Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boj o čísla drah. Doprava odmítá prozradit ztráty rychlíků za rok 2011

Ministerstvo dopravy nechce zveřejnit novější čísla o tom, jaké ztráty drahám doplácí na rychlíkových trasách. Poté, co soukromý RegioJet získal informace o ztrátovosti jednotlivých linek za rok 2010, už odmítl úřad vypustit další čísla týkající se roku 2011.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P78e25t41e76r 49J42a22b40l39o95n84o71v56s14k16y 1499906111161

Autor článku p.Sůra začína pripomínať T.Okamuru.Bojím sa že keď zajtra otvorím chladničku,že z nej vyskočí jeden z nich.

+5/0
8.1.2013 22:32

J68a81n 12S39ů46r47a 4385533483322

mohu vás uklidnit, že na prezidenta ještě šest let nemohu kandidovat:)

+1/−1
8.1.2013 22:34

L93i61b32o35r 34J62a90n73e32č12e86k 4625535925141

Jake je to obchodni tajemstvi, kdyz CD a MD spolu neobchoduji. Dotace je VEREJNA podpora a mela by byt zverejnena.

+2/−3
8.1.2013 16:21

R32a94d17e24k 67J23a42n28a34t96a 9875956234112

Tady nebyla zveřejněna jen dotace, ale vcelku podrobná struktura nákladů (odpisy, mzdy, ceny energie, režie, údržby, ...). Viz http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

A to už obchodní tajemství je. Ze dvou důvodů.

a) logického. V chystaných výběrových řízeních na jednotlivé R linky se takové údaje hodí konkurenci.

b) právního. Jako obchodní tajemství je výslovně deklaruje smlouva podepsaná mezi Ministerstvem dopravy a ČD.

+7/0
8.1.2013 17:02

O39t12t14o 68P91o17s12p33í48š30i78l 4524575267778

Já se jenom divím, že pan Jančura exhibuje zrovna v předvolebním čase, kdy to skoro nikoho nezajímá... Jóó, kdyby sám kandidoval na prezidenta, to bych chápal.:-)

+5/−2
8.1.2013 15:02

P14a81v29e57l 46K42r24á42l 5450339634798

Reklamy zadarmo není nikdy dost ;-)

+5/−1
8.1.2013 15:28

L74i94b60o31r 71J83a58n84e10č96e29k 4715675925871

Ze to nezajima Vas, neznamena, ze to nezajima nikoho.Rv

+4/0
8.1.2013 16:18

A69l84a11n 55Ř91e16p75k64a 4645966

Radim Jančura, prezident ČR.. a z nádvoří Pražského hradu by bylo stanoviště výhradně pro žluté autobusy ;-D

+4/0
8.1.2013 16:40

P69a76v39e75l 19K42r12á54l 5440679284948

A hradní stráž by nosila růžové košile R^

+2/0
8.1.2013 18:28

A66l73a96n 86Ř61e41p54k96a 4665336

Zapomněl jste, že by i rozdávali kafe zdarma, místo střežení hradu.:-)

0/0
10.1.2013 11:38

P45e10t59r 18M15a92r28e62š 8910116

A proč nebyla zvěřejněna tisková zpráva k tématu, co vydaly včera ČD (http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-15637/) ? Proč posloucháme pořád jen jednu stranu nebo je to neoznačený názor?

+13/−1
8.1.2013 14:58

R54a38d75e22k 71J42a74n16a19t44a 9705886674102

Autor je Jan Sůra, ten je podobnými člány známý, tomu objektivita nic neříká. Měl by si dohledat, co to znamená "Audiatur et altera pars".

+11/−1
8.1.2013 15:12

R83a20d14k89o 95K13ř53i65v39á27n21e65k 7540843595220

Myslím, že i samotnému vedení Mafry už musí být divné, že jejich zaměstnanec z jedné jediné PR tiskovky jedné jediné firmy (kam byl jako křoví přizván tragéd Leoš) udělal dva bombastické články předem, dva po a ještě on-line zpravodajství. Ostatní media to vzala střízlivě do ztracena, protože dezinterpretace ekonomických údajů je do očí bijící. Z toho důvodu je dobře, že čísla byla zveřejněna. Ekonomicky gramotný čtenář si udělá obrázek sám, ostatním budiž přány ty senzace. :-)

Ignorování výše zmíněné tiskové zprávy ČD mne nepřekvapuje.

+6/−1
8.1.2013 15:24

O12t47t21o 14P84o16s12p77í84š93i89l 4974395817868

Ona ale bulvárně formulovaná "senzace" má za cíl přesvědčit "obyčejného člověka" - a to se RJ velmi dobře daří...

