Diskuze

Liberecký kraj dá dráhy k soudu. Kvůli novým vlakům, které vyjely pozdě

České dráhy nechtějí zaplatit část pokuty ve výši 2,3 milionu korun, kterou jim udělil loni Liberecký kraj za to, že nenasadily včas na několik tratí na severu Čech slibované nízkopodlažní motoráky Stadler. Liberecký kraj je proto zažaluje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výsledná pokuta bude započítána do "prokazatelné ztraty" v dalším roce, takže to co "dnes" dostane na smluvní pokutě, "zítra" zaplatí ve vyšší ceně vlakového kilometru ... Při tom velkém objevu vlakových kilometrů se to promítne v řádu haléřů ... v objemu stovek milionů je to jako kapka vody v moři.

Pouze naivní snílek si müslí, že pokuta nějak postihne dopravce. V konečném důsledku ji zaplatí cestující nebo objednavatel ...

1 3
možnosti

Vymýšlíte si nesmysly jako obvykle. Něco takového smlouva pochopitelně neumožňuje. Pokuta pravděpodobně do značné míry stihne výrobce - to se ještě uvidí.

2 0
možnosti

Doufám, že výsledná pokuta se zainvestuje v oboru a nezmizí v něčí kapse

0 0
možnosti

Pane Sůro a proč proboha není v článku vyjádření pana Jančury, nebo někoho z Regiojetu? Já se na to tak těšil a zase nic :-/;-D

3 1
možnosti

Ano. Ale já bych si tipl, že to tam prostě krajští rádobyprávníci nedokázali napsat tak, aby to bylo jednoznačné a že to u soudu neprosadí. Ale uvidíme.

2 0
možnosti

Ono je hlavně důležité, co je ve smlouvě. Pokud tam je pouze zmíněná fráze "nasazení nových vozidel v 96 procentech na všech vysoutěžených linkách", tak není zcela jasné, jestli se to bere po celých linkách nebo po spojích.

Spíš bych řekl, že po těch spojích. Protože linek je jen 5. A co to je 96% z pěti celých linek? Pokud by to chtěli brát po linkách, tak smysl by měla čísla 80% (4 linky) nebo 100% (5 linek).

5 0
možnosti

Já mám dojem, že ve smlouvě jsou vyjmenované jednotlivé linky a nějaký provoz na nich a pak je řeč prostě o celkově objednaných a celkově odježděných vlakokilometrech za celý rok a za celý kraj. Nějaké rozdělování na linky v téhle úrovni mi spíš přijde jako představa jen nějakého úředníka...

0 0
možnosti

Se Stadlerem má problémy každý.

ČD: viz článek, ne zrovna povedené vozidlo

LEO: švýcarská kvalita, záruka mobility, zatím částečně imobilní

Regiojet: nejlepší vlaky v Evropě se šesti třídami vůbec nebyly dodány

1 2
možnosti

Stadler RS-1 mi zrovna přijde jako velmi povedené vozidlo adekvátní pro tamní poměry častých zastávek, zatáček a stoupání/klesání. K tomu spousta místa na kola, běžky, kočárky. Že nějaký rychloprávník neumí napsat smlouvu není problém vozidla.

0 0
možnosti

no jo, holt uz neni u vesla CSSD, jinak by se to nejak s CD "dohodlo"

4 1
možnosti