Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestovky si připlatí za pojistku před krachem. Stát chce chránit klienty

Malé cestovní kanceláře by si za pojistné proti úpadku mohly ještě letos připlatit. Ministerstvo pro místní rozvoj připravilo novelu, která donutí kanceláře dostatečně se pojistit proti úpadku. Pro klienty by to znamenalo lepší ochranu a také jistotu, že dostanou bez problémů zpátky všechny své peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a46n 97G68a35l33t 9571152113128

"Pro klienty by to znamenalo lepší ochranu a také jistotu, že dostanou bez problémů zpátky všechny své peníze."

Pro klienty to hlavně bude znamenat dražší cestování - ach bože pokud se tolik bojím o takové věci můžu se jít pojistit sám. Nepotřebuje státní nařízení.

Kde že je ta "pravicová" vláda ? ;-D;-D;-D;-D

+1/0
13.1.2013 23:01

J62o47s98e84f 67L23e54b35d41u11š35k97a 4672713153145

Stát nemá nic nařizovat. Je na klientovi, aby si prověřil věrohodnost cestovky. Zrovna tak jako j na klientovi, aby si prověřil věrohodnost penzijního fondu, autobazaru, internetového obchodu a podobně. Protože ten, kdo chce podvádět, ten si cestu vždy najde. Stát má jenom trestat podvodníky a přijmout takové zákony, aby podvodnící nemohli své podvody opakovat.

+1/0
13.1.2013 18:24

L28i66b72o77r 26J52a33n69e34č79e12k 4685745495971

Spise by melo byt napsano : Klienti si priplati za pojistku. Stat chce chranit klienty.

Je prece jasne, ze to CK promitnou do ceny. Je to stejne, jako kdyby klienti dostali povinne pojisteni na cesty. :-(

+2/0
12.1.2013 16:00

J68i68n67d81ř69i36c97h 63Š54k35o51p56e96k 4235101140955

no já nevím, ale když budou chtít promítnout jen navýšení pojistného do prodaných zájezdů, kolik to asi bude ? Haléře, max. koruny, pokud těch zájezdů neprodají pouze desítky měsíčně

0/−1
12.1.2013 18:36

J42a37n 64P84a10p95e82ž 8946736307688

pojisteni je v tuto chvili okolo 2% a podobne to bude i v budoucnosti

0/0
12.1.2013 19:34

J24i89ř84í 11S61t97e65j33s28k72a45l 8452609838133

Nebyl jste v CKM?

0/0
12.1.2013 22:44

J51a27n 87P77a43p82e32ž 8156556737448

Ne neby jsem v CKM:)  V roce 1990 jsem si založil svou vlastní cestovku Marco Polo a od té doby jsem stále v ní. Před rokem 1990 jsem s cestovním ruchem neměl nic společného - studoval jsem DAMU.

0/0
13.1.2013 10:28

M11i35l41o13š 95M68o40r25a68v79e14c 7826414170373

Jakmile jsem si přečetl, že CK si připlatí za pojistku, tak mě naadla spousta vulgarismů, protože neustále dokola v tomhle státě funguje, že slušní podnikatelé doplácejí na ty .....prostě neslušné. Jak je možné, že nějaký "Ahmed Al-Salam" má Ck která krachne a on si jde vesele podnikat ve stejné živnosti dále pod jiným jménem ? Dá někdo ten bordel skutečně do pořádku nebo Ti slušní a poctiví budou neustále doplácet na pochybné podnikatele v tomto oboru ?!

+4/0
12.1.2013 14:12

F98r51a96n76t14i45š22e63k 60V32o21m70á78č50k36a 1217504270

Nejde o to, dát něco do pořádku, nebo, aby nikdo na nikoho nedoplácel. Jde o to, aby měly pojišťovny vyšší zisky.

+1/−1
13.1.2013 10:15

R38a92d19o58s82l71a20v 14K56l86a43u20d12a 5294968394102

CK má být pojištěna tak, aby pojištění pokrylo náklady těm co jsou na zájezdu a těm co mají zaplaceno. Cokoliv jiného je o ničem. Pochopitelně je potřeba zpětně dohledat za co byly peníze klientů vynaloženy. Jestliže se zjistí že CK použila peníze na něco jiného než na nákup služeb pro své klienty, je to podvod, za který by měla následovat trestní odpovědnost jednatelů.

