Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obamova vláda odmítá vydání bilionové mince

Vláda prezidenta Baracka Obamy odmítla myšlenku na vydání takzvané bilionové mince z platiny, kterou by se mohla vyhnout boji s republikány o navýšení stropu pro státní dluh. Napsal to deník The Wall Street Journal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50o92s82e25f 38L55e14b65d89u54š19k34a 4372443183185

Ale já bych to bral. Klidně bych mohl mít i dvě.;-D

0/0
15.1.2013 10:38

A57l44o50i52s 51S67t21a94r92ý 3539119657302

Kalouska na něj. Jasné obcházení zákona.

+1/0
15.1.2013 8:08

J43a67n 86P76e97k94a 5793173353

:-))) Hezky to funguje... Znovu důkaz, že peníze jsou v dnešní době jen virtuální hodnota a klidně by se mohly zrušit (nadsázka, jistě.. ale jen do jisté míry) V

+5/−1
15.1.2013 7:50

Z59d10e15n69ě42k 92G92l77a44s 7218648788115

Za virtuální hodnotu peněz lze ale koupit reálnou a hmatatelnou hodnotu.

0/0
15.1.2013 8:58

L21u82k75á94š 82K80o87h31o83u54t 7488444562869

ale jen do doby než se vypaří důvěra v peníze jako takové... pak to budou jen bezcenné papírky...

PS: komu to nedošlo... tak světová monetární politika je jeden veliký podvod.

+1/0
15.1.2013 9:17

L32u56k39á48š 37K10o32h83o50u46t 7808354282119

jen ještě dodám že bezcenné papírky to budou práve proto že současné peníze nejsou kryté žádnou reálnou hodnotou, ale jen dalším bezcenným papírkem (státní dluhopis). Takže hodnotu peněz v současnosti neurčuje něco hmatatelného, nýbrž jen důvěra lidí, investorů atd.

Ztratí se důvěra v měnu a máte bezcenný papír (tak 200let zpět jste pořád měl xy gramů zlata).

Znáte pojem inflace? to je jen výsledek "vyrábění" nových peněz. Každý stát z principu bude předlužen... rovnice je jednoduchá. chcete růst HDP? musíte si půjčit (viz zemanův růst ekonomiky... růst 7% HDP a stálo to kolik? 400mld??). Nečas si nepůjčuje, tak nerostem... nikdo to neřekne do očí ale je to tak... jde to ruku v ruce, peníze představují dluh, bez dluhu nejsou peníze, když nejsou další peníze, ekonomika neroste (díky tomu že máme úrok, je třeba ho z něčeho platit a tak si půjčujeme a máme zázračný systém s názvem "systém částečných bankovních rezerv" a další skvělé mechanizmy)

Čímpak je asi tak zajištěno takové Euro? zlatem? kdepak... víceméně dolarem (opět jiným bezcenným papírkem)... takže jde do kopru dolar = jde do kopru celá eurozóna... a už víte proč se najednou americká hypotéční bublina ukázala v evropě :)

0/0
15.1.2013 9:33

J25a18r89o10s51l41a56v 13Č11e12p22č98á29ř 2136750546667

Hezky vysvětleno... jediné s čím nesouhlasím, že Zeman si půjčoval a Nečas nikoli - pokud se nepletu zadlužení neustále nárůstá, jen se po krizi, která vypukla v roce 2008 snižuje rychlost zadlužování, ale stále se zadlužujeme víc a víc.

+1/0
15.1.2013 10:17

J35a84r15o70s30l15a71v 36B77r77ü36m42m39e24r 7564623856

A masivní půjčování nenastalo za Zemana, ale za Špidly, ale nejvíce akcelerovalo za Paroubka.

