Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Daň z nemovitosti se zvýší až čtyřnásobně. Obce se bojí prázdné kasy

Devadesát devět obcí zvýšilo pro letošní rok daň z nemovitosti. O polovinu, ale někde i na čtyřnásobek. Je to jediná daň, o které obce rozhodují samy, a často také jediný způsob, jak získat peníze navíc. Starostové se obávají, že stát nevybere na daních tolik, co jim slíbil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e31t75r 58N85o29v51á70k 3793456854864

Je vidět že stát a obce podporují rozvoj bydlení. Když už odvádíte daň v práci a pak si postavíte dům, kde zase odvedete DPH, tak pak vás ještě každý rok okrádají na dani z nemovitostí. Nejlíp se mají asi opravdu bezdomovci, žádné starosti, žádné odvody, životní minimum, to se státu vyplatí....

[>-]Rv

Je to tu už jako v té pohádce o daních....

Daně, jak na ně.....

0/0
30.4.2013 15:04

P91a23v19e33l 29O98d78r71a72z21i72l 6914169767290

Není normální, aby se nějaká daň měnila meziročně o stovky procent. Sice nehovoříme o nějakých likvidačních částkách, ale co není, může být.

+7/0
14.1.2013 11:00

D86a47v45i54d 53M75r12a97z55e41k 5433847474927

Dan z nemovitosti je silne nespravedliva dan. Ze  zdanene vyplaty jsem si nechal postavit  dum (samozrejmne vcetne DPH). A ted musim cekat jakou si  urad zvoli dan  z jiz nekolikrat zdanene nemovitosti;-O. A to jen proto, ze vlada(vlada, urady, urednici atd,..) jsou silne neefektivni. Kdo byl nekdy na jednani zastupitelstva musi vedet o cem mluvim. Ted tato dan uz jen supluje nemohoucnost statu a to bud nemohoucnost vybirat dane a poplatky kvuli jejich vyssi (Laferova krivka)  nebo nekonani spravnich uradu.

+8/0
14.1.2013 9:16

D84a24d57a31k 21P44e68t93r 7391570834518

Berte to jako trest za vaši snaživost a pracovitost.

+7/0
15.1.2013 5:21

K18a98r35e93l 53Š75u45n11k14a 2758721784745

zdejší diskuse o smyslu výpalného z nemovitosti je sice pěkná, ale mimo mísu. Stát totiž neuvaluje výpalné kvůli nějaké spravedlnosti, ale protože potřebuje nakrást peníze. A ty se nejlépe kradou z toho, co jde dobře kontrolovat (katastr nemovitostí), a nelze to před krádeží uchránit (nemovitost nikam neschováte).

+8/0
13.1.2013 18:09

V32l75a72d26a 78S39i17m68o82n44i11k 3299133573165

Chápu debatu a argumenty, že daně mají býti nízké. Na druhé straně pak musíme mít představu, že z nízkých daní nezbude nic na školu, chodníky, náves, osvětlení, základní admnistrativu komunity. Ale debata o tom, že daň je nemravná a měla by být nula - to už je trochu za čárou, nemyslíte ? Takovým liberálům doporučuji - mějte stan nebo squatujte.

0/−4
13.1.2013 15:40

J87o68s94e77f 59L28e75b82d34u64š33k73a 4492283393835

Tak mi jenom vysvětlete, jak je možné, že stát získá z toho, co jí stojím svého zaměstnavatele na mzdových nákladech víc jak 75%. A pořád je mu to málo. Na kolika to skončí? na 90%, na 100% nebo na 110%?

+2/0
13.1.2013 18:34

V93l35a60d50a 56S68i46m30o24n57i68k 3939293423475

75% ?? Mohl byste mi prosím vysvětlit,. jak jste k tomu číslu došel?

0/0
13.1.2013 18:46

J49o86s47e47f 60L77e64b62d82u32š95k94a 4222683553185

Vezměte si vaši superhrubou mzdu, odečtěte co dostáváte jako čistou mzdu, odečtěte si z toho kolik zaplatíte na DPH, spotřební dani, další daně jako daň z nemovitostí, dálniční známka, různé kolky a poplatky na úřadech. A existují i další daně, jako dědická, darovací, a pod. které sice moc často neplatíte, ale jsou. Dále daně které jsou skryté v ceně zboží, jako emisní povolenky, uhlíková daň, příplatky na obnovitelné zdroje. Jenom jako příklad uvádím spotřební daň v průměru EU: z krabičky cigaret,  51,25%, litr benzínu 36,22%.

