Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův útok na dráhy. Vyhoďte Žaludu, do Brna pojedeme za korunu

Spory mezi Českými drahami a RegioJetem po zveřejnění dat o ztrátovosti jejich rychlíkových linek vrcholí. Šéf RegioJetu Radim Jančura v pondělí vyzval, aby ministr dopravy už neprodlužoval šéfovi Českých drah Petru Žaludovi jeho smlouvu a nechal ho z drah odejít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L34u26b32o41m72í37r 67O77b45r 8821155404335

Byla by na místě jediná otázka na pana Jančuru. Jak a s jakýma mašinama by chtěl do toho Brna jezdit? Myslím, že by s těma 163 daleko za Svitavy nedojel. Na to, že sám o provozování drážní dopravy moc neví, má moc řečí.Měl by se starat radši sám o sebe než o ostatní dopravce.

0/0
23.1.2013 21:48

J96a65n 62H47l49a47h62ů98l88e71k 2253946142583

Jančura na HRAD! [>-]

+1/−4
11.1.2013 8:53
Foto

P40e93t60e75r 94K64r79a25k 4915975168412

To, že konkurencia môže zvýšiť efektivitu na českých koľajách, je pozitívne. Ale niektoré výroky pána Jančuru už sú dosť mimo misu. Ak zabezpečí plošnú obslužnosť územia do takej miery, ako to dlhodobo zabezpečujú ČD, potom môžeme povedať, že to so železničnou dopravou myslí vážne. Tým ale nechcem tvrdiť, že efektivita ČD sa nedá ešte postupne zvyšovať, ale nemusí byť ani taká tragická, ako to "řvoun" neustále vykresľuje vo svojej štvavej kampani (stačí, ak ju porovnáme napríklad so ZSSK). Ja ako sporadický zákazník ČD som spokojný, pretože ponúkajú naozaj komplexné služby oproti "nízkonákladovému" RJ, a napríklad vlastníctvom sieťového CL sa dá dostať relatívne všade na území ČR. Vozový park ČD nebol dlhé roky obnovovaný, nuž je potrebné investovať nemalé prostriedky v následujúcich rokoch, a to aj do vozidiel na neefektívnych lokálnych tratiach, ktoré sú na pokraji záujmu RJ, či iných súkromných dopravcov. Na mňa akosi nefungujú vychytávky typu internet, či pohodlné sedadlo v noci presvetleného skleníkového veľkopriestoru, prvoradé pre mňa je dostať sa z bodu A do bodu B, a omnoho radšej cestujem v humanizovanom Béčku. Ak toto odhalenie cien R liniek ČD napomôže k ďalšiemu znížovaniu nákladov národného dopravcu, bude to len dobre z pohľadu českého daňového poplatníka. Avšak už z úloh, aké plnia ČD a úloh, ktoré plnia RJ vyplýva podľa mňa to, že sa nedajú porovnávať jablká s hruškami.

+10/−2
8.1.2013 22:54

J63a43n 68H70l71a35h39ů84l40e28k 2553376112303

To je k smíchu, jak může být zastaralý vozový park nějakou omluvou?! Podporujte konkurenčí prostředí s rovnýmí podmínkami Vy šašku, nebo se efektivita, ani kvalita služeb nikdy nezlepší.

+2/−3
11.1.2013 9:06
Foto

P57e76t62e11r 37K37r24a95k 4725275688862

To je k smíchu, jak může být zastaralý vozový park nějakou omluvou?! 

Nemôže, viďte môj predchádzajúci príspevok. Ospravedlnením môže byť práve plošnosť obsluhy územia v podaní ČD. V posledných rokoch aj ČD investovala nemalé prostriedky do obnovy vozňového parku, námatkovo spomeniem len riadiace vozne Bfhvpee, elektrické jednotky RegioPanter, motorové jednotky RegioShark, riadiace vozne 954, v súčasnosti napríklad prebieha dodávka reštauračných vozňov WRmee v počte 21ks a univerzálnych vozňov so zdvíhacou plošinou pre imobilných cestujúcich Bbdgmee v počte 64ks. V blízkej dobe sa plánuje dodávka push pull súprav Viaggio Comfort. Proti konkurencii na koľajách nič nenamietam, naopak, sám občasne využívam RJ na trase Bratislava - Miloslavov, a musím uznať, že na tejto trati sa nárast komfortu a kvality naozaj prejavil R^. Čo mi prekáža, je skôr agresívna rétorika zo strany RJ a nie celkom objektívne informácie podávané širokej verejnosti.Rv

