Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Černé vlaky Leo Express dorovnaly ceny konkurence a cestujících ubylo

Železniční dopravce Leo Express srovnal ceny s konkurencí a potýká se s úbytkem cestujících. Vlaky mimo špičku po novém roce bývají obsazené jen z poloviny. Majitel Leoš Novotný pokles obsazenosti vlaků připouští, ale tvrdí, že to není nic neobvyklého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e36t34r 51R17u25m35p63l34i24k 4309497219753

kečup taky když zdraží vybereš si druhý, třeba i ten co už jsi měl, pěkně hustéj, aby nebyl průhlednéj!

+2/0
21.1.2013 16:06

J77i20r85k43a 56D35v52o34ř46á29k 4345920153608

Tento tendenční článek byl poněkud "stabilizován" jiným článkem:

Leo Express vyřešil problémy s vlaky, od pátku spustí plný provoz

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/leo-express-vyresil-problemy-s-vlaky-od-patku-spusti-plny-provoz-1c3-/ekonomika.aspx?c=A130115_112030_doprava_spi

Ten ale v téhle rubrice (Ekonomika/Doprava) jaksi nenajdete...

+1/−1
16.1.2013 9:09

P78e12t13r 86Š87k14o67d86a 5847790964700

Čerstvá zkušenost Praha Ostrava v sobotu ráno LEO - naprosto v pohodě. Jízda klidná, obsluha milá, dodržení jízdního řádu perfektní, jediné mínus byli nevychovaní cestující (mobily, notebooky, hlasité hovory,apod.), ale s tím už se nic nenadělá. Ostrava - Praha včera s ČD původně s místenkou na EC 110 Praha. Asi 10 minut před příjezdem hlášení "vlak přijede na 2. nástupiště, 2. kolej...dál pokračuje do....", asi 2 minuty po plánovaném příjezdu hlášení "vlak byl odřeknut". Až na informacích mi řekli, že vlak měl problémy už v Polsku....eeeeeh..8-o....a to jako ČD nejsou schopny dát za EC náhradu? Nejbližší spoj byl Ex Kysuca, kde místo, aby vagony přidaly, tak ještě 1 ubraly. Naštěstí to asi zas tak nevadilo, lidi v uličkách nestáli.

Takže fandím Leovi a doufám, že ještě nějaké spoje přidá, však oni si ho lidi najdou.

+2/−5
14.1.2013 14:36

J75i70r61k91a 54D98v54o52ř30á36k 4825740213918

Jestli nejsou SŽDC schopné pořádně a včas ohlásit zpoždění nebo odřeknutí, není to vina ČD ale SŽDC. Problém ČD to ale samozřejmě je.

+4/−1
14.1.2013 20:21

R34a91d88e15k 26J23a19n73a84t32a 9215426614172

Tady byl byl schopen podezírat i ty Poláky, že prostě nic včas neřekli. Jestli si vzpomínáte na otevírání trati Harrachov-Szklarska Poreba, oni nebyli schopní ještě den před začátkem provozu říct, jestli se teda jezdit bude, nebo ne.

+3/0
14.1.2013 23:20

M18a89r35e16k 46T85u58r81n72o53v73e35c 7485612400526

Samozřejmě, když v nějakém prostředku hromadné dopravy spolu nějací lidé déle hovoří, je to rušivé. Ještě o něco více rušivé je to telefonování. Telefonování bych nezakazoval, ale lidé by měli mít dost slušnosti, aby se snažili takové hovory vyřídit alespoň rychle. Taky mi docela vadí, kdy někde na kraji Prahy někdo nasedne do tramvaje a žvaní a žvaní do toho telefonu třeba celou půl hodinu... Musíte to poslouchat, i když nechcete. Nevím, proč si takovéhle hovory nenechávají někam do soukromí. Někdy pak může být docela legrační, když pak někdo takový dohovoří, vystupuje, jde kolem Vás a řeknete mu něco ve stylu: "Tak té vaší kamarádce vyřiďte, ať se na toho milence vykašle, to stejně nestojí za to..." :-)

Ale proč jsem tohle vůbec začal psát: co je nevychovaného na noteboocích? Tak asi by mě vadilo, kdyby si z něj někdo pouštěl nějakou hudbu, nebo koukal na film a neměl sluchátka, ale jinak?

