 % státní dopravu ČD a potencionálně ČSAD s.p., tak by měli soukromníci utrum. Stačilo by pár měsíců. To by bylo keců, žalob a nevím co. Když to udělá soukromník, tak je podnikatelská strategie. Až jednou zničí ČD, kdo bude jezdit nezajímavý trasy a starat se o koleje?

+9/−1
8.1.2013 14:03
Foto

A89l52a72n 93Ř92e48p30k89a 4645766

Ehm, o koleje se stará SŽDC s.o., spolu s nástupišti a řízením provozu.

+1/0
8.1.2013 14:26

C54y29r66i93l 68P47a85v29e65l53k32a 4746952268695

To já vím taky, dřív to byly TSS a jezdily se žutejma mašinama Plasser&Theuer, který se vyrábějí v Linci. To ještě ČD (ČSD) fungovala. To jsou přesně důvody, proč teď je to tam, kde to je. Potřebujeme víc firem, manažerů, obchodních zástupců a já nevím co. A jde to celý do pé.

+4/0
8.1.2013 17:03

T49o39m75a10s 70N54o48v83o94t92n81y 3531276848679

;-D;-D

0/−1
11.1.2013 23:16

T13o48m17a81s 76N92o77v25o27t29n77y 3671796418639

Máte v tom dost zmatek ale nevadí. Lež o dumpingu za 1 Kč tu byla opakovaně vyvrácena, byla to reakce na ČSAD Liberec, které bránilo SA nabírat cestující na nádraží a taky za to dostali pokutu.

DPML se zlikvidoval sám zřejmě horšími službami a nepomohlo mu ani že jezdil levněji než SA... 1 Kč jízdenka nikdy proti DPML nebyla, takže lžete. Ale to je tu už asi norma v každé diskuzi u SA/RJ se vyrojí mraky závistivců, málokdy přijde někdo rozumný se znalostí věci.

+1/−3
11.1.2013 23:16

T25o56m56á34š 52C19h54r89a93s32t16n44ý 2708109869921

Jen pro zasmání nad argumentací ČD bijců:

Min. dopravy vyhlásilo veřejnou soutěž na provozování rychlíkových spojů na tratích Plzeň-Most a Liberec-Pardubice od prosince. Kritériem výběru má být jak nabídnutá cena, tak i kvalita souprav.

ČD na trati Most-Plzeň požadovaly dotaci 8,4 milionu korun za rok, zatímco Viamont chtěl 53,8 milionu korun; na trati Pardubice-Liberec byla jejich nabídka 36,8 milionu korun oproti 72,2 milionu korun konkurenčního soukromého přepravce Connexu (působí hlavně v autobusové přepravě).

A pak že soukromník je lepší a levnější!!!!  ;-D;-D;-)[>-]

+16/−1
8.1.2013 9:16

T68o44m96á50š 83C66h23r48a76s71t23n57ý 2808919859671

Hihi, teď jsem našel článek z roku '06

Doufejme, že impulsem pro změny by mohl být vstup Student Agency na trh v horizontu dvou až tří let. Podle slov jejího ředitele Radima Jančury se máme nač těšit: 

„Určitě chceme soupravu, ne vagóny tažené lokomotivou jako za císaře pána.“

;-D;-D Ach a kde ta realita je?

+15/−1
8.1.2013 9:20

T51o41m77á35š 96C91h41r57a57s57t23n59ý 2708579169241

A ještě krátký komentář ČD k téhle štvavé kampani:

České dráhy nejsou nikým dotovány, občané neplatí žádné miliardové ztráty. Tato informace je kompletně nepravdivá. ČD jsou financovány stejně, jako kdokoli jiný, kdo bude na objednávku kraje či státu spoje provozovat. Nejsou to dotace, ale obchodní vztah zákazník a provozovatel, přičemž zákazník SI MŮŽE VYBRAT – NIC HO V TOM NEOMEZUJE. Financování ČD a ostatních dopravců se pak nijak neliší. Tak, jak jsou financovány ČD, tak je stejně například financován za své služby Viamont aj. 

Polemizovat o plošné kvalitě služeb ČD je samozřejmě možné a ne na všech tratích zatím jezdí nová či modernizovaná vozidla. Nicméně ČD jsou v jiné situaci než ostatní dopravci. Nemůžeme si vybrat jen určité trati. Navíc máme vozový park, který byl v minulosti pořízen, který masivně modernizujeme (každoročně v hodnotě několik miliard) – nicméně je to určité dědictví, které nelze změnit ihned.

+10/−2
8.1.2013 9:24

J40o35s18e32f 81T90r79ö57g42l 8179562796946

ČD jezdí za tuto cenu jen proto, že si to vynahradí z ostatních tratí. Jinak je to čirý dumping. Zkuste se svézt vlakem z Mostu do Plzně a uvidíte, že kromě pátku a neděle narvaný zrovna nebývá (tím nechci napsat, že by se měl zrušit, ale holt sedlo je sedlo). Požadovaná dotace pokryje sotva naftu do motoráku a zbylé náklady ty cestující nenahradí.