0/0
14.1.2013 19:16

M49a59r18t15i66n 55N15o85v14o93t38n26ý 7458858195723

Nikdo vám nedá tolik, kolik vám já dokážu slíbit.

Radim Jančura

+9/0
8.1.2013 21:05

C40y84r66i58l 54P47a86v27e24l63k70a 4916452898255

Jančura za korunu už jezdil, z Liberce do Prahy. Zlikvidoval ČSAD, teď dopravní podnik. Pak omezil počet spojení a dost zdražil. Takže tak.

+14/−1
8.1.2013 12:23

J98o82z32e74f 31D79u72h71a50c51e96k 7361280593260

zdrazil z koruny? neuveritelne ;-D

+2/−6
8.1.2013 12:55

C25y27r63i83l 21P16a67v23e48l61k42a 4926502958635

Kdyby se takto chovali kraje a stát, dotovali by 100 % státní dopravu ČD a potencionálně ČSAD s.p., tak by měli soukromníci utrum. Stačilo by pár měsíců. To by bylo keců, žalob a nevím co. Když to udělá soukromník, tak je podnikatelská strategie. Až jednou zničí ČD, kdo bude jezdit nezajímavý trasy a starat se o koleje?

+9/−1
8.1.2013 14:03
Foto

A69l94a87n 93Ř54e93p69k63a 4395986

Ehm, o koleje se stará SŽDC s.o., spolu s nástupišti a řízením provozu.

+1/0
8.1.2013 14:26

C67y43r24i61l 28P28a36v10e97l46k16a 4176332838575

To já vím taky, dřív to byly TSS a jezdily se žutejma mašinama Plasser&Theuer, který se vyrábějí v Linci. To ještě ČD (ČSD) fungovala. To jsou přesně důvody, proč teď je to tam, kde to je. Potřebujeme víc firem, manažerů, obchodních zástupců a já nevím co. A jde to celý do pé.

+4/0
8.1.2013 17:03

T84o43m69a42s 37N39o76v17o80t56n18y 3411736658559

;-D;-D

0/−1
11.1.2013 23:16

T60o87m64a25s 76N90o15v94o30t34n42y 3941146888559

Máte v tom dost zmatek ale nevadí. Lež o dumpingu za 1 Kč tu byla opakovaně vyvrácena, byla to reakce na ČSAD Liberec, které bránilo SA nabírat cestující na nádraží a taky za to dostali pokutu.

DPML se zlikvidoval sám zřejmě horšími službami a nepomohlo mu ani že jezdil levněji než SA... 1 Kč jízdenka nikdy proti DPML nebyla, takže lžete. Ale to je tu už asi norma v každé diskuzi u SA/RJ se vyrojí mraky závistivců, málokdy přijde někdo rozumný se znalostí věci.

+1/−3
11.1.2013 23:16

T45o20m40á19š 20C33h37r36a10s31t59n62ý 2678539859541

Jen pro zasmání nad argumentací ČD bijců:

Min. dopravy vyhlásilo veřejnou soutěž na provozování rychlíkových spojů na tratích Plzeň-Most a Liberec-Pardubice od prosince. Kritériem výběru má být jak nabídnutá cena, tak i kvalita souprav.

ČD na trati Most-Plzeň požadovaly dotaci 8,4 milionu korun za rok, zatímco Viamont chtěl 53,8 milionu korun; na trati Pardubice-Liberec byla jejich nabídka 36,8 milionu korun oproti 72,2 milionu korun konkurenčního soukromého přepravce Connexu (působí hlavně v autobusové přepravě).

