Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boj o čísla drah. Doprava odmítá prozradit ztráty rychlíků za rok 2011

Ministerstvo dopravy nechce zveřejnit novější čísla o tom, jaké ztráty drahám doplácí na rychlíkových trasách. Poté, co soukromý RegioJet získal informace o ztrátovosti jednotlivých linek za rok 2010, už odmítl úřad vypustit další čísla týkající se roku 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P66e75t20e81r 65J63a30b15l25o45n18o24v55s19k97y 1869346211351

Autor článku p.Sůra začína pripomínať T.Okamuru.Bojím sa že keď zajtra otvorím chladničku,že z nej vyskočí jeden z nich.

+5/0
8.1.2013 22:32

J24a35n 80S11ů26r66a 4915353543512

mohu vás uklidnit, že na prezidenta ještě šest let nemohu kandidovat:)

+1/−1
8.1.2013 22:34

L59i46b37o25r 87J78a52n89e82č82e48k 4125305455101

Jake je to obchodni tajemstvi, kdyz CD a MD spolu neobchoduji. Dotace je VEREJNA podpora a mela by byt zverejnena.

+2/−3
8.1.2013 16:21

R76a25d18e81k 63J55a60n96a87t34a 9325646584522

Tady nebyla zveřejněna jen dotace, ale vcelku podrobná struktura nákladů (odpisy, mzdy, ceny energie, režie, údržby, ...). Viz http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

A to už obchodní tajemství je. Ze dvou důvodů.

a) logického. V chystaných výběrových řízeních na jednotlivé R linky se takové údaje hodí konkurenci.

b) právního. Jako obchodní tajemství je výslovně deklaruje smlouva podepsaná mezi Ministerstvem dopravy a ČD.

+7/0
8.1.2013 17:02

O89t40t19o 78P55o77s17p92í36š75i65l 4174135507728

Já se jenom divím, že pan Jančura exhibuje zrovna v předvolebním čase, kdy to skoro nikoho nezajímá... Jóó, kdyby sám kandidoval na prezidenta, to bych chápal.:-)

+5/−2
8.1.2013 15:02

P32a93v89e80l 33K11r58á19l 5700979894618

Reklamy zadarmo není nikdy dost ;-)

+5/−1
8.1.2013 15:28

L57i13b91o32r 30J98a10n52e73č68e56k 4515375165491

Ze to nezajima Vas, neznamena, ze to nezajima nikoho.Rv

+4/0
8.1.2013 16:18
Foto

A48l51a73n 60Ř14e86p74k93a 4445516

Radim Jančura, prezident ČR.. a z nádvoří Pražského hradu by bylo stanoviště výhradně pro žluté autobusy ;-D

+4/0
8.1.2013 16:40

P40a56v93e79l 68K20r87á92l 5300149104148

A hradní stráž by nosila růžové košile R^

+2/0
8.1.2013 18:28
Foto

A55l65a16n 59Ř76e13p75k52a 4625736

Zapomněl jste, že by i rozdávali kafe zdarma, místo střežení hradu.:-)

0/0
10.1.2013 11:38

P83e62t16r 44M20a93r13e86š 8630686

A proč nebyla zvěřejněna tisková zpráva k tématu, co vydaly včera ČD (http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-15637/) ? Proč posloucháme pořád jen jednu stranu nebo je to neoznačený názor?

+13/−1
8.1.2013 14:58

R49a90d72e15k 30J82a63n80a62t30a 9325166454912

Autor je Jan Sůra, ten je podobnými člány známý, tomu objektivita nic neříká. Měl by si dohledat, co to znamená "Audiatur et altera pars".

+11/−1
8.1.2013 15:12

R84a67d10k37o 83K98ř51i81v77á56n93e86k 7440583255840

Myslím, že i samotnému vedení Mafry už musí být divné, že jejich zaměstnanec z jedné jediné PR tiskovky jedné jediné firmy (kam byl jako křoví přizván tragéd Leoš) udělal dva bombastické články předem, dva po a ještě on-line zpravodajství. Ostatní media to vzala střízlivě do ztracena, protože dezinterpretace ekonomických údajů je do očí bijící. Z toho důvodu je dobře, že čísla byla zveřejněna. Ekonomicky gramotný čtenář si udělá obrázek sám, ostatním budiž přány ty senzace. :-)

Ignorování výše zmíněné tiskové zprávy ČD mne nepřekvapuje.

+6/−1
8.1.2013 15:24

O15t66t44o 59P23o81s60p85í75š22i32l 4224315397678

Ona ale bulvárně formulovaná "senzace" má za cíl přesvědčit "obyčejného člověka" - a to se RJ velmi dobře daří...

