Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tendr na rychlíky je v pořádku, smetl námitky drah antimonopolní úřad

Soutěž na provoz dotovaných rychlíků na trati z Ostravy do Olomouce přes Krnov je čistá a může pokračovat. Rozhodl o tom antimonopolní úřad. Odmítl tím námitky Českých drah, které tendr napadly. Dráhy se proti rozhodnutí odvolají. Pokud by to neudělaly, přišly by o první rychlíkovou trať.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e93t11r 83M67a30r35š23o39u38n 5585188466986

a tak to už se těším na dobu za 7 let... každá trať vysoutěžená, v extrémním případě na každé jiný dopravce?proč by ne,s tačí aby někoho na kraji napadlo, to soutěžit rozkouskovaně, a to si dovedeme spočítat, že to se jim za všimné vyplatí... takže jiné jízdné, které si samozřejmě navzájem neuznají (proč by), všude místenkový systém, jo to bude radost někde cestovat, když někde (a to není z kotěhůlek) se musí minimálně jednou přestoupit. to se bude krásně nakupovat lístky a obyčejnou cestu dlouhou 30 km, aby člověk plánoval kvůli obsazení vlaku tydny dopředu.... JOJO, na to už se jako cestující velmi těším, hlavně že mi stevardka zvedne... komfort :-P ;-D;-D;-D

+1/−5
14.1.2013 21:40

J83i74r75k58a 37D24v50o78ř85á75k 4945300573348

Samozřejmě víte, že teď píšete nesmysly.

+2/0
15.1.2013 8:40

R69o41m93a96n 30S23k26o92ř70e90p91a 2934589256646

Na vysoutěžených tratích ne! Koupíte si jednu jízdenku a dopravci si peníze přerozdělí, tak jak to již nyní funguje tam, kde provozuje regionální dopravu např. Viamont. A rozhodně nebude na vysoutěžených tratích zaváděn povinný rezervační systém.

+3/0
15.1.2013 11:18

J41a69n 56Č35e75k70a72l 7529665974244

jste mimoň...

0/0
23.1.2013 10:58

V39a12c62l17a86v 47H16a19j29e68k 3476669249

Protože na provoz dostane dotace. Pokud se budov týká, je to tak spíše danajský dar. Komerčně a efektovně využitelné je jen velmi malé procento. Dráhy by měly ale dostat zaplacené alespoň to co do jejich údržby či rekonstrukce za poslední roky ivestovaly. Třeba Ústí n/L, M.Lázně a Sušice. Plzeň hl.n. a řada dalších.

0/0
14.1.2013 20:26

J87i83r29k43a 15D11v12o47ř79á15k 4425180953158

Já celkem doufám, že přes všechny ty právnické tahanice a Jančurovy lži s ministerským razítkem tuhle trať vysoutěží co nejdřív nějaký soukromník. Protože do vozidel někdo naleje slušné prachy, ČD svá nově zrekonstruovaná nikoli technicky špičková ale přesto velmi ucházející vozidla nasadí jinde a ještě jí na jiné relace zbydou investiční prachy, které se těšila vrazit sem. A do šrotu půjde dominovým efektem nečekaně dalších pár nejhorších plív.R^ Státu to od dotací sice neodpomůže, ale vydělá na tom celá česká železnice, protože takhle trať je relativně izolovaná a případné velké kiksy soukromníka tu budou mít omezený dosah na celou síť. (Mimochodem, jestli truhlíky co mi občas vnucujou že kopu za ČD nebo jsem dokonce jejich zaměstnanec teď trafil šlak, tak jim to přeju, protože si za to ve své jednoneuronové hlouposti mohou sami.)

+2/−1
14.1.2013 19:49

P28e31t16r 33V17e58s23e14l96ý 2349338343766

No to je opravdu maras. Oblast zavisla na turistickem ruchu a SONE se nebude uznavat? No to je opravdu dobre. Nemuzu si pomoct, ale opakuji se chyby privatizace zeleznic v Anglii. Uz se tesim, jak pojedu z Havirova do Jeseniku> CD - cosi - CD. A normalni jizdenku mi neuznaji. Nemluve o slevovych. Vzdyt i v prihranici Nemecka plati SONE DB. A na jednu jizdenku se jede z Tanvaldu az do Drazdan. Zato my se z toho tady pose..kakame. Navic, jak tam nacpou dalsi turnusy mezi co hodinu jezdici SP Tesin-Opava, to uz mi opravdu neni jasne. To se bude v Svinove presedat? To je jak z pocatku provatizace, jen se prohloubi ztrata statu na teto trati. Tady se vse deje ve jmenu likvidace zeleznic.

