Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé vlaky Leo Express dorovnaly ceny konkurence a cestujících ubylo

Železniční dopravce Leo Express srovnal ceny s konkurencí a potýká se s úbytkem cestujících. Vlaky mimo špičku po novém roce bývají obsazené jen z poloviny. Majitel Leoš Novotný pokles obsazenosti vlaků připouští, ale tvrdí, že to není nic neobvyklého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e36t89r 53R47u83m14p87l43i23k 4139977369983

kečup taky když zdraží vybereš si druhý, třeba i ten co už jsi měl, pěkně hustéj, aby nebyl průhlednéj!

+2/0
21.1.2013 16:06

J79i85r96k50a 76D16v30o60ř62á13k 4655760223638

Tento tendenční článek byl poněkud "stabilizován" jiným článkem:

Leo Express vyřešil problémy s vlaky, od pátku spustí plný provoz

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/leo-express-vyresil-problemy-s-vlaky-od-patku-spusti-plny-provoz-1c3-/ekonomika.aspx?c=A130115_112030_doprava_spi

Ten ale v téhle rubrice (Ekonomika/Doprava) jaksi nenajdete...

+1/−1
16.1.2013 9:09

P33e92t45r 97Š49k61o46d63a 5327670614920

Čerstvá zkušenost Praha Ostrava v sobotu ráno LEO - naprosto v pohodě. Jízda klidná, obsluha milá, dodržení jízdního řádu perfektní, jediné mínus byli nevychovaní cestující (mobily, notebooky, hlasité hovory,apod.), ale s tím už se nic nenadělá. Ostrava - Praha včera s ČD původně s místenkou na EC 110 Praha. Asi 10 minut před příjezdem hlášení "vlak přijede na 2. nástupiště, 2. kolej...dál pokračuje do....", asi 2 minuty po plánovaném příjezdu hlášení "vlak byl odřeknut". Až na informacích mi řekli, že vlak měl problémy už v Polsku....eeeeeh..8-o....a to jako ČD nejsou schopny dát za EC náhradu? Nejbližší spoj byl Ex Kysuca, kde místo, aby vagony přidaly, tak ještě 1 ubraly. Naštěstí to asi zas tak nevadilo, lidi v uličkách nestáli.

Takže fandím Leovi a doufám, že ještě nějaké spoje přidá, však oni si ho lidi najdou.

+2/−5
14.1.2013 14:36

J91i36r91k63a 76D62v78o80ř65á15k 4675470143548

Jestli nejsou SŽDC schopné pořádně a včas ohlásit zpoždění nebo odřeknutí, není to vina ČD ale SŽDC. Problém ČD to ale samozřejmě je.

+4/−1
14.1.2013 20:21

R52a85d73e85k 87J70a70n49a63t50a 9765146584732

Tady byl byl schopen podezírat i ty Poláky, že prostě nic včas neřekli. Jestli si vzpomínáte na otevírání trati Harrachov-Szklarska Poreba, oni nebyli schopní ještě den před začátkem provozu říct, jestli se teda jezdit bude, nebo ne.

+3/0
14.1.2013 23:20

M62a25r63e39k 88T82u23r92n68o97v36e13c 7965412970286

Samozřejmě, když v nějakém prostředku hromadné dopravy spolu nějací lidé déle hovoří, je to rušivé. Ještě o něco více rušivé je to telefonování. Telefonování bych nezakazoval, ale lidé by měli mít dost slušnosti, aby se snažili takové hovory vyřídit alespoň rychle. Taky mi docela vadí, kdy někde na kraji Prahy někdo nasedne do tramvaje a žvaní a žvaní do toho telefonu třeba celou půl hodinu... Musíte to poslouchat, i když nechcete. Nevím, proč si takovéhle hovory nenechávají někam do soukromí. Někdy pak může být docela legrační, když pak někdo takový dohovoří, vystupuje, jde kolem Vás a řeknete mu něco ve stylu: "Tak té vaší kamarádce vyřiďte, ať se na toho milence vykašle, to stejně nestojí za to..." :-)

Ale proč jsem tohle vůbec začal psát: co je nevychovaného na noteboocích? Tak asi by mě vadilo, kdyby si z něj někdo pouštěl nějakou hudbu, nebo koukal na film a neměl sluchátka, ale jinak?

