- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Pro klienty by to znamenalo lepší ochranu a také jistotu, že dostanou bez problémů zpátky všechny své peníze."
Pro klienty to hlavně bude znamenat dražší cestování - ach bože pokud se tolik bojím o takové věci můžu se jít pojistit sám. Nepotřebuje státní nařízení.
Kde že je ta "pravicová" vláda ?
Stát nemá nic nařizovat. Je na klientovi, aby si prověřil věrohodnost cestovky. Zrovna tak jako j na klientovi, aby si prověřil věrohodnost penzijního fondu, autobazaru, internetového obchodu a podobně. Protože ten, kdo chce podvádět, ten si cestu vždy najde. Stát má jenom trestat podvodníky a přijmout takové zákony, aby podvodnící nemohli své podvody opakovat.
Spise by melo byt napsano : Klienti si priplati za pojistku. Stat chce chranit klienty.
Je prece jasne, ze to CK promitnou do ceny. Je to stejne, jako kdyby klienti dostali povinne pojisteni na cesty.
no já nevím, ale když budou chtít promítnout jen navýšení pojistného do prodaných zájezdů, kolik to asi bude ? Haléře, max. koruny, pokud těch zájezdů neprodají pouze desítky měsíčně
Jakmile jsem si přečetl, že CK si připlatí za pojistku, tak mě naadla spousta vulgarismů, protože neustále dokola v tomhle státě funguje, že slušní podnikatelé doplácejí na ty .....prostě neslušné. Jak je možné, že nějaký "Ahmed Al-Salam" má Ck která krachne a on si jde vesele podnikat ve stejné živnosti dále pod jiným jménem ? Dá někdo ten bordel skutečně do pořádku nebo Ti slušní a poctiví budou neustále doplácet na pochybné podnikatele v tomto oboru ?!
Nejde o to, dát něco do pořádku, nebo, aby nikdo na nikoho nedoplácel. Jde o to, aby měly pojišťovny vyšší zisky.
CK má být pojištěna tak, aby pojištění pokrylo náklady těm co jsou na zájezdu a těm co mají zaplaceno. Cokoliv jiného je o ničem. Pochopitelně je potřeba zpětně dohledat za co byly peníze klientů vynaloženy. Jestliže se zjistí že CK použila peníze na něco jiného než na nákup služeb pro své klienty, je to podvod, za který by měla následovat trestní odpovědnost jednatelů.
Hezký den. Novela zákona je kompromisem, jinak to ani nebylo možné. Ale v každém případě je to zachování základního principu zákona 159 = ochrana spotřebitele. Klient se v případě potíží cestovky dostane domů a dostane své peníze zpět. Cestovní ruch je jeden z mála oborů, kde něco takového mají klienti k dispozici. Dáte peníze developrům a nemáte nic takového, dáte své auto autobazaru a nemáte nic takvého apod. Taková jistotota samozřejmě musí něco stát, takže vzdechy o tom, že to cestovní kanceláře vloží do ceny nejsou fér a nejsou na místě. Na druhé straně v cestovním ruchu je taková konkurence, že ceny nejsou určovány pojištěním, ale tlakem konkurence.
A plakat nad situací malých cestovních kanceláří je nesmysl (jednu takovou provozuji). Ta základní suma povinného pojištění není likvidační. Většina malých ck už je na trhu dlouho a má své vztahy s pjišťovnou a dávno prokázala svou životnost. Jde o nové subjekty, často vytvořené jen proto, aby využily krachu a tam je přísnost a rozumná překážka v pořádku.
Pro většinu cestovních kanceláří nebude novela znamenat změnu. Jde spíš o metodiku a o to, aby pojišťovny nemohly následovat zoufalý příklad Generali, která odmítla plnit klientům za cestovky, které pojistila.
To je ale divný. Přece když někdo zůstane 10.000 km od domova bez peněz, na ulici, bez pomoci, kolikrát bez možnosti aby se domluvil, tak je to stejné jako když někdo šoupne auto do autobazaru.
Jestli je 40 tisic rocne pro cestovku likvidacni, tak at to nedelaj. Beztak maji marzi v desitkach i stovkach procent.
Marze cestovních kanceláří se phybují od 1 do 23%. To je velmi přiměřené. Napsat, že máme marže ve stovkách procent je pěkná konina. Myslíte, že bychom dokázali na trhu udat např. letenku, kterou koupíme na trase do New Yorku za 15 tis. např. za 30 nebo dokonce 45 tisíc ? Bylo by to fajn, ale to opravdu nedokážeme:)
Klient si připlatí a stejně nikam nepojede.
A proč? Protože žijeme v ČR, zemi neomezených možností pro zloděje a politiky.
VIVAT ČESKÁ VLÁDNÍ MAFIE
klient je až ten poslední - tady jde o navýšení zisku pojišťoven a nejlépe je , když se to nařídí rovnou z ministerstva - to bude asi ta Klausova neviditelná ruka trhu co rozkradla tuhle zem
Oprava: Klienti si připlatí za zájezdy, ministerstvo chce pomoci pojišťovnám.
Ani né tak pojišťovnám,ale cestovkám,které si to započítají do cen zájezdů a to několikanásobně.A pojišťovna dostane jen to,co má dostat,ale cestovka z toho bude profitovat celý rok.Tak že jak někteří píšete,klient až na posledním místě,který to zaplatí.