+1/0
14.1.2013 18:38

J15i73r94k30a 35D68v54o86ř95á65k 4405430703918

Zajímalo by mě, jestli zkrácení sítě ČD by je mohlo na druhou stranu dotlačit ke zlevnění některých SONE (dnes Skupinových víkendových jízdenek blablabla).

0/0
14.1.2013 19:37

J94i17r95k39a 10D37v33o11ř22á93k 4455230883188

Asi byste se měl zamyslet nad tím, že likvidace železnic se především děje samovolně kvůli tomu, že se málo modernizuje. Kdyby "se" nedělalo nic a tenhle samovolný proces by "se" nechal probíhat samovolně na tratích z c.k. dob, o hodně by se zrychlil. A když "se" něco měnit chce, vždycky tu budou nějaké nové nevýhody.

+1/0
14.1.2013 20:01

R23a87d97e17k 45J55a24n51a24t74a 9975476134192

Tady není řeč o modernizaci infrastruktury, ale o financování provozu. Tyhle dvě věci se u nás v ČR řídí nezávisle na sobě.

+1/0
14.1.2013 23:03

M20a35r76t33i78n 34T22e91l12č88e19r 7449686906841

Vážený, koukám že máte bedlivě nastudovány podmínky tendru. Jen jaksi vám uniklo, že součástí tendru je nejen uznávání obyč. jízdného, ale i dokonce i některých inkaret. Jízda na tratích v závazku pro kraje či MD, se nehraje na povinně místenkové spoje.

+1/0
16.1.2013 8:52

P96e23t89r 23H40a45c81h 1892418955667

No čas ukáže. Je možné že soukromník omezí počet spojů a bude vysmátý. Ale co lidi, to už nikdo neřeší, že se nikam nedostanou. A když, tak si počkají.

+1/−6
14.1.2013 17:33

J82i84r80k28a 16D30v13o21ř19á19k 4155350773308

Soukromník hezky odjede tolik spojů, kolik bude státem objednáno, nebo bude následovat otisk podrážky na zadeli a už si v dalším výběrku pro nedůvěryhodnost neškrtne.

+1/0
14.1.2013 19:39

J26a38n 90Č83e26k31a25l 7789695334434

achjo, více číst by to chtělo...

0/0
23.1.2013 10:57

V12a80c30l34a39v 16H70a12j75e22k 3136829969

Je samozřejmě otázkou, zad i ostatní účastníci výběrka, pokud nakupovali nová vozidla  neměly stejně jako ČD nákup uskutečnt dle zákona o veřejných zakázkách. tedy stejným procesem jako ČD:-(

+3/−3
14.1.2013 15:49

J62a41r24o51s62l93a22v 95H67o97r60á75k 5583562386250

Proc by to meli delat?

btw dostanou od statu take nemovitosti zdarma, aby meli co prodavat a za co pak zit, jak se to deje u CD?

+2/−2
14.1.2013 18:38

J45a57n 55Č74e57k13a54l 7899185354224

zřejmě jste nepochopil důvody výběrových řízení...

0/0
23.1.2013 10:58

A52n93n62a 77Č63e43r77m87á58k33o63v12á 1205755146854

a proč se tedy České dráhy nepřihlásily?

0/0
14.1.2013 14:02

R44a71d78e63k 57J66a56n85a14t76a 9695536684772

Vyslvětlení ČD je, že poté, co byly jasné požadavky ministerstva na nové soupravy, ČD vyhlásily poptávkové výběrové řízení na vozidla proto tuto trať (jak jim coby podniku se státní účastí nařizuje zákon, narozdíl od soukromníků, ti si mohou dělat co chtějí). S nabídkou vozidel se přihlásil ovšem jediný zájemce (polská PESA, shodou okolností dokonce s přesně stejným vozidlem, se kterým by zde chtěl jezdit Regiojet). A v případě, že se přihlásí jen jeden zájemce, zákon ukládá firmě se státní účastí výběrové řízení zrušit. Tak se taky stalo a už nezbyl čas vypsat nové nebo to vyřešit jiným způsobem (např. oznámit záměr nakoupit PESY za cenu X a veřejně vyzvat ostatní výrobce, zda nemají lepší nabídku, to je myslím taky legální).