+1/0
15.1.2013 10:38

J15a74r64o47s92l24a40v 28Č55e36p36č38á80ř 2286180946787

S tím Paroubkem bych tak úplně nesouhlasil (ač ho nemám v lásce) - vzhledem k tomu jakou dobu byl on premiér, tak jestli mohl ovlivnit tak možná 1 rozpočet (a tady opravdu nevím, zda za jeho premiérování už byl rozpočet schválený nebo se schvaloval), tak je to asi všechno... pokud se nepletu byl za jeho premiérování schodek cca 3% HDP, což i jiní dokázali předčít. Podle me je vypovídající hlavně ten podíl k HDP než nominální částka dluhu

0/0
15.1.2013 10:48

J54a49r22o40s94l13a27v 72B72r63ü29m70m71e87r 7644463426

Obojí je o něčem vypovídající. Problém u HDP je, že to je defakto hausnumero a roste tím více, čím více vláda utrácí a zadlužuje. 

Paroubek hlavně před volbami prosadil různé sociální "úplatky", které se planě projevili až po něm. Rozpočet na rok 2006 samozřejmě schvaloval.

Podle mne je nejvíce vypovídající poměr dluhu k příjmům státního rozpočtu, z toho se dá ukázat, za jak dlouho je schopen stát dluhy případně uhradit.

0/0
15.1.2013 13:41

H97o10n89z29a 42P70u74r52k74r78á45b97e96k 1589288469595

to, že je schodkvoý rozpočet i v současné době neznamená, že si Nečasová vláda "půjčuje" na růst HDP, tak jak to činil Zeman, který masivně podporoval investiční pobídky..Nečasova vláda v rozpočtu nese hříchy vlád minulých a platí spoustu mandatorních výdajů a úroků, které Zeman ještě v takové míře neplatil. Co je bohužel smutné je to, že s tím současná vláda není schopná něco konstruktivního dělat a de facto si jen "pohrává" s daňovým systémem, čímž zemi nepomáhá, ale škodí...Rv

0/0
15.1.2013 11:15

J68a16r49o55s20l71a46v 73Č29e60p20č56á83ř 2486700916477

Zajímavé, že Zeman, Špidla, Gross ani Paroubek už tu téměř 7 let nejsou a výsledky nic moc. Ano, pravda, přišla krize... Ale stejně by mohl argumentovat i Zeman a vyčíslit kolik stála sanace bankovního sektoru po Klausových vládách.... Ono těch výmluv by se našla celá řada - vždy za to někdo může jen ne současná vláda. Je to asi věco názoru, ale ten můj je, že jak ČCSD tak ODS (2 hlavní strany ostatní přílepky nepočítám) to tu vedou nebo vedli velmi špatně - kdo v kom vidí většího viníka je věcí názoru každého. Nádávat jen jedné straně a druhou chválit může jen velký naivka. To jest můj názor na věc :-)

0/0
15.1.2013 11:54

L30u17k15á59š 22K78o46h87o30u33t 7818734742149

říkám to trochu obrazně, vysvětlovat to úplně do detailu asi nema smysl... to jestli to byl zeman, paroubek ci jiny to jsem tak vylovil z hlavy :) ale na tom nesejde... důležité je aby lidi pochopili že statní schodek/dluh je v podstate nutnost, a že kdykoliv se jim snaží někdo namluvit jak bude státní rozpočet v roce zž vyrovnany atd... kecá. na to by se musel změnit globální ekonomický systém.

To máme jako nyní USA, zase zpravy jak jsou na pokraji krachu atd... přitom je to celé šaškárna na lidi a její aktéři dobře vědí jak to dopadne. Jen se hraje divadlo aby obyčejný lid neprokoukl pohádku a měl pocit že je to celé velice složité, že najít řešení je problém a pan prezident je nakonec všechny spasí... Pak s tím Obama totiž vyleze za svůj stoleček, začnemávat rukama jako Fischer před volbami a všechny uklidní že to opět dobře dopadlo.