Na druhou stranu: je dobře, že se v tom neprůhledném bordelu někdo vrtá - jen je škoda, že některá zjištění jsou dehonestována samotným interpretem, který ani nerozumí tomu, co vlastně objevil...

+4/−1
8.1.2013 15:44

J74a20n 90S18ů31r82a 4245723943962

doporučuji news.google.cz a zadat regiojet:-)

0/−2
8.1.2013 16:13

R11a72d46k93o 60K75ř30i30v59á31n68e50k 7560953975130

Na google je to jak jsem říkal. V normálních novinách po jednom článku. V Mf jsou 4ks - dávkované po dnech + online + video. A to jsem váš předplatitel. Díky vašim profesionálním koegům jsem se ještě nenechal odradit.:-)

+1/−1
8.1.2013 16:46

J12a21n 21S18ů62r66a 4985443333902

Nemohu s Vámi souhlasit. MF DNES a iDnes.cz jsou sice propojená média, ale z velké části s jinými čtenáři. V papíru to vyšlo celkem třikrát, nikoliv čtyřikrát, pokaždé různě velké a pokaždé i vzaté z jiného úhlu. I když můžete mít jiný názor, osobně považuji zveřejnění těchto dat za poměrně zásadní událost v historii financování české železnice, protože poprvé je možné skutečně vidět, jak dráhy v některých případech čarují s dotacemi. Všimněte si, že například problematika velmi rozdilných personálních nákladů či odpisů u stejných vlaků na jiných tratích nebyla ČD vůbec vysvětlena.

Věřím, že nám i přesto zachováte přízeň.

0/−3
8.1.2013 22:38

R43a92d51k90o 28K33ř47i18v86á15n38e41k 7890433245770

Zachovám:-)

0/0
9.1.2013 9:44

J19a32n 64S16ů69r44a 4215323783222

doporučoval bych vám se někdy podívat vpravo na seznam nejčtenějších zpráv..zda jde o masáž reklamou nebo o téma, které čtenáře zajímá...

0/−2
8.1.2013 22:38

J60a83n 88S47ů16r47a 4595363843862

Můžete být prosím konkrétnější, kde je něco neobjektivního?

0/−2
8.1.2013 16:13

R36a18d39e49k 26J18a87n20a96t72a 9795306734482

V článku je citováno vyjádření Ministerstva dopravy i RegioJetu.

Ale chybí citace stanoviska ČD. Které je přitom nejpodstatnější, protože článek je k ČD kritický, tedy hlavně ony by tam měly mít možnost se bránit.

Ale proč vám to vlastně vysvětluju, vy jistě víte, že to děláte správně.

+6/−1
8.1.2013 16:44

R87a88d22k68o 83K72ř58i39v68á49n21e86k 7330973675320

Hůř by se hledalo něco objektivního. Já vím, máte je rád. Neberu Vám to.:-)

+1/−1
8.1.2013 16:49

J92a40n 17S38ů90r81a 4245343663522

reakce ČD byla ve včerejších textech, i zde je, že s tím nesouhlasí.

+1/−1
8.1.2013 16:12

R35a33d22e81k 48J80a63n24a97t28a 9575476664102

Jasně jasně, a to si myslíte, že taková bezzubá věta k objektivitě stačí? Co takhle nějaké argumenty? V TZ ČD jich je k citování dost.

+3/−1
8.1.2013 16:46

M23a77r77t70i10n 15N31o63v22o38t50n85ý 7898658195953

No jestli tomu říkáte vyvážené zpravodajství, tak potěš koště ...

+3/−1
8.1.2013 17:05

P17a96v43e27l 30K32r15á55l 5660719154698

Ale no tak, přece nechcete, aby iDnes psalo objektivně a pravdu... ;-D

+2/−2
8.1.2013 18:33

M82a68r14t45i91n 49N38o77v13o45t62n66ý 7478148695103

Chci, a ač tomu možná nebudete věřit, tak dost Sůrových kolegů dělá svou práci docela dobře.

0/−2
8.1.2013 20:46

P52e97t94r 72N58i88v31n49i49c33k81ý 3922554725247

Otázka ztrát rychlíků může být obchodním tajemstvím. Je věcí ČD, jak hospodaří. Jistě, i tady by se měl daňový poplatník ptát, jak (ne)efentivně státní firma hospodaří.

.

Ale dotace na jednotilivé tratě rozhodně nemají být tajné. To jsou veřejné peníze určené na veřejnou dopravní dostupnost. Že tyto dvě sumy jsou shodné (kolik ČD prodělají, tolik si nechají nasypat ze státního) není podstatné.

.