+1/0
17.1.2013 14:53

S34t97e92p93a19n 60T88o45t78h 8898319515728

asi mel prave tohle na mysli... me taky vadi, kdyz nekdo nastoupi se sluchatkama, ale pritom to ma vohuleny tak, ze to slysis na metry od nej...

+2/0
18.1.2013 9:14

M50a86r71e13k 14T28u49r50n38o58v31e40c 7585262750596

Jo tak na takové jsem už narazil také, ale obvykle ne s notebookem... Asi dvakrát jsem udělal to, že jsem dotyčnému poklepal na rameno, ten sundal sluchátka a já mu řekl, že ta sluchátka má asi nějaká rozbitá, že místo toho, aby mu hrála do uší, tak že to hraje na celou tramvaj. :-)

+3/0
18.1.2013 11:34

D83a72v39i51d 44V26e77j20s63a64d11a 5359289599970

Pan Sůra se stydí podepsat pod PR článek pro Student Agency? Co se to děje?

+8/−3
14.1.2013 13:47

M61a71r30e27k 21Z63á98p92o22t57o76č94n48ý 3711638598436

To je vykrik do tmyRv Ten clanek je naprosto pravdivy, na te trase jezdim casto. Proste je Regiojet nejlepsi.

+2/−4
14.1.2013 23:07

J23i85r94k27a 90D98v38o34ř18á60k 4495480263238

Zavádějící článek (nebo reklama) je vždy "pravdivý". Jde o to, jak se ta pravda podá, aby z toho příjemce pochopil něco trochu jiného, že?

0/−1
16.1.2013 9:10

M32a78r60e68k 68Z38á97p63o94t84o79č26n93ý 3661308388486

Dalsi vykrik do tmy, bavme se tedy o faktech... Jako racionalni spotrebitel se rozhoduji mezi LE a RJ, pricemz RJ ma nizsi cenu, jednodussi a rychlejsi rezervacni system, pravou kava zadarmo (zatimco u LE instantni za poplatek), vetsi sedacky a vic mista za nohy + vagony primarne urcene na dalkovou dopravu (to je mimochodem podstatna vec, nikoliv deklarovana nizsi nakladovost vlaku LE, toto pro spotrebitele neni dulezite). Vyhodou LE je o cca. 10 min kratsi jizda (do Olomouce) a tablet k pujceni. To by musel mit muj cas hodnotu cca. 100 Kc za 10 min., aby se mi to vubec ekonomicky vyplatilo a to nemluvim o kvalite.

+5/0
16.1.2013 9:26

I10v14o 66J21a42n64á80č69e71k 8913923121122

Racionální spotřebitel musí pít kávu? :-)

0/−2
17.1.2013 12:19

M59a53r95t43i54n 25S87o12u93š31e45k 8588893199465

Stát těžce zaspal v regulaci této soukromé dopravy.

.

Podívejme se na Británii, kam to s liberalizací dopracovali! Tisíc vzájemně nekompatibilních systémů, ani jízdní řád není na jednom místě.

.

Přitom dnes máme počítače a povinné místenky, tedy je přesný přehled, kdo odkud kam jel. Není to nějaký odhad, je to detailní až na úroveň jednotlivého pasažára. Stát má zajistit JEDNU jízdenku, prodávanou na JEDNOM místě, ať jedu, s kým jedu. Na základě detailních dat ať si to už dopravci mezi sebou rozpočítají. Ale chce to centrální prodej jízdenek a centrální systém rezervací!

+3/−5
14.1.2013 10:42

R74a15d70e13k 78J22a49n44a59t12a 9885246794982

Máte pravdu, že by stát měl zajistit jednotný prodej jízdenek na jednom místě (viz Švýcarsko, Německo, kde cestující to množství dopravců na jízdenkách ani nepozná).

Ale nesouhlasím s povinnými rezervacemi. Těmi naprosto zabijete výhody, které plnou z toho, že na hlavních tratích dnes jezdi vlaky každou chvíli. K čemu vám je vlak každých 20 minut, když si stejně musíte předem plánovat, kdy pojedete místo abyste prostě přišel na nádraží a jel nejblížším?