+2/−4
8.1.2013 9:30

P95a19v11e46l 47K92r39á32l 5600959754128

A jak si to vynahradí z ostatních tratí? ČD většinu svých spojů provozují na něčí objednávku tj. někde musí existovat objednatel ochotný tolik za službu zaplatit.

+5/0
8.1.2013 10:25

T49o91m35á53š 63C77h28r65a97s27t54n83ý 2628859609611

Asi z těch "hypervydělečných" spojů, které provozuje na vlastní triko (EC + Pendolino) R^

+1/0
8.1.2013 14:58

T29o91m88á44š 60C62h61r48a22s22t32n64ý 2758909789391

No, obsazenost vlaků bývá mimo špičku tak poloviční až tří čtvrtinové záleží na sekci trati.  Platy zaplatí cca. 10-12 cestujících. Což je pro 843ku s kapacitou 110 lidí (55 na sezení) která tam jezdí, lehký plus na odpisy a opotřebení.

0/0
8.1.2013 15:14

P41a30v42e97l 53K14r78á38l 5380249954788

Na to , jak je soukromník lepší a levnější zrovna v případě železnice, se stačí podívat do Británie ;-D

+5/−1
8.1.2013 10:26

T63o26m82a61s 41N77o13v67o16t41n50y 3851406858419

Ano a ta cena od ČD vůbec není dotovaná z jiných tratí, prostě si to křížově financují odjinud, jen aby nepřišly o kšeft, protože čím víc výběrek prohrají, tím menší šance bude ulívat prachy na správná místa.

+1/0
11.1.2013 23:18

J50a54n 63N88e16š47p24o52r 4426528626172

Křížově a odjinud, jo? A co tak říct odkud. když jste tak dobře informován? Tady každý přesně ví, že se něco bere odjinud, dává někam, ale jaksi chybí argumenty a fakta...

0/0
13.1.2013 16:54

J24o23s59e16f 46K65o82p83e94c39k70y 9334972875

Takze pane Lebduska, abysme si to ujasnili, to ze dospeli dotuji skolu, lekare a tez nejspise i verejnou dopravu pro vase deti a tez vase rodice, je zcela v poradku? Pokud ano, pak je mi prosim zkuste vysvetlit, proc neni v poradku, to ze se take dotuje verejna doprava? Sam jste tu priznal, ze jste vlakem jel, urcite jste pouzil i MHD v nejakych mestech, takze vase jizdy take nekdo dotoval ze svych dani, co presne na tech vasich jizdach bylo jine nez na jizdach ostatnich lidi? ;-)

+6/−1
8.1.2013 8:40

D20a33v10i78d 55M67a67l72i37n83a 1730343880403

No, a to je vse pratele, taadydaada. Skoly statni, potazmo kraju, obci, nezizkovky, prispevkove organizace srovnavate s firmou, ktera si rika soukroma, ale vlastni ji stat a rocne stoji jeji provoz danove poplatniky pres 12 mld?? Prestoze, jak tvrdite je to ziskova spolecnost pro blaho vsech obcanu? :-D

+1/−5
8.1.2013 8:53

J49o72s49e18f 77K69o87p54e55c34k13y 9304572115

Ktera firma si rika soukroma, ale je statni? ;-) CD, stejne jako jakykoliv jiny dopravce na zeleznici, v autobusove doprave nebo MHD, ktery je v systemu IDS dostava penize pouze za statem/mestem/krajem objednane sluzby. Tezko rict, co je na tom spatneho... ;-)Verejna doprava chrani stat od enormnich vydaju a chrani lidi od likvidace prostredi ve kterem ziji, takze svym zpusobem mate pravdu. Basnicky receno je zde pro blaho vsech obcanu ;-)

+5/−1
8.1.2013 8:58

D45a21v83i40d 89M28a37l90i52n63a 1960943490513

No jasne! A soukromnik, ktery tvrdi, ze to jde I levneji, tak je za zlodeje! :D je mi to jasne. :D no uznavam, ze GR si nejak musi na sve "opravnene platy" vydelat, resp. O ne ukecat danove poplatniky.:D

+1/−4
8.1.2013 9:13

R85a75d41e22k 75J51a44n31a88t61a 9545386984652

Pokud soukromník bude jezdit levněji, pak je správně, aby vyhrál výběrové řízení a jezdil. Tohle tu málokdo zpochybňuje.

