Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tendr na rychlíky je v pořádku, smetl námitky drah antimonopolní úřad

Soutěž na provoz dotovaných rychlíků na trati z Ostravy do Olomouce přes Krnov je čistá a může pokračovat. Rozhodl o tom antimonopolní úřad. Odmítl tím námitky Českých drah, které tendr napadly. Dráhy se proti rozhodnutí odvolají. Pokud by to neudělaly, přišly by o první rychlíkovou trať.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e19t62r 69M72a51r98š73o19u62n 5855408916646

a tak to už se těším na dobu za 7 let... každá trať vysoutěžená, v extrémním případě na každé jiný dopravce?proč by ne,s tačí aby někoho na kraji napadlo, to soutěžit rozkouskovaně, a to si dovedeme spočítat, že to se jim za všimné vyplatí... takže jiné jízdné, které si samozřejmě navzájem neuznají (proč by), všude místenkový systém, jo to bude radost někde cestovat, když někde (a to není z kotěhůlek) se musí minimálně jednou přestoupit. to se bude krásně nakupovat lístky a obyčejnou cestu dlouhou 30 km, aby člověk plánoval kvůli obsazení vlaku tydny dopředu.... JOJO, na to už se jako cestující velmi těším, hlavně že mi stevardka zvedne... komfort :-P ;-D;-D;-D

+1/−5
14.1.2013 21:40

J50i14r54k79a 76D60v54o97ř97á59k 4885480413668

Samozřejmě víte, že teď píšete nesmysly.

+2/0
15.1.2013 8:40

R65o47m76a59n 34S83k78o71ř67e56p78a 2924759936956

Na vysoutěžených tratích ne! Koupíte si jednu jízdenku a dopravci si peníze přerozdělí, tak jak to již nyní funguje tam, kde provozuje regionální dopravu např. Viamont. A rozhodně nebude na vysoutěžených tratích zaváděn povinný rezervační systém.

+3/0
15.1.2013 11:18

J62a21n 32Č49e61k10a28l 7819715494164

jste mimoň...

0/0
23.1.2013 10:58

V33a68c20l13a79v 33H20a41j18e71k 3856359159

Protože na provoz dostane dotace. Pokud se budov týká, je to tak spíše danajský dar. Komerčně a efektovně využitelné je jen velmi malé procento. Dráhy by měly ale dostat zaplacené alespoň to co do jejich údržby či rekonstrukce za poslední roky ivestovaly. Třeba Ústí n/L, M.Lázně a Sušice. Plzeň hl.n. a řada dalších.

0/0
14.1.2013 20:26

J17i84r78k45a 97D10v83o83ř59á11k 4455470653988

Já celkem doufám, že přes všechny ty právnické tahanice a Jančurovy lži s ministerským razítkem tuhle trať vysoutěží co nejdřív nějaký soukromník. Protože do vozidel někdo naleje slušné prachy, ČD svá nově zrekonstruovaná nikoli technicky špičková ale přesto velmi ucházející vozidla nasadí jinde a ještě jí na jiné relace zbydou investiční prachy, které se těšila vrazit sem. A do šrotu půjde dominovým efektem nečekaně dalších pár nejhorších plív.R^ Státu to od dotací sice neodpomůže, ale vydělá na tom celá česká železnice, protože takhle trať je relativně izolovaná a případné velké kiksy soukromníka tu budou mít omezený dosah na celou síť. (Mimochodem, jestli truhlíky co mi občas vnucujou že kopu za ČD nebo jsem dokonce jejich zaměstnanec teď trafil šlak, tak jim to přeju, protože si za to ve své jednoneuronové hlouposti mohou sami.)

+2/−1
14.1.2013 19:49

P79e66t46r 64V14e20s28e60l20ý 2609638753546

No to je opravdu maras. Oblast zavisla na turistickem ruchu a SONE se nebude uznavat? No to je opravdu dobre. Nemuzu si pomoct, ale opakuji se chyby privatizace zeleznic v Anglii. Uz se tesim, jak pojedu z Havirova do Jeseniku> CD - cosi - CD. A normalni jizdenku mi neuznaji. Nemluve o slevovych. Vzdyt i v prihranici Nemecka plati SONE DB. A na jednu jizdenku se jede z Tanvaldu az do Drazdan. Zato my se z toho tady pose..kakame. Navic, jak tam nacpou dalsi turnusy mezi co hodinu jezdici SP Tesin-Opava, to uz mi opravdu neni jasne. To se bude v Svinove presedat? To je jak z pocatku provatizace, jen se prohloubi ztrata statu na teto trati. Tady se vse deje ve jmenu likvidace zeleznic.