+6/−1
14.1.2013 12:24

M95a46r15t60i92n 35S36o30u59š21e14k 8508453159815

Rezervace právě kvůli tomu, aby bylo možné dohledat úplně přesně odkud kam kolik lidí kdy jelo, aby se dopravci mohli podělit o zisk.

.

Ale netrvám na tom. Jistě by se dal nějaký funkční systém okopírovat ze zahraničí ;-D

.

Každopádně stát by neměl jen rozprodat lukrativní spoje, ale zajistit JEDEN jízdní řád, JEDNO proejní místo a JEDNU jízdenku. A nejspíš i JEDNY přepravní podmínky.

+2/0
14.1.2013 13:13

Š31t61e52f54a43n 94F66r30i88č33a 7882208183466

Jestliže vlak jezdí mezi největšími městy v intervalu půl hodiny, povinná rezervace je pro drtivou většinu cestujících spíše na obtíž.

+1/0
17.1.2013 8:59

Z41d64e11ň18k13a 97S84e40v97e96r83o20v53á 9555588974385

Ano, v tom máte pravdu. To je taky důvod, proč většinou jezdím z Prahy do Brna vlakem

0/0
23.1.2013 7:24

P76e43t61r 37N49i46v69n45i13c39k25ý 3252374135257

Když jedu vlakem někam dále, nemám zájem stát v přeplněném vagonu v uličce a zaplatit stejně jako někdo, kdo sedí. Já rezervace podporuji. Když se neumíš naplánovat odjezd, jezdi s ČD. Kdo plánovat umí, bude jezdit s alternativními dopravci (místenkově - pohodlně).

+2/−4
14.1.2013 14:34

B27o83h27u56s13l41a41v 17K96r90á63l55í69k 2331510209716

Jistě, každý slušný dopravce má v dálkové dopravě možnost rezervací. Ale každý slušný dopravce je taky schopný pobrat cestující, kteří v danou chvíli chtějí jet nejbližším spojem.

+2/0
16.1.2013 17:32

J90i93r22k75a 56D18v91o27ř41á72k 4105680693258

V Rakousku je dokonce povinné místenkování nepřijatelné. Byl to jeden z několika důvodů, proč odtamtud vykopali Pendolino. Nepomohl ani kompromis, že na rakouské části tratě nebude platit povinné místenkování platné z českém území.

+3/0
14.1.2013 20:25

O69n92d68r91e68j 37P12i94v96o45n36k63a 1462840900

A jeje to tu mame zase inteligenta, kde jste vzal ze v nemecku je jednotny prodej jistenek? ano terminaly od ruznych dopravcu kterych je v nemecku pres 190jsou kompatibilni ale ne na 100% a za cennu vysiho jizneho i o vic nez 300% priklad Friedrichhafen-.Kressbronn od DB za 4.20eur os schwaben expres 23eur podotykam ze vzdalenost je necelich 20km...

0/0
14.1.2013 21:16

R98a21d61e28k 52J33a42n90a48t69a 9745356384702

Zmíněná dvě města leží v integrovaném dopravním systému bodo.de

Takže mezi nima na tarif DB ani jet nemůžete - to je v Německu běžné - v rámci ragionálních IDS dopravci nesmí prodávat vlastní tarify. Ale pokud byste měl dálkovou jízdenku DB, pak ji tam použít klidně můžete.

0/0
14.1.2013 23:27

P68e41t48r 37N75i93v61n11i41c81k82ý 3692944965757

Jízdní řád na internetu bez problémů nabízí různé dopravce.

Centrální jízdenky - zbytečné. A ještě aby se do toho montovat stát! Jak to asi dopadne? Nefunkční softwary za milióny a nasr...tvaní zákazníci.

0/0
14.1.2013 14:32

J49a91n 71Z17i35m41m60e47r49m26a90n36n 4120306321930

Co je to konkurence? Za jednu atraktivní trať by měli mít podobní "dopravci" povinnost zajistit ještě 50 neaktraktivních. Pak se jedná o skutěčnou konkurenci na které zakazník vydělá. Takto se Jančura a spol jen řehtají a my doplácíme ČD stále více. Argumenty o hospodaření ČD je na jiné téma.