A bankovní sektor? tak ten zmanipuloval vše tak úžasně že začalo platit pravidlo "banky svým rizikovým chováním udělají prů..r a pak rychle přicválají se záminkou měnové stability za státy aby to za ně zakvakali"... a stát? ten si na to půjčí... a u koho asi? prostě kolotoč

0/0
15.1.2013 12:14

J11a34r21o28s58l95a86v 86Č38e53p54č22á19ř 2646940896407

S tím se nedá než souhlasit :-)

0/0
15.1.2013 12:39

J74a16r58o38s20l41a10v 56B37r13ü66m89m47e64r 7984533566

Rozpočet samozřejmě vyrovnaný lze mít, jsou státy, kde to není problém. Finanční systém je sice šílený, ale nemá přímou souvislost s rozpočty států.

0/0
15.1.2013 13:43

L18u32k72á29š 22K94o60h42o78u61t 7148984692819

Ano půjčujeme si pořád, dá se ale zjednodušeně říci že ekonomika zázračně roste pokud do ní pumpujeme veliky balík peněz (říkáme že jsme ji nastartovali) jenže tenhle start funguje jen do doby dokud ty peníze pumpujeme... jak zmírníme nebo přestaneme, jdeme s určitou koherencí do kopru (právě díky inflaci způsobenou pupováním peněz, jejich nafukováním (frakční rezervy) a účtováním úroku...

Můžeme tedy říci dříve se nalilo a rostlo, nyní se omezuje a padá. Všem se ale namlouvá že to s tím nesouvisí, že prosperovat se dá i bez zadlužování a že to šetření co teď zažíváme je pro naše dobro.

Nejsem fanda dluhu, ale uvědomuji si že pes je zakopanej jinde a mrzí mě že buď s tím nikdo prostě nechce nic dělat, nebo jsou tak natvrdlí a omezení tím co vyčetly v knížkách že si ani nepřipouští nová řešení. Tomu druhému říkám syndrom obrazu... někdo chytrý vymyslí teorii něčeho a všichni jí pak berou jako svatou a jinak to nejde. Kdo ale kde říká že ta teorie musí být nutně správná...

0/0
15.1.2013 12:28

J91a39n 92M17u67c26h74a 8899916202716

některé věci značně zjednodušujete, ale minimálně jako podnět k zamyšlení R^

0/0
15.1.2013 10:34

Z30d92e29n96ě89k 88G54l67a62s 7558718278205

to vůbec nevyvrací to, že za virtuální peníze bez hodnoty si lze koupit reálnou a hmatatelnou hodnotu. Sedlákovi půjčím peníze na sadbový brambory a on vypěstuje, prodá, zaplatí dluh a virtuální peníze mu ještě zůstanou. Za ty si koupí reálný oves jako setbu.

0/0
15.1.2013 10:36

J62o21s96e94f 40L79e94b56d67u31š74k59a 4532563413375

Ovšem pokud mezitím stát nevydá další peníze a sedlák má nasmlouvánu pevnou cenu, za které ty vypěstované prambory prodá. Protože v takovém případě si za ty virtuální peníze, ktré mu zbydou,  koupí jedině tak kus špagátu, aby se měl na co pověsit.

0/0
15.1.2013 10:42

Z80d28e39n61ě57k 90G12l40a45s 7878728598415

to je jedna z variant, že má nasmlouváno a dostane zaplaceno ještě před zneplatněním peněz. Může prodat za nové peníze a původní virtuální prachy hodnotu udrží.

0/0
15.1.2013 10:50

L16u35k29á22š 81K54o56h28o79u58t 7228244252629

nechci někomu brát iluze ale penize jsou to poslední co drží hodnotu... každý rok klesají min. o inflaci... Dnes to asi nevypadá tak akutně, ale jestli se nestane zázrak tak velmi brzy poznáme účinky devalvace.

Extrmní situace např. byla ve 30tých letech kdy se musely mzdy kvůli hyperinflaci vyplácet i několikát denně aby jste si za to vůbec něco koupil... inflace šla do milionů procent a ráno chleba stál 100 a odpoledne 100 000... jasně tak daleko ještě nejsme, ale pokud nezačneme reformovat celý systém je to jen otázkou času kdy to přijde znovu. ono totiž nic nic, vše celkem v pohodě a najednou bác...

