Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé vlaky Leo Express dorovnaly ceny konkurence a cestujících ubylo

Železniční dopravce Leo Express srovnal ceny s konkurencí a potýká se s úbytkem cestujících. Vlaky mimo špičku po novém roce bývají obsazené jen z poloviny. Majitel Leoš Novotný pokles obsazenosti vlaků připouští, ale tvrdí, že to není nic neobvyklého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55e12t61r 95R73u87m87p15l88i50k 4879637239763

kečup taky když zdraží vybereš si druhý, třeba i ten co už jsi měl, pěkně hustéj, aby nebyl průhlednéj!

+2/0
21.1.2013 16:06

J10i73r61k20a 71D56v66o22ř32á71k 4175190863728

Tento tendenční článek byl poněkud "stabilizován" jiným článkem:

Leo Express vyřešil problémy s vlaky, od pátku spustí plný provoz

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/leo-express-vyresil-problemy-s-vlaky-od-patku-spusti-plny-provoz-1c3-/ekonomika.aspx?c=A130115_112030_doprava_spi

Ten ale v téhle rubrice (Ekonomika/Doprava) jaksi nenajdete...

+1/−1
16.1.2013 9:09

P23e45t58r 39Š65k76o55d64a 5287750594580

Čerstvá zkušenost Praha Ostrava v sobotu ráno LEO - naprosto v pohodě. Jízda klidná, obsluha milá, dodržení jízdního řádu perfektní, jediné mínus byli nevychovaní cestující (mobily, notebooky, hlasité hovory,apod.), ale s tím už se nic nenadělá. Ostrava - Praha včera s ČD původně s místenkou na EC 110 Praha. Asi 10 minut před příjezdem hlášení "vlak přijede na 2. nástupiště, 2. kolej...dál pokračuje do....", asi 2 minuty po plánovaném příjezdu hlášení "vlak byl odřeknut". Až na informacích mi řekli, že vlak měl problémy už v Polsku....eeeeeh..8-o....a to jako ČD nejsou schopny dát za EC náhradu? Nejbližší spoj byl Ex Kysuca, kde místo, aby vagony přidaly, tak ještě 1 ubraly. Naštěstí to asi zas tak nevadilo, lidi v uličkách nestáli.

Takže fandím Leovi a doufám, že ještě nějaké spoje přidá, však oni si ho lidi najdou.

+2/−5
14.1.2013 14:36

J41i76r98k24a 69D82v12o31ř59á12k 4355530983928

Jestli nejsou SŽDC schopné pořádně a včas ohlásit zpoždění nebo odřeknutí, není to vina ČD ale SŽDC. Problém ČD to ale samozřejmě je.

+4/−1
14.1.2013 20:21

R98a95d72e94k 29J27a32n69a38t38a 9915566864242

Tady byl byl schopen podezírat i ty Poláky, že prostě nic včas neřekli. Jestli si vzpomínáte na otevírání trati Harrachov-Szklarska Poreba, oni nebyli schopní ještě den před začátkem provozu říct, jestli se teda jezdit bude, nebo ne.

+3/0
14.1.2013 23:20

M61a40r90e59k 87T22u53r40n68o33v77e18c 7225232760926

Samozřejmě, když v nějakém prostředku hromadné dopravy spolu nějací lidé déle hovoří, je to rušivé. Ještě o něco více rušivé je to telefonování. Telefonování bych nezakazoval, ale lidé by měli mít dost slušnosti, aby se snažili takové hovory vyřídit alespoň rychle. Taky mi docela vadí, kdy někde na kraji Prahy někdo nasedne do tramvaje a žvaní a žvaní do toho telefonu třeba celou půl hodinu... Musíte to poslouchat, i když nechcete. Nevím, proč si takovéhle hovory nenechávají někam do soukromí. Někdy pak může být docela legrační, když pak někdo takový dohovoří, vystupuje, jde kolem Vás a řeknete mu něco ve stylu: "Tak té vaší kamarádce vyřiďte, ať se na toho milence vykašle, to stejně nestojí za to..." :-)

Ale proč jsem tohle vůbec začal psát: co je nevychovaného na noteboocích? Tak asi by mě vadilo, kdyby si z něj někdo pouštěl nějakou hudbu, nebo koukal na film a neměl sluchátka, ale jinak?