+3/−13
14.1.2013 8:50

J12a72n 33Č38e13k86a36l 7699905394974

a to je chyba těch soukromníků?? ;-D

+2/−2
14.1.2013 9:02

J79a79n 44Z82i38m45m24e97r76m13a28n12n 4390176921970

Ano, to je naše chyba ale nechápu proč se smějete sám sobě? Nebo jste pan Jančura? ;-D

+2/0
14.1.2013 9:11

F20i84l66i59p 80K19r87o79l95u71p68p72e61r 7646114254958

Predpokladam, ze jste neslysel, ze pokud dostane Jancura stejne dotace jako CD treba na trase Praha/Brno tak bude jezdit za jednu koruny, vy komiku, ze? ;-)

+3/−4
14.1.2013 9:35

Z43b80y67n15ě42k 61Č90e87j31k54a 5896838701933

to už tady jednou bylo ... v autobusech.

+5/0
14.1.2013 10:36

B30o20h88u26s84l34a79v 27K70r91á64l86í66k 2751510459216

Jo? Tam bral jaké dotace?

0/0
16.1.2013 17:36

J12a16n 94Z36i35m92m77e32r74m71a58n63n 4960956351760

Jste trochu bokem, řeč je přece o něčem jiném, vy tragéde. :-P

+2/−2
14.1.2013 10:46

M47a61r72t48i25n 90K26o26v19á74ř 2502550943242

V ČR neexistují neatraktivní tratě.

+1/−2
14.1.2013 10:39

J45a84n 42Z87i80m64m98e93r83m95a47n62n 4580186671160

Tak proč se stále ruší další a další spoje?

+3/0
14.1.2013 10:48

P93e67t60r 88N38i88v72n71i85c21k88ý 3772264595527

Protože není nikdo, kdo by si na nich objednal dopravu.

Možná je to o pojmech atraktivní versus výdělečné (byť s dotací).

0/0
14.1.2013 14:36

J32i36r60k35a 73D31v18o25ř70á77k 4535770753118

Protože někdo "vtipně" napíše atraktivní/neaktraktivní a nenapíše pro koho.V

0/0
14.1.2013 20:30

M62i42c17h58a13l 79K81r93č15á85l 6568228696122

A proč by měl cestující z atraktivní tratě doplácet cestujícímu z neatraktivní?

0/0
14.1.2013 12:17

J69a74n 30Z77i33m53m25e35r97m81a93n84n 4850526891210

Nikdo přece nechce aby někdo někoho doplácel. Snaha je aby byla konkurence všude - i tam kde to tolik nesype!

+2/0
14.1.2013 12:22

M83i20c95h70a32l 78K80r29č23á79l 6698378316732

Pokud má mít někdo povinnost zajistit, tak to taky musí zaplatit. A pokud má zaplatit, tak musí někde a na někom vydělat.

Klidně se může vypsat soutěž i na další tratě. Brání tomu pouze kraje a nikoli potenciální dopravci. Potom se ale může ukázat, že jízdenka na nerentabilní trať bude stát stokrát tolik než na tu rentabilní.

+1/0
14.1.2013 13:57

J77a61n 61F15r54ý95d56l 1744538322845

problémem je,   že platíme i za tratě, které se zaplatí samy

0/0
28.1.2013 0:56

J37i43r35k64a 28D93v39o13ř93á11k 4455250973798

Výměnný obchod byl ve středověku populární, ale peníze již byly vynalezeny. A já nevidím nejmenší důvod proč soukromníkovi kvůli jedné vysoutěžené rychlíkové trati svěřovat ještě x nějakých lokálek navíc.

+1/0
14.1.2013 20:28
Foto

P90e92t11r 64S53l82á87d14e33k 8140421323799

V sobotu ráno pojedu z Prahy do Ostravy a bude to má premiéra v černozlaté tramvaji. Mám jen ty nejlepší zkušenosti s regiojetem ale tentokrát vyhrála cenová nabídka při nákupu měsíc dopředu. Když vidím Flirt projíždět po kolejích, opravdu se nemůžu ubránit dojmu, že jde jen o velkou tramvaj a tak jsem moc zvědav na vlastní zážitek z jízdy. Ale podle zkušeností předchozích přispěvatelů to asi nebude nic moc. Určitě si ten zážitek nenechám pro sebe. Pendolínem se nejspíš nikdy nesvezu a moc o to ani nestojím. myslím si, že kdyby ČD místo nevyužitelně rychlých souprav nakoupily raději slušné vozy, udělaly by pro cestující mnohem víc. Vlaky mám moc rád, Pendolino mne nikdy nenadchlo.

