Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boj o čísla drah. Doprava odmítá prozradit ztráty rychlíků za rok 2011

Ministerstvo dopravy nechce zveřejnit novější čísla o tom, jaké ztráty drahám doplácí na rychlíkových trasách. Poté, co soukromý RegioJet získal informace o ztrátovosti jednotlivých linek za rok 2010, už odmítl úřad vypustit další čísla týkající se roku 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P92e59t35e32r 96J49a37b16l28o95n87o79v79s25k35y 1309646111381

Autor článku p.Sůra začína pripomínať T.Okamuru.Bojím sa že keď zajtra otvorím chladničku,že z nej vyskočí jeden z nich.

+5/0
8.1.2013 22:32

J58a41n 88S60ů41r48a 4925823403982

mohu vás uklidnit, že na prezidenta ještě šest let nemohu kandidovat:)

+1/−1
8.1.2013 22:34

L22i42b31o81r 80J36a63n26e70č73e74k 4925285485731

Jake je to obchodni tajemstvi, kdyz CD a MD spolu neobchoduji. Dotace je VEREJNA podpora a mela by byt zverejnena.

+2/−3
8.1.2013 16:21

R20a60d25e60k 30J60a37n88a69t29a 9385746944222

Tady nebyla zveřejněna jen dotace, ale vcelku podrobná struktura nákladů (odpisy, mzdy, ceny energie, režie, údržby, ...). Viz http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

A to už obchodní tajemství je. Ze dvou důvodů.

a) logického. V chystaných výběrových řízeních na jednotlivé R linky se takové údaje hodí konkurenci.

b) právního. Jako obchodní tajemství je výslovně deklaruje smlouva podepsaná mezi Ministerstvem dopravy a ČD.

+7/0
8.1.2013 17:02

O51t92t86o 31P63o79s79p67í62š77i94l 4854725167528

Já se jenom divím, že pan Jančura exhibuje zrovna v předvolebním čase, kdy to skoro nikoho nezajímá... Jóó, kdyby sám kandidoval na prezidenta, to bych chápal.:-)

+5/−2
8.1.2013 15:02

P43a48v63e80l 82K38r60á15l 5420229614978

Reklamy zadarmo není nikdy dost ;-)

+5/−1
8.1.2013 15:28

L88i31b58o31r 80J16a96n83e93č40e91k 4615815355741

Ze to nezajima Vas, neznamena, ze to nezajima nikoho.Rv

+4/0
8.1.2013 16:18
Foto

A63l82a27n 47Ř14e43p82k34a 4185536

Radim Jančura, prezident ČR.. a z nádvoří Pražského hradu by bylo stanoviště výhradně pro žluté autobusy ;-D

+4/0
8.1.2013 16:40

P32a49v79e50l 28K62r30á65l 5420869834848

A hradní stráž by nosila růžové košile R^

+2/0
8.1.2013 18:28
Foto

A93l59a51n 34Ř25e13p49k18a 4705296

Zapomněl jste, že by i rozdávali kafe zdarma, místo střežení hradu.:-)

0/0
10.1.2013 11:38

P10e13t85r 50M58a93r24e93š 8540476

A proč nebyla zvěřejněna tisková zpráva k tématu, co vydaly včera ČD (http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-15637/) ? Proč posloucháme pořád jen jednu stranu nebo je to neoznačený názor?

+13/−1
8.1.2013 14:58

R34a23d36e82k 56J14a53n22a39t41a 9265916864792

Autor je Jan Sůra, ten je podobnými člány známý, tomu objektivita nic neříká. Měl by si dohledat, co to znamená "Audiatur et altera pars".

+11/−1
8.1.2013 15:12

R97a33d86k61o 18K66ř30i68v45á61n30e78k 7460423215700

Myslím, že i samotnému vedení Mafry už musí být divné, že jejich zaměstnanec z jedné jediné PR tiskovky jedné jediné firmy (kam byl jako křoví přizván tragéd Leoš) udělal dva bombastické články předem, dva po a ještě on-line zpravodajství. Ostatní media to vzala střízlivě do ztracena, protože dezinterpretace ekonomických údajů je do očí bijící. Z toho důvodu je dobře, že čísla byla zveřejněna. Ekonomicky gramotný čtenář si udělá obrázek sám, ostatním budiž přány ty senzace. :-)

Ignorování výše zmíněné tiskové zprávy ČD mne nepřekvapuje.

+6/−1
8.1.2013 15:24

O70t28t92o 38P46o69s46p24í51š67i98l 4944955407868

Ona ale bulvárně formulovaná "senzace" má za cíl přesvědčit "obyčejného člověka" - a to se RJ velmi dobře daří...