+2/0
12.1.2013 11:47

J90a96n 28P74a91p13e58ž 8366666837158

Hezký den. Novela zákona je kompromisem, jinak to ani nebylo možné. Ale v každém případě je to zachování základního principu zákona 159 = ochrana spotřebitele. Klient se v případě potíží cestovky dostane domů a dostane své peníze zpět. Cestovní ruch je jeden z mála oborů, kde něco takového mají klienti k dispozici. Dáte peníze developrům a nemáte nic takového, dáte své auto autobazaru a nemáte nic takvého apod. Taková jistotota samozřejmě musí něco stát, takže vzdechy o tom, že to cestovní kanceláře vloží do ceny nejsou fér a nejsou na místě. Na druhé straně v cestovním ruchu je taková konkurence, že ceny nejsou určovány pojištěním, ale tlakem konkurence.

A plakat nad situací malých cestovních kanceláří je nesmysl (jednu takovou provozuji). Ta základní suma povinného pojištění není likvidační. Většina malých ck už je na trhu dlouho a má své vztahy s pjišťovnou a dávno prokázala svou životnost. Jde o nové subjekty, často vytvořené jen proto, aby využily krachu a tam je přísnost a rozumná překážka v pořádku.

Pro většinu cestovních kanceláří nebude novela znamenat změnu. Jde spíš o metodiku a o to, aby pojišťovny nemohly následovat zoufalý příklad Generali, která odmítla plnit klientům za cestovky, které pojistila.

0/0
12.1.2013 9:00

R78a92d56o19s34l42a14v 94K85l80a23u14d66a 5544618494532

To je ale divný. Přece když někdo zůstane 10.000 km od domova bez peněz, na ulici, bez pomoci, kolikrát bez možnosti aby se domluvil, tak je to stejné jako když někdo šoupne auto do autobazaru. :-)

0/0
12.1.2013 11:50

J56a74n 33P37a67p47e17ž 8246216277468

to vubec neni to same. Zadny klient cestovek nezustal bez pomoci. Pojistovny a asistencni sluzby vzdy pomohli a vse vyresili.

0/0
12.1.2013 19:33

M95a89r83t90i67n 60C76e88r13v37e41n19y 2713878156678

Jestli je 40 tisic rocne pro cestovku likvidacni, tak at to nedelaj. Beztak maji marzi v desitkach i stovkach procent.

0/−6
12.1.2013 9:00

J86a11n 42P92a78p98e90ž 8806156437618

Marze cestovních kanceláří se phybují od 1 do 23%. To je velmi přiměřené. Napsat, že máme marže ve stovkách procent je pěkná konina. Myslíte, že bychom dokázali na trhu udat např. letenku, kterou koupíme na trase do New Yorku za 15 tis. např. za 30 nebo dokonce 45 tisíc ? Bylo by to fajn, ale to opravdu nedokážeme:)

+6/0
12.1.2013 9:03

D32a27d33a80k 65P93e96t80r 7741620754188

Marže ve stovkách procent, tak to bych chtěl vidět. K samotnému pojištění, není to dlouho, kdy se CK pojistila na částku tak malou, že při jejím krachu pojistná částka  nepokrylo doslova nic. Chudáci klienti, soudí se se s pojištovnou, ve znaku lva, která nepochopila co je to pojištění proti úpadku CK.

+1/0
12.1.2013 11:18

M76i70l70o81š 91M78o84r30a98v36e38c 7446364150593

Pane Cerveny je vidět, že o tom víte doslova kulové tak neplácejte prázdnou slámu.

+1/0
12.1.2013 14:16

T59o93m57á89š 21B67a69m94b83u68l75a 2187901481163

Klient si připlatí a stejně nikam nepojede.