+1/0
14.1.2013 18:38

J81i43r85k34a 76D84v27o41ř75á31k 4815830703658

Zajímalo by mě, jestli zkrácení sítě ČD by je mohlo na druhou stranu dotlačit ke zlevnění některých SONE (dnes Skupinových víkendových jízdenek blablabla).

0/0
14.1.2013 19:37

J31i73r66k74a 64D23v34o40ř74á71k 4165810253858

Asi byste se měl zamyslet nad tím, že likvidace železnic se především děje samovolně kvůli tomu, že se málo modernizuje. Kdyby "se" nedělalo nic a tenhle samovolný proces by "se" nechal probíhat samovolně na tratích z c.k. dob, o hodně by se zrychlil. A když "se" něco měnit chce, vždycky tu budou nějaké nové nevýhody.

+1/0
14.1.2013 20:01

R56a74d27e81k 31J55a11n50a73t76a 9675626484662

Tady není řeč o modernizaci infrastruktury, ale o financování provozu. Tyhle dvě věci se u nás v ČR řídí nezávisle na sobě.

+1/0
14.1.2013 23:03

M13a45r63t80i42n 53T96e85l52č85e98r 7619306516681

Vážený, koukám že máte bedlivě nastudovány podmínky tendru. Jen jaksi vám uniklo, že součástí tendru je nejen uznávání obyč. jízdného, ale i dokonce i některých inkaret. Jízda na tratích v závazku pro kraje či MD, se nehraje na povinně místenkové spoje.

+1/0
16.1.2013 8:52

P23e27t93r 68H41a83c10h 1132108615257

No čas ukáže. Je možné že soukromník omezí počet spojů a bude vysmátý. Ale co lidi, to už nikdo neřeší, že se nikam nedostanou. A když, tak si počkají.

+1/−6
14.1.2013 17:33

J63i79r10k89a 16D12v74o66ř36á39k 4185350483708

Soukromník hezky odjede tolik spojů, kolik bude státem objednáno, nebo bude následovat otisk podrážky na zadeli a už si v dalším výběrku pro nedůvěryhodnost neškrtne.

+1/0
14.1.2013 19:39

J87a70n 31Č41e81k69a35l 7599805594584

achjo, více číst by to chtělo...

0/0
23.1.2013 10:57

V73a92c17l81a12v 41H62a28j27e89k 3276849629

Je samozřejmě otázkou, zad i ostatní účastníci výběrka, pokud nakupovali nová vozidla  neměly stejně jako ČD nákup uskutečnt dle zákona o veřejných zakázkách. tedy stejným procesem jako ČD:-(

+3/−3
14.1.2013 15:49

J78a96r85o62s24l39a15v 90H55o97r52á23k 5773712286910

Proc by to meli delat?

btw dostanou od statu take nemovitosti zdarma, aby meli co prodavat a za co pak zit, jak se to deje u CD?

+2/−2
14.1.2013 18:38

J88a14n 97Č49e41k42a18l 7679845334964

zřejmě jste nepochopil důvody výběrových řízení...

0/0
23.1.2013 10:58

A54n17n30a 80Č70e84r68m61á84k82o72v44á 1515545666274

a proč se tedy České dráhy nepřihlásily?

0/0
14.1.2013 14:02

R94a63d68e34k 68J44a36n37a85t28a 9445306454872

Vyslvětlení ČD je, že poté, co byly jasné požadavky ministerstva na nové soupravy, ČD vyhlásily poptávkové výběrové řízení na vozidla proto tuto trať (jak jim coby podniku se státní účastí nařizuje zákon, narozdíl od soukromníků, ti si mohou dělat co chtějí). S nabídkou vozidel se přihlásil ovšem jediný zájemce (polská PESA, shodou okolností dokonce s přesně stejným vozidlem, se kterým by zde chtěl jezdit Regiojet). A v případě, že se přihlásí jen jeden zájemce, zákon ukládá firmě se státní účastí výběrové řízení zrušit. Tak se taky stalo a už nezbyl čas vypsat nové nebo to vyřešit jiným způsobem (např. oznámit záměr nakoupit PESY za cenu X a veřejně vyzvat ostatní výrobce, zda nemají lepší nabídku, to je myslím taky legální).