+3/0
13.1.2013 18:54

V19l26a23d53a 32S34i59m77o52n34i57k 3719263833945

Tak Vy máte výpočet 75 %, někdo jiný bude mít 50 % . Do výpočtu nemůžeme míchat dohromady přímé a nepřímé daně, to bychom asi nikam nedošli. Pokud máte Corvette se spotřebou třeba 30 litrů a já mám Golfa se 4,5 litry nafty na pojíždění po vsi  , nemůžeme se nikdy dopočítat. Čímž vůbec neodporuji tvrzení, že radnice jsou schopny a ochotny rofofrovat cokoliv, co jim dostane pod ruku.

0/−1
13.1.2013 19:01

J87o73s46e50f 34L12e88b23d85u68š11k18a 4762623543875

Ten výpočet si udělejte na průměrnou mzdu, průměrného občana s průměrným autem s průměrnou spotřebou a průměrným nájezdem km ročně. Výpočet 75% je právě z takových průměrných hodnot a pochopitelně bude vyšší u kuřáka, který denně vykouří 2 krabičky cigaret a vypije lahev rumu a nižší u nekuřáka a abstinenta který jezdí jen na kole.

+2/0
13.1.2013 19:23

P44a28v22e50l 38O93d30r12a36z83i31l 6254829247970

Nemůžeme míchat? Ale můžeme! Víte proč? Protože je PLATÍME!!!

+3/0
14.1.2013 10:40

J35o80s86e62f 98L28e36b75d75u68š86k20a 4452213533775

Pro srovnání: celosvětový průměr nepřímých daní (tj, daň ze spotřeby) je 13, 8 procenta, v zemí G8 12, 3 procenta, ale ve Spojených státech, které neuplatňují žádné daně ze spotřeby na celofederální úrovni, je to jen 5,8 procenta. "Evropské země v minulých několika letech ekonomicky kličkovaly, potácejíc se mezi ekonomickým růstem a propadem. Aby Evropa dorovnala obrovské rozpočtové schodky, nasadila vysoké daně z příjmů a ze spotřeby," .

+1/0
13.1.2013 18:46

V54l61a29d26a 83S30i23m78o12n30i95k 3819743713485

No ale tady se bavíme o dani z nemovitostí, což je dle mého názoru jasně daň přímá. Takže moje otázka zní : Kam míříte ?

0/−1
13.1.2013 18:50

J36o56s20e11f 12L43e62b82d95u70š70k62a 4142573413205

Kam? K poznání, že celkové zatížení daněmi v EU je hrozné. A že srovnávat s jinými zeměmi lze jenom na základě celkového daňového zatížení. Takže jestli někde činí daň z nemovitosí 1%, jinde 10%, není podstatné. Podstatné je to, kolik celkem stát sebere daňovému poplatíkovi z jeho výdělku.

+1/0
13.1.2013 18:58

V36l90a68d33a 37S47i56m18o14n66i17k 3599783313535

V tom případě ovšem nejsme u konce . Budeme muset započítat i náklady na bydlení, zdravotní péči apod. A kde bude ten byt  asi ten byt levnější ? A co zdravotní náklady? Daňové zatížení je možná vysoké, ale jenom přes něj se na opravdovou životní úroveň  nedostaneme.

0/−1
13.1.2013 19:05

J22o67s19e30f 70L19e68b90d16u47š21k87a 4102113963445

Zkuste si tohle vše nalézt v nějakých statistikách. Pocopitelně se ta hodnota bude lišit u každého jednotlivého občna. Bude záviset na tom, co jí, kde a jak bydlí, čím topí, kolik vypije alkoholu, kolik vykouří cigaret, kolik nakoupí bebńzínu, jak a čím cestuje, Ovšem výpočet +-75% vychází z průměrných hodnot a průměrného výdělku.

+2/0
13.1.2013 19:28

J34a41r58o24s10l95a46v 57T85í88n69e62k 4624938660192

nikdo se nebaví o tom, zda daň ano či nikoliv, ale o její výši...Tohle je totiž nejsnadnější způsob, jak nasypat  do obecné klasy peníze od bezmocných lidí...Kde je hranice nejvyšší ? A hospodaří obce s vybranými daněmi dobře ?

Ono se to dobře rozhazuje z cizího ,tahá z cizího...

+1/0
30.4.2013 12:32

P71e63t34r 22N15o17v88á73k 3583376514194

Daně se pak hlavně nesmí "rozkrást" !!!!!!