+1/0
17.1.2013 14:53

S27t35e68p37a47n 63T18o40t61h 8968289505268

asi mel prave tohle na mysli... me taky vadi, kdyz nekdo nastoupi se sluchatkama, ale pritom to ma vohuleny tak, ze to slysis na metry od nej...

+2/0
18.1.2013 9:14

M20a12r26e52k 42T97u80r93n22o39v31e10c 7815702130676

Jo tak na takové jsem už narazil také, ale obvykle ne s notebookem... Asi dvakrát jsem udělal to, že jsem dotyčnému poklepal na rameno, ten sundal sluchátka a já mu řekl, že ta sluchátka má asi nějaká rozbitá, že místo toho, aby mu hrála do uší, tak že to hraje na celou tramvaj. :-)

+3/0
18.1.2013 11:34

D81a63v24i39d 75V40e72j15s69a13d58a 5249479269880

Pan Sůra se stydí podepsat pod PR článek pro Student Agency? Co se to děje?

+8/−3
14.1.2013 13:47

M40a59r27e38k 11Z77á36p51o19t19o21č63n20ý 3391608168896

To je vykrik do tmyRv Ten clanek je naprosto pravdivy, na te trase jezdim casto. Proste je Regiojet nejlepsi.

+2/−4
14.1.2013 23:07

J12i69r58k48a 14D12v10o30ř71á65k 4345140963128

Zavádějící článek (nebo reklama) je vždy "pravdivý". Jde o to, jak se ta pravda podá, aby z toho příjemce pochopil něco trochu jiného, že?

0/−1
16.1.2013 9:10

M66a70r30e22k 87Z27á59p73o16t74o72č21n68ý 3271918688126

Dalsi vykrik do tmy, bavme se tedy o faktech... Jako racionalni spotrebitel se rozhoduji mezi LE a RJ, pricemz RJ ma nizsi cenu, jednodussi a rychlejsi rezervacni system, pravou kava zadarmo (zatimco u LE instantni za poplatek), vetsi sedacky a vic mista za nohy + vagony primarne urcene na dalkovou dopravu (to je mimochodem podstatna vec, nikoliv deklarovana nizsi nakladovost vlaku LE, toto pro spotrebitele neni dulezite). Vyhodou LE je o cca. 10 min kratsi jizda (do Olomouce) a tablet k pujceni. To by musel mit muj cas hodnotu cca. 100 Kc za 10 min., aby se mi to vubec ekonomicky vyplatilo a to nemluvim o kvalite.

+5/0
16.1.2013 9:26

I69v81o 86J57a23n21á91č37e91k 8563173881892

Racionální spotřebitel musí pít kávu? :-)

0/−2
17.1.2013 12:19

M18a90r44t12i46n 89S98o69u43š23e31k 8108103759605

Stát těžce zaspal v regulaci této soukromé dopravy.

.

Podívejme se na Británii, kam to s liberalizací dopracovali! Tisíc vzájemně nekompatibilních systémů, ani jízdní řád není na jednom místě.

.

Přitom dnes máme počítače a povinné místenky, tedy je přesný přehled, kdo odkud kam jel. Není to nějaký odhad, je to detailní až na úroveň jednotlivého pasažára. Stát má zajistit JEDNU jízdenku, prodávanou na JEDNOM místě, ať jedu, s kým jedu. Na základě detailních dat ať si to už dopravci mezi sebou rozpočítají. Ale chce to centrální prodej jízdenek a centrální systém rezervací!

+3/−5
14.1.2013 10:42

R55a88d87e38k 43J73a77n95a17t22a 9585786844192

Máte pravdu, že by stát měl zajistit jednotný prodej jízdenek na jednom místě (viz Švýcarsko, Německo, kde cestující to množství dopravců na jízdenkách ani nepozná).

Ale nesouhlasím s povinnými rezervacemi. Těmi naprosto zabijete výhody, které plnou z toho, že na hlavních tratích dnes jezdi vlaky každou chvíli. K čemu vám je vlak každých 20 minut, když si stejně musíte předem plánovat, kdy pojedete místo abyste prostě přišel na nádraží a jel nejblížším?