Na druhou stranu: je dobře, že se v tom neprůhledném bordelu někdo vrtá - jen je škoda, že některá zjištění jsou dehonestována samotným interpretem, který ani nerozumí tomu, co vlastně objevil...

+4/−1
8.1.2013 15:44

J47a69n 30S76ů19r65a 4285873213862

doporučuji news.google.cz a zadat regiojet:-)

0/−2
8.1.2013 16:13

R71a43d78k27o 84K34ř47i95v56á63n87e55k 7320193345800

Na google je to jak jsem říkal. V normálních novinách po jednom článku. V Mf jsou 4ks - dávkované po dnech + online + video. A to jsem váš předplatitel. Díky vašim profesionálním koegům jsem se ještě nenechal odradit.:-)

+1/−1
8.1.2013 16:46

J33a25n 61S85ů29r51a 4195193333662

Nemohu s Vámi souhlasit. MF DNES a iDnes.cz jsou sice propojená média, ale z velké části s jinými čtenáři. V papíru to vyšlo celkem třikrát, nikoliv čtyřikrát, pokaždé různě velké a pokaždé i vzaté z jiného úhlu. I když můžete mít jiný názor, osobně považuji zveřejnění těchto dat za poměrně zásadní událost v historii financování české železnice, protože poprvé je možné skutečně vidět, jak dráhy v některých případech čarují s dotacemi. Všimněte si, že například problematika velmi rozdilných personálních nákladů či odpisů u stejných vlaků na jiných tratích nebyla ČD vůbec vysvětlena.

Věřím, že nám i přesto zachováte přízeň.

0/−3
8.1.2013 22:38

R66a49d59k65o 26K54ř57i87v78á13n43e10k 7510733355640

Zachovám:-)

0/0
9.1.2013 9:44

J66a51n 22S25ů59r95a 4945843503662

doporučoval bych vám se někdy podívat vpravo na seznam nejčtenějších zpráv..zda jde o masáž reklamou nebo o téma, které čtenáře zajímá...

0/−2
8.1.2013 22:38

J12a91n 44S61ů34r55a 4605273833872

Můžete být prosím konkrétnější, kde je něco neobjektivního?

0/−2
8.1.2013 16:13

R39a39d19e39k 67J52a16n90a80t80a 9505356304622

V článku je citováno vyjádření Ministerstva dopravy i RegioJetu.

Ale chybí citace stanoviska ČD. Které je přitom nejpodstatnější, protože článek je k ČD kritický, tedy hlavně ony by tam měly mít možnost se bránit.

Ale proč vám to vlastně vysvětluju, vy jistě víte, že to děláte správně.

+6/−1
8.1.2013 16:44

R10a96d92k72o 69K71ř63i18v97á24n62e23k 7350543575820

Hůř by se hledalo něco objektivního. Já vím, máte je rád. Neberu Vám to.:-)

+1/−1
8.1.2013 16:49

J81a66n 85S95ů34r57a 4215533713532

reakce ČD byla ve včerejších textech, i zde je, že s tím nesouhlasí.

+1/−1
8.1.2013 16:12

R14a23d14e10k 41J80a38n43a64t40a 9815896554302

Jasně jasně, a to si myslíte, že taková bezzubá věta k objektivitě stačí? Co takhle nějaké argumenty? V TZ ČD jich je k citování dost.

+3/−1
8.1.2013 16:46

M79a41r25t56i26n 42N97o58v18o98t23n63ý 7398948145883

No jestli tomu říkáte vyvážené zpravodajství, tak potěš koště ...

+3/−1
8.1.2013 17:05

P52a31v29e65l 57K59r17á65l 5430339784708

Ale no tak, přece nechcete, aby iDnes psalo objektivně a pravdu... ;-D

+2/−2
8.1.2013 18:33

M23a74r91t35i46n 16N63o19v11o93t21n73ý 7948958245893

Chci, a ač tomu možná nebudete věřit, tak dost Sůrových kolegů dělá svou práci docela dobře.

0/−2
8.1.2013 20:46

P45e12t84r 34N53i21v19n62i34c97k70ý 3712744805327

Otázka ztrát rychlíků může být obchodním tajemstvím. Je věcí ČD, jak hospodaří. Jistě, i tady by se měl daňový poplatník ptát, jak (ne)efentivně státní firma hospodaří.

.

Ale dotace na jednotilivé tratě rozhodně nemají být tajné. To jsou veřejné peníze určené na veřejnou dopravní dostupnost. Že tyto dvě sumy jsou shodné (kolik ČD prodělají, tolik si nechají nasypat ze státního) není podstatné.