A pak že soukromník je lepší a levnější!!!!  ;-D;-D;-)[>-]

+16/−1
8.1.2013 9:16

T70o53m47á57š 51C91h56r91a51s89t23n44ý 2108429359871

Hihi, teď jsem našel článek z roku '06

Doufejme, že impulsem pro změny by mohl být vstup Student Agency na trh v horizontu dvou až tří let. Podle slov jejího ředitele Radima Jančury se máme nač těšit: 

„Určitě chceme soupravu, ne vagóny tažené lokomotivou jako za císaře pána.“

;-D;-D Ach a kde ta realita je?

+15/−1
8.1.2013 9:20

T61o44m45á77š 32C62h41r28a34s87t42n64ý 2238329619181

A ještě krátký komentář ČD k téhle štvavé kampani:

České dráhy nejsou nikým dotovány, občané neplatí žádné miliardové ztráty. Tato informace je kompletně nepravdivá. ČD jsou financovány stejně, jako kdokoli jiný, kdo bude na objednávku kraje či státu spoje provozovat. Nejsou to dotace, ale obchodní vztah zákazník a provozovatel, přičemž zákazník SI MŮŽE VYBRAT – NIC HO V TOM NEOMEZUJE. Financování ČD a ostatních dopravců se pak nijak neliší. Tak, jak jsou financovány ČD, tak je stejně například financován za své služby Viamont aj. 

Polemizovat o plošné kvalitě služeb ČD je samozřejmě možné a ne na všech tratích zatím jezdí nová či modernizovaná vozidla. Nicméně ČD jsou v jiné situaci než ostatní dopravci. Nemůžeme si vybrat jen určité trati. Navíc máme vozový park, který byl v minulosti pořízen, který masivně modernizujeme (každoročně v hodnotě několik miliard) – nicméně je to určité dědictví, které nelze změnit ihned.

+10/−2
8.1.2013 9:24

J74o63s87e57f 55T47r63ö88g27l 8879292956886

ČD jezdí za tuto cenu jen proto, že si to vynahradí z ostatních tratí. Jinak je to čirý dumping. Zkuste se svézt vlakem z Mostu do Plzně a uvidíte, že kromě pátku a neděle narvaný zrovna nebývá (tím nechci napsat, že by se měl zrušit, ale holt sedlo je sedlo). Požadovaná dotace pokryje sotva naftu do motoráku a zbylé náklady ty cestující nenahradí.

+2/−4
8.1.2013 9:30

P37a93v74e43l 97K28r32á74l 5630909394358

A jak si to vynahradí z ostatních tratí? ČD většinu svých spojů provozují na něčí objednávku tj. někde musí existovat objednatel ochotný tolik za službu zaplatit.

+5/0
8.1.2013 10:25

T22o69m19á36š 42C68h88r80a47s80t21n84ý 2788509969551

Asi z těch "hypervydělečných" spojů, které provozuje na vlastní triko (EC + Pendolino) R^

+1/0
8.1.2013 14:58

T27o88m12á66š 52C90h39r22a97s65t94n10ý 2868539839341

No, obsazenost vlaků bývá mimo špičku tak poloviční až tří čtvrtinové záleží na sekci trati.  Platy zaplatí cca. 10-12 cestujících. Což je pro 843ku s kapacitou 110 lidí (55 na sezení) která tam jezdí, lehký plus na odpisy a opotřebení.

0/0
8.1.2013 15:14

P61a44v84e38l 36K56r58á97l 5470579174258

Na to , jak je soukromník lepší a levnější zrovna v případě železnice, se stačí podívat do Británie ;-D

+5/−1
8.1.2013 10:26

T19o94m92a11s 71N14o85v60o34t85n44y 3821576208709

Ano a ta cena od ČD vůbec není dotovaná z jiných tratí, prostě si to křížově financují odjinud, jen aby nepřišly o kšeft, protože čím víc výběrek prohrají, tím menší šance bude ulívat prachy na správná místa.

+1/0
11.1.2013 23:18

J46a68n 12N37e63š56p58o49r 4936228696982

Křížově a odjinud, jo? A co tak říct odkud. když jste tak dobře informován? Tady každý přesně ví, že se něco bere odjinud, dává někam, ale jaksi chybí argumenty a fakta...