Koukněte se na mapu světa jak je to se zadlužením států na týhle modrý planetě... pak pochopíte, že je něco fakt blbě.

0/0
15.1.2013 12:18

Z71d54e47n46ě41k 22G40l81a37s 7428658628705

Máte-li na mysli inflaci v Německu, tak ta vrcholila koncem roku 1923 tím, že tiskli peníze jak ďasi. Dnes jsou peníze podloženy dluhy, což je trochu něco jinýho. Peníze se musí dostat do oběhu jako Mo, což je součet peněz v oběhu a u CB. To už je trochu problém. Banky peníze mají, ale lidi nikoliv, nemůžou utrácet a inflace momentálně nehrozí jak v tehdy v D. V budoucnu může být samozřejmě vše jinak.

0/0
15.1.2013 12:28

L18u65k59á52š 17K45o25h60o94u54t 7478704122849

Dluhy... a co jsou ty dluhy... statní dluhopis... opět papírek který není podložen reálnou hodnotou (neexistuje ekvivalent zlata v hodnotě státního dluhu). Takže dokud máte důvěru investorů můžete si půjčovat, když důvěru ztratíte, nepůjčí vám nikdo nebo půjčí ale za úrok který si nemůžete dovolit... tak jako tak to pak vede k pádu měny jako takové. a důvěra investorů není zrovna hmotná. (když přijdu do banky že chci půjčit miliardu asi mi to taky nedaj pro mý hezký oči co? (což se v podstatě děje mezi MMF a státy)

otázka je jak dlouho to bude trvat... máme 2 možnosti

1) vykašlat se na zájmy bankéřů a nastavit systém globálně tak aby fungoval opravdu pro lidi a byl udržitelný. aby peníze nebyli předmětem spekulace ale opravdu sloužili tomu k čemu byli původně určeny a to je jednoduchá směna

2) nebo necháme vše jak to je a počkáme si až to přijde...

Ta první varianta je dnes v podstatě nemyslitelná, nebude k tomu vůle, určitě ne v takové míře aby to fugovalo globálně... ti co tenhle systém řídí se nevzdají své moci jen tak. Jedině by se lidstvo (lidé celosvětově) museli postavit proti současné podobě monetárního systému jako takového.

Třeba se někdo v tom celém pletu, rád se případně poučím...

0/0
15.1.2013 12:37

L18u10k68á27š 46K41o37h39o85u96t 7518404462109

Jen třeba by mě zajímalo jak si IMF (MMF) představuje že jí jakýkoliv stát někdy zaplatí své dluhy... Nebo to který stát splácí tak že se snižuje jistina dluhu...

0/0
15.1.2013 12:43

J34a96r86o55s29l82a47v 61B30r16ü15m78m98e12r 7754983986

Např. pobaltské státy prakticky dluhy splatili, před krizi splácelo i Španělsko a Irsko. Je to jen o nastavení cashflow.

0/0
15.1.2013 13:47

Z74d38e37n31ě80k 68G24l28a30s 7438788798615

Bez dluhu nelze postavit nemocnici, dálnici...i akciovky vznikly proto, že jeden na větší investici nestačil. Průšvih jsou deficity na dluh.

0/0
15.1.2013 12:47

L10u75k98á24š 36K97o66h90o51u29t 7478564792619

"někde" :)

0/0
15.1.2013 13:03

A22l67e41š 35P62e85t97ě76r12a 8192789533384

Tomu profesorovi by měli odebrat titul a nositeli Nobelovy ceny tu Nobelovku. Že jsou z toho průměrní blbečkové nadšení, to chápu, ale ekonom, nebo vzdělaný člověk by si měl uvědomovat důsledky tohoto úchylného a naprosto nesmyslného nápadu!

Nebylo by jenodušší rovnou tisknout desetitisícidolarové bankovky a rozdávat je lidem? Vymýtili bychom tím přece chudobu!! :-P

+5/0
15.1.2013 7:31

P71a37t97r49i67k 81B68a16t38e79m84a75n 8778415181321

Tady pan Aleš to bere jako legraci, ale mr. Bernake už loni nebo předloni prohlásil, že je připraven začít tisknout peníze ve velkém a klidně je házet z vrtulníku mezi lidi, jenom "aby zabránil recesi"...