Na druhou stranu: je dobře, že se v tom neprůhledném bordelu někdo vrtá - jen je škoda, že některá zjištění jsou dehonestována samotným interpretem, který ani nerozumí tomu, co vlastně objevil...

+4/−1
8.1.2013 15:44

J82a21n 97S70ů60r70a 4365413463792

doporučuji news.google.cz a zadat regiojet:-)

0/−2
8.1.2013 16:13

R13a54d90k30o 36K34ř16i78v27á69n55e72k 7920503615630

Na google je to jak jsem říkal. V normálních novinách po jednom článku. V Mf jsou 4ks - dávkované po dnech + online + video. A to jsem váš předplatitel. Díky vašim profesionálním koegům jsem se ještě nenechal odradit.:-)

+1/−1
8.1.2013 16:46

J49a46n 66S98ů30r72a 4495313423942

Nemohu s Vámi souhlasit. MF DNES a iDnes.cz jsou sice propojená média, ale z velké části s jinými čtenáři. V papíru to vyšlo celkem třikrát, nikoliv čtyřikrát, pokaždé různě velké a pokaždé i vzaté z jiného úhlu. I když můžete mít jiný názor, osobně považuji zveřejnění těchto dat za poměrně zásadní událost v historii financování české železnice, protože poprvé je možné skutečně vidět, jak dráhy v některých případech čarují s dotacemi. Všimněte si, že například problematika velmi rozdilných personálních nákladů či odpisů u stejných vlaků na jiných tratích nebyla ČD vůbec vysvětlena.

Věřím, že nám i přesto zachováte přízeň.

0/−3
8.1.2013 22:38

R35a43d50k20o 10K90ř61i91v65á65n91e33k 7300413735880

Zachovám:-)

0/0
9.1.2013 9:44

J26a22n 27S37ů47r15a 4295983163852

doporučoval bych vám se někdy podívat vpravo na seznam nejčtenějších zpráv..zda jde o masáž reklamou nebo o téma, které čtenáře zajímá...

0/−2
8.1.2013 22:38

J93a78n 80S82ů80r51a 4985933393802

Můžete být prosím konkrétnější, kde je něco neobjektivního?

0/−2
8.1.2013 16:13

R45a76d59e54k 80J41a57n95a97t57a 9235456674562

V článku je citováno vyjádření Ministerstva dopravy i RegioJetu.

Ale chybí citace stanoviska ČD. Které je přitom nejpodstatnější, protože článek je k ČD kritický, tedy hlavně ony by tam měly mít možnost se bránit.

Ale proč vám to vlastně vysvětluju, vy jistě víte, že to děláte správně.

+6/−1
8.1.2013 16:44

R83a33d18k25o 66K86ř38i30v21á92n14e66k 7220833815200

Hůř by se hledalo něco objektivního. Já vím, máte je rád. Neberu Vám to.:-)

+1/−1
8.1.2013 16:49

J81a30n 46S44ů17r80a 4455663813652

reakce ČD byla ve včerejších textech, i zde je, že s tím nesouhlasí.

+1/−1
8.1.2013 16:12

R72a70d12e18k 38J80a42n23a36t96a 9285906774712

Jasně jasně, a to si myslíte, že taková bezzubá věta k objektivitě stačí? Co takhle nějaké argumenty? V TZ ČD jich je k citování dost.

+3/−1
8.1.2013 16:46

M93a17r55t48i61n 76N74o45v21o25t46n41ý 7258308215753

No jestli tomu říkáte vyvážené zpravodajství, tak potěš koště ...

+3/−1
8.1.2013 17:05

P51a71v57e84l 30K64r59á18l 5840759854788

Ale no tak, přece nechcete, aby iDnes psalo objektivně a pravdu... ;-D

+2/−2
8.1.2013 18:33

M69a55r22t63i39n 67N72o23v72o89t27n30ý 7888978355903

Chci, a ač tomu možná nebudete věřit, tak dost Sůrových kolegů dělá svou práci docela dobře.

0/−2
8.1.2013 20:46

P92e90t48r 27N92i24v31n75i28c29k86ý 3722514955407

Otázka ztrát rychlíků může být obchodním tajemstvím. Je věcí ČD, jak hospodaří. Jistě, i tady by se měl daňový poplatník ptát, jak (ne)efentivně státní firma hospodaří.

.

Ale dotace na jednotilivé tratě rozhodně nemají být tajné. To jsou veřejné peníze určené na veřejnou dopravní dostupnost. Že tyto dvě sumy jsou shodné (kolik ČD prodělají, tolik si nechají nasypat ze státního) není podstatné.