Kritici naopak říkají, že na tento proces měly ČD dost času.

Já říkám že je to sporné a pokud nechceme řešit podobné spory u každého výběrka, je třeba ho vypsat vždy v dostatečném předstihu. V Německu je normální, že výběrové řízení trvá klidně rok i déle.

+10/0
14.1.2013 14:19

T46o87m28a26s 34N47o43v43o57t64n81y 3521516808739

A nemohli by ČD použít již objednané soupravy pro jiné tratě? Tedy pokud ty zase nejsou vázány nějakou jinou smlouvou?

0/−2
14.1.2013 15:42

R78a90d26e90k 56J68a85n41a65t67a 9825256264882

Zbytečně by si tak podražovaly provoz tam kde to nikdo nežádá (a neplatí). Nové soupravy mají vyšší náklady (splácíte a odepisujete je celé, zatímco u toho, co dnes jezdí se splácí nebo odepisuje buď cena rekostrukce, nebo vůbec nic). Nafty sežerou nové soupravy zhruba stejně. Mívají sice efektivnější motory, ale naopak třeba zase klimatizaci, high-tech WC a podobné žrouty energie.

+3/0
14.1.2013 16:33

J44i27r52k49a 24D89v15o47ř37á32k 4615150693928

Pokud vím, tak nové vlaky 1) mají často nějaký příspěvek EU, takže jsou podle pravidel tohohle příspěvku vázány 10 let na nějakých cca 90% výkonů na uvedené tratě a 2) nové vlaky šly většinou tam, kde do toho ČD nutily jednotlivé dlouhodobé smlouvy s kraji ve své části o kvalitě přepravy. Takže kvůli nějaké rychlíkové trati nemohou ČD ohrozit dlouhodobou smlouvu s celým krajem nebo několika kraji.

+3/0
14.1.2013 19:32

P87e47t66r 20N87e98c71h20a12n70i53c60k56ý 7533106728840

Brzy cestující z trati Olomouc - Krnov - Ostrava zjistí jak se jim prodraží a zkomplikuje cesta kamkoli mimo svou trať, protože na akční jízdenky, sporotikety, možná i takové IN50 budou moci pěkně zapomenout. Rád bych se mýlil a třeba výběrko na tyto věci myslí

+6/−8
14.1.2013 12:30

J33o53s37e20f 36S59c90h46m20i79d89t 5523587803672

Takže vlastně vůbec nevíte a chcete se s námi podělit o trošku svého negativismu. :)

+7/−5
14.1.2013 12:36

R68a23d30e62k 95J39a63n69a45t43a 9545666254692

Výběrko předpokládá uznávání IN25, IN50, IN100. Ale myslím, že nikoliv SporoTiketů nebo turistické síťové jízdenky SONE (což je v této oblasti obzvlášť škoda).

Ale je samozřejmě možné, že kraje k uznávání této nabídky Regiojet/Arrivu přesvědčí (a zaplatí mu za to další peníze). Ono by vypadalo dost divně, kdyby SONE na této trati platila v osobácích ČD a v rychlících soukromníka neplatila, když zde tyto mají podobnou jízdní dobu a navzájem se doplňují.

+6/0
14.1.2013 12:49

P61e94t20r 77N41i25v94n89i12c45k88ý 3852514285847

Proč by to bylo divné. SONE vydávají ČD, takže logicky bude platit ve vlacích ČD? Co je jiným dopravcům do toho, jaké někdo jiný vydává jízdenky?

+1/−2
14.1.2013 13:15

R50a56d15e40k 88J90a20n20a55t15a 9685636914422

Karty IN25, IN50 a IN100 taky vydávají ČD a ty tam uznávány budou.

Zde se jedná o dotovanou dopravu - vítěz se musí chovat podle toho, co si objednavatel vymyslí. A požadavek uznávat si jízdenky (všechny) je požadavkem v Evropě obvyklým. Analogické síťové nabídky v Německu (SWT, SachsenTicket, atd.) platí rovněž u všech dopravců. Stejně tak mezinárodní jízdenky nebo jízdenky DB Fernverkehr lze použít i u soukromých dopravců.

