Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův útok na dráhy. Vyhoďte Žaludu, do Brna pojedeme za korunu

Spory mezi Českými drahami a RegioJetem po zveřejnění dat o ztrátovosti jejich rychlíkových linek vrcholí. Šéf RegioJetu Radim Jančura v pondělí vyzval, aby ministr dopravy už neprodlužoval šéfovi Českých drah Petru Žaludovi jeho smlouvu a nechal ho z drah odejít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L15u25b56o37m12í42r 71O46b61r 8911585224545

Byla by na místě jediná otázka na pana Jančuru. Jak a s jakýma mašinama by chtěl do toho Brna jezdit? Myslím, že by s těma 163 daleko za Svitavy nedojel. Na to, že sám o provozování drážní dopravy moc neví, má moc řečí.Měl by se starat radši sám o sebe než o ostatní dopravce.

0/0
23.1.2013 21:48

J83a80n 71H90l92a15h93ů47l69e36k 2173716582613

Jančura na HRAD! [>-]

+1/−4
11.1.2013 8:53
Foto

P43e34t48e68r 14K17r92a61k 4755545508512

To, že konkurencia môže zvýšiť efektivitu na českých koľajách, je pozitívne. Ale niektoré výroky pána Jančuru už sú dosť mimo misu. Ak zabezpečí plošnú obslužnosť územia do takej miery, ako to dlhodobo zabezpečujú ČD, potom môžeme povedať, že to so železničnou dopravou myslí vážne. Tým ale nechcem tvrdiť, že efektivita ČD sa nedá ešte postupne zvyšovať, ale nemusí byť ani taká tragická, ako to "řvoun" neustále vykresľuje vo svojej štvavej kampani (stačí, ak ju porovnáme napríklad so ZSSK). Ja ako sporadický zákazník ČD som spokojný, pretože ponúkajú naozaj komplexné služby oproti "nízkonákladovému" RJ, a napríklad vlastníctvom sieťového CL sa dá dostať relatívne všade na území ČR. Vozový park ČD nebol dlhé roky obnovovaný, nuž je potrebné investovať nemalé prostriedky v následujúcich rokoch, a to aj do vozidiel na neefektívnych lokálnych tratiach, ktoré sú na pokraji záujmu RJ, či iných súkromných dopravcov. Na mňa akosi nefungujú vychytávky typu internet, či pohodlné sedadlo v noci presvetleného skleníkového veľkopriestoru, prvoradé pre mňa je dostať sa z bodu A do bodu B, a omnoho radšej cestujem v humanizovanom Béčku. Ak toto odhalenie cien R liniek ČD napomôže k ďalšiemu znížovaniu nákladov národného dopravcu, bude to len dobre z pohľadu českého daňového poplatníka. Avšak už z úloh, aké plnia ČD a úloh, ktoré plnia RJ vyplýva podľa mňa to, že sa nedajú porovnávať jablká s hruškami.

+10/−2
8.1.2013 22:54

J59a51n 93H80l49a98h31ů18l66e75k 2343986862983

To je k smíchu, jak může být zastaralý vozový park nějakou omluvou?! Podporujte konkurenčí prostředí s rovnýmí podmínkami Vy šašku, nebo se efektivita, ani kvalita služeb nikdy nezlepší.

+2/−3
11.1.2013 9:06
Foto

P10e44t58e28r 28K92r39a93k 4955805248142

To je k smíchu, jak může být zastaralý vozový park nějakou omluvou?! 

Nemôže, viďte môj predchádzajúci príspevok. Ospravedlnením môže byť práve plošnosť obsluhy územia v podaní ČD. V posledných rokoch aj ČD investovala nemalé prostriedky do obnovy vozňového parku, námatkovo spomeniem len riadiace vozne Bfhvpee, elektrické jednotky RegioPanter, motorové jednotky RegioShark, riadiace vozne 954, v súčasnosti napríklad prebieha dodávka reštauračných vozňov WRmee v počte 21ks a univerzálnych vozňov so zdvíhacou plošinou pre imobilných cestujúcich Bbdgmee v počte 64ks. V blízkej dobe sa plánuje dodávka push pull súprav Viaggio Comfort. Proti konkurencii na koľajách nič nenamietam, naopak, sám občasne využívam RJ na trase Bratislava - Miloslavov, a musím uznať, že na tejto trati sa nárast komfortu a kvality naozaj prejavil R^. Čo mi prekáža, je skôr agresívna rétorika zo strany RJ a nie celkom objektívne informácie podávané širokej verejnosti.Rv