0/0
13.1.2013 16:54

J68o89s64e18f 44K74o30p27e15c64k33y 9944102915

Takze pane Lebduska, abysme si to ujasnili, to ze dospeli dotuji skolu, lekare a tez nejspise i verejnou dopravu pro vase deti a tez vase rodice, je zcela v poradku? Pokud ano, pak je mi prosim zkuste vysvetlit, proc neni v poradku, to ze se take dotuje verejna doprava? Sam jste tu priznal, ze jste vlakem jel, urcite jste pouzil i MHD v nejakych mestech, takze vase jizdy take nekdo dotoval ze svych dani, co presne na tech vasich jizdach bylo jine nez na jizdach ostatnich lidi? ;-)

+6/−1
8.1.2013 8:40

D59a47v27i61d 37M27a65l19i89n95a 1200933600653

No, a to je vse pratele, taadydaada. Skoly statni, potazmo kraju, obci, nezizkovky, prispevkove organizace srovnavate s firmou, ktera si rika soukroma, ale vlastni ji stat a rocne stoji jeji provoz danove poplatniky pres 12 mld?? Prestoze, jak tvrdite je to ziskova spolecnost pro blaho vsech obcanu? :-D

+1/−5
8.1.2013 8:53

J68o10s79e40f 72K45o94p95e25c51k68y 9614392145

Ktera firma si rika soukroma, ale je statni? ;-) CD, stejne jako jakykoliv jiny dopravce na zeleznici, v autobusove doprave nebo MHD, ktery je v systemu IDS dostava penize pouze za statem/mestem/krajem objednane sluzby. Tezko rict, co je na tom spatneho... ;-)Verejna doprava chrani stat od enormnich vydaju a chrani lidi od likvidace prostredi ve kterem ziji, takze svym zpusobem mate pravdu. Basnicky receno je zde pro blaho vsech obcanu ;-)

+5/−1
8.1.2013 8:58

D15a23v72i11d 44M13a19l41i87n66a 1930143880783

No jasne! A soukromnik, ktery tvrdi, ze to jde I levneji, tak je za zlodeje! :D je mi to jasne. :D no uznavam, ze GR si nejak musi na sve "opravnene platy" vydelat, resp. O ne ukecat danove poplatniky.:D

+1/−4
8.1.2013 9:13

R93a54d23e83k 19J61a26n34a33t59a 9595156954442

Pokud soukromník bude jezdit levněji, pak je správně, aby vyhrál výběrové řízení a jezdil. Tohle tu málokdo zpochybňuje.

Jenže Jančura nyní požaduje něco jiného. Již dávno existující plán ministerstva na postupnou soutěž (během cca 15 let vysoutěžit vše, první je právě zmíněná trať přes Krnov) se mu nelíbí. Chce předbíhat. Chce trať Praha-Brno bez soutěže jen pro sebe. Chce rozkazovat ministrovi v jeho kompetencích. A to je rozhodně špatně.

+12/0
8.1.2013 9:20

M94a57r98t96i23n 60K95v26e93t74k89o 8513331795439

Prosim pekne, ktery soukromnik tvrdi ze to jde levneji? Pokud vim tak RJ pokousi ziskat trate, kde jsou bud velke dotace, nebo jezdi hodne lidi. Uvedomte si konecne, ze to ktery vlak kdy a kam bude jezdit nerozhoduje CD, ale objednava si to kraj potazmo stat (az na jednu vyjimku). Zkuste si predstavit situaci ze vam nekdo rekne tady budes jezdit 10x denne kazdy 2 hodiny. A vy vite ze nenaplnite ani jeden vagon, kraj si u vas objednal sluzbu tak je logicke ze vam ji zaplati. Nerikam at soukromnici nevstupuji na zeleznice, ale nejprve ma byt vyresen problem s uznavanim jizdenek, pak jasna koncepce, jakym zpusobem se bude sluzba poskytovat. Je terba si take uvedomit, ze soukromnik bude uz z principu chtit vytvaret zisk, zatimco statem vlastneny dopravce muze plnit jine i poslani ;-)

0/0
20.1.2013 16:07

D85a36v83i66d 11M51a11l66i59n10a 1230793800623

Tak si to shrnme pane Kopecky. CD jako "soukroma" firma, vlastnena 100% statem, ma rocni obrat cca 900 mio z jizdneho a o dalsich 12 mld si rekne statu, tedy danovym poplatnikum na pokryti vydaju! A z celkove castky potom vypocitava zisk!!!