Svět se obrací tam, kam slunce nesvítí.

0/0
15.1.2013 8:51

O19n89d74ř10e16j 12M60a87l18ý 3254923633323

Tu bilionovou minci bych chtěl vidět. :-)

+1/0
15.1.2013 7:04

A72r89n45o82š68t 93S62t53á79r78e73k 4212550825874

Neuviděl byste nic nic zvláštního. Mince, velká právě tak na to, aby se na ni dalo pompézně napsat "one billion dollars".  Ta hodnota by byla pouze nominální. Bylo by to takové české řešení obcházení zákonu hraním se slovíčky, jako když se zakážou prodávat žárovky a někoho napadne prodávat tepelné koule. Nesmíme potisknout metrák papíru, abychom mohli tvrdit, že máme peníze, tak ty nuly plácneme na kus plechu.

Vyjádření amierického ministerstva financí, že takto se zákon vykládat nemůže a nesmí, je pro člověka, co žije v českém právním ... chm, veřejném domě... osvěžující blaho (čímž ale nechci tvrdit, že bych nějak s obdivem shlížel ke všem americkým zákonům).

+3/0
15.1.2013 7:40

J56i59ř84í 53K88r53e92j28č13a 8524311696

Muselo by na ní být napsáno " one trilion dollars "Ve Státech nepoužívají miliardy,ale bilióny.Ale máte pravdu stačila by velikost např. naší padesátikoruny.Jinak samotný nápad je hovadina.

0/0
15.1.2013 8:41

A76r19n40o52š87t 14S82t65á89r49e91k 4182470545784

Pravda.

0/0
15.1.2013 8:47

T38o20m10á88š 60Ž29i71t41n57ý 6401480731781

Vidět, já bych ji chtěl mít ;-D

+1/0
15.1.2013 7:40

M79a70r42t40i47n 34R85o43h48á35č 6849166716267

Neblbni, kdo by ti ji rozměnil? ;-D

+3/0
15.1.2013 7:46

T97o17n66d75a 16H44e74j63l18í12k 1628693499147

A pak bude moci začít nějaká ta válčička, ne? Když dojdou zdroje doma, jinde se jich bude válet dost :)

+5/−1
15.1.2013 3:08

T77o82m22á49š 40Ž14i84t29n17ý 6611690221671

Když ony ty jejich války právě docela lezou do peněz, a nic z nich není. To je jejich problém...

0/0
15.1.2013 7:43

M44a89r84t24i82n 88R12o73h34á90č 6639416396137

Zbytečně se unavuješ, to ortodoxnímu antiamerikánci nepochopí .

+1/−1
15.1.2013 7:47
Foto

M61i39c76h77a83l 81B65r65e23š45k74o67v41e77c 4101148154936

Ale právě naopak, taková válka je vynikající kšeft a hlavně odvádí pozornost od problémů doma.

0/0
15.1.2013 8:57

J75a39r72o32s86l79a79v 47B39r53ü90m58m18e11r 7104683666

Kšeft pro koho? Ano, někdo na válkách bohatne, ale ne státy. Poslední válka, kde původní stát těžil z dobytých uzemí více, než jej stála válka, bylo Napoleonovo tažení.

0/0
15.1.2013 10:39
Foto

M76i84c91h37a85l 78B34r71e78š17k31o70v94e33c 4851578464626

A koho zajímá stát, ten je tu přece jen proto, aby se podojil ... platí to všude, nejen v našem banánistánu, ale i v USA.

0/0
15.1.2013 12:26

J73a52r39o51s96l96a46v 51B21r73ü64m37m73e66r 7724213326

Ovšem celý článek, diskuze a i toto vlákno je o státních dluzích a jak je splatit. Dříve to šlo i válkou, dnes už ne.

0/0
15.1.2013 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.