0/0
14.1.2013 19:16

M45a86r48t67i50n 68N39o47v17o85t23n37ý 7908128265823

Nikdo vám nedá tolik, kolik vám já dokážu slíbit.

Radim Jančura

+9/0
8.1.2013 21:05

C79y22r26i80l 92P78a18v15e62l75k20a 4906332418575

Jančura za korunu už jezdil, z Liberce do Prahy. Zlikvidoval ČSAD, teď dopravní podnik. Pak omezil počet spojení a dost zdražil. Takže tak.

+14/−1
8.1.2013 12:23

J64o86z53e28f 16D13u31h87a85c41e46k 7391690953500

zdrazil z koruny? neuveritelne ;-D

+2/−6
8.1.2013 12:55

C42y14r64i47l 90P78a96v44e90l29k15a 4546872428635

Kdyby se takto chovali kraje a stát, dotovali by 100 % státní dopravu ČD a potencionálně ČSAD s.p., tak by měli soukromníci utrum. Stačilo by pár měsíců. To by bylo keců, žalob a nevím co. Když to udělá soukromník, tak je podnikatelská strategie. Až jednou zničí ČD, kdo bude jezdit nezajímavý trasy a starat se o koleje?

+9/−1
8.1.2013 14:03

A96l93a89n 95Ř42e47p38k39a 4615156

Ehm, o koleje se stará SŽDC s.o., spolu s nástupišti a řízením provozu.

+1/0
8.1.2013 14:26

C22y59r14i91l 75P68a33v15e23l49k89a 4366922268945

To já vím taky, dřív to byly TSS a jezdily se žutejma mašinama Plasser&Theuer, který se vyrábějí v Linci. To ještě ČD (ČSD) fungovala. To jsou přesně důvody, proč teď je to tam, kde to je. Potřebujeme víc firem, manažerů, obchodních zástupců a já nevím co. A jde to celý do pé.

+4/0
8.1.2013 17:03

T73o30m71a21s 12N82o40v52o13t75n92y 3351536488249

;-D;-D

0/−1
11.1.2013 23:16

T15o53m49a67s 82N85o16v54o50t94n66y 3931526648829

Máte v tom dost zmatek ale nevadí. Lež o dumpingu za 1 Kč tu byla opakovaně vyvrácena, byla to reakce na ČSAD Liberec, které bránilo SA nabírat cestující na nádraží a taky za to dostali pokutu.

DPML se zlikvidoval sám zřejmě horšími službami a nepomohlo mu ani že jezdil levněji než SA... 1 Kč jízdenka nikdy proti DPML nebyla, takže lžete. Ale to je tu už asi norma v každé diskuzi u SA/RJ se vyrojí mraky závistivců, málokdy přijde někdo rozumný se znalostí věci.

+1/−3
11.1.2013 23:16

T53o98m69á49š 30C42h64r40a43s10t56n30ý 2618339659561

Jen pro zasmání nad argumentací ČD bijců:

Min. dopravy vyhlásilo veřejnou soutěž na provozování rychlíkových spojů na tratích Plzeň-Most a Liberec-Pardubice od prosince. Kritériem výběru má být jak nabídnutá cena, tak i kvalita souprav.

ČD na trati Most-Plzeň požadovaly dotaci 8,4 milionu korun za rok, zatímco Viamont chtěl 53,8 milionu korun; na trati Pardubice-Liberec byla jejich nabídka 36,8 milionu korun oproti 72,2 milionu korun konkurenčního soukromého přepravce Connexu (působí hlavně v autobusové přepravě).