Jenže Jančura nyní požaduje něco jiného. Již dávno existující plán ministerstva na postupnou soutěž (během cca 15 let vysoutěžit vše, první je právě zmíněná trať přes Krnov) se mu nelíbí. Chce předbíhat. Chce trať Praha-Brno bez soutěže jen pro sebe. Chce rozkazovat ministrovi v jeho kompetencích. A to je rozhodně špatně.

+12/0
8.1.2013 9:20

M77a75r74t35i19n 65K36v26e98t43k43o 8703131585309

Prosim pekne, ktery soukromnik tvrdi ze to jde levneji? Pokud vim tak RJ pokousi ziskat trate, kde jsou bud velke dotace, nebo jezdi hodne lidi. Uvedomte si konecne, ze to ktery vlak kdy a kam bude jezdit nerozhoduje CD, ale objednava si to kraj potazmo stat (az na jednu vyjimku). Zkuste si predstavit situaci ze vam nekdo rekne tady budes jezdit 10x denne kazdy 2 hodiny. A vy vite ze nenaplnite ani jeden vagon, kraj si u vas objednal sluzbu tak je logicke ze vam ji zaplati. Nerikam at soukromnici nevstupuji na zeleznice, ale nejprve ma byt vyresen problem s uznavanim jizdenek, pak jasna koncepce, jakym zpusobem se bude sluzba poskytovat. Je terba si take uvedomit, ze soukromnik bude uz z principu chtit vytvaret zisk, zatimco statem vlastneny dopravce muze plnit jine i poslani ;-)

0/0
20.1.2013 16:07

D85a21v82i30d 46M67a78l91i90n53a 1150663230313

Tak si to shrnme pane Kopecky. CD jako "soukroma" firma, vlastnena 100% statem, ma rocni obrat cca 900 mio z jizdneho a o dalsich 12 mld si rekne statu, tedy danovym poplatnikum na pokryti vydaju! A z celkove castky potom vypocitava zisk!!!

+1/−3
8.1.2013 9:08

J31o85s61e28f 70K23o76p87e71c84k83y 9244692765

CD neni soukroma firma. Nastudujte si rozdily ve vlastnictvi firem ;-) Trzby na jizdnem cini cca 35% celkovych trzeb osobni prepravy. CD si o nic nerekne. CD jako vsichni ostatni dopravci, ma smlouvy za kterych provozuje statem/mestem/krajem objednane sluzby a za ty dostava penize. Kdyz jdete do restaurace a objednate si jidlo a piti, take za nej neplatite? ;-)

+5/−1
8.1.2013 9:11

R97a78d15e48k 85J11a12n50a70t18a 9625966974822

Tržby z jízdného nejsou 900 miliónů ročně, ale něco přes 6 mld. Kč ročně. Úhrada od objednavatelů (tady toho, kdo si ztrátové linky objednal, státu a krajů) činí něco přes 12 mld. Kč ročně. Tedy poměr jízdné/náklady je zhruba 33%. Např. u MHD v Praze je tento poměr horší.

Pokud ani neznáte čísla, o kterých se tu hádáte, silně tím zpochybňujete svoji kompetenci účastnit se této diskuze.

+5/0
8.1.2013 9:16

R82a80d14e97k 23J93a76n57a80t51a 9415456534972

Pardon, to byla reakce na pana "Davida Malinu" výše.

0/0
8.1.2013 9:16

D49a96v46i31d 97M12a92l22i48n65a 1800223290803

Jestlize je ta restaurace moje, tak ji budu platit zase jen z jejiho vydelku. Ale jestli budu mit restauraci a stat mi bude k tomu platit jeji provoz, tak pri kazdem obede vzpomenu na ty blbce, co mi ji plati!

+1/−1
8.1.2013 9:22

M24a53r65t73i24n 92N14o90v80o84t11n74ý 7988508965623

Sry, ale vy jste vážně natvrdlý. Stejně tak, jako stát neplatí provoz restaurace, neplatí ani provoz ČD. Stát a kraje platí pouze za to, co si objednají. Nic navíc ČD nedají. Pokud v nějaké budoucí soutěži nějakou linku prohrají, tak už za ni nic dostávat nebudou a ty samé peníze půjdou jiné firmě.

+1/−1
8.1.2013 10:11

T17o50m56a14s 10N72o70v40o97t94n88y 3701416478279

Jak ty samé? Nižší a to jde.

0/0
11.1.2013 23:21

M11a74r95t42i37n 84K67v30e60t92k58o 8263611305339

Abyste to pochopil tak jeste jednou a jenom pro vas. Kdyz prijdete do restaurace, vyberete si z jideniho listku za cenu ktera je tam uvedeno jidlo a objednate si ho, je logicke ze ho zaplatite i kdyz ho treba nesnite. Kdyz to vztahnu na CD tak kraj, potazmo stat prijde za CD a rekne, chci 10 rychliku denne Praha-Prcice drahy reknou 220/km a stat, kraj reknou OK. Co na tom nechapete? CD na tu trat musi vyjet i kdyby v tom vlaku nikdo nesedel a ten kdo si to objedal to musi zaplatit.