.

Nakonec se třeba zjistí, že jiný dopravce je schopen provozovat DOTOVANÉ rychlíky za menší dotace. Nebo se pod tlakem konkurencě hecnou a budou požadovat méně. Je zbytečně, aby ČD zkrachovaly. Musí se zefektivnit. Čím víc subjektů si bude konkurovat, tím lépe.

+5/−2
8.1.2013 14:23

R46a70d83e82k 25J72a76n57a74t84a 9135936414572

To co, požadujete (zjištění, kdo bude jezdit nejlevnějí, tedy výběrová řízení), je v plánu: http://www.zelpage.cz/zpravy/8362

Dokonce se podle toho plánu již postupuje (ta první trať už se právě soutěží).

Rozklíčování aktuálních nákladů ČD (tedy jednoho z potencionálních uchazečů v řízení), je v rozporu se zákonem i se smlouvou mezi ČD a MD. Protože to tohot uchazeče poškozuje.

+5/−1
8.1.2013 14:29

J33a68r42o68s70l63a57v 98L34e58s14y22k 1679371742449

Nejedná se o aktuální náklady, ale ztráty, cit "...jaké ztráty drahám doplácí na rychlíkových trasách..". To jsou dvě různé věci...

+1/−2
8.1.2013 14:35

R88a37d77e57k 49J88a22n80a51t22a 9875376984302

Nejste informovaný, ale napravím to. Bylo zveřejněno vše. Výnosy i náklady podle tratí a druhu nákladů. Viz příloha zde:

http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

+3/−2
8.1.2013 14:42

R59a79d61e38k 64J64a12n10a21t33a 9335216224782

Pardon, ne tratí, ale linek. Těch 28 sloupců v souboru odpovídá 28 linkám dálkové dopravy.

0/0
8.1.2013 14:44

P69e56t44r 12N23i85v56n34i46c90k67ý 3212864905567

No a? Když MD zveřejnilo tato data, to je jejich problém. Náklady nikoho nezajímají - každý dopravce ma jiné a budoucí výnosy si taky musí každý propočítat (odhadnout) sám. Jde o to, kolik jim sype stát z veřejných peněz.

+1/−2
8.1.2013 14:45

J82a35r57o77s74l78a52v 83L13e72s72y44k 1769141532459

Díky za odkaz, ale není relevantní. Napravím to: odkazuji na článek k této diskuzi ohledně ztrát za rok 2011 a jen pouze ztrát za rok 2011.

+1/−1
8.1.2013 14:45

P37e20t52r 34N16i19v74n51i51c94k22ý 3882924275767

Pleteš si pojmy a dojmy. Nikoho nezajímají NÁKLADY ČD. Každý dopravce bude mít jiné náklady (jiné vlaky, odpisy, počet míst, režie apod.). Náklady ať si ČD tají. Konkurenty a taky daňové poplatníky zajímají DOTACE na jednotlivé tratě. Jsou to veřejné peníze.

.

Jinak schíza? Data za rok 2010 se mohou zveřejnit a za rok 2011 nee? Ani v roce 2013 s trapnou výmluvou, že jsou "čerstvá"?

+1/−2
8.1.2013 14:43

R73a54d26e84k 74J55a46n42a36t85a 9535716394782

Zveřejněny byl náklady (v kategorích odpisy, mzdy, režie, energie, atd.) i tržby:

http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

Ohledně rozdílu mezi 2010 a 2011. Ono je to opravdu tak, že čersvější data jsou v byznysu cennější. A je tu i další aspekt. Vydání dat 2010 schválil ministr Dobeš, těsně předtím, než odstoupil, kdy už mu o nic nešlo. Ani jeo straně ne, jeho strana je mrtvá. Takže lze jen spekulovat, proč to schválil a kolik od koho za to dostal. Vydání dat za rok 2011 ale schvaluje již nový ministr. Patrně má na věc jiný názor.

+5/−1
8.1.2013 14:47

V18a52c80l11a62v 57H67a62j83e46k 3176839159

No když to zveřejníte, tak jen potenciálním zájemcům sdělíte v jaké výši mohou své služby nabídnout. Pro zakázku by mělo stačit uvedení počtu přepravených cestujících, popř. jejich skladba. Navíc u to zde zaznělo. Nejedná se o dotaci, ale o úhradu OBJEDNANÉ SLUŽBY..

+2/0
8.1.2013 23:02

K81a61r89e58l 65H35l97a27v27s90a 2387972989946

Sůra dostal od Jančury asi pěkný balík...