Nakonec se třeba zjistí, že jiný dopravce je schopen provozovat DOTOVANÉ rychlíky za menší dotace. Nebo se pod tlakem konkurencě hecnou a budou požadovat méně. Je zbytečně, aby ČD zkrachovaly. Musí se zefektivnit. Čím víc subjektů si bude konkurovat, tím lépe.

+5/−2
8.1.2013 14:23

R42a42d25e93k 38J68a46n49a96t25a 9805286134612

To co, požadujete (zjištění, kdo bude jezdit nejlevnějí, tedy výběrová řízení), je v plánu: http://www.zelpage.cz/zpravy/8362

Dokonce se podle toho plánu již postupuje (ta první trať už se právě soutěží).

Rozklíčování aktuálních nákladů ČD (tedy jednoho z potencionálních uchazečů v řízení), je v rozporu se zákonem i se smlouvou mezi ČD a MD. Protože to tohot uchazeče poškozuje.

+5/−1
8.1.2013 14:29

J79a60r81o27s45l55a23v 73L20e95s34y79k 1819941512269

Nejedná se o aktuální náklady, ale ztráty, cit "...jaké ztráty drahám doplácí na rychlíkových trasách..". To jsou dvě různé věci...

+1/−2
8.1.2013 14:35

R55a84d57e72k 47J33a14n88a74t70a 9835606544752

Nejste informovaný, ale napravím to. Bylo zveřejněno vše. Výnosy i náklady podle tratí a druhu nákladů. Viz příloha zde:

http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

+3/−2
8.1.2013 14:42

R42a18d12e46k 87J52a31n20a37t36a 9685296674152

Pardon, ne tratí, ale linek. Těch 28 sloupců v souboru odpovídá 28 linkám dálkové dopravy.

0/0
8.1.2013 14:44

P96e13t87r 63N53i54v98n34i42c54k87ý 3412364775387

No a? Když MD zveřejnilo tato data, to je jejich problém. Náklady nikoho nezajímají - každý dopravce ma jiné a budoucí výnosy si taky musí každý propočítat (odhadnout) sám. Jde o to, kolik jim sype stát z veřejných peněz.

+1/−2
8.1.2013 14:45

J69a84r39o23s64l29a91v 71L78e58s63y73k 1349741302459

Díky za odkaz, ale není relevantní. Napravím to: odkazuji na článek k této diskuzi ohledně ztrát za rok 2011 a jen pouze ztrát za rok 2011.

+1/−1
8.1.2013 14:45

P78e14t45r 82N76i66v94n95i10c30k43ý 3822684905987

Pleteš si pojmy a dojmy. Nikoho nezajímají NÁKLADY ČD. Každý dopravce bude mít jiné náklady (jiné vlaky, odpisy, počet míst, režie apod.). Náklady ať si ČD tají. Konkurenty a taky daňové poplatníky zajímají DOTACE na jednotlivé tratě. Jsou to veřejné peníze.

.

Jinak schíza? Data za rok 2010 se mohou zveřejnit a za rok 2011 nee? Ani v roce 2013 s trapnou výmluvou, že jsou "čerstvá"?

+1/−2
8.1.2013 14:43

R20a93d42e98k 66J82a88n54a49t77a 9215266834942

Zveřejněny byl náklady (v kategorích odpisy, mzdy, režie, energie, atd.) i tržby:

http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2010.htm

Ohledně rozdílu mezi 2010 a 2011. Ono je to opravdu tak, že čersvější data jsou v byznysu cennější. A je tu i další aspekt. Vydání dat 2010 schválil ministr Dobeš, těsně předtím, než odstoupil, kdy už mu o nic nešlo. Ani jeo straně ne, jeho strana je mrtvá. Takže lze jen spekulovat, proč to schválil a kolik od koho za to dostal. Vydání dat za rok 2011 ale schvaluje již nový ministr. Patrně má na věc jiný názor.

+5/−1
8.1.2013 14:47

V90a34c98l67a34v 51H61a32j41e54k 3916279439

No když to zveřejníte, tak jen potenciálním zájemcům sdělíte v jaké výši mohou své služby nabídnout. Pro zakázku by mělo stačit uvedení počtu přepravených cestujících, popř. jejich skladba. Navíc u to zde zaznělo. Nejedná se o dotaci, ale o úhradu OBJEDNANÉ SLUŽBY..

+2/0
8.1.2013 23:02

K26a63r98e58l 87H19l67a63v62s40a 2417312789946

Sůra dostal od Jančury asi pěkný balík...