+1/0
17.1.2013 14:53

S28t37e75p94a78n 74T97o79t62h 8828609125858

asi mel prave tohle na mysli... me taky vadi, kdyz nekdo nastoupi se sluchatkama, ale pritom to ma vohuleny tak, ze to slysis na metry od nej...

+2/0
18.1.2013 9:14

M39a80r21e47k 46T44u39r10n76o38v34e43c 7525292450406

Jo tak na takové jsem už narazil také, ale obvykle ne s notebookem... Asi dvakrát jsem udělal to, že jsem dotyčnému poklepal na rameno, ten sundal sluchátka a já mu řekl, že ta sluchátka má asi nějaká rozbitá, že místo toho, aby mu hrála do uší, tak že to hraje na celou tramvaj. :-)

+3/0
18.1.2013 11:34

D90a74v56i43d 41V13e82j66s65a38d42a 5919559529620

Pan Sůra se stydí podepsat pod PR článek pro Student Agency? Co se to děje?

+8/−3
14.1.2013 13:47

M34a56r94e43k 72Z62á87p11o27t10o51č51n98ý 3501618358556

To je vykrik do tmyRv Ten clanek je naprosto pravdivy, na te trase jezdim casto. Proste je Regiojet nejlepsi.

+2/−4
14.1.2013 23:07

J61i48r70k17a 13D67v53o35ř97á54k 4805180123478

Zavádějící článek (nebo reklama) je vždy "pravdivý". Jde o to, jak se ta pravda podá, aby z toho příjemce pochopil něco trochu jiného, že?

0/−1
16.1.2013 9:10

M54a33r74e10k 86Z56á84p71o77t13o73č39n42ý 3881608828256

Dalsi vykrik do tmy, bavme se tedy o faktech... Jako racionalni spotrebitel se rozhoduji mezi LE a RJ, pricemz RJ ma nizsi cenu, jednodussi a rychlejsi rezervacni system, pravou kava zadarmo (zatimco u LE instantni za poplatek), vetsi sedacky a vic mista za nohy + vagony primarne urcene na dalkovou dopravu (to je mimochodem podstatna vec, nikoliv deklarovana nizsi nakladovost vlaku LE, toto pro spotrebitele neni dulezite). Vyhodou LE je o cca. 10 min kratsi jizda (do Olomouce) a tablet k pujceni. To by musel mit muj cas hodnotu cca. 100 Kc za 10 min., aby se mi to vubec ekonomicky vyplatilo a to nemluvim o kvalite.

+5/0
16.1.2013 9:26

I13v12o 86J39a16n80á55č30e87k 8503173741172

Racionální spotřebitel musí pít kávu? :-)

0/−2
17.1.2013 12:19

M16a92r25t62i96n 27S33o50u74š78e69k 8898703679435

Stát těžce zaspal v regulaci této soukromé dopravy.

.

Podívejme se na Británii, kam to s liberalizací dopracovali! Tisíc vzájemně nekompatibilních systémů, ani jízdní řád není na jednom místě.

.

Přitom dnes máme počítače a povinné místenky, tedy je přesný přehled, kdo odkud kam jel. Není to nějaký odhad, je to detailní až na úroveň jednotlivého pasažára. Stát má zajistit JEDNU jízdenku, prodávanou na JEDNOM místě, ať jedu, s kým jedu. Na základě detailních dat ať si to už dopravci mezi sebou rozpočítají. Ale chce to centrální prodej jízdenek a centrální systém rezervací!

+3/−5
14.1.2013 10:42

R73a34d64e73k 24J39a76n15a25t17a 9475526294792

Máte pravdu, že by stát měl zajistit jednotný prodej jízdenek na jednom místě (viz Švýcarsko, Německo, kde cestující to množství dopravců na jízdenkách ani nepozná).

Ale nesouhlasím s povinnými rezervacemi. Těmi naprosto zabijete výhody, které plnou z toho, že na hlavních tratích dnes jezdi vlaky každou chvíli. K čemu vám je vlak každých 20 minut, když si stejně musíte předem plánovat, kdy pojedete místo abyste prostě přišel na nádraží a jel nejblížším?