A pak že soukromník je lepší a levnější!!!!  ;-D;-D;-)[>-]

+16/−1
8.1.2013 9:16

T22o87m95á51š 22C34h21r51a33s62t88n35ý 2948379899561

Hihi, teď jsem našel článek z roku '06

Doufejme, že impulsem pro změny by mohl být vstup Student Agency na trh v horizontu dvou až tří let. Podle slov jejího ředitele Radima Jančury se máme nač těšit: 

„Určitě chceme soupravu, ne vagóny tažené lokomotivou jako za císaře pána.“

;-D;-D Ach a kde ta realita je?

+15/−1
8.1.2013 9:20

T46o80m50á69š 69C93h24r97a64s32t16n12ý 2518529169971

A ještě krátký komentář ČD k téhle štvavé kampani:

České dráhy nejsou nikým dotovány, občané neplatí žádné miliardové ztráty. Tato informace je kompletně nepravdivá. ČD jsou financovány stejně, jako kdokoli jiný, kdo bude na objednávku kraje či státu spoje provozovat. Nejsou to dotace, ale obchodní vztah zákazník a provozovatel, přičemž zákazník SI MŮŽE VYBRAT – NIC HO V TOM NEOMEZUJE. Financování ČD a ostatních dopravců se pak nijak neliší. Tak, jak jsou financovány ČD, tak je stejně například financován za své služby Viamont aj. 

Polemizovat o plošné kvalitě služeb ČD je samozřejmě možné a ne na všech tratích zatím jezdí nová či modernizovaná vozidla. Nicméně ČD jsou v jiné situaci než ostatní dopravci. Nemůžeme si vybrat jen určité trati. Navíc máme vozový park, který byl v minulosti pořízen, který masivně modernizujeme (každoročně v hodnotě několik miliard) – nicméně je to určité dědictví, které nelze změnit ihned.

+10/−2
8.1.2013 9:24

J29o43s43e38f 94T52r94ö56g56l 8579252186896

ČD jezdí za tuto cenu jen proto, že si to vynahradí z ostatních tratí. Jinak je to čirý dumping. Zkuste se svézt vlakem z Mostu do Plzně a uvidíte, že kromě pátku a neděle narvaný zrovna nebývá (tím nechci napsat, že by se měl zrušit, ale holt sedlo je sedlo). Požadovaná dotace pokryje sotva naftu do motoráku a zbylé náklady ty cestující nenahradí.

+2/−4
8.1.2013 9:30

P77a53v73e61l 92K70r75á29l 5740709284358

A jak si to vynahradí z ostatních tratí? ČD většinu svých spojů provozují na něčí objednávku tj. někde musí existovat objednatel ochotný tolik za službu zaplatit.

+5/0
8.1.2013 10:25

T56o96m35á55š 29C26h59r46a82s88t39n70ý 2228139529551

Asi z těch "hypervydělečných" spojů, které provozuje na vlastní triko (EC + Pendolino) R^

+1/0
8.1.2013 14:58

T26o74m46á66š 50C49h23r25a71s73t97n41ý 2468359729661

No, obsazenost vlaků bývá mimo špičku tak poloviční až tří čtvrtinové záleží na sekci trati.  Platy zaplatí cca. 10-12 cestujících. Což je pro 843ku s kapacitou 110 lidí (55 na sezení) která tam jezdí, lehký plus na odpisy a opotřebení.

0/0
8.1.2013 15:14

P19a29v81e75l 31K98r59á88l 5620709234278

Na to , jak je soukromník lepší a levnější zrovna v případě železnice, se stačí podívat do Británie ;-D

+5/−1
8.1.2013 10:26

T17o90m71a63s 10N62o26v32o24t12n60y 3201396848159

Ano a ta cena od ČD vůbec není dotovaná z jiných tratí, prostě si to křížově financují odjinud, jen aby nepřišly o kšeft, protože čím víc výběrek prohrají, tím menší šance bude ulívat prachy na správná místa.

+1/0
11.1.2013 23:18

J15a10n 87N71e83š56p92o44r 4496458436362

Křížově a odjinud, jo? A co tak říct odkud. když jste tak dobře informován? Tady každý přesně ví, že se něco bere odjinud, dává někam, ale jaksi chybí argumenty a fakta...

