Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Liberecký kraj dá dráhy k soudu. Kvůli novým vlakům, které vyjely pozdě

České dráhy nechtějí zaplatit část pokuty ve výši 2,3 milionu korun, kterou jim udělil loni Liberecký kraj za to, že nenasadily včas na několik tratí na severu Čech slibované nízkopodlažní motoráky Stadler. Liberecký kraj je proto zažaluje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i69r41o22s46l87a74v 28Z32i98k94m95u31n27d 7309443894783

Výsledná pokuta bude započítána do "prokazatelné ztraty" v dalším roce, takže to co "dnes" dostane na smluvní pokutě, "zítra" zaplatí ve vyšší ceně vlakového kilometru ... Při tom velkém objevu vlakových kilometrů se to promítne v řádu haléřů ... v objemu stovek milionů je to jako kapka vody v moři.

Pouze naivní snílek si müslí, že pokuta nějak postihne dopravce. V konečném důsledku ji zaplatí cestující nebo objednavatel ...

+1/−3
9.1.2013 19:13

J46i16r25k19a 54D75v33o80ř30á62k 4705920473798

Vymýšlíte si nesmysly jako obvykle. Něco takového smlouva pochopitelně neumožňuje. Pokuta pravděpodobně do značné míry stihne výrobce - to se ještě uvidí.

+2/0
10.1.2013 1:01

P30e81t95r 26N92e50c25h14a44n92i69c58k97ý 7743516238760

Doufám, že výsledná pokuta se zainvestuje v oboru a nezmizí v něčí kapse

0/0
9.1.2013 18:33

Z11b89y76n18ě48k 19P74o24p64o88v65s67k22ý 9566398607253

Pane Sůro a proč proboha není v článku vyjádření pana Jančury, nebo někoho z Regiojetu? Já se na to tak těšil a zase nic :-/;-D

+3/−1
9.1.2013 16:22

J74i49r31k13a 50D49v62o41ř70á31k 4495950773588

Ano. Ale já bych si tipl, že to tam prostě krajští rádobyprávníci nedokázali napsat tak, aby to bylo jednoznačné a že to u soudu neprosadí. Ale uvidíme.

+2/0
9.1.2013 15:09

R39a17d84e68k 12J70a70n81a71t31a 9115376604592

Ono je hlavně důležité, co je ve smlouvě. Pokud tam je pouze zmíněná fráze "nasazení nových vozidel v 96 procentech na všech vysoutěžených linkách", tak není zcela jasné, jestli se to bere po celých linkách nebo po spojích.

Spíš bych řekl, že po těch spojích. Protože linek je jen 5. A co to je 96% z pěti celých linek? Pokud by to chtěli brát po linkách, tak smysl by měla čísla 80% (4 linky) nebo 100% (5 linek).

+5/0
9.1.2013 12:43

J46i32r46k40a 97D82v98o11ř90á72k 4595500233758

Já mám dojem, že ve smlouvě jsou vyjmenované jednotlivé linky a nějaký provoz na nich a pak je řeč prostě o celkově objednaných a celkově odježděných vlakokilometrech za celý rok a za celý kraj. Nějaké rozdělování na linky v téhle úrovni mi spíš přijde jako představa jen nějakého úředníka...

0/0
10.1.2013 1:10

R77a87d34k28o 86K40ř35i60v36á86n36e89k 7530923775980

Se Stadlerem má problémy každý.

ČD: viz článek, ne zrovna povedené vozidlo

LEO: švýcarská kvalita, záruka mobility, zatím částečně imobilní

Regiojet: nejlepší vlaky v Evropě se šesti třídami vůbec nebyly dodány

+1/−2
9.1.2013 12:28

P11e23t87r 13N93e47c84h18a96n93i58c37k25ý 7223186608560

Stadler RS-1 mi zrovna přijde jako velmi povedené vozidlo adekvátní pro tamní poměry častých zastávek, zatáček a stoupání/klesání. K tomu spousta místa na kola, běžky, kočárky. Že nějaký rychloprávník neumí napsat smlouvu není problém vozidla.

0/0
9.1.2013 17:55

M93a13r82t95i82n 50M30u33r85c95i58n13a 5188396156335

LeoExpres: Ked si niekto mysli, ze elektricka moze jazdit ako Shinkansen (ako si to myslia v LeoExprese), je to jeho problem.

RegioJet: Zjavne vam unikla zmena konceptu, ku ktorej v RJ v priebehu implementacie projektu doslo. Jancura si vcas uvedomil, ze v Cechach ani na Slovensku s novymi supravami (bez dotacie zo statnej kasy ako tomu je u CD)nebude profitabilny ani za 50 rokov a tak stavil na 2nd hand ako na jedinu schodnu cestu.

+1/−1
10.1.2013 9:55

J91a71n 46K62r19i81e40g13l26e30r 4911807975446

no jo, holt uz neni u vesla CSSD, jinak by se to nejak s CD "dohodlo"

+4/−1
9.1.2013 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.