0/0
30.4.2013 15:06

V20l63a75d90a 73S35i23m60o14n43i27k 3519833653725

Souhlasím, v tom  nejsme v rozporu

. Daň z nemovitostí je ale  velmi přehledná, protože nemá žádné přerozdělovací mechanismy  a  zůstává v obci. A daň v českém podání je povětšinou velmi nízká

0/0
30.4.2013 22:38

M 40Z 1476728

Mesto Laval,DPHje 5%+9.5% spotrebni zbozi,knihy 5%,potraviny 0%,mzda pri 80 000$ rocne donesete domu 51 000$ cisteho.Max dan za mzdy je 49.9%.V mestske dani je zapocteno:voda(bez limitu),odvoz snehu,odpadku,trideneho odpadu.skolni dan,odpadni voda.Z bytu 2+1 o velikosti 60m2 je dan okolo 1200$ rocne.400ticove mesto ma rozpocet 750milionu$,21 zvolenych poslancu a 2500 zamestnancu(policie,pozarnici,udrzba atd)

+1/0
13.1.2013 1:25

M 36Z 1606338

Tento prispevek byl reakci na komentar pana Lebdusky z 11.1.2013

0/0
13.1.2013 1:27

J75o52s27e98f 77L19e71b65d24u72š74k14a 4592943783895

Takže máte 51 tisíc čistého. pokud je utratíte, zaplatíte v průměru na dani cca 7%, k tomu 4400 daň z nemovitostí a tak máte k čisté útratě cca 43 tisíc. V ČR zaměstnanec s 10 tisíci sice zaplatí na daní z příjmu jenom 15%, ale ta se počítá z jeho superhrubé mzdy a tedy činí 2070Kč. Od toho si odečte tkxv, zdravtní a sociální pojištění (je to daň, protože výše platby nemá vliv na poskytované plnění)  Tdy má k útratě 7930Kč. Z toho platí dnes 21% DPD, spotřební daně a samozřejmě si platí vodu, odvoz odpadků, domovní daň. V ceně elektřiny má započtenu cenu za obnovitelní zdroje, uhlíkovou daň, emisní povolenky. K tomu všemožné kolky a poplattky. Takže když to shrneme, tak lze uvažovat, že platí v průměru na všech možných daních dalších 34%. Takže vám zbyde pčes 50% hrubého příjmu, kdežto v ČR zbyde nějakých 25% hrubého příjmu (v tom jsou započteny i odvody zaměstnavatele státu za to, že zaměstnanci vyplatil nějakou mzdu).

+2/0
13.1.2013 19:19

A91n12t87o34n89í37n 82V24e91z29e14k34m34í48n 6131450473468

Volíte si takové hajzly, tak co chcete, dokud nebude zdanění pro 90% národa 100%, tak ty klacky nikdo nevezme, protože se každý bojí, aby uplatil své větší a ještě větší dluhy.

+4/0
12.1.2013 22:09

K17a53r98e10l 83B23a71r60t51á18k 3249803182506

Svatá pravda.

+2/0
17.1.2013 8:33

J64o33s21e91f 52L36e56b37d93u47š30k88a 4122873283775

Velmi příznačné. Obce prošustrovaly co se dalo, vláda taky a tak zvedneme daně. Rozpočtové určení daní je takové, že Praha může prošutrovávat miliardy v DP, na tunelu Blaka a jinde, zatímco v Dolní Lhotě nemají na prohrnutí chodníků, vlastně oni nemají ani na ty chodníky. A tak zvednou daně. Pak se diví, že se jim lidé stěhují jinam. Přestaňte dotovat umělce, sportovce, různé začleňovací agentury a podobně a uvidíte, co bude peněz.

+7/−1
11.1.2013 21:27

D11a63v95i57d 81P41e73t90r 7740146790335

Takže zrušit Špotákovou, Sáblíkovou, tenis, fotbal a hokej, také podporu sportu dětí  atd? Zbořit národní divadlo a vůbec divadla a kina téměř ve všech městech (nechat jen televizi, která vydělává  a hlavně erot. kanály, ....??

0/−7
12.1.2013 5:54

J53a14n 89F23r57o61l68í18k 6326580305264

Špotákovou si platíme ze státních daní (rozpočet armády), fotbal a hokej by se měl živit sám. Sport dětí si platí často rodiče. ND není třeba bourat. Prostě vstupné musí odpovídat ekonomické realitě. Já nechodím na fotbal a proto jsem ochoten dát 500 až 1000 kč za lístek do divadla. Obce mají peněz dost. Jen je prošustrovávají v často zbytečných stavbách, kde se tak dobře přijímají provize.