Kritici naopak říkají, že na tento proces měly ČD dost času.

Já říkám že je to sporné a pokud nechceme řešit podobné spory u každého výběrka, je třeba ho vypsat vždy v dostatečném předstihu. V Německu je normální, že výběrové řízení trvá klidně rok i déle.

+10/0
14.1.2013 14:19

T28o77m90a41s 59N83o35v27o81t37n18y 3191426188269

A nemohli by ČD použít již objednané soupravy pro jiné tratě? Tedy pokud ty zase nejsou vázány nějakou jinou smlouvou?

0/−2
14.1.2013 15:42

R68a55d94e73k 25J23a14n25a98t37a 9195796914942

Zbytečně by si tak podražovaly provoz tam kde to nikdo nežádá (a neplatí). Nové soupravy mají vyšší náklady (splácíte a odepisujete je celé, zatímco u toho, co dnes jezdí se splácí nebo odepisuje buď cena rekostrukce, nebo vůbec nic). Nafty sežerou nové soupravy zhruba stejně. Mívají sice efektivnější motory, ale naopak třeba zase klimatizaci, high-tech WC a podobné žrouty energie.

+3/0
14.1.2013 16:33

J51i50r48k25a 95D64v93o53ř20á93k 4815900773808

Pokud vím, tak nové vlaky 1) mají často nějaký příspěvek EU, takže jsou podle pravidel tohohle příspěvku vázány 10 let na nějakých cca 90% výkonů na uvedené tratě a 2) nové vlaky šly většinou tam, kde do toho ČD nutily jednotlivé dlouhodobé smlouvy s kraji ve své části o kvalitě přepravy. Takže kvůli nějaké rychlíkové trati nemohou ČD ohrozit dlouhodobou smlouvu s celým krajem nebo několika kraji.

+3/0
14.1.2013 19:32

P41e25t59r 11N27e21c26h71a49n56i30c73k23ý 7613906138500

Brzy cestující z trati Olomouc - Krnov - Ostrava zjistí jak se jim prodraží a zkomplikuje cesta kamkoli mimo svou trať, protože na akční jízdenky, sporotikety, možná i takové IN50 budou moci pěkně zapomenout. Rád bych se mýlil a třeba výběrko na tyto věci myslí

+6/−8
14.1.2013 12:30

J14o43s31e39f 86S69c92h45m53i31d25t 5453117903332

Takže vlastně vůbec nevíte a chcete se s námi podělit o trošku svého negativismu. :)

+7/−5
14.1.2013 12:36

R45a32d83e83k 77J17a61n80a78t79a 9115906944312

Výběrko předpokládá uznávání IN25, IN50, IN100. Ale myslím, že nikoliv SporoTiketů nebo turistické síťové jízdenky SONE (což je v této oblasti obzvlášť škoda).

Ale je samozřejmě možné, že kraje k uznávání této nabídky Regiojet/Arrivu přesvědčí (a zaplatí mu za to další peníze). Ono by vypadalo dost divně, kdyby SONE na této trati platila v osobácích ČD a v rychlících soukromníka neplatila, když zde tyto mají podobnou jízdní dobu a navzájem se doplňují.

+6/0
14.1.2013 12:49

P50e42t61r 16N53i77v57n55i50c53k54ý 3652654735887

Proč by to bylo divné. SONE vydávají ČD, takže logicky bude platit ve vlacích ČD? Co je jiným dopravcům do toho, jaké někdo jiný vydává jízdenky?

+1/−2
14.1.2013 13:15

R10a35d48e65k 96J38a90n77a17t35a 9425516624522

Karty IN25, IN50 a IN100 taky vydávají ČD a ty tam uznávány budou.

Zde se jedná o dotovanou dopravu - vítěz se musí chovat podle toho, co si objednavatel vymyslí. A požadavek uznávat si jízdenky (všechny) je požadavkem v Evropě obvyklým. Analogické síťové nabídky v Německu (SWT, SachsenTicket, atd.) platí rovněž u všech dopravců. Stejně tak mezinárodní jízdenky nebo jízdenky DB Fernverkehr lze použít i u soukromých dopravců.