+6/−1
14.1.2013 12:24

M97a15r77t96i69n 95S80o24u79š91e42k 8588733389335

Rezervace právě kvůli tomu, aby bylo možné dohledat úplně přesně odkud kam kolik lidí kdy jelo, aby se dopravci mohli podělit o zisk.

.

Ale netrvám na tom. Jistě by se dal nějaký funkční systém okopírovat ze zahraničí ;-D

.

Každopádně stát by neměl jen rozprodat lukrativní spoje, ale zajistit JEDEN jízdní řád, JEDNO proejní místo a JEDNU jízdenku. A nejspíš i JEDNY přepravní podmínky.

+2/0
14.1.2013 13:13

Š26t49e45f23a21n 55F62r85i43č59a 7772388863106

Jestliže vlak jezdí mezi největšími městy v intervalu půl hodiny, povinná rezervace je pro drtivou většinu cestujících spíše na obtíž.

+1/0
17.1.2013 8:59

Z54d59e74ň14k70a 76S72e91v91e11r70o62v59á 9545718404645

Ano, v tom máte pravdu. To je taky důvod, proč většinou jezdím z Prahy do Brna vlakem

0/0
23.1.2013 7:24

P64e48t81r 97N67i12v39n17i33c44k28ý 3442474905667

Když jedu vlakem někam dále, nemám zájem stát v přeplněném vagonu v uličce a zaplatit stejně jako někdo, kdo sedí. Já rezervace podporuji. Když se neumíš naplánovat odjezd, jezdi s ČD. Kdo plánovat umí, bude jezdit s alternativními dopravci (místenkově - pohodlně).

+2/−4
14.1.2013 14:34

B92o23h34u41s67l54a13v 61K60r34á57l43í51k 2581950189236

Jistě, každý slušný dopravce má v dálkové dopravě možnost rezervací. Ale každý slušný dopravce je taky schopný pobrat cestující, kteří v danou chvíli chtějí jet nejbližším spojem.

+2/0
16.1.2013 17:32

J12i94r22k89a 14D11v86o56ř45á95k 4475410533578

V Rakousku je dokonce povinné místenkování nepřijatelné. Byl to jeden z několika důvodů, proč odtamtud vykopali Pendolino. Nepomohl ani kompromis, že na rakouské části tratě nebude platit povinné místenkování platné z českém území.

+3/0
14.1.2013 20:25

O54n19d13r68e45j 29P39i72v20o61n86k31a 1722190670

A jeje to tu mame zase inteligenta, kde jste vzal ze v nemecku je jednotny prodej jistenek? ano terminaly od ruznych dopravcu kterych je v nemecku pres 190jsou kompatibilni ale ne na 100% a za cennu vysiho jizneho i o vic nez 300% priklad Friedrichhafen-.Kressbronn od DB za 4.20eur os schwaben expres 23eur podotykam ze vzdalenost je necelich 20km...

0/0
14.1.2013 21:16

R86a58d36e36k 14J41a51n78a76t88a 9215476834312

Zmíněná dvě města leží v integrovaném dopravním systému bodo.de

Takže mezi nima na tarif DB ani jet nemůžete - to je v Německu běžné - v rámci ragionálních IDS dopravci nesmí prodávat vlastní tarify. Ale pokud byste měl dálkovou jízdenku DB, pak ji tam použít klidně můžete.

0/0
14.1.2013 23:27

P57e65t29r 16N76i13v34n48i88c59k88ý 3832384845607

Jízdní řád na internetu bez problémů nabízí různé dopravce.

Centrální jízdenky - zbytečné. A ještě aby se do toho montovat stát! Jak to asi dopadne? Nefunkční softwary za milióny a nasr...tvaní zákazníci.

0/0
14.1.2013 14:32

J13a81n 38Z76i88m58m47e20r15m48a25n12n 4400366781330

Co je to konkurence? Za jednu atraktivní trať by měli mít podobní "dopravci" povinnost zajistit ještě 50 neaktraktivních. Pak se jedná o skutěčnou konkurenci na které zakazník vydělá. Takto se Jančura a spol jen řehtají a my doplácíme ČD stále více. Argumenty o hospodaření ČD je na jiné téma.