+6/0
12.1.2013 13:35

J48o56s33e87f 63L59e78b31d79u80š90k47a 4832913513955

A kolik si Špotáková, Sáblíková a další vydělají ročně? Snad je to uživí dostatečně, nepotřebují další podporu od státu. Navíc, když je olympiáda, tak tam jede v rámci reprezentace daleko víc vyžírků, než sportovců. Pokud má stát a města podporovat sportovce, tak by mělo úplně stačit aby podporoval sport mládeže do 15, případně do 18 let. V žádném případě nemá podporovat ty, kteří mají sport jako živnost. Nebo stát také podporuje nějakého zámečníka, elektrikáře, nebo dělníka u pásu? N, nepodporuje, ale bere jim peníze, aby mohl podporovat profisportovce.

+5/0
13.1.2013 18:42

K68a39r89e21l 96K39l35e28n57o25v39s88k97ý 1233830779193

Snižte byrokracii na úřadech a zvyšte produktivitu práceV

+6/0
11.1.2013 18:54

P37e34t46r 33K11o55v93a71r 6236526388646

Ano, je třeba sankce na lidí kteří se o sebe umí postarat. Jen se nebojte pijavičky, co jednou dírou seberete, o to vám druhou dám méně.

+3/0
11.1.2013 18:44

D37a84v68i54d 68P44e91t65r 7190506450635

Skoro 40% života jste buď dítě o které sestarají rodiče, či jste nemocen a starají se o Vás lékaři či jste starý a celkově nemocný a musí se o Vás někdo starat. Myslím, že dokud jsme zdraví a máme dobrou a slušně placenou práci je naší téměř povinností se starat alespoň o jedno dítě, které není naše a jednoho důchodce, který není "náš" + o fungování státu (zdravotnictví, školství, bezbečnost....), To znamená, že z toho co vyděláme je nutno dávat, alespoň 2/3 ve formě daní někomu kdo to za nás udělá (měl by to být stát) a tyto peníze nerozkrade, ale použije k těmto účelů.

+1/−5
12.1.2013 6:14

P32a93v97e13l 21O32d36r74a10z24i52l 6944649137140

Bože můj, živej věřící socan.

+4/−1
14.1.2013 10:50

J10o12s97e77f 71L66e98b34d60u56š21k96a 4912153133375

3koda, že nedodal foto. Mohl být v čítankách. ;-D

+1/0
15.1.2013 17:52

P23a31v68e89l 16O11d12r52a19z32i68l 6474559987350

:-)

0/0
16.1.2013 11:21
Foto

M36i36c64h15a82e66l 11D51o88s39t37a35l 8313761127605

někomu kdo to za nás udělá (měl by to být stát) a tyto peníze nerozkrade, ale použije k těmto účelů.

***********************************************************************************

Po zkušenostech jaké jsou se státem co se týče péče o peníze,vás považuji za najivku,že by je nerozkradli.Ti jsou tak arogantní,že ani účel nehledají.

+2/0
17.1.2013 13:00

J94a10n34a 40N49o92v21á71k38o84v35á 4882676351376

A proč, když jsem si zaplatila byt, mám za to platit pokutu ve formě daně?

+7/0
11.1.2013 17:36

J97o92s29e95f 59L75e93b70d16u40š70k76a 4502103103665

Přeci proto, aby ti co vše utratí v hernách a propijí, mohli dostávat příspěvky na bydlení.

+5/−1
11.1.2013 21:28

M 16Z 1196238

Pro zajimavost:Mesto Laval(400 000)Kanada,dum o cene 460 000$ s pozemkem 520m2,mestska dan je 4400$ rocne.

0/0
11.1.2013 14:36

J55o93s27e84f 35L25e45b64d72u54š91k43a 4872503683625

A co má být? Jakou tam mají spotřební daň a z čeho, kolik tam mají DPH, jaké platí daně z příjmů a co si mohou zahrnout do nákladů..... Prostě, jaké mají celkové daňové zatížení včetně skrytých daní? U nás je to přes 75%.

+2/0
11.1.2013 21:31

D77a16v64i48d 88P29e33t87r 7310576250215

Bylo by krásné kdyby složená daňová kvóta byla 75%, bohužel je jen kolem 35% (čím je člověk bohatší, tím platí procentuálně menší daň) a díky tomu nejsou na nic peníze a stát se dostává do dluhů.