0/0
13.1.2013 16:54

J43o97s25e67f 89K60o60p54e57c55k89y 9494732715

Takze pane Lebduska, abysme si to ujasnili, to ze dospeli dotuji skolu, lekare a tez nejspise i verejnou dopravu pro vase deti a tez vase rodice, je zcela v poradku? Pokud ano, pak je mi prosim zkuste vysvetlit, proc neni v poradku, to ze se take dotuje verejna doprava? Sam jste tu priznal, ze jste vlakem jel, urcite jste pouzil i MHD v nejakych mestech, takze vase jizdy take nekdo dotoval ze svych dani, co presne na tech vasich jizdach bylo jine nez na jizdach ostatnich lidi? ;-)

+6/−1
8.1.2013 8:40

D71a13v91i96d 66M73a69l88i30n14a 1560643220393

No, a to je vse pratele, taadydaada. Skoly statni, potazmo kraju, obci, nezizkovky, prispevkove organizace srovnavate s firmou, ktera si rika soukroma, ale vlastni ji stat a rocne stoji jeji provoz danove poplatniky pres 12 mld?? Prestoze, jak tvrdite je to ziskova spolecnost pro blaho vsech obcanu? :-D

+1/−5
8.1.2013 8:53

J44o17s24e69f 65K23o79p87e87c67k61y 9934712935

Ktera firma si rika soukroma, ale je statni? ;-) CD, stejne jako jakykoliv jiny dopravce na zeleznici, v autobusove doprave nebo MHD, ktery je v systemu IDS dostava penize pouze za statem/mestem/krajem objednane sluzby. Tezko rict, co je na tom spatneho... ;-)Verejna doprava chrani stat od enormnich vydaju a chrani lidi od likvidace prostredi ve kterem ziji, takze svym zpusobem mate pravdu. Basnicky receno je zde pro blaho vsech obcanu ;-)

+5/−1
8.1.2013 8:58

D54a54v55i40d 25M92a17l28i71n77a 1410503390753

No jasne! A soukromnik, ktery tvrdi, ze to jde I levneji, tak je za zlodeje! :D je mi to jasne. :D no uznavam, ze GR si nejak musi na sve "opravnene platy" vydelat, resp. O ne ukecat danove poplatniky.:D

+1/−4
8.1.2013 9:13

R33a54d77e68k 56J13a88n44a26t55a 9425586114152

Pokud soukromník bude jezdit levněji, pak je správně, aby vyhrál výběrové řízení a jezdil. Tohle tu málokdo zpochybňuje.

Jenže Jančura nyní požaduje něco jiného. Již dávno existující plán ministerstva na postupnou soutěž (během cca 15 let vysoutěžit vše, první je právě zmíněná trať přes Krnov) se mu nelíbí. Chce předbíhat. Chce trať Praha-Brno bez soutěže jen pro sebe. Chce rozkazovat ministrovi v jeho kompetencích. A to je rozhodně špatně.

+12/0
8.1.2013 9:20

M89a22r18t77i16n 17K94v58e20t12k19o 8663981295239

Prosim pekne, ktery soukromnik tvrdi ze to jde levneji? Pokud vim tak RJ pokousi ziskat trate, kde jsou bud velke dotace, nebo jezdi hodne lidi. Uvedomte si konecne, ze to ktery vlak kdy a kam bude jezdit nerozhoduje CD, ale objednava si to kraj potazmo stat (az na jednu vyjimku). Zkuste si predstavit situaci ze vam nekdo rekne tady budes jezdit 10x denne kazdy 2 hodiny. A vy vite ze nenaplnite ani jeden vagon, kraj si u vas objednal sluzbu tak je logicke ze vam ji zaplati. Nerikam at soukromnici nevstupuji na zeleznice, ale nejprve ma byt vyresen problem s uznavanim jizdenek, pak jasna koncepce, jakym zpusobem se bude sluzba poskytovat. Je terba si take uvedomit, ze soukromnik bude uz z principu chtit vytvaret zisk, zatimco statem vlastneny dopravce muze plnit jine i poslani ;-)

0/0
20.1.2013 16:07

D17a51v93i45d 48M46a58l90i38n48a 1920343970513

Tak si to shrnme pane Kopecky. CD jako "soukroma" firma, vlastnena 100% statem, ma rocni obrat cca 900 mio z jizdneho a o dalsich 12 mld si rekne statu, tedy danovym poplatnikum na pokryti vydaju! A z celkove castky potom vypocitava zisk!!!