+9/−2
8.1.2013 14:16

S24t90e43p98a55n 78T21o15t39h 8188839115658

cozetomaji??? Jen za rok 2010 a za rok 2011 jsou jeste moc cerstva??? Neni uz nahodou, ale jen cirou nahodou rok 2013?? Jak mohli teda udelat uzaverku roku 2012?? No tvl... ta firma se mi snad zda.

+2/−5
8.1.2013 14:02

R56a58d70k11o 53K73ř65i54v38á84n78e62k 7370743375360

Čísla 2011 za konkurenci pan Radim Okamura chce, ale své vlastní výsledky za rok 2011 dosud ve sbírce listin OR nezveřejnil, ačkoliv je tato jeho povinnost ze zákona nesporná. Výsledky za rok 2009 zveřejnil až v roce 2011. Začal bych s tím povinným zveřejňováním, pak až bych se hádal o to ostatní.

+9/0
8.1.2013 14:24

P71e67t36r 13N72i65v17n50i21c91k71ý 3642144585687

V principu souhlas. Tak na něj podej stížnost.

+2/0
8.1.2013 14:47

R49a14d18e11k 16J14a68n40a76t15a 9395696614572

Účetní závěrku za rok 2012 ješta žádná firma nemá hotovou. Tak rychle to opravdu nejde. Takže nejnovější data jsou opravdu z roku 2011.

+5/0
8.1.2013 14:30

M30a91r50t46i77n 13T45o25m73e62s 9834917633598

Ceske drahy za:

a) zrusit

b) zprivatizovat

nechapu,proc stat porad vlastni a sponzoruje takovehle nevydelecne podniky...

+2/−14
8.1.2013 14:00

S42t80e93p88a34n 36T19o22t33h 8658359295678

to neni dobra cesta, jen je to chce proste udelat moderni...

+3/−1
8.1.2013 14:03

J98a94n 35Z67b36o47ř87i62l 3709787249

Už jste se setkal někdy s výsledkem, když stát chtěl něco udělat moderní ? Jednodušší a intuitivní?

+1/0
8.1.2013 15:25

R66a79d65e14k 87J43a47n32a21t15a 9795446334452

a) tím by jste ale zrušil železniční dopravu téměř v celé zemi. Okamžitě bychom s tak zařadili ještě níže než např. Řecko.

b) myslíte si, že privatizované ČD by se chovaly jinak? Nikoliv. Snažily by se maximalizovat svůj zisk, stejně jako dnes. Ano, je možné, že jsou náklady na dopravní obslužnost příliš vysoké (i když jsou nižší než ve všech okolních zemích). Ale snížení nákladů na veřejné zakázky v civilizovaném světě řeší pomocí otevřených výběrových řízení (což má MD v plánu), ne prodejem dominantního dopravce.

+7/−1
8.1.2013 14:40

M79a37r30t21i78n 27N80o51v82o76t26n78ý 7378268645263

a) A jak byste potom řešil dopravní obslužnost?

b) Kde tu takovou hloupost udělali, tam to skončilo špatně. Proč si myslíte, že by to zrovna v tom našem zkorumpovaném banánistánu skončilo dobře?

+4/−1
8.1.2013 14:43

J71a78n 20Z24b74o66ř55i53l 3189447319

Jde o státní firmu ...

hospodaření státních firem by měli být automaticky včetně všech detailu zvěřejňovány min. na internetu !

Nejde o ČD , ale taky o Českou poštu a všechno ostatní co stát vlastní.

+4/−11
8.1.2013 14:00

R87a96d55e93k 24J89a44n90a67t60a 9425596104952

I v případě, že tyto firmy podnikají na konkurečním trhu?

Zveřejňování takto prodrobných (náklady na každou z cca 25 linek rozklíčované každá do cca 10 položek) dat každou (i státní) firmu, na trhu (zejména před chystanými výběrovými řízeními) poškozuje. Myslíte, že by stát měl poškozovat firmu, ve které je majoritním akcionářem - a tedy škodit sám sobě?

+12/−1
8.1.2013 14:33

T84o37m81á36š 71C64h20r16a56s87t18n65ý 2228309149691

Samozřejmě! Proč by ne? Vždyť to tak tady funguje už kolik, dvacet let !!

Dobré zlikvidujeme (světe div se, ale ČD mají konkurenci už deset let a už dávno před panem Jančurou - Viamont, DB, Veolia, Arriva etc. a to nemluvím o nákladním segmentu, který je ještě vrstvitější a krutější) a pak koukáme na to co se to sakra stalo. Podívejme se na vyvedení oprav a kde čeho z dopravních podniků a zajištění "soukromníkem" rok dva to fungovalo a teď jen sypeme a pláčem!!

+3/−1
8.1.2013 15:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.