+6/−1
14.1.2013 12:24

M51a37r60t14i72n 60S51o21u68š50e41k 8228233809535

Rezervace právě kvůli tomu, aby bylo možné dohledat úplně přesně odkud kam kolik lidí kdy jelo, aby se dopravci mohli podělit o zisk.

.

Ale netrvám na tom. Jistě by se dal nějaký funkční systém okopírovat ze zahraničí ;-D

.

Každopádně stát by neměl jen rozprodat lukrativní spoje, ale zajistit JEDEN jízdní řád, JEDNO proejní místo a JEDNU jízdenku. A nejspíš i JEDNY přepravní podmínky.

+2/0
14.1.2013 13:13

Š53t83e44f24a83n 25F43r76i32č79a 7472808403406

Jestliže vlak jezdí mezi největšími městy v intervalu půl hodiny, povinná rezervace je pro drtivou většinu cestujících spíše na obtíž.

+1/0
17.1.2013 8:59

Z39d84e48ň87k10a 91S81e18v86e28r32o17v71á 9535728534285

Ano, v tom máte pravdu. To je taky důvod, proč většinou jezdím z Prahy do Brna vlakem

0/0
23.1.2013 7:24

P40e10t73r 37N73i77v48n54i78c65k88ý 3722144795777

Když jedu vlakem někam dále, nemám zájem stát v přeplněném vagonu v uličce a zaplatit stejně jako někdo, kdo sedí. Já rezervace podporuji. Když se neumíš naplánovat odjezd, jezdi s ČD. Kdo plánovat umí, bude jezdit s alternativními dopravci (místenkově - pohodlně).

+2/−4
14.1.2013 14:34

B42o34h50u27s33l50a68v 18K98r34á53l43í50k 2561500649376

Jistě, každý slušný dopravce má v dálkové dopravě možnost rezervací. Ale každý slušný dopravce je taky schopný pobrat cestující, kteří v danou chvíli chtějí jet nejbližším spojem.

+2/0
16.1.2013 17:32

J76i10r80k91a 66D35v58o16ř15á62k 4585740583678

V Rakousku je dokonce povinné místenkování nepřijatelné. Byl to jeden z několika důvodů, proč odtamtud vykopali Pendolino. Nepomohl ani kompromis, že na rakouské části tratě nebude platit povinné místenkování platné z českém území.

+3/0
14.1.2013 20:25

O19n33d82r28e20j 32P95i77v74o72n96k37a 1912850800

A jeje to tu mame zase inteligenta, kde jste vzal ze v nemecku je jednotny prodej jistenek? ano terminaly od ruznych dopravcu kterych je v nemecku pres 190jsou kompatibilni ale ne na 100% a za cennu vysiho jizneho i o vic nez 300% priklad Friedrichhafen-.Kressbronn od DB za 4.20eur os schwaben expres 23eur podotykam ze vzdalenost je necelich 20km...

0/0
14.1.2013 21:16

R28a29d59e82k 19J54a15n29a74t16a 9405936504312

Zmíněná dvě města leží v integrovaném dopravním systému bodo.de

Takže mezi nima na tarif DB ani jet nemůžete - to je v Německu běžné - v rámci ragionálních IDS dopravci nesmí prodávat vlastní tarify. Ale pokud byste měl dálkovou jízdenku DB, pak ji tam použít klidně můžete.

0/0
14.1.2013 23:27

P58e84t12r 56N77i70v53n28i57c78k56ý 3572794315187

Jízdní řád na internetu bez problémů nabízí různé dopravce.

Centrální jízdenky - zbytečné. A ještě aby se do toho montovat stát! Jak to asi dopadne? Nefunkční softwary za milióny a nasr...tvaní zákazníci.

0/0
14.1.2013 14:32

J57a80n 53Z85i39m56m27e79r17m45a68n34n 4300356491480

Co je to konkurence? Za jednu atraktivní trať by měli mít podobní "dopravci" povinnost zajistit ještě 50 neaktraktivních. Pak se jedná o skutěčnou konkurenci na které zakazník vydělá. Takto se Jančura a spol jen řehtají a my doplácíme ČD stále více. Argumenty o hospodaření ČD je na jiné téma.