+1/−3
8.1.2013 9:08

J23o95s48e68f 23K82o88p68e80c52k91y 9614982785

CD neni soukroma firma. Nastudujte si rozdily ve vlastnictvi firem ;-) Trzby na jizdnem cini cca 35% celkovych trzeb osobni prepravy. CD si o nic nerekne. CD jako vsichni ostatni dopravci, ma smlouvy za kterych provozuje statem/mestem/krajem objednane sluzby a za ty dostava penize. Kdyz jdete do restaurace a objednate si jidlo a piti, take za nej neplatite? ;-)

+5/−1
8.1.2013 9:11

R33a42d84e80k 81J48a96n74a91t13a 9535426384972

Tržby z jízdného nejsou 900 miliónů ročně, ale něco přes 6 mld. Kč ročně. Úhrada od objednavatelů (tady toho, kdo si ztrátové linky objednal, státu a krajů) činí něco přes 12 mld. Kč ročně. Tedy poměr jízdné/náklady je zhruba 33%. Např. u MHD v Praze je tento poměr horší.

Pokud ani neznáte čísla, o kterých se tu hádáte, silně tím zpochybňujete svoji kompetenci účastnit se této diskuze.

+5/0
8.1.2013 9:16

R98a83d43e78k 43J13a96n36a31t38a 9505906744152

Pardon, to byla reakce na pana "Davida Malinu" výše.

0/0
8.1.2013 9:16

D82a91v15i11d 71M77a34l74i28n40a 1400833860303

Jestlize je ta restaurace moje, tak ji budu platit zase jen z jejiho vydelku. Ale jestli budu mit restauraci a stat mi bude k tomu platit jeji provoz, tak pri kazdem obede vzpomenu na ty blbce, co mi ji plati!

+1/−1
8.1.2013 9:22

M92a93r36t84i84n 88N84o47v73o57t57n12ý 7528118145433

Sry, ale vy jste vážně natvrdlý. Stejně tak, jako stát neplatí provoz restaurace, neplatí ani provoz ČD. Stát a kraje platí pouze za to, co si objednají. Nic navíc ČD nedají. Pokud v nějaké budoucí soutěži nějakou linku prohrají, tak už za ni nic dostávat nebudou a ty samé peníze půjdou jiné firmě.

+1/−1
8.1.2013 10:11

T89o17m43a23s 82N86o11v81o63t13n33y 3801526128939

Jak ty samé? Nižší a to jde.

0/0
11.1.2013 23:21

M55a82r14t42i94n 53K65v11e89t66k18o 8433561985299

Abyste to pochopil tak jeste jednou a jenom pro vas. Kdyz prijdete do restaurace, vyberete si z jideniho listku za cenu ktera je tam uvedeno jidlo a objednate si ho, je logicke ze ho zaplatite i kdyz ho treba nesnite. Kdyz to vztahnu na CD tak kraj, potazmo stat prijde za CD a rekne, chci 10 rychliku denne Praha-Prcice drahy reknou 220/km a stat, kraj reknou OK. Co na tom nechapete? CD na tu trat musi vyjet i kdyby v tom vlaku nikdo nesedel a ten kdo si to objedal to musi zaplatit.

0/0
20.1.2013 16:18

P75a30v40e37l 33K96r69á14l 5420909224718

Pozor, ČD jsou z hlediska zákona soukromou firmou, tuším od roku 2003.