.

Nakonec se třeba zjistí, že jiný dopravce je schopen provozovat DOTOVANÉ rychlíky za menší dotace. Nebo se pod tlakem konkurencě hecnou a budou požadovat méně. Je zbytečně, aby ČD zkrachovaly. Musí se zefektivnit. Čím víc subjektů si bude konkurovat, tím lépe.

+5/−2
8.1.2013 14:23

R76a10d87e65k 50J68a34n77a84t61a 9485616774812

To co, požadujete (zjištění, kdo bude jezdit nejlevnějí, tedy výběrová řízení), je v plánu: http://www.zelpage.cz/zpravy/8362

Dokonce se podle toho plánu již postupuje (ta první trať už se právě soutěží).

Rozklíčování aktuálních nákladů ČD (tedy jednoho z potencionálních uchazečů v řízení), je v rozporu se zákonem i se smlouvou mezi ČD a MD. Protože to tohot uchazeče poškozuje.

+5/−1
8.1.2013 14:29

J40a63r40o66s33l26a90v 83L46e61s76y41k 1909861202489

Nejedná se o aktuální náklady, ale ztráty, cit "...jaké ztráty drahám doplácí na rychlíkových trasách..". To jsou dvě různé věci...

+1/−2
8.1.2013 14:35

R85a50d31e92k 86J53a87n19a69t49a 9335666704412

Nejste informovaný, ale napravím to. Bylo zveřejněno vše. Výnosy i náklady podle tratí a druhu nákladů. Viz příloha zde:

http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

+3/−2
8.1.2013 14:42

R40a75d69e96k 46J88a32n42a84t71a 9235846264502

Pardon, ne tratí, ale linek. Těch 28 sloupců v souboru odpovídá 28 linkám dálkové dopravy.

0/0
8.1.2013 14:44

P37e43t89r 74N23i62v21n56i87c52k19ý 3512564635767

No a? Když MD zveřejnilo tato data, to je jejich problém. Náklady nikoho nezajímají - každý dopravce ma jiné a budoucí výnosy si taky musí každý propočítat (odhadnout) sám. Jde o to, kolik jim sype stát z veřejných peněz.

+1/−2
8.1.2013 14:45

J26a75r29o46s64l30a89v 72L58e62s18y46k 1319721682719

Díky za odkaz, ale není relevantní. Napravím to: odkazuji na článek k této diskuzi ohledně ztrát za rok 2011 a jen pouze ztrát za rok 2011.

+1/−1
8.1.2013 14:45

P67e65t75r 94N33i79v66n27i23c57k49ý 3572464235897

Pleteš si pojmy a dojmy. Nikoho nezajímají NÁKLADY ČD. Každý dopravce bude mít jiné náklady (jiné vlaky, odpisy, počet míst, režie apod.). Náklady ať si ČD tají. Konkurenty a taky daňové poplatníky zajímají DOTACE na jednotlivé tratě. Jsou to veřejné peníze.

.

Jinak schíza? Data za rok 2010 se mohou zveřejnit a za rok 2011 nee? Ani v roce 2013 s trapnou výmluvou, že jsou "čerstvá"?

+1/−2
8.1.2013 14:43

R37a18d46e27k 98J74a83n36a71t22a 9985116644982

Zveřejněny byl náklady (v kategorích odpisy, mzdy, režie, energie, atd.) i tržby:

http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

Ohledně rozdílu mezi 2010 a 2011. Ono je to opravdu tak, že čersvější data jsou v byznysu cennější. A je tu i další aspekt. Vydání dat 2010 schválil ministr Dobeš, těsně předtím, než odstoupil, kdy už mu o nic nešlo. Ani jeo straně ne, jeho strana je mrtvá. Takže lze jen spekulovat, proč to schválil a kolik od koho za to dostal. Vydání dat za rok 2011 ale schvaluje již nový ministr. Patrně má na věc jiný názor.

+5/−1
8.1.2013 14:47

V13a19c66l79a50v 79H88a96j10e71k 3926949619

No když to zveřejníte, tak jen potenciálním zájemcům sdělíte v jaké výši mohou své služby nabídnout. Pro zakázku by mělo stačit uvedení počtu přepravených cestujících, popř. jejich skladba. Navíc u to zde zaznělo. Nejedná se o dotaci, ale o úhradu OBJEDNANÉ SLUŽBY..

+2/0
8.1.2013 23:02

K28a51r71e49l 25H22l49a27v19s23a 2357512719926

Sůra dostal od Jančury asi pěkný balík...