+3/−13
14.1.2013 8:50

J78a77n 29Č94e25k48a57l 7709765334474

a to je chyba těch soukromníků?? ;-D

+2/−2
14.1.2013 9:02

J75a72n 53Z62i36m34m22e38r46m16a73n24n 4800196161340

Ano, to je naše chyba ale nechápu proč se smějete sám sobě? Nebo jste pan Jančura? ;-D

+2/0
14.1.2013 9:11

F36i82l54i15p 70K86r12o33l20u14p57p64e94r 7536294734118

Predpokladam, ze jste neslysel, ze pokud dostane Jancura stejne dotace jako CD treba na trase Praha/Brno tak bude jezdit za jednu koruny, vy komiku, ze? ;-)

+3/−4
14.1.2013 9:35

Z19b21y16n92ě64k 58Č27e94j98k66a 5926738161423

to už tady jednou bylo ... v autobusech.

+5/0
14.1.2013 10:36

B92o91h37u53s22l22a37v 92K55r98á51l52í25k 2271280739876

Jo? Tam bral jaké dotace?

0/0
16.1.2013 17:36

J87a77n 25Z24i26m42m28e93r89m61a76n27n 4730886941270

Jste trochu bokem, řeč je přece o něčem jiném, vy tragéde. :-P

+2/−2
14.1.2013 10:46

M57a58r22t51i38n 11K54o36v31á32ř 2372770493422

V ČR neexistují neatraktivní tratě.

+1/−2
14.1.2013 10:39

J84a76n 14Z75i40m95m87e67r13m96a20n94n 4630106841630

Tak proč se stále ruší další a další spoje?

+3/0
14.1.2013 10:48

P53e53t24r 31N91i88v50n33i55c13k11ý 3202484845457

Protože není nikdo, kdo by si na nich objednal dopravu.

Možná je to o pojmech atraktivní versus výdělečné (byť s dotací).

0/0
14.1.2013 14:36

J39i35r86k64a 66D32v20o88ř19á62k 4145140963308

Protože někdo "vtipně" napíše atraktivní/neaktraktivní a nenapíše pro koho.V

0/0
14.1.2013 20:30

M46i22c14h13a74l 28K36r66č11á56l 6488468786882

A proč by měl cestující z atraktivní tratě doplácet cestujícímu z neatraktivní?

0/0
14.1.2013 12:17

J74a39n 65Z57i24m86m56e90r58m13a64n27n 4410496211550

Nikdo přece nechce aby někdo někoho doplácel. Snaha je aby byla konkurence všude - i tam kde to tolik nesype!

+2/0
14.1.2013 12:22

M72i62c83h31a98l 63K64r41č58á20l 6168738776712

Pokud má mít někdo povinnost zajistit, tak to taky musí zaplatit. A pokud má zaplatit, tak musí někde a na někom vydělat.

Klidně se může vypsat soutěž i na další tratě. Brání tomu pouze kraje a nikoli potenciální dopravci. Potom se ale může ukázat, že jízdenka na nerentabilní trať bude stát stokrát tolik než na tu rentabilní.

+1/0
14.1.2013 13:57

J77a19n 40F60r84ý54d44l 1714648842735

problémem je,   že platíme i za tratě, které se zaplatí samy

0/0
28.1.2013 0:56

J29i80r75k64a 70D35v52o46ř42á71k 4115260963298

Výměnný obchod byl ve středověku populární, ale peníze již byly vynalezeny. A já nevidím nejmenší důvod proč soukromníkovi kvůli jedné vysoutěžené rychlíkové trati svěřovat ještě x nějakých lokálek navíc.

+1/0
14.1.2013 20:28
Foto

P34e96t38r 42S21l28á93d27e89k 8540821293399

V sobotu ráno pojedu z Prahy do Ostravy a bude to má premiéra v černozlaté tramvaji. Mám jen ty nejlepší zkušenosti s regiojetem ale tentokrát vyhrála cenová nabídka při nákupu měsíc dopředu. Když vidím Flirt projíždět po kolejích, opravdu se nemůžu ubránit dojmu, že jde jen o velkou tramvaj a tak jsem moc zvědav na vlastní zážitek z jízdy. Ale podle zkušeností předchozích přispěvatelů to asi nebude nic moc. Určitě si ten zážitek nenechám pro sebe. Pendolínem se nejspíš nikdy nesvezu a moc o to ani nestojím. myslím si, že kdyby ČD místo nevyužitelně rychlých souprav nakoupily raději slušné vozy, udělaly by pro cestující mnohem víc. Vlaky mám moc rád, Pendolino mne nikdy nenadchlo.