0/−1
12.1.2013 6:17

J71o35s40e44f 69L43e93b15d82u81š79k92a 4772743593295

To ovšem není pravda. Protože procenta jsou stejná. Prostě 10% z 10 tisíc je tisíc a 10% z milionu je 100 tisíc. Těch 35% nezahrnuje všechny daně. Vždyť jenom DPH máte 21%, daň z příjmů 15%. Kde jsou spotřební daně a další. A také záleží na způsobu výpočtu daně. Protože těch 15% je ze superhrubé mzdy a v té už máte započteny odvody (v podstatě daně).

+1/0
15.1.2013 18:13

V22l64a59d91a 94S69i66m68o39n61i54k 3369703383625

V Kanadě, pokud vím, není DPH, ale CGT - funguje to trochu jinak. V ČR je dodnes velmi nízká daň z nemovitostí, to si holt budete muset zvyknout. Hloupé je, že tohle lidem nikdo dopředu neříká.

0/−3
13.1.2013 15:35

P95a36v71e70l 23O68d14r74a66z96i32l 6264119687700

Trochu mi připomínáte ty úřednický mozky, které zvyšování jakýchkoliv poplatků obhaují dvěma žvásty:

"Jsme pod průměrem EU"

"Poplatek se dlouho nezvyšoval"

+3/0
14.1.2013 10:52

V14l17a87d66a 44S53i28m11o93n53i80k 3229153653895

Když myslíte, že pořád existuje něco takového jako oběd zadarmo, těžko argumentovat. Ale ať říkáte tak nebo tak, dojde na moje slova ...

0/−1
14.1.2013 19:17

P84a21v97e38l 46F27a56r98a 9774885318308

Taková bouřlivá debata kvůli dani z nemovitosti, přitom její výše dosahuje pár procent proti tomu, co se zaplatí za daň z příjmu, či spotřební daň dejme tomu za benzín! A ještě na této dani je výhoda, že je průhledná a každý si může zjistit a ohlídat, co se z této daně platí.

+1/−1
11.1.2013 13:45

P72e98t21r 67K54o30v88a89r 6326786788236

Nejde o tu jednu daň ale souběh všeho za co se státu musí platit. Stále to ze všech stran narůstá a je k nezastavení. A to že se dají peníze z domovní daně ohlídat? ;-D;-D;-D;-D

Mohla by mi od smíchu prasknout cévka. Když jsem si představil, jak bych mohl třeba ohlídat radnici našeho pidiměsta když třeba zrovna chce vyhodit 45 milionů za předlážděni náměstí které to vůbec nepotřebuje. Teď zrovna vyhodili 4,5 milionu za zateplení kuturáčku ve kterém se nejčastěji pořádají jakési výprodejové akce šejdířů odkudsi. To mám jako protestovat na radnici či založit opoziční stranu? Radnice je tak provázaná z místními struktůrami, že bych se asi musel odstěhovat. A tak je to prakticky všude a ani příští volby to nezmění. Jen přijde jiná parta, podobná přes kopírák.

+5/0
11.1.2013 18:53
Foto

M15a48r19e88k 50B45a55š14i59s81t51a 7213442943510

Sám jsem zažil takové podivné hospodaření jedné obce na severu moravy, tam se dokonce dělala rekonstrukce silnice bez jakékoliv smlouvy o dílo, ta smlouva se podepsala až bylo hotovo. Nebo další prla tam byla že na místním kultůráku se po sundání měřících hodin pracovníkem RWE pro neplacení, objevila prostě překlenovací hadice a hotovo jelo se dál zadáčo. Jó na malých městech se dějí věci mohl bych psát hooodně dlouho.

+1/0
19.1.2013 8:11

M49i17c84h39a68l 69N29o46v13á40k 7891572985325

Pokud dobře chápu, tato daň je jen kvůli tomu aby šla přímo do obce...Jestli zdraží 4x budu platit 1200Kč :)

0/0
11.1.2013 13:16

J58a77n 46F60r59o32l73í90k 6586920615114

Vy 1200 já 4 litry a to se jedná jen o byt. Z důchodu je to citelná částka když nám zdražili popelnice o 175, moje léky jsou stále dražší a za energie platím také stále víc. Na to jsem dostal přidáno 130 kč. Nestěžuji si, jen reaguji na názor, že zdražení je bagatelní. Jak pro koho.

+3/0
12.1.2013 13:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.