Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Liberecký kraj dá dráhy k soudu. Kvůli novým vlakům, které vyjely pozdě

České dráhy nechtějí zaplatit část pokuty ve výši 2,3 milionu korun, kterou jim udělil loni Liberecký kraj za to, že nenasadily včas na několik tratí na severu Čech slibované nízkopodlažní motoráky Stadler. Liberecký kraj je proto zažaluje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i52r20o47s30l66a58v 30Z54i69k98m40u97n89d 7229703234313

Výsledná pokuta bude započítána do "prokazatelné ztraty" v dalším roce, takže to co "dnes" dostane na smluvní pokutě, "zítra" zaplatí ve vyšší ceně vlakového kilometru ... Při tom velkém objevu vlakových kilometrů se to promítne v řádu haléřů ... v objemu stovek milionů je to jako kapka vody v moři.

Pouze naivní snílek si müslí, že pokuta nějak postihne dopravce. V konečném důsledku ji zaplatí cestující nebo objednavatel ...

+1/−3
9.1.2013 19:13

J64i23r41k22a 90D97v65o28ř70á92k 4795670103378

Vymýšlíte si nesmysly jako obvykle. Něco takového smlouva pochopitelně neumožňuje. Pokuta pravděpodobně do značné míry stihne výrobce - to se ještě uvidí.

+2/0
10.1.2013 1:01

P20e30t22r 12N56e61c21h39a45n15i14c96k52ý 7583726658600

Doufám, že výsledná pokuta se zainvestuje v oboru a nezmizí v něčí kapse

0/0
9.1.2013 18:33

Z95b66y46n20ě70k 65P71o60p22o81v11s94k64ý 9496868697703

Pane Sůro a proč proboha není v článku vyjádření pana Jančury, nebo někoho z Regiojetu? Já se na to tak těšil a zase nic :-/;-D

+3/−1
9.1.2013 16:22

J29i77r76k19a 24D61v19o34ř77á36k 4185930543178

Ano. Ale já bych si tipl, že to tam prostě krajští rádobyprávníci nedokázali napsat tak, aby to bylo jednoznačné a že to u soudu neprosadí. Ale uvidíme.

+2/0
9.1.2013 15:09

R54a14d41e83k 10J62a27n48a64t49a 9515436794192

Ono je hlavně důležité, co je ve smlouvě. Pokud tam je pouze zmíněná fráze "nasazení nových vozidel v 96 procentech na všech vysoutěžených linkách", tak není zcela jasné, jestli se to bere po celých linkách nebo po spojích.

Spíš bych řekl, že po těch spojích. Protože linek je jen 5. A co to je 96% z pěti celých linek? Pokud by to chtěli brát po linkách, tak smysl by měla čísla 80% (4 linky) nebo 100% (5 linek).

+5/0
9.1.2013 12:43

J43i79r65k27a 36D81v38o94ř87á51k 4805150363858

Já mám dojem, že ve smlouvě jsou vyjmenované jednotlivé linky a nějaký provoz na nich a pak je řeč prostě o celkově objednaných a celkově odježděných vlakokilometrech za celý rok a za celý kraj. Nějaké rozdělování na linky v téhle úrovni mi spíš přijde jako představa jen nějakého úředníka...

0/0
10.1.2013 1:10

R92a39d63k66o 67K73ř56i89v33á64n85e17k 7530803225370

Se Stadlerem má problémy každý.

ČD: viz článek, ne zrovna povedené vozidlo

LEO: švýcarská kvalita, záruka mobility, zatím částečně imobilní

Regiojet: nejlepší vlaky v Evropě se šesti třídami vůbec nebyly dodány

+1/−2
9.1.2013 12:28

P67e79t80r 10N89e96c69h90a66n71i78c58k25ý 7893136948350

Stadler RS-1 mi zrovna přijde jako velmi povedené vozidlo adekvátní pro tamní poměry častých zastávek, zatáček a stoupání/klesání. K tomu spousta místa na kola, běžky, kočárky. Že nějaký rychloprávník neumí napsat smlouvu není problém vozidla.

0/0
9.1.2013 17:55

M41a55r34t85i84n 75M16u62r53c56i10n40a 5298376566825

LeoExpres: Ked si niekto mysli, ze elektricka moze jazdit ako Shinkansen (ako si to myslia v LeoExprese), je to jeho problem.

RegioJet: Zjavne vam unikla zmena konceptu, ku ktorej v RJ v priebehu implementacie projektu doslo. Jancura si vcas uvedomil, ze v Cechach ani na Slovensku s novymi supravami (bez dotacie zo statnej kasy ako tomu je u CD)nebude profitabilny ani za 50 rokov a tak stavil na 2nd hand ako na jedinu schodnu cestu.

+1/−1
10.1.2013 9:55

J60a83n 10K33r36i94e94g68l72e98r 4941947965736

no jo, holt uz neni u vesla CSSD, jinak by se to nejak s CD "dohodlo"

+4/−1
9.1.2013 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.