Diskuze

Jančurův útok na dráhy. Vyhoďte Žaludu, do Brna pojedeme za korunu

Spory mezi Českými drahami a RegioJetem po zveřejnění dat o ztrátovosti jejich rychlíkových linek vrcholí. Šéf RegioJetu Radim Jančura v pondělí vyzval, aby ministr dopravy už neprodlužoval šéfovi Českých drah Petru Žaludovi jeho smlouvu a nechal ho z drah odejít.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LO

L37u59b61o21m62í20r 45O61b14r

23. 1. 2013 21:48

Byla by na místě jediná otázka na pana Jančuru. Jak a s jakýma mašinama by chtěl do toho Brna jezdit? Myslím, že by s těma 163 daleko za Svitavy nedojel. Na to, že sám o provozování drážní dopravy moc neví, má moc řečí.Měl by se starat radši sám o sebe než o ostatní dopravce.

0 0
možnosti
JH

Jančura na HRAD! [>-]

1 4
možnosti
Foto

P16e13t64e10r 92K90r19a30k

8. 1. 2013 22:54

To, že konkurencia môže zvýšiť efektivitu na českých koľajách, je pozitívne. Ale niektoré výroky pána Jančuru už sú dosť mimo misu. Ak zabezpečí plošnú obslužnosť územia do takej miery, ako to dlhodobo zabezpečujú ČD, potom môžeme povedať, že to so železničnou dopravou myslí vážne. Tým ale nechcem tvrdiť, že efektivita ČD sa nedá ešte postupne zvyšovať, ale nemusí byť ani taká tragická, ako to "řvoun" neustále vykresľuje vo svojej štvavej kampani (stačí, ak ju porovnáme napríklad so ZSSK). Ja ako sporadický zákazník ČD som spokojný, pretože ponúkajú naozaj komplexné služby oproti "nízkonákladovému" RJ, a napríklad vlastníctvom sieťového CL sa dá dostať relatívne všade na území ČR. Vozový park ČD nebol dlhé roky obnovovaný, nuž je potrebné investovať nemalé prostriedky v následujúcich rokoch, a to aj do vozidiel na neefektívnych lokálnych tratiach, ktoré sú na pokraji záujmu RJ, či iných súkromných dopravcov. Na mňa akosi nefungujú vychytávky typu internet, či pohodlné sedadlo v noci presvetleného skleníkového veľkopriestoru, prvoradé pre mňa je dostať sa z bodu A do bodu B, a omnoho radšej cestujem v humanizovanom Béčku. Ak toto odhalenie cien R liniek ČD napomôže k ďalšiemu znížovaniu nákladov národného dopravcu, bude to len dobre z pohľadu českého daňového poplatníka. Avšak už z úloh, aké plnia ČD a úloh, ktoré plnia RJ vyplýva podľa mňa to, že sa nedajú porovnávať jablká s hruškami.

10 2
možnosti
JH

To je k smíchu, jak může být zastaralý vozový park nějakou omluvou?! Podporujte konkurenčí prostředí s rovnýmí podmínkami Vy šašku, nebo se efektivita, ani kvalita služeb nikdy nezlepší.

2 3
možnosti
MN

Nikdo vám nedá tolik, kolik vám já dokážu slíbit.

Radim Jančura

9 0
možnosti
CP

Jančura za korunu už jezdil, z Liberce do Prahy. Zlikvidoval ČSAD, teď dopravní podnik. Pak omezil počet spojení a dost zdražil. Takže tak.

14 1
možnosti
JD

zdrazil z koruny? neuveritelne ;-D

2 6
možnosti
TC

Jen pro zasmání nad argumentací ČD bijců:

Min. dopravy vyhlásilo veřejnou soutěž na provozování rychlíkových spojů na tratích Plzeň-Most a Liberec-Pardubice od prosince. Kritériem výběru má být jak nabídnutá cena, tak i kvalita souprav.

ČD na trati Most-Plzeň požadovaly dotaci 8,4 milionu korun za rok, zatímco Viamont chtěl 53,8 milionu korun; na trati Pardubice-Liberec byla jejich nabídka 36,8 milionu korun oproti 72,2 milionu korun konkurenčního soukromého přepravce Connexu (působí hlavně v autobusové přepravě).

