Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Liberecký kraj dá dráhy k soudu. Kvůli novým vlakům, které vyjely pozdě

České dráhy nechtějí zaplatit část pokuty ve výši 2,3 milionu korun, kterou jim udělil loni Liberecký kraj za to, že nenasadily včas na několik tratí na severu Čech slibované nízkopodlažní motoráky Stadler. Liberecký kraj je proto zažaluje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i82r78o12s20l97a83v 38Z37i83k35m85u24n41d 7469583744373

Výsledná pokuta bude započítána do "prokazatelné ztraty" v dalším roce, takže to co "dnes" dostane na smluvní pokutě, "zítra" zaplatí ve vyšší ceně vlakového kilometru ... Při tom velkém objevu vlakových kilometrů se to promítne v řádu haléřů ... v objemu stovek milionů je to jako kapka vody v moři.

Pouze naivní snílek si müslí, že pokuta nějak postihne dopravce. V konečném důsledku ji zaplatí cestující nebo objednavatel ...

+1/−3
9.1.2013 19:13

J31i80r76k20a 41D64v98o19ř78á62k 4905840353908

Vymýšlíte si nesmysly jako obvykle. Něco takového smlouva pochopitelně neumožňuje. Pokuta pravděpodobně do značné míry stihne výrobce - to se ještě uvidí.

+2/0
10.1.2013 1:01

P80e86t57r 69N66e62c96h36a93n44i63c24k54ý 7843316278540

Doufám, že výsledná pokuta se zainvestuje v oboru a nezmizí v něčí kapse

0/0
9.1.2013 18:33

Z31b50y53n30ě16k 24P37o45p16o94v41s33k55ý 9346198217873

Pane Sůro a proč proboha není v článku vyjádření pana Jančury, nebo někoho z Regiojetu? Já se na to tak těšil a zase nic :-/;-D

+3/−1
9.1.2013 16:22

J67i87r86k17a 52D12v21o84ř39á75k 4755420103428

Ano. Ale já bych si tipl, že to tam prostě krajští rádobyprávníci nedokázali napsat tak, aby to bylo jednoznačné a že to u soudu neprosadí. Ale uvidíme.

+2/0
9.1.2013 15:09

R78a96d28e56k 37J22a65n86a26t10a 9125786354352

Ono je hlavně důležité, co je ve smlouvě. Pokud tam je pouze zmíněná fráze "nasazení nových vozidel v 96 procentech na všech vysoutěžených linkách", tak není zcela jasné, jestli se to bere po celých linkách nebo po spojích.

Spíš bych řekl, že po těch spojích. Protože linek je jen 5. A co to je 96% z pěti celých linek? Pokud by to chtěli brát po linkách, tak smysl by měla čísla 80% (4 linky) nebo 100% (5 linek).

+5/0
9.1.2013 12:43

J74i80r90k58a 22D49v51o52ř34á32k 4635800113538

Já mám dojem, že ve smlouvě jsou vyjmenované jednotlivé linky a nějaký provoz na nich a pak je řeč prostě o celkově objednaných a celkově odježděných vlakokilometrech za celý rok a za celý kraj. Nějaké rozdělování na linky v téhle úrovni mi spíš přijde jako představa jen nějakého úředníka...

0/0
10.1.2013 1:10

R73a34d65k32o 67K82ř35i34v97á79n17e44k 7790603935110

Se Stadlerem má problémy každý.

ČD: viz článek, ne zrovna povedené vozidlo

LEO: švýcarská kvalita, záruka mobility, zatím částečně imobilní

Regiojet: nejlepší vlaky v Evropě se šesti třídami vůbec nebyly dodány

+1/−2
9.1.2013 12:28

P81e53t67r 61N83e10c62h62a47n56i92c48k76ý 7543906198840

Stadler RS-1 mi zrovna přijde jako velmi povedené vozidlo adekvátní pro tamní poměry častých zastávek, zatáček a stoupání/klesání. K tomu spousta místa na kola, běžky, kočárky. Že nějaký rychloprávník neumí napsat smlouvu není problém vozidla.

0/0
9.1.2013 17:55

M67a21r40t90i28n 21M46u12r34c63i32n70a 5528166416545

LeoExpres: Ked si niekto mysli, ze elektricka moze jazdit ako Shinkansen (ako si to myslia v LeoExprese), je to jeho problem.

RegioJet: Zjavne vam unikla zmena konceptu, ku ktorej v RJ v priebehu implementacie projektu doslo. Jancura si vcas uvedomil, ze v Cechach ani na Slovensku s novymi supravami (bez dotacie zo statnej kasy ako tomu je u CD)nebude profitabilny ani za 50 rokov a tak stavil na 2nd hand ako na jedinu schodnu cestu.

+1/−1
10.1.2013 9:55

J75a35n 89K21r97i19e10g38l61e43r 4681647325326

no jo, holt uz neni u vesla CSSD, jinak by se to nejak s CD "dohodlo"

+4/−1
9.1.2013 12:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.