0/0
8.1.2013 10:45

J80i60ř18í 41K44r79a12m74p96l 4196164606776

ČD ví, proč některé informace nechce zveřejnit.

jsou to jednoduchá pravidla fungující v jakémkoli politickém uspořádání :-/

0/−3
7.1.2013 22:57

D88a26v75i15d 48M40a12l61i87n81a 1910523280143

Ve slovnim spojeni "mala domu" pouze nahradte slovo "mala" za "velka"

+1/−1
7.1.2013 23:07

T33o50m49a22s 29A32u71g14u91s57t31y38n 6407816111190

Chápu, že je pan Jančura soukromníkem, ale asi by bylo také zajímavé, kdyby zveřejnil co ve svém byznyse jakou sumou dotuje z jiným, výdělečnějších zdrojů. Pak budu poslouchat jeho momentálně ubohé výkřiky...

+10/−2
7.1.2013 21:48

J68o69s61e47f 16L31e64b64d12u88š59k82a 4982683643235

Ale on to dotuje, pokud něco dotuje, ze svého. Nevybírá na to peníze od ostatních. A pokud zkrachuje ponese následky on. Tak co je komu do toho.

+3/−8
7.1.2013 21:50

R40a55d60e34k 84J88a83n87a73t95a 9685536754172

Následky neefektivního podnikání nesou vždy i ostatní.

a) podnákladové ceny pokřivuji to trh (vzpomínáte na SkyEurope?)

b) pokud zkrachuje, pocítí to (aniž si to uvědomí) klienti všech bank, u kterých měl nesplacené úvěry

+7/−2
7.1.2013 23:08

J57o10s51e28f 21L40e15b21d82u68š85k47a 4332693483725

Ale to je problém těch bank. A jak znám banky, tak zrovna tohle mají dobře ošetřené, oproti vládním dluhopisům. Konec konců, někdo tu soupravu koupí a protože platí úroky, banka neprodělá. Podnákladové ceny dlouho nikdo nevydrží a takže trh nijak nekřiví. Trh křiví jedině dotace státu, obcí a EU.

+2/−6
7.1.2013 23:16

P45a37v43e90l 82K79r57á26l 5290849804878

Že to pocítí klienti je problém banky? Právě že není, ne? A pokud to nevíte, tak smyslem podnákladových cen právě je, aby to někdo nevydržel.

+6/−1
7.1.2013 23:20

J51o47s77e88f 56L53e88b17d64u86š37k59a 4112573863745

A vy znáte banku, která půjčuje peníze na ztrátové projekty? Tedy kromě ECB a MMF. Já ne. Buďte bez obav, banky i to umí pohlídat a požadují měsíční, nebo čtvrtletní výkazy. Opravdu toho hodně nevíte o úvěrech a financování.

+2/−5
7.1.2013 23:30

P85a61v29e44l 25K38r68á34l 5610929374108

No právě, že banka to vytáhne z klientů. Evidentně nevíte nic o životě.

+5/0
8.1.2013 0:22

M83i31c43h39a52l 62T73i15m78k38o 3923444614835

Smyslem podnákladových cen je opravdu získání většího podílu na trhu, ale to zdaleka neznamená, že by zákazník mel býz jakkoliv poškozený. Míra konkurence totiž kolikrát víc než na počtu firem v odvětví závisí na to, kolik dalších firem by do něj mohlo potenciálně vstoupit. Tzn, kdyby svými podnákladovými cenami zruinoval celé CD a nasadil podstatně vyšší ceny, aby se mu to začalo vracet, za chvíli by mu minimálně na hlavní spoje vlítla deutsche bahn nebo jiné firmy a byl by zase na začátku.

0/0
8.1.2013 4:07

R85a17d76e42k 43J95a15n70a63t10a 9505656584812

Banky tohle mají tak "dobře ošetřené", až je celá Evropa i USA musí zachraňovat injekcemi ze státních rozpočtů, záruk a povolováním tištění nových peněz.

+7/−1
7.1.2013 23:22

J22o25s95e29f 53L14e84b31d56u84š95k36a 4522173453925

To ale mluvíte o půjčkách státu. např. Řecku, kdy banky odepsaly už zhruba 70% dluhů. Ale to je jiná kapitola a věřte, že majitelé bank o nic nepřišli. Jenom daňoví poplatníci, ostatně část těch dluhů je používána právě na financování železnice. Státy bohužel platí jenom úroky.

+1/−5
7.1.2013 23:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.