+3/−13
14.1.2013 8:50

J81a54n 50Č61e94k66a24l 7959165434484

a to je chyba těch soukromníků?? ;-D

+2/−2
14.1.2013 9:02

J68a75n 46Z30i13m66m27e72r16m82a69n94n 4720206541240

Ano, to je naše chyba ale nechápu proč se smějete sám sobě? Nebo jste pan Jančura? ;-D

+2/0
14.1.2013 9:11

F67i60l10i92p 21K20r36o16l38u86p32p64e46r 7676414704558

Predpokladam, ze jste neslysel, ze pokud dostane Jancura stejne dotace jako CD treba na trase Praha/Brno tak bude jezdit za jednu koruny, vy komiku, ze? ;-)

+3/−4
14.1.2013 9:35

Z20b77y43n67ě27k 22Č44e22j62k72a 5496228591773

to už tady jednou bylo ... v autobusech.

+5/0
14.1.2013 10:36

B51o50h51u56s44l16a49v 36K58r49á40l91í25k 2441620369486

Jo? Tam bral jaké dotace?

0/0
16.1.2013 17:36

J51a98n 49Z62i41m21m56e49r48m65a79n58n 4460856931770

Jste trochu bokem, řeč je přece o něčem jiném, vy tragéde. :-P

+2/−2
14.1.2013 10:46

M19a80r24t93i21n 95K64o15v82á29ř 2922370343952

V ČR neexistují neatraktivní tratě.

+1/−2
14.1.2013 10:39

J10a59n 36Z34i97m23m20e24r20m38a94n16n 4950496681770

Tak proč se stále ruší další a další spoje?

+3/0
14.1.2013 10:48

P21e63t45r 23N15i63v47n41i37c55k43ý 3432784215277

Protože není nikdo, kdo by si na nich objednal dopravu.

Možná je to o pojmech atraktivní versus výdělečné (byť s dotací).

0/0
14.1.2013 14:36

J28i25r51k65a 30D31v22o87ř80á67k 4935700843978

Protože někdo "vtipně" napíše atraktivní/neaktraktivní a nenapíše pro koho.V

0/0
14.1.2013 20:30

M14i10c24h45a15l 17K39r90č20á90l 6468218936952

A proč by měl cestující z atraktivní tratě doplácet cestujícímu z neatraktivní?

0/0
14.1.2013 12:17

J52a78n 75Z45i97m20m75e90r53m83a48n55n 4970756631550

Nikdo přece nechce aby někdo někoho doplácel. Snaha je aby byla konkurence všude - i tam kde to tolik nesype!

+2/0
14.1.2013 12:22

M21i92c62h43a32l 54K29r96č72á13l 6868378146602

Pokud má mít někdo povinnost zajistit, tak to taky musí zaplatit. A pokud má zaplatit, tak musí někde a na někom vydělat.

Klidně se může vypsat soutěž i na další tratě. Brání tomu pouze kraje a nikoli potenciální dopravci. Potom se ale může ukázat, že jízdenka na nerentabilní trať bude stát stokrát tolik než na tu rentabilní.

+1/0
14.1.2013 13:57

J29a18n 37F25r45ý12d90l 1584718732315

problémem je,   že platíme i za tratě, které se zaplatí samy

0/0
28.1.2013 0:56

J23i56r39k96a 59D18v63o37ř64á78k 4525580603738

Výměnný obchod byl ve středověku populární, ale peníze již byly vynalezeny. A já nevidím nejmenší důvod proč soukromníkovi kvůli jedné vysoutěžené rychlíkové trati svěřovat ještě x nějakých lokálek navíc.

+1/0
14.1.2013 20:28
Foto

P96e58t78r 71S93l32á48d85e91k 8640391283829

V sobotu ráno pojedu z Prahy do Ostravy a bude to má premiéra v černozlaté tramvaji. Mám jen ty nejlepší zkušenosti s regiojetem ale tentokrát vyhrála cenová nabídka při nákupu měsíc dopředu. Když vidím Flirt projíždět po kolejích, opravdu se nemůžu ubránit dojmu, že jde jen o velkou tramvaj a tak jsem moc zvědav na vlastní zážitek z jízdy. Ale podle zkušeností předchozích přispěvatelů to asi nebude nic moc. Určitě si ten zážitek nenechám pro sebe. Pendolínem se nejspíš nikdy nesvezu a moc o to ani nestojím. myslím si, že kdyby ČD místo nevyužitelně rychlých souprav nakoupily raději slušné vozy, udělaly by pro cestující mnohem víc. Vlaky mám moc rád, Pendolino mne nikdy nenadchlo.