+1/−6
14.1.2013 8:32

M63a19r66t73i85n 94N44o55v63o93t84n39ý 7348368725423

ČD by to udělaly, kdyby jim nebylo před lety Pendolino nadiktováno politiky.

+6/0
14.1.2013 8:35
Foto

P45e62t35e63r 12J55a20b10l48o96n32o20v31s32k94y 1249426181401

Petr,asi si nezaregistroval,že ČD majú slušné vozy,dokonca komfortné a moderné-v okolí Liberca na 3 tratiach majú 100% zastúpenie tzv.stadlery,na Vysočine sú tiež v plnom počte.V karlovarskom kraji regiosharky,podobne v plzeňskom.Na diaľkové expresy tiež ČD zaraďujú moderné vozy,aj tzv.servisné / s kupé i veľkopriestorovým odd+pre cestujúcich na invalid.vozíku.R^ Som zvedavý,ako ďaleko to budete mať v černozlaté tramvaji od sedadla k WC.Tých je totiž v tej súprave veľmi málo.

+3/0
14.1.2013 9:40

J91i78r50k21a 83D56v46o46ř69á68k 4525620763608

ČD mají také přes šedesát expresních vagónů od Siemense. Podobné tomu s čím jezdí Jančura, jenže mnohem mladší. Akorát je to v těch jejich tisícovkách vozidel jako plivnout do rybníka...

+1/0
14.1.2013 20:36

M70a95r69t53i42n 91E18l97s66t34n88e71r 2331344412988

tož já bych taky rád vyzkoušel leoška, jenže on prevít staví v Olomouci a pak až v Ově... tož to má u mě smůlu...já potřebuju do hranic. ...to nemluvím o tom, že mám taky raději klasické vagony a nejlépe s kupátkem..a navíc mi strašně moc chutnají te croasány..

0/−1
14.1.2013 11:36

J70i96ř25í 95R79o62ž94e50k 5517173657181

Jeli jsme loni na podzim z Prahy do Ostravy na koncert Nohavici. Tam jsme jeli Pendolinem (chtěli jsme ho vyzkoušet a zároveň byl nejrychlejší, což se v tu chvíli hodilo) Místa málo, služby nic moc, klimatizace nefungovala, nebyl tam vzduch,  a pak mě v Pardubících začala bolet hlava) Už nikdy více ...   Zpátky jsme jeli druhý den ráno Regio - jetem a musím říct, že se to vůbec nedá srovnávat ... Nebo vlastně jo - něco jako srovnání noc a den ..... Byl to prakticky opak ... Hodně místa, služby vynikající, vřele doporučuji ...

+9/−5
14.1.2013 7:35

J50a40r94o43s54l59a59v 36N34o69v98á26k 3325935227262

Zkus si do Pendolina vzít zavazadlo.

+1/−1
14.1.2013 9:42

J32a21n 32K21a14d69l97e55c 7477805796179

Já jel před vánocí z Prahy do Ostravy, druhý den zpět do Prahy. Ve vlaku kosa ja prase, topení u nohou hřálo, ale ze stropu, kde je klimatizace fučel mrazivý chlad. Zpět to bylo ještě horší, náhodou jsem jel stejnou soupravou, hlásili, že se jim to "zrovna" rozbilo, takže kecy.... Sice vrátili polovinu jízdého, rozdávali čaj zdarma, ale já bohužel chytil angínu a kluk to taky odstonal. Příště opět Jančura...

+10/−3
13.1.2013 22:45

P11e28t12r 35N35o98v57o35t38n55ý 5277724740151

Švýcarská kvalita ;-D

+5/0
13.1.2013 23:31

P74a10v97e97l 73M85a50l77i28n39a 9838533138790

A tak to všechno dobře vypadalo, doku se neukázala, že ta švícarská kvalita je z Polska ;-D

+7/0
14.1.2013 0:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.