+1/−3
8.1.2013 9:08

J65o94s98e47f 73K69o69p71e50c38k30y 9974272475

CD neni soukroma firma. Nastudujte si rozdily ve vlastnictvi firem ;-) Trzby na jizdnem cini cca 35% celkovych trzeb osobni prepravy. CD si o nic nerekne. CD jako vsichni ostatni dopravci, ma smlouvy za kterych provozuje statem/mestem/krajem objednane sluzby a za ty dostava penize. Kdyz jdete do restaurace a objednate si jidlo a piti, take za nej neplatite? ;-)

+5/−1
8.1.2013 9:11

R82a20d45e11k 78J77a27n36a29t51a 9595216544722

Tržby z jízdného nejsou 900 miliónů ročně, ale něco přes 6 mld. Kč ročně. Úhrada od objednavatelů (tady toho, kdo si ztrátové linky objednal, státu a krajů) činí něco přes 12 mld. Kč ročně. Tedy poměr jízdné/náklady je zhruba 33%. Např. u MHD v Praze je tento poměr horší.

Pokud ani neznáte čísla, o kterých se tu hádáte, silně tím zpochybňujete svoji kompetenci účastnit se této diskuze.

+5/0
8.1.2013 9:16

R70a29d24e78k 55J64a84n13a67t10a 9135296744432

Pardon, to byla reakce na pana "Davida Malinu" výše.

0/0
8.1.2013 9:16

D33a73v96i18d 38M92a21l11i20n23a 1610493850273

Jestlize je ta restaurace moje, tak ji budu platit zase jen z jejiho vydelku. Ale jestli budu mit restauraci a stat mi bude k tomu platit jeji provoz, tak pri kazdem obede vzpomenu na ty blbce, co mi ji plati!

+1/−1
8.1.2013 9:22

M80a21r54t28i19n 59N94o64v59o77t12n67ý 7378558605963

Sry, ale vy jste vážně natvrdlý. Stejně tak, jako stát neplatí provoz restaurace, neplatí ani provoz ČD. Stát a kraje platí pouze za to, co si objednají. Nic navíc ČD nedají. Pokud v nějaké budoucí soutěži nějakou linku prohrají, tak už za ni nic dostávat nebudou a ty samé peníze půjdou jiné firmě.

+1/−1
8.1.2013 10:11

T21o76m24a16s 53N18o77v87o80t75n62y 3891316678539

Jak ty samé? Nižší a to jde.

0/0
11.1.2013 23:21

M53a70r51t28i24n 84K48v63e87t63k23o 8233111525789

Abyste to pochopil tak jeste jednou a jenom pro vas. Kdyz prijdete do restaurace, vyberete si z jideniho listku za cenu ktera je tam uvedeno jidlo a objednate si ho, je logicke ze ho zaplatite i kdyz ho treba nesnite. Kdyz to vztahnu na CD tak kraj, potazmo stat prijde za CD a rekne, chci 10 rychliku denne Praha-Prcice drahy reknou 220/km a stat, kraj reknou OK. Co na tom nechapete? CD na tu trat musi vyjet i kdyby v tom vlaku nikdo nesedel a ten kdo si to objedal to musi zaplatit.

0/0
20.1.2013 16:18

P24a18v43e82l 67K10r51á74l 5500669154108

Pozor, ČD jsou z hlediska zákona soukromou firmou, tuším od roku 2003.

