Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestovky si připlatí za pojistku před krachem. Stát chce chránit klienty

Malé cestovní kanceláře by si za pojistné proti úpadku mohly ještě letos připlatit. Ministerstvo pro místní rozvoj připravilo novelu, která donutí kanceláře dostatečně se pojistit proti úpadku. Pro klienty by to znamenalo lepší ochranu a také jistotu, že dostanou bez problémů zpátky všechny své peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a69n 15G34a30l72t 9591512693918

"Pro klienty by to znamenalo lepší ochranu a také jistotu, že dostanou bez problémů zpátky všechny své peníze."

Pro klienty to hlavně bude znamenat dražší cestování - ach bože pokud se tolik bojím o takové věci můžu se jít pojistit sám. Nepotřebuje státní nařízení.

Kde že je ta "pravicová" vláda ? ;-D;-D;-D;-D

+1/0
13.1.2013 23:01

J29o30s74e27f 63L92e47b91d25u93š87k59a 4232243693605

Stát nemá nic nařizovat. Je na klientovi, aby si prověřil věrohodnost cestovky. Zrovna tak jako j na klientovi, aby si prověřil věrohodnost penzijního fondu, autobazaru, internetového obchodu a podobně. Protože ten, kdo chce podvádět, ten si cestu vždy najde. Stát má jenom trestat podvodníky a přijmout takové zákony, aby podvodnící nemohli své podvody opakovat.

+1/0
13.1.2013 18:24

L34i20b51o73r 93J94a88n36e56č43e84k 4105495765321

Spise by melo byt napsano : Klienti si priplati za pojistku. Stat chce chranit klienty.

Je prece jasne, ze to CK promitnou do ceny. Je to stejne, jako kdyby klienti dostali povinne pojisteni na cesty. :-(

+2/0
12.1.2013 16:00

J61i81n63d20ř68i50c22h 37Š41k58o95p12e72k 4315461540455

no já nevím, ale když budou chtít promítnout jen navýšení pojistného do prodaných zájezdů, kolik to asi bude ? Haléře, max. koruny, pokud těch zájezdů neprodají pouze desítky měsíčně

0/−1
12.1.2013 18:36

J73a94n 61P18a77p75e95ž 8406936287828

pojisteni je v tuto chvili okolo 2% a podobne to bude i v budoucnosti

0/0
12.1.2013 19:34

J77i91ř97í 25S92t42e15j95s13k55a28l 8472959788923

Nebyl jste v CKM?

0/0
12.1.2013 22:44

J77a90n 32P67a88p11e97ž 8206146867688

Ne neby jsem v CKM:)  V roce 1990 jsem si založil svou vlastní cestovku Marco Polo a od té doby jsem stále v ní. Před rokem 1990 jsem s cestovním ruchem neměl nic společného - studoval jsem DAMU.

0/0
13.1.2013 10:28

M54i84l85o33š 25M49o67r43a44v42e42c 7136694660343

Jakmile jsem si přečetl, že CK si připlatí za pojistku, tak mě naadla spousta vulgarismů, protože neustále dokola v tomhle státě funguje, že slušní podnikatelé doplácejí na ty .....prostě neslušné. Jak je možné, že nějaký "Ahmed Al-Salam" má Ck která krachne a on si jde vesele podnikat ve stejné živnosti dále pod jiným jménem ? Dá někdo ten bordel skutečně do pořádku nebo Ti slušní a poctiví budou neustále doplácet na pochybné podnikatele v tomto oboru ?!

+4/0
12.1.2013 14:12

F43r98a27n36t98i81š24e10k 84V72o71m15á26č83k67a 1877204560

Nejde o to, dát něco do pořádku, nebo, aby nikdo na nikoho nedoplácel. Jde o to, aby měly pojišťovny vyšší zisky.

+1/−1
13.1.2013 10:15

R47a56d29o72s87l15a60v 13K61l45a59u73d30a 5654428554122

CK má být pojištěna tak, aby pojištění pokrylo náklady těm co jsou na zájezdu a těm co mají zaplaceno. Cokoliv jiného je o ničem. Pochopitelně je potřeba zpětně dohledat za co byly peníze klientů vynaloženy. Jestliže se zjistí že CK použila peníze na něco jiného než na nákup služeb pro své klienty, je to podvod, za který by měla následovat trestní odpovědnost jednatelů.