+9/−2
8.1.2013 14:16

S80t48e33p21a80n 64T62o23t54h 8398909655718

cozetomaji??? Jen za rok 2010 a za rok 2011 jsou jeste moc cerstva??? Neni uz nahodou, ale jen cirou nahodou rok 2013?? Jak mohli teda udelat uzaverku roku 2012?? No tvl... ta firma se mi snad zda.

+2/−5
8.1.2013 14:02

R19a48d20k46o 54K16ř78i31v18á30n49e58k 7850523595840

Čísla 2011 za konkurenci pan Radim Okamura chce, ale své vlastní výsledky za rok 2011 dosud ve sbírce listin OR nezveřejnil, ačkoliv je tato jeho povinnost ze zákona nesporná. Výsledky za rok 2009 zveřejnil až v roce 2011. Začal bych s tím povinným zveřejňováním, pak až bych se hádal o to ostatní.

+9/0
8.1.2013 14:24

P10e52t53r 98N18i94v26n60i48c80k24ý 3962654385277

V principu souhlas. Tak na něj podej stížnost.

+2/0
8.1.2013 14:47

R20a33d55e76k 18J69a13n88a95t64a 9235586404132

Účetní závěrku za rok 2012 ješta žádná firma nemá hotovou. Tak rychle to opravdu nejde. Takže nejnovější data jsou opravdu z roku 2011.

+5/0
8.1.2013 14:30

M92a29r55t74i56n 80T84o42m14e16s 9274197133898

Ceske drahy za:

a) zrusit

b) zprivatizovat

nechapu,proc stat porad vlastni a sponzoruje takovehle nevydelecne podniky...

+2/−14
8.1.2013 14:00

S38t58e34p88a21n 48T81o25t22h 8808929975968

to neni dobra cesta, jen je to chce proste udelat moderni...

+3/−1
8.1.2013 14:03

J58a69n 57Z70b36o65ř70i25l 3719147959

Už jste se setkal někdy s výsledkem, když stát chtěl něco udělat moderní ? Jednodušší a intuitivní?

+1/0
8.1.2013 15:25

R25a74d67e76k 63J77a69n23a40t59a 9225246334422

a) tím by jste ale zrušil železniční dopravu téměř v celé zemi. Okamžitě bychom s tak zařadili ještě níže než např. Řecko.

b) myslíte si, že privatizované ČD by se chovaly jinak? Nikoliv. Snažily by se maximalizovat svůj zisk, stejně jako dnes. Ano, je možné, že jsou náklady na dopravní obslužnost příliš vysoké (i když jsou nižší než ve všech okolních zemích). Ale snížení nákladů na veřejné zakázky v civilizovaném světě řeší pomocí otevřených výběrových řízení (což má MD v plánu), ne prodejem dominantního dopravce.

+7/−1
8.1.2013 14:40

M40a33r69t20i14n 42N93o63v81o86t83n43ý 7588558825473

a) A jak byste potom řešil dopravní obslužnost?

b) Kde tu takovou hloupost udělali, tam to skončilo špatně. Proč si myslíte, že by to zrovna v tom našem zkorumpovaném banánistánu skončilo dobře?

+4/−1
8.1.2013 14:43

J29a23n 86Z29b91o94ř73i24l 3479577139

Jde o státní firmu ...

hospodaření státních firem by měli být automaticky včetně všech detailu zvěřejňovány min. na internetu !

Nejde o ČD , ale taky o Českou poštu a všechno ostatní co stát vlastní.

+4/−11
8.1.2013 14:00

R32a84d66e97k 57J43a46n92a34t46a 9555606104622

I v případě, že tyto firmy podnikají na konkurečním trhu?

Zveřejňování takto prodrobných (náklady na každou z cca 25 linek rozklíčované každá do cca 10 položek) dat každou (i státní) firmu, na trhu (zejména před chystanými výběrovými řízeními) poškozuje. Myslíte, že by stát měl poškozovat firmu, ve které je majoritním akcionářem - a tedy škodit sám sobě?

+12/−1
8.1.2013 14:33

T31o20m84á88š 79C43h21r66a56s22t92n10ý 2468229479371

Samozřejmě! Proč by ne? Vždyť to tak tady funguje už kolik, dvacet let !!

Dobré zlikvidujeme (světe div se, ale ČD mají konkurenci už deset let a už dávno před panem Jančurou - Viamont, DB, Veolia, Arriva etc. a to nemluvím o nákladním segmentu, který je ještě vrstvitější a krutější) a pak koukáme na to co se to sakra stalo. Podívejme se na vyvedení oprav a kde čeho z dopravních podniků a zajištění "soukromníkem" rok dva to fungovalo a teď jen sypeme a pláčem!!

+3/−1
8.1.2013 15:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.