+6/0
14.1.2013 13:21

P59e85t78r 97N23e12c88h63a39n56i22c74k89ý 7803396388220

To bych se hodně divil, kdyby SONE neuznali, protože to většinou regionální dopravci uznávají. Ale komplikacím při koupi dokladu někam mimo trať se asi nevyhneme. Už vidím relaci Olomouc - Rýmařov, kde je kombo soukromník/ČD nebo ještě líp Třemešná ve Slezsku - Brno (ČD-Soukromník-ČD)

+2/0
14.1.2013 13:29

V51a87c90l77a53v 61H35a96j92e59k 3636549809

A bylo to součástí tendru???

0/0
14.1.2013 16:06

R21a36d94e12k 90J67a75n66a51t70a 9105466954902

Však jsem to výše psal. Takže ještě jednou - podle toho, co jsem zjistil, je podmínkou je IN25, IN50, IN100. Ostatní slevy (SporoTiket, SONE) ne.

+2/0
14.1.2013 16:29

J52i31r47k19a 47D77v23o89ř63á70k 4745150333528

Je nejvyšší čas tu IN100, IN50 a IN25 postátnit úplně a vnutit ji všem

vlakovým dopravcům v ČR. Chyba a nedostatek koncepčnosti ministerstva

byla v tom, že to neudělao už dřív a nepodmínilo tím už dávno všechny

železniční licence na pravidelnou přepravu - myslím včetně

Praha-Ostrava. A v rámci sjednocení ji vnutit i městům na MHD a zamezit tak nesmyslným tříštícím projektům ála OpenCard.

+1/0
14.1.2013 19:57

P10e30t52r 34M19a57l45ý 7852797878897

Chyba byla ta, že vůbec něco takového vzniklo - zákaznická sleva, aby se vůbec dalo jezdit vlakem. Soukromí dopravci jezdí bez karet (není-li integrována nějaká krajská karta) a taky to funguje.Nenamítám proti možnosti zakoupit si slevu na jízdném (různé IN-XX), ale pak už to je vztah mezi dopravcem a cestujícím; jiný dopravce by do toho neměl být nucen.

0/−1
14.1.2013 22:59

R71a62d54e10k 26J90a41n56a70t82a 9755546504262

Slevy pro časté uživatele veřejné dopravy jsou běžné i v dopravních systémech, která zahrnují více dopravců. Nejlepší příklad je asi Švýcarsko s svým Halbtax a GA, ale i u nás se najdou IDS slevy, které zvýhodňují stále zákazníky před občasnými a platí přitom u více dopravců (časové jízdenky, čipové karty s kreditem apod.).

Svůj věrnostní program má taky téměř každá aerolinka.

A jestli narážíte na to, že In-karta neměla vzniknout u ČD, ale rovnou na státní úrovni. Jasně že jo. Ale jestli jste sledoval situaci za ta léta, tak jste si musel všimnout, že ČD projevovaly dost často větši starost o systémovost veřejné dopravy než Ministerstvo dopravy resp. politici sami. Zkrátka, ministerstvo na vydání takové karty dosud nemělo a myslím, že stále nemá, intelektuální kapacitu.

+2/0
14.1.2013 23:14

J75i67r30k71a 33D37v84o44ř32á66k 4315280743378

Přesně tak!

0/0
15.1.2013 8:35

J47a54n 66Č51e59k28a75l 7249685894474

A kdo brání ČD se se soukromníky na jejich uznávání smluvně dohodnout?

0/0
23.1.2013 11:01

F79i42l57i61p 69M34u74s11i18l 8425892256239

Výborně - konečně se pro cestující naskýtá šance jezdit daleko důstojněji a pohodlněji než ve studénkových smradlavých a počůraných vlacích...

Jen tak dál!R^

+3/−10
14.1.2013 11:52

M55a60r14e37k 40P86a78l96i25c14k19a 1255269331943

Jezdí tam takové vozy, jaké si stát s dopravcem vyjedná...