0/0
20.1.2013 16:18

P13a52v24e85l 58K40r64á24l 5790509814348

Pozor, ČD jsou z hlediska zákona soukromou firmou, tuším od roku 2003.

0/0
8.1.2013 10:45

J74i28ř13í 42K58r42a66m98p98l 4126174696766

ČD ví, proč některé informace nechce zveřejnit.

jsou to jednoduchá pravidla fungující v jakémkoli politickém uspořádání :-/

0/−3
7.1.2013 22:57

D49a29v95i20d 51M55a19l20i74n91a 1460563550883

Ve slovnim spojeni "mala domu" pouze nahradte slovo "mala" za "velka"

+1/−1
7.1.2013 23:07

T86o45m59a25s 90A54u60g91u11s56t59y98n 6837936301330

Chápu, že je pan Jančura soukromníkem, ale asi by bylo také zajímavé, kdyby zveřejnil co ve svém byznyse jakou sumou dotuje z jiným, výdělečnějších zdrojů. Pak budu poslouchat jeho momentálně ubohé výkřiky...

+10/−2
7.1.2013 21:48

J10o44s54e18f 18L20e68b13d38u94š71k23a 4982363663855

Ale on to dotuje, pokud něco dotuje, ze svého. Nevybírá na to peníze od ostatních. A pokud zkrachuje ponese následky on. Tak co je komu do toho.

+3/−8
7.1.2013 21:50

R13a52d79e63k 49J86a26n25a26t56a 9285486604522

Následky neefektivního podnikání nesou vždy i ostatní.

a) podnákladové ceny pokřivuji to trh (vzpomínáte na SkyEurope?)

b) pokud zkrachuje, pocítí to (aniž si to uvědomí) klienti všech bank, u kterých měl nesplacené úvěry

+7/−2
7.1.2013 23:08

J71o25s89e51f 90L12e11b46d79u75š76k55a 4852953813465

Ale to je problém těch bank. A jak znám banky, tak zrovna tohle mají dobře ošetřené, oproti vládním dluhopisům. Konec konců, někdo tu soupravu koupí a protože platí úroky, banka neprodělá. Podnákladové ceny dlouho nikdo nevydrží a takže trh nijak nekřiví. Trh křiví jedině dotace státu, obcí a EU.

+2/−6
7.1.2013 23:16

P91a74v89e72l 94K40r23á66l 5830229284398

Že to pocítí klienti je problém banky? Právě že není, ne? A pokud to nevíte, tak smyslem podnákladových cen právě je, aby to někdo nevydržel.

+6/−1
7.1.2013 23:20

J91o61s91e29f 52L84e32b56d33u57š44k64a 4832663713145

A vy znáte banku, která půjčuje peníze na ztrátové projekty? Tedy kromě ECB a MMF. Já ne. Buďte bez obav, banky i to umí pohlídat a požadují měsíční, nebo čtvrtletní výkazy. Opravdu toho hodně nevíte o úvěrech a financování.

+2/−5
7.1.2013 23:30

P85a92v10e30l 42K78r63á52l 5580869564408

No právě, že banka to vytáhne z klientů. Evidentně nevíte nic o životě.

+5/0
8.1.2013 0:22

M12i33c67h78a82l 71T54i28m82k56o 3133114724355

Smyslem podnákladových cen je opravdu získání většího podílu na trhu, ale to zdaleka neznamená, že by zákazník mel býz jakkoliv poškozený. Míra konkurence totiž kolikrát víc než na počtu firem v odvětví závisí na to, kolik dalších firem by do něj mohlo potenciálně vstoupit. Tzn, kdyby svými podnákladovými cenami zruinoval celé CD a nasadil podstatně vyšší ceny, aby se mu to začalo vracet, za chvíli by mu minimálně na hlavní spoje vlítla deutsche bahn nebo jiné firmy a byl by zase na začátku.

0/0
8.1.2013 4:07

R22a44d39e35k 87J38a68n19a79t89a 9215976954222

Banky tohle mají tak "dobře ošetřené", až je celá Evropa i USA musí zachraňovat injekcemi ze státních rozpočtů, záruk a povolováním tištění nových peněz.

+7/−1
7.1.2013 23:22

J96o48s70e65f 37L91e54b10d88u65š80k22a 4212533303385

To ale mluvíte o půjčkách státu. např. Řecku, kdy banky odepsaly už zhruba 70% dluhů. Ale to je jiná kapitola a věřte, že majitelé bank o nic nepřišli. Jenom daňoví poplatníci, ostatně část těch dluhů je používána právě na financování železnice. Státy bohužel platí jenom úroky.

+1/−5
7.1.2013 23:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.