0/0
8.1.2013 10:45

J19i41ř71í 24K88r95a87m80p10l 4826114886556

ČD ví, proč některé informace nechce zveřejnit.

jsou to jednoduchá pravidla fungující v jakémkoli politickém uspořádání :-/

0/−3
7.1.2013 22:57

D91a62v38i66d 89M29a24l73i66n73a 1200213160583

Ve slovnim spojeni "mala domu" pouze nahradte slovo "mala" za "velka"

+1/−1
7.1.2013 23:07

T20o69m13a50s 75A48u44g81u57s86t53y81n 6517866621810

Chápu, že je pan Jančura soukromníkem, ale asi by bylo také zajímavé, kdyby zveřejnil co ve svém byznyse jakou sumou dotuje z jiným, výdělečnějších zdrojů. Pak budu poslouchat jeho momentálně ubohé výkřiky...

+10/−2
7.1.2013 21:48

J36o37s42e10f 65L21e95b81d86u37š47k20a 4892263963565

Ale on to dotuje, pokud něco dotuje, ze svého. Nevybírá na to peníze od ostatních. A pokud zkrachuje ponese následky on. Tak co je komu do toho.

+3/−8
7.1.2013 21:50

R25a85d75e73k 51J72a40n85a14t26a 9235936844412

Následky neefektivního podnikání nesou vždy i ostatní.

a) podnákladové ceny pokřivuji to trh (vzpomínáte na SkyEurope?)

b) pokud zkrachuje, pocítí to (aniž si to uvědomí) klienti všech bank, u kterých měl nesplacené úvěry

+7/−2
7.1.2013 23:08

J41o70s90e25f 85L56e39b79d30u76š69k46a 4392783653565

Ale to je problém těch bank. A jak znám banky, tak zrovna tohle mají dobře ošetřené, oproti vládním dluhopisům. Konec konců, někdo tu soupravu koupí a protože platí úroky, banka neprodělá. Podnákladové ceny dlouho nikdo nevydrží a takže trh nijak nekřiví. Trh křiví jedině dotace státu, obcí a EU.

+2/−6
7.1.2013 23:16

P54a20v76e62l 64K54r40á46l 5940609634898

Že to pocítí klienti je problém banky? Právě že není, ne? A pokud to nevíte, tak smyslem podnákladových cen právě je, aby to někdo nevydržel.

+6/−1
7.1.2013 23:20

J36o34s35e91f 65L72e42b62d78u58š55k15a 4412383383455

A vy znáte banku, která půjčuje peníze na ztrátové projekty? Tedy kromě ECB a MMF. Já ne. Buďte bez obav, banky i to umí pohlídat a požadují měsíční, nebo čtvrtletní výkazy. Opravdu toho hodně nevíte o úvěrech a financování.

+2/−5
7.1.2013 23:30

P93a30v94e70l 48K74r46á57l 5460409314648

No právě, že banka to vytáhne z klientů. Evidentně nevíte nic o životě.

+5/0
8.1.2013 0:22

M18i35c70h55a20l 43T28i66m85k43o 3213134864105

Smyslem podnákladových cen je opravdu získání většího podílu na trhu, ale to zdaleka neznamená, že by zákazník mel býz jakkoliv poškozený. Míra konkurence totiž kolikrát víc než na počtu firem v odvětví závisí na to, kolik dalších firem by do něj mohlo potenciálně vstoupit. Tzn, kdyby svými podnákladovými cenami zruinoval celé CD a nasadil podstatně vyšší ceny, aby se mu to začalo vracet, za chvíli by mu minimálně na hlavní spoje vlítla deutsche bahn nebo jiné firmy a byl by zase na začátku.

0/0
8.1.2013 4:07

R82a21d56e96k 14J19a48n97a17t66a 9245686684402

Banky tohle mají tak "dobře ošetřené", až je celá Evropa i USA musí zachraňovat injekcemi ze státních rozpočtů, záruk a povolováním tištění nových peněz.

+7/−1
7.1.2013 23:22

J63o86s26e28f 25L95e32b56d92u47š79k70a 4812283113745

To ale mluvíte o půjčkách státu. např. Řecku, kdy banky odepsaly už zhruba 70% dluhů. Ale to je jiná kapitola a věřte, že majitelé bank o nic nepřišli. Jenom daňoví poplatníci, ostatně část těch dluhů je používána právě na financování železnice. Státy bohužel platí jenom úroky.

+1/−5
7.1.2013 23:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.