+1/−6
14.1.2013 8:32

M78a18r90t57i78n 61N31o92v40o41t22n85ý 7498798425443

ČD by to udělaly, kdyby jim nebylo před lety Pendolino nadiktováno politiky.

+6/0
14.1.2013 8:35
Foto

P96e21t65e67r 63J89a88b44l55o93n63o66v71s12k23y 1429776941201

Petr,asi si nezaregistroval,že ČD majú slušné vozy,dokonca komfortné a moderné-v okolí Liberca na 3 tratiach majú 100% zastúpenie tzv.stadlery,na Vysočine sú tiež v plnom počte.V karlovarskom kraji regiosharky,podobne v plzeňskom.Na diaľkové expresy tiež ČD zaraďujú moderné vozy,aj tzv.servisné / s kupé i veľkopriestorovým odd+pre cestujúcich na invalid.vozíku.R^ Som zvedavý,ako ďaleko to budete mať v černozlaté tramvaji od sedadla k WC.Tých je totiž v tej súprave veľmi málo.

+3/0
14.1.2013 9:40

J33i55r32k30a 82D61v31o22ř40á70k 4775310393588

ČD mají také přes šedesát expresních vagónů od Siemense. Podobné tomu s čím jezdí Jančura, jenže mnohem mladší. Akorát je to v těch jejich tisícovkách vozidel jako plivnout do rybníka...

+1/0
14.1.2013 20:36

M71a95r90t25i57n 37E65l75s23t62n68e38r 2751694192578

tož já bych taky rád vyzkoušel leoška, jenže on prevít staví v Olomouci a pak až v Ově... tož to má u mě smůlu...já potřebuju do hranic. ...to nemluvím o tom, že mám taky raději klasické vagony a nejlépe s kupátkem..a navíc mi strašně moc chutnají te croasány..

0/−1
14.1.2013 11:36

J59i63ř36í 49R71o66ž75e81k 5167953677981

Jeli jsme loni na podzim z Prahy do Ostravy na koncert Nohavici. Tam jsme jeli Pendolinem (chtěli jsme ho vyzkoušet a zároveň byl nejrychlejší, což se v tu chvíli hodilo) Místa málo, služby nic moc, klimatizace nefungovala, nebyl tam vzduch,  a pak mě v Pardubících začala bolet hlava) Už nikdy více ...   Zpátky jsme jeli druhý den ráno Regio - jetem a musím říct, že se to vůbec nedá srovnávat ... Nebo vlastně jo - něco jako srovnání noc a den ..... Byl to prakticky opak ... Hodně místa, služby vynikající, vřele doporučuji ...

+9/−5
14.1.2013 7:35

J72a86r28o38s86l53a19v 43N84o66v17á84k 3615735907942

Zkus si do Pendolina vzít zavazadlo.

+1/−1
14.1.2013 9:42

J80a21n 94K55a40d34l74e20c 7317665716529

Já jel před vánocí z Prahy do Ostravy, druhý den zpět do Prahy. Ve vlaku kosa ja prase, topení u nohou hřálo, ale ze stropu, kde je klimatizace fučel mrazivý chlad. Zpět to bylo ještě horší, náhodou jsem jel stejnou soupravou, hlásili, že se jim to "zrovna" rozbilo, takže kecy.... Sice vrátili polovinu jízdého, rozdávali čaj zdarma, ale já bohužel chytil angínu a kluk to taky odstonal. Příště opět Jančura...

+10/−3
13.1.2013 22:45

P67e13t71r 47N92o79v19o15t76n16ý 5637834740381

Švýcarská kvalita ;-D

+5/0
13.1.2013 23:31

P46a63v18e95l 25M96a55l53i25n44a 9528983958100

A tak to všechno dobře vypadalo, doku se neukázala, že ta švícarská kvalita je z Polska ;-D

+7/0
14.1.2013 0:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.