+9/−2
8.1.2013 14:16

S83t66e80p44a79n 95T42o98t24h 8218359455588

cozetomaji??? Jen za rok 2010 a za rok 2011 jsou jeste moc cerstva??? Neni uz nahodou, ale jen cirou nahodou rok 2013?? Jak mohli teda udelat uzaverku roku 2012?? No tvl... ta firma se mi snad zda.

+2/−5
8.1.2013 14:02

R23a88d18k18o 11K69ř72i83v51á76n29e27k 7720213605270

Čísla 2011 za konkurenci pan Radim Okamura chce, ale své vlastní výsledky za rok 2011 dosud ve sbírce listin OR nezveřejnil, ačkoliv je tato jeho povinnost ze zákona nesporná. Výsledky za rok 2009 zveřejnil až v roce 2011. Začal bych s tím povinným zveřejňováním, pak až bych se hádal o to ostatní.

+9/0
8.1.2013 14:24

P24e81t12r 67N73i11v81n49i65c21k51ý 3162664495647

V principu souhlas. Tak na něj podej stížnost.

+2/0
8.1.2013 14:47

R23a17d21e19k 19J18a89n68a34t24a 9525166464622

Účetní závěrku za rok 2012 ješta žádná firma nemá hotovou. Tak rychle to opravdu nejde. Takže nejnovější data jsou opravdu z roku 2011.

+5/0
8.1.2013 14:30

M70a68r44t25i84n 42T19o67m71e56s 9414497513968

Ceske drahy za:

a) zrusit

b) zprivatizovat

nechapu,proc stat porad vlastni a sponzoruje takovehle nevydelecne podniky...

+2/−14
8.1.2013 14:00

S59t63e15p43a86n 63T21o15t63h 8128529375558

to neni dobra cesta, jen je to chce proste udelat moderni...

+3/−1
8.1.2013 14:03

J56a86n 24Z66b63o29ř78i96l 3759367309

Už jste se setkal někdy s výsledkem, když stát chtěl něco udělat moderní ? Jednodušší a intuitivní?

+1/0
8.1.2013 15:25

R34a39d95e50k 59J79a69n66a21t39a 9145286794642

a) tím by jste ale zrušil železniční dopravu téměř v celé zemi. Okamžitě bychom s tak zařadili ještě níže než např. Řecko.

b) myslíte si, že privatizované ČD by se chovaly jinak? Nikoliv. Snažily by se maximalizovat svůj zisk, stejně jako dnes. Ano, je možné, že jsou náklady na dopravní obslužnost příliš vysoké (i když jsou nižší než ve všech okolních zemích). Ale snížení nákladů na veřejné zakázky v civilizovaném světě řeší pomocí otevřených výběrových řízení (což má MD v plánu), ne prodejem dominantního dopravce.

+7/−1
8.1.2013 14:40

M52a35r57t17i65n 91N86o39v84o32t52n15ý 7918228705543

a) A jak byste potom řešil dopravní obslužnost?

b) Kde tu takovou hloupost udělali, tam to skončilo špatně. Proč si myslíte, že by to zrovna v tom našem zkorumpovaném banánistánu skončilo dobře?

+4/−1
8.1.2013 14:43

J30a33n 42Z80b13o89ř22i61l 3359927459

Jde o státní firmu ...

hospodaření státních firem by měli být automaticky včetně všech detailu zvěřejňovány min. na internetu !

Nejde o ČD , ale taky o Českou poštu a všechno ostatní co stát vlastní.

+4/−11
8.1.2013 14:00

R41a96d50e37k 17J59a24n38a71t70a 9405836484902

I v případě, že tyto firmy podnikají na konkurečním trhu?

Zveřejňování takto prodrobných (náklady na každou z cca 25 linek rozklíčované každá do cca 10 položek) dat každou (i státní) firmu, na trhu (zejména před chystanými výběrovými řízeními) poškozuje. Myslíte, že by stát měl poškozovat firmu, ve které je majoritním akcionářem - a tedy škodit sám sobě?

+12/−1
8.1.2013 14:33

T49o17m53á45š 66C67h98r21a89s16t71n47ý 2758739399721

Samozřejmě! Proč by ne? Vždyť to tak tady funguje už kolik, dvacet let !!

Dobré zlikvidujeme (světe div se, ale ČD mají konkurenci už deset let a už dávno před panem Jančurou - Viamont, DB, Veolia, Arriva etc. a to nemluvím o nákladním segmentu, který je ještě vrstvitější a krutější) a pak koukáme na to co se to sakra stalo. Podívejme se na vyvedení oprav a kde čeho z dopravních podniků a zajištění "soukromníkem" rok dva to fungovalo a teď jen sypeme a pláčem!!

+3/−1
8.1.2013 15:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.