+7/−1
14.1.2013 12:09

T31o49m60a98s 40N34o53v93o36t81n61y 3411556268669

Takže když si stát/kraj/kdokoliv neobjedná přesnou specifikaci, tak tam prostě dopravce pošle to nejhorší co má? Smluvně asi v pořádu, ale pak ať se nediví, že těmi vlaky lidi nejezdí a že ten dopravce pak má špatné jméno mezi lidmi.

0/−1
14.1.2013 15:45

R93a57d39e52k 95J98a23n48a83t80a 9215496634382

Naopak, každý dopravce posílá vždy to nejlepší co zrovna má. I na těch ČD je to vidět. Rekonstruované vozy jezdí pořád, na posilových R jsou stará béčka.

Zapomínáte na to, že úhrada od objednavatele není jediným příjmem. Více než třetina tržeb je za jízdné a zákazník má možnost volby i na trati, kde mají ČD zdánlivý "monopol" (lze jet busem, autem, ...).

+2/0
14.1.2013 16:02
Foto

A48l45a53n 10Ř79e79p67k80a 4905836

Vůbec nevíš, co na této první soutěžené rychlíkové trati jezdí.. Už teď tady ČD nasazují modernizované a dostatečně kvalitní vlaky ;-) No nemá to WiFi ani kafe zdarma, ale to opravdu není potřeba :-D kafe si koupím na nádraží a kdo net potřebuje, tak už má dávno svůj.

+10/−1
14.1.2013 12:12

R87a11d65e76k 54J78a54n32a80t58a 9195606844722

Ano, jezdí tu 943 a 843, motorové jednotky vyrobené v 90. letech, některé z nich rekonstrované před 2 lety. Není to nic "smradlavého a počůraného":

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_954_2.php

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_843,043,943.php

A pokud by VŘ nebylo tak narychlo, že měl státní dopravce těžší se přihlásit (musí ze zákona narozdíl od soukromníků vypisovat na vozidla výběrové řízení), pravděpodobně by nasadil zcela totéž, co plánuje nasadit Regiojet - nové soupravy PESA Link II, které už jinde jezdí pod marketingovým označením RegioShark. Vypisování VŘ na poslední chvíli je taková česká specialita - viz třeba stavba Rokycany-Plzeň.

+11/0
14.1.2013 12:20

R37a94d18k11o 76K27ř28i83v88á64n87e45k 7170413755460

A kdo ty vlaky, pane Musile, počůral? Co o tom víte? Barva usvědčuje stoupence Regiojetu. Jinak v této kauze, ve které zaznělo z Brna už tolik lží, si paradoxně přeju, aby to dostal RJ. Nastolí se tím řada otázek, které potřebují být zodpovězeny. Na kvalitu to nebude mít vliv - Pesa link, se kterým chtěly jít do soutěže ČD nebude o nic horší ve žluté barvě. Rychlost se zvýší tak jako tak nejen lepší dynamikou vozidel, ale i letos provedenými opravami trati. (Odstranění havarijního stavu tunelů apod.) Stát zaplatí za veřejnou službu víc (ztráta ČD v roce 2011 zde byla podle neoficiálních údajů 165 Kč/km a skutečná úhrada 139 Kč/km), ale to zdražení na 188 Kč/km, které nabídl RJ, snad něco přinese.

+6/−2
14.1.2013 12:52

T97o22m66a54s 63N93o42v46o92t15n35y 3871686158299

To jsi se zase předvedl... Rv

0/−4
14.1.2013 15:46

J86i60ř80í 71E83n71g66l14i72š 1645149225111

Obávám se, že mimo kvality samotné nové soupravy se nezmění nic. Trať je i po rekonstrukci koncepčně i parametrově zastaralá. Navíc její profil je tak příšerný, že vyžaduje obrovské náklady na údržbu. Na jednom konci se totiž rekonstrukce ukončí a na začátku se může začít znova.;-€

0/0
14.1.2013 17:33

P88e19t70r 23M55a43r60š95o93u39n 5185438616716

když ty vlaky nebude počůrávat CESTUJÍCI, tak takove NEBUDOU! jenže ono je to asi tak.. vlak čd, statni, tam se klidně na zem vych... ale u soukromnika si to nedovolim... zvlaštní uvažování lidí... chrochro jsou pasažeři, nebo myslite že do těch vlaků chč... zaměstanci čd?

0/0
14.1.2013 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.