+6/0
14.1.2013 13:21

P98e57t27r 74N50e29c76h54a62n72i38c49k82ý 7723726578650

To bych se hodně divil, kdyby SONE neuznali, protože to většinou regionální dopravci uznávají. Ale komplikacím při koupi dokladu někam mimo trať se asi nevyhneme. Už vidím relaci Olomouc - Rýmařov, kde je kombo soukromník/ČD nebo ještě líp Třemešná ve Slezsku - Brno (ČD-Soukromník-ČD)

+2/0
14.1.2013 13:29

V50a71c58l35a86v 48H96a61j77e29k 3946619609

A bylo to součástí tendru???

0/0
14.1.2013 16:06

R65a73d74e22k 57J81a26n56a12t45a 9225766984492

Však jsem to výše psal. Takže ještě jednou - podle toho, co jsem zjistil, je podmínkou je IN25, IN50, IN100. Ostatní slevy (SporoTiket, SONE) ne.

+2/0
14.1.2013 16:29

J89i26r42k84a 32D17v17o17ř84á72k 4465460963608

Je nejvyšší čas tu IN100, IN50 a IN25 postátnit úplně a vnutit ji všem

vlakovým dopravcům v ČR. Chyba a nedostatek koncepčnosti ministerstva

byla v tom, že to neudělao už dřív a nepodmínilo tím už dávno všechny

železniční licence na pravidelnou přepravu - myslím včetně

Praha-Ostrava. A v rámci sjednocení ji vnutit i městům na MHD a zamezit tak nesmyslným tříštícím projektům ála OpenCard.

+1/0
14.1.2013 19:57

P10e75t17r 29M72a46l25ý 7352137708947

Chyba byla ta, že vůbec něco takového vzniklo - zákaznická sleva, aby se vůbec dalo jezdit vlakem. Soukromí dopravci jezdí bez karet (není-li integrována nějaká krajská karta) a taky to funguje.Nenamítám proti možnosti zakoupit si slevu na jízdném (různé IN-XX), ale pak už to je vztah mezi dopravcem a cestujícím; jiný dopravce by do toho neměl být nucen.

0/−1
14.1.2013 22:59

R73a18d74e33k 39J72a12n78a40t89a 9755156814582

Slevy pro časté uživatele veřejné dopravy jsou běžné i v dopravních systémech, která zahrnují více dopravců. Nejlepší příklad je asi Švýcarsko s svým Halbtax a GA, ale i u nás se najdou IDS slevy, které zvýhodňují stále zákazníky před občasnými a platí přitom u více dopravců (časové jízdenky, čipové karty s kreditem apod.).

Svůj věrnostní program má taky téměř každá aerolinka.

A jestli narážíte na to, že In-karta neměla vzniknout u ČD, ale rovnou na státní úrovni. Jasně že jo. Ale jestli jste sledoval situaci za ta léta, tak jste si musel všimnout, že ČD projevovaly dost často větši starost o systémovost veřejné dopravy než Ministerstvo dopravy resp. politici sami. Zkrátka, ministerstvo na vydání takové karty dosud nemělo a myslím, že stále nemá, intelektuální kapacitu.

+2/0
14.1.2013 23:14

J64i98r65k97a 67D92v84o44ř10á31k 4975740263138

Přesně tak!

0/0
15.1.2013 8:35

J90a73n 66Č85e68k81a52l 7769275404794

A kdo brání ČD se se soukromníky na jejich uznávání smluvně dohodnout?

0/0
23.1.2013 11:01

F89i87l81i97p 94M11u17s23i43l 8375462936379

Výborně - konečně se pro cestující naskýtá šance jezdit daleko důstojněji a pohodlněji než ve studénkových smradlavých a počůraných vlacích...

Jen tak dál!R^

+3/−10
14.1.2013 11:52

M38a53r91e82k 43P18a46l70i90c58k12a 1235589941243

Jezdí tam takové vozy, jaké si stát s dopravcem vyjedná...