A pak že soukromník je lepší a levnější!!!!  ;-D;-D;-)[>-]

16 1
možnosti
TC

Hihi, teď jsem našel článek z roku '06

Doufejme, že impulsem pro změny by mohl být vstup Student Agency na trh v horizontu dvou až tří let. Podle slov jejího ředitele Radima Jančury se máme nač těšit: 

„Určitě chceme soupravu, ne vagóny tažené lokomotivou jako za císaře pána.“

;-D;-D Ach a kde ta realita je?

15 1
možnosti
JK

Takze pane Lebduska, abysme si to ujasnili, to ze dospeli dotuji skolu, lekare a tez nejspise i verejnou dopravu pro vase deti a tez vase rodice, je zcela v poradku? Pokud ano, pak je mi prosim zkuste vysvetlit, proc neni v poradku, to ze se take dotuje verejna doprava? Sam jste tu priznal, ze jste vlakem jel, urcite jste pouzil i MHD v nejakych mestech, takze vase jizdy take nekdo dotoval ze svych dani, co presne na tech vasich jizdach bylo jine nez na jizdach ostatnich lidi? ;-)

6 1
možnosti
Foto

No, a to je vse pratele, taadydaada. Skoly statni, potazmo kraju, obci, nezizkovky, prispevkove organizace srovnavate s firmou, ktera si rika soukroma, ale vlastni ji stat a rocne stoji jeji provoz danove poplatniky pres 12 mld?? Prestoze, jak tvrdite je to ziskova spolecnost pro blaho vsech obcanu? :-D

1 5
možnosti
JK

ČD ví, proč některé informace nechce zveřejnit.

jsou to jednoduchá pravidla fungující v jakémkoli politickém uspořádání :-/

0 3
možnosti
Foto

Ve slovnim spojeni "mala domu" pouze nahradte slovo "mala" za "velka"

1 1
možnosti
TA

Chápu, že je pan Jančura soukromníkem, ale asi by bylo také zajímavé, kdyby zveřejnil co ve svém byznyse jakou sumou dotuje z jiným, výdělečnějších zdrojů. Pak budu poslouchat jeho momentálně ubohé výkřiky...

10 2
možnosti
JL

Ale on to dotuje, pokud něco dotuje, ze svého. Nevybírá na to peníze od ostatních. A pokud zkrachuje ponese následky on. Tak co je komu do toho.

3 8
možnosti
JL

Neustále tady něktečí diskutéři, zřejmě pracovníci ČD, argumentují tím,jak železniční doprava doznává rozmachu a jak přepravy rostou. Dle eurostatu železniční nákladní doprava neustále klesá. Osobní doprava dlouhodobě klesá také, je pravdou že za poslední 2 až tři roky mírně vzrostla. Ovšem ostatní druhy dopravy vykazují daleko větší nárůsty osobní dopravy. U letecké dopravy v ČR se v r. 2002 přepravilo 6 600 tisíc osob, v r. 2011 už to bylo už  U železniční nákladná dopravy se v celé EU přepravilo 1813 tisíc tun v r. 2007, v r. 2010 jenom 1584 tisíc tun, (údaj za 2011 není). Obdobné je to i ČR. U osobní dopravy se v ČR v r. 2006 přepravilo 6922 osobkm, v r. 2011 už jenom 6699 osobkm. V r. 1993 měly ČD 12% podíl na přepravených osobkm, v r. 2011 už jenom 8,3%. Přesto nás nestydatě krmí tím, jak jim počty narůstají. Přitom v r. 1999  celková délka žel. tratí v ČR byla 9444 km, v r. 2011 už činila 9568. Takže buď lže Eurostat, nebo ČD.

0 4
možnosti
JL

Vypadla mi tam letecká doprava za r. 2011. tak ta činila v ČR 12650 tisíc. Je z toho vidět, že aškoliv ostatní dopravy narůstaní, železnice skomírá.

0 2
možnosti