0/0
12.1.2013 8:58

T49o72m89á30š 67B39a13m90b24u20l43a 2617681521413

A proč? Protože žijeme v ČR, zemi neomezených možností pro zloděje a politiky.

0/0
12.1.2013 9:00

R12a81d38e64k 61N53e68u12m25a24n28n 5792582248315

pokračuj, mluv ještě chvíli sám se sebou

0/0
12.1.2013 10:53

D82a10d61a32k 28P46e95t29r 7651850694728

Pokud nepojede z důvodů potíží CK, holt na to je ta pojišťovna.

0/0
12.1.2013 11:21

P89a60v18e76l 55N84o50v17á17k 6641596459341

VIVAT ČESKÁ VLÁDNÍ MAFIE  !!!!!!

klient je až ten poslední  - tady jde o navýšení zisku pojišťoven a nejlépe je , když se to nařídí rovnou z ministerstva - to bude asi ta Klausova neviditelná ruka trhu co rozkradla tuhle zem !!!!!!

+2/−2
12.1.2013 7:08

J20a17r37o76s97l36a86v 76N94o40v83á46k 3475685407502

Oprava: Klienti si připlatí za zájezdy, ministerstvo chce pomoci pojišťovnám.

+1/0
12.1.2013 7:02

A58n20t28o64n34í13n 25K54a50t38z29e50r 8472743976590

Ani né tak pojišťovnám,ale cestovkám,které si to započítají do cen zájezdů a to několikanásobně.A pojišťovna dostane jen to,co má dostat,ale cestovka z toho bude profitovat celý rok.Tak že jak někteří píšete,klient až na posledním místě,který to zaplatí.Rv

0/−1
12.1.2013 7:59

L54a25d62a 86N60o94v54a78k 4422953907

obávám se, že ministerstvo chce spíše chránit pojišťovny....;-DRv

0/0
12.1.2013 2:52

J33a30n 98K60ř54í65ž 6695683945288

............ať,když nebudu tratit já!

O to tu jde.R^

0/0
12.1.2013 3:52

L93a75d10a 88N72o52v94a21k 4412353657

ty si jenom připlatíš za zájezd...

+1/0
12.1.2013 12:29

M20i42l98o71s 70B80r95e42j56c41h14a 7384572465227

Nadpis mel byt spis "Klienti si priplati za zajezdy. Stat chce opet zvysit regulaci cestovnich kancelari", protoze kdo jiny zaplati vicenaklady nez konecny spotrebitel?

Clanek bych pak zacal vetou "Stredni a velke cestovni kancelare dostali od statu opozdeny novorocni dar. Zavedeni minimalniho pojisteni opet vice ochrani trh pred vstupem novych hracu. Pojistovny si take nestezuji. "

Vazne jsme tak tupy, ze za nas musi rozhodovat moudry stat? Nestacilo by zavest povinnost viditelne v propagacnich materialech zverejnit udaje o pojisteni?

A nemeli by se povinne pojistovat treba hospody, pro pripad ze nakazi hosty salmonelou, aby mely na odskodneni? Nebo prodejci spotrebni elektroniky? Kdyz zkrachuji, reklamace taky nemame kde uplatnit..

A co zavest povinnou 10 letou zaruku? Prodejci vezmou urcite naklady na sebe a nic se nezdrazi..

+4/−1
12.1.2013 1:18

J54a47n 95K30ř47í24ž 6535923835558

........dobrej blábol!

+1/−3
12.1.2013 3:55

M66i67r65e29k 53T88u69r52e94č22e87k 4723932430322

Vzdyt to je pravda!

Nespadl jsi nahodou s kola ?

+1/−1
12.1.2013 6:18

J69a96n 34K47ř96í42ž 6535573675238

,,,,,,,,,,,,nespad,ale tobě spadlo něco na hlavu.A už dávno,že jo?;-D

+1/−1
12.1.2013 6:41

J46a73r28o80s28l24a22v 60N57o27v86á22k 3865885727472

Proč? Ty myslíš že ty cestovky to zaplatí ze svého? Všechny jejich peníze pocházejí od klientů, takže holt budou muset vybrat víc.

0/0
12.1.2013 6:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.