+2/0
12.1.2013 11:47

J80a82n 15P15a53p54e10ž 8236606207338

Hezký den. Novela zákona je kompromisem, jinak to ani nebylo možné. Ale v každém případě je to zachování základního principu zákona 159 = ochrana spotřebitele. Klient se v případě potíží cestovky dostane domů a dostane své peníze zpět. Cestovní ruch je jeden z mála oborů, kde něco takového mají klienti k dispozici. Dáte peníze developrům a nemáte nic takového, dáte své auto autobazaru a nemáte nic takvého apod. Taková jistotota samozřejmě musí něco stát, takže vzdechy o tom, že to cestovní kanceláře vloží do ceny nejsou fér a nejsou na místě. Na druhé straně v cestovním ruchu je taková konkurence, že ceny nejsou určovány pojištěním, ale tlakem konkurence.

A plakat nad situací malých cestovních kanceláří je nesmysl (jednu takovou provozuji). Ta základní suma povinného pojištění není likvidační. Většina malých ck už je na trhu dlouho a má své vztahy s pjišťovnou a dávno prokázala svou životnost. Jde o nové subjekty, často vytvořené jen proto, aby využily krachu a tam je přísnost a rozumná překážka v pořádku.

Pro většinu cestovních kanceláří nebude novela znamenat změnu. Jde spíš o metodiku a o to, aby pojišťovny nemohly následovat zoufalý příklad Generali, která odmítla plnit klientům za cestovky, které pojistila.

0/0
12.1.2013 9:00

R82a75d56o32s85l64a22v 47K61l54a92u65d33a 5464468634352

To je ale divný. Přece když někdo zůstane 10.000 km od domova bez peněz, na ulici, bez pomoci, kolikrát bez možnosti aby se domluvil, tak je to stejné jako když někdo šoupne auto do autobazaru. :-)

0/0
12.1.2013 11:50

J63a17n 39P58a23p13e83ž 8816156127928

to vubec neni to same. Zadny klient cestovek nezustal bez pomoci. Pojistovny a asistencni sluzby vzdy pomohli a vse vyresili.

0/0
12.1.2013 19:33

M15a21r77t81i76n 37C15e23r72v18e18n27y 2803108196248

Jestli je 40 tisic rocne pro cestovku likvidacni, tak at to nedelaj. Beztak maji marzi v desitkach i stovkach procent.

0/−6
12.1.2013 9:00

J59a67n 67P89a28p46e16ž 8316606197788

Marze cestovních kanceláří se phybují od 1 do 23%. To je velmi přiměřené. Napsat, že máme marže ve stovkách procent je pěkná konina. Myslíte, že bychom dokázali na trhu udat např. letenku, kterou koupíme na trase do New Yorku za 15 tis. např. za 30 nebo dokonce 45 tisíc ? Bylo by to fajn, ale to opravdu nedokážeme:)

+6/0
12.1.2013 9:03

D90a73d26a83k 71P65e41t49r 7761200884958

Marže ve stovkách procent, tak to bych chtěl vidět. K samotnému pojištění, není to dlouho, kdy se CK pojistila na částku tak malou, že při jejím krachu pojistná částka  nepokrylo doslova nic. Chudáci klienti, soudí se se s pojištovnou, ve znaku lva, která nepochopila co je to pojištění proti úpadku CK.

+1/0
12.1.2013 11:18

M41i32l89o27š 54M88o57r58a14v87e34c 7236464220733

Pane Cerveny je vidět, že o tom víte doslova kulové tak neplácejte prázdnou slámu.

+1/0
12.1.2013 14:16

T19o98m89á26š 72B96a45m41b95u88l45a 2517851401323

Klient si připlatí a stejně nikam nepojede.