+7/−1
14.1.2013 12:09

T93o75m65a13s 63N90o54v59o56t97n16y 3921686308349

Takže když si stát/kraj/kdokoliv neobjedná přesnou specifikaci, tak tam prostě dopravce pošle to nejhorší co má? Smluvně asi v pořádu, ale pak ať se nediví, že těmi vlaky lidi nejezdí a že ten dopravce pak má špatné jméno mezi lidmi.

0/−1
14.1.2013 15:45

R29a56d65e29k 25J77a32n50a63t67a 9455656954212

Naopak, každý dopravce posílá vždy to nejlepší co zrovna má. I na těch ČD je to vidět. Rekonstruované vozy jezdí pořád, na posilových R jsou stará béčka.

Zapomínáte na to, že úhrada od objednavatele není jediným příjmem. Více než třetina tržeb je za jízdné a zákazník má možnost volby i na trati, kde mají ČD zdánlivý "monopol" (lze jet busem, autem, ...).

+2/0
14.1.2013 16:02

A25l93a41n 20Ř62e63p85k39a 4395106

Vůbec nevíš, co na této první soutěžené rychlíkové trati jezdí.. Už teď tady ČD nasazují modernizované a dostatečně kvalitní vlaky ;-) No nemá to WiFi ani kafe zdarma, ale to opravdu není potřeba :-D kafe si koupím na nádraží a kdo net potřebuje, tak už má dávno svůj.

+10/−1
14.1.2013 12:12

R29a71d35e76k 87J31a92n67a18t48a 9545236394272

Ano, jezdí tu 943 a 843, motorové jednotky vyrobené v 90. letech, některé z nich rekonstrované před 2 lety. Není to nic "smradlavého a počůraného":

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_954_2.php

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_843,043,943.php

A pokud by VŘ nebylo tak narychlo, že měl státní dopravce těžší se přihlásit (musí ze zákona narozdíl od soukromníků vypisovat na vozidla výběrové řízení), pravděpodobně by nasadil zcela totéž, co plánuje nasadit Regiojet - nové soupravy PESA Link II, které už jinde jezdí pod marketingovým označením RegioShark. Vypisování VŘ na poslední chvíli je taková česká specialita - viz třeba stavba Rokycany-Plzeň.

+11/0
14.1.2013 12:20

R81a60d71k71o 52K37ř90i72v27á67n16e35k 7600113615930

A kdo ty vlaky, pane Musile, počůral? Co o tom víte? Barva usvědčuje stoupence Regiojetu. Jinak v této kauze, ve které zaznělo z Brna už tolik lží, si paradoxně přeju, aby to dostal RJ. Nastolí se tím řada otázek, které potřebují být zodpovězeny. Na kvalitu to nebude mít vliv - Pesa link, se kterým chtěly jít do soutěže ČD nebude o nic horší ve žluté barvě. Rychlost se zvýší tak jako tak nejen lepší dynamikou vozidel, ale i letos provedenými opravami trati. (Odstranění havarijního stavu tunelů apod.) Stát zaplatí za veřejnou službu víc (ztráta ČD v roce 2011 zde byla podle neoficiálních údajů 165 Kč/km a skutečná úhrada 139 Kč/km), ale to zdražení na 188 Kč/km, které nabídl RJ, snad něco přinese.

+6/−2
14.1.2013 12:52

T79o77m97a31s 19N24o12v18o53t15n47y 3231606538319

To jsi se zase předvedl... Rv

0/−4
14.1.2013 15:46

J87i82ř71í 89E67n70g33l74i17š 1165679775551

Obávám se, že mimo kvality samotné nové soupravy se nezmění nic. Trať je i po rekonstrukci koncepčně i parametrově zastaralá. Navíc její profil je tak příšerný, že vyžaduje obrovské náklady na údržbu. Na jednom konci se totiž rekonstrukce ukončí a na začátku se může začít znova.;-€

0/0
14.1.2013 17:33

P97e88t98r 82M53a16r39š11o17u90n 5135318166496

když ty vlaky nebude počůrávat CESTUJÍCI, tak takove NEBUDOU! jenže ono je to asi tak.. vlak čd, statni, tam se klidně na zem vych... ale u soukromnika si to nedovolim... zvlaštní uvažování lidí... chrochro jsou pasažeři, nebo myslite že do těch vlaků chč... zaměstanci čd?

0/0
14.1.2013 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.