+1/−6
14.1.2013 8:32

M39a61r64t61i30n 87N21o18v97o88t10n23ý 7938338105493

ČD by to udělaly, kdyby jim nebylo před lety Pendolino nadiktováno politiky.

+6/0
14.1.2013 8:35
Foto

P43e90t68e27r 43J52a42b32l43o74n73o86v69s86k74y 1279246221511

Petr,asi si nezaregistroval,že ČD majú slušné vozy,dokonca komfortné a moderné-v okolí Liberca na 3 tratiach majú 100% zastúpenie tzv.stadlery,na Vysočine sú tiež v plnom počte.V karlovarskom kraji regiosharky,podobne v plzeňskom.Na diaľkové expresy tiež ČD zaraďujú moderné vozy,aj tzv.servisné / s kupé i veľkopriestorovým odd+pre cestujúcich na invalid.vozíku.R^ Som zvedavý,ako ďaleko to budete mať v černozlaté tramvaji od sedadla k WC.Tých je totiž v tej súprave veľmi málo.

+3/0
14.1.2013 9:40

J14i90r78k93a 98D12v80o24ř30á46k 4885450743658

ČD mají také přes šedesát expresních vagónů od Siemense. Podobné tomu s čím jezdí Jančura, jenže mnohem mladší. Akorát je to v těch jejich tisícovkách vozidel jako plivnout do rybníka...

+1/0
14.1.2013 20:36

M37a18r64t53i75n 70E42l49s44t47n63e68r 2931634842458

tož já bych taky rád vyzkoušel leoška, jenže on prevít staví v Olomouci a pak až v Ově... tož to má u mě smůlu...já potřebuju do hranic. ...to nemluvím o tom, že mám taky raději klasické vagony a nejlépe s kupátkem..a navíc mi strašně moc chutnají te croasány..

0/−1
14.1.2013 11:36

J56i10ř96í 74R81o69ž92e56k 5607543837371

Jeli jsme loni na podzim z Prahy do Ostravy na koncert Nohavici. Tam jsme jeli Pendolinem (chtěli jsme ho vyzkoušet a zároveň byl nejrychlejší, což se v tu chvíli hodilo) Místa málo, služby nic moc, klimatizace nefungovala, nebyl tam vzduch,  a pak mě v Pardubících začala bolet hlava) Už nikdy více ...   Zpátky jsme jeli druhý den ráno Regio - jetem a musím říct, že se to vůbec nedá srovnávat ... Nebo vlastně jo - něco jako srovnání noc a den ..... Byl to prakticky opak ... Hodně místa, služby vynikající, vřele doporučuji ...

+9/−5
14.1.2013 7:35

J25a29r42o24s28l10a88v 95N75o37v28á92k 3555635557412

Zkus si do Pendolina vzít zavazadlo.

+1/−1
14.1.2013 9:42

J40a39n 17K26a39d83l88e88c 7487105826669

Já jel před vánocí z Prahy do Ostravy, druhý den zpět do Prahy. Ve vlaku kosa ja prase, topení u nohou hřálo, ale ze stropu, kde je klimatizace fučel mrazivý chlad. Zpět to bylo ještě horší, náhodou jsem jel stejnou soupravou, hlásili, že se jim to "zrovna" rozbilo, takže kecy.... Sice vrátili polovinu jízdého, rozdávali čaj zdarma, ale já bohužel chytil angínu a kluk to taky odstonal. Příště opět Jančura...

+10/−3
13.1.2013 22:45

P24e18t91r 30N85o14v34o25t14n48ý 5507934730871

Švýcarská kvalita ;-D

+5/0
13.1.2013 23:31

P68a28v80e13l 29M27a24l60i25n31a 9478663978400

A tak to všechno dobře vypadalo, doku se neukázala, že ta švícarská kvalita je z Polska ;-D

+7/0
14.1.2013 0:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.