0/0
12.1.2013 8:58

T97o35m63á36š 45B98a11m90b26u72l12a 2157901651593

A proč? Protože žijeme v ČR, zemi neomezených možností pro zloděje a politiky.

0/0
12.1.2013 9:00

R79a71d96e56k 42N59e60u47m90a59n10n 5362112808135

pokračuj, mluv ještě chvíli sám se sebou

0/0
12.1.2013 10:53

D13a26d35a15k 62P69e86t11r 7231720274818

Pokud nepojede z důvodů potíží CK, holt na to je ta pojišťovna.

0/0
12.1.2013 11:21

P26a24v67e16l 78N80o26v27á48k 6941526809711

VIVAT ČESKÁ VLÁDNÍ MAFIE  !!!!!!

klient je až ten poslední  - tady jde o navýšení zisku pojišťoven a nejlépe je , když se to nařídí rovnou z ministerstva - to bude asi ta Klausova neviditelná ruka trhu co rozkradla tuhle zem !!!!!!

+2/−2
12.1.2013 7:08

J60a44r14o36s19l96a30v 87N23o56v76á98k 3375945727782

Oprava: Klienti si připlatí za zájezdy, ministerstvo chce pomoci pojišťovnám.

+1/0
12.1.2013 7:02

A58n34t38o59n42í46n 79K83a79t28z19e82r 8422173596450

Ani né tak pojišťovnám,ale cestovkám,které si to započítají do cen zájezdů a to několikanásobně.A pojišťovna dostane jen to,co má dostat,ale cestovka z toho bude profitovat celý rok.Tak že jak někteří píšete,klient až na posledním místě,který to zaplatí.Rv

0/−1
12.1.2013 7:59

L62a54d28a 65N60o91v25a52k 4392683697

obávám se, že ministerstvo chce spíše chránit pojišťovny....;-DRv

0/0
12.1.2013 2:52

J47a67n 78K83ř18í47ž 6685233655928

............ať,když nebudu tratit já!

O to tu jde.R^

0/0
12.1.2013 3:52

L47a35d79a 59N33o17v98a24k 4862793637

ty si jenom připlatíš za zájezd...

+1/0
12.1.2013 12:29

M20i23l53o19s 39B22r85e43j80c98h90a 7724972215157

Nadpis mel byt spis "Klienti si priplati za zajezdy. Stat chce opet zvysit regulaci cestovnich kancelari", protoze kdo jiny zaplati vicenaklady nez konecny spotrebitel?

Clanek bych pak zacal vetou "Stredni a velke cestovni kancelare dostali od statu opozdeny novorocni dar. Zavedeni minimalniho pojisteni opet vice ochrani trh pred vstupem novych hracu. Pojistovny si take nestezuji. "

Vazne jsme tak tupy, ze za nas musi rozhodovat moudry stat? Nestacilo by zavest povinnost viditelne v propagacnich materialech zverejnit udaje o pojisteni?

A nemeli by se povinne pojistovat treba hospody, pro pripad ze nakazi hosty salmonelou, aby mely na odskodneni? Nebo prodejci spotrebni elektroniky? Kdyz zkrachuji, reklamace taky nemame kde uplatnit..

A co zavest povinnou 10 letou zaruku? Prodejci vezmou urcite naklady na sebe a nic se nezdrazi..

+4/−1
12.1.2013 1:18

J95a20n 71K24ř28í50ž 6655963375738

........dobrej blábol!

+1/−3
12.1.2013 3:55

M67i41r52e92k 11T64u58r14e58č34e23k 4683532950602

Vzdyt to je pravda!

Nespadl jsi nahodou s kola ?

+1/−1
12.1.2013 6:18

J35a42n 66K11ř74í36ž 6685543375968

,,,,,,,,,,,,nespad,ale tobě spadlo něco na hlavu.A už dávno,že jo?;-D

+1/−1
12.1.2013 6:41

J36a98r68o39s96l23a84v 79N51o96v68á92k 3415265507852

Proč? Ty myslíš že ty cestovky to zaplatí ze svého? Všechny jejich peníze pocházejí od klientů, takže holt budou muset vybrat víc